abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel maandag 26 januari 2004 @ 14:40:13 #1
2628 Karin
pi_16596019
Vervolg van Zwangerschap en geboorte deel 28

A.s. papa's en mama's:

22 februari 2004: Catootje
24 februari 2004: Gaoxing
* 01 maart 2004: Swetsenegger & E.T.
05 april 2004: ezzi
07 april 2004: Jambo
17 april 2004: MikMau
21 april 2004: Tan
14 mei 2004 : Noukie
25 mei 2004: Psyche2003 (papa)
21 juni 2004: dutchie
26 juni 2004: poemojn
26 juni 2004: Rottdog en Berkery
* 27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger
02 juli 2004: Xeliana
* 03 juli 2004: pluisje en rickmans
07 juli 2004: bop
09 juli 2004: dolfg
10 juli 2004: BubbleBabe
14 juli 2004: LadyS
16 juli 2004: Moots
27 juli 2004: snoopy
5 augustus 2004: Little-Angel
06 augustus 2004: Sjeen en to_Davy
15 augustus 2004: Tinkepink
23 augustus: Anitra
27 augustus 2004: Sugar
02 september 2004: Loena-tik-
* 08 september 2004: Knorretje en Danny
13 september 2004: Girly
17 september 2004: piglet
19 september 2004: Xanthe
29 september 2004: Merisse

* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's

De perssmilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/push.gif
De emo-smilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/emo-smilie

[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 27-01-2004 13:48]

maandag 26 januari 2004 @ 14:44:53 #2
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_16596155
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:35 schreef piglet het volgende:
Tinkepink, hou snel op met je schamen!
Je bent juist hartstikke goed bezig
Je wist dat er een risico was en je hebt heel snel gehandeld toen de eerste tekenen zich voordeden.
Dat is juist hartstikke goed

Het is heel oneerlijk dat niet iedereen op dezelfde onbezorgde manier zwanger kan zijn. Het leven is wat dat betreft niet eerlijk. Maar jij bent wel zo verstandig dat je op tijd ingrijpt om te voorkomen dat het erger wordt.

Dikke

Sluit me helemaal aan bij dit stukkie! Kom op, Tinkepink, wees maar eerder trots op jezelf! Echt waar, je pakt het goed aan en dat is precies het deel waar je controle over hebt! Over de rest niet, dus voel je daarover nou alsjeblieft niet schuldig of beschaamd!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 26 januari 2004 @ 14:48:29 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_16596230
Jullie zijn lief
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 26 januari 2004 @ 14:55:01 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16596410
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:44 schreef Sugar het volgende:

[..]

Sluit me helemaal aan bij dit stukkie! Kom op, Tinkepink, wees maar eerder trots op jezelf! Echt waar, je pakt het goed aan en dat is precies het deel waar je controle over hebt! Over de rest niet, dus voel je daarover nou alsjeblieft niet schuldig of beschaamd!

Idd, kan ook niets anders doen dan me bij Piglet aan te sluiten.

Heel erg dapper dat je gelijk stappen ondernomen hebt. Je had ook nog veel langer kunnen blijven modderen.

Even een nieuwsgierig vraagje. Is dit dan straks weer over na de bevalling, ik bedoel, heeft dit iets te maken met een post-natale depressie?

pi_16596560
Ik voel zelf heel veel voor zo'n water bevalling.
Ik ben ook altijd al een waterrat geweest , tig keer bijna verdronken , prive zwemlessen gehad van de badmeester , met mijn 2e al op zwemles en jaren wedstrijd zwemmen gedaan.
Ik word zelf ook altijd rustiger in het water en als ik ongi ben of moet worden neemt dat bij mij heel veel pijn weg.
Dus met andere woorden ik ga op zoek naar een vk die dit begeleid.
De baden huren zijn dus te huur maar wel ontzettend duur hoor!
Daar zul je nog van schrikken , zo rond de 250 euro....
  maandag 26 januari 2004 @ 15:04:10 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_16596702
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Even een nieuwsgierig vraagje. Is dit dan straks weer over na de bevalling, ik bedoel, heeft dit iets te maken met een post-natale depressie?

Het heeft te maken met hormoontjes en met het thema 'verlies' (mijn vader is net gestorven en tijdens mijn vorige zwangerschap verloor ik tegelijkertijd mijn baan, mijn (eigen) huis, mijn dromen, mijn onafhankelijkheid en mijn vrijheid (allemaal erg belangrijke thema's voor mij)

Als ik niet zwanger ben zou ik natuurlijk ook verdrietig zijn na ingrijpende gebeurtenissen, alleen door de hormonen en de reageer ik anders op deze zaken dan als ik in normale omstandigheden zou doen.

Dus ja, na de bevalling gaat het naar alle waarschijnlijkheid weer goed met me en word ik weer mijn normale, blije, optimistische zelf.

Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 26 januari 2004 @ 15:34:25 #7
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16597803
Tinkepink, heb je voldoende hulp en steun van iedereen die je lief is? (partner, vrienden enz.) Want als er niemand om je heen is die je begrijpt lijkt het me allemaal nog moeilijker.
  maandag 26 januari 2004 @ 15:58:47 #8
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_16598735
Tinkepink, die hormonen zijn inderdaad klote. Ik kan me nog herinneren dat ik gekscherend schreef dat ik de eerste zou zijn die wegens zwangerschapshormonen ontslagen zou worden en dat toen bleek dat jou dat echt overkomen was.
Ik ben blij dat je hulp krijgt. Volgens mij is dat in Duitsland toch wel wat beter geregeld. Ik wil je alleen maar heel veel sterkte wensen, meer weet ik ook niet te zeggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_16598941
Owwww, die hormonen! En deze keer zag er idd meer veelbelovend uit Tinkepink. Sinds ik zelf depri werd van de hormoonpillen weet ik wat hormoonschommelingen met je kunnen doen. Heeel veel succes!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  maandag 26 januari 2004 @ 16:07:54 #10
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_16599075
Mensen, ik wil even laten horen dat ik heel blij ben met het kleine wondertje in mijn buik! Bij deze!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Licht Ontvlambaar maandag 26 januari 2004 @ 16:12:36 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_16599257
Tinkepink, iedereen reageert anders. D'r zijn ook zat mensen die zonder zwangerschap erbij zo'n verlies niet goed kunnen verwerken. Wat dacht je dat die hormonen voor een mega-effect hebben. Ik vind het juist super van je dat je het zo snel onderkent in plaats van te ontkennen. Nu kun je er mee aan de slag en je goed laten bijstaan door deskundigen! Knap hoor, ik ben eigenlijk best heel trots op je

Wat mijzelf betreft, ik begin me dus nu stiekem een beetje zorgen te maken... Ik ben inmiddels over de twaalf weken grens heen en voel dus helemaal niks meer. Niet meer misselijk, niet meer supermoe, geen buikkrampjes meer helemaal niks. Ben nog geen gram aangekomen, dus daar merk ik ook niks aan. En dat vind ik vreemd ik weet eigenlijk niet helemaal wat ik er mee aan moet. Maar prettig is het dus niet. Gelukkig mag ik volgende week maandag weer naar de Vk en krijg ik ook weer een echo. Maar er spelen dus nu allemaal gedachten door mijn hoofd zo van 'Wat als het nog steeds maar zo groot is als vorige keer' van dat soort rare dingen.
Het zal wel allemaal goed zijn, maar toch...

Knuffels
Sjeen
Vandaag 12 weken en 3 dagen

Edit:Typo

You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 26 januari 2004 @ 16:15:09 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16599355
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:04 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Het heeft te maken met hormoontjes en met het thema 'verlies' (mijn vader is net gestorven en tijdens mijn vorige zwangerschap verloor ik tegelijkertijd mijn baan, mijn (eigen) huis, mijn dromen, mijn onafhankelijkheid en mijn vrijheid (allemaal erg belangrijke thema's voor mij)

Als ik niet zwanger ben zou ik natuurlijk ook verdrietig zijn na ingrijpende gebeurtenissen, alleen door de hormonen en de reageer ik anders op deze zaken dan als ik in normale omstandigheden zou doen.

Dus ja, na de bevalling gaat het naar alle waarschijnlijkheid weer goed met me en word ik weer mijn normale, blije, optimistische zelf.

Ja, maar als ik dit zo lees (ik was even vergeten dat je vader idd net overleden was) dan is het ook niet niets hoor.
Nogmaals heel veel respect dat je snel aan de bel getrokken heb. Veel vrouwen willen vaak ook nog eens niet toegeven dat het allemaal niet zo leuk is als iedereen altijd vind dat je het moet vinden.
  maandag 26 januari 2004 @ 16:16:20 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16599408
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:12 schreef Sjeen het volgende:
Wat mijzelf betreft, ik begin me dus nu stiekem een beetje zorgen te maken... Ik ben inmiddels over de twaalf weken grens heen en voel dus helemaal niks meer. Niet meer misselijk, niet meer supermoe, geen buikkrampjes meer helemaal niks.
Het is toch heel normaal dat die moeheid met 3 maanden over gaat?
Althans bij de meeste dames wel dacht ik. Dus dat hoeft geen teken te zijn.
Joh, volgende week bij de VK hoor jij ook gewoon dat treintje rikketikken hoor!
  maandag 26 januari 2004 @ 16:59:11 #14
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_16601019
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:12 schreef Sjeen het volgende:
Tinkepink, iedereen reageert anders. D'r zijn ook zat mensen die zonder zwangerschap erbij zo'n verlies niet goed kunnen verwerken. Wat dacht je dat die hormonen voor een mega-effect hebben. Ik vind het juist super van je dat je het zo snel onderkent in plaats van te ontkennen. Nu kun je er mee aan de slag en je goed laten bijstaan door deskundigen! Knap hoor, ik ben eigenlijk best heel trots op je

Wat mijzelf betreft, ik begin me dus nu stiekem een beetje zorgen te maken... Ik ben inmiddels over de twaalf weken grens heen en voel dus helemaal niks meer. Niet meer misselijk, niet meer supermoe, geen buikkrampjes meer helemaal niks. Ben nog geen gram aangekomen, dus daar merk ik ook niks aan. En dat vind ik vreemd ik weet eigenlijk niet helemaal wat ik er mee aan moet. Maar prettig is het dus niet. Gelukkig mag ik volgende week maandag weer naar de Vk en krijg ik ook weer een echo. Maar er spelen dus nu allemaal gedachten door mijn hoofd zo van 'Wat als het nog steeds maar zo groot is als vorige keer' van dat soort rare dingen.
Het zal wel allemaal goed zijn, maar toch...

Knuffels
Sjeen
Vandaag 12 weken en 3 dagen

Edit:Typo

Sjeen wat verchrikkelijk herkenbaar bij mij hielden de zwangerschapskwalen ook plots op verschrikkelijk onzeker werd ik daarvan ging op mijn borsten drukken of ze nog wel zeer deden, onderbroek extra onderzoeken (draag nl zwarte) en nog meer van die dingen om jezelf dus "gek" te maken

Dus jammer genoeg een heel normaal verschijnsel waar je je dus geen zorgen om hoeft te maken (geniet der nu nog maar van je hebt misschien nog wel genoeg zwangerschapskwalen te gaan )

maandag 26 januari 2004 @ 17:04:52 #15
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16601213
Dat borsten voelen ken ik ook ja (dat ik dus bang was dat ik niet meer zwanger was), maar die kwaaltjes worden gewoon echt minder na de 12 weken.
pi_16601726
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:07 schreef Sugar het volgende:
Mensen, ik wil even laten horen dat ik heel blij ben met het kleine wondertje in mijn buik! Bij deze!
vanwaar deze uitspraak? Ben je vandaag gewoon heel vrolijk? Of ben je bij de vk geweest en was alles goed?
Ik word wel helemaal blij van zo'n mededeling hoor
  maandag 26 januari 2004 @ 17:19:24 #17
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_16601762
Sjeen, heel herkenbaar!

Mijn vrouw had dit ook, maar.. de moeiheid had heimwee en nu is ze dus de gehele dag kapot, tevens gebruikt ons kleintje mama's schaambeen als trampoline en de misselijkheid is soms nog erger dan in het begin.

Wat ik wel eng vond, ik voelde al vrij snel het kindje bewegen in de buik van mijn vrouw als ik mijn hand op buikie neerlegde. Dat was ineens over in de 20e week... SCHRIK! Week 21 hoorde we het treintje weer bij de VK en afgelopen vrijdag hebben we onze dochter kunnen zien bij de pretecho. Ze sliep wel, dus niet veel activiteit, maar alles zit erop en eraan. Ze is wel erg rustig, mijn vrouw voelt haar ook niet veel, tenzij ik mijn hand weer op buikie leg, dan komt ze lekker de warmte opzoeken en wordt wat actiever. Nu 23 weken dus. Ik heb er alle vertrouwen in en ik denk dat de periode nog wel komt dat mijn vrouw graag zou willen dat ons kleintje wat rustiger zou doen

17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
  maandag 26 januari 2004 @ 17:21:01 #18
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_16601811
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:07 schreef Sugar het volgende:
Is dit zomaar Of ben je stiekum bij de VK of echo geweest ?!? We zijn niet nieuwsgierig, maar willen hier wel alles weten hoor

Verder wel erg leuk om te horen natuurlijk hoor !!

17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
  maandag 26 januari 2004 @ 17:25:18 #19
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_16601987
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:18 schreef piglet het volgende:
vanwaar deze uitspraak? Ben je vandaag gewoon heel vrolijk? Of ben je bij de vk geweest en was alles goed?
Ik word wel helemaal blij van zo'n mededeling hoor

Wil gewoon laten weten dat ik dit ook voel! En niet alleen maar loop te zeuren, simmen en "zorgelijken"! Ik voel al die nuances wel, maar jullie niet en als ik dan alleen maar zorgelijk doe....! Dus even een ander oprecht gevoel ter nuancering!
Ben blij dat je er ook blij van wordt! Hoe is het met je? Nog pijn aan borsten?

En Sjeen, sterkte! Is vast allemaal goed!!!!!

pi_16603077
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:19 schreef Psyche2003 het volgende:

Wat ik wel eng vond, ik voelde al vrij snel het kindje bewegen in de buik van mijn vrouw als ik mijn hand op buikie neerlegde. Dat was ineens over in de 20e week... SCHRIK! Week 21 hoorde we het treintje weer bij de VK en afgelopen vrijdag hebben we onze dochter kunnen zien bij de pretecho. Ze sliep wel, dus niet veel activiteit, maar alles zit erop en eraan. Ze is wel erg rustig, mijn vrouw voelt haar ook niet veel, tenzij ik mijn hand weer op buikie leg, dan komt ze lekker de warmte opzoeken en wordt wat actiever. Nu 23 weken dus. Ik heb er alle vertrouwen in en ik denk dat de periode nog wel komt dat mijn vrouw graag zou willen dat ons kleintje wat rustiger zou doen

Mijn oudste was ook altijd heel rustig in mijn buikkie en als ik het dan een paar dagen erg druk had met mijn had ik soms ineens zoiets van:"Oh wanneer heb ik hem eigenlijk voor het laatst gevoeld?"
De tweede daarentegen was altijd heel druk in mijn buik en achteraf dacht ik : gelukkig dat het wat dat betreft niet andersom is geweest anders had ik me pas echt zorgen gemaakt!!! Zo zie je maar ieder kind is ook weer anders...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 26 januari 2004 @ 18:01:12 #21
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_16603112
quote:
Op maandag 26 januari 2004 18:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mijn oudste was ook altijd heel rustig in mijn buikkie en als ik het dan een paar dagen erg druk had met mijn had ik soms ineens zoiets van:"Oh wanneer heb ik hem eigenlijk voor het laatst gevoeld?"
De tweede daarentegen was altijd heel druk in mijn buik en achteraf dacht ik : gelukkig dat het wat dat betreft niet andersom is geweest anders had ik me pas echt zorgen gemaakt!!! Zo zie je maar ieder kind is ook weer anders...

Reply is van mij hoor...
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  maandag 26 januari 2004 @ 18:28:40 #22
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16603850
quote:
Op maandag 26 januari 2004 18:01 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Reply is van mij hoor...

Dat hoef je er inmiddels niet meer bij te zetten, hoor Loena

Sugar: leuk om te lezen dat je je zo goed voelt!

Sjeen, ik had dat ook, hoor. Zat ook in mijn borsten te prikken in de hoop dat ze nog pijn deden Dat doen ze inmiddels niet meer, maar mijn tepels nog wel Als ik van mijn warme huis naar buiten de kou inga. auwauwauw. Of een ruwe handdoek die er langskomt tijdens het afdrogen
Ook merk ik het aan mijn liezen. Een paar weken terug was dat van de 1 op de andere dag verdwenen en toen maakte ik me ook zorgen. Ik zei tegen Peter: "shit, mijn liezen doen geen pijn meer!" En hij had alleen maar zoiets van:"mooi toch " Was wel opgelucht toen dat een paar dagen later wel weer pijnlijk werd

Anitra, gefeliciteerd!
en 70four ook natuurlijk met Elianne

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_16608677
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:25 schreef Sugar het volgende:

Wil gewoon laten weten dat ik dit ook voel! En niet alleen maar loop te zeuren, simmen en "zorgelijken"! Ik voel al die nuances wel, maar jullie niet en als ik dan alleen maar zorgelijk doe....! Dus even een ander oprecht gevoel ter nuancering!
Ben blij dat je er ook blij van wordt! Hoe is het met je? Nog pijn aan borsten?
Goed zo, lekker positieve energie vandaag
Ja de borsten voel ik nog steeds (vooral als ik loop) en vanochtend had ik zowaar iets wat leek op ochtendmisselijkheid . Voelde me tot een uurtje of 9 een beetje
Maar misschien is dat morgen weer over hoor (of m'n lichaam heeft nu pas door dat ik zwanger ben en dan kan ik m'n lol nog op )
  maandag 26 januari 2004 @ 22:57:39 #24
1087 Merisse
broddeltante
pi_16612514
Hoi allemaal,

Gisteren ben ik tot mijn grote vreugde gepromoveerd van het tweede streepjestopic naar dit. Ben 39 en na 9 maanden gestopt te zijn met de pil zwanger van mijn eerste. Ben nu 5 weken en ben uitgeteld op 29 september. (Karin, wil je me op het lijstje zetten?)

Sinds gisteren zweef ik ergens op een roze wolk bij het plafond. Op mijn werk bleef ik maar grijnzen en ik was bang dat iedereen het aan me kon zien. Uiteraard was dat niet het geval. Wel stiekem een uitgebreid rondedansje gemaakt met een dierbare collega/vriendin. Die roze wolk wordt afgewisseld met paniekgevoelens als ik er aan denk wat er allemaal nog gaat gebeuren voor eind september (enge onderzoeken, trouwen!!! verhuizen?) Verder heb ik zojuist het buiken topic bekeken en schrok van de grootte van sommige buiken (kan mijn lichaam dat wel?)

Maar dit klinkt vast wel een beetje herkenbaar. Ik heb op dit moment 2 concrete vraagjes:

- Omdat ik als ik uitgeteld ben de 40 grens gepasseerd ben zal ik in het ziekenhuis moeten bevallen m.b.v. een gynaecoloog en zal ik een keuze moeten maken omtrent testen. Heeft iemand daar goede links over of heeft iemand hier ook die keuze moeten maken?

- Ben helemaal hongerig internet aan 't afstruinen naar informatie over zwangerschap maar wil ook een goed boek aanschaffen. Kunnen jullie mij een boek aanraden waar je zelf veel aan hebt (gehad)?

Verder vind ik het hier tot nu toe een warm badje en het lijkt me gezellig hier mee te kleppen de komende 8 maanden.

You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  maandag 26 januari 2004 @ 23:04:34 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16612694
Is dat testen een keuze? Ik dacht dat dat na een bepaalde leeftijd standaard gedaan werd.

Hoewel, als ik er over nadenk, waarom zou het ook standaard zijn ook?
Kan je helaas niet meer info geven.
Maar nogmaals gefeliciteerd met je verhuizing naar dit topic.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')