abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 januari 2004 @ 08:56:03 #1
33413 Ickeane
officieel Freak
pi_16587723
Even mn verhaal van schrijven:

het zit dus zo.. laten we zeggen dat je als jongen voor de gein op een profiel pagina (date) site staat... je krijgt een berichtje van een meisje en die vindt je wel leuk.. heel erg leuk zelfs..

je webcamt een paar uur, chat en dan krijg je toch het verlangen om dr wel te zien...
stel je voor dat je als jongen knap bent.. en eigelijk toch wel elk weekend bij het uitgaan aandacht krijgt van meiden, je zou zo mee naar huis kunnen gaan.. ergens heb je het verlangen in sexs want het is toch alweer een tijdije geleden dat je een vriendin had (ondertussen heb je wel een soort vriendinnetje gehad maar dat ging meer om de sexs)

je wil elkaar eigelijk wel ontmoeten... en spreekt dat af in het weekend.. het kaartje is duur voor haar maar dat heeft ze voor je over..

Nu heb ik dus gistereavond met dr gebeld, en ze vertelde me wel niet hoe knap ze me vondt en dat ze het leuk vondt om me te ontmoeten... en ze zou bij me blijven slapen..
kwam er opneer
dat ik dan aan haar mocht zitten
en ze was heel geil aan de telefoon... vertelde wat ze wel niet met me wou doen enzo...

ergens vindt ik dit heel erg spannend...
maar ik heb toch me twijfels.. je zou denken ze is een sletje die zich continue laat neuken.. maar volgens mij is dat niet zo ze zegt van niet..
ze heeft dan wel een keer eerder met iemand via internet afgesproken en daar ook sexs meeij gehad.. maar dat was al een hele tijd geleden..

aan de telefoon was ze ook geil.. komt er op neer dat ze gewoon klaarkwam op een bepaald moment (phone sex) ik vondt ut ook heel erg geil en heb me wel laten gaan....

wat vinden jullie? gewoon doen... met condoom kan er opzich ook weinig mis gaan.. en wellicht blijft het bij 1 keer.. mischien vinde we mekaar nie teens leuk en mischien is ut alleen voor de xxx

ik weet het klinkt heel raar maar hierboven is dus echt waar

iets
  maandag 26 januari 2004 @ 08:59:37 #2
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_16587762
sexdate, dan internet relatie

vind ik

Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
pi_16587807
gewoon doen.

Als het bevalt, gewoon de helft van d'r kaartje aan d'r terugbetalen (is dan wel het minste....en je bent toch Nederlander, of niet ?)

In het geval, dat het niet bevalt: een heer wezen en toch de helft aan d'r betalen.

Veel plezier !

Niks vragen, gewoon doen (maar ik ken je niet als het mis gaat!)
pi_16587810
Ik denk dat je op je eigen gevoel moet afgaan. Eerst even kijken wat voor soort meisje het is kan geen kwaad. Eerst zien dan geloven zou ik zeggen. Je kunt altijd nog weglopen als het je niet bevalt.

PAS OP! Soms geven oudere vrouwen zich uit als jonge telg en bij date blijkt het te gaan om een 'mature' women die gek is op jonge jongens.

Verder zou ik zeggen, lekker doen! (MET CONDOOM of TWEE tegelijk)

Hai met Mai
pi_16587825
quote:
Op maandag 26 januari 2004 09:02 schreef jvcs het volgende:
Als het bevalt, gewoon de helft van d'r kaartje aan d'r terugbetalen
Daar zou ik toch wel 2 keer over nadenken.
C’est Davie :o)
  maandag 26 januari 2004 @ 09:05:45 #6
33413 Ickeane
officieel Freak
pi_16587856
quote:
Op maandag 26 januari 2004 08:59 schreef ne0n het volgende:
sexdate, dan internet relatie
Lijkt het wel op... ze zij tegen me...
ik geloof niet dat jij meer wil, je bent een mooie jongen dus ik kan he gewoon niet geloven dat jij mee wil dan alleen sexs...

ik zo van , nouw vindt je heel leuk als ut klikt wil ik wel meer..

maar is het raar om dit zo te doen?? ik heb wel vaker via internet een meisje ontmoet... gewoon als vrienden 1tje was me ex vriendin en ik heb er zelfs andere nog een leuke vriendin aan over gehouden

als ik aan de stad ben slaan meiden ook wel es hun armen om me heen. maar ik ga dan dus eigelijk nooit verder.. ik zoen wel eens maar ik ga niet mee naar huis ofzow... en met dit meisje via internet wel... en ik weet dat ze me gewoon wil neuken... om ht maar droog te zeggen dus dat zal dan zeer waarschijnlijk wel gebeuren als ik dr echt zie..

probleempje.. hoe zeg ik dtegen me ouders dat er een meid bij me komt logeren? ik heb dus eerder een vriendin gehad via internet.... mischien moet ik gewoon zeggen dat ik dr ken van internet en al heel lang (terwijl ik dr nog maar 1 dag van inet ken)

ze lijkt me wel een slet
ze heeft ook 1 keer eerder met een jognen sexs gehad op de 1e avond dat ze hem ontmoette, vroeg ook aan dr doe je dit vaker.. zij ze van niet en ik hoef geen SOA's of aids ofzow :S

iets
  maandag 26 januari 2004 @ 09:07:16 #7
33413 Ickeane
officieel Freak
pi_16587877
hmzzz
jah ik ga dr nog ff over nadenken mensen...
helemaal niet iets wat ik zomaar zou doen normaal, helemaal niet.
iets
  maandag 26 januari 2004 @ 09:11:31 #8
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_16587931
Wat houd je tegen?

Het is een van de dingen die je 'ook eens meegemaakt' moet hebben. Gewoon er voor gaan, en zien hoe het loopt.

Ik ga naar huis.
  maandag 26 januari 2004 @ 09:13:17 #9
23007 deantoine
Veritas Aequitas
pi_16587955
wat doe je hieR nog?

neuken!

[quote]Op donderdag 28 oktober 2004 20:40 schreef Harry_Sack het volgende:
breezah 2 the bottle
[/quote]
pi_16587957
Kijk uit dat je geen borderliner aan de haak hebt geslagen ...
pi_16587967
Het klinkt wel spannend.... weet niet of ik het zou doen.

Misschien even leuk verhaal :

Vroeger had je op teletekst een soort van voorloper van Internet. Denk dat het +- een jaar of 9 a 10 geleden was dat ik daar achterkwam, het had de naam "Telebar".

Je kon daar door middel van je telefoon of een klein apparaatje op je telefoon gewoon tekst intikken. Er was daar toen een stel ontstaan die elkaar kende van 'De hagelslagdate'. 2 personen zaten met elkaar te kletsen en kwamen erachter dat ze bij elkaar in de buurt woonden, en zelfs bij dezelfde supermarkt boodschappen deden.

Ze hadden toen een keer voor de grap afgesproken in die supermarkt... bij de hagelslag. Zo is er toen een relatie ontstaan..

Enfin, jou verhaal is wel iets pikanter... meteen een sexdate vind ik persoonlijk wel ver gaan en zou ik zelf nooit zomaar doen, maar sommigen denken daar heel anders over. Ik zou eerst lekker samen afspreken voor een biosscoopje.. of iets waar je niet heel de avond hoeft te praten. Een eerste afspraak is altijd eng, vind ik... en zeker als je heel de dag/avond alleen elkaar hebt... een beetje afleiding tussendoor is wel leuk altijd.

pi_16588061
na 1 dag vraagt ze mag ik neuken...
hummm isset niet opeens een dikke behaarde man die naar je huis komt..
of ze heeft een pimp en gaat je onder druk zetten....
of het is een criminele organisatie die je komt beroven..
denk denk denk
  maandag 26 januari 2004 @ 09:37:56 #13
82296 twanneman
Mister Fix it!
pi_16588321
quote:
Op maandag 26 januari 2004 09:02 schreef Dribbeltjuh het volgende:
Ik denk dat je op je eigen gevoel moet afgaan. Eerst even kijken wat voor soort meisje het is kan geen kwaad. Eerst zien dan geloven zou ik zeggen. Je kunt altijd nog weglopen als het je niet bevalt.

PAS OP! Soms geven oudere vrouwen zich uit als jonge telg en bij date blijkt het te gaan om een 'mature' women die gek is op jonge jongens.

Verder zou ik zeggen, lekker doen! (MET CONDOOM of TWEE tegelijk)

Hehehe, 2 condooms, 1 voor jou, en 1 voor haar pooier :-D
  maandag 26 januari 2004 @ 09:38:46 #14
54846 Priss
Preconcert hurtfest time!
pi_16588339
Tja,
ik heb zelf een internet "relatie" met iemand uit Ierland.
(lekker kleppen en soms een beetje lol )
ik ken hem al 3-4 jaar en 2 jaar geleden ben ik daar op vakantie geweet en hem opgezocht
was wel leuk maar ook een beetje vreemd ^_^
we zijn de beste vrienden nadien. volgende keer gaan we wat meer verkennen dan alleen Dubline hehe
maar ok dit is mijn ervaring

persoonlijk vind ik zelf dat je zo iemand een poos moet kennen voor dat je zoiets doet, ontmoeten k, maar op de eerste date sex?
eeeh sorry hoor maarre persoonlijk vind ik dat niet helemaal kunnen

maar dat is mijn mening. ....

Yuna, look at me, we're Sphere hunters remember?
  maandag 26 januari 2004 @ 10:53:11 #15
33413 Ickeane
officieel Freak
pi_16589658
Denk dat ik het wel ga doen..

omdat ze heel erg cute is
en heel erg geil lijkt me.. ik heb er wel zin in sta al zolang droog en ik vindt dr ook gewoon leuk.

verder mensen hier die wel eens zon date hebben gehad??? dus MET SEXS ? post je ervaringen es ermeeij

iets
pi_16589797
quote:
Op maandag 26 januari 2004 08:56 schreef Ickeane het volgende:
Samengevat, een meisje wil met je neuken.

Wat is nou eigenlijk de vraag?

Niet uniek en zeker geen sneeuwvlok!
pi_16589816
quote:
Op maandag 26 januari 2004 10:53 schreef Ickeane het volgende:
Denk dat ik het wel ga doen..

omdat ze heel erg cute is
en heel erg geil lijkt me.. ik heb er wel zin in sta al zolang droog en ik vindt dr ook gewoon leuk.

verder mensen hier die wel eens zon date hebben gehad??? dus MET SEXS ? post je ervaringen es ermeeij

Seks bedoel je?
  maandag 26 januari 2004 @ 13:34:20 #18
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_16594288
Als je geen vriendin hebt, en het is een "hot chick", waarom zou je het dan niet doen?

ps. wel condoom gebruiken, want dit soort wijven hebben er vaak al veel gehad.

pi_16594364
Ik zou voorzichtig zijn, maybe een vriend meenemen naar de ontmoeting of een vriend van te voren vertellen waar je heen gaat, gewoon voor de zekerheid,

voor de rest, Foto?

pi_16594401
en hoe oud is ze?
pi_16595247
Enig idee hoeveel mannen hiervan dromen 's nachts?

Je bent er nu in verzeild geraakt, nu moet je dit doen.
Het is niet zo gek hoor, zulke meisjes bestaan nu eenmaal.
Veel te weinig...

-I can't go out and buy a simple pack of smokes without running into nine guys you F*CKED!
-We're consumers. We are by-products of a lifestyle obsession.
-Cure me... of my ridiculous obsession for Love.
  maandag 26 januari 2004 @ 14:13:39 #22
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_16595298
quote:
je zou denken ze is een sletje die zich continue laat neuken.. maar volgens mij is dat niet zo ze zegt van niet..
Oooh, zegt ze dat!
Nou, dan zal het wel goedzitten toch ..?
zzz
pi_16595327
het is dus gewoon een neukslet die iedere vent pakt
  maandag 26 januari 2004 @ 14:16:08 #24
31101 _Led_
pi_16595365
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:14 schreef EmmYKuHh het volgende:
It takes one to know one
zzz
pi_16595386
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:16 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

It takes one to know one

Emmy is lief hoor
  maandag 26 januari 2004 @ 14:17:35 #26
31101 _Led_
pi_16595410
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:16 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Emmy is lief hoor

Da's toch precies wat ik zeg..?
zzz
pi_16595421
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:17 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Da's toch precies wat ik zeg..?

Lol, en volgens mij is ze ook best kuis
pi_16595423
In 5 jaar tijd 3 internetdates gehad.
Met 2 ervan een paar weken geneukt, toen ze te close werden afgekapt, ik zit nu te internetten bij de 3e .
I was an atheist until I realized I was God
  maandag 26 januari 2004 @ 14:18:37 #29
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_16595442

telefoonseks...voor de echte paupers onder ons.

Succes ermee

maandag 26 januari 2004 @ 14:19:50 #30
31101 _Led_
pi_16595470
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:17 schreef kastanova het volgende:
Met 2 ervan een paar weken geneukt, toen ze te close werden afgekapt, ik zit nu te internetten bij de 3e .
Ik vind niet dat je zo met die jongens om moet gaan
zzz
pi_16595568
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:19 schreef L.Denninger het volgende:

Ik vind niet dat je zo met die jongens om moet gaan

Bij mannen zou ik het niet weken volhouden, nadat je ze de 1e keer opgerekt hebt gaat de lol er af .
  maandag 26 januari 2004 @ 14:31:14 #32
31101 _Led_
pi_16595749
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:24 schreef kastanova het volgende:

[..]

Bij mannen zou ik het niet weken volhouden, nadat je ze de 1e keer opgerekt hebt gaat de lol er af .

Marokkaantjes gaan meestal nog wel even mee hoor
zzz
  maandag 26 januari 2004 @ 14:34:08 #33
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_16595839
hehe moeilijk
je krijgt nu ook allebei verwachtingen van elkaar he, jij denkt nu dat ze geil is en er meteen bovenop springt, terwijl die ene dag misschien wel gewoon een geil moment van haar was, en omdat je alleen voor de seks gaat vergeet je mss om verder te kijken naar haar karakter enzo
ook kan ze in het echt best tegenvallen kwa uiterlijk, ook al hebben jullie al gecamd.. en mss is er wel helemaal geen seksuele klik, sta je dan met je neukafspraak
ook omdat jullie nog maar zo kort chatten zou ik er nog even mee wachten, waarom zo snel? kan over een maand ook nog wel toch.. kun je altijd nog verder kijken
pi_16602912
been there, done that. what's the big deal? you only live once. gewoon doen.
All good things must come to an end...
pi_16659917
Gewoon daten... Kijk dan in eerste instantie effe of het wat is en of het klikt. Zo niet: Dissen! Zo ja: Dan weet je dat je aan de bak moet...
"Do unto others as you would have others do unto you."
pi_16660774
doe het alleen wel veilig...

een kennis van me is 2 keer papa geworden zo

Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_16661967
wrom zou je niet gaan? als t geen slet is een een leuke meid, dan heb je een leuke avond, en wie weet wat er later van komt.
Als t wel een slet is, en je hebt zin in zo'n afgelikte boterham , ga dr gewoon voor, mits je zeker weet dat t 200% safe is... Ze wil t zelf toch ook?

Je kan ook nog ff geduld hebben, wat langer kletsen via msn enzo, als het haar alleen om de sex te doen is haakt ze snel genoeg af. En dan weet jij genoeg toch?
Alleen heb jij je kans op ongecompliceerde sex met haar wel verspeeld..

de keuze is aan jou

pi_16662105
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:46 schreef CaLeX het volgende:
doe het alleen wel veilig...

een kennis van me is 2 keer papa geworden zo

Ik controleer iedere nacht of ze de pil slikken (serieus), ik heb geen zin om d.m.v. een kind aan een vrouw vast te blijven zitten omdat zij me toevallig zo graag bij zich wil houden.
  woensdag 28 januari 2004 @ 17:39:29 #39
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_16662299
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:18 schreef SHE het volgende:

telefoonseks...voor de echte paupers onder ons.

Succes ermee

Watch out who you're callin' pauper...

Heb met mijn vriendje ook wel eens telefoon (en zelfs SMS-seks ) gehad. Maar toen zat hij in Australië en ik in Nederland. En je moet toch wat. en het was best leuk

Maar in dit geval... komt op mij nogal cheap en ordinair over. Een meisje die je nog nooit IRL hebt ontmoet maar die al klaarkomt als je met haar telefoneert...
Weet 't niet, mar lijkt mij geen katje om zonder handschoenen en andere rubberattributen aan te pakken.

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 28 januari 2004 @ 17:47:29 #40
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_16662522
quote:

het zit dus zo.. laten we zeggen dat je als jongen voor de gein op een profiel pagina (date) site staat... je krijgt een berichtje van een meisje en die vindt je wel leuk.. heel erg leuk zelfs..

je webcamt een paar uur, chat en dan krijg je toch het verlangen om dr wel te zien...
stel je voor dat je als jongen knap bent.. en eigelijk toch wel elk weekend bij het uitgaan aandacht krijgt van meiden, je zou zo mee naar huis kunnen gaan.. ergens heb je het verlangen in sexs want het is toch alweer een tijdije geleden dat je een vriendin had (ondertussen heb je wel een soort vriendinnetje gehad maar dat ging meer om de sexs)

je wil elkaar eigelijk wel ontmoeten... en spreekt dat af in het weekend.. het kaartje is duur voor haar maar dat heeft ze voor je over..

Nu heb ik dus gistereavond met dr gebeld, en ze vertelde me wel niet hoe knap ze me vondt en dat ze het leuk vondt om me te ontmoeten... en ze zou bij me blijven slapen..
kwam er opneer
en ze was heel geil aan de telefoon... vertelde wat ze wel niet met me wou doen enzo...

maar ik heb toch me twijfels.. je zou denken ze is een sletje die zich continue laat neuken.. maar volgens mij is dat niet zo ze zegt van niet..
ze heeft dan wel een keer eerder met iemand via internet afgesproken en daar ook sexs meeij gehad.. maar dat was al een hele tijd geleden..

aan de telefoon was ze ook geil.. komt er op neer dat ze gewoon klaarkwam op een bepaald moment (phone sex) ik vondt ut ook heel erg geil en heb me wel laten gaan....

wat vinden jullie? gewoon doen... met condoom kan er opzich ook weinig mis gaan.. en wellicht blijft het bij 1 keer.. mischien vinde we mekaar nie teens leuk en mischien is ut alleen voor de xxx

Okee in mijn belevenis is dit:

1. Iemand leuk vinden naar aanleiding van een profiel op een site en na een avondje webcammen lijkt me best sterk. Iemand aardig vinden kan natuurlijk wel..

2. Bellen zonder mekaar te hebben gezien en dan meteen sexpraat aan de telefoon komt bij mij een beetje raar over. Sterker nog, ik kan me totaal niks voorstellen bij phone sex..

3. Als zij dit beweerd dat ze geen slet is en het niet met iedereen zomaar doet dan zou ik haar niet geloven.

4. Tja als je zin in sex hebt is dit je kans

BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
pi_16662529
Post haar foto eens. Pas dan kan ik je een advies geven.
  woensdag 28 januari 2004 @ 17:52:39 #42
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_16662662
Ik denk dat je heel goed weet wat je moet doen. Veel plezier!
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_16662743
Ze is toch niet Hongaars he (en heet toch niet toevallig Csilla van voornaam? :/ )want dan gaat ut eng worden: ik heb dit zelf ook meegemaakt (goh met wie?) maar in mijn geval wassut zo dat ze dit WEL meerdere keren deed/doet...
  woensdag 28 januari 2004 @ 17:59:03 #44
56951 Najra
---------------
pi_16662814
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:14 schreef EmmYKuHh het volgende:
you say it as though it's a bad thing
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  woensdag 28 januari 2004 @ 17:59:56 #45
56951 Najra
---------------
pi_16662845
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:17 schreef kastanova het volgende:
En hoe ziet hij eruit?

<edit>

hahahaha...oh te laat

This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_16662890
Hoe ben je haar tegen gekomen ?

Zelf niet meegemaakt maar als je ervan uitgaat dat het niets wordt dan kun je er rustig mee rommelen, mits dat veilig gebeurd.
Vind ze je leuk en jij haar ergens ook dan houd je er iets leuks aan over misschien en anders is het gewoon een leuk weekend geweest.

Keep us updated.

Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
pi_16663002
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 17:59 schreef Najra het volgende:

[..]

En hoe ziet hij eruit?

<edit>

hahahaha...oh te laat

woensdag 28 januari 2004 @ 18:21:12 #48
27929 piere
doe mij maar bier
pi_16663396
wat een vraag.....
fok you ja!
  donderdag 29 januari 2004 @ 12:12:40 #49
33413 Ickeane
officieel Freak
pi_16682010
probleempje

Ik heb hopeloos ouderwetse ouders en die willen hier dus geen meid van internet over de vloer in het weekend.. ik heb ut al afgesproken en ga ut ook zeker niet afzeggen..

net vette ruzie met me ouders, ik heb al eerder een inet vriendin gehad en daar waaren ze ook nie zo blij meeij omdat we dan lang uitslaapte enzo.. komt er opneer dat ze in :hun" huis geen vreemde willen kots.

Ik ga denk ik maar ff een hotelkamer regelen voor 2 nachten ofzo want ik heb geen zin om dit af te zeggen, wil dr graag ontmoeten en leren kennen..

mischien ook wel beter als we niet bij me thuis zijn kunnen we mekaar eerst beter leren kennen. ik ga ut echt doen..

maar wat is jullie advies? met me ouders is dus niet te praten.. enige wat ik mag is mijn verplihtingen nakomen op school, mijn werk goed doen, en als ik es een keer lol wil dan mag het niet... dit komt me echt de strot uit gewoon vooral de laatste tij echt.. ik ben al nie makkelijk in de omgang op deze manier en ik wil me gewoon kijhard verzette..

1 ding staat vast dit weekend ben ik niet thuis
hoop dat zij het niet erg vindt.. straks vindt ze het raar en denktze dat ik iemand anders heb en daarom niet thuis wil zijn :S

ik heb geen zin om mij leven door me ouders te laten bepalen.

iets
  donderdag 29 januari 2004 @ 12:29:03 #50
33413 Ickeane
officieel Freak
pi_16682382
niemand die hierop wil reageren :S ?

Moet ik ut gwoon doen zon hotel kamer of is dat niet leuk voor dr? dan ziet ze meouders ook niet maar dat willen me ouders kennelijk ook niet.

wordt wel beetje down hiervan.

iets
pi_16682397
Optie om bij haar thuis af te spreken??

Ikzelf zit ook met het zelfde probleem. Ik had dus een vriendin die op een lange afstand woonde en we sliepen dus gewoon bij elkaar. Nu vonden mijn ouders dit vanaf het begin af aan allemaal best, maar sinds het uit is en wij (ex-vriendin en ik) nog wel normaal met elkaar om willen gaan, willen mn ouders niet meer dat ze over vloer komt en dus ook niet meer slapen. Zo kunnen we dus niet echt contact onderhouden, dan zou ik langer onderweg zijn dan dat ik daar ben zeg maar en dat is ook geen doen (niet dat ik er niets voor over heb).

Enige goede oplossing imho: gewoon bij haar afspreken wanneer haar ouders, als ze nog thuis woont, het goed vinden. Een tweede alternatief: gewoon een hotelkamertje huren, das misschien ook beter, op neutraal terein mekaar beter (eventueel lichamelijk ) leren kennen.

Ik zeg: er gewoon voor gaan, heb een lekker nachtje en als het echt goed bevalt kan je nog iets voor vast gaan beginnen. Zal in mijn ogen dan wel op een seksrelatie uitdraaien, als ze alleen al geil word van je over de telefoon, maar toch.... Is ook niks mis mee op zn tijd

pi_16682574
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 12:29 schreef Ickeane het volgende:
niemand die hierop wil reageren :S ?

Moet ik ut gwoon doen zon hotel kamer of is dat niet leuk voor dr? dan ziet ze meouders ook niet maar dat willen me ouders kennelijk ook niet.

wordt wel beetje down hiervan.

... ik het ook het 'vage' vermoeden dat ze niet met jou heeft afgesproken om je ouders te leren kennen
  donderdag 29 januari 2004 @ 13:06:28 #53
82296 twanneman
Mister Fix it!
pi_16683359
Hey gast, hoe oud ben je dan? Als je ouders je nog dingen kunnen verbieden enzo...
Heb ik gelukkig al 5 jaar geen last van (dan moeten ze eerst opbellen )
pi_16683430
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:00 schreef KRT het volgende:

[..]

Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_16684707
Twanneman: ik ben 19 jaar. Maar ja, ik woon bij mn ouders thuis.... Blijkbaar denken mijn ouders mij op die manier dwars te zitten in een vriendschappelijke relatie met mn ex.... Ik ben het er dan ook niet mee eens, maar wat moet ik dan?? Ik heb er al een flinke discussie op nagelaten, die ik toch niet win, aangezien mn ouders toch hun eigen zin doordrijven.... Naja, ik kan gewoon nog bij haar blijven slapen, dat is het punt gewoonweg niet, maar ik het is en blijft lullig natuurlijk!
  donderdag 29 januari 2004 @ 16:44:49 #56
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_16689665
neuken is lekker
joh als ze sex wilt en jij ook, lekker ervoor gaan hoor.Maar let erop, vrij veilig of vrij niet!

sex ze

We Are Borg, Resistance Is Futile!
  donderdag 29 januari 2004 @ 16:45:35 #57
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_16689685
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:00 schreef KRT het volgende:

[..]

haha
We Are Borg, Resistance Is Futile!
  vrijdag 30 januari 2004 @ 09:26:44 #58
33413 Ickeane
officieel Freak
pi_16708244
Ik ben dus 21.. maar ik heb dus eerder internet relatie gehad enne.. me ouders wille die oude situatie niet terug..

Ik krijg meer dan aandacht van de meiden in me eigen woonplaats. ahoer ook heel veel met ze (iets wat ik vroeger eiglijk niet deed) ik zou zo elke zat. wel een meisje kunnen versieren.. het gekke is dat ik het dan nog net nie doe... en met haar wel ze is gewoon zo cute en schattig en lekker en HEEL ERG direct!

eigelijk is zij denk ik me stoutste droom en daarom ga ik dr ook ontmoeten + dat ik dr gwoon leuk vindt en dan zien we wel weer of ut wat kan worden.. ik heb in ieder geval wel gezegt dat ik ook me vriende heb die gaan wel voor.. maar dat snapte ze wel ze had zelf ook een keer al dr vriendinne opgegeven

Ze zorgt ervoor dat ik weinig ga slapen.. hoop dat me dat lukt want ik ben wel moe! dus vanaaf maar op tijd naar bed... en dan een paar daagjes heerlijk bij haar leuke dingen doen en lekker sexs

Ik ga zat weg dus ik zal jullie volgende week vertelle hoe ut was.. verder nog goeie tips enzow?

iets
pi_16709797
Ik heb wel eens sex gehad via inet, bevalt op zich prima zo lang je zeker weet dat alles te vertrouwen is (voor zover je dat kunt nagaan). Wat mij betreft gewoon doen als je er zin in hebt... Wat heb je te verliezen? Besides, het ligt vrij simpel, jullie weten beiden wat jullie willen, verder geen vreemde situaties, lijkt mij een prima optie hoor.
Njoy!
En het blijft een ingewikkeld spel van voortdurend aanstoten en aftrekken
  vrijdag 30 januari 2004 @ 12:29:58 #60
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_16712204
Geil! Welke date site waz da??? (effe een profieltje aanmaken)
weg
  vrijdag 30 januari 2004 @ 13:27:39 #61
33413 Ickeane
officieel Freak
pi_16713689
begint met een l
eindigt met een a.nl

maar het was dus helemaal niet de bedoeling dat dit zou gebeuren maar of ik ut erg vindt? nee hoor.. en ze is ook nog superz lief!

iets
pi_16717776
quote:

kwam er opneer

Even een vraag, uit welke omgeving komt ze?? Dit klinkt namelijk wel heeeeeeeeel erg bekend in me oren.....
They execute an american tourist, we tactically nuke an entire city...
  vrijdag 30 januari 2004 @ 15:57:33 #63
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_16717881
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:54 schreef ZeroSletje het volgende:

[..]

Even een vraag, uit welke omgeving komt ze?? Dit klinkt namelijk wel heeeeeeeeel erg bekend in me oren.....

Ben jij het 'sletje' in kwestie
pi_16717975
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:57 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Ben jij het 'sletje' in kwestie

Uhmmm nee, maar het klinkt gewoon bekend en ik vroeg me af waar ze vandaan kwam *niet direct haar woonplaats* maar gewoon de omgeving...

Kijken of me vermoedes kloppen...

BTW: Ik ben een HEM/HIJ eigenlijk

vrijdag 30 januari 2004 @ 16:02:31 #65
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_16718018
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:00 schreef ZeroSletje het volgende:

[..]

Uhmmm nee, maar het klinkt gewoon bekend en ik vroeg me af waar ze vandaan kwam *niet direct haar woonplaats* maar gewoon de omgeving...

.... mijn veronderstelling was puur en alleen op je nickname gebaseerd .

Misschien heeft ZE wel een heel bestand van dit soort lovers....

pi_16718139
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:02 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

.... mijn veronderstelling was puur en alleen op je nickname gebaseerd .

Misschien heeft ZE wel een heel bestand van dit soort lovers....

Hoop het niet, wil graag anoniem blijven En daarnaast als het haar is, dan heeft hij nog een paar wilde nachten voor de boeg *tralalala*

On-Topic:
Gewoon doen dus, heb het nu 1 keer gedaan en het was eigenlijk wel de moeite waard Vergeet ik iig niet zo snel meer... Hahaha

zaterdag 31 januari 2004 @ 09:31:17 #67
33413 Ickeane
officieel Freak
pi_16734916
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:00 schreef ZeroSletje het volgende:

[..]

Lijkt me sterk... dicht bij de zee.. beetje halfweg nederland.
iets
pi_16748688
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 09:31 schreef Ickeane het volgende:

[..]

Lijkt me sterk... dicht bij de zee.. beetje halfweg nederland.

nee ok ik had een vriendin in het zuiden En die was precies hetzelfde

maar enjoy!

pi_16748968
Vandaag was toch de dag?
pi_16750037
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 12:12 schreef Ickeane het volgende:Ik heb hopeloos ouderwetse ouders en die willen hier dus geen meid van internet over de vloer in het weekend.. ik heb ut al afgesproken en ga ut ook zeker niet afzeggen..

net vette ruzie met me ouders, ik heb al eerder een inet vriendin gehad en daar waaren ze ook nie zo blij meeij omdat we dan lang uitslaapte enzo.. komt er opneer dat ze in :hun" huis geen vreemde willen kots

Je ouders hebben anders wel gelijk hoor. Het is hun huis en zij bepalen wat er daarbinnen gebeurd. Als je het daar niet mee eens bent is het vrij simpel op te lossen: je gaat op je eigen wonen. Wil je dat niet, dan moet je de gevolgen accepteren van het feit dat je dat niet doet. Het wordt natuurlijk anders als je je ouders elke maand een bedrag aan woongeld moet betalen omdat je bij hen nog inwoont.
  zondag 1 februari 2004 @ 00:32:03 #71
22598 SurfDude
Wat denk je zelf?!
pi_16759913
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 20:18 schreef Lexie het volgende:
Vandaag was toch de dag?
Hij zal wel aan het ketsen zijn nu vermoed ik.
  maandag 2 februari 2004 @ 19:53:27 #72
33413 Ickeane
officieel Freak
pi_16825306
Ben vandaag weer terug....
Heb veel met dr gehpraat.. en kreeg de indruk het is gewoon een net gezin alleen ze zijn erg open.. en zij gaat normaal niet snel met een jongen het bed in maar ze is gewoon super gek van me.. krijg ook constant smsjes van dr ..

Het was erg gezellig heb ut erg leuk met dr gehad... veel sexs veel knuffels.. alleen zo stom geweest om het onveilig te doen.. ik heb dr heel lang met dr over gepraat over dr voorgaande vrienjdes een beetje en over dr sexsleven..

uiteindelijk toch zonder gedaan omdat we mekaar wel vertrouwenden (is natuurlijk heel dom) zal wel boel gezijk reacties op komen hierzo.. laat dat maar ff want die lees ik toch niet..

Ze is dus geen slet wat ik eerst dacht al heeft ze wel ene keer met een jongen van internet eerder afgesproken en daarmee ook het bed gedeelt.. in principe als ik langer met dr heb dan zouden we ook kunnen sexse zonder dan maakt dat ook niet meer uit dat dat nu al is gebeurt . het is een kwestie van vertrouwen..

voor degenen die en blond sletje voor zich zien dat met iedereen neukt die hebben het mis.. en ze is donker

iets
  maandag 2 februari 2004 @ 21:17:32 #73
22598 SurfDude
Wat denk je zelf?!
pi_16828754
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:53 schreef Ickeane het volgende:
voor degenen die en blond sletje voor zich zien dat met iedereen neukt die hebben het mis.. en ze is donker
LOL!
pi_16828910
quote:
voor degenen die en blond sletje voor zich zien dat met iedereen neukt die hebben het mis.. ze is donker
hahahaha prachtige afsluiter! maar jullie hebben je beide vermaakt, ik zie geen probleem! alleen toch erg dom van je kerl! kwestie van vertrouwen?!?!? ik zou maar iets minder vertrouwen hebben als ik jou was;), anders kan je het je nog duur komen te staan!
'In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!'
  maandag 2 februari 2004 @ 23:30:19 #75
79544 papua
Hij is die harde
pi_16834109
Wat een oninteressante lariekoek, ik vind het persoonlijk nog al goedkoop om maar even je pik te steken in een of ander geil internet sletje misschien als je wakker wordt is wel je hele huis leeg je... kent haar niet eens man . Doe gewoon eerst wat leuks met haar.
Laat me je niet steken he!
pi_16835325
je hebt helemaal gelijk, persoonlijk zou ik dit ook niet doen, maar zolang ze dit beide willen zie ik geen probleem....
'In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!'
pi_16835345
quote:
Ze is dus geen slet wat ik eerst dacht al heeft ze wel ene keer met een jongen van internet eerder afgesproken en daarmee ook het bed gedeelt.. in principe als ik langer met dr heb dan zouden we ook kunnen sexse zonder dan maakt dat ook niet meer uit dat dat nu al is gebeurt . het is een kwestie van vertrouwen..
Ik heb altijd zoiets van: vertrouwen moet groeien.. Je leert iemand pas echt kennen als je met bekenden van ze hebt gepraat; dan hoor je veel meer dingen dan ze ooit zelf zouden vertellen en krijg je een indruk van hoe iemand is.

Ik denk niet dat, als ze een sletje was, jou in geuren en kleuren zou gaan vertellen met wie, waar en wanneer. Ze heeft zelf ook wel door dat je haar dan een sletje zou vinden, en over het algemeen willen vrouwen die indruk met alle mogelijkheid vermijden.

Maar goed, misschien was ze eerlijk en is er niks aan de hand. Kwestie van vertrouwen..

Big dick.
  woensdag 4 februari 2004 @ 13:05:57 #78
33413 Ickeane
officieel Freak
pi_16877444
Doordat ik eerder nogal gekwetst ben... en ik altijd achter mn meiden aanliep i.p.v andersom heb ik nu wel een beetje het gevoel wat nu....

Ik bedoel ze woont wel ver weg.. vindt dr heel leuk maar ik had het ook bij me vorige 'bijna vriendin' (een meid waarmee ik een paar keer uitging en zoende, die ik heel leuk vondt maar zij mij kennelijk niet)

Ik heb daarom moeite me gevoel te voelen, ik heb ook tegen haar gezegt dat wat er ook zou gebeuren ik het goed vondt. als we mekaar nooit meer zouden zien vondt ik het goed, als we alleen sexs zoude hebbe vondt ik het ook goed, ik vertelde dr wel dat ik dr leuk vondt en het een kans wou geven..

Die afstandelijkheid en nonchelante houding die werkt dus echt wel.. in mijn geval is ie ook echt.. ik voel het echt zo... vroeger liep ik altijd achter de meiden aan en dat werkt gewoon niet... zij is degene die me steeds belt en smst.. vanacht belde ze me nog ff omdat ze niet kon slapen.

Alleen ik weet van mezelf dat het wel een tijd kan gaan duren voor ik echt van dr kan houden... ze is wel heel anders en ik zou normaal niet op zon meisje als haar vallen... maar ze heeft toch iets.. als ze me aankijkt dr armen om me heen slaat en me knuffelt en kusjes geeft das echt een heel fijn gevoel, iets wat ik maanden niet meer had gevoelt..

wat er ook gebeurt het was een hele leuke ervaring,
mijn geloof in relaties is en blijft gewoon gekrengt keer op keer.. heb haar ook wel verteld dat ik vaak verneukt was maar heb dr zeker heel heel erg laten merken dat ik dr heel leuk vondt.!

Niet dit weekend maar volgend weekend (valentijn) komt ze hier.. dan gaan we leuke dingen doen met elkaar.. zij wou een beetje afstand.. ze wou het rustig aan doen want ze had eerder met eeen exe meegemaakt dat ze telang bij elkaar waren en dat het daardoor mis ging (ikzelf heb ook zon ervaring.. met een meisje waar ik dus teveel bij was op laatst waren we op elkaar uitgekeken en waren we het zat)

iets
  donderdag 5 februari 2004 @ 04:06:51 #79
33413 Ickeane
officieel Freak
pi_16902581
leuk zeg... ga eens reageren jullie!!!

Ze heb dus de foto vna me in dr portomoneeij ;P echt lief meisje is ut
nog tips, suggesties?, warnings, etc?

-= tell me =-

iets
  donderdag 5 februari 2004 @ 08:34:57 #80
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_16903344
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 04:06 schreef Ickeane het volgende:
leuk zeg... ga eens reageren jullie!!!

Ze heb dus de foto vna me in dr portomoneeij ;P echt lief meisje is ut
nog tips, suggesties?, warnings, etc?

-= tell me =-

Wat wil je nu nog meer dan? Je bent gewoon dom dat je onveilige seks hebt met de eerste de beste stoepsnol die je tegenkomt.

over 9 maanden de afrekening, vraag je voor de zekerheid wel een bloedtest aan

Drop you like an ill, bad habit
pi_16903564
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 08:34 schreef pmponer het volgende:

[..]

Wat wil je nu nog meer dan? Je bent gewoon dom dat je onveilige seks hebt met de eerste de beste stoepsnol die je tegenkomt.

over 9 maanden de afrekening, vraag je voor de zekerheid wel een bloedtest aan

Ho even, toevallig heb ik het omgekeerde meegemaakt. Via internet en telefoon iemand ontmoet en seks met hem gehad. Waarna hij niets meer van zich heeft laten horen en precies op dezelfde manier in contact probeert te komen met andere vrouwen. Een man dus die zich als zgn. "internetslet" gedraagt, is daar ook een naam voor ?

Om maar even te relativeren: niet iedere vrouw die van seks houdt is een internet/stoepslet. Het is weer het eeuwige oude liedje: meisjes die makkelijk zijn zijn sletten en jongens die makkelijk zijn zijn stoer.

Pmponer hier is dus geen sprake van de eerste de beste, ze hebben toch gewoon met elkaar kennis gemaakt een tijd geleden, en gebeld.
Icekane, gewoon doorgaan zo (voortaan dus wel met condoom ).

pi_16903589
Ik vind dat sommige mensen wel erg heilig doen hoor, verplaats je eens in de schoenen van iemand anders inplaats dat je alleen maar lekker je eigen mening gaat zitten ventileren. Maar ja, wie ben ik om iemand anders mening te betwisten heh. Niet dat ik het op de eerste date gelijk zonder doe (zelfs met mn vorige vriendin heb ik het nooit zonder hoeven te proberen, had ik toch al een relatie van 4 jaar mee), maar wanneer het goed voelde, dan moet je dat gewoon doen, maar ook de gevolgen ervan dragen. Wie weet komt er over een negen maanden wel een kleine Ickeane !

Verder over je date: als je het maar naar je zin hebt gehad, daar gaat het om. Neem aan dat je niet alleen heel het weekend hebt lopen sexen. Zou ik trouwens noooooooit doen

donderdag 5 februari 2004 @ 09:07:28 #83
26467 raphidae
...antichrist...
pi_16903644
Jij maakt een probleem waar er geen is. Gewoon afspreken en dan zie je het vanzelf he. Als het niet klikt heb je iig sex en anders heb je sex+meer, meer win-win situatie.
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
  donderdag 5 februari 2004 @ 09:10:52 #84
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_16903690
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:00 schreef Idril-2 het volgende:

[..]

Ho even, toevallig heb ik het omgekeerde meegemaakt. Via internet en telefoon iemand ontmoet en seks met hem gehad. Waarna hij niets meer van zich heeft laten horen en precies op dezelfde manier in contact probeert te komen met andere vrouwen. Een man dus die zich als zgn. "internetslet" gedraagt, is daar ook een naam voor ?
Ja een onzekere loser... Geen idee of hier een naam voor is maar binnen mijn normen en waarden kan dit ook niet... Ik vind dat even afzichtelijk dan wanneer een vrouw dat doet. Kijk iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar het is "not my cup of tea"

Om maar even te relativeren: niet iedere vrouw die van seks houdt is een internet/stoepslet. Het is weer het eeuwige oude liedje: meisjes die makkelijk zijn zijn sletten en jongens die makkelijk zijn zijn stoer.
Wat ik net al zei, ik hou er niet van als er zo makkelijk gedaan wordt over sex, dit geldt binnen mijn kader voor mannen en vrouwen. Dit is dus in mijn eigen bekrompen belevingswereld en dus ook puur persoonlijk.

Pmponer hier is dus geen sprake van de eerste de beste, ze hebben toch gewoon met elkaar kennis gemaakt een tijd geleden, en gebeld.
Icekane, gewoon doorgaan zo (voortaan dus wel met condoom ).
Gevoelsmatig zou ik nooit met iemand naar bed gaan de eerste keer dat ik haar zie. Maar ook dit is weer persoonlijk en dit is dus voor iedereen anders. Wat ik vooral erg dom aan het verhaal vindt is: "we hebben het onveilig gedaan, want we vertrouwen elkaar wel" De risicos die hier worden genomen kan ik simpelweg niet begrijpen.
Maar natuurlijk ieder zijn ding

pi_16904034
Ieder zijn ding, inderdaad
Niets veranderlijker dan een mens, ik dacht er vroeger ook héél anders over hoor.
  donderdag 5 februari 2004 @ 09:41:55 #86
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_16904182
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:33 schreef Idril-2 het volgende:
Niets veranderlijker dan een mens
een waarheid als een koe
ik dacht er vroeger ook héél anders over hoor.
ik denk niet dat ik hier ooit anders over ga denken
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:40:26 #87
76676 skippesoepie
capo di tutti capi............
pi_16905310
Het enige wat ik echt nie kan begrijpen is dat je hem er zonder hebt ingehangen, dacht dat anno 2004 iedereen toch wel weet dat dat niet het MEEST verstandige is om te doen.....

Maar ja, je weet dan in ieder geval wel hoe je aan die pus spuitende plasser komt..........

veni, bibi,vomui......
pi_16907287
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 13:05 schreef Ickeane het volgende:
maar ze heeft toch iets.. als ze me aankijkt dr armen om me heen slaat en me knuffelt en kusjes geeft das echt een heel fijn gevoel, iets wat ik maanden niet meer had gevoelt..
Dat heet nu een orgasme....
Triumph starts with a try and ends with an oempfh
  donderdag 5 februari 2004 @ 12:04:26 #89
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_16907326
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 12:02 schreef Aphrodite het volgende:

[..]

Dat heet nu een orgasme....

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_16943071
pfffff betaal de helft van het kaartje ????!!!!!! wat the fuck is dat nou weer ? Als je op stap gaat met een vrouw dan betaal je toch gewoon alles voor der, en haal je der toch ook gewoon thuis op ?!
Life is to short to be good. So be the best !
pi_16944331
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 14:25 schreef Master1978 het volgende:
pfffff betaal de helft van het kaartje ????!!!!!! wat the fuck is dat nou weer ? Als je op stap gaat met een vrouw dan betaal je toch gewoon alles voor der, en haal je der toch ook gewoon thuis op ?!
Als zij dan ook gewoon doorwerkt als ze zwanger is en zich in haar reet laat neuken als ze ongesteld is zal ik er over nadenken.
Tot die tijd; zij wilden emancipatie, dan kunnen ze het krijgen ook .
pi_16946901
quote:
en ze is donker
Haha die afsluiter is geniaal, ik stelde me al constant een blondje voor.

Het lijkt me een erg spannend verhaal. Ik ben ook al een paar keer verneukt geweest zoals jij, en dit moet jou zeker en vast een goed gevoel geven. Je kan nu moeilijk de boel stopzetten omdat je niet verliefd wil worden.

Echter ik ken wel een meisje (een blondje) dat vaak afspreekt met jongens van internet. Ze maakt die gasten vanalles wijs, kan geweldig goed liegen, stuurt hen gans de dag door sms'jes, neukt er een paar keer mee en dumpt ze dan. Maar ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn...

-I can't go out and buy a simple pack of smokes without running into nine guys you F*CKED!
-We're consumers. We are by-products of a lifestyle obsession.
-Cure me... of my ridiculous obsession for Love.
  maandag 16 februari 2004 @ 23:51:31 #93
33413 Ickeane
officieel Freak
pi_17242496
het gaat nog steeds goed.. ken dr nu al bijna een maand.. afgelope weekend was ze hie rwas heel gezellug

we zien wel...

iets
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')