abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16591099
Mijn schoonouders willen al heel lang een keer met met mijn vriend en mij op vakantie. Als ze het voorstellen reageer ik niet al te enthousiast, maar ho maar dat ze dat doorhebben, want ze willen maar al te graag hun zin hebben. Mijn vriend durft ook niet te zeggen dat hij het helemaal niet ziet zitten, toch vind ik dat het zijn taak is. Als het mijn ouders waren, zou ik het ook oplossen. Wat moet ik nou in godsnaam doen? Ik heb echt geen zin om met ze op vakantie te gaan! Met zijn vader kan ik nog best goed opschieten, maar die vrouw... Ik moet er niet aan denken! We hebben al een tijd lang de boot afgehouden, maar nu hebben ze het er zo vaak over, dat we er niet meer onderuit kunnen komen. Er moet nu zelfs een datum worden afgesproken!

Moet ik dan maar degene zijn, die eerlijk gaat zeggen dat we er geen zin in hebben? Boos op mijn vriend worden? Of ze maar hun zin geven, onder het mom van "dan zijn we er maar vanaf" en met ze op vakantie gaan?

The sky is unlimited!
  maandag 26 januari 2004 @ 11:49:56 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16591151
Kan je het niet tot een weekendje London of Parijs beperken?
Dat moet nog wel uit te houden zijn. En dan kan je ook wat zelf-tijd inplannen. Zo van, gaan jullie naar museum X dan gaan wij naar winkelstraat Y.
pi_16591172
This are kind of things you just have to do.
pi_16591191
maak er een lang weekend van
van vrijdag tot zondag
dan valt et wel mee lijkt me

vrijdag er heen reizen

dan heb je alleend e zeterdag

en zondasg zorgen dat je er voor 10 uur weer uit moet zijn
suc6

pi_16591196
tja geen idee hoe erg de relatie is tussen jou en je schoonouders, maar ik zou het gewoon maar een keertje doen: ben je er vanaf en misschien valt het wel heel erg mee: veel mensen zijn toch net ff anders op vakantie dan in het dagelijkse leven
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_16591221
Tja, je schoonouders zijn wel mensen met wie jij, en in elk geval je vriend, nog een hele tijd moet leven dus tenzij het echt verschrikkelijk is zou ik om de lieve vrede te bewaren toch maar een keertje met ze mee gaan. Regel anders dat jullie kort gaan, een lang weekend of een midweek ofzo. Dat je samen op vakantie gaat hoeft niet te betekenen dat je 24/7 bij elkaar bent, dus als je vriend en jij een beetje jullie eigen plan trekken en af en toe een beetje sociaal doen met z'n ouders, zijn die paar dagen zo om.

Maar goed, als je er echt geen zin in hebt moet je een nette manier bedenken om ze dat te vertellen en hopen dat ze het goed opnemen. Ergens snap ik wel waarom je verwacht dat je vriend het uitlegt, maar aan de andere kant heb jij er net zo veel problemen mee dus is het ook niet onlogisch dat je ze zelf vertelt dat je er geen zin in hebt. Compromis: vertel het ze samen.

Are you pondering what I'm pondering?
pi_16591249
Tja. Je kunt ook redeneren dat het er enigszins bijhoort. Aan de andere kant moet je niks tegen je zin in doen. M.i. kun je dit best zeggen, hoewel ik vind dat dit éérst de taak van je vriend is. Jij kunt het veel slechter doen bij zijn ouders dan hijzelf natuurlijk. Maak hem dit dus gewoon duidelijk zou ik zeggen.
pi_16591281
Je kan je vriend dumpen en de rest van je leven single blijven! Dan heb je het probleem niet en nooit meer. Dat is het nadeel van een relatie he!
Ja Ja
pi_16591314
Stel je vriend een ultimatum: Géén vakantie of géén relatie.
moet je zien hoe snel 'ie ineens wél wat durft te zeggen
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_16591405
Maak het gewoon uit

Maar effe serieus dan, ik snap niet dat je niet kunt weigeren. Kun je geen goeie smoes verzinnen ofzo? Druk met werk etc..?

Als dat niet kan gewoon effe keertje mee gaan, je gaat er niet dood van. Ga gewoon lekker op stap met je vriend tijdens die vakantie. Ik neem toch aan dat je niet die hele vakantie bij je schoonhouders hoeft te zijn?

٩๏̯͡๏)۶
pi_16591408
kom op zeg, hoe sneu ben je.....

stap even lekker over je eigen ego heen, accepteer en incasseren....niet dat zwakke gedoe, als die mensen toch een vakantie met je willen hebben omdat ze je beter willen leren kennen of wat dan ook dan heb je toch minimaal het RESPECT om ze dat of EERLIJK te vertellen of er je mond over te houden...en VRIENDELIJK te lachen de hele vakantie door...

of; je trekt je mond open met alle gevolgen van dien....

of; je houd je sterk zolang het duurt....maar kansloos ben je dan wel

(als je mijn vriendin was geweest en ik had geweten dat je er zo over 8 maar en niks over durfde te zeggen dan had ik totaal over je heen gaan lopen....en als je wel wat negatiefs over mijn ouders zou zeggen dan zou je... )

The electronic document and electronic signature must be functionally equivalent or, in other words, fulfill the same relevant functions as a paper document and a manual signature. Amongst these functions are: the evidential function and the information
pi_16591466
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:57 schreef registered.copyright het volgende:

(als je mijn vriendin was geweest en ik had geweten dat je er zo over 8 maar en niks over durfde te zeggen dan had ik totaal over je heen gaan lopen....en als je wel wat negatiefs over mijn ouders zou zeggen dan zou je... )

Ze hoeft toch per se positief te zijn over haar schoonouders? Ik kan me best voorstellen dat ze kritiek voor zich houdt om de lieve vrede te bewaren
٩๏̯͡๏)۶
pi_16591531
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:49 schreef Brighteyes het volgende:
Kan je het niet tot een weekendje London of Parijs beperken?
Dat moet nog wel uit te houden zijn. En dan kan je ook wat zelf-tijd inplannen. Zo van, gaan jullie naar museum X dan gaan wij naar winkelstraat Y.
Nee, ze willen per se 10 dagen! weg. Naar een huisje, waar ze altijd zelf naartoe gaan. En waar ook geen fuck te doen is.
The sky is unlimited!
  maandag 26 januari 2004 @ 12:04:21 #14
73327 Deviator
papa van Nimué !!
pi_16591626
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:01 schreef Skylar het volgende:

[..]

Nee, ze willen per se 10 dagen! weg. Naar een huisje, waar ze altijd zelf naartoe gaan. En waar ook geen fuck te doen is.

Wat is er zo erg aan die mensen dan?
* Deviator woont in bij z'n schoonouders
pi_16591628
Why u cry about it jesus you can make it how you like it.
pi_16591706
quote:
Ik heb echt geen zin om met ze op vakantie te gaan!
wat ben jij een loser zeg, als je geen zin hebt, dan zeg je dat toch gewoon
What's the big deal
  maandag 26 januari 2004 @ 12:08:06 #17
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_16591749
Hoi schoonma, over die vakantie hè, ik ga nie mee, ik heb der geen zin an.

zo moeilijk is dat niet

pi_16591762
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:01 schreef Skylar het volgende:

[..]

Tja, zo heb ik ook net een saaie vakantie met m'n eigen ouders achter de rug. Toch is zoiets niet onoverkomelijk. Met een flinke stapel boeken en een paar wandelschoenen (of weet ik veel wat je graag doet) kom je de tijd best door. Je kunt altijd zijn ouders in het huisje laten zitten en met je vriend de omgeving verkennen. Als je echt wilt kun je overal wat van maken, als je maar niet al van tevoren gaat zitten doemdenken. Als je echt gelooft dat het niks wordt, zal het inderdaad nooit leuk worden maar dat heb je voor een groot deel zelf in de hand.
Een vakantie kan toch nooit zo vreselijk zijn dat je er de goede verhouding met je schoonouders voor op het spel zet? Mijn vorige 'schoonouders' mocht ik ook totaal niet, maar ik heb altijd geprobeerd om dat niet te laten merken. Al was het maar omdat mijn vriend er anders ook de dupe van zou worden. Het blijven zijn ouders, daar moet-ie de rest van hun leven nog mee door, en ik ook als ik bij hem zou blijven.
pi_16591766
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:08 schreef MALLENS het volgende:

zo moeilijk is dat niet

dat bedoel ik dus
  maandag 26 januari 2004 @ 12:09:37 #20
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16591794
Sjezus doos, als je niet wilt dan doe je het gewoon niet. En in dit geval is dat al helemaal niet moeilijk aangezien je vriend het ook niet wil.

En zeg nou niet dat dat geen optie is, want dat is het wel. Je zegt gewoon tegen die mensen dat je er geen zin in hebt. Klaar!

waar mensen al niet een probleem van kunnen maken

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_16591800
schop die vriend van je eens zeg... is zijn taak!
Lachen is gezond :D!
pi_16591915
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:08 schreef MALLENS het volgende:

zo moeilijk is dat niet

Waarom moet ik dat doen? Mijn vriend wil zelf ook niet. Als het mijn ouders waren zou ik het zeggen, maar nu vind ik dat het zijn taak is.
The sky is unlimited!
pi_16591943
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:13 schreef Skylar het volgende:

[..]

Waarom moet ik dat doen? Mijn vriend wil zelf ook niet. Als het mijn ouders waren zou ik het zeggen, maar nu vind ik dat het zijn taak is.

Hoe ik het zie wil je vriend niet puur en alleen maar omdat JIJ niet wilt
  maandag 26 januari 2004 @ 12:15:11 #24
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16591970
quote:
Face it, je vriend is gewoon een beetje een watje. En dat vond je waarschijnlijk juist zo leuk aan hem, dus niet zeuren.

Hij doet het niet, dus dan doe je het lekker zelf. En aan die schooonmoeder van je moet je gewoon schijt hebben.

pi_16592020
quote:

[..]

Heb je er ooit aan gedacht dat jullie het ook samen zouden kunnen doen?
Hij moet niet weglopen voor zijn 'verantwoordelijkheid', maar jij ook niet.
pi_16592141
Jij hebt toch ook geen zin? Zegt dat gewoon.
Dat er weinig te doen is, dat je graag mat je vent alleen ergens naar toe wilt. Je vent heeft al een verrassingsvakantie voor jullie gepland. (een zijweg... )
Pak een leuk verhaal in, zonder kritiek te hebben over de plaats en die mensen.
Kunnen ze m.i. niks van zeggen hoor. Nu denken ze omdat er geen duidelijk is dat alles okay is.
Geen drama van maken. Gewoon zeggen.

Je kan er misschien wel van leren, dat als iets vreselijk tegen je borst stuit je dus eerder je mond open kan doen.

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 26 januari 2004 @ 12:22:48 #27
20939 brotherlouie98
Cheri Cheri Lady
pi_16592197
Oplossing: Uitmaken en met mij een relatie aangaan.

Ik regel wel dat je nooit met ze op vakantie hoeft

maandag 26 januari 2004 @ 12:24:22 #28
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_16592232
Waarom mag je die schoonmoeder niet?
pi_16592466
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:20 schreef Oblivion het volgende:
Je vent heeft al een verrassingsvakantie voor jullie gepland. (een zijweg... )
Pak een leuk verhaal in, zonder kritiek te hebben over de plaats en die mensen.
Zoiets hebben we vorig jaar al gedaan. Toen hebben we al een keer voorzichtig gezegd dat het voor ons niet zo hoeft en dat we andere plannen hadden.
The sky is unlimited!
  maandag 26 januari 2004 @ 12:34:16 #30
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16592510
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:24 schreef Dodec het volgende:
Wie mag z'n schoonmoeder nou wel
pi_16592632
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:24 schreef Dodec het volgende:
Het is trouwens niet zijn moeder, maar stiefmoeder. Ze is een sfeerverpester en best dominant. Dringt vaak haar mening op en staat niet open voor andere meningen. Ook hebben we al een paar keer ruzie met haar gehad. Zijn vader mag ik wel, terwijl hij ook erg vermoeiend kan zijn (hij valt vaak in herhaling), maar voor hem zou ik het nog wel over willen hebben.
The sky is unlimited!
pi_16592691
Tja je hebt overal een antwoord op, ik vrees dat je vast zit aan je schoonouders! Happy Holidays!

Als jullie je mond niet open doen, ga je op vakantie met je schoonouders. Zo simpel!

pi_16592767
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:38 schreef Skylar het volgende:

[..]

Het is trouwens niet zijn moeder, maar stiefmoeder. Ze is een sfeerverpester en best dominant. Dringt vaak haar mening op en staat niet open voor andere meningen. Ook hebben we al een paar keer ruzie met haar gehad. Zijn vader mag ik wel, terwijl hij ook erg vermoeiend kan zijn (hij valt vaak in herhaling), maar voor hem zou ik het nog wel over willen hebben.

Je vriend wil echt wel gaan, dat wil hij voor zijn vader. Jij hebt dat best voor je vriend over en je gaat gewoon plezier hebben door daar de dominante bitch uit te gaan hangen.
Zorg gewoon dat je schoonvader je vriend en jij plezier hebben en dat je flink je schoonmoeder treistert. Heb een doel, heb een missie and have some fun.

Mijn vriendin en ik zagen ook erg op tegen een vakantie naar Turkije met mijn ouders, en het is allemaal best meegevallen (denk ik )

Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_16592821
Ik mis eigenlijk de noodzaak van vakantie met ouders of dat nu eigen ouders of schoonouders zijn, maar dat zal ongetwijfeld wel weer aan mij liggen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_16592985
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:45 schreef Litpho het volgende:
Ik mis eigenlijk de noodzaak van vakantie met ouders of dat nu eigen ouders of schoonouders zijn, maar dat zal ongetwijfeld wel weer aan mij liggen .
Dat heb ik dus ook! Waarom zou je met je schoon/ouders op vakantie willen gaan? En waarom zouden zij het zo graag willen? Een avondje gezellig bijelkaar is toch ook leuk, waarom per se een hele vakantie?
The sky is unlimited!
  maandag 26 januari 2004 @ 12:51:47 #36
81722 Dr.Pepper
ouder dan coca-cola!
pi_16593018
Die schoonfamilie kan zoveel willen! Je moet gewoon een besluit nemen en niet meegaan. Je verteld aan je vriend dat je wat-er-ook-gebeurd niet mee gaat en dat is het. Punt. Dan gaat je vriend zich vanzelf wel druk maken over de verdere gang van zaken... Als zijn ouders bijvoorbeeld een datum aan hem vragen dan komt het al aardig dichtbij voor hem om te vertellen aan zijn ouders dat jij niet meegaat.

Gewoon een besluit nemen en dat aan je vriend vertellen.. Verder niks.. dan lost het vanzelf op!

het geloof in waarheid begint met de twijfel van alle waarheden waar je eerder in hebt geloofd
  maandag 26 januari 2004 @ 13:51:41 #37
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_16594760
Lijkt me best een lastige situatie. Ik zou bv. bang zijn dat ik uit de gratie lag als ik zou weigeren. Maar dat ligt eraan hoe je schoonouders zijn. Misschien snappen ze het wel als je het uitlegt. Ik ben ook met vriend en schoonouders voor een weekje weggeweest. Was op zich best gezellig, maar ik denk niet dat we het nog heel vaak zullen doen. Het zijn hele lieve mensen die schoonouders van mij, maar 1 week bij elkaar op de lip zitten was eigenlijk net teveel. Verder kan ik prima met ze overweg overigens.
pi_16595217
Kun je als je schoonouders daar zijn niet een weekend komen ipv de volle 10 dagen? Als het om een vakantiehuisje gaat moet dat volgens mij niet zo'n groot probleem zijn. Neem anders als het kan twee aparte huisjes. Dan ben je wel met elkaar op vakantie maar zit je niet constant op elkaars lip.
10 dagen in een vakantiehuisje met familie die ik wel mag vind ik al lang. Kan me dus best voorstellen dat je geen zin in die vakantie hebt.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_16595600
Als ze er al een jaar om lopen te zeuren, heb je het al veel te ver laten komen. Je hebt al die maanden niet gezegd dat je absoluut niet mee wilde, dus nu gaan ze ervanuit dat jullie meegaan.

Als je meteen bij het eerste voorstel nee had gezegd, was er geen probleem geweest. Nu zullen ze waarschijnlijk teleurgesteld zijn omdat ze al zo lang denken dat die vakantie er nog wel aan zit te komen.

Iedere droom moet je in een potje vangen.
  maandag 26 januari 2004 @ 14:31:01 #40
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_16595741
ik vind dit echt extreem asociaal. ga gewoon mee, het is al eerder gezegd maar een beetje RESPECT is wel op z'n plaats, als je dit nu doet ben je er vanaf.. mocht je toch zeggen dat je er geen zin in hebt dan kun je nog vele jaren meer een kutsfeer verwachten.
wat is er nou zo erg aan, ok 10 dagen het is vast niet leuk, maar daar zet je je dan maar even overheen, ga lekker ganzenborden ofzo.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  maandag 26 januari 2004 @ 14:33:29 #41
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_16595815
je kan 2 dingen doen:

1. Vertellen dat je er geen zin in hebt.
2. Meegaan en dan verder ook niet zeiken.

Hamelen
pi_16595984
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:31 schreef raistlin6 het volgende:
als je dit nu doet ben je er vanaf..
Hoop je dan....

En volgend jaar met mevrouw haar dominante gedrag: OOOWW het was zo leuk vorig jaar, jullie gaan maar gewoon weer mee hoor!

pi_16596945
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:31 schreef raistlin6 het volgende:
een beetje RESPECT is wel op z'n plaats
Met de schoonouders om de tafel gaan zitten en als vier volwassenen eruit komen vind ik een uiterst respectvolle oplossing. Respect tonen door slaafs te doen wat de schoonouders willen vind ik uiterst eenzijdig, of bedoel je hier iets anders mee?
  maandag 26 januari 2004 @ 15:49:42 #44
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16598410
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:39 schreef Oblivion het volgende:
En volgend jaar met mevrouw haar dominante gedrag: OOOWW het was zo leuk vorig jaar, jullie gaan maar gewoon weer mee hoor!
Oei zeer herkenbaar . Als je ze één vinger geeft, nemen ze een jaar later je hele hand .

Nee TS, er niet intrappen hoor en voet bij stuk houden! Als je nu toegeeft is het einde zoek . Eigenlijk heb je het al veel te ver laten komen.

maandag 26 januari 2004 @ 17:29:53 #45
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_16602161
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:10 schreef Litpho het volgende:

[..]

Met de schoonouders om de tafel gaan zitten en als vier volwassenen eruit komen vind ik een uiterst respectvolle oplossing. Respect tonen door slaafs te doen wat de schoonouders willen vind ik uiterst eenzijdig, of bedoel je hier iets anders mee?

nee, ik bedoel er niet iets anders mee, en aan de ene kant heb je natuurlijk gelijk en is het eenzijdig, het is wel zo dat je nog langer met die mensen om moet gaan, respect tonen door mee te gaan, ik bedoel je moet jezelf ook de kans geven om ze beter te leren kennen, iedereen heeft namelijk meer kansen, ook moet je hun de kans geven om jou beter te leren kennen (dat versta ik onder respect in deze zin)
om de tafel gaan zitten met zn vieren kun je inderdaad ook doen, maar dan is de vraag of het produktief is om dit ter sprake te brengen, ik bedoel, hoe je er ook mee omgaat je kwetst wel op dat moment.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_16621467
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:33 schreef Koos_26 het volgende:
je kan 2 dingen doen:

1. Vertellen dat je er geen zin in hebt.
2. Meegaan en dan verder ook niet zeiken.

Inderdaad.
Geluk duurt je leven lang.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 12:00:53 #47
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_16621660
Je kan het ook positief bekijken, ze vinden je schijnbaar leuk genoeg voor hun zoon om met hun mee te gaan op vakantie. Voor hun gevoel hoor je er dus echt bij. Tien dagen valt best uit te houden, en wanneer je allemaal lekker vrij bent, en er zijn geen alledaagse dingen waar jullie je druk over moeten maken, valt waarschijnlijk ook je schoonmoeder wel mee.

En je vriend is er ook altijd nog bij natuurlijk.
Tien dagen is echt niet lang, en als er verder weinig te doen is, heb je lekker alle kans om uit te slapen enzo. Ik zou gaan.

Are you gonna bark all day, little doggie? Or are you gonna bite?
pi_16624771
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:29 schreef raistlin6 het volgende:
Het is wel zo dat je nog langer met die mensen om moet gaan, respect tonen door mee te gaan, ik bedoel je moet jezelf ook de kans geven om ze beter te leren kennen, iedereen heeft namelijk meer kansen, ook moet je hun de kans geven om jou beter te leren kennen (dat versta ik onder respect in deze zin).
Oke, daar kan ik wel in meegaan . Aan de andere kant verwacht ik in deze dan het respect betrokken te worden bij de planning, in plaats van voor een fait accompli gesteld te worden. Het is uiteraard ook mogelijk (en misschien zelfs een goed idee voor de toekomst) om met z'n vieren aan tafel een zinnig compromis te bereiken.

Nu om de tafel gaan zitten, met de vuist op diezelfde tafel slaan en schreeuwen dat je weigert mee te gaan is in elk geval niet productief, en zeker respectloos. Niet dat de TS dat suggereerde trouwens.

pi_16644346
Tsja.. De conclusie die ik trek uit je verhaal is: Je wil niet maar aangezien je nooit gezegd hebt "wij gaan niet, punt!" zit je er nu min of meer aan vast. Twee dingen begrijp ik niet, en dat is dat ze persé 10 dagen willen, en waarom het naar het huisje moet "waar ze altijd zitten".

Je kunt natuurlijk ook gewoon voorstellen om een dag of 7,8 te gaan (met daarbij de uitleg dat 10 dagen toch wel veel is voor een eerste vakantie samen) en vervolgens (raar dat niemand anders daar eerder mee is gekomen?) voorstellen om naar een andere locatie te gaan. een weekje parijs, naar de costa, een last-minute turkije.. Zeg gewoon duidelijk dat dat huisje jullie helemaal niets lijkt (kun je het mooi daarop gooien dat het zolang uitgesteld is ) en ga lekker een week met ze naar blanes ofzo. Daar is ook genoeg te doen voor jullie samen, zodat je niet 24/7 bij je schoonouders op de huid zit.

Succes in ieder geval, en laat nog even weten hoe het afgelopen is!

A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_16646705
Ik vind het nogal schelen of jij al jaren met je vriend een relatie hebt/al jaren samenwoont of pas een relatie hebt en ook welke leeftijd je hebt.

Imho kan iemand van 28 echt wel tegen z'n schoonouders zeggen (samen met de partner) dat ze er geen zin in heeft /of/ het niet een klein weekendje weg kan zijn ipv 10 dagen.
Daar is niks brutaals aan, de ene familie is gezelliger dan de ander en niet overal willen/gaan ze hutjemutje met mekaar op vakantie.

donderdag 29 januari 2004 @ 11:34:33 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_16681111
Gewoon gaan en proberen het er van te nemen

(dan bedoel ik de portemonnee van zn ouders)

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 januari 2004 @ 11:45:49 #52
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_16681425
Ik vind 10 dagen best lang om die door te brengen met een stel mensen waarvan je er eentje niet echt mag. Ik zou dus proberen af te spreken dat jullie een dag of 4 komen. Lijkt me lang zat. Je kunt altijd zeggen dat je niet genoeg vakantiedagen hebt en er ook nog een paar dagen met je vriend alleen op uit wilt. Probeer een compromis te vinden. Je moet nog jaren met die mensen omgaan, wie weet valt het best mee. Valt het erg tegen, dan merken zij dat ook wel en kun je een volgende keer beleefd weigeren omdat het deze keer niet echt een succes was.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')