abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 januari 2004 @ 14:07:32 #201
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16685009
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:04 schreef LadyS het volgende:
* LadyS gaat binnenkort maar eens winkelen denk ik
Echt doen, ik heb dit weekend echt hele leuke dingen gekocht bij Miss Etam, Prenatal en H&M. Allemaal uit de zwangerschapscollectie, maar wel zodanig "normaal" dat het ook na die tijd nog prima kan. En buikbanden natuurlijk
pi_16685140
Hier in buurt nou jaaa.. half uurtje rijden zit een Miss Etam collectierestanten winkel. Denk dat ik daar maar heen ga
Hier in de stad hebben ze niks. Alleen bij de C&A verkopen ze positiemode, maar das niet echt leuk

* LadyS bedenkt zich net dat het koopavond is

donderdag 29 januari 2004 @ 14:36:08 #203
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16685957
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:07 schreef pluisje het volgende:

[..]

Echt doen, ik heb dit weekend echt hele leuke dingen gekocht bij Miss Etam, Prenatal en H&M. Allemaal uit de zwangerschapscollectie, maar wel zodanig "normaal" dat het ook na die tijd nog prima kan. En buikbanden natuurlijk

Na die tijd? Ik was zooooooo blij dat ik na de zwangerschap weer leuke dingen aan kon. Ik stopte alle zwangerschapskleding met veel plezier diep weg achterin de kast.

Moet zeggen dat ik die positiekleding niet eens meer paste na de bevalling. In de eerste dagen na de bevalling droeg ik van die broeken met een elastiek in de taille. (tegenwoordig best veel te koop)

pi_16686004
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:11 schreef LadyS het volgende:
-knip-

* LadyS bedenkt zich net dat het koopavond is

Je hebt gelijk!

*pakt alvast de foldertjes erbij en gaat vast uitzoeken

Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away....
  donderdag 29 januari 2004 @ 14:42:37 #205
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16686221
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:37 schreef BubbleBabe het volgende:

[..]
*pakt alvast de foldertjes erbij en gaat vast uitzoeken

De Hema heeft trouwens zwangerschapsondergoed in de aanbieding. Ook strings (wist zelf niet eens dat die bestonden voor zwangere dames). Zit wel aangenaam zo over de buik heen.
  donderdag 29 januari 2004 @ 14:48:21 #206
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16686431
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:36 schreef Tan het volgende:

[..]

Na die tijd? Ik was zooooooo blij dat ik na de zwangerschap weer leuke dingen aan kon. Ik stopte alle zwangerschapskleding met veel plezier diep weg achterin de kast.

Moet zeggen dat ik die positiekleding niet eens meer paste na de bevalling. In de eerste dagen na de bevalling droeg ik van die broeken met een elastiek in de taille. (tegenwoordig best veel te koop)

Ja, die broeken zijn een ander verhaal, maar de bovenkleding is allemaal heel multi functioneel
Korte vestjes, waar ik nu een buikband onder doe, maar na de bevalling gewoon een blouse of normaal shirt. Ik heb er vooral op gelet dat ik geen dingen kocht (broeken uitgezonderd) die alleen maar ter hoogte van je buik meerekken. Dus geen blousjes met een stuk elastiek bij de buik, maar gewoon blousjes die over het geheel van stretch zijn.

Maar goed, ik zal ook wel weer gewoon blij zijn als ik mijn normale kleding weer aankan hoor, maar ik probeer er wel een beetje op te letten dat mijn postitiekleding ook normaal gedragen kan worden. Is een goed excuus om lekker groot in te slaan

donderdag 29 januari 2004 @ 15:01:21 #207
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16686835
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:48 schreef pluisje het volgende:

[..]

Is een goed excuus om lekker groot in te slaan

Waarom was ik nu niet zo slim

Die korte truitjes zijn inderdaad leuk. Ik heb er nog eentje van voor de zwangerschap en die valt ook lekker wijd dus die draag ik nu gewoon door.
Ik heb bij Miss Etam ook een lang vest gekocht waarvan ik dus niet snap dat het een zwangerschapsvest is, hij is niet breder of langer van voren, die draag ik dus ook gewoon lekker door na de zwangerschap.

Maar die broeken... nee zou blij zijn als ik daar van af ben, heb op zich wel leuke broeken hoor, maar toch niet mijn 'normale' smaak.

donderdag 29 januari 2004 @ 15:01:41 #208
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_16686843
Nog maar één nachtje slapen! Dan weer naar de gyn!!!!
En dan mag ik het eindelijk vertellen!!! Aan iedereen! Woei!!!!

Ooow, en dan ga ik ook shoppen! Heb er nu al zin in....

Nog één nachtje slapen...!

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_16687154
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 15:01 schreef Sugar het volgende:
Nog maar één nachtje slapen! Dan weer naar de gyn!!!!
En dan mag ik het eindelijk vertellen!!! Aan iedereen! Woei!!!!

Ooow, en dan ga ik ook shoppen! Heb er nu al zin in....

Nog één nachtje slapen...!

Joepie, nog 1 nachtje slapen en dan mag iedereen het van jou weten. Wat heerlijk! Ik ben zo benieuwd naar de reacties
En ik ben natuurlijk hardstikke jaloers dat je het al wereldkundig 'mag' maken.

Morgen ga ik trouwens naar de huisarts. Deze afspraak had ik gemaakt toen ik het net wist en zal redelijk algemeen zijn. Waarschijnlijk moet ik ook bloed laten prikken en hopelijk mag ik dan eindelijk een vk bellen voor een afspraak!

donderdag 29 januari 2004 @ 15:16:45 #210
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_16687179
Oh Pigletje, dus morgen ben jij ook een stapje verder! Leuk!
Hoelang ben jij vandaag swanger?
Ik 10 weken psies!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_16687307
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 15:16 schreef Sugar het volgende:
Oh Pigletje, dus morgen ben jij ook een stapje verder! Leuk!
Hoelang ben jij vandaag swanger?
Ik 10 weken psies!
Ikke ben vandaag psies 6 weken en 6 dagen.
pi_16690310
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 15:22 schreef piglet het volgende:

[..]

Ikke ben vandaag psies 6 weken en 6 dagen.

piggie hoe reken je nou, haal je die 2 weken eraf?? want snap echt niet als je bij zo'n arts komt zeggen ze, altijd die 2 weken erbij... ikkuh niet meer weten nou. (godsamme waarom moet ik nog zo lang wachten voordat ik weet hoe oud het echt is )
  donderdag 29 januari 2004 @ 17:47:14 #213
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_16691470
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:08 schreef Girly het volgende:

[..]

piggie hoe reken je nou, haal je die 2 weken eraf?? want snap echt niet als je bij zo'n arts komt zeggen ze, altijd die 2 weken erbij... ikkuh niet meer weten nou. (godsamme waarom moet ik nog zo lang wachten voordat ik weet hoe oud het echt is )

Twee weken zwangerschap krijg je er "gratis"bij( gratis tussen aanhalingstekens, want voor hetzelfde geld heb je je eisprong heel vroeg in de cyclus en tellen die weken WEL) Maar waarom dat zo is mag Joost weten.
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_16691841
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:47 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Twee weken zwangerschap krijg je er "gratis"bij( gratis tussen aanhalingstekens, want voor hetzelfde geld heb je je eisprong heel vroeg in de cyclus en tellen die weken WEL) Maar waarom dat zo is mag Joost weten.

ik wacht wel netjes 18 feb af..
  donderdag 29 januari 2004 @ 18:27:18 #215
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16692726
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:47 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Maar waarom dat zo is mag Joost weten.

9 maanden zwanger klinkt leuker dan 8enhalve maand? Weet het ook niet eigenlijk
  donderdag 29 januari 2004 @ 20:31:42 #216
21170 robbieRdam
Amsterdam waar leg dattan !!
pi_16696065
hellupppp hele dringende vraag
ik denk dat de dames (of heren) in dit topic er wel wat van afweten

ow ik ben trouwens vriendin van robbierdam

ben nu 6 weken zwanger en heb licht bloedverlies beetje bruin kleurig, verder heb ik weinig last ergens van maar is dat ernstig dat beetje bruin verlies of ken het toch echt wel ernstiger zijn?

tnx alvast

pi_16697278
Er zijn er hier meerderen geweest die bloedverlies in het begin hadden, zowel helder als wat bruine vloed en sommigen daarvan zijn inmiddels bevallen, anderen kijken uit na de bevalling.

Bloedverlies in het begin kan van alles zijn en kan twee kanten op. Of het gaat weer over of het zet door. Aangezien je verder geen klachten hebt en het niet veel en helder rood is zou ik vooralsnog proberen me niet al te druk te maken.

pi_16697922
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:08 schreef Girly het volgende:
Girly, ik reken de 2 weken er bij (dus begin met rekenen vanaf de eerste dag van m'n laatste menstruatie). Eigenlijk vind ik het raar, maar zo klinkt het wel al heel wat
pi_16698038
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 20:31 schreef robbieRdam het volgende:
hellupppp hele dringende vraag
ik denk dat de dames (of heren) in dit topic er wel wat van afweten

ow ik ben trouwens vriendin van robbierdam

ben nu 6 weken zwanger en heb licht bloedverlies beetje bruin kleurig, verder heb ik weinig last ergens van maar is dat ernstig dat beetje bruin verlies of ken het toch echt wel ernstiger zijn?

tnx alvast

Hi vriendin van robbierdam
Ik heb 2 weken terug ook bloedverlies gehad (nog helder ook!). Gelukkig had ik verder ook geen klachten en bleef het bij een heel klein bloedinkje. Je hoeft je voorlopig nog geen zorgen te maken (al doe je dat ongetwijfeld wel, ik weet er alles van ). Als je het echt niet vertrouwd, kun je bellen met je huisarts of je verloskundige (als je die al hebt). Ze kunnen niet vreselijk veel voor je doen, maar misschien kunnen ze je wel net een beetje meer geruststellen...
pi_16698869
Knorretje, ik krijg 50 uur kraamzorg en dat bestaat gedeeltelijk uit huishoudelijke hulp (ik snap nog altijd niet hoe iemand zo'n 20 uur in 10 dagen bezig kan zijn met het huishouden, ben dus vast geen goede huisvrouw) en gedeeltelijk uit moeder-en-kind-zorg. Kun je niet met je kraamzorgcentrum afspreken dat ze alleen voor dat laatste komen? Dan kun je met de kraamverzorgster zelf wel exact afspreken hoe en wat, en of je evt het aantal uren nog mag bijstellen in je kraamtijd.
pi_16701793
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 21:25 schreef piglet het volgende:

[..]

Girly, ik reken de 2 weken er bij (dus begin met rekenen vanaf de eerste dag van m'n laatste menstruatie). Eigenlijk vind ik het raar, maar zo klinkt het wel al heel wat

ok ik heb zelf iets fout gedaan haha ,nevermind, ik kwam steeds uit dat jij eerder dan mij zou bevallen, ik dacht zelf dat je verder dan mij was... sorry ikzelf volgens de berekening ben ik 7 weken en 3 dagen
  donderdag 29 januari 2004 @ 23:26:10 #222
21170 robbieRdam
Amsterdam waar leg dattan !!
pi_16702483
dankjewel knorretje en piglet
vk kreeg ik niet te pakken, huisarts had ik wel gebeld en volgens assistente moet ik langskomen maar dat zei ze ook al toen ik zei dat ik zwanger was, vroeg al gelijk terug waarom? om uit te rekenen en zo weet ik toch zal er wel bijhoren.
op internet heb ik ergens gelezen dat ze inwendig onderzoekje kunnen doen om te kijken naar baarmoedermond, daar had ik nu net geen zin in eigenlijk, is toch niet verplicht?

maar goed, hoor van alle kanten dat ik me niet druk moet maken dat het waarschijnlijk nix is, maar toch tis enggggg

maar tnx

groetjes martineke

pi_16702774
als jij geen inwendig onderzoek wilt dan ga je toch niet ?? Woordelijk zullen ze waarschijnlijk je niet meer geruststellen dan zeggen dat het afwachten is, dat het vaak voorkomt, etc etc.

Ook een inwendig onderzoek sluit niets uit en geeft geen zekerheid.

vrijdag 30 januari 2004 @ 08:00:56 #224
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_16707401
Woei, ik ben vroeg wakker en senuwachtig! Om half tien mogen we... Daarna misschien nog even langs huis, misschien meteen door naar mijn ouders...! Taart mee? Misschien foto van echo inlijsten vlug?
Mijn oudste zus meteen ook even zien tussendoor! Het aan haar vertellen!
Dan straks door naar schoonouders, vanavond! Daar taart, boekje, cadeautje, foto? We weten het niet, maar zien het wel!

Laat alles in godsnaam goed zijn met ons veertje.

pi_16707411
Ik heb ook donker bruine afscheiding.
Zit vandaag op 6 week en 5 dagen en heb hier al last van sinds vorige week.
Ik heb toen meteen de dienstdoende arts gebeld en die deed er niets mee behalve zeggen dat ik moest afwachten.
De volgende dag kontakt opgenomen met mijn gyn en daar kon ik dezelfde dag nog langs komen maar aangezien ik nog maar 5,5 weken was toen viel er niets te zien.
Wel ben ik van plan om vandaag weer kontakt op te nemen , want na die vorige week donderdag is het even weg geweest en nu is het alweer dagen terug.
Het is steeds een beetje en in de loop van de dag houd het meestal weer op.
En elke keer is het toch weer schrikken en elke keer moet ik me weer vermannen om te denken dat het niets bijzonders is.
Maar het is o zo moeilijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')