abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16622563
Nee, house is monotone, emotieloze computermuziek voor pillenslikkende randdebielen en andere havenarbeiders.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_16622584
Ik erger me wel aan dat in dit soort topics weer een opsomming van labels en klassiekers worden gegeven. Discuss!
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_16622592
-edit: offtopic.-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 27-01-2004 12:53]

dinsdag 27 januari 2004 @ 12:40:27 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_16622595
Ja, elke muziekstroom brengt zijn klassiekers voort dus ook house muziek
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_16622609
klassiekers ??? Rob G. is aardig klasiek
Religion : Mankind's worst invention !
pi_16622624
reageert hier maar niet op...
pi_16622627
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 12:39 schreef teknomist het volgende:
Nee, house is monotone, emotieloze computermuziek voor pillenslikkende randdebielen en andere havenarbeiders.
wtf? DHS - the house of god en 20hz - capricorn?

zo uit het hoofd als je er nog meer wilt moet je het maar zeggen,

Bigger..
pi_16622641
Een deel 2, is dat echt nodig? De conclusie is eenvoudig: house (en hiphop) bestaan al dik twintig jaar en hebben hun bestaansrecht allang bewezen. Voor de liefhebbers heeft dit ongetwijfeld een flink aantal klassiekers opgeleverd, en in sommige gevallen zijn die klassiekers zelfs bij een breder publiek bekend (bijv. platen van the Prodigy of zo).
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_16622652
En no limit than no no no no no
  dinsdag 27 januari 2004 @ 12:43:15 #10
58703 the_emporor
sexy & o so sweet
pi_16622654
Goed .....TS is een persoon met ooglappen op en ziet alleen zijn eigen muziekwereld.

Zal house klassiekers voortbrengen? Dude...dat is al gebeurd.

Robin S- Show me Love....klassieker.....clubhouse....hoor je in elke discotheek en minimaal 1 x per dag op de radio.

Junkie XL - a little les conversation...deze plaat hoor je over jaren nog.

Ik kan nog wel ff doorgaan..maar laat anderen maar verder gaan.

Santa Claus does not excist and there is no Easter Bunny. You''ll find out when you grow up that Big Bird isn't funny || Life's gonna suck when you grow up ||
pi_16622668
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 12:43 schreef the_emporor het volgende:
Goed .....TS is een persoon met ooglappen op en ziet alleen zijn eigen muziekwereld.
Als je me volgt op Fok! weet je dat dat sarcasme was
pi_16622671
Volgende keer moet je de openingspost nog iets sarcastischer formuleren, teknomist. Ze snappen het niet..
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 27 januari 2004 @ 12:44:48 #13
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_16622691
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 12:44 schreef Zander het volgende:
Ze snappen het niet..
LOL
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_16622698
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 12:44 schreef Zander het volgende:
Volgende keer moet je de openingspost nog iets sarcastischer formuleren, teknomist. Ze snappen het niet..
Zie signature
  dinsdag 27 januari 2004 @ 12:45:34 #15
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16622716
Ik hoef er niet over te discussieren want ik weet wel wat housemuziek echt inhoudt en zeker m.b.t. de topic of housemuziek wel/niet klassiekers zal voortbrengen. Ik hoef er niemand van te overtuigen (dat probeer ik wel als ik draai).

Ik kan slechts zeggen: Gooi die Tiestobril af en ontdek dat er genoeg te beleven is in dansland.

"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
pi_16622775
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 12:45 schreef joeplemmens het volgende:
Gooi die Tiestobril af en ontdek dat er genoeg te beleven is in dansland.
Overigens niks tegen Tiësto... het is wel een persoon die respect verdient. Maar idd verder kijken kan geen kwaad
pi_16622800
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 12:45 schreef joeplemmens het volgende:
Ik hoef er niet over te discussieren want ik weet wel wat housemuziek echt inhoudt en zeker m.b.t. de topic of housemuziek wel/niet klassiekers zal voortbrengen. Ik hoef er niemand van te overtuigen (dat probeer ik wel als ik draai).

Ik kan slechts zeggen: Gooi die Tiestobril af en ontdek dat er genoeg te beleven is in dansland.

Maar draai je die muziek thuis ook? Ik kan me voorstellen dat je er lekker op dansen kunt, maar ik vind het geen luistermuziek.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 12:49:24 #18
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_16622816
Zolang de defenitie van het woord 'klassieker' niet door iedereen erkent wordt, als er al uberhaupt een standaard defenitie voor is, blijft deze discussie nutteloos...punt..
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 27 januari 2004 @ 12:49:54 #19
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_16622828
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 12:48 schreef kriele het volgende:

[..]

Maar draai je die muziek thuis ook? Ik kan me voorstellen dat je er lekker op dansen kunt, maar ik vind het geen luistermuziek.

90% van alle electronische muziek die ik luister is pure luistermuziek. Knappe jongen die daar op gaat dansen
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_16622861
quote:

[..]

Define luistermuziek. Ik vind het heerlijk om op de bank naar een set van Dave Clarke te luisteren en me te verdiepen in zijn mixtechnieken. En dat is niet bepaald 'luistermuziek'

Overigens bestaat de dance niet alleen uit dansvloermateriaal. Luister maar eens platen van Naked Music of de dubtechno van Swayzak, Fluxion en consorten.

dinsdag 27 januari 2004 @ 12:53:56 #21
58703 the_emporor
sexy & o so sweet
pi_16622923
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 12:44 schreef teknomist het volgende:

[..]

Als je me volgt op Fok! weet je dat dat sarcasme was

Ok....hehehehe
Santa Claus does not excist and there is no Easter Bunny. You''ll find out when you grow up that Big Bird isn't funny || Life's gonna suck when you grow up ||
  dinsdag 27 januari 2004 @ 12:57:19 #22
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_16623011
volgens mij ging de discussie er oorspronkelijk over of housemuziek in de toekomst zal worden geaccepteerd als echte klassiekers.

Ik begrijp best dat iemand denkt dat het bij housemuziek gaat om een pakkend deuntje dat zolang gedraaid wordt als dat het geaccepteerd wordt door de clubgangers en tmf-chatters , totdat een nieuw misschien wel belachelijker nummer de hitlijsten bestormt. Dan is de vorige tophit ineens vergeten en kun je er zelfs niet meer mee aankomen; dan ben je niet up-to-date.

Gelukkig is house niet alleen dat wat in de top40 gedraaid wordt.
House is erg breed en genoeg nummers zijn al als echte klassiekers geaccepteerd, zelfs door bijv. veel rockluisteraars

Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 12:59:39 #23
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16623074
quote:

[..]

Als ik thuis zou draaien dan kan natuurlijk alles. Daarnaast kan housemuziek heel lekker zijn om gewoon naar te luisteren. Maar dan wordt/werd al vaak over de popi term Lounge gepraat.
Daarnaast zijn er ook nog andere stromingen die ik geweldig vind hoor
  dinsdag 27 januari 2004 @ 13:00:05 #24
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16623088
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 11:52 schreef joeplemmens het volgende:

[..]

Op labels komt misschien muziek uit en als je je verdiept in deze labels dan zul je merken dat daar genoeg classics op zijn uitgekomen.
DUH??

Ik miste anders wel Skint, Soma, Axis, UR en Subliminal, om er zo maar een paar te noemen. Echter, zomaar een stel labels noemen zegt nog niets over het klassieker-gehalte. Sommige labels worden als elite gezien, veel andere labels brengen eens per jaar een superknaller uit, en het gros brengt nooit een floorburner uit. Alleen labels noemen getuigt dus eigenlijk nog nergens van, tenzij het alleen maar die elite van labels is, en zo'n rijtje was het in mijn ogen niet.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  dinsdag 27 januari 2004 @ 13:00:42 #25
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_16623105
quote:

[..]

waar praat jij oevr en waar praat hij over. Jij hebt een beeld van dance-house in je kop, terwijl je niet eens weet wat voor muziek(house-)stijl joeplemmers het over had.
Moby is ook house, dat wordt door de gemiddelde Nederlander toch echt geaccepteerd als luistermuziek.
pi_16623131
als New Order house genoemd mag worden dan is het antwoord op de vraag 'ja'.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 13:02:37 #27
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_16623161
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 12:57 schreef Goofup het volgende:
House is erg breed en genoeg nummers zijn al als echte klassiekers geaccepteerd, zelfs door bijv. veel rockluisteraars
En als ik nou als electronica-liefhebber rocknummers niet erken als klassieker? Zijn dat dan wel klassiekers? Zo ja, waarom zouden dance nummers dan wel erkent moeten worden door mensen die niet van deze muziekstijl houden voordat ze als klassieker beschouwt 'mogen' worden.

[Dit bericht is gewijzigd door HAL9000S op 27-01-2004 13:07]

Cop killer
Kill them, cop killer
pi_16623176
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
als New Order house genoemd mag worden dan is het antwoord op de vraag 'ja'.
Als je de docufilm '24 hour party people' hebt gezien weet je dat zowel new wave als de house dicht bij elkaar liggen en ook tegenwoordig new wave veel invloed heeft op de huidige electroclash.

Maar New Order zou ik zeker geen house willen noemen

dinsdag 27 januari 2004 @ 13:03:55 #29
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_16623184
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 12:59 schreef joeplemmens het volgende:

[..]

Lounge

doe mij maar ambient
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 27 januari 2004 @ 13:07:21 #30
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_16623268
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:02 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

En als ik nou als electronica-liefhebber rocknummers niet erkent als klassieker? Zijn dat dan wel klassiekers? Zo ja, waarom zouden dance nummers dan wel erkent moeten worden door mensen die niet van deze muziekstijl houden voordat ze als klassieker beschouwt 'mogen' worden.

precies, ik wilde de topicstarter (van topic 1) duidelijk laten maken dat het allang geaccepteerd is! En hij kaartte aan dat bij rock een ander gevoel teweeg wordt gebracht, terwijl veel rockers dit gevoel blijkbaar ook bij house kunnen vinden.
pi_16623271
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:03 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

doe mij maar ambient

Lounge is een term voor de fusie tussen enerzijds ambiënt/triphop en exotica/wereldmuziek anderszijds met invloeden uit de muzak en andere 'elevator music'. Dat lounge als koepelterm voor alle bank-hang-muziek wordt gebruikt is simpelweg misbruik.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 13:08:53 #32
69450 Lucky_Luuk
Holderie de gatsprie
pi_16623311
Muzieksmaak blijft natuurlijk altijd subjectief. Het blijft dus altijd een discussie van ik vind dit en ik vind dit niet. Ik vind dat er al genoeg houseklassiekers zijn....
Dan witte nog nie wie
  dinsdag 27 januari 2004 @ 13:16:47 #33
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16623556
quote:

[..]

Lekker tijdens de afwas of tijdens een programmeerklusje... No problem en dan kan het echt van Thievery Corporation tot Panacea, van Propellerheads tot Plastikman en van Carl Craig tot Kai Tracid zijn.

En dan nog? Wat is luistermuziek in de rest van het muzikale spectrum? Ik blijf echt wel rustig zitten bij Rammstein en System Of A Down. Voor mij is dat dan luistermuziek. In een "rocktent" kan het echter opeens pogomuziek worden.

"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_16623577
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:03 schreef teknomist het volgende:

[..]

Als je de docufilm '24 hour party people' hebt gezien weet je dat zowel new wave als de house dicht bij elkaar liggen en ook tegenwoordig new wave veel invloed heeft op de huidige electroclash.

Vind House sowieso een kloteterm.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 13:19:40 #35
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_16623640
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:16 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Plastikman

Zowiezo...zie jij al mensen ergens op een feest dansen op consumed??
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_16623642
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:08 schreef Lucky_Luuk het volgende:
Ik vind dat er al genoeg houseklassiekers zijn....
En dat is wat veel mensen niet aan de bedoelde discussie blijven snappen. het gaat er niet om of er houseklassiekers zijn (antwoord, ja die zijn er genoeg), maar worden ze ook geaccepteerd door de "hele" muziekwereld als klassiekers.

Ik blijft bij mijn voorheen genoemde redenen waarom het niet echt wat zal worden (oa hokjesgeest en maakt de houseliefhebber zich wel druk om een lijstje dat al jaren ongeveer alleen maar rock (en andere muziek) is, dat de houseliefhebber niet hoeft te horen.
En kijk dan ook niet naar die ID&T top 500. Er staan maar weinig klassiekers daarin zo hoog als ze horen

House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_16623677
Zijn bands al New Order en Talk Talk dan voorlopers van de hedendaagse house?
pi_16623739
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:20 schreef kriele het volgende:
Zijn bands al New Order en Talk Talk dan voorlopers van de hedendaagse house?
En wat te denken van Brian Eno en Kraftwerk?
  dinsdag 27 januari 2004 @ 13:23:52 #39
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_16623766
of Philip Glass??
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_16623794
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

En wat te denken van Brian Eno en Kraftwerk?

Precies. Baanbrekende muziek.
pi_16623819
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:23 schreef HAL9000S het volgende:
of Philip Glass??
Hij maakt toch klassieke muziek op een keyboard?
pi_16623862
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Vind House sowieso een kloteterm.

Niet als het gebruikt wordt voor de muziekstromingen die ook daadwerkelijk house zijn zoals garage, club, acid etc.

Maar dat je techno, big beats, d&b onder de noemer 'house' schaart... dat moet dan maar

dinsdag 27 januari 2004 @ 13:27:57 #43
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_16623891
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:25 schreef kriele het volgende:

[..]

Philip Glass is een van de meest invloedrijke avant-gardistische muziekanten die al gebruik maakte van electronica om z'n muziek te maken.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_16623930
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:25 schreef kriele het volgende:

[..]

Icct Hedral is mooi.
pi_16623932
Zolang het door een brede laag muzikanten wordt gemaakt denk ik wel. Als het alleen nog maar een commercie-truukje wordt (zoals het soms lijkt), zijn het klassiekers voor 3 dagen
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  dinsdag 27 januari 2004 @ 13:30:49 #46
69450 Lucky_Luuk
Holderie de gatsprie
pi_16623974
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:19 schreef ChAoZ het volgende:

[..]

En dat is wat veel mensen niet aan de bedoelde discussie blijven snappen. het gaat er niet om of er houseklassiekers zijn (antwoord, ja die zijn er genoeg), maar worden ze ook geaccepteerd door de "hele" muziekwereld als klassiekers.

Ik blijft bij mijn voorheen genoemde redenen waarom het niet echt wat zal worden (oa hokjesgeest en maakt de houseliefhebber zich wel druk om een lijstje dat al jaren ongeveer alleen maar rock (en andere muziek) is, dat de houseliefhebber niet hoeft te horen.
En kijk dan ook niet naar die ID&T top 500. Er staan maar weinig klassiekers daarin zo hoog als ze horen

Maar welke klassiekers (in welke stroming dan ook) worden dan wel door de 'hele' muziekwereld als klassieker gezien? Denk dat er geen een nummer is dat iedereen een klassieker vind.

En dat van die lijstjes.... tsja.... House heeft (op dit moment) gewoonweg wereldwijd nog niet zo'n grote aanhang als bijvoorbeeld rock dus zie je het ook minder in die lijstjes lijkt mij. Denk niet dat dat iets te maken heeft met of een houseliefhebber wel of niet iets met lijstjes heeft.
Ik denk wel dat als we twintig jaar verder zijn dit anders zal zijn omdat je ziet dat housemuziek steeds meer aanhang krijgt en eigenlijk nu pas wordt geaccepteerd als volwaardige muzieksoort, waardoor ook meer mensen in de muziekwereld zich erin gaan verdiepen.

Dan witte nog nie wie
pi_16623987
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:29 schreef kamagurka het volgende:
Als het alleen nog maar een commercie-truukje wordt (zoals het soms lijkt), zijn het klassiekers voor 3 dagen
Was dat maar waar
pi_16623993
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:27 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Philip Glass is een van de meest invloedrijke avant-gardistische muziekanten die al gebruik maakte van electronica om z'n muziek te maken.

Maar in de klassieke wereld is hij toch net zo verguisd als geliefd? Tenminste, dat is mij wel eens verteld.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 13:32:43 #49
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_16624045
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:31 schreef kriele het volgende:

[..]

Maar in de klassieke wereld is hij toch net zo verguisd als geliefd? Tenminste, dat is mij wel eens verteld.

Tsja, een progressieve instelling in een conservatief wereldje zal je niet snel in dank afgenomen worden.
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 27 januari 2004 @ 13:32:44 #50
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16624047
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:00 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Ik miste anders wel Skint, Soma, Axis, UR en Subliminal, om er zo maar een paar te noemen. Echter, zomaar een stel labels noemen zegt nog niets over het klassieker-gehalte. Sommige labels worden als elite gezien, veel andere labels brengen eens per jaar een superknaller uit, en het gros brengt nooit een floorburner uit. Alleen labels noemen getuigt dus eigenlijk nog nergens van, tenzij het alleen maar die elite van labels is, en zo'n rijtje was het in mijn ogen niet.

Dat lijstje was echt specifieke stijl -> check die labels (meeste zijn rip)
kijk het gaat me niet over wie de meeste labels kan opnoemen want dan zitten we hier overmorgen nog.
De labels die je opnoemt zijn allemaal helemaal in orde laat dat duidelijk zijn. JA soma daar heb ik een hele platenbak mee vol staan. UR (Mike banks en zijn oorlog tegen commercie--->cool en die vent is gek Axis is techno nl. Jeffmills en Subliminal is meer funky sjit. Skint (fatboyslim) is ook ok (we hebben zelf een keer Midfield general laten draaien).

Er zijn zoveel labels die in orde zijn...

pi_16624102
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:32 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Tsja, een progressieve instelling in een conservatief wereldje zal je niet snel in dank afgenomen worden.

Precies.
pi_16624207
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:30 schreef Lucky_Luuk het volgende:

[..]

Maar welke klassiekers (in welke stroming dan ook) worden dan wel door de 'hele' muziekwereld als klassieker gezien? Denk dat er geen een nummer is dat iedereen een klassieker vind.

"Go" van Moby is er dan toch eentje

Maar het heeft toch veel te maken met het hokjesgeest dat binnen de dance waart. Er lopen simpelweg te veel puristen rond. Trance en deephouse zijn bijv. twee totaal verschillende genres en belevingswerelden terwijl ze wel door de grote massa op één grote hoop worden gegooid.

Ik ben zelf ook amper bekend met rock dus ik zou misschien wat nummers herkennen uit zo'n lijst als ik naar zou luisteren maar het zijn zeker geen directe klassiekers in mijn ervaringswereld voor mij. Er zijn gewoon veel en veel meer rockliefhebbers dan danceliefhebbers en dat doet het 'em.

Dit heeft verder niks met de intrinsieke kwaliteit van de muziek te maken - behalve dat het misschien ontoegankelijke en orthodoxe muziek is in de oren van pop- en rockliefhebbers. Want waarom staat er dan geen jazz of klassiek in dit soort lijstjes?

dinsdag 27 januari 2004 @ 13:37:54 #53
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16624219
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:03 schreef teknomist het volgende:

[..]

Het heeft wel allemaal zijn invloed he, niks staat los van elkaar.
zo ook dingen als Kraftwerk, Georgio Morroder enzo.
pi_16624262
ik vind dat je luistermuziek en dansmuziek niet met elkaar kunt vergelijken.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 13:40:24 #55
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_16624301
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Maar lang niet alle electronica is dansmuziek... Er zijn ook genoeg (techno) artiesten die brengen beiden uit.
Het probleem is dat veel mensen electronica puur als dansmuziek beschouwen, maar het is veel meer.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_16624328
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:37 schreef joeplemmens het volgende:

[..]

Het heeft wel allemaal zijn invloed he, niks staat los van elkaar.

Nee inderdaad. New wave had een belangrijke invloed op de house maar bij sommige stijlen is de relatie met de dance meer causaal; bezie de fusie tussen de electronische pioniers zoals Kraftwerk en Tangerine Dream en de disco/italo (house) of p-funk (techno).
pi_16624353
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik vind dat je die grove scheiding niet kan maken.
pi_16624368
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:40 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Maar lang niet alle electronica is dansmuziek... Er zijn ook genoeg (techno) artiesten die brengen beiden uit.

Klopt en andersom ook. De meest extreme metalmuziek kun je (lijkt mij) ook geen luistermuziek noemen. Dat is net zoals dansmuziek vaak muziek die je enkel live goed kunt genieten. Ook dat is niet een op een.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 13:44:48 #59
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_16624464
Kijk bijvoorbeeld naar het label Warp. Een wereldwijd bekend label, o.a. Speedy J, autechre, aphex twin en squarepusher hebben hun albums op dat label uitgebracht. Nog geen 20% van wat er is uitgekomen op Warp is dansbaar.
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 27 januari 2004 @ 13:45:10 #60
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16624477
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:41 schreef teknomist het volgende:

[..]

Nee inderdaad. New wave had een belangrijke invloed op de house maar bij sommige stijlen is de relatie met de dance meer causaal; bezie de fusie tussen de electronische pioniers zoals Kraftwerk en Tangerine Dream en de disco/italo (house) of p-funk (techno).

idd

trouwens italo komt weer helemaal terug merk ik vaak (voor nederland: de labels van ference (www.clone.nl)

dinsdag 27 januari 2004 @ 13:46:23 #61
68726 Versie1
Goede winden..
pi_16624515
Uiteraard...

'DHS - the house of god'

In hoeveel hedendaagse 'POP' nummers dat deuntje wel niet gebruikt is en wordt!

De (oude) Parkzicht community is een klassieke opzich. Dat veel mensen dit niet weten is geen argument te beweren dat klassiekers in de house muziek niet bestaan, maar zegt meer iets over die personen zelf.

pi_16624629
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:46 schreef Versie1 het volgende:

De (oude) Parkzicht community is een klassieke opzich. Dat veel mensen dit niet weten is geen argument te beweren dat klassiekers in de house muziek niet bestaan, maar zegt meer iets over die personen zelf.

DJ Rob
pi_16630183
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:40 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Het probleem is dat veel mensen electronica puur als dansmuziek beschouwen, maar het is veel meer.

Godzijdank!
Maar het is tekenend voor de bekrompenheid van het house-wereldje dat ze vaak alleen de simpele dance-inkoppers kennen.
Electronische muziek is echter vaak op zijn best al het prettig luisteren is terwijl je in de metro zit en tevens flink op gehakt kan worden tijdens een dansavondje Dit soort pareltjes zou ik onder klassiekers scharen.
pi_16630687
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 16:37 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Maar het is tekenend voor de bekrompenheid van het house-wereldje dat ze vaak alleen de simpele dance-inkoppers kennen.

Maar de schoonheid van de house schuilt juist in de simpelheid van sommige nummers.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 17:08:35 #65
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16631197
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 16:37 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Dat snap ik nou even niet... volgens mij is dat juist typerend voor de bekrompenheid van hen die niet in het house-wereldje thuis zijn.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 17:10:32 #66
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_16631258
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:19 schreef ChAoZ het volgende:

[..]

dus als ik het goed begrijp zijn houseliefhebbers meer open-minded (Usura - open your mind, ook klassieker ) omdat wij wel rock in de klassieke charts aanvaarden, maar de rockers niet
(ok, ik trek extreme conslusies )

[Dit bericht is gewijzigd door Goofup op 27-01-2004 17:16]

pi_16631480
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 17:08 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Dat snap ik nou even niet... volgens mij is dat juist typerend voor de bekrompenheid van hen die niet in het house-wereldje thuis zijn.

Kom jij weleens op een doorsnee sensation of impulse (whatever..)? Daar komen met name mensen die in hun eigen carsystem ook alleen maar die domme dansbeukers draaien met anita naast zich!

Mensen die in de electronica/dance thuis zijn zijn veel zeldzamer, die kom ik niet dagelijks tegen in ieder geval

dinsdag 27 januari 2004 @ 17:26:11 #68
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_16631730
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 17:17 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Kom jij weleens op een doorsnee sensation of impulse (whatever..)? Daar komen met name mensen die in hun eigen carsystem ook alleen maar die domme dansbeukers draaien met anita naast zich!

Mensen die in de electronica/dance thuis zijn zijn veel zeldzamer, die kom ik niet dagelijks tegen in ieder geval

dat heeft niks met de stroming van de muziek te maken. Zowel in house als in bijv. rock heb je dat mensen elkaar lekker achterna huppelen qua muziekkeuze. De mensen die daadwerkelijk een eigen smaak ontwikkelen zijn ook beperkter.
pi_16632135
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 17:26 schreef Goofup het volgende:

[..]

dat heeft niks met de stroming van de muziek te maken. Zowel in house als in bijv. rock heb je dat mensen elkaar lekker achterna huppelen qua muziekkeuze. De mensen die daadwerkelijk een eigen smaak ontwikkelen zijn ook beperkter.

Awel, maar dat maakt het "housewereldje" nog niet minder bekrompen
Tenminste, als je onder housewereldje die boys en chicka's die de gemiddelde tmf-megafestaties bezoeken verstaat .
pi_16632193
heb ooit eens gehoord dat Moby zich ergerde aan een bepaalde dancescene omdat het verboden was om gitaren in housemuziek te verwerken. Daarop maakte hij de rockplaat Animal Rights.
pi_16632860
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 17:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
heb ooit eens gehoord dat Moby zich ergerde aan een bepaalde dancescene omdat het verboden was om gitaren in housemuziek te verwerken. Daarop maakte hij de rockplaat Animal Rights.
Zeker, maar Moby doe je, denk ik, ook tekort als je hem het house label opplakt.
pi_16632924
Trouwens, als je een leuke contradictie wilt horen dan moet je eens naar Nerve luisteren. Het vorige projekt van Tom Holkenborg.
pi_16635519
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 18:09 schreef kriele het volgende:
Trouwens, als je een leuke contradictie wilt horen dan moet je eens naar Nerve luisteren. Het vorige projekt van Tom Holkenborg.
Of de soms wat ruwere discohouse op Crydamoure.
pi_16635641
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 12:39 schreef teknomist het volgende:

Had het niet beter kunnen formuleren

dinsdag 27 januari 2004 @ 20:03:24 #75
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16636269
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 17:17 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik vind het een grove belediging dat je die mensen beschouwd als elementen van het house-wereldje... Dat zijn top40- en skihut-schapen.
quote:
Ik elke keer als ik in de spiegel kijk.
* Curchulain heeft geen last van valse bescheidenheid.
Verder ook bar weinig... Kan me er maar ééntje herinneren in ieder geval.
pi_16640452
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 20:03 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Ik vind het een grove belediging dat je die mensen beschouwd als elementen van het house-wereldje... Dat zijn top40- en skihut-schapen.

Wie beschouw jij dan als elementen van de housewereld, die paar fijnproevers..? Kom op zeg! Daar vullen ze al die house-massa events niet mee hoor
  dinsdag 27 januari 2004 @ 22:12:36 #77
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16640682
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 22:06 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Wie beschouw jij dan als elementen van de housewereld, die paar fijnproevers..? Kom op zeg! Daar vullen ze al die house-massa events niet mee hoor

Lezen... die evenementen worden gevuld met top40- en skihut-schapen. Zet een lineup neer van enkele namen die in deel 1 zijn langsgekomen en de opkomst bij zulke evenementen zal zinken als een baksteen. De acts zijn vooral de Tiësto's, Armin, Ferry, Dana en om het financieel niet helemaal uit de klauwen te laten lopen nog een paar acts die door voornoemde DJs ook gedraaid worden, bij Dancevalley nog aangevuld met wat minder bekende DJs. De fijnproevers hebben een heel andere agenda.
pi_16640965
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 22:12 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Lezen... die evenementen worden gevuld met top40- en skihut-schapen. Zet een lineup neer van enkele namen die in deel 1 zijn langsgekomen en de opkomst bij zulke evenementen zal zinken als een baksteen. De acts zijn vooral de Tiësto's, Armin, Ferry, Dana en om het financieel niet helemaal uit de klauwen te laten lopen nog een paar acts die door voornoemde DJs ook gedraaid worden, bij Dancevalley nog aangevuld met wat minder bekende DJs. De fijnproevers hebben een heel andere agenda.

Maar die beschouwen zichzelf dus als de housewereld en zo ziet de buitenwereld dat ook
Die gasjes met hun blauwe stekeltjes en glitter-cowboyhoed en chicka's met zonnodig nog dragqueen-achtiger kledij en plateauzolen, dat is toch echt wat steevast met "house" wordt geassocieerd door iedreen.
Daarom is house misschien ook wel een te eng begrip (en veroudert natuurlijk), ik zou electronica gebruiken om aan te geven dat het meerdere subgenres omvat en dat het niet een pot nat is of allemaal triesto idd
  dinsdag 27 januari 2004 @ 22:21:31 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_16641015
quote:

[..]

pffffffffff zo kunnen we de rock wereld ook wel gaan bekijken met Kane, Di-Rect en Sita

Er is wel degelijk een verschil tussen een echte houseliefhebber en een domme meeloper. Overigens heeft dat ook geen donder met de kwaliteit van de muziek te maken maar goed.

Maar ik ken meer dan genoeg houseliefhebbende mensen die naar grote parties gaan en die niet tmf/breezah-kids zijn. Het is behoorlijk naief gedacht dat house alleen daar uit zou bestaan.

pi_16641227
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 22:21 schreef Hexagon het volgende:

Maar ik ken meer dan genoeg houseliefhebbende mensen die naar grote parties gaan en die niet tmf/breezah-kids zijn. Het is behoorlijk naief gedacht dat house alleen daar uit zou bestaan.

Jongen, ik denk niets. Ik kom vanwege mijn werk wel ns op zo'n massafestatie, en ja, zowel ik als mijn collega's zien hoofdzakelijk breezahkids en tmf-ho's. Dus doe niet net alsof je alleenweter bent, je weet donders goed dat dit de hoofdmoot bij veel grote events vormt. En nee, dat zijn geen kenners! Niet eens geinteresseerden
pi_16641229
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 22:21 schreef Hexagon het volgende:

Zolang ze niet gaan knokken stoor ik me er niet aan

Trouwens denk je dat op een Awakenings Festival bijvoorbeeld of een I Love Techno maar weinig fijnproevers rondlopen?

dinsdag 27 januari 2004 @ 22:35:23 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_16641490
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 22:27 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Jongen, ik denk niets. Ik kom vanwege mijn werk wel ns op zo'n massafestatie, en ja, zowel ik als mijn collega's zien hoofdzakelijk breezahkids en tmf-ho's. Dus doe niet net alsof je alleenweter bent, je weet donders goed dat dit de hoofdmoot bij veel grote events vormt. En nee, dat zijn geen kenners! Niet eens geinteresseerden

Het is ook wat je TMF kid vind. Ken jij al die duizenden mensen op zon feest allemaal? Hoe weet je dan dat het allemaal TMF kids zijn?

En verder al zouden het allemaal TMF kids zijn. Een zon feest zegt niks als je ziet hoeveel feesten er zijn.

pi_16642590
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 22:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is ook wat je TMF kid vind. Ken jij al die duizenden mensen op zon feest allemaal? Hoe weet je dan dat het allemaal TMF kids zijn?

En verder al zouden het allemaal TMF kids zijn. Een zon feest zegt niks als je ziet hoeveel feesten er zijn.

TMF jochies herken je aan hun boerse lompe gedrag en fantasieloze kleding met veel glitters die ze zelf helemaal te trendy hip vinden. Hun vriendinnetjes zijn van die vet opgesmurkte dellen in zo'n stopworstrokje. Maar misschien val jij hier ook wel onder, dus zal ik verder niet denigrerend klinken. Het is iig erg jong en vrij onwetend publiek wat daar rondloopt en hoofdzakelijk het bekende beukwerk wil horen op wat pillen.
Kenners vind je meer op feesten als awakenings of andersoortig georienteerde dance-events (meestal wat kleiner van opzet). Die geven ook vaak wat duidelijker aan of ze iets echt erg okee vinden of juist kut, en waarom.
Maar goed, ik weet nog steeds niet wat jij nu precies onder het housewereldje verstaat... misschien kunnen we beter onderscheid maken in commercieel en alternatief
  dinsdag 27 januari 2004 @ 23:19:33 #84
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16643020
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 22:27 schreef teknomist het volgende:

[..]

Zolang ze niet gaan knokken stoor ik me er niet aan

Trouwens denk je dat op een Awakenings Festival bijvoorbeeld of een I Love Techno maar weinig fijnproevers rondlopen?

Zijn toch iets minder massaal? En voordat iemand Love Parade roept wil ik me meteen beperken tot Nederland (en eventueel België).

Over Awakenings kan ik niks zeggen. Op ILT komt wel wat Breezah-publiek af, maar haal daar de superbekende namen weg en je bent dat volk ook kwijt. Met die megafeesten worden uiteraard vooral de ID&T events bedoeld.

Shit, m'n punt vergeten...

dinsdag 27 januari 2004 @ 23:36:25 #85
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_16643696
Zal House klassiekers voortbrengen?

Men neme een aantal top 100 allertijden van 2002 of 2003 en noemt de liedjes die al minstens een jaartje of 8 oud is:

Verrukkelijke 715:
32 Born Slippy - Underworld
16 Insomnia - Faithless

Veronica top 100 allertijden
geen

radio 2 top 2000
geen

Kortom het zijn er een paar. Dat zal wel wat toenemen in de toekomst gezien de overkill aan platen met een discobeat die tegenwoordig de radio teistert.

Je kunt eigenlijk dezelfde vraag stellen mbt RnB. Dan kom je ook uit op een paar (R. Kelly - I believe I can fly bijvoorbeeld).

Persoonlijk hoop ik dat het bij heel erg weinig blijft.

Religie maakt meer kapot dan je lief is
  dinsdag 27 januari 2004 @ 23:52:02 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_16644257
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 23:06 schreef kamagurka het volgende:

[..]

TMF jochies herken je aan hun boerse lompe gedrag en fantasieloze kleding met veel glitters die ze zelf helemaal te trendy hip vinden. Hun vriendinnetjes zijn van die vet opgesmurkte dellen in zo'n stopworstrokje. Maar misschien val jij hier ook wel onder, dus zal ik verder niet denigrerend klinken. Het is iig erg jong en vrij onwetend publiek wat daar rondloopt en hoofdzakelijk het bekende beukwerk wil horen op wat pillen.
Kenners vind je meer op feesten als awakenings of andersoortig georienteerde dance-events (meestal wat kleiner van opzet). Die geven ook vaak wat duidelijker aan of ze iets echt erg okee vinden of juist kut, en waarom.
Maar goed, ik weet nog steeds niet wat jij nu precies onder het housewereldje verstaat... misschien kunnen we beter onderscheid maken in commercieel en alternatief

Ik denk dat we dan een andere gedachte hadden over groot feest. Want Awakenings vind ik ook een groot feest. Ik dacht dat jij beweerde dat house enkel uit breezerkids bestond.

Hoewel op feesten als Innercity of Fast Forward heel gemengd publiek komt. Maar je hebt gelijk als we het over het gemiddelde Q-dance feest hebben.

pi_16644918
POING van de Rotterdam Termination Source is wat mij betreft een klassieker!
  woensdag 28 januari 2004 @ 09:59:12 #88
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16649543
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 23:36 schreef Vamos het volgende:
Zal House klassiekers voortbrengen?

Men neme een aantal top 100 allertijden van 2002 of 2003 en noemt de liedjes die al minstens een jaartje of 8 oud is:

Verrukkelijke 715:
32 Born Slippy - Underworld
16 Insomnia - Faithless

Veronica top 100 allertijden
geen

radio 2 top 2000
geen

Kortom het zijn er een paar. Dat zal wel wat toenemen in de toekomst gezien de overkill aan platen met een discobeat die tegenwoordig de radio teistert.

Je kunt eigenlijk dezelfde vraag stellen mbt RnB. Dan kom je ook uit op een paar (R. Kelly - I believe I can fly bijvoorbeeld).

Persoonlijk hoop ik dat het bij heel erg weinig blijft.

de "echte" Housemuziek is underground en dat is de reden dat het niet in de top 40 staat.
Top 40 is gebaseerd op verkoopcijfers. en een plaatje van 2000 oplagen zal niet vlug kunnen winnen van een faitless met 2.000.000 exemplaren.
pi_16649608
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 23:19 schreef Curchulain het volgende:

Op ILT komt wel wat Breezah-publiek af, maar haal daar de superbekende namen weg en je bent dat volk ook kwijt. Met die megafeesten worden uiteraard vooral de ID&T events bedoeld.

Waarom zou je dat soort publiek weg willen hebbe?. Je komt toch voor de muziek en niet om je aan dat soort mensen te storen? Je lijkt me echt zo iemand die zich de hele avond aan dit soort mensen loopt te irriteren. Bovendien waar kun je over oordelen? Misschien lopen er wel fijnproevers in glitterkleding rond

Trouwens moet je een fijnproever zijn om naar dit soort feesten te gaan? Ook als je niet helemaal into de muziek bent en er weinig kennis van hebt dan kun je toch ook gewoon een leuk avondje hebben en van de muziek of de sfeer (dat telt ook!) te genieten.....

woensdag 28 januari 2004 @ 10:30:28 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_16650080
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 09:59 schreef joeplemmens het volgende:

[..]

de "echte" Housemuziek is underground en dat is de reden dat het niet in de top 40 staat.
Top 40 is gebaseerd op verkoopcijfers. en een plaatje van 2000 oplagen zal niet vlug kunnen winnen van een faitless met 2.000.000 exemplaren.

Er zijn ook wel goede klassiekers die de top 40 bereikt hebben.

Maar over het algemeen stemt het housepubliek niet mee in dat soort lijsten.

woensdag 28 januari 2004 @ 11:12:02 #91
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16651048
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 10:03 schreef teknomist het volgende:

[..]

Waarom zou je dat soort publiek weg willen hebbe?. Je komt toch voor de muziek en niet om je aan dat soort mensen te storen? Je lijkt me echt zo iemand die zich de hele avond aan dit soort mensen loopt te irriteren. Bovendien waar kun je over oordelen? Misschien lopen er wel fijnproevers in glitterkleding rond

Trouwens moet je een fijnproever zijn om naar dit soort feesten te gaan? Ook als je niet helemaal into de muziek bent en er weinig kennis van hebt dan kun je toch ook gewoon een leuk avondje hebben en van de muziek of de sfeer (dat telt ook!) te genieten.....

Ik zeg niet dat ik dat volk weg wil hebben, ik zeg dat dat volk alleen maar op de superbekende namen afkomt en geen fijnproevers zijn. Vraag een willekeurig element van dat stel wie er komen en ze noemen precies die mensen die iedereen kent, en waar zij op af gekomen zijn. En dat zijn doorgaans niet dezelfde mensen als waar de fijnproevers op af komen. Net zoiets als dat iedere breezah-kid die het gevraagd werd/wordt als beste DJ ter wereld prompt Tiësto noemde/noemt... kuddegedrag heet dat. Daar kan ik me inderdaad wel eens aan ergeren.
  woensdag 28 januari 2004 @ 12:50:07 #92
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_16653612
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 17:40 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Awel, maar dat maakt het "housewereldje" nog niet minder bekrompen
Tenminste, als je onder housewereldje die boys en chicka's die de gemiddelde tmf-megafestaties bezoeken verstaat .

onder hen versta ik dus onder 'mensen met de smaak van een ander'. Maar het wereldje is dus veel groter dan hen, zoals ik al zei
pi_16653632
Maar hetzelfde gebeurt nu in de rockmuziek, hoor. De echte liefhebber luisterd echt niet naar Kane of Di-rect. Daar zit de beste muziek ook underground.
  woensdag 28 januari 2004 @ 12:56:43 #94
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_16653757
quote:

[..]

Al die hits die daar gedraaid worden zijn geinspireerd op ondergrondse hits. Als je daar dan een slap aftreksel van maakt heb je een hit en vind iedereen het mooi, maar er worden meer ondergrondse plaatjes gemaakt dan van die hits.
Zo gaat het ook met andere muziek (non-house). Als je naar jouw favoriete artiest/band/wat dan ook kijkt, heb je waarschijnlijk ook maar weinig mensen in de massa die er net zo enthousiast over zijn, of misschien kent het merendeel het niet eens? Toch beschouw jij hem als een van de grotere in zijn muziekstroming, niet?
pi_16659183
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 11:12 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik dat volk weg wil hebben, ik zeg dat dat volk alleen maar op de superbekende namen afkomt en geen fijnproevers zijn. Vraag een willekeurig element van dat stel wie er komen en ze noemen precies die mensen die iedereen kent, en waar zij op af gekomen zijn. En dat zijn doorgaans niet dezelfde mensen als waar de fijnproevers op af komen. Net zoiets als dat iedere breezah-kid die het gevraagd werd/wordt als beste DJ ter wereld prompt Tiësto noemde/noemt... kuddegedrag heet dat. Daar kan ik me inderdaad wel eens aan ergeren.

Je wilt eigenlijk een beetje zeggen dat fijnproevers alleen op onbekende namen afkomen... met andere woorden, het is onbekend dus goed - of iets in die trant. Surgeon is ook een bekende, grote naam binnen de technowereld maar alleen fijnproevers zullen het waarderen.
pi_16659265
Surgeon is een bekende naam onder fijnproevers. Ik denk niet dat je al te gek veel mensen daarbuiten om Surgeon hoeft te vragen
Nu ook Zuid Afrika
  woensdag 28 januari 2004 @ 19:55:43 #97
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16666123
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 15:53 schreef teknomist het volgende:

[..]

Je wilt eigenlijk een beetje zeggen dat fijnproevers alleen op onbekende namen afkomen... met andere woorden, het is onbekend dus goed - of iets in die trant. Surgeon is ook een bekende, grote naam binnen de technowereld maar alleen fijnproevers zullen het waarderen.

Ten eerste ben ik het roerend eens met wat ChAoZ zegt, en ten tweede bedoelde ik eigenlijk meer namen als Laurent Garnier, Carl Cox, DJ Remy, Michel de Hey...

En om mijn stelling om te draaien en dan te beweren dat dat mijn stelling is getuigt vooral van onbegrip.

pi_16666620
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 19:55 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Ten eerste ben ik het roerend eens met wat ChAoZ zegt, en ten tweede bedoelde ik eigenlijk meer namen als Laurent Garnier, Carl Cox, DJ Remy, Michel de Hey...

Noem dan ook namen. Als je beter begrepen wilt worden moet je je beter verstaanbaar maken.

Bovendien is het geen onbegrip, ik extrapoleer je stelling alleen maar.

[Dit bericht is gewijzigd door teknomist op 28-01-2004 20:16]

woensdag 28 januari 2004 @ 20:38:45 #99
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16667517
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:10 schreef teknomist het volgende:

[..]

Noem dan ook namen. Als je beter begrepen wilt worden moet je je beter verstaanbaar maken.

Bovendien is het geen onbegrip, ik extrapoleer je stelling alleen maar.

Dit waren van te voren al als volledig onjuist te beoordelen en dus overbodig te noemen extrapolaties... "Omdat de niet-fijnproevers alleen op de overbekende namen afkomen, komen de fijnproevers alleen maar op de niet zo bekende namen af". "Omdat de niet-kenners op de bekende muziek afkomen, komen de kenners op de onbekende muziek af. Gegeven dat een kenner een kenner van kwaliteit is, is de onbekende muziek kwalitatief beter." Logicavakken zijn niet mijn sterkste kant, maar ik weet dat als ik zulke stellingen bij mijn docenten inlever ze me toch echt wel verdrietig aan staan te kijken.

En de overbekende namen zijn doorgaans toch wel bekend. Net als de bekende voorverkoopadressen, zeg maar.

pi_16667592
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:38 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Dit waren van te voren al als volledig onjuist te beoordelen en dus overbodig te noemen extrapolaties... "Omdat de niet-fijnproevers alleen op de overbekende namen afkomen, komen de fijnproevers alleen maar op de niet zo bekende namen af". "Omdat de niet-kenners op de bekende muziek afkomen, komen de kenners op de onbekende muziek af. Gegeven dat een kenner een kenner van kwaliteit is, is de onbekende muziek kwalitatief beter." Logicavakken zijn niet mijn sterkste kant, maar ik weet dat als ik zulke stellingen bij mijn docenten inlever ze me toch echt wel verdrietig aan staan te kijken.

Bij IQ-testen heb ik doorgaans alle logica-vragen goed hoor Enfin, ik zal wel niet goed gelezen hebben Ontopic dan maar, dit gaat muziek niet over logica.
quote:
En de overbekende namen zijn doorgaans toch wel bekend. Net als de bekende voorverkoopadressen, zeg maar.
Laurent Garnier of DJ Remy ook
  woensdag 28 januari 2004 @ 20:49:13 #101
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16667906
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:40 schreef teknomist het volgende:

[..]

Bij IQ-testen heb ik doorgaans alle logica-vragen goed hoor Enfin, ik zal wel niet goed gelezen hebben

Dat is anders gepresenteerde en redelijk eenvoudige logica omdat het over intelligentie en niet over opleiding/intellect gaat. Zodra je logica wiskundig gaat benaderen wordt het heel andere koek...

Pseudo-formalisatie van de fijnproever-, bekendheid- en attractiestelling - verwijderd

quote:
[..]

Laurent Garnier of DJ Remy ook

Remy in iets mindere mate, Laurent Garnier echt wel.

[Dit bericht is gewijzigd door Curchulain op 29-01-2004 14:58]

pi_16668880
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:49 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Dat is anders gepresenteerde en redelijk eenvoudige logica omdat het over intelligentie en niet over opleiding/intellect gaat. Zodra je logica wiskundig gaat benaderen wordt het heel andere koek...

!F(a) & F(b) & B(c) & !B(d) & K(a,c) -> K(b,d)

Oftewel:
als:
a is geen fijnproever en
b is fijnproever en
c is bekende muziek en
d is geen bekende muziek en
a komt op c af
dan
b komt op d af...

Geen correct bewijssysteem kan de juistheid van deze stelling bevestigen.

Mijn stelling:
!F(a) & B(c) & K(a,c) & (!B(c) -> !K(a,c))

a is geen fijnproever en
c is bekende muziek en
a komt op c af en
(als
c is geen bekende muziek
dan
a komt niet op c af)

Met een aanname over wat een fijnproever is is de juistheid van deze stelling wel te bevestigen. Het zegt nog niets over de kwaliteit van de onbekende muziek, noch over waar de fijnproevers op af komen.

Gaat het nu over transitiviteit?

Jij studeert filosofie zeker?

pi_16668941
Maar we zijn nu echt mijlenver van het topic over house klassiekers verwijderd en ik vrees dat je mooie college logica door Seborik verwijderd zal worden.
pi_16670260
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 12:56 schreef Goofup het volgende:

[..]

Al die hits die daar gedraaid worden zijn geinspireerd op ondergrondse hits. Als je daar dan een slap aftreksel van maakt heb je een hit en vind iedereen het mooi, maar er worden meer ondergrondse plaatjes gemaakt dan van die hits.
Zo gaat het ook met andere muziek (non-house). Als je naar jouw favoriete artiest/band/wat dan ook kijkt, heb je waarschijnlijk ook maar weinig mensen in de massa die er net zo enthousiast over zijn, of misschien kent het merendeel het niet eens? Toch beschouw jij hem als een van de grotere in zijn muziekstroming, niet?

Nou, de muziek die ik te gek vind heb ik nog niet echt teruggehoord in alledaagse hits van vandaag. Vroeger stond er veel meer in de top40 wat ik goed vind trouwens.
Met electronica (house, trance, psy, etc etc) heb ik het idee dat de invloeden idd wat makkelijker van de ene naar de andere stroming wandelen. Daardoor lijken sommige momenten op massa-events (de grote commerciele feesten) soms erg op die van meer undergroundfeestjes. Maar geef mij maar de compromisloze harde sound van de onbekende artiesten op dit vlak dan de afgeschaafde en truttige gladjanussound van een tiesto oid.. Toch zal tiesto in de ogen van de meeste housers (het "wereldje" dus.. ) DE klassieker hebben gemaakt of maken. Erg jammer, want ws. is dat een flutversie van een nummer dat ws. pas echt rockt!
  donderdag 29 januari 2004 @ 09:41:55 #105
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16678552
DE belangrijke conclusie van de discussie wel/niet een klassieker heeft vind ik te maken met de verspreidbaarheid van de track/het nummer en de doelgroep waar je de klassieker " test " . Een oude Detroit plaat zal voor een gemiddelde danceluisteraar iets te vreemd zijn terwijl een techno freak dit meteen waardeert door de sound zelf. (Zo bij elke stijl)

Daarnaast: De meeste housenummers zien het daglicht nooit (underground).
Dit weer in combinatie dat de meeste tracks helemaal niet op cd beschikbaar zijn (ja evt. achteraf). Daarnaast zijn evt. hitlijsten bijna altijd gebaseerd op VERKOOP cijfers.

[Dit bericht is gewijzigd door joeplemmens op 29-01-2004 09:48]

donderdag 29 januari 2004 @ 14:57:04 #106
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16686700
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 21:16 schreef teknomist het volgende:
Maar we zijn nu echt mijlenver van het topic over house klassiekers verwijderd en ik vrees dat je mooie college logica door Seborik verwijderd zal worden.
Nee dat doe ik zelf wel als dat nog kan... en ik studeer geen filosofie maar informatica . Mijns inziens hebben logica en filosofie overigens bar weinig met elkaar te maken.

Ik durf Tiësto nog wel een kandidaat-klassieker toe te schrijven... Flight 643, tenzij iemand mij kan vertellen waar hij dat van geript heeft

pi_16687312
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:57 schreef Curchulain het volgende:

Mijns inziens hebben logica en filosofie overigens bar weinig met elkaar te maken.

Filosofie draait om systematisch denken op metaniveau. Daar is logica een handige tool voor. Elke filosofieopleiding heeft stevig onderdeel logica.
pi_16689669
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:57 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Nee dat doe ik zelf wel als dat nog kan... en ik studeer geen filosofie maar informatica . Mijns inziens hebben logica en filosofie overigens bar weinig met elkaar te maken.

Ik durf Tiësto nog wel een kandidaat-klassieker toe te schrijven... Flight 643, tenzij iemand mij kan vertellen waar hij dat van geript heeft

Volgens mij was flight 643 geript van speedway van the prodigy

Edit: flight 643 maar eens gedownload en het is inderdaad een speedway rip

[Dit bericht is gewijzigd door kipknots op 29-01-2004 17:02]

pi_16690149
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:45 schreef kipknots het volgende:

[..]

Volgens mij was flight 643 geript van speedway van de prodigy

Geef het maar aan tiesto dan, prodigy heeft al wat klassiekers op zijn naam staan.
  donderdag 29 januari 2004 @ 20:13:04 #110
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16695479
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:45 schreef kipknots het volgende:

[..]

Volgens mij was flight 643 geript van speedway van the prodigy

Geen idee waar je dat vandaan haalt... heb net ff Speedway weer opgezet en ik hoor de melodie er echt niet in terug.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 22:22:53 #111
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_16752418
* zichzelf als elitaire fijnproever beschouwd

Cop killer
Kill them, cop killer
pi_16809808
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 20:13 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Geen idee waar je dat vandaan haalt... heb net ff Speedway weer opgezet en ik hoor de melodie er echt niet in terug.

Luister eens naar speedway rond 1:30. Dat komt bijna letterlijk zo terug in flight 643. Melodie nog niet helemaal, maar alles wat erom heen zit dus wel.

Het enige verschil is dat de prodigy niet op dat ene stukje is blijven hangen en het nummer nog wat verder opgebouwt heeft

maandag 2 februari 2004 @ 12:25:27 #113
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16811655
quote:
Op maandag 2 februari 2004 11:19 schreef kipknots het volgende:

[..]

Luister eens naar speedway rond 1:30. Dat komt bijna letterlijk zo terug in flight 643. Melodie nog niet helemaal, maar alles wat erom heen zit dus wel.

Het enige verschil is dat de prodigy niet op dat ene stukje is blijven hangen en het nummer nog wat verder opgebouwt heeft

Okee, heb 'm opnieuw gedownload en dan zal ik wel een of andere remix gehad hebben... het lijkt op een soort open hihat in Speedway, en Tiësto heeft dat gepromoveerd tot melodie...
  maandag 2 februari 2004 @ 12:28:54 #114
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_16811743
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 21:51 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Nou, de muziek die ik te gek vind heb ik nog niet echt teruggehoord in alledaagse hits van vandaag. Vroeger stond er veel meer in de top40 wat ik goed vind trouwens.

ik denk dat dat ook te maken heeft met dat je tegenwoordig een bredere kijk op de muziek hebt? Bij mij is dit zo in ieder geval. Vroeger kwam ik slechts in aanraking met top40 muziek en nu kijk ik verder dan mijn neus lang is en heb ik meer een specifieke smaak ontwikkeld.
quote:
Met electronica (house, trance, psy, etc etc) heb ik het idee dat de invloeden idd wat makkelijker van de ene naar de andere stroming wandelen.
dat is inderdaad waar. Er zijn genoeg artiesten binnen de electronica die voor verschillende stijlen muziek maken. Zo kocht ik eens een plaat van Photek (Solaris). Ik was helemaal Photek-fan en kocht het album in volste vertrouwen. Kom ik thuis, staat er allemaal slome hap op (photek is voor mij nog altijd drum&bass)
Voor Photek zou je ook wel een eigen stroming kunnen oprichten trouwens Hij heeft echt zijn eigen aparte sfeertje, hij is echt something else
quote:
Daardoor lijken sommige momenten op massa-events (de grote commerciele feesten) soms erg op die van meer undergroundfeestjes. Maar geef mij maar de compromisloze harde sound van de onbekende artiesten op dit vlak dan de afgeschaafde en truttige gladjanussound van een tiesto oid.. Toch zal tiesto in de ogen van de meeste housers (het "wereldje" dus.. ) DE klassieker hebben gemaakt of maken. Erg jammer, want ws. is dat een flutversie van een nummer dat ws. pas echt rockt!
Op van die feesten worden toch meestal van die underground nummers gedraaid, maar die worden dan geassocieerd met de DJ die het op dat moment draaid. Daardoor krijgt hij dan meer naamsbekendheid om de muziek van een ander eigenlijk
  maandag 2 februari 2004 @ 12:56:56 #115
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16812384
Gossip:
de plaat traffic moet van een oude detroit plaat geript zijn nl. psycho fuck. Tiesto heeft de maker gecontacteerd met de vraag of ie een sample mocht gebruiken. Die gast uit detroit dacht who the fuck is tiesto en besloot maar in te stemmen. Later bleek dat hij niet een sampletje maar de hele plaat heeft geript (zonder aan te geven dat het eiegenlijk een remix is).
Mike Banks (UR) is gecontracteerd door de maker en Tiesto kan maar beter niet in detroit gaan draaien is mij verteld

http://www.geocities.com/SunsetStrip/Alley/1638/soundpage.html

luister maar naar 2e wave file (bkant) en check hetorgineel.

maandag 2 februari 2004 @ 13:00:49 #116
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_16812487
quote:
Op maandag 2 februari 2004 12:56 schreef joeplemmens het volgende:

hahaha!! even een 'sampletje gebruiken'
  maandag 2 februari 2004 @ 13:26:44 #117
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16813223
quote:
Gossip:
de plaat traffic moet van een oude detroit plaat geript zijn nl. psycho fuck. Tiesto heeft de maker gecontacteerd met de vraag of ie een sample mocht gebruiken. Die gast uit detroit dacht who the fuck is tiesto en besloot maar in te stemmen. Later bleek dat hij niet een sampletje maar de hele plaat heeft geript (zonder aan te geven dat het eiegenlijk een remix is).
Mike Banks (UR) is gecontracteerd door de maker en Tiesto kan maar beter niet in detroit gaan draaien is mij verteld

Had hier al over gehoord maar dit is inderdaad wel heel erg. Braintree overleeft hij wel, maar Detroit... En zeker zo'n anti-commercieel kruisvaarder als Mike Banks wil je niet tegen je hebben.
pi_16813401
quote:
Gossip:

Dat die Sean Deason knakker Tiesto niet kent is ongeloofwaardig te noemen. Zelfs mensen die niets met z'n genre hebben kennen Tijs Verwest.

Hoe dan ook, mr. Deason houdt een flinke zakcent over aan dat Psyko Fuk sampletje, omdat Tiesto er een dikke hit van heeft gemaakt. Samples "verkopen" gebeurd nooit in de zin van een eenmalige overeenkomst, maar de originele artiest verdient per verkochte plaat z'n geld.

Dus "gejat" of niet (met toestemming nota bene), Sean is niet zielig. Zieliger zijn de mensen die met van die "Tiesto ript andere nummers" verhalen aankomen.

pi_16813773
quote:
Op maandag 2 februari 2004 13:32 schreef MarkzMan_X het volgende:
Dat die Sean Deason knakker Tiesto niet kent is ongeloofwaardig te noemen. Zelfs mensen die niets met z'n genre hebben kennen Tijs Verwest.
Jij overschat de Europese invloed op de US house scene meer dan schromelijk
Nu ook Zuid Afrika
  maandag 2 februari 2004 @ 13:56:25 #120
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16814161
quote:
Op maandag 2 februari 2004 13:32 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Dus "gejat" of niet (met toestemming nota bene), Sean is niet zielig. Zieliger zijn de mensen die met van die "Tiesto ript andere nummers" verhalen aankomen.

je moet het verschil eens leren tussen het gebruik van een sample en een plaat stelen. Er wordt geen toestemming gegeven voor een ripoff mocht je dat denken
  maandag 2 februari 2004 @ 13:57:31 #121
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16814202
quote:
Op maandag 2 februari 2004 13:45 schreef ChAoZ het volgende:

[..]

idd ze lachen ons daar uit mocht je nog niet weten.

Whitemans music..... no soul.....

pi_16814284
quote:
Op maandag 2 februari 2004 13:45 schreef ChAoZ het volgende:

[..]

De VS housescene is sowieso veel minder groot daar dan de eurohouse hier. Het beperkt zich daar nog steeds tot de underground. House is in de VS nog amper echt commercieel. Daar hebben rock en rap/r&b nog veel te veel een stevige status voor (misschien wel enigzinds terecht).
pi_16814739
het is daar gewoon anders lijkt me. Het is inderdaad meer underground, niet zo commercieel. Is dat erg? Lijkt me niet, zou willen dat dat hier ook zo was.
Er komt meer goede house muziek uit de US dan uit Europa imho
Nu ook Zuid Afrika
pi_16814795
quote:
Op maandag 2 februari 2004 14:15 schreef ChAoZ het volgende:
het is daar gewoon anders lijkt me. Het is inderdaad meer underground, niet zo commercieel. Is dat erg? Lijkt me niet, zou willen dat dat hier ook zo was.
Er komt meer goede house muziek uit de US dan uit Europa imho
Vooral op het gebied van deephouse, garage en detroit (hoe kan het ook anders?) komt er vooral veel goeds uit de US.
  maandag 2 februari 2004 @ 16:04:38 #125
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16818089
quote:
Op maandag 2 februari 2004 13:57 schreef joeplemmens het volgende:

[..]

idd ze lachen ons daar uit mocht je nog niet weten.

Whitemans music..... no soul.....

And wait, you're late
Trance sucks in case you need an update
It's white, too white
Republican nazi white
For me, I see in color when I watch TV

aldus Armand Van Helden

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')