Ik zag trouwens dat hij zei dat 13,5 % nog analfabeet is in Turkije, dat is echt van een absurd derde-wereld gehalte. En dat moet dan bij Europa komen. De inflatie gaat ook lekker trouwens, die was 45 % in 2002, één van de hoogste ter wereld.
Het enige waar hij gelijk in heeft is dat er misschien teveel burocratische regels gelden voor takken waar schaarste is aan hoogopgeleid personeel. Maar ik kan me niet voorstellen dat er hordes kwalitatief goede Turkse werkloze tandartsen en doktoren rondlopen.
quote:Ze zijn niet echt van hoog niveau maar ze zijn wel allemaal reacties op domme basherige opmerkingen.
Op woensdag 28 januari 2004 14:55 schreef What het volgende:
Bovenstaande teksten zijn imho een irritante manier om een redelijke discussie kort te sluiten.
Beetje kinderachtig ook. Maar goed, Holtkamp, here i come!
quote:Dat is in sommige gevallen zo maar lang niet altijd. Veel werkgevers willen deze mensen graag hebben maar het mag gewoon niet van wege bureaucratische wetgeving.
Op woensdag 28 januari 2004 14:56 schreef Lithion het volgende:[..]
Nee hoor, de eisen die gesteld worden aan het behalen van een ingenieursdiploma in Turkije, China of Peru zijn niet dezelfde als de eisen die hier gesteld worden. Plain and simple.
En ja, daar komt de taal (en het vakjargon) nog bij. Om daar écht bekend mee te raken zul je daar een hele tijd mee bezig moeten zijn en daar is studeren de ideale tijd voor.
(Plus wat Mirage dan nog zegt over omgangsvormen, gebruiken, bedrijfscultuur, behandelmethoden, etc. etc.)
quote:Euh
Op dinsdag 27 januari 2004 16:54 schreef Goodluck het volgende:
Wat een onzin.
Alsof het de schuld is van Nederland dat mensen hun partner uit het thuisland willen halen omdat "Nederlandse meisjes te verwesterd zijn".
Om dit te voorkomen zouden we (volgens jouw denkpatroon) hier een totalitaire moslimstaat met dito grondwet moeten stichten.
Het enige dat ik zeg, is dat ik huwelijksmigratie eem bijverschijnsel vind van de slechte integratie en niet de oorzaak. Als je iets doet aan de slechte integratie, zal huwelijksmigratie vanzelf verdwijnen.
Maar door huwelijksmigratie aan te pakken, doe je aan symptoombestrijding, waar niemand gelukkiger van zal worden. Je kweekt alleen een hoop frustratie.
quote:Relaxed
Je draait het om.
Nederland is hier niet de partij die zich aan moet pasen. Wij worden geconfonteert met hordes migranten, met een slechte integratie, enz enz. kortom: wij worden geconfronteert met alle gevolgen die dit alles met zich meebrengt.
Zoals ik al zei: een kip-ei probleem.
quote:Leuk dat we weer van jouw BS kunnen genieten.
Op woensdag 28 januari 2004 15:27 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
..blablabla..Ik zag trouwens dat hij zei dat 13,5 % nog analfabeet is in Turkije, dat is echt van een absurd derde-wereld gehalte. En dat moet dan bij Europa komen. De inflatie gaat ook lekker trouwens, die was 45 % in 2002, één van de hoogste ter wereld.
Het enige waar hij gelijk in heeft is dat er misschien teveel burocratische regels gelden voor takken waar schaarste is aan hoogopgeleid personeel. Maar ik kan me niet voorstellen dat er hordes kwalitatief goede Turkse werkloze tandartsen en doktoren rondlopen.
Die 45% is nu 20%, maar niet voor niets zijn ze na China de snelst groeiende economie. En ja, dat er 50 jaar geleden mensen analfabeet waren in dat land en dat die mensen nog steeds leven maakt die 13,5%. Anders zou je op een getal rond de 1% uitkomen. Laat dat nou net de groep zijn die hierheen komt en niet de bejaarden die nu analfabeet zijn.
quote:Je allerlaatste zin klopt wel ja.
Op woensdag 28 januari 2004 15:45 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Euh
... nee, dat zeg ik helemaal niet en dat bedoel ik ook niet.
Het enige dat ik zeg, is dat ik huwelijksmigratie eem bijverschijnsel vind van de slechte integratie en niet de oorzaak. Als je iets doet aan de slechte integratie, zal huwelijksmigratie vanzelf verdwijnen.
Maar door huwelijksmigratie aan te pakken, doe je aan symptoombestrijding, waar niemand gelukkiger van zal worden. Je kweekt alleen een hoop frustratie.
[..]Relaxed
. Volgens mij snap je helemaal niet wat ik bedoelde. Ik vind ook dat allochtonen zich in principe aan ons moeten aanpassen, alleen vind ik het aanpakkenvan huwelijksmigratie gewoon niet de manier om dit te bewerkstelligen.
Zoals ik al zei: een kip-ei probleem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |