abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 november 2002 @ 18:06:31 #51
17061 mvt
blame Canada
pi_7006248
Mijn broer is nog helemaal gek van ze geweest.
Gathering T-shirt (met handtekeningen) aan het plafond (hand er nog steeds), een aantal CD's en 1 plaat.
maar dat is het niet.

Hij had daarnaast ook persoonlijk contact met ze. Bellen, hij is als het goed is daar langs geweest voor een verjaardag (of dat was bij Etherial Winds ergens in de buurt van Zwolle) en ze zouden nog eens een keer bij ons op de koffie komen na een concert hier in de buurt (Forever Young of Young Forever (zijn beide concerten van R17, maar ik haal ze altijd doorelkaar), maar dat ging niet door.

We were to understand there would be pie and punch?
  dinsdag 26 november 2002 @ 18:07:39 #52
17061 mvt
blame Canada
pi_7006265
Er is trouwens ooit een videoclip geweest va The Gathering, ik dacht van het album Almost a Dance.
We were to understand there would be pie and punch?
  dinsdag 26 november 2002 @ 20:22:42 #53
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_7009053
quote:
Op zondag 24 november 2002 22:41 schreef ranja het volgende:

[..]

Het eerste nummer duurt 16 minuten en is in z'n eentje die 15 eruo al waard...

Okay had al wel beetje zo'n vermoeden koop die dan denk ik als bonus bij hun komende nieuwe CD Ik teer voorlopig wel even op if_then_else die wel even wennen was had iets pittiger nummers verwacht, echt zo'n album wat je vaker moet horen om de schoonheid te waarderen
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  vrijdag 29 november 2002 @ 14:17:27 #54
13973 ranja
image means nothing
pi_7059738
Gisteravond was het dus zover, the Gathering in Tivoli.

Eerst het voorprogramma Dat was zo slecht... instrumentaal klonkt het nog wel redelijk maar zo gauw de zanger z'n mond opendeed was het niks meer. Helemaal erg werd het toe hij dacht dat-ie Krezip was en solo een pianoballad ging spelen Eerste en laatste nummer waren nog redelijk, klonken een beetje als een 4e rangs begin 90's Manchester band.

Goed, daarna kon the Gathering alleen maar fantstisch klinken natuurlijk. En dat deed het ook... Anneke zag er prima uit, gelukkig heeft ze weer bruin haar in plaats van blond, en ze blijft gewoon vrolijk op het podium springen.
De muziek is zwaar aangezet, eerste nummer duurde meteen een half uur ofzo en als die op de nieuwe cd staat weet ik nu al dat ik die hebben wil. Hoogtepunten van de avond waren denk ik de nummers van Black light district. Gek genoeg vond ik Strange machines wat vlak klinken, komt dat nou doordat ze die misschien een tijd niet gespeeld hebben of omdat ik tegenwoordig meer muziek in die stijl gewend ben dan toen?
Ik ben in elk geval blij dat ze Nederland weer teruggevonden hebben en dat ik ze weer heb kunnen zien... het was (alweer) een concert van het jaar.

pi_7059798
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 14:17 schreef ranja het volgende:
Gisteravond was het dus zover, the Gathering in Tivoli.

Eerst het voorprogramma Dat was zo slecht... instrumentaal klonkt het nog wel redelijk maar zo gauw de zanger z'n mond opendeed was het niks meer. Helemaal erg werd het toe hij dacht dat-ie Krezip was en solo een pianoballad ging spelen Eerste en laatste nummer waren nog redelijk, klonken een beetje als een 4e rangs begin 90's Manchester band.

Goed, daarna kon the Gathering alleen maar fantstisch klinken natuurlijk. En dat deed het ook... Anneke zag er prima uit, gelukkig heeft ze weer bruin haar in plaats van blond, en ze blijft gewoon vrolijk op het podium springen.
De muziek is zwaar aangezet, eerste nummer duurde meteen een half uur ofzo en als die op de nieuwe cd staat weet ik nu al dat ik die hebben wil. Hoogtepunten van de avond waren denk ik de nummers van Black light district. Gek genoeg vond ik Strange machines wat vlak klinken, komt dat nou doordat ze die misschien een tijd niet gespeeld hebben of omdat ik tegenwoordig meer muziek in die stijl gewend ben dan toen?
Ik ben in elk geval blij dat ze Nederland weer teruggevonden hebben en dat ik ze weer heb kunnen zien... het was (alweer) een concert van het jaar.

* MuadDib is het volledig met Ranja eens en hoeft er dus ook niets aan toe te voegen
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 29 november 2002 @ 14:30:59 #56
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_7060008
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 17:44 schreef mcanic het volgende:
Ik zag The Gathering op 1 november in Podium Hardenberg, onder de noemer 'Melodic Metalfest'. Voorprogramma waren Autumn en After Forever. Geweldig, After Forever. Had ik nog nooit eerder gezien. Dat vind ik echt coole gothicmetal, wat een zangeres. The Gathering kwam daarna... sja, wat zal ik er van zeggen... ze waren goed, maar ze horen niet op een Metalfest want ze spelen geen metal. Wel donders mooie nummers hoor. Maar het is geen live-band, het is een studio-band. Gewoon hun mooie liedjes opnemen in de studio en uitbrengen op cd... ik ben dus benieuwd naar hun nieuwe cd... wanneer komt die eigenlijk uit, in januari geloof ik?

Groet Gerard

Ik heb ze ook gezien in Hardenberg bij Melodic Metalfest (Part II) en ik moet zeggen dat ze top waren. Ik had nog nooit de mogelijkheid gekregen om de The Gathering live te zien.

Bezoekers van de betreffende avond waren alleen voornamelijk gekomen voor Metal in de vorm van Autumn en After Forever, maar dat maken ze echt niet meer... Bij o.a. Strange Machines kwam de stemming er toch nog even goed in, maar ik heb respect voor wat ze doen. Ze maken namelijk muziek die zij leuk vinden en niet voor de mensen die hun leuk vinden... Gelukkig sta ik helemaal achter die keuze want ik blijf ze vinden!!!!

Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_7062532
Yep, ben het met je eens. Ze moeten denk ik wat meer doen om van hun 'metal'-imago af te komen... Ben *heel* benieuwd naar de nieuwe cd!
pi_7062592
Ik heb The Gathering een aantal keer gezien in de tijd van Strange Machines. Ik was er ook helemaal weg van.
pi_7062954
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 16:44 schreef mcanic het volgende:
Ze moeten denk ik wat meer doen om van hun 'metal'-imago af te komen...
Volgens mij proberen ze dat al jaaaren te doen. Het zijn juist de vastgeroeste fans die zo graag willen dat TG metal zou moeten zijn.
pi_7068447
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 17:07 schreef MuadDib het volgende:
Het zijn juist de vastgeroeste fans die zo graag willen dat TG metal zou moeten zijn.
Jep, en dat is best wel jammer. Tijdens de vorige tour van hun (na het uitbrengen van if_then_else) speelden ze geen enkel nummer van Mandylion. Vandaar dat ik het opmerkelijk vond dat ze dat bij deze tour weer wel doen. Maar oh, wat blijven die nummers heel erg lekker

Om eerlijk te zijn vond ik dit optreden iets minder dan in Leiden. Maar dat kan ook best komen doordat ik ze toen voor het eerst weer zag na een hele tijd. Het was iig heel erg mooi. Anneke speelt weer een beetje gitaar (dat had ze tijdens How to Measure a Planet ook al eens geprobeerd) en dat is een welkome aanvulling... alleen nog even doorstuderen zodat ze ook de nummers van Mandylion kan spelen, die zijn allemaal geschreven voor 2 gitaren

Ranja: Ja, alle nieuwe nummers die je gehoord hebt komen op de nieuwe cd

Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_7068897
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 23:05 schreef Anton het volgende:
Om eerlijk te zijn vond ik dit optreden iets minder dan in Leiden. Maar dat kan ook best komen doordat ik ze toen voor het eerst weer zag na een hele tijd.
Dat had ik ook wel een beetje. Het verrassings effect was een beetje weg, maar desalniettemin heb ik er erg van genoten.
pi_7069539
Vind deze band dus niet echt leuk om naar te luisteren
Vind ik trouwens van al die gothic metal achtige bands
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_7069726
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 00:11 schreef Pietjuh het volgende:
*zucht* ik zeg maar niets meer.
(Ik scrobbel ook audio)
pi_7072491
quote:
Er is eigenlijk helemaal niks gothic aan The Gathering
pi_7077016
quote:
Je zit in het verkeerde topic vriend...
  vrijdag 28 februari 2003 @ 09:18:16 #66
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_8766861
* Dandelion geeft t topic maar eens een verschrikkelijke rotschop!

Zo... Souvenirs is nu dus al een dag of vier uit.
Reacties?
Ik vind het een fijn album, beetje depressing, maar nog net fijn zeg maar. Erg relaxed allemaal.
Vooral afsluiter "A life all mine" met tickster G (of hoe die man ook mag hetten... is erg ok.
Voor de mensen die een vervolg op mandylion verwachten
maar goed dan ben je ook niet echt bij gebleven in de ontwikkeling van TG.

Voor mij heeft TG haar status als beste nederlandse band (voor mij zeg ik) wederom bevestigd

Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  vrijdag 28 februari 2003 @ 09:53:48 #67
13973 ranja
image means nothing
pi_8767348
Ja, het is echt een geweldig album... ik heb 'm sinds zaterdag, een keer of 4 gedraaid inmiddels... losse nummers noemen vind ik lastig maar volgens mij springt nummer 3 er wel een beetje uit.

En tja, Mandylion... als je daar op rekent heb je toch een album of 5 gemist

vrijdag 28 februari 2003 @ 10:01:31 #68
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_8767439
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 09:53 schreef ranja het volgende:
Ja, het is echt een geweldig album... ik heb 'm sinds zaterdag, een keer of 4 gedraaid inmiddels... losse nummers noemen vind ik lastig maar volgens mij springt nummer 3 er wel een beetje uit.

En tja, Mandylion... als je daar op rekent heb je toch een album of 5 gemist

3. Broken glass. idd erg goed, maar erg melodramatisch nummer. Het staat nader dan ...

Klopt dat je dan wat albums hebt gemist, maar kijk maar eens op het forum van TG, zelfs daar zitten die harders die nogsteeds zeiken over de verandering die TG heeft ondergaan...

Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_8778248
quote:
hahaha pietjeh... jij voldoet aan de algehele oppervlakkige kenmerken van de gemiddelde black/deathmetalfan.... als je deze opmerking meent dan... want als je the Gathering nog met gothic associeert (terwijl alleen Always in de buurt komt, meer dan 12 jaar terug) dan ben je gewoon een stijfkop...

Verder zit ik nu de nieuwe cd te luisteren.. en o o o wat is dit toch een klap in het gezicht van de mensen die dachten dat ze ooit nog eens terug zouden grijpen naar Mandylion (geniale bands maken geniale platen maar 1 keer). Conservatieve metalfans (zijn er nogal wat als ik dat zo hier lees) zullen het haten... koop maar de volgende Edenbrigde of zo.. als je herhalingsoefeningen leuk vindt!

maandag 3 maart 2003 @ 14:53:14 #70
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_8834858
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 17:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]
Verder zit ik nu de nieuwe cd te luisteren.. en o o o wat is dit toch een klap in het gezicht van de mensen die dachten dat ze ooit nog eens terug zouden grijpen naar Mandylion (geniale bands maken geniale platen maar 1 keer). Conservatieve metalfans (zijn er nogal wat als ik dat zo hier lees) zullen het haten... koop maar de volgende Edenbrigde of zo.. als je herhalingsoefeningen leuk vindt!

Moet zeggen dat ik mandylion absoluut niet het beste album van TG vind hoor...
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_8836083
Souvenirs wordt elke keer dat ik hem luister mooier en mooier.....
  maandag 3 maart 2003 @ 16:25:14 #72
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_8836912
- weg naar The Gathering - Souvenirs -

[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 03-03-2003 16:36]

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_14245006
NIEUWE BASSIST VOOR THE GATHERING

The Gathering krijgt binnenkort een nieuwe bassist. Hugo Prinsen Geerlings zal de band om privé-redenen verlaten. Hij doet op 16 november zijn laatste optreden. De opvolger van Geerlings wordt Marjolein Kooijman. Zij zal voor het eerst te horen zijn op het album Sleepy Buildings. Dat verschijnt in februari.

pi_14254194
De nieuwe bassiste is niet te horen op Sleepy Buildings.
Huge speelt daar nog op mee, maar ik geloof dat ze tijdens de tour die volgt wel speelt. Lijkt me wel jammer als ze op acoustische tournee gaan, want ik dacht namelijk dat het iets eenmaligs en unieks was...
  donderdag 30 oktober 2003 @ 18:23:31 #75
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_14255409
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 17:28 schreef dveckeveld het volgende:
Huge speelt daar nog op mee, maar ik geloof dat ze tijdens de tour die volgt wel speelt. Lijkt me wel jammer als ze op acoustische tournee gaan, want ik dacht namelijk dat het iets eenmaligs en unieks was...
Hoorde gisteren bij Giga Chiel op 3FM dat ze in Januari haar eerste optreden zou beleven bij The Gathering....
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_14260835
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 17:28 schreef dveckeveld het volgende:
Het is juist gaaf dat ze dat doen. Nu kunnen meer mensen het meemaken.
En the gathering kennende wordt het gaaf

(ja ik ben 1 van de mensen die niet naar de Lux is geweest )

pi_14260940
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 18:07 schreef mvt het volgende:
Er is trouwens ooit een videoclip geweest va The Gathering, ik dacht van het album Almost a Dance.
King for a day is dat.
Maar daarnaast zijn er nog een aantal:
My Electricity
Liberty Bell
Leaves
Life is wat you make of it

En nu natuurlijk:
You learn about it
Monsters

Maar er is er geloof ik nog 1. al weet ik zo ff niet welke...

pi_16205311
* PdeHoog kickt dit topic even omhoog als dat mag (ook als het niet mag trouwens)

Nog twee weken en dan ligt het nieuwe album in de winkel!

quote:
As you probably know, Sleepy Buildings will be released the 26th of january 2004. This is the official tracklist:

1. Locked away
2. Saturnine
3. Amity
4. The mirror waters
5. Red is a slow colour
6. Sleepy buildings
7. Travel
8. Shrink
9. In motion Part II
10. Stonegarden
11. My electricity
12. Eleanor
13. Marooned
14. Like fountains

The May Song and Nighttime Birds fell through, and we didn't mix them. NB is already in more or less the same version available on our Superheat live album, TMS sounded simply not that well.

Ben heel benieuwd naar dit album. Ik ga iig nog proberen een kaartje te regelen voor het concert van 2 maart in Paradiso. Had ik nog niet gedaan
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_16214907
Ik ga naar de Lux in nijmegen
6 maart dan wel. En ik heb er zin in.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 15:09:10 #80
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_16221025
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:44 schreef Betse het volgende:
Ik ga naar de Lux in nijmegen
6 maart dan wel. En ik heb er zin in.
Zijn daar nog kaarten voor te krijgen? Op de site van Lux zelf is niks te vinden.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_16226398
* PdeHoog heeft een kaartje voor Paradiso

Postkantoor vlakbij kantoor bleek ook concertkaartjes te verkopen. Gelijk maar geregeld tussen de middag

"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_16237531
is de nieuwe cd al uit?
pi_16244366
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:26 schreef _Etter_ het volgende:
is de nieuwe cd al uit?
Lees eens vier posts omhoog
pi_16244713
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 08:44 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Lees eens vier posts omhoog

hehe, vaag ik had het wel gelezen maar toch vraag ik het nogmaals... beetje verstandverbijstering ofzo
pi_16252084
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 15:09 schreef Ascaroth het volgende:

[..]

Zijn daar nog kaarten voor te krijgen? Op de site van Lux zelf is niks te vinden.

Je moet ff bellen naar de kassa of erlangs gaan. Dan kan je kaartjes reserveren/kopen. Of er nog zijn weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de voorverkoop 5 jan is begonnen. Maar veel mensen dat ook nog niet wisten.
Ik belde ook maar op goed geluk.
pi_16260686
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:16 schreef Betse het volgende:
Je moet ff bellen naar de kassa of erlangs gaan. Dan kan je kaartjes reserveren/kopen. Of er nog zijn weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de voorverkoop 5 jan is begonnen. Maar veel mensen dat ook nog niet wisten.
Ik belde ook maar op goed geluk.
Okay, bedankt. Ik zal vrijdag even langs gaan.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_16546416
En hij is uit:

The Gathering - Sleepy Buildings
A semi Acoustic Evening

Ik ben hem nu voor de tweede keer aan het luisteren en ik, maar da's mijn persoonlijke mening natuurlijk , vind de akoestische versies eigenlijk best goed.

Ik had van te voren wat bedenkingen over bijvoorbeeld een nummer als Eleanor, maar ook hierbij vind ik de akoestische versie bijzonder goed geslaagd.

Ik denk dat deze CD voorlopig mijn auto niet gaat verlaten. En nu het concert op twee maart afwachten.

pi_16549090
nieuwe cd ook gister gehaald, idd een schijf!
pi_16562771
* Brammie1 gaat morgen maar even langs de platenzaak
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_16563723
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 16:12 schreef PdeHoog het volgende:
En hij is uit:

The Gathering - Sleepy Buildings
A semi Acoustic Evening
[..]

Hmm tja, was ik dan toch maar ff de stad ingedoken vrijdag...
naja morgen maar ff dan he
pi_16582242
Sinds gisteren ben ik in het bezit van Sleepy Buildings, en ik moet zeggen.... het is een erg zware cd geworden.

Na de eerste keer luisteren (samen met een goeie vriendin) hadden we allebei zoiets van "even bijkomen". Het terugbrengen van de nummers naar een paar naakte instrumenten is in veel gevallen bijna eng te noemen, hartverscheurend, diep emotioneel. Eleanor is op het einde niet meer dan een piano... wie had dat gedacht, en nog steeds met net zoveel kracht (zo niet meer) als het originele nummer. Overigens vind ik niet alle nieuwe versies een verbetering van het origineel (qua geluid), maar het raakte me wel diep. Van het titelnummer heeft al een tijdje geleden een kort filmpje op het internet gezorven, de uiteindelijke versie verschilt daar niet zoveel van. De "2003" versie van Like Fountains (van de minst geslaagde cd, Almost A Dance, waar qua muziek toch goeie nummers op staan) deed alles verstommen na de eerste keer beluisteren. Een prachtige afsluiter. Loodzwaar. Je bent gewaarschuwd

(Ik scrobbel ook audio)
pi_16588941
The Gathering is een erg goede band ja, alleen erg jammer dat ik ze toch al 4 a 5 jaar niet meer live heb gezien
De oudere CD's zijn toch wel een stukkie beter, maar met de nieuwe kan ik ook wel leven
pi_16702374
Ik was vorig jaar bij de 2e avond van de opnames in Lux en was diep onder de indruk! Heb gister de cd gehaald, ben ook erg blij het het boekje waar de sfeer van die avond mooi staat verbeeld (sta volgens mij nog op een van de pics haha)
Like fountains is mn favoriet. zooo ontzettend mooi! In motion II vind ik een beetje tegenvallen op de cd, na het rustige stuk in een keer het harde gedeelte klinkt het een beetje.. alsof het geluid te hard was en de microfoon overstemde.. weet niet hoe ik het uit moet leggen. Live kreeg ik het helemaal warm, maar op de cd klinkt het gewoon niet lekker. Verder prachtcd!!
Heb kaartjes voor 2 maart in paradiso dus dat wordt weer genieten

Ben ik trouwens de enige die het nummer Locked away geen .... aan vind..?

pi_16719784
ik ben Sleepy Buildings nu voor 't eerst aan 't luisteren, en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Ik luister op dit moment naar Eleanor en dat klinkt echt goed. Daarna nog 2 liedjes en dan weer opnieuw
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_16720555
kga vanavond voor de 2e keer naar concert van The Gathering
heb er zin in!
pi_16721679
Jij blij!! veel plezier!
Ik moet nog een maand wachten
pi_16767163
Ik vind hem gaaf
en dat voor 14 euro weer
  maandag 2 februari 2004 @ 09:55:54 #98
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_16808394
Hallo,

Ik heb even een vraagje, kennen jullie een goede site over the gathering met concertdata. Ze spelen binnenkort ergens in Groningen hoorde ik via via en ik wilde daar graag bij zijn!

En is er ook ergens een soort top 10 van beste nummers, ben een beginnende fan zeg maar ... Heb alleen de laatste cd (Souvenirs) en ben daar helemaal weg van! Alvast bedankt!

EDIT: ik heb de officiële site al gevonden 7 maart in Groningen!!

[Dit bericht is gewijzigd door Xternal op 02-02-2004 10:08]

pi_16808429
quote:
Op vrijdag 6 juli 2001 11:51 schreef ThePartyBorg het volgende:
Damn... Ik ben helemaal weg van deze band. Tijdens de intro in Eindhoven van 2000 heb ik deze band voor het eerst gehoord. En het was in een woord geweldig...
Zijn er nog meer mensen fan van deze band?
Ben geen fan, maar kan hun muziek wel waarderen, binnenkort gaan ze weer touren.
pi_16811079
quote:
Op maandag 2 februari 2004 09:55 schreef Xternal het volgende:
Hallo,

Ik heb even een vraagje, kennen jullie een goede site over the gathering met concertdata. Ze spelen binnenkort ergens in Groningen hoorde ik via via en ik wilde daar graag bij zijn!

En is er ook ergens een soort top 10 van beste nummers, ben een beginnende fan zeg maar ... Heb alleen de laatste cd (Souvenirs) en ben daar helemaal weg van! Alvast bedankt!

EDIT: ik heb de officiële site al gevonden 7 maart in Groningen!!

Volgens mij, als je de originele nummers van Sleepy Buildings opzoekt, heb je een aardige best-of lijst!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')