Ze is imo samen met haar producer Giorgio Morodor toch een van de invloedrijkste personen uit de pop en dancemuziek geweest. Het hoogtepunt blijft wel I Feel love uit 1977 waar alle tot dan toe gangbare popcliche's overboord werden gegooid. De remix van Patrick Cowley uit 1982 is imo nog meesterlijker en verdient een plek in de top 10 van iedere top 100 jaarlijst. Ook de remix door Rollo & Sister Bliss uit 1995 is best goed.
Ook andere nummers als Hot Stuff en State of Independence zijn legendarisch.
Wie kunnen de nummers van de discoqueen nog meer waarderen?
thermen als revolutionair en legendarisch zijn toebedeeld aan namen als hendrix, beatles, rolling stones, metallica, kurt cobain, eric clapton etcetera
bovenstaande artiesten zijn lang niet allen mijn favorieten, ik denk ik zeg t maar ff
quote:je weet niet waar je over praat
Op maandag 26 januari 2004 23:05 schreef onanymous het volgende:
ik vind het altijd zo leuk dat als iemand fan is van een artiest dat hij deze dan meteen termen als 'legendarisch' 'revolutionair' etcetera toekent. Ik ken de hele vrouw niet (misschien dat ik wel 1 nummertje van d'r ken, gebeurt vaker) en dat zegt mijns inziens wel genoegthermen als revolutionair en legendarisch zijn toebedeeld aan namen als hendrix, beatles, rolling stones, metallica, kurt cobain, eric clapton etcetera
bovenstaande artiesten zijn lang niet allen mijn favorieten, ik denk ik zeg t maar ff
ik denk ik zeg t maar ff
Vele cd's van! En ik luister er nog steeds naar!
One of a kind... Mooi nummer van haar, staat helaas niet veel op cd's.
quote:Donna Summer en mischien nog wel meer haar producer Giorgio Morodor passen zeker wel in dat rijtje. Het is dat Disco door rockfans altijd als kutmuziek werd afgeschilderd maar de platen die ze samen gemaakt hebben zijn meer van invloed geweest op de muziek dan bijvoorbeeld Kurt Cobain.
ik vind het altijd zo leuk dat als iemand fan is van een artiest dat hij deze dan meteen termen als 'legendarisch' 'revolutionair' etcetera toekent. Ik ken de hele vrouw niet (misschien dat ik wel 1 nummertje van d'r ken, gebeurt vaker) en dat zegt mijns inziens wel genoegthermen als revolutionair en legendarisch zijn toebedeeld aan namen als hendrix, beatles, rolling stones, metallica, kurt cobain, eric clapton etcetera
Ik ben niet zozeer een fan van Donna Summer maar zie wel wat voor impact een aantal platen heeft gehad in de muziekwereld.Vooral op het gebied van Dance, Hiphop en R&B.
Vooral het nummer I feel love is een mijlpaal geweest in de electronische muziek en het ontstaan van dancemuziek. Zowel het orgineel als de Patrick Cowley megamix die in 2000 door BG magazine werd uitgeroepen tot belangrijkste plaat in de dancegeschiedenis.
[Dit bericht is gewijzigd door Hexagon op 27-01-2004 00:03]
quote:idd doet er goed aan even de feiten erbij te pakken
Op maandag 26 januari 2004 23:08 schreef Abbadon het volgende:[..]
je weet niet waar je over praat
ik denk ik zeg t maar ff
![]()
quote:Leuk artikel
Op dinsdag 27 januari 2004 00:10 schreef Hexagon het volgende:[..]
idd doet er goed aan even de feiten erbij te pakken
http://www.examedia.nl/columnx/zoekkielema.html?nummer=_K13
quote:Idd Quincy hoort ook wel in dat rijtje. Jammer dat de samenwerking maar tot een album beperkt bleef. Maar goed Quincy heeft later dat jaar aan Thriller meegewerkt. Meer hoef ik niet te zeggen denk ik.
Op dinsdag 27 januari 2004 09:10 schreef Omkron het volgende:[..]
Leuk artikel
.. Quincy Jones is ook 'THE MAN!'
quote:Quincy is THE DUDE
Op dinsdag 27 januari 2004 09:10 schreef Omkron het volgende:[..]
Leuk artikel
.. Quincy Jones is ook 'THE MAN!'
quote:Meegewerkt...? Executive producer.. zonder hem was Thiller nooit het succes geworden zoals we dat nu kennen..
Op dinsdag 27 januari 2004 18:29 schreef Hexagon het volgende:[..]
Idd Quincy hoort ook wel in dat rijtje. Jammer dat de samenwerking maar tot een album beperkt bleef. Maar goed Quincy heeft later dat jaar aan Thriller meegewerkt. Meer hoef ik niet te zeggen denk ik.
quote:Dat vind ik eigenlijk best wel brakke nummers. Maar "I Feel Love" is idd wel een klassieker en ik ben blijkbaar net zo'n geilaard als Zander want bij "Love To Love You" hou ik het ook niet droog...
Op maandag 26 januari 2004 22:41 schreef Hexagon het volgende:
Ook andere nummers als Hot Stuff en State of Independence zijn legendarisch.
quote:Als je Eric Clapton, Metallica en met name Kurt Cobain in de "lengendarische" lijst durft op te stellen dan hoort deze dame daar ook bij.
gesampled door Cassius in hun hit Cassius 99
quote:Over echte dance-klassiekers gesproken. Klasse remix
Op maandag 26 januari 2004 22:41 schreef Hexagon het volgende:
De remix van Patrick Cowley uit 1982 is imo nog meesterlijker en verdient een plek in de top 10 van iedere top 100 jaarlijst.
quote:patrick cowley is echt geweldig (r.i.p.), z'n remix van Tantra - Hills Of Katmandu is ook vet
Op dinsdag 27 januari 2004 19:49 schreef teknomist het volgende:[..]
Over echte dance-klassiekers gesproken. Klasse remix
Vind "Working the midnight shift" een mooie nummer.
quote:Haar muziek was toch meer disco?
Op maandag 26 januari 2004 22:54 schreef Omkron het volgende:
Plaat was zijn tijd ver, ver, ver, en ver.. vooruit. Absolute bleuprint van de house..
quote:Haar muziek wel. Maar dé remix is voor velen het begin van de house.
Op dinsdag 27 januari 2004 20:21 schreef kriele het volgende:[..]
Haar muziek was toch meer disco?
quote:Meegewerkt bedoel ik ook in de zin van als belangrijkste ondersteuuning van Micheal Jackson.
Op dinsdag 27 januari 2004 19:06 schreef Omkron het volgende:[..]
Meegewerkt...? Executive producer.. zonder hem was Thiller nooit het succes geworden zoals we dat nu kennen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |