hij is nog niet eens in de bios hier in NLquote:Op maandag 31 mei 2004 13:07 schreef HAL9000S het volgende:
Ik ben verdomde benieuwd naar deze film!! Weet iemand wanneer hij op DVD zal verschijnen?
nee pas op 6/13 juli uit op DVD R1quote:Op maandag 31 mei 2004 15:03 schreef DonStefano het volgende:
De film komt pas eind Juli in de bioscoop, dus de DVD zal hier nog wel ff op zich laten wachten; gok pas in December ofzo. Overigens is ie in de VS wel al uit op DVD
-edit-
Als je het topic nou gewoon even leest...quote:Op maandag 31 mei 2004 21:30 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Heeft deze film met chaos theorie te maken ofzo?
vertel? Dit is zo'n makkelijke dooddoener. Veel inkoppers op het gebied van "gaten" in de film zijn wel degelijk te weerleggen. Dus ben ik benieuwd wat die ENORME gaten zijn....quote:Op dinsdag 1 juni 2004 19:31 schreef nederhorror.nl het volgende:
De film heeft ENORME gaten ten aanzien van tijdreizen. Gewoon beledigend.
boeiend?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 19:31 schreef nederhorror.nl het volgende:
Volgens mij zit je gewoon de boel te stangen. Kom op maar op met je fluttheorietje!quote:Op dinsdag 1 juni 2004 19:31 schreef nederhorror.nl het volgende:
Alleen al de "stigmata"-scene in de gevangenis. Wat daar gebeurd is onmogelijk. Ze breken de hoofdregel.quote:Kom op maar op met je fluttheorietje!
Onder het mom: "het verhaal in beweging te houden"? Dan is de meest stompzinnige plotwending toegestaan en kunnen we vaarwel zeggen tegen filmkritiek.quote:Veel inkoppers op het gebied van "gaten" in de film zijn wel degelijk te weerleggen.
Ja, ik heb liever een leuke film over tijdreizen dan een saaie en langdradige, maar wel kloppende, film over tijdreizenquote:Op woensdag 2 juni 2004 18:05 schreef nederhorror.nl het volgende:
[..]
[..]
Onder het mom: "het verhaal in beweging te houden"? Dan is de meest stompzinnige plotwending toegestaan en kunnen we vaarwel zeggen tegen filmkritiek.
Aha, een film over tijdreizen die grotendeels klopt is saai en langdradig. Jij ziet liever vlotte, oppervlakkige tijdreis-films die voor geen meter kloppen? Ik heb geen moeite met trage films waar er daadwerkelijk tijd voor een sterk verhaal wordt genomen.quote:Ja, ik heb liever een leuke film over tijdreizen dan een saaie en langdradige, maar wel kloppende, film over tijdreizen
En als filmliefhebber moet ik dit begrijpen omdat films dat hebben? Ik stoor mij aan horrorfilms met plotgaten. Ik weet ook niet hoe zo'n beeld jij hebt van een "horrorliefhebber". Ik zie mezelf als een filmliefhebber met een genegenheid voor horror. En dan niet het hak-en-zaagwerk.quote:(jij moet dit als horror liefhebber toch wel begrijpen, die films hebben ook enorme plotgaten)
Vermaak moet dus beledigend dom zijn qua plotwendingen of verloop?quote:dit is gewoon vermaak
Dat neem jij aan. Ik ben geen liefhebber van Lucio Fulci, Bruno Mattei of andere Italiaanse splatterregisseurs. Aangezien Argento vaak films maakt die eigenlijk nachtmerries zijn of dromen, dan gaan die plotgaten niet op. Sommige films wel, maar nooit zo storend als in bijv. THE BUTTERFLY EFFECT. Daarbij ben ik geen groot liefhebber van Argento, alhoewel ik SUSPIRIA en PROFONDO ROSSO erg mooie films vind. Neen, ik ben meer van het Kiyoshi Kurosawa, Hideo Nakata, Roman Polanski en David Cronenberg kamp.quote:dus ook in Argento`s/Fulci`s waar jij waarschijnlijk liefhebber van bent.
Dat is kort door de bocht. In het algemeen zijn er meer FILMS met plotgaten. Er zijn uiteraard horrorfilms met plotgaten, maar het genre zit er niet perse voller mee. Daarbij leunt een horrorfilm vaak op metaforen of fantasie die wel een innerlijke logica moeten volgen. Als zij hun eigen regels breken dan stoort mij dat.quote:Daar zitten over het algemeen toch wat meer plotgaten in dan een "normale" film
Dus een film moet altijd een vast opgelegt pad volgenquote:Op woensdag 2 juni 2004 20:03 schreef nederhorror.nl het volgende:
[..]
Dat is kort door de bocht. In het algemeen zijn er meer FILMS met plotgaten. Er zijn uiteraard horrorfilms met plotgaten, maar het genre zit er niet perse voller mee. Daarbij leunt een horrorfilm vaak op metaforen of fantasie die wel een innerlijke logica moeten volgen. Als zij hun eigen regels breken dan stoort mij dat.
Je hebt THE BUTTERFLY EFFECT niet gezien?quote:Wat zit ik hier eigenlijk te discuseren over een film die ik niet eens gezien heb
Binnen de gecreeërde wereld van de film. Ja, logisch, lijkt me. Er mogen wendingen inzitten - alhoewel een film om de wendingen mij irriteert - die het verloop geheel veranderen, zolang de innerlijke logica van een film maar niet aangetast wordt.quote:Dus een film moet altijd een vast opgelegt pad volgen
The Dead Zone, The Brood, Rabid, Shivers, Videodrome, etc. Sterke films.quote:ik wil nog wel een paar films van Cronenberg zien, ben ik wel benieuwd naar
Hoe kan een film die je beledigd, vermakelijk zijn? Ik wordt niet graag voor mongool uitgemaakt door een filmmaker.quote:als dat de film leuker maakt
Eric Bress en J. Mackye Gruber: NEDERHORROR JE BENT EEN MONGOOLquote:Op woensdag 2 juni 2004 20:11 schreef nederhorror.nl het volgende:
[..]
Hoe kan een film die je beledigd, vermakelijk zijn? Ik wordt niet graag voor mongool uitgemaakt door een filmmaker.
Jij vindt dat een film plots alles wat je daarvoor hebt gezien teniet te doen zonder enige logica? Dus als ik twee films aan elkaar plak zonder enige intenties of motivaties dan heb jij daar geen moeite mee. Ook al raakt het kant noch wal.quote:Dat vind jij
Als het de film ten goede komt...quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:13 schreef nederhorror.nl het volgende:
[..]
Jij vindt dat een film plots alles wat je daarvoor hebt gezien teniet te doen zonder enige logica? Dus als ik twee films aan elkaar plak zonder enige intenties of motivaties dan heb jij daar geen moeite mee. Ook al raakt het kant noch wal.
Erger nog! Zij zijn er waarschijnlijk van overtuigd iets intelligents te hebben gemaakt. Misschien als ik ze wijs op [bijv.] het probleem in de gevangenis dat ze het ontkennen en zeggen: "Verdorie, nu je het zegt! Daar hebben we nooit over nagedacht.".quote:Eric Bress en J. Mackye Gruber: NEDERHORROR JE BENT EEN MONGOOL
Dat kán dus niet de film ten goede komen. Als ik een film creeër van honderd minuten die in het laatste dertig minuten zo'n omwenteling maakt dat de gehele voorgaande minuten onnodig maakt, dan had ik toch gewoon een film van dertig minuten kunnen maken? Het moet toch logischer wijs passen binnen de intenties van de film, anders heb je een onnodig produkt gemaakt en mijn tijd verkwist. Innerlijke logica, daar draait het om.quote:Als het de film ten goede komt...
Erger nog! Zij zijn er waarschijnlijk van overtuigd iets intelligents te hebben gemaakt. Misschien als ik ze wijs op [bijv.] het probleem in de gevangenis dat ze het ontkennen en zeggen: "Verdorie, nu je het zegt! Daar hebben we nooit over nagedacht.".quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:15 schreef nederhorror.nl het volgende:
[quoteEric Bress en J. Mackye Gruber: NEDERHORROR JE BENT EEN MONGOOL
Voor publiek als el_hombre, dat het onbewust fijn vindt om uitgemaakt te worden voor mongool: dát is vermakelijk.quote:weer een nieuw zeer beledigend script kunnen schrijven
Natuurlijk. Een héle vervelende vind ik de "Stigmata"-scene:quote:Maar ik ben wel benieuwd naar de gaten die nederhorror.nl bedoeld dus kun je er een aantal tussen spoiler tags zetten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederhorror leeft! | www.nederhorror.nl
Hmm, ik weet niet of het al gezegd is, maar het lijkt me wel logisch dat hij na die verhuizing niets "ergs" meer meemaakt.quote:Op zondag 11 april 2004 08:10 schreef dolle_hond het volgende:
Waarom gebeurt er niets in de tussenliggende jaren bv. Heel flauw misschien om daar op te letten, maar gezien de structuur van het verhaal wel relevante vraag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cerror O+
TBE pretendeert niet een heel ingewikkelde tijdreisfilm te zijn, dat is nu juist de kracht. Bovendien, Noem jij eens 1 tijdreisfilm ZONDER gaten.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 00:11 schreef nederhorror.nl het volgende:
Ze maken een gruwelijke fout in het tijdreizen, zoals ik aangeef.
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:14 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren gezien in de sneak:
The Butterfly Effect
Evan Treborn (Ashton Kutcher) heeft als kind last van black-outs. Hij probeert hiervan af te komen door dagboeken bij te houden. Z`n moeder vraagt hem de dag daarna of hij nog weet wat hij heeft opgeschreven. Dit houdt hij n paar jaar vol, totdat ie op n dag geen last meer heeft van blackouts. Wanneer Evan naar de universiteit gaat, herinnert hij zich opeens steeds meer stukken uit z`n verleden die hij zich vroeger niet kon herinneren. Hij ontdekt n techniek die hem in staat stelt in de tijd terug te keren. Al snel blijkt echter dat elke minieme verandering die hij doorvoert in het verleden grote gevolgen heeft in het heden...
Wat is The Butterfly Effect n weirde film! Heb wel genoten moet ik zeggen, maar je moet je aandacht er goed bij houden. Ashton Kutcher speelt (zoals ik al in veel recensies had gelezen) z`n eerste goede en volwassen rol. Amy Smart is altijd goed en uiteraard leuk om naar te kijken(die smile
).
De regie van Eric Bress en J. Mackye Gruber is in t begin wat afstandelijk, maar hoe meer de film vordert, hoe "dichter bij de personages" je komt, en dus meer over ze leert.
Kortom: erg lekkere film, die je misschien wel wat vaker als 1x moet zien om hem volledig te begrijpen.
Toppertje
IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Het is een opzichtige fout, die zelfs een recht-toe-recht-aan tijdreisfilm niet zou moeten maken.quote:TBE pretendeert niet een heel ingewikkelde tijdreisfilm te zijn
De kracht van de film is dat het niet een ingewikkelde tijdreisfilm pretendeert te zijn. Verdorie, is het dan ook de kracht van de film dat het niet pretendeert een zoete romantische komedie te zijn?quote:dat is nu juist de kracht
Tijdreisfilms zitten vol wormGATEN, dankzij de Eisen-Rosenberg bridge. Ik kan je eerlijk gezegd zo geen perfecte tijdreisfilm noemen. Wellicht dat ze er wel zijn, ik kan die films die ik gezien heb niet helemaal meer goed voor de geest halen. PHILADELPHIA EXPERIMENT misschien? Is al weer te lang geleden voor mij.quote:Bovendien, Noem jij eens 1 tijdreisfilm ZONDER gaten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |