abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16606501
quote:
Op maandag 26 januari 2004 19:23 schreef Lithion het volgende:
Ik vind het niet meer dan normaal dat wanneer je de bewuste keuze maakt om je bij een bepaalde groep (samenleving) aan te sluiten, dat er dan geen sprake is van eenrichtingsverkeer voor wat betreft maatschappelijke merites. Dat levert sowieso per definitie spanningen op in diezelfde groep. Als ontvangende groep die dat gunstige maatschappelijke klimaat mogelijk maakt waar de immigrant op uit is, mag je van iemand verwachten dat hij niet alleen uit is op een unilaterale welvaarts- en welzijnsoverdracht, maar daar ook zélf aan bij wil dragen. Het is juist onbeschoft gedrag om je op papier bij een groep aan te sluiten, van de voordelen daarvan te profiteren, maar verder je daarvan afzijdig te houden. Dat zijn de mensen die wél elke keer het huiswerk overschrijven wat door de studiegroep gemaakt is, maar dat nooit een keer zelf doet of anderen toelaat van hem te kopiëren.

Als ík met een buitenlandse zou trouwen zou voor mij nog niet vaststaan of ik in Nederland blijf of niet (ik wens niet in leefsituatie achteruit te gaan), maar op het moment dat ik de keuze maak om naar dat andere land te verhuizen zal ik me ook inzetten om dat land ook wat terug te geven. Ik zou er zelf dan ook totaal geen bezwaar tegen hebben als dat andere land ook wat van mij verwacht, sterker nog, dat zal me alleen maar meer motiveren om ook tot daadwerkelijke maatschappelijke participatie te komen.

Oh, maar daar ben ik het volledig mee eens. Dat het moreel juist zo te doen en dat het ook wenselijk is en dat wij het zelf waarschijnlijk zo zouden doen of van onze partner verlangen. Maar wat ik bedoelde is dat het geen criterium kan zijn. Iemand heeft het recht hier te wonen zonder een duidelijke bijdrage aan de samenleving te leveren zoals GoodLuck e.a. dat bedoelde. Als hij of zij een liefhebbende vader of moeder of partner is, is dat ook een bijdrage. Geen duidelijke bijdrage aan de samenleving misschien, maar wel een bijdrage.

Wat ik maar wil zeggen is dat mensen hier mogen zijn zonder dat ze iets betekenen waar wij wat van merken. Er zijn ook genoeg autochtonen die weinig tot niets bijdragen of zich alleen maar naar binnen keren. Daar vind ik van alles van maar het is wel hun goed recht. Iets bijdragen aan de samenleving is geen criterium om hier te mogen zijn.

quote:
Nee, dat is het niet. Je kunt op zeer vele manieren een maatschappij iets opleveren dan uitsluitend die van economische aard (arbeid). Denk bijvoorbeeld aan culturele aspecten (boeken, theater, muziek etc.), politieke aspecten, wetenschappelijke aspecten (kennis) etc. etc.
Oh zeker, maar je bent het niet verplicht. Je mag prachtige gedichten schrijven zonder ze aan iemand ooit te laten lezen. En in je opsomming vergeet je nog de vele sociale aspecten. Maar ik had sterk de indruk dat TS en anderen op economische aspecten doelden.
pi_16607718
Nederland gaat ten onder aan profiterende allochtonen en wij stellen ons nog de vraag of huwelijksmigratie strenger moet
  maandag 26 januari 2004 @ 21:00:55 #53
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16608490
quote:
Op maandag 26 januari 2004 20:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, maar daar ben ik het volledig mee eens. Dat het moreel juist zo te doen en dat het ook wenselijk is en dat wij het zelf waarschijnlijk zo zouden doen of van onze partner verlangen. Maar wat ik bedoelde is dat het geen criterium kan zijn. Iemand heeft het recht hier te wonen zonder een duidelijke bijdrage aan de samenleving te leveren zoals GoodLuck e.a. dat bedoelde. Als hij of zij een liefhebbende vader of moeder of partner is, is dat ook een bijdrage. Geen duidelijke bijdrage aan de samenleving misschien, maar wel een bijdrage.

Nee, dat is niet afdoende.

Mooi voorbeeld: In een land als Amerika maken "volunteers-jobs" deel uit van het integratieproces. Je moet eerst laten zien dat jij graag deel wilt uitmaken van de samenleving door bijvoorbeeld rolstoelopritten te leggen voor het huis van een gehandicapte of een ander maatschappelijk project. Op deze manier raak je nauw betrokken bij de samenleving en zie je ook meteen wat de andere kanten van een Westerse samenleving kunnen zijn. Men weet dus meteen dat het hier geen paradijs is waar de welvaart onbeperkt toegankelijk is als men hier eenmaal woond. Dat laatste is het beeld dat nogal eens bestaat in bepaalde landen: in Nederland heeft iedereen een Mercedes en een 2e huis. Bullshit!

quote:
Wat ik maar wil zeggen is dat mensen hier mogen zijn zonder dat ze iets betekenen waar wij wat van merken.
Dat ben ik niet met je eens.
Als je naar dit land toegaat mag je in het begin best je beste beentje voorzetten om aan te tonen dat jij graag Nederlander wilt zijn. Bovendien helpt dat voor beide "partijen" mee om de integratie te bevorderen: De migrant is na afronding van het proces trots dat hij zich met recht een Nederlander mag noemen, De Nederlanders zullen de migrant eerder als Nederlander zien i.p.v allochtoon omdat de migrant door de keuze voor een uitgebreid traject heeft laten zien dat hij zich bij hen wil voegen. Iedereen heeft er dus voordeel van!
quote:
Er zijn ook genoeg autochtonen die weinig tot niets bijdragen of zich alleen maar naar binnen keren. Daar vind ik van alles van maar het is wel hun goed recht. Iets bijdragen aan de samenleving is geen criterium om hier te mogen zijn.
Ik weet niet waar je dit waanbeeld vandaan haalt, maar van iedereen in dit land wordt verwacht dat hij/zij zijn/haar steentje bijdraagt aan de Nederlandse maatschappij, mits men daarvoor in de positie is uiteraard.
quote:
Oh zeker, maar je bent het niet verplicht. Je mag prachtige gedichten schrijven zonder ze aan iemand ooit te laten lezen. En in je opsomming vergeet je nog de vele sociale aspecten. Maar ik had sterk de indruk dat TS en anderen op economische aspecten doelden.
Ik doel op beiden.
Een migrant mag best laten zien dat hij graag Nederlander wil worden om bovengenoemde redenen.

[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 26-01-2004 21:10]

pi_16608694
Sommige users denken blijkbaar dat Nederland een filantropische instelling is. Helaas hebben we onze welvaart en welzijn te danken aan onze economie en aan de mensen die daaraan een positieve bijdrage leveren. Zogenaamde zwakkeren zijn er in Nederland al genoeg.

Onze samenleving kan alleen maar op het huidige peil overleven als de middenklasse groot genoeg blijft. Alleen dan kunnen de èchte zwakkeren geholpen blijven worden. Als we kijken naar zorg, justitie, hulpverlening en onderwijs wordt dat nu al steeds moeilijker.

Het zou daarom onverantwoordelijk zijn 'kanslozen' te blijven importeren. Dus: je mag best (als echtgenoot of echtgenote) naar Nederland komen, als je maar kunt lezen en schrijven, Nederlands kent, ouder bent dan 21 en een vak hebt waar in Nederland behoefte aan is (zorg, onderwijs, bouw, land- en tuinbouw) en weet wat in Nederland belangrijk is: een beetje discipline, leven en laten leven, verantwoordelijkheid nemen voor je kinderen (ze liefhebben, sturen en corrigeren en zorgen dat ze hun school afmaken).

De achterdeur is trouwens al weer opengezet. Buitenlandse vrouwen die door hun echtgenoot in elkaar worden gemept krijgen nu sneller een zelfstandige verblijfsvergunning. Ik zou wel eens willen weten wat die vrouwen na hun scheiding doen: gaan ze werken voor de kost of doen ze net als zoveel andere 'zwakkeren' een beroep op de bijstand?

maandag 26 januari 2004 @ 22:19:46 #56
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_16611162
quote:
Uit de Volkskrant van zaterdag 24 januari:
Nepbaan gecreëerd om bruid te halen
Van onze verslaggeefster Rachida Azough

DEN HAAG - Om buitenlandse partners naar Nederland te kunnen laten overkomen, wordt op grote schaal gebruik gemaakt van valse arbeidscontracten. Dit blijkt uit onderzoek van de Volkskrant. De instantie voor werknemersverzekeringen UWV en de immigratiedienst IND bevestigen het bestaan van de schijncontracten.

Hoeveel valse arbeidsovereenkomsten precies in omloop zijn is onbekend. Het UWV heeft meerdere malen schijncontracten ontdekt, maar zegt dat deze vorm van fraude moeilijk op te sporen is. De schattingen van goed ingevoerde bronnen variëren van honderden tot enkele duizenden contracten per jaar (op een totale immigratie van 21 duizend partners).

Mensen die hun partner uit het buitenland willen laten overkomen, moeten bij de IND een jaarcontract overleggen waaruit blijkt dat zij zeker 70 procent verdienen van het bestaansminimum voor gezinnen.

Velen kunnen niet aan deze eis voldoen. Een deel van hen gaat daarom over tot het kopen van een schijnarbeidscontract. Zij betalen daarvoor bedragen, variërend van enkele tot vele duizenden euro's. Malafide uitzendbureaus, maar ook andere bedrijven maken zich aan de praktijk schuldig.

Het is een ingenieuze constructie. Na het opstellen van een fictief arbeidscontract wordt het dienstverband door de ondernemer aangemeld bij het UWV. De werkgevers- en werknemerspremies worden door de schijnwerknemer betaald aan de verkoper van het contract. Die maakt de premies over aan het UWV. Intussen levert de schijnwerknemer het nepcontract in bij de IND en gaat de procedure van start. Op voorhand is afgesproken dat de schijncontractant zelf ontslag neemt zodra de buitenlandse partner een verblijfsvergunning voor vijf jaar heeft ontvangen. Vaak is met de deal ook een borgsom gemoeid.

Contracten die de IND in het kader van de inkomenseis ontvangt, worden zelden gecontroleerd. Bij twijfel wordt alleen nagegaan of het dienstverband geregistreerd is.

De overheid moet deze fraude meteen aanpakken en verblijfvergunningen die onterecht zijn afgegeven intrekken.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  maandag 26 januari 2004 @ 22:26:33 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_16611424
quote:
Op maandag 26 januari 2004 20:40 schreef Haringvliet het volgende:
Nederland gaat ten onder aan profiterende allochtonen en wij stellen ons nog de vraag of huwelijksmigratie strenger moet
ten onder? subjectief gebral
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 26 januari 2004 @ 22:33:04 #58
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16611701
quote:
Op maandag 26 januari 2004 22:26 schreef Re het volgende:

[..]

Verder een subjectieve one-liner kom jij iig ook zelden.

Het heeft iig een negatief effect op onze economie en samenleving, en heeft geen enkel positief effect, nog sociaal, nog economisch, nog tegen de vergrijzing. In tegen deel zelfs.

Lees de conclusies van het CPB maar eens: http://www.cpb.nl/nl/news/2003_24.html

Oh, en als je niets anders hebt te melden op dat rapport dan een one-liner, laat dan maar.

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_16612311
quote:
Op maandag 26 januari 2004 22:26 schreef Re het volgende:

[..]

Als jij de neergaande spiraal in ons land en de grote toestroom van (kansarme)buitenlanders niet met elkaar in verband kunt brengen, ben je (sorry dat ik het zeg) erg dom.

Ik hoef toch niet een staatje online te zetten waaruit blijkt dat 66% van de Turken en Marokkanen boven de 40, hun handje ophouden bij de sociale dienst?
Ik hoef toch ook niet met cijfers over de criminaltiet in ons land te komen he?

Mijn tip voor jou: Knip je Jezusharen af en begeef je in de werkelijkheid.

pi_16612369
Nog strenger?

Het was al zo'n godsvernederende bureaucratische rotklus om gedaan te krijgen dat ik met een Zwitserse kon trouwen in Nederland, dat we dat maar in Zwitserland hebben gedaan.

pi_16612383
quote:
Op maandag 26 januari 2004 22:50 schreef Haringvliet het volgende:

[..]

Als jij de neergaande spiraal in ons land en de grote toestroom van (kansarme)buitenlanders niet met elkaar in verband kunt brengen, ben je (sorry dat ik het zeg) erg dom.

Oh, de recessie is te wijten aan een bepaalde bevolkingsgroep ? Dat komt me ergens bekend voor.

Natuurlijk heeft het wel invloed, maar niet op de dramatische schaal die jij wil doen geloven.

pi_16612446
quote:
Op maandag 26 januari 2004 22:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Oh, de recessie is te wijten aan een bepaalde bevolkingsgroep ? Dat komt me ergens bekend voor.

Natuurlijk heeft het wel invloed, maar niet op de dramatische schaal die jij wil doen geloven.

Lijkt me inderdaad wel stug dat 1 miljoen niet-blanken, het weten te verpesten voor de 15 miljoen echte mensen.
pi_16612637
Doordat sommigen (tot veel) allochtonen de regels misbruiken zijn de autochtonen de klos.
En niet alleen door de nieuwe migratieregels (strenger), maar ook de sociale voorzieningen (minder), criminaliteit (zevenvoudig tov jaren 60), ect.
Het wordt er allemaal niet beter op sinds in Nederland massaal gastarbeiders en vluchtelingen zijn binnen gelaten. Dit ligt niet noodzakelijker wijs aan de nieuwkomers zelf, imo vooral door het gevoerde politieke beleid.
  maandag 26 januari 2004 @ 23:27:38 #64
74080 Goodluck
pi_16613290
quote:
Op maandag 26 januari 2004 22:52 schreef Ulx het volgende:
Nog strenger?
Nou, het was tot nog toe niet bepaald streng als je het met veel andere (Westerse) landen vergelijkt
  maandag 26 januari 2004 @ 23:32:25 #65
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_16613409
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:52 schreef Robert_Jensen het volgende:
Heel simpel: verbod op huwelijkspartners uit de landen Marokko en Turkije.

Dan is 95% van het probleem opgelost.

Noem dan meteen ook de Filippijnen!

Mijn god ik heb vanavond gekeken naar een uitzending van de vara over een brabantse boer...

wacht ik zoek 'm even op...

Hierzo:
De filippijnse bruid

-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  dinsdag 27 januari 2004 @ 00:13:49 #66
262 Re
Kiss & Swallow
pi_16614579
quote:
Op maandag 26 januari 2004 22:33 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Verder een subjectieve one-liner kom jij iig ook zelden.

Het heeft iig een negatief effect op onze economie en samenleving, en heeft geen enkel positief effect, nog sociaal, nog economisch, nog tegen de vergrijzing. In tegen deel zelfs.

Lees de conclusies van het CPB maar eens: http://www.cpb.nl/nl/news/2003_24.html

Oh, en als je niets anders hebt te melden op dat rapport dan een one-liner, laat dan maar.

in eerste instantie reageerde ik alleen op het grote dramaqueen gehalte van poster op de neergang. Natuurlijk is het een probleem maar overdrijven is tot standaard verheven tegenwoordig. Er mogen wat mij betreft wel eisen gesteld worden aan import huwelijken maar het recht van vrije partnerkeuze geldt ook voor hun (al is het natuurlijk niet altijd "vrij", maar dat is een andere zaak)
  dinsdag 27 januari 2004 @ 00:17:21 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_16614650
quote:
Op maandag 26 januari 2004 22:50 schreef Haringvliet het volgende:

Mijn tip voor jou: Knip je Jezusharen af en begeef je in de werkelijkheid.

jouw werkelijkheid?, nee dank je. En wat mijn haar daar mee te maken heeft mag je me ook even duidelijk maken want dat verband zie ik niet
pi_16616694
het probleem met huwelijksmigratie is dat het niet te controleren is of je er echt sprake is van liefde of dat een bruidje inderdaad als een stuk vee wordt geimporteerd.

Aan de andere kant, ik ken een stel, net over de twintig, zij is Deens en hij is Nederlands. Zij kennen elkaar al veeeeeele jaren, en sinds een jaar of 2 hebben ze een serieuze relatie. Maar volgens de Deense wetgeving, kunnen zij dus niet trouwen. Omdat hij niet Deens is. Het huwelijk moet daar MEER dan voor 50% deens zijn. Dus als hij een overoverovergrootopa uit Denemarken had, was het geen probleem geweest. Maar dat heeft hij niet.
Dat hij Europeaan is maakt ze daar niks uit.

Ze gaan in Zweden wonen, is daar net over een brug, maar is toch wel eigenlijk flauw dat het zo moet. Dat is ook weer te extreem denk ik. Zet die grens bij 50, niet bij meer dan 50, dan haal je een buitenlandse bruid in een compleet Nederlandse gezin (of bruidegom), en dat integreert wel goed, blijkt keer op keer.
Wat je moet tegengaan is dat ze achterneef/nicht uit het eigen bergdorp halen, want dat integreert dus duidelijk niet... Er zijn iets van anderhalf miljoen moslims in Nederland toch, daar kun je toch wel een huwelijkspartner uit kiezen, als je het al per se moslims wilt?

pi_16617361
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 03:00 schreef Sessy het volgende:
het probleem met huwelijksmigratie is dat het niet te controleren is of je er echt sprake is van liefde of dat een bruidje inderdaad als een stuk vee wordt geimporteerd.
So what? Bij andere huwelijken kun je ook niet controleren of het uit liefde gaat of ergens anders om.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 07:44:31 #70
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16617407
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 07:36 schreef Ulx het volgende:

[..]

So what? Bij andere huwelijken kun je ook niet controleren of het uit liefde gaat of ergens anders om.

Als die inwas zo groot wordt dat het een maatschappelijk en financieel probleem wordt, dan moet je maatregelen nemen.

En dat zijn idd niet de sympathiekste, maar dat is toch echt te danken aan degenen die er bovenmatig gebruik van hebben gemaakt de afgelopen decennia.

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_16617936
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 03:00 schreef Sessy het volgende:

Aan de andere kant, ik ken een stel, net over de twintig, zij is Deens en hij is Nederlands. Zij kennen elkaar al veeeeeele jaren, en sinds een jaar of 2 hebben ze een serieuze relatie.

Na twee jaar trouwen? Ok, kan natuurlijk. Maar dan wachten ze toch nog even een paar jaar met trouwen ? wat is het probleem?
  dinsdag 27 januari 2004 @ 09:03:32 #72
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_16618001
De wereld is van iedereen.
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
pi_16618033
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 07:44 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Als die inwas zo groot wordt dat het een maatschappelijk en financieel probleem wordt, dan moet je maatregelen nemen.

En dat zijn idd niet de sympathiekste, maar dat is toch echt te danken aan degenen die er bovenmatig gebruik van hebben gemaakt de afgelopen decennia.

Maar wordt het dan een algemene regel of een selectieve maatregel? Dat is de crux van deze discussie.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 09:08:23 #74
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16618053
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:51 schreef Goodluck het volgende:
Wat vinden we van het huidige beleid m.b.t huwelijksmigratie ?
Sinds wanneer is er sprake van 'beleid' op dit vlak

Ik vind het prima dat er bruidjes geïmporteerd worden . Anders zou er toch echt een ernstig tekort aan vrouwen ontstaan in NL.

M.i. is het verbieden van huwelijsmigratie niet de manier om iets te doen aan integratieproblemen.

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 27 januari 2004 @ 09:41:31 #75
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16618547
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 09:06 schreef SCH het volgende:
Maar wordt het dan een algemene regel of een selectieve maatregel? Dat is de crux van deze discussie.
Maakt dat iets uit dan? Zoals ik al zei zijn visum-vereisten ook selectief bepaald, maar daar hoor ik dan weer nooit iemand over piepen.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 09:59:42 #76
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16618871
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 09:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Wmb selectief. De praktijk wijst uit dat het nodig is. Voor EU-leden geldt het uiteraard niet, en misschien ook niet voor een aantal landen die we toewijzen. Idd zoals Lithion zegt net zoals bij Visa-toewijzingen.
pi_16619037
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 09:59 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Wmb selectief. De praktijk wijst uit dat het nodig is. Voor EU-leden geldt het uiteraard niet, en misschien ook niet voor een aantal landen die we toewijzen. Idd zoals Lithion zegt net zoals bij Visa-toewijzingen.

Komen mensen uit Turkije en Marokko ook zo lastig aan een visum voor ons land dan?
  dinsdag 27 januari 2004 @ 10:12:32 #78
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16619093
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 10:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Komen mensen uit Turkije en Marokko ook zo lastig aan een visum voor ons land dan?

Die moeten gewoon een visum aanvragen voor Nederland ja.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 13:20:02 #79
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_16623654
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:28 schreef gelly het volgende:

Huisvrouwen leveren niks op voor de samenleving ? Durf dat je moeder maar eens te vertellen.

Niet iedereen heeft een moeder in bloemetjesjurk met een (kort) wassen-watergolfpermanent plus goedkoop Hans Andersmontuurtje, die voorzitster is van de plattelandsvrouwen. Dat (achterhaalde) kostwinnersmodel-denken komt inderdaad nog veel voor in Noord-Nederland.

En wat is er mis met het immigratie-criterium of iemand al dan niet een meerwaarde voor de samenleving kan hebben? Of is dat fascistisch ?

Draai het eens om. Dan haal je dus willens en wetens enorme kosten posten binnen.

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 27 januari 2004 @ 13:56:25 #80
54862 Spotmatic
From The Eye To The Moon
pi_16624835
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:20 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

En wat is er mis met het immigratie-criterium of iemand al dan niet een meerwaarde voor de samenleving kan hebben? Of is dat fascistisch ?

Draai het eens om. Dan haal je dus willens en wetens enorme kosten posten binnen.

Ik ben het met je eens. Waarom moeten we als samenleving toestaan dat zaken als armoede en ongeschooldheid hierheen geïmporteerd worden? Ik vind dat we het recht hebben om de basis van onze levensstijl te beschermen tegen invloeden van buitenaf. Op de huidige manier wordt de samenleving van binnenuit uitgehold, terwijl daar helemaal niks tegenover staat.

De eisen met betrekking tot de import van huwelijken mogen wat mij betreft dus gerust opgeschroefd worden. Denk aan bijv.:
- de eerste 10 jaar geen recht op uitkeringen
- verplichte scholing (NL taal) op eigen kosten
- etc. etc., dat is allemaal al eens opgesomd.

Motivatie: is het terecht dat er mensen hierheen komen die wel profiteren van diverse voorzieningen, terwijl de enige die de volledige risico's draagt de samenleving is? Hierheen komen? Prima! Maar wel als men zelf de volledige (financiële) verantwoording draagt voor wanneer het mis gaat of dreigt te gaan. Immers ze komen alleen maar hierheen om te trouwen, en niet om te profiteren, nietwaar? De veroorzaker betaalt.

Gallia est omnis divisa in partes tres, quarum unam incolunt Belgae, aliam Aquitani, tertiam qui ipsorum lingua Celtae, nostra Galli appellantur.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 14:11:03 #81
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_16625270
De aanwas is 21000 huwelijkspartners per jaar. Mijns inziens is de beste maatregel om sterilisatie of castratie v/d non-EU huwelijkspartner verplicht te stellen bij binnenkomst van het land.
Op deze wijze zullen mensen wel twee maal bedenken eer ze binnen komen.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 14:45:47 #82
54862 Spotmatic
From The Eye To The Moon
pi_16626302
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 14:11 schreef giovan het volgende:
De aanwas is 21000 huwelijkspartners per jaar. Mijns inziens is de beste maatregel om sterilisatie of castratie v/d non-EU huwelijkspartner verplicht te stellen bij binnenkomst van het land.
Op deze wijze zullen mensen wel twee maal bedenken eer ze binnen komen.
Is de bovenstaande reactie eigenlijk serieus bedoeld? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand -die bij zijn volle verstand is- met zo'n extreem ondoordacht voorstel komt.

Jij hebt wel een heel vertekend idee van de betekenis van het woord "aanpassing"

Gallia est omnis divisa in partes tres, quarum unam incolunt Belgae, aliam Aquitani, tertiam qui ipsorum lingua Celtae, nostra Galli appellantur.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 15:39:45 #83
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_16628193
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 14:45 schreef Spotmatic het volgende:
Is de bovenstaande reactie eigenlijk serieus bedoeld?
Doorgaans zijn mijn reacties in het POL hol goed doordacht en eloquent te noemen.
Ditmaal ga ik erg ver maar heb wel het gevoel dat de maatregel helpt.
Het doel heiligt de middelen, op straffe van verlies van vruchtbaarheid mag de geimporteerde partner trouwen. Mag de integratie niet lukken dan heb je in ieder geval de zekerheid dat er geen kleine knakkers met een hopeloos vooruitzicht in evt. mislukte (schijn)huwelijken betrokken raken. Nederland zit tot aan de lippen in deze problemen en het is volstrekt legitiem om rode waarschuwingssignalen uit te zenden over de grenzen! De voorgestelde maatregel is geen rechtse repressie maar een simpele truc om 'bezint eer ge begint' af te dwingen.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 16:12:51 #84
74080 Goodluck
pi_16629407
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 09:08 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Sinds wanneer is er sprake van 'beleid' op dit vlak

Al een tijdje.
Zo worden er momenteel al eisen gesteld aan o.a het inkomen van de partner in Nederland.
quote:
Ik vind het prima dat er bruidjes geïmporteerd worden . Anders zou er toch echt een ernstig tekort aan vrouwen ontstaan in NL.
Onzin,
Bruiden uit o.a Marokko en Turkije worden hierheen gehaald omdat de mannen niet met westerse meisjes willen trouwen.
quote:
M.i. is het verbieden van huwelijsmigratie niet de manier om iets te doen aan integratieproblemen.
Mijns inziens wel.
Dit heeft alles te maken met de reden van migratie.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 16:14:00 #85
74080 Goodluck
pi_16629435
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 09:03 schreef Pinobot het volgende:
Zullen we de grenzen dan maar wagenwijd opengooien ?
  dinsdag 27 januari 2004 @ 16:21:08 #86
54862 Spotmatic
From The Eye To The Moon
pi_16629678
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 15:39 schreef giovan het volgende:

[..]

Ditmaal ga ik erg ver maar heb wel het gevoel dat de maatregel helpt.
Het doel heiligt de middelen, op straffe van verlies van vruchtbaarheid mag de geimporteerde partner trouwen. Mag de integratie niet lukken dan heb je in ieder geval de zekerheid dat er geen kleine knakkers met een hopeloos vooruitzicht in evt. mislukte (schijn)huwelijken betrokken raken. Nederland zit tot aan de lippen in deze problemen en het is volstrekt legitiem om rode waarschuwingssignalen uit te zenden over de grenzen! De voorgestelde maatregel is geen rechtse repressie maar een simpele truc om 'bezint eer ge begint' af te dwingen.

Ik kan me voorstellen dat je zo denkt, maar zo'n voorstel zal het in het echte leven nooit halen. Geen politicus zal zoiets in de kamer als wetsvoorstel indienen, juist omdat zo'n sterilisatie onomkeerbaar is. Heb je ooit wel eens gehoord van landen waarin het noodzakelijk is om iets aan je lichaam te veranderen voordat je mocht immigreren? Inderdaad, het lichaam is heilig.

Je kunt als immigratieland ook minder rigoureuze maatregelen nemen. Het stellen van pittige eisen aan het opleidingsniveau van de immigrant is een voorbeeld. Ongeletterde mensen zouden het land zeker niet binnen moeten komen: die komen in de Nederlandse samenleving ooit met zichzelf in de knoop of leveren kindjes af met een taalachterstand. Volgens mij is Nederland niet gebaat met zulke mensen, en ik zou zelfs durven zeggen dat het voor die mensen beter is om maar gewoon in hun thuisland te blijven. Zij zijn nu eenmaal gewend aan de mores daar. Dit klinkt nu wel heel betuttelend, maar is het wel zo goed om iemand uit een of ander gat in Turkije midden in een grote wereldstad te plaatsen???

pi_16629821
Hmmm.. kweenie.. ik vind het niet erg tof dat heel Nederland bomvol komt te zitten met alles behalve Nederlanders, maar ik vind wel dat je gewoon je eigen partner mag kiezen en daar dan ook gelukkig mee mag worden. Stel je vind "de ware" in Australië en je bent hartstikke gelukkig, maar dan moet je dus telkens heen en weer blijven reizen... omdat je niet bij elkaar mag wonen. Dat is toch ook belachelijk?
Delivered without an information leaflet
  dinsdag 27 januari 2004 @ 16:28:25 #88
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16629877
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 09:03 schreef Pinobot het volgende:
Ja, maar NL niet.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 16:33:30 #89
54862 Spotmatic
From The Eye To The Moon
pi_16630042
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 16:14 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Zelfs de meest menslievende mensen zullen het niet op prijs stellen als hun stad, hun wijk en hun straat wordt overspoeld met horden gelukzoekende Oost-Europeanen. Laat iedereen daar goed aan denken voordat ze "de wereld is van iedereen" gaan roepen. Nederland is niet groot geworden dankzij grote drommen gelukzoekers, maar door de stabiele omstandigheden en gematigde inwoners. Zelfs een kleuter voelt op zijn klompen aan dat chaos en instabiliteit funest is voor de 'rijkdom' van een land, en dat zijn geen gebeurtenissen waar gelukzoekers een positieve bijdrage aan leveren.

Zomaar iedereen binnenlaten is gewoon gemakzuchtig korte-termijndenken.

dinsdag 27 januari 2004 @ 16:33:30 #90
3542 Gia
User under construction
pi_16630043
Ze moeten ten eerste het hebben van twee nationaliteiten afschaffen. Met terugwerkende kracht. Alleen als er sprake is van een uitsluitend Nederlandse partner en een buitenlandse partner, mag die buitenlandse partner een dubbele nationaliteit hebben en behouden. In alle andere gevallen: Kiezen.

Vervolgens kan er een wet ingesteld worden die zegt dat alleen mensen met een Nederlandse nationaliteit met een buitenlandse partner mogen trouwen. Die buitenlandse partner mag vervolgens dus wel twee nationaliteiten hebben, maar diens kinderen weer niet, die krijgen bij de geboorte automatisch uitsluitend de Nederlandse nationaliteit.

Niet-Nederlanders die met een andere niet-Nederlander willen trouwen die al in Nederland woont, mogen dat natuurlijk. Maar trouwen met een niet-Nederlandse partner uit het buitenland mogen zij dan niet.

dinsdag 27 januari 2004 @ 16:36:45 #91
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16630154
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 16:12 schreef Goodluck het volgende:
Onzin,
Bruiden uit o.a Marokko en Turkije worden hierheen gehaald omdat de mannen niet met westerse meisjes willen trouwen.
Da's precies wat ik bedoel. Des te meer westerse meisjes voor mij . De achterliggende gedachte van de moslimmannen boeit me niet zo veel, het gaat om het resultaat.
quote:
Mijns inziens wel.
Dit heeft alles te maken met de reden van migratie.
Ik zie de link wel tussen de twee, maar ik denk gewoon niet dat dit de manier is om de integratie te bevorderen. Ik zie huwelijksmigratie als een bijverschijnsel van de slechte integratie, en niet andersom.

Door het aan banden te leggen, zullen deze jonge mannen echt niet ineens ontzettend gaan integreren en op zoek gaan naar een partner die eigenlijk niet bij hen past. Men zal alleen maar erg gefrustreerd raken. Door echter integratie op een andere manier te bevorderen, zal 'huwelijksmigratie' m.i. vanzelf verdwijnen. Oftewel: beetje kip-ei probleem .

Ik vind het gewoon een beetje ver gaan om mensen de vrije partnerkeuze te ontzeggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Lemmeb op 27-01-2004 16:40]

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 27 januari 2004 @ 16:44:43 #92
54862 Spotmatic
From The Eye To The Moon
pi_16630422
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 16:36 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon een beetje ver gaan om mensen de vrije partnerkeuze te ontzeggen.

De vraag is nog maar in hoeverre er daadwerkelijk sprake is van een vrije partnerkeuze. Bij huwelijksimmigratie zal het overgrote deel gewoon gearrangeerd zijn. Niks liefde. Ze MOETEN van de wederzijdse ouders trouwen.

Dus vrije partnerkeuze... laat mij niet lachen.

dinsdag 27 januari 2004 @ 16:45:01 #93
74080 Goodluck
pi_16630434
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 16:33 schreef Spotmatic het volgende:

[..]

Zelfs de meest menslievende mensen zullen het niet op prijs stellen als hun stad, hun wijk en hun straat wordt overspoeld met horden gelukzoekende Oost-Europeanen. Laat iedereen daar goed aan denken voordat ze "de wereld is van iedereen" gaan roepen. Nederland is niet groot geworden dankzij grote drommen gelukzoekers, maar door de stabiele omstandigheden en gematigde inwoners. Zelfs een kleuter voelt op zijn klompen aan dat chaos en instabiliteit funest is voor de 'rijkdom' van een land, en dat zijn geen gebeurtenissen waar gelukzoekers een positieve bijdrage aan leveren.

Zomaar iedereen binnenlaten is gewoon gemakzuchtig korte-termijndenken.

Juist.
pi_16630537
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 16:14 schreef Goodluck het volgende:

[..]

dinsdag 27 januari 2004 @ 16:54:29 #95
74080 Goodluck
pi_16630759
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 16:36 schreef Lemmeb het volgende:

Da's precies wat ik bedoel. Des te meer westerse meisjes voor mij . De achterliggende gedachte van de moslimmannen boeit me niet zo veel, het gaat om het resultaat.

Gelukkig meen je dit niet serieus.
quote:
Ik zie de link wel tussen de twee, maar ik denk gewoon niet dat dit de manier is om de integratie te bevorderen. Ik zie huwelijksmigratie als een bijverschijnsel van de slechte integratie, en niet andersom.
Wat een onzin.
Alsof het de schuld is van Nederland dat mensen hun partner uit het thuisland willen halen omdat "Nederlandse meisjes te verwesterd zijn".
Om dit te voorkomen zouden we (volgens jouw denkpatroon) hier een totalitaire moslimstaat met dito grondwet moeten stichten.
quote:
Door het aan banden te leggen, zullen deze jonge mannen echt niet ineens ontzettend gaan integreren en op zoek gaan naar een partner die eigenlijk niet bij hen past. Men zal alleen maar erg gefrustreerd raken. Door echter integratie op een andere manier te bevorderen, zal 'huwelijksmigratie' m.i. vanzelf verdwijnen. Oftewel: beetje kip-ei probleem .
Je draait het om.
Nederland is hier niet de partij die zich aan moet pasen. Wij worden geconfonteert met hordes migranten, met een slechte integratie, enz enz. kortom: wij worden geconfronteert met alle gevolgen die dit alles met zich meebrengt.
quote:
Als het met mate plaatsvond had je een punt.
Op dit moment belemmerd het de integratie en zal de e.v.t naturalisatie van met name mensen uit Marokko en Turkije alleen maar langer op zich laten wachten. Er word niet "gemixt", er word doelbewust een andere cultuur naar dit land geimporteerd die op vele fronten totaal niet strookt met onze manier van denken, verworvenheden en opvattingen.

[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 27-01-2004 16:56]

dinsdag 27 januari 2004 @ 16:58:39 #96
74080 Goodluck
pi_16630872
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 16:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je ?
pi_16631008
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 16:58 schreef Goodluck het volgende:
Hoe zie je dat voor je ?
Ach, er wordt altijd meteen zo overdreven over gedaan. Ik ben het wel eens met die user die zegt dat de wereld van iedereen is. Wie ben jij om anderen te verbieden hier te komen wonen?
  dinsdag 27 januari 2004 @ 17:03:43 #98
74080 Goodluck
pi_16631047
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 17:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach, er wordt altijd meteen zo overdreven over gedaan.

Dat vroeg ik niet.
Ik vroeg je hoe je dat voor je ziet ?
pi_16631118
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 17:03 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Dat vroeg ik niet.
Ik vroeg je hoe je dat voor je ziet ?

Je hebt je antwoord gehad. Ik zie het voor me, sterker nog: het is de realiteit, de dagelijkse, helaas zijn we nu een gesloten bolwerk aan het worden.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 17:09:01 #100
74080 Goodluck
pi_16631211
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 17:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt je antwoord gehad. Ik zie het voor me, sterker nog: het is de realiteit, de dagelijkse, helaas zijn we nu een gesloten bolwerk aan het worden.

Vaag kut antwoord.

Het is zo ontzettend makkelijk om vanuit je luie stoel te roepen dat alle grenzen maar opengegooid moeten worden.

Geef mij nou eens concreet aan wat jij denkt wat er dan gaat gebeuren !

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')