abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 januari 2004 @ 20:44:05 #1
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_16607846
Uit de Volkskrant van zaterdag 24 januari:

Nepbaan gecreëerd om bruid te halen
Van onze verslaggeefster Rachida Azough

DEN HAAG - Om buitenlandse partners naar Nederland te kunnen laten overkomen, wordt op grote schaal gebruik gemaakt van valse arbeidscontracten. Dit blijkt uit onderzoek van de Volkskrant. De instantie voor werknemersverzekeringen UWV en de immigratiedienst IND bevestigen het bestaan van de schijncontracten.

Hoeveel valse arbeidsovereenkomsten precies in omloop zijn is onbekend. Het UWV heeft meerdere malen schijncontracten ontdekt, maar zegt dat deze vorm van fraude moeilijk op te sporen is. De schattingen van goed ingevoerde bronnen variëren van honderden tot enkele duizenden contracten per jaar (op een totale immigratie van 21 duizend partners).

Mensen die hun partner uit het buitenland willen laten overkomen, moeten bij de IND een jaarcontract overleggen waaruit blijkt dat zij zeker 70 procent verdienen van het bestaansminimum voor gezinnen.

Velen kunnen niet aan deze eis voldoen. Een deel van hen gaat daarom over tot het kopen van een schijnarbeidscontract. Zij betalen daarvoor bedragen, variërend van enkele tot vele duizenden euro's. Malafide uitzendbureaus, maar ook andere bedrijven maken zich aan de praktijk schuldig.

Het is een ingenieuze constructie. Na het opstellen van een fictief arbeidscontract wordt het dienstverband door de ondernemer aangemeld bij het UWV. De werkgevers- en werknemerspremies worden door de schijnwerknemer betaald aan de verkoper van het contract. Die maakt de premies over aan het UWV. Intussen levert de schijnwerknemer het nepcontract in bij de IND en gaat de procedure van start. Op voorhand is afgesproken dat de schijncontractant zelf ontslag neemt zodra de buitenlandse partner een verblijfsvergunning voor vijf jaar heeft ontvangen. Vaak is met de deal ook een borgsom gemoeid.

Contracten die de IND in het kader van de inkomenseis ontvangt, worden zelden gecontroleerd. Bij twijfel wordt alleen nagegaan of het dienstverband geregistreerd is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

De overheid zal imo meer moeten doen om dit soort fraude voorkomen.
Het blijft maar doorgaan die ondermijning van onze "samenleving" Ik haat Nederland zo ondertussen door al die toestanden.

It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  maandag 26 januari 2004 @ 20:50:01 #2
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_16608109
een belletje naar de werkgever toe plegen, lijkt me minder moeite dan uitgebreid de administratie induiken, maar het is uiteraard te verwachten dat die administratie volkomen geautomatiseerd is... luie ambtenaren altijd
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_16608139
Ik haat NL niet zo zeer, eerder het NL poldermodel
Trots op z'n [url=http://www.bokkelul.com/][b]Bokkelul[/b][/url] en zeer foute reacties
pi_16608148
aanpakken, maar dat roep ik al heel lang...
Lachen is gezond :D!
pi_16608190
quote:
Op maandag 26 januari 2004 20:44 schreef digitaLL het volgende:
Uit de Volkskrant van zaterdag 24 januari:

Nepbaan gecreëerd om bruid te halen
Van onze verslaggeefster Rachida Azough

<knip>

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

De overheid zal imo meer moeten doen om dit soort fraude voorkomen.
Het blijft maar doorgaan die ondermijning van onze "samenleving" Ik haat Nederland zo ondertussen door al die toestanden.

Ik haat een niet nader genoemde politieke overtuiging die hier verantwoordelijk voor is en de ambtenaar die dit heeft laten gebeuren.

[Dit bericht is gewijzigd door DrWolffenstein op 26-01-2004 21:08]

maandag 26 januari 2004 @ 20:55:22 #6
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_16608300
quote:
Op maandag 26 januari 2004 20:52 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ik haat een niet nader genoemde politieke overtuiging die hier verantwoordelijk voor is en de ambtenaar die dit heeft laten gebeuren.

het is maar goed dat een kudde bosapen als de LPF en andere frisse politici uit de "nieuwe politiek" hier wél wat aan (hebben) kunnen doen
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_16608719
"Mensen die hun partner uit het buitenland willen laten overkomen, moeten bij de IND een jaarcontract overleggen waaruit blijkt dat zij zeker 70 procent verdienen van het bestaansminimum voor gezinnen."

Dan mogen ze dit ook uitleggen want 70% van het bestaansminimum is te weinig om van te leven, zoals de term al aangeeft. Daarmee haal je meer armoede binnen dan bedoeld lijkt me

Eigen brokjes eerst.
  maandag 26 januari 2004 @ 21:11:33 #8
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_16608880
De werkenden krijgen straks te horen dat ze tot hun 70e "mogen" blijven werken omdat de arbeidsparticipatie zo laag is en de collectieve kosten te hoog zijn.
Ik ga idd met steeds meer plezier werken NOT
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_16609296
quote:
Op maandag 26 januari 2004 21:07 schreef Bushmaster het volgende:Dan mogen ze dit ook uitleggen want 70% van het bestaansminimum is te weinig om van te leven, zoals de term al aangeeft. Daarmee haal je meer armoede binnen dan bedoeld lijkt me
Van het gezins minimum.. dat is wat anders dan een alleenstaande..

Ik moest minimaal 1100 euro netto per maand verdienen om mijn Amerikaanse vriend over te laten komen, en dat was in 2002. Ik verdiende toen 1700 euro bruto, dus zo ruim was dat echt nog niet.. als je vakkenvuller bij de Appie bent kan je het dus wel vergeten!

Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_16609407
[quote]Op maandag 26 januari 2004 21:23 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Voor een vakkenvulster is je Latijn_ prima:)

[edit] aha, potjeslatijn. Als Engels een dode taal was zou het dan ook Engel genoemd worden ? [/edit]]]

[Dit bericht is gewijzigd door Bushmaster op 26-01-2004 21:34]

Eigen brokjes eerst.
  maandag 26 januari 2004 @ 21:29:54 #11
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_16609539
quote:
Op maandag 26 januari 2004 21:26 schreef Bushmaster het volgende:
[quote]Op maandag 26 januari 2004 21:23 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Voor een vakkenvulster is je Latijns prima:)

[smartass mode]Latijn..[/smartass mode]

Heh, en ik ben geen vakkenvulster...

Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_16611060
Kan ook in Huwelijksmigratie beleid strenger ?. Anders krijgen we dezelfde discussie in twee verschillende active topics.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')