abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 januari 2004 @ 11:11:28 #176
262 Re
Kiss & Swallow
pi_16590062
quote:
Op maandag 26 januari 2004 10:22 schreef DhrGnoe het volgende:

[..]

Ik vind het prima, beste Re. Ik betwijfel of het een verstandige opvatting is. Misschien helpt het je wanneer je een jaar in de VS gaat wonen om daar eens aan den lijve te ondervinden wat een idioterie er gaande is.

Ik denk dat mijn Amerikaanse vriendin net iets meer begrijpt van wat er zich daar afspeelt dan jij
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 26 januari 2004 @ 11:12:32 #177
262 Re
Kiss & Swallow
pi_16590090
quote:
Op maandag 26 januari 2004 10:57 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Kijk dit hebben we nodig. Wanneer starten we een pro-bush offensief in NWS, het communistische kwartier?

pro amerikanen aller landen verenigd u

sorry Amerika is niet hetzelfde als Bush, maar dat begreep je denk ik wel (hoop ik dan maar)
pi_16590205
Het zogenaamde IQ van 91 van Bush is een typische Internet-hoax die door iedereen als zoete koek geslikt wordt, want het sluit zo mooi aan bij hun eigen perceptie.

http://www.snopes.com/inboxer/hoaxes/presiq.htm

quote:
No,
this isn't a real news report, nor does it describe a real study. There isn't a "Lovenstein Institute" in Scranton, Pennsylvania (or anywhere else in the USA), nor do any of the people quoted in the story exist, because this is just another spoof that was taken too seriously.

The piece is simply a political jibe, made obvious by its ranking all the Democratic presidents of the last several decades as having high (even exceptionally high) IQs note that Bill Clinton's IQ is listed as being exactly twice George W. Bush's while ranking all the Republican presidents from the same time frame as average to moderate in intelligence, with the current president and his father assigned below-average figures placing them at the very bottom of the list.

Maar wat is zijn IQ dan wel ? Er is een schatting te maken aan de hand van zijn SAT score voordat hij ging studeren/
quote:
The New Yorker magazine revealed in 1999 that Bush scored 1206 on his Scholastic Aptitude Test: 566 Verbal, 640 Math. While there is something crass about focusing upon a future president's exam scores, these numbers possess a blunt honesty lacking in much of the carefully contrived folklore about politicians' brains.

Bush's 1206 is a better score than it may seem to younger people because the Educational Testing Service "recentered" (inflated) SAT scoring in the mid-'90s. Bush's score is the equivalent of a 1280 under today's dumbed-down scoring system.

How 1206 does that compare to the general population? The contrast is a little tricky because students who are clearly not college material generally don't take the SAT.

Linda Gottfredson, co-director of the University of Delaware-Johns Hopkins Project for the Study of Intelligence and Society, told United Press International: "I recently converted Bush's SAT score to an IQ using the high school norms available for his age cohort. Educational Testing Service happened to have done a study of representative high school students within a year or so of when he took the test. I derived an IQ of 125, which is the 95th percentile." In other words, only one out of 20 people would score higher.

Another IQ expert, Charles Murray of the American Enterprise Institute, the co-author of the bestseller "The Bell Curve," came up with a similar result when asked by UPI. Noting that everybody except high school dropouts takes the PSAT when they are sophomores, Murray calculated from PSAT scores that "I think you're safe in saying that Dubya's IQ, based on his SAT score, is in excess of 120, which puts him the top 10 percent of the distribution, but I wouldn't try to be more precise than that."

Bush heeft wellicht wel een gebrekking inlevingsvermogen en geduld om zaken uit andere perspectieven te bekijken, maar dat maakt hem niet automatisch dom. Het is een gebrek dat de ergste critici van Bush juist ook heel erg kenmerkt.
quote:
Simonton also suggested, "Bush scores extremely low on integrative complexity. ... This is the capacity to look at issues from multiple perspectives and to integrate that diverse outlook into a single coherent viewpoint. ... Bush finds it hard to view the world in other way than his own. That's why he's so hard to engage in a genuine debate. He can say 'I hear you,' but he really can't."
http://www.upi.com/view.cfm?StoryID=20040114-074349-3947r
pi_16590217
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:11 schreef Re het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn Amerikaanse vriendin net iets meer begrijpt van wat er zich daar afspeelt dan jij

Die is beinvloed door de constante stroom binnenlandse propaganda. Dat is geen eerlijk oordeel.
Niet één maar twee dozen.
pi_16590250
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:12 schreef Re het volgende:
sorry Amerika is niet hetzelfde als Bush, maar dat begreep je denk ik wel (hoop ik dan maar)
Dat weet ik ook wel. Alleen er word veel te veel gedaan alsof Bush Amerika is en visa versa.

Maar goed, als je een willekeurig onderwerp in NWS aanklikt dat gaat over amerika weet je wat ik bedoel Met als uitzondering:

Bush schroeft defensiebudget op : $401.7 miljard

pi_16590299
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:16 schreef DhrGnoe het volgende:

[..]

Die is beinvloed door de constante stroom binnenlandse propaganda. Dat is geen eerlijk oordeel.

Jij bent dat ook niet omdat jij bent beïnvloed door een constante stroom buitenlandse kritiek.
  maandag 26 januari 2004 @ 11:19:42 #182
262 Re
Kiss & Swallow
pi_16590302
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:16 schreef DhrGnoe het volgende:

[..]

Ze woont al 3 jaar in Nederland, dus ga mij nou niet vertellen dat je het allemaal beter weet, want dat is dus niet zo
pi_16590513
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:19 schreef Re het volgende:

[..]

Ze woont al 3 jaar in Nederland, dus ga mij nou niet vertellen dat je het allemaal beter weet, want dat is dus niet zo

Er zijn nu ook nog Duitsers die de oorlog mee hebben gemaakt en nog steeds achter de plannen van Hitler staan en zelfs de massamoorden ontkennen. Dat zegt me dus niets. Propaganda kan een leven lang zijn invloed uitoefenen op een persoon.

[Dit bericht is gewijzigd door DhrGnoe op 26-01-2004 11:30]

maandag 26 januari 2004 @ 11:29:01 #184
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_16590537
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:19 schreef Re het volgende:

[..]

Alle Amerikanen zijn gek.
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
  maandag 26 januari 2004 @ 11:30:55 #185
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_16590584
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:11 schreef Re het volgende:
Ik verkies echte argumenten boven gezagsargumenten.
Mijn poging tot bijdrage: denk je niet, Gnoe, dat je perceptie van de V.S. overdreven beïnvloed is door 1 bepaalde subcultuur?
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  maandag 26 januari 2004 @ 11:33:36 #186
262 Re
Kiss & Swallow
pi_16590666
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:28 schreef DhrGnoe het volgende:

[..]

Er zijn nu ook nog steeds Duitsers die de oorlog mee hebben gemaakt en nog steeds achter de plannen van Hitler staan en zelfs de massamoorden ontkennen. Dat zegt me dus niets. Propaganda kan een leven lang zijn invloed uitoefenen op een persoon.

, ga even lekker ergens anders spelen met je insinuaties of komt het in je domme hoofd niet op dat er ook Amerikanen zijn die iets slimmer zijn dan de gemiddelde Europeaan
pi_16590697
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:19 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Jij bent dat ook niet omdat jij bent beïnvloed door een constante stroom buitenlandse kritiek.

Ik heb toegang tot meer informatiebronnen, waaronder zelfs de Amerikaanse (het CNN televisiekanaal). Ik ben in staat om een beter beeld te vormen door al die verschillende invalshoeken. Bovendien staat Nederland niet bekend om het propaganderen via de televisie. We kunnen er redelijkerwijs vanuit gaan dat de Nederlandse televisie objectief is (zij het ietsjes te rood als je het mij vraagt). Het is bekend, daarentegen, dat de Amerikaanse televisie in grote mate beïnvloed wordt door de overheid in hun eigen voordeel.
  maandag 26 januari 2004 @ 11:34:31 #188
262 Re
Kiss & Swallow
pi_16590698
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:29 schreef Baklap het volgende:

[..]

Alle Amerikanen zijn gek.

en alle baklappen dood vlees
pi_16590815
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:30 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Ik verkies echte argumenten boven gezagsargumenten.
Mijn poging tot bijdrage: denk je niet, Gnoe, dat je perceptie van de V.S. overdreven beïnvloed is door 1 bepaalde subcultuur?

Zeg, het is DhrGnoe (als in: deheer Gnoe).

Ik zal ongetwijfeld wel een wat overtrokken beeld hebben Amerika, maar feit blijft, dat je ze niet de vrije loop moet geven. Een land dat zich zo superieur opstelt moet je in de gaten houden.

maandag 26 januari 2004 @ 11:41:37 #190
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_16590909
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:34 schreef Re het volgende:

[..]

en alle baklappen dood vlees

En alle Re's hebben een staart.
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
pi_16590952
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:33 schreef Re het volgende:

[..]

, ga even lekker ergens anders spelen met je insinuaties of komt het in je domme hoofd niet op dat er ook Amerikanen zijn die iets slimmer zijn dan de gemiddelde Europeaan

Die zullen er zeker zijn hoor. Maar die slimheid wordt daar overduidelijk niet op een juiste manier benut. Je hebt niets aan slimheid, als je niet toegang hebt tot een objectieve bron van informatie. Slimheid kan alleen ontwikkeld worden door ontdekking en in Amerika zijn ze heel goed in het verdoezelen van allerlei informatie, tenzij die informatie in hun voordeel werkt. Dan zijn ze er als de kippen bij om het de wereld in te brengen.
pi_16590978
Voor mij is de opstelling van Bush tegenover homoseksuelen al genoeg reden om ernstig bezwaar tegen deze meneer aan te tekenen.
pi_16591004
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:38 schreef DhrGnoe het volgende:
Ik zal ongetwijfeld wel een wat overtrokken beeld hebben Amerika, maar feit blijft, dat je ze niet de vrije loop moet geven. Een land dat zich zo superieur opstelt moet je in de gaten houden.
In jouw belevingswereldje wel. Maar de aarde is groter dan jouw PC en omgeving. Amerika stelt zich weerbaar op, tegen schurkenstaten wel te verstaan. Dat jij je daardoor beledigd voelt is dat regelrecht

Wij hier in West-Europa lopen ook risico, namelijk dat China straks partij kiest voor N Korea en aan ons de oorlog verklaart (en ja, de koude oorlog is wel afgelopen maar aan de verhoudingen is weinig veranderd). De Chinezen hebben altijd heel weinig opgehad met Europeanen.

pi_16591045
Iemand gisteren de documentaire over de Carlyle groep gezien? Dat opent je de ogen wel over de familie Bush, en het zijn allemaal Amerikanen die aan het woord komen.
pi_16591079
Hij heeft de uitstraling van een hond die net iets nieuws heeft gezien .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  maandag 26 januari 2004 @ 11:47:57 #196
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_16591096
quote:
Op maandag 26 januari 2004 01:46 schreef Diego-Atahua het volgende:
Weet je dat hij bij de iq test in Amerika ooit 92 punten haalde en Caterine Keyl haalde dat twee weken terug ook !!
Precies!
Het is allemaal de schuld van Catherine Keyl!
pi_16591097
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:44 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

In jouw belevingswereldje wel. Maar de aarde is groter dan jouw PC en omgeving. Amerika stelt zich weerbaar op, tegen schurkenstaten wel te verstaan. Dat jij je daardoor beledigd voelt is dat regelrecht

Wij hier in West-Europa lopen ook risico, namelijk dat China straks partij kiest voor N Korea en aan ons de oorlog verklaart (en ja, de koude oorlog is wel afgelopen maar aan de verhoudingen is weinig veranderd). De Chinezen hebben altijd heel weinig opgehad met Europeanen.

waarom zou China in oorlog geraken met vooral Europa
  maandag 26 januari 2004 @ 11:50:06 #198
262 Re
Kiss & Swallow
pi_16591160
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:43 schreef DhrGnoe het volgende:

[..]

Die zullen er zeker zijn hoor. Maar die slimheid wordt daar overduidelijk niet op een juiste manier benut. Je hebt niets aan slimheid, als je niet toegang hebt tot een objectieve bron van informatie. Slimheid kan alleen ontwikkeld worden door ontdekking en in Amerika zijn ze heel goed in het verdoezelen van allerlei informatie, tenzij die informatie in hun voordeel werkt. Dan zijn ze er als de kippen bij om het de wereld in te brengen.

je focust nu gewoon alleen maar op informatieinwinning via de media, om hierop alleen je mening te formuleren is een beetje een zwaktebod.
pi_16591258
quote:
Och, een gekrenkt zieltje hier. Amerika stelt zich zo op om haar macht tentoon te stellen aan de rest van de wereld. Denk jij nu werkelijk, dat het ze ook maar iets kan schelen dat Saddam zijn eigen volk martelt? Ze zagen kans om even hun machtpositie te verhogen en tevens de afleiding van hun grote binnenlandse problemen af te leiden. En als een mooie meekomer, is een potentieel toekomstig "probleem" (Saddam) alvast uit de weg geruimd. Als je het mij vraagt, is Amerika de enige echte schurkstaat met die aap van een Bush voorop.
quote:
En terecht. Vind je het gek dat ze weinig op hebben met een volk dat zich jarenlang superieur heeft opgesteld? Wij blanke Europeanen hebben vanaf het begin ons opgedrongen aan iedere andere cultuur, ras en volk. En neem inderdaad China. Een land met warme gevoelens voor het communisme. Amerika met zijn arrogantie durft andere landen op te leggen, dat zij een democratie moeten vormen? Wat is dat voor iets belachelijks. Geen wonder dat de sympathisanten van het communisme zich formeren om zich zo sterker te maken tegen het Westen. Ik vind dat echt niet zo vreemd.
  maandag 26 januari 2004 @ 11:52:53 #200
262 Re
Kiss & Swallow
pi_16591262
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:46 schreef SCH het volgende:
Iemand gisteren de documentaire over de Carlyle groep gezien? Dat opent je de ogen wel over de familie Bush, en het zijn allemaal Amerikanen die aan het woord komen.
Dat was best eng allemaal, maar volgens mij hebben de "democraten" ook wel zo'n groep
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')