abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 mei 2004 @ 12:43:45 #51
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19532265
Slechte film. Zowel het science fiction-aspect als het drama-aspect zijn belachelijk.
Nederhorror leeft! | www.nederhorror.nl
  maandag 31 mei 2004 @ 13:07:31 #52
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19532794
Ik ben verdomde benieuwd naar deze film!! Weet iemand wanneer hij op DVD zal verschijnen?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_19535611
quote:
Op maandag 31 mei 2004 13:07 schreef HAL9000S het volgende:
Ik ben verdomde benieuwd naar deze film!! Weet iemand wanneer hij op DVD zal verschijnen?
hij is nog niet eens in de bios hier in NL
gaat dus nog wel ff duren
Bekijk mij op:
http://fotoboek.fok.nl/user/Clerick
>> Cetnicki pokret Ravne Gore<<
  maandag 31 mei 2004 @ 15:02:59 #54
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_19535622
Ik vond m best wel goed eigenlijk
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
pi_19535625
De film komt pas eind Juli in de bioscoop, dus de DVD zal hier nog wel ff op zich laten wachten; gok pas in December ofzo. Overigens is ie in de VS wel al uit op DVD

-edit: -

[ Bericht 5% gewijzigd door Mike op 31-05-2004 15:48:06 ]
  maandag 31 mei 2004 @ 15:11:23 #56
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19535819
quote:
Op maandag 31 mei 2004 15:03 schreef DonStefano het volgende:
De film komt pas eind Juli in de bioscoop, dus de DVD zal hier nog wel ff op zich laten wachten; gok pas in December ofzo. Overigens is ie in de VS wel al uit op DVD

-edit-
nee pas op 6/13 juli uit op DVD R1

[ Bericht 13% gewijzigd door Mike op 01-06-2004 08:37:23 ]
  Redactie Frontpage maandag 31 mei 2004 @ 15:37:57 #57
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_19536408
-edit: niet doen-

[ Bericht 94% gewijzigd door Mike op 31-05-2004 15:48:19 ]
  maandag 31 mei 2004 @ 20:34:54 #58
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_19544444
Steengoede Film!

Vooral het einde, met het nummer van Oasis, Stop Crying Your Heart Out .....ROCKS!
pi_19545409
hij is idd heel goed oe oe oe en die chick is lekker
"The best way into a girl's bed is through her parents. Have sex with them, and you're in."
  maandag 31 mei 2004 @ 21:30:27 #60
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_19546217
Heeft deze film met chaos theorie te maken ofzo?
  Moderator maandag 31 mei 2004 @ 21:37:48 #61
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_19546496
quote:
Op maandag 31 mei 2004 21:30 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Heeft deze film met chaos theorie te maken ofzo?
Als je het topic nou gewoon even leest...

bewuste post in dit topic
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 19:31:26 #62
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19569197
De film heeft ENORME gaten ten aanzien van tijdreizen. Gewoon beledigend.
pi_19569504
Ik zag deze film een maand of 2 geleden en ik was kneiterstoned. Ik vond em echt ziek. Hoe die tommy als een beest losgaat, en de zieke dingen die die kids doen. Ook vond een ik het erg interessant om de verschillende scenarios te zien waar ie in terecht komt. Ik vond het een geweldige film, want ik houd altijd wel van een beetje zieke films. Heb em al 3 keer gezien
Ik had alleen een beetje moeite om Ashton Kutcher serieus te nemen in een serieuze rol

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2004 19:42:21 ]
pi_19570714
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 19:31 schreef nederhorror.nl het volgende:
vertel? Dit is zo'n makkelijke dooddoener. Veel inkoppers op het gebied van "gaten" in de film zijn wel degelijk te weerleggen. Dus ben ik benieuwd wat die ENORME gaten zijn....
pi_19570775
quote:
boeiend?
pi_19577111
Ik heb hem gezien en vond het een geweldige film! Echt helemaal goed en zeker een van de beste van de laatste tijd! ( niet dat dat moeilijk is want er draaien tegenwoordig bar weinig goede films... )

Zeker een aanrader!
pi_19578804
quote:
Volgens mij zit je gewoon de boel te stangen. Kom op maar op met je fluttheorietje!
pi_19584192
Inderdaad, ik heb tijdens de film niet echt het idee gehad van ... ey daar klopt geen zak van.
There's a frood who really knows where his towel is.
  woensdag 2 juni 2004 @ 18:05:52 #69
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19593718
quote:
Kom op maar op met je fluttheorietje!
Alleen al de "stigmata"-scene in de gevangenis. Wat daar gebeurd is onmogelijk. Ze breken de hoofdregel.
quote:
Veel inkoppers op het gebied van "gaten" in de film zijn wel degelijk te weerleggen.
Onder het mom: "het verhaal in beweging te houden"? Dan is de meest stompzinnige plotwending toegestaan en kunnen we vaarwel zeggen tegen filmkritiek.
pi_19594878
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 18:05 schreef nederhorror.nl het volgende:

[..]

[..]

Onder het mom: "het verhaal in beweging te houden"? Dan is de meest stompzinnige plotwending toegestaan en kunnen we vaarwel zeggen tegen filmkritiek.
Ja, ik heb liever een leuke film over tijdreizen dan een saaie en langdradige, maar wel kloppende, film over tijdreizen

(jij moet dit als horror liefhebber toch wel begrijpen, die films hebben ook enorme plotgaten)
  woensdag 2 juni 2004 @ 19:46:50 #71
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19596599
quote:
Ja, ik heb liever een leuke film over tijdreizen dan een saaie en langdradige, maar wel kloppende, film over tijdreizen
Aha, een film over tijdreizen die grotendeels klopt is saai en langdradig. Jij ziet liever vlotte, oppervlakkige tijdreis-films die voor geen meter kloppen? Ik heb geen moeite met trage films waar er daadwerkelijk tijd voor een sterk verhaal wordt genomen.
quote:
(jij moet dit als horror liefhebber toch wel begrijpen, die films hebben ook enorme plotgaten)
En als filmliefhebber moet ik dit begrijpen omdat films dat hebben? Ik stoor mij aan horrorfilms met plotgaten. Ik weet ook niet hoe zo'n beeld jij hebt van een "horrorliefhebber". Ik zie mezelf als een filmliefhebber met een genegenheid voor horror. En dan niet het hak-en-zaagwerk.
pi_19596812
[quote]Op woensdag 2 juni 2004 19:46 schreef nederhorror.nl het volgende:

Aha, een film over tijdreizen die grotendeels klopt is saai en langdradig. Jij ziet liever vlotte, oppervlakkige tijdreis-films die voor geen meter kloppen? Ik heb geen moeite met trage films waar er daadwerkelijk tijd voor een sterk verhaal wordt genomen.

Nee hoor, een film als Donnie Darko vind ik ook heel leuk en die klopt ook wel volgens mij
Maar als ze bepaalde dingen niet laten kloppen om het verhaal beter te laten verlopen heb ik daar geen problemen mee, en ik ga er zeker een film niet minder leuk om vinden
Lees een boek over tijdreizen ofzo, dit is gewoon vermaak

En als filmliefhebber moet ik dit begrijpen omdat films dat hebben? Ik stoor mij aan horrorfilms met plotgaten. Ik weet ook niet hoe zo'n beeld jij hebt van een "horrorliefhebber". Ik zie mezelf als een filmliefhebber met een genegenheid voor horror. En dan niet het hak-en-zaagwerk.

Ik heb geen bepaald beeld van een "horrorliefhebber" ik heb alleen een bepaald beeld van horrorfilms. Daar zitten over het algemeen toch wat meer plotgaten in dan een "normale" film, dus ook in Argento`s/Fulci`s waar jij waarschijnlijk liefhebber van bent.
  woensdag 2 juni 2004 @ 19:59:23 #73
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19596954
quote:
dit is gewoon vermaak
Vermaak moet dus beledigend dom zijn qua plotwendingen of verloop?
quote:
dus ook in Argento`s/Fulci`s waar jij waarschijnlijk liefhebber van bent.
Dat neem jij aan. Ik ben geen liefhebber van Lucio Fulci, Bruno Mattei of andere Italiaanse splatterregisseurs. Aangezien Argento vaak films maakt die eigenlijk nachtmerries zijn of dromen, dan gaan die plotgaten niet op. Sommige films wel, maar nooit zo storend als in bijv. THE BUTTERFLY EFFECT. Daarbij ben ik geen groot liefhebber van Argento, alhoewel ik SUSPIRIA en PROFONDO ROSSO erg mooie films vind. Neen, ik ben meer van het Kiyoshi Kurosawa, Hideo Nakata, Roman Polanski en David Cronenberg kamp.
  woensdag 2 juni 2004 @ 20:03:43 #74
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19597098
quote:
Daar zitten over het algemeen toch wat meer plotgaten in dan een "normale" film
Dat is kort door de bocht. In het algemeen zijn er meer FILMS met plotgaten. Er zijn uiteraard horrorfilms met plotgaten, maar het genre zit er niet perse voller mee. Daarbij leunt een horrorfilm vaak op metaforen of fantasie die wel een innerlijke logica moeten volgen. Als zij hun eigen regels breken dan stoort mij dat.
pi_19597123
Op woensdag 2 juni 2004 19:59 schreef nederhorror.nl het volgende:

[..]

Vermaak moet dus beledigend dom zijn qua plotwendingen of verloop?
[..]
als dat de film leuker maakt

Dat neem jij aan. Ik ben geen liefhebber van Lucio Fulci, Bruno Mattei of andere Italiaanse splatterregisseurs. Aangezien Argento vaak films maakt die eigenlijk nachtmerries zijn of dromen, dan gaan die plotgaten niet op. Sommige films wel, maar nooit zo storend als in bijv. THE BUTTERFLY EFFECT. Daarbij ben ik geen groot liefhebber van Argento, alhoewel ik SUSPIRIA en PROFONDO ROSSO erg mooie films vind. Neen, ik ben meer van het Kiyoshi Kurosawa, Hideo Nakata, Roman Polanski en David Cronenberg kamp.
Ik vind Roman Polanski ook goed ik wil nog wel een paar films van Cronenberg zien, ben ik wel benieuwd naar
pi_19597156
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 20:03 schreef nederhorror.nl het volgende:

[..]

Dat is kort door de bocht. In het algemeen zijn er meer FILMS met plotgaten. Er zijn uiteraard horrorfilms met plotgaten, maar het genre zit er niet perse voller mee. Daarbij leunt een horrorfilm vaak op metaforen of fantasie die wel een innerlijke logica moeten volgen. Als zij hun eigen regels breken dan stoort mij dat.
Dus een film moet altijd een vast opgelegt pad volgen
pi_19597172
Wat zit ik hier eigenlijk te discuseren over een film die ik niet eens gezien heb
  woensdag 2 juni 2004 @ 20:08:20 #78
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19597236
quote:
Wat zit ik hier eigenlijk te discuseren over een film die ik niet eens gezien heb
Je hebt THE BUTTERFLY EFFECT niet gezien?
quote:
Dus een film moet altijd een vast opgelegt pad volgen
Binnen de gecreeërde wereld van de film. Ja, logisch, lijkt me. Er mogen wendingen inzitten - alhoewel een film om de wendingen mij irriteert - die het verloop geheel veranderen, zolang de innerlijke logica van een film maar niet aangetast wordt.
quote:
ik wil nog wel een paar films van Cronenberg zien, ben ik wel benieuwd naar
The Dead Zone, The Brood, Rabid, Shivers, Videodrome, etc. Sterke films.
pi_19597313
[quote]Op woensdag 2 juni 2004 20:08 schreef nederhorror.nl het volgende:

[..]

Je hebt THE BUTTERFLY EFFECT niet gezien?
[..]
nope, maar onze discussie ging ook meer over plotwendingen in het algemeen

Binnen de gecreeërde wereld van de film. Ja, logisch, lijkt me. Er mogen wendingen inzitten - alhoewel een film om de wendingen mij irriteert - die het verloop geheel veranderen, zolang de innerlijke logica van een film maar niet aangetast wordt.
Dat vind jij

The Dead Zone, The Brood, Rabid, Shivers, Videodrome, etc. Sterke films.
Die wil ik echt nog een keer zien
  woensdag 2 juni 2004 @ 20:11:09 #80
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19597318
quote:
als dat de film leuker maakt
Hoe kan een film die je beledigd, vermakelijk zijn? Ik wordt niet graag voor mongool uitgemaakt door een filmmaker.
pi_19597386
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 20:11 schreef nederhorror.nl het volgende:

[..]

Hoe kan een film die je beledigd, vermakelijk zijn? Ik wordt niet graag voor mongool uitgemaakt door een filmmaker.
Eric Bress en J. Mackye Gruber: NEDERHORROR JE BENT EEN MONGOOL
dat valt wel mee toch
  woensdag 2 juni 2004 @ 20:13:39 #82
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19597397
quote:
Dat vind jij
Jij vindt dat een film plots alles wat je daarvoor hebt gezien teniet te doen zonder enige logica? Dus als ik twee films aan elkaar plak zonder enige intenties of motivaties dan heb jij daar geen moeite mee. Ook al raakt het kant noch wal.
pi_19597421
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 20:13 schreef nederhorror.nl het volgende:

[..]

Jij vindt dat een film plots alles wat je daarvoor hebt gezien teniet te doen zonder enige logica? Dus als ik twee films aan elkaar plak zonder enige intenties of motivaties dan heb jij daar geen moeite mee. Ook al raakt het kant noch wal.
Als het de film ten goede komt...
  woensdag 2 juni 2004 @ 20:15:15 #84
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19597443
quote:
Eric Bress en J. Mackye Gruber: NEDERHORROR JE BENT EEN MONGOOL
Erger nog! Zij zijn er waarschijnlijk van overtuigd iets intelligents te hebben gemaakt. Misschien als ik ze wijs op [bijv.] het probleem in de gevangenis dat ze het ontkennen en zeggen: "Verdorie, nu je het zegt! Daar hebben we nooit over nagedacht.".
  woensdag 2 juni 2004 @ 20:17:13 #85
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19597500
quote:
Als het de film ten goede komt...
Dat kán dus niet de film ten goede komen. Als ik een film creeër van honderd minuten die in het laatste dertig minuten zo'n omwenteling maakt dat de gehele voorgaande minuten onnodig maakt, dan had ik toch gewoon een film van dertig minuten kunnen maken? Het moet toch logischer wijs passen binnen de intenties van de film, anders heb je een onnodig produkt gemaakt en mijn tijd verkwist. Innerlijke logica, daar draait het om.
pi_19597524
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 20:15 schreef nederhorror.nl het volgende:
[quoteEric Bress en J. Mackye Gruber: NEDERHORROR JE BENT EEN MONGOOL
Erger nog! Zij zijn er waarschijnlijk van overtuigd iets intelligents te hebben gemaakt. Misschien als ik ze wijs op [bijv.] het probleem in de gevangenis dat ze het ontkennen en zeggen: "Verdorie, nu je het zegt! Daar hebben we nooit over nagedacht.".
[/quote]
kan hun dat hele probleem schelen, ze hebben bakken met geld verdient, dan schoppen ze dat irritante bioscoopmedewerkertje annex (horror)film kenner wel hun villa uit zodat ze weer een nieuw zeer beledigend script kunnen schrijven
pi_19597604
oke jullie hebben allebei gelijk

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2004 20:21:18 ]
  woensdag 2 juni 2004 @ 20:22:44 #88
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19597659
quote:
weer een nieuw zeer beledigend script kunnen schrijven
Voor publiek als el_hombre, dat het onbewust fijn vindt om uitgemaakt te worden voor mongool: dát is vermakelijk.

Ik weet niet of het hun iets kan schelen, dat hun scenario aan alle kanten rammelt. Het zou wel aan mij knagen als ik zo'n scenario schreef.
pi_19597693
[quote]Op woensdag 2 juni 2004 20:22 schreef nederhorror.nl het volgende:

[..]

Ik weet niet of het hun iets kan schelen, dat hun scenario aan alle kanten rammelt. Het zou wel aan mij knagen als ik zo'n scenario schreef.
aan mij niet, maar ik heb dan ook geen geweten
pi_19614538
Ik heb hem in de sneak gezien en was blij verast. Ik had weinig vertrouwen in Kutcher in een serieuze film, maar ondanks dat het niet een geweldige prestatie was viel hij me erg mee. Het verhaal was interessant en de flashbacks waren audiovisueel erg sterk gedaan.

8
pi_19620773
Heel deze discussie ging volgens mij nergens over (ofthans, niet over de 'gaten' in de film.

Maar ik ben wel benieuwd naar de gaten die nederhorror.nl bedoeld dus kun je er een aantal tussen spoiler tags zetten?
  donderdag 3 juni 2004 @ 23:16:27 #92
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19628128
quote:
Maar ik ben wel benieuwd naar de gaten die nederhorror.nl bedoeld dus kun je er een aantal tussen spoiler tags zetten?
Natuurlijk. Een héle vervelende vind ik de "Stigmata"-scene:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage donderdag 3 juni 2004 @ 23:24:24 #93
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_19628366
Hij hoefde toch geen blackout te hebben gehad om terug te kunnen? Dat wordt nergens gezegd. Annders kon ie ook de smallfilmfilmpjes niet bekijken om terug te kunnen.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 00:11:10 #94
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19629481
Er wordt beredeneerd dat op de punten dat hij een blackout heeft gehad dat hij op dat moment iets veranderd heeft en zijn toekomstige ik aan het "roer" was. Maar dat is niet mijn punt. Ze maken een gruwelijke fout in het tijdreizen, zoals ik aangeef.
pi_19629551
Hele goede film! Begin deed het me erg aan Donnie Darko denken (ik wist alleen dat het over tijdreizen ging ofzoiets, de muziek, die huizen, dat gefiets)

Maar het werd al snel ruimschoots goedgemaakt. Geweldige film
Cerror O+
pi_19629700
quote:
Op zondag 11 april 2004 08:10 schreef dolle_hond het volgende:
Waarom gebeurt er niets in de tussenliggende jaren bv. Heel flauw misschien om daar op te letten, maar gezien de structuur van het verhaal wel relevante vraag.
Hmm, ik weet niet of het al gezegd is, maar het lijkt me wel logisch dat hij na die verhuizing niets "ergs" meer meemaakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cerror O+
  Redactie Frontpage vrijdag 4 juni 2004 @ 00:26:19 #97
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_19629765
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 00:11 schreef nederhorror.nl het volgende:
Ze maken een gruwelijke fout in het tijdreizen, zoals ik aangeef.
TBE pretendeert niet een heel ingewikkelde tijdreisfilm te zijn, dat is nu juist de kracht. Bovendien, Noem jij eens 1 tijdreisfilm ZONDER gaten.
pi_19629838
al paar maandjes geleden gezien...was eindelijk weer es goede film, met een goed verhaal....aanrader dus
  vrijdag 4 juni 2004 @ 10:21:05 #99
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19633566
Gisteren gezien, dus dit schreef ik in t "Welke film heb je net gezien" topic
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 10:14 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren gezien in de sneak:

The Butterfly Effect
Evan Treborn (Ashton Kutcher) heeft als kind last van black-outs. Hij probeert hiervan af te komen door dagboeken bij te houden. Z`n moeder vraagt hem de dag daarna of hij nog weet wat hij heeft opgeschreven. Dit houdt hij n paar jaar vol, totdat ie op n dag geen last meer heeft van blackouts. Wanneer Evan naar de universiteit gaat, herinnert hij zich opeens steeds meer stukken uit z`n verleden die hij zich vroeger niet kon herinneren. Hij ontdekt n techniek die hem in staat stelt in de tijd terug te keren. Al snel blijkt echter dat elke minieme verandering die hij doorvoert in het verleden grote gevolgen heeft in het heden...
Wat is The Butterfly Effect n weirde film! Heb wel genoten moet ik zeggen, maar je moet je aandacht er goed bij houden. Ashton Kutcher speelt (zoals ik al in veel recensies had gelezen) z`n eerste goede en volwassen rol. Amy Smart is altijd goed en uiteraard leuk om naar te kijken (die smile ).
De regie van Eric Bress en J. Mackye Gruber is in t begin wat afstandelijk, maar hoe meer de film vordert, hoe "dichter bij de personages" je komt, en dus meer over ze leert.
Kortom: erg lekkere film, die je misschien wel wat vaker als 1x moet zien om hem volledig te begrijpen.
Toppertje

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  vrijdag 4 juni 2004 @ 10:48:05 #100
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19633995
quote:
TBE pretendeert niet een heel ingewikkelde tijdreisfilm te zijn
Het is een opzichtige fout, die zelfs een recht-toe-recht-aan tijdreisfilm niet zou moeten maken.
quote:
dat is nu juist de kracht
De kracht van de film is dat het niet een ingewikkelde tijdreisfilm pretendeert te zijn. Verdorie, is het dan ook de kracht van de film dat het niet pretendeert een zoete romantische komedie te zijn?
quote:
Bovendien, Noem jij eens 1 tijdreisfilm ZONDER gaten.
Tijdreisfilms zitten vol wormGATEN, dankzij de Eisen-Rosenberg bridge. Ik kan je eerlijk gezegd zo geen perfecte tijdreisfilm noemen. Wellicht dat ze er wel zijn, ik kan die films die ik gezien heb niet helemaal meer goed voor de geest halen. PHILADELPHIA EXPERIMENT misschien? Is al weer te lang geleden voor mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')