abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 februari 2004 @ 07:14:44 #226
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_16807345
Misschien is Daan gewoon een vlotte jongen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!fossiel maandag 2 februari 2004 @ 11:01:55 #227
2628 Karin
pi_16809459
Arme Bram heeft zo'n jeuk. Vanacht werd hij om half 12 wakker (had net 5 min mijn ogen dicht) en was hysterisch. Paracetamolletje gegeven maar dat hielp niet echt. We hadden Calendulan-emulsie staan maar in de bijsluiter stond dat je dat niet mag gebruiken bij kindertjes onder de 2 dus Peet wou het absoluut niet gebruiken. Uiteindelijk is hij na een ziljoen rondjes weer gaan slapen om een uurtje of 2 om vervolgens een half uur later weer wakker te worden. Gelukkig had ik toen maar een biljoen rondjes nodig om hem weer in slaap te krijgen.

Vanmorgen dus meteen de huisarts gebeld voor iets voor de jeuk. Die kwam aan met mentholpoeder. Toch ook maar even gebeld naar de apotheek voor dat spulletje dat jij hebt Jessie. Nou daar is ie echt te klein voor en hun zeiden ook geen mentholpoeder maar Calendulan. Dus ik nog vragen, hoe zit dat dan, in de bijsluiter staat vanaf 2 jaar. Nou van alle kwaden is dit de minst kwalijke dus kan het beste dus de Calendulan gebruiken. Sjit zeg, had ik dat eerder geweten.

Ondertussen worden het er nog steeds meer en heeft hij nu ookal 's morgens al koorts. Tis echt een zielig hoopje nu, hangt alleen maar in mijn armen (bij Peet wordt ie hysterisch). Ik heb ook gelezen dat je beter niet naar buiten kan gaan als hij nog koorts heeft want dan ze hebben verhoogde kans op longontsteking (omdat het ook met hoesten en keelpijn begint). Helaas kunnen we dus ook niet even lekker gaan wandelen, daar knapt hij meestal wel van op. en ik ook, zit ook al 3 dagen binnen, ben het ook wel zat
We zitten nu op de 4e dag. Hoelang heeft het precies bij Bo geduurd Jessie? Weet ik waar ik rekening mee kan houden.

pi_16809584
Is hij te klein voor die callemine lotion????? En voor ltion alba zonder menthol? Die heb je ook voor kinderen. Is net zo iets namelijk. Bo is er best een tijd ziek van geweest. Een dag of 4 vrij heftig en toen nog wat hang dagen ervoor en erna. Zou je ff het topic door meoten lopen om het precies te weten. Hou het op een week ofzo. Maar door dat spul droogde ze dus erg snel uit waardoor het al snel beter ging.
Zorg ook voor een flinke laag zink (wij hebben van de huisarts ook pure zink gekregen, is wel erg dik ens meert rot) en dat droogt ook wat uit en zorgt dat de urine niet gaat bijten!!
Sterkte hoor voor bram!!!

Bo is dus beter en naar de peuterspeelzaal (zie dreumessen topic) maar is nu wel stront en strontverkouden. Zal wel komen doordat de weerstand wat lager was door die waterpokken.

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!fossiel maandag 2 februari 2004 @ 11:13:35 #229
2628 Karin
pi_16809691
Ja helaas is hij dus te klein voor alletwee die lotions. Ik heb hem net even ingesmeerd met Calendulan en hij ligt nu lekker te slapen. Straks maar weer een zemelenbadje en dan nog maar eens smeren. Ik had hem vanacht ook maar een zomerslaapzakje aangedaan, dan kan het ook niet zo broeien. Gezorgd dat het niet zo koud was op zijn kamertje dus dan kan dat wel.
Jeutje een week, dan heeft hij nog wat dagen te gaan

Verkoudheid hoort ook bij de waterpokken hoor Jessie, daar begint het natuurlijk ook mee.

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 februari 2004 @ 11:21:12 #230
13151 crew  Rewimo
pi_16809856
Arme Bram, hopelijk slaapt hij een flinke tijd, dan voelt ie tenminste niks.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † maandag 2 februari 2004 @ 11:26:36 #231
37843 lady-wrb
kortaf
  maandag 2 februari 2004 @ 11:27:13 #232
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16810010
Ben erg blij voor Bo dat ze vandaag toch naar de PSZ mag, is weer wat leuks na al die ellendige dagen die ze heeft gehad?

Judith, zo klein... en dan al de waterpokken, wat sneu! voor die kleine meid!

Nou Jessie, dan kun je wel verwachten dat Janneke ze ook krijgt.

En Bram nu ook al... ah gossie, hij heeft er ook behoorlijk last van he... Sterkte knul!! Jij ook een van mij!

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_16810465
karin: stomme redenatie misschien van mijn kant hoor, maar andere jeukstillende producten dan zouden die niet werken ? Dus producten tegen insectenbeten enzo nestosyl bv of simpel azaron of mezereum d3 en zo zijn er volgens mij nog tig andere soorten die men verkoopt tegen jeuk. Ze zullen dan wel niet specifiek gemaakt zijn voor waterpokken en dat doel dienen maar stillen misschien wel kort de jeuk. ze werken immers ook tegen de jeuk van een muggebeet en sommigen zelfs iets uitgebreider en stillende de jeuk tegen kwallebeten. Geen idee of bram zoiets al mag hebben hoor, maar doordat daar oveel keus in is heb je misschien nog kans iets te vinden hoop ik.
  maandag 2 februari 2004 @ 11:58:33 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16810838
Knorretje, hoe is het met jou dan? Heb je nog vlekjes gekregen?
pi_16811500
zowel alicia als ik hebben maar een paar vlekjes gehad. maar niet met vocht gevuld en geen jeuk. dus wat het is geweest geen idee maar volgens mij geen waterpokken. Wel zijn we stontverkuden, hoesterig en koortsig nog steeds dus houden we elkaar in de gaten
  FOK!fossiel maandag 2 februari 2004 @ 22:11:13 #236
2628 Karin
pi_16830942
De Calendulan lijkt heel goed te helpen gelukkig (anders had ik zeker jouw tip geprobeerd Knor, op zoek gegaan naar andere jeukstillende middelen). En we gaan ook onvermoeid verder met de zemelenbadjes. Gelukkig worden het steeds meer korstjes ipv pokjes.
pi_16831129
Gelukkig maar Karin. Ik vind het alleen wel raar. Die callamine mocht juist bij kinderen,maar ja mischien dan ook pas bij 2 jaar ofzo. Mijn vriendin werkt bij de apotheek die laat ik het morgen voor de zekerheid nog maar even uitzoeken. Want ik dacht HET middeltje te hebben voor als Janneke het dalijk heeft. Maar nu ze bij jou hebben gezegd dat het niet mag vind ik het wel raar. en Janneke is natuurlijk helemaal jong
Gelukkig werkt bij jou het zemelenbadje wel (word Bram niet helemaal gek van de pijn als hij afgedroogd meot worden?) En als het eenmaal gaat indrogen heb je eht ergste gehad hoor. Mischien is hij er morgen vanaf. Ik hoop het voor je
voor Bram
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 3 februari 2004 @ 12:32:23 #238
37843 lady-wrb
kortaf
  FOK!fossiel dinsdag 3 februari 2004 @ 13:59:23 #239
2628 Karin
pi_16846882
Het gaat gelukkig wat beter met Bram. Geen koorts meer en de meeste pokjes zijn nu korstjes. Hij heeft ook heerlijk geslapen vanacht. Net even lekker een frisse neus gehaald, kan wel weer zonder koorts en zo koud is het niet. Nou daar zijn we alletwee erg van opgeknapt. Helaas is hij nog wel erg huilerig, na 5 minuten zelf spelen moet hij weer tegen me aan hangen. Geeft niets, hoort er ook nog bij. Ben allang blij dat de koorts weg is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 februari 2004 @ 14:09:50 #240
13151 crew  Rewimo
pi_16847164
Fijn Karin, dat het de goede kant opgaat. En nu kunnen jullie weer lekker naar buiten, knap je van op hè?
  † In Memoriam † dinsdag 3 februari 2004 @ 15:14:54 #241
37843 lady-wrb
kortaf
pi_16849164
fijn hoor dat het de goeie kant weer op gaat met bram.
die jeuk is maar niks en zo'n kleintje begrijpt er al helemaal niks van.
lekker de frisse lucht maar in, daar knappen jullie van op!
  † In Memoriam † dinsdag 3 februari 2004 @ 15:17:22 #242
37843 lady-wrb
kortaf
pi_16849251
zijn daan en judith ook weer aan de beterende hand?
pi_16849348
Sterkte aan alle patientjes en patienten..Ik heb het pas op mijn 17e gehad. Echt vreselijk die jeuk. Misschien dat het al ergens genoemd is maar menthol talkpoeder geeft wel wat verlichting..en 't ruikt lekker fris
pi_16860398
hoe snel breidde de waterpokken bij jullie uit ?? en eerst vlekje of bultje, dan blaasje ?? en is het duidelijk direct of er vocht in zit ??

Had jeuk op buik, krabbelde en heb bultje we ijn hier dus beetje in paniek. Het valt niet mee hem goed op de foto te krijgen maar we prutsen nog even door om hem in beeld te krijgen

(en nu gaan jullie allemaal braaf roepen dat het gewoon een muggebult is)

dinsdag 3 februari 2004 @ 21:04:50 #245
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16860755
Sorry Knor, ik heb er geen ervaring mee.
Ik dacht dat Chiara ze ook had, maar de pukkeltjes en bultjes bleven 2 dagen een pukkeltje of bultje en verdwenen daarna weer. Erg onverklaarbaar, maar vermoedelijk geen waterpokken...
Haar gejengel werd veroorzaakt door het 4e tandje wat nu door is.

Sterkte, ik hoop dat iemand je snel wel wat duidelijkheid kan verschaffen.

edit: typo

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_16860982
het stomme is ik heb ze zel al eens eerder meegeaakt, maar kan me de beginfase niet meer herinneren
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 februari 2004 @ 21:14:23 #247
13151 crew  Rewimo
pi_16861027
Bij Christan was het een rood vlekje dat 's avonds een blaasje werd.
pi_16861148
fotos zijn allemaal mislukt. dus geen beeldmateriaal. Verder heb ik net op mijn kop gehad en mag ik me er niet over druk maken, het is 1 bultje en kan van alles zijn, stressen had geen zin erover babbeen ook niet, dus ga proberen dat advies op te volgen
  dinsdag 3 februari 2004 @ 21:27:29 #249
33393 BoPappa
Is ook JannekePappa :)
pi_16861447
klinkt mischien wel als een galbultje knor?

Bij Bo was het 1 dag een blaasje en daarna een hele hoop de volgende ochtend.

De eerste pok had direkt duidelijk vocht, maar heb er ook veel gezien die als een rood vlekje begonnen met wel duidelijk een heel klein puntje met vocht erin.

Lekker niet geruststellend natuurlijk, maar bedenk ook even dat ballorig zo langzamerhand langer geleden is als de incubatietijd.
De kans op waterpokken word dus elke dag kleiner i.p.v. groter.

[Dit bericht is gewijzigd door BoPappa op 03-02-2004 21:36]

FOK!fossiel dinsdag 3 februari 2004 @ 21:39:56 #250
2628 Karin
pi_16861825
Bij Bram merkten we het op toen hij opeens 3 vlekjes op zijn hoofd had, die waren trouwens met een uur ofzo blaasjes. Een uur later keken wij even zijn hele lijfje na en toen zaten er toch al een stuk of 10 en dat werden er echt heel snel veel meer. Het werden dus echt heel snel blaasjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')