Moet ik dan maar degene zijn, die eerlijk gaat zeggen dat we er geen zin in hebben? Boos op mijn vriend worden? Of ze maar hun zin geven, onder het mom van "dan zijn we er maar vanaf" en met ze op vakantie gaan?
vrijdag er heen reizen
dan heb je alleend e zeterdag
en zondasg zorgen dat je er voor 10 uur weer uit moet zijn
suc6
Maar goed, als je er echt geen zin in hebt moet je een nette manier bedenken om ze dat te vertellen en hopen dat ze het goed opnemen. Ergens snap ik wel waarom je verwacht dat je vriend het uitlegt, maar aan de andere kant heb jij er net zo veel problemen mee dus is het ook niet onlogisch dat je ze zelf vertelt dat je er geen zin in hebt. Compromis: vertel het ze samen.
Maar effe serieus dan, ik snap niet dat je niet kunt weigeren. Kun je geen goeie smoes verzinnen ofzo? Druk met werk etc..?
Als dat niet kan gewoon effe keertje mee gaan, je gaat er niet dood van. Ga gewoon lekker op stap met je vriend tijdens die vakantie. Ik neem toch aan dat je niet die hele vakantie bij je schoonhouders hoeft te zijn?
stap even lekker over je eigen ego heen, accepteer en incasseren....niet dat zwakke gedoe, als die mensen toch een vakantie met je willen hebben omdat ze je beter willen leren kennen of wat dan ook dan heb je toch minimaal het RESPECT om ze dat of EERLIJK te vertellen of er je mond over te houden...en VRIENDELIJK te lachen de hele vakantie door...
of; je trekt je mond open met alle gevolgen van dien....
of; je houd je sterk zolang het duurt....maar kansloos ben je dan wel
(als je mijn vriendin was geweest en ik had geweten dat je er zo over 8 maar en niks over durfde te zeggen dan had ik totaal over je heen gaan lopen....en als je wel wat negatiefs over mijn ouders zou zeggen dan zou je... )
quote:Ze hoeft toch per se positief te zijn over haar schoonouders? Ik kan me best voorstellen dat ze kritiek voor zich houdt om de lieve vrede te bewaren
Op maandag 26 januari 2004 11:57 schreef registered.copyright het volgende:(als je mijn vriendin was geweest en ik had geweten dat je er zo over 8 maar en niks over durfde te zeggen dan had ik totaal over je heen gaan lopen....en als je wel wat negatiefs over mijn ouders zou zeggen dan zou je...
)
quote:Nee, ze willen per se 10 dagen! weg. Naar een huisje, waar ze altijd zelf naartoe gaan. En waar ook geen fuck te doen is.
Op maandag 26 januari 2004 11:49 schreef Brighteyes het volgende:
Kan je het niet tot een weekendje London of Parijs beperken?
Dat moet nog wel uit te houden zijn. En dan kan je ook wat zelf-tijd inplannen. Zo van, gaan jullie naar museum X dan gaan wij naar winkelstraat Y.
quote:Wat is er zo erg aan die mensen dan?
Op maandag 26 januari 2004 12:01 schreef Skylar het volgende:[..]
Nee, ze willen per se 10 dagen! weg. Naar een huisje, waar ze altijd zelf naartoe gaan. En waar ook geen fuck te doen is.
quote:wat ben jij een loser zeg, als je geen zin hebt, dan zeg je dat toch gewoon
Ik heb echt geen zin om met ze op vakantie te gaan!
quote:Tja, zo heb ik ook net een saaie vakantie met m'n eigen ouders achter de rug. Toch is zoiets niet onoverkomelijk. Met een flinke stapel boeken en een paar wandelschoenen (of weet ik veel wat je graag doet) kom je de tijd best door. Je kunt altijd zijn ouders in het huisje laten zitten en met je vriend de omgeving verkennen. Als je echt wilt kun je overal wat van maken, als je maar niet al van tevoren gaat zitten doemdenken. Als je echt gelooft dat het niks wordt, zal het inderdaad nooit leuk worden maar dat heb je voor een groot deel zelf in de hand.
Op maandag 26 januari 2004 12:01 schreef Skylar het volgende:[..]
Nee, ze willen per se 10 dagen! weg. Naar een huisje, waar ze altijd zelf naartoe gaan. En waar ook geen fuck te doen is.
quote:dat bedoel ik dus
Op maandag 26 januari 2004 12:08 schreef MALLENS het volgende:
Hoi schoonma, over die vakantie hè, ik ga nie mee, ik heb der geen zin an.zo moeilijk is dat niet
En zeg nou niet dat dat geen optie is, want dat is het wel. Je zegt gewoon tegen die mensen dat je er geen zin in hebt. Klaar!
waar mensen al niet een probleem van kunnen maken
quote:Waarom moet ik dat doen? Mijn vriend wil zelf ook niet. Als het mijn ouders waren zou ik het zeggen, maar nu vind ik dat het zijn taak is.
Op maandag 26 januari 2004 12:08 schreef MALLENS het volgende:
Hoi schoonma, over die vakantie hè, ik ga nie mee, ik heb der geen zin an.zo moeilijk is dat niet
quote:Hoe ik het zie wil je vriend niet puur en alleen maar omdat JIJ niet wilt
Op maandag 26 januari 2004 12:13 schreef Skylar het volgende:[..]
Waarom moet ik dat doen? Mijn vriend wil zelf ook niet. Als het mijn ouders waren zou ik het zeggen, maar nu vind ik dat het zijn taak is.
quote:Face it, je vriend is gewoon een beetje een watje. En dat vond je waarschijnlijk juist zo leuk aan hem, dus niet zeuren.
Op maandag 26 januari 2004 12:13 schreef Skylar het volgende:
Waarom moet ik dat doen? Mijn vriend wil zelf ook niet. Als het mijn ouders waren zou ik het zeggen, maar nu vind ik dat het zijn taak is.
Hij doet het niet, dus dan doe je het lekker zelf. En aan die schooonmoeder van je moet je gewoon schijt hebben.
quote:Heb je er ooit aan gedacht dat jullie het ook samen zouden kunnen doen?
Op maandag 26 januari 2004 12:13 schreef Skylar het volgende:[..]
Je kan er misschien wel van leren, dat als iets vreselijk tegen je borst stuit je dus eerder je mond open kan doen.
Ik regel wel dat je nooit met ze op vakantie hoeft
quote:Zoiets hebben we vorig jaar al gedaan. Toen hebben we al een keer voorzichtig gezegd dat het voor ons niet zo hoeft en dat we andere plannen hadden.
Op maandag 26 januari 2004 12:20 schreef Oblivion het volgende:
Je vent heeft al een verrassingsvakantie voor jullie gepland. (een zijweg...)
Pak een leuk verhaal in, zonder kritiek te hebben over de plaats en die mensen.
quote:Wie mag z'n schoonmoeder nou wel
Op maandag 26 januari 2004 12:24 schreef Dodec het volgende:
Waarom mag je die schoonmoeder niet?
quote:Het is trouwens niet zijn moeder, maar stiefmoeder. Ze is een sfeerverpester en best dominant. Dringt vaak haar mening op en staat niet open voor andere meningen. Ook hebben we al een paar keer ruzie met haar gehad. Zijn vader mag ik wel, terwijl hij ook erg vermoeiend kan zijn (hij valt vaak in herhaling), maar voor hem zou ik het nog wel over willen hebben.
Op maandag 26 januari 2004 12:24 schreef Dodec het volgende:
Waarom mag je die schoonmoeder niet?
Als jullie je mond niet open doen, ga je op vakantie met je schoonouders. Zo simpel!
quote:Je vriend wil echt wel gaan, dat wil hij voor zijn vader. Jij hebt dat best voor je vriend over en je gaat gewoon plezier hebben door daar de dominante bitch uit te gaan hangen.
Op maandag 26 januari 2004 12:38 schreef Skylar het volgende:[..]
Het is trouwens niet zijn moeder, maar stiefmoeder. Ze is een sfeerverpester en best dominant. Dringt vaak haar mening op en staat niet open voor andere meningen. Ook hebben we al een paar keer ruzie met haar gehad. Zijn vader mag ik wel, terwijl hij ook erg vermoeiend kan zijn (hij valt vaak in herhaling), maar voor hem zou ik het nog wel over willen hebben.
Mijn vriendin en ik zagen ook erg op tegen een vakantie naar Turkije met mijn ouders, en het is allemaal best meegevallen (denk ik )
quote:Dat heb ik dus ook! Waarom zou je met je schoon/ouders op vakantie willen gaan? En waarom zouden zij het zo graag willen? Een avondje gezellig bijelkaar is toch ook leuk, waarom per se een hele vakantie?
Op maandag 26 januari 2004 12:45 schreef Litpho het volgende:
Ik mis eigenlijk de noodzaak van vakantie met ouders of dat nu eigen ouders of schoonouders zijn, maar dat zal ongetwijfeld wel weer aan mij liggen.
Gewoon een besluit nemen en dat aan je vriend vertellen.. Verder niks.. dan lost het vanzelf op!
Als je meteen bij het eerste voorstel nee had gezegd, was er geen probleem geweest. Nu zullen ze waarschijnlijk teleurgesteld zijn omdat ze al zo lang denken dat die vakantie er nog wel aan zit te komen.
1. Vertellen dat je er geen zin in hebt.
2. Meegaan en dan verder ook niet zeiken.
quote:Hoop je dan....
Op maandag 26 januari 2004 14:31 schreef raistlin6 het volgende:
als je dit nu doet ben je er vanaf..
En volgend jaar met mevrouw haar dominante gedrag: OOOWW het was zo leuk vorig jaar, jullie gaan maar gewoon weer mee hoor!
quote:Met de schoonouders om de tafel gaan zitten en als vier volwassenen eruit komen vind ik een uiterst respectvolle oplossing. Respect tonen door slaafs te doen wat de schoonouders willen vind ik uiterst eenzijdig, of bedoel je hier iets anders mee?
Op maandag 26 januari 2004 14:31 schreef raistlin6 het volgende:
een beetje RESPECT is wel op z'n plaats
quote:Oei zeer herkenbaar
Op maandag 26 januari 2004 14:39 schreef Oblivion het volgende:
En volgend jaar met mevrouw haar dominante gedrag: OOOWW het was zo leuk vorig jaar, jullie gaan maar gewoon weer mee hoor!![]()
Nee TS, er niet intrappen hoor en voet bij stuk houden! Als je nu toegeeft is het einde zoek . Eigenlijk heb je het al veel te ver laten komen.
quote:nee, ik bedoel er niet iets anders mee, en aan de ene kant heb je natuurlijk gelijk en is het eenzijdig, het is wel zo dat je nog langer met die mensen om moet gaan, respect tonen door mee te gaan, ik bedoel je moet jezelf ook de kans geven om ze beter te leren kennen, iedereen heeft namelijk meer kansen, ook moet je hun de kans geven om jou beter te leren kennen (dat versta ik onder respect in deze zin)
Op maandag 26 januari 2004 15:10 schreef Litpho het volgende:[..]
Met de schoonouders om de tafel gaan zitten en als vier volwassenen eruit komen vind ik een uiterst respectvolle oplossing. Respect tonen door slaafs te doen wat de schoonouders willen vind ik uiterst eenzijdig, of bedoel je hier iets anders mee?
quote:Inderdaad.
Op maandag 26 januari 2004 14:33 schreef Koos_26 het volgende:
je kan 2 dingen doen:1. Vertellen dat je er geen zin in hebt.
2. Meegaan en dan verder ook niet zeiken.
En je vriend is er ook altijd nog bij natuurlijk.
Tien dagen is echt niet lang, en als er verder weinig te doen is, heb je lekker alle kans om uit te slapen enzo. Ik zou gaan.
quote:Oke, daar kan ik wel in meegaan
Op maandag 26 januari 2004 17:29 schreef raistlin6 het volgende:
Het is wel zo dat je nog langer met die mensen om moet gaan, respect tonen door mee te gaan, ik bedoel je moet jezelf ook de kans geven om ze beter te leren kennen, iedereen heeft namelijk meer kansen, ook moet je hun de kans geven om jou beter te leren kennen (dat versta ik onder respect in deze zin).
Nu om de tafel gaan zitten, met de vuist op diezelfde tafel slaan en schreeuwen dat je weigert mee te gaan is in elk geval niet productief, en zeker respectloos. Niet dat de TS dat suggereerde trouwens.
Je kunt natuurlijk ook gewoon voorstellen om een dag of 7,8 te gaan (met daarbij de uitleg dat 10 dagen toch wel veel is voor een eerste vakantie samen) en vervolgens (raar dat niemand anders daar eerder mee is gekomen?) voorstellen om naar een andere locatie te gaan. een weekje parijs, naar de costa, een last-minute turkije.. Zeg gewoon duidelijk dat dat huisje jullie helemaal niets lijkt (kun je het mooi daarop gooien dat het zolang uitgesteld is ) en ga lekker een week met ze naar blanes ofzo. Daar is ook genoeg te doen voor jullie samen, zodat je niet 24/7 bij je schoonouders op de huid zit.
Succes in ieder geval, en laat nog even weten hoe het afgelopen is!
Imho kan iemand van 28 echt wel tegen z'n schoonouders zeggen (samen met de partner) dat ze er geen zin in heeft /of/ het niet een klein weekendje weg kan zijn ipv 10 dagen.
Daar is niks brutaals aan, de ene familie is gezelliger dan de ander en niet overal willen/gaan ze hutjemutje met mekaar op vakantie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |