Ik vind dat je zelf je kinderen moet opvoeden, en niet iemand anders.
Dan je je kind voor een paar uurtjes eens naar een dagverblijf of iets dergelijks brengt oke, maar niet iedere dag en dan de hele dag lang.
ik zou niet graag mijn kindje zoveel dagen naar een creche willen brengen
Opvoedkundig gezien: ik vind dat iedere ouder dat voor zichzelf moet beslissen. Er is niet één goede manier om je kind op te voeden. Ik ken genoeg hardwerkende ouders die hun kind prima opvoeden en ook genoeg fulltime ouders die er niks van bakken. Alhoewel ik er wel bij moet zeggen dat kinderen vandaag de dag niet genoeg opgevoed worden - ma of pa is aan het werk of boodschappen doen of heeft visite en de kinderen worden maar op straat gegooid. En dat leidt bij kinderen meestal tot minder goede dingen...
quote:Echte sleutelkinderen dus.
Op maandag 26 januari 2004 01:04 schreef twiFight het volgende:
Ik merk wel dat huisvrouw/moeder zijn als iets negatiefs gezien wordt. Alsof je daar door een mannelijk figuur door gedwongen wordt of alsof je niet intelligent genoeg bent om als vrouw een baan te vinden. Terwijl er (hopelijk) nog genoeg vrouwen zijn die bewust ervoor kiezen.Opvoedkundig gezien: ik vind dat iedere ouder dat voor zichzelf moet beslissen. Er is niet één goede manier om je kind op te voeden. Ik ken genoeg hardwerkende ouders die hun kind prima opvoeden en ook genoeg fulltime ouders die er niks van bakken. Alhoewel ik er wel bij moet zeggen dat kinderen vandaag de dag niet genoeg opgevoed worden - ma of pa is aan het werk of boodschappen doen of heeft visite en de kinderen worden maar op straat gegooid. En dat leidt bij kinderen meestal tot minder goede dingen...
quote:Dat is jouw keuze en dat respecteer ik helemaal, maar ik moet er niet aan denken mijn kind maar 2 hele dagen te zien.
Op maandag 26 januari 2004 01:04 schreef nikky het volgende:
als wij later kinderen mogen krijgen dan blijf ik wel werken.... zoals nu.
dan werk ik 4 dagen in de week en dan de zaterdag erbij.
dus heb ik twee dagen doordeweeks waarop ik voor mij eigen kindje zou kunnen zorgen. de zaterdag is mijn vriend thuis.
dan heb ik nog drie dagen om op te vangen en daar zie ik geen problemen in. het liefste zou ik een oppasmoeder vinden zodat mijn kinderen lekker kunnen spelen
maar ook vriendinnen die kinderen dan zouden hebben kunnen oppassen. bijvoorbeeld zij op de dagen dat ik werk en ik op de dagen dat zij werkenik zou niet graag mijn kindje zoveel dagen naar een creche willen brengen
quote:2? drie dus en waarom zou ik ze niet zoveel zien? je bent ook wel eens vaker vrij je hebt vakanties en nog veel meer
Op maandag 26 januari 2004 01:06 schreef snakelady het volgende:[..]
Dat is jouw keuze en dat respecteer ik helemaal, maar ik moet er niet aan denken mijn kind maar 2 hele dagen te zien.
en je ziet ze toch ook smorgens?
[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 26-01-2004 01:08]
quote:Dat is onzin, mijn ambitie is om mijn kinderen gezond mogenlijk, zowel geestelijk als lichamelijk, op te voeden.
Op maandag 26 januari 2004 01:08 schreef WeirdMicky het volgende:
huisvrouwen zijn alleen zo vaak zonder ambitie, verder als ze geen (jonge) kinderen meer hebben om op te voeden, hebben ze echt niks meer te doen
quote:Jij bent het al helemaal traditioneel aan het invullen.
dan werk ik 4 dagen in de week en dan de zaterdag erbij.
dus heb ik twee dagen doordeweeks waarop ik voor mij eigen kindje zou kunnen zorgen. de zaterdag is mijn vriend thuis.
dan heb ik nog drie dagen om op te vangen en daar zie ik geen problemen in. het liefste zou ik een oppasmoeder vinden zodat mijn kinderen lekker kunnen spelen
maar ook vriendinnen die kinderen dan zouden hebben kunnen oppassen. bijvoorbeeld zij op de dagen dat ik werk en ik op de dagen dat zij werkenik zou niet graag mijn kindje zoveel dagen naar een creche willen brengen
*zucht* Is er dan echt niets veranderd.
Waarom vinden vrouwen altijd dat 'zij' de oplossingen moeten vinden voor de opvang van de kinderen (die nog moeten komen?)
Waarom zeggen nog steeds vrouwen dat als zij werken dat "de vader oppast"
De term alleen al...
quote:"mogen krijgen"?
Moet je soms eerst toestemming vragen aan je ouders ofzo?
quote:je neemt geen kinderen... je krijgt ze. het is nog altijd niet vanzelfsprekend dat je kinderen krijgt
Op maandag 26 januari 2004 01:16 schreef Refragmental het volgende:[..]
"mogen krijgen"?
Moet je soms eerst toestemming vragen aan je ouders ofzo?
Zo gemakkelijk gaat het namelijk niet meer.
Alles is zo duur geworden, dat als je iets wilt in je leven qua luxe dan zullen jullie allebei moeten gaan werken.
Ik heb de eerste 2 jaar van mijn kindje zijn leven ook thuis met hem gezeten, tegen armoe aan.
Was een gezellige tijd, maar geen centjes!
Afijn ik ben dus thuis gebleven.
quote:Omdat een man nu eenmaal beter verdient als een vrouw, daar ben ik het ook niet mee eens maar het is wel een feit.
Op maandag 26 januari 2004 01:12 schreef Bluezz het volgende:[..]
Jij bent het al helemaal traditioneel aan het invullen.
Jij lost het op.*zucht* Is er dan echt niets veranderd.
Waarom vinden vrouwen altijd dat 'zij' de oplossingen moeten vinden voor de opvang van de kinderen (die nog moeten komen?)
Waarom zeggen nog steeds vrouwen dat als zij werken dat "de vader oppast"De term alleen al...
quote:En daar heb ik nou respect voor, ondanks dat het moeilijk was toch voor jullie kind zorgen.
Op maandag 26 januari 2004 01:17 schreef Oblivion het volgende:
Ik hoop dat je dan een rijke vent mag ontmoeten.Zo gemakkelijk gaat het namelijk niet meer.
Alles is zo duur geworden, dat als je iets wilt in je leven qua luxe dan zullen jullie allebei moeten gaan werken.
Ik heb de eerste 2 jaar van mijn kindje zijn leven ook thuis met hem gezeten, tegen armoe aan.
Was een gezellige tijd, maar geen centjes!![]()
Afijn ik ben dus thuis gebleven.
quote:omdat ik niet zoveel wil werken
Op maandag 26 januari 2004 01:12 schreef Bluezz het volgende:[..]
Jij bent het al helemaal traditioneel aan het invullen.
Jij lost het op.*zucht* Is er dan echt niets veranderd.
Waarom zeggen nog steeds vrouwen dat als zij werken dat "de vader oppast"De term alleen al...
en mijn vriend past niet op op zaterdag.... hij heeft ze gwoon en gaat leuke dingen doen enzo
o ja en opvoeden natuurlijk
quote:oooh, op die fiets
Op maandag 26 januari 2004 01:17 schreef nikky het volgende:[..]
je neemt geen kinderen... je krijgt ze. het is nog altijd niet vanzelfsprekend dat je kinderen krijgt
quote:juist, en daarom is t zo belangrijk dat je een paar, of halve dagen onder de mensen komt.
Op maandag 26 januari 2004 01:08 schreef WeirdMicky het volgende:
huisvrouwen zijn alleen zo vaak zonder ambitie, verder als ze geen (jonge) kinderen meer hebben om op te voeden, hebben ze echt niks meer te doen
maar dat is nog steeds zo.
maar blijf geen 24/7 thuis,
ja raakt alleen maar in een isolement, afgestompt, niks waard.
behalve voor je gezin, en huishoudster voor je man
en kinderen worden er echt niet triest als ze een paar dagen ergens anders zijn, ze leren er van, ieder gezin is anders.
kies ook voor jezelf, aan een doode huismus heeft niemand iets aan
quote:Het wordt pas (financieël)lastig als je kinderen naar het voortgezet onderwijs gaat hoor
Op maandag 26 januari 2004 01:17 schreef snakelady het volgende:Omdat een man nu eenmaal beter verdient als een vrouw, daar ben ik het ook niet mee eens maar het is wel een feit.
Ik denk dat mijn vriend heel graag full-time vader zou willen zijn, maar de financién zijn toch meer voor zijn rekening aangezien hij een hele goede baan heeft.
Zou de vrouw een betere baan hebben en de vader Full-time vader willen zijn dan vind ik het ook goed, zolang een van de ouders maar de verantwoordelijkheid voor hun kinderen neemt.
Je bent allebei verantwoordelijk voor je kinderen inderdaad.
Maar verdeel dat. Vaders moeten net zo goed in willen leveren qua baan als moeders.
Je wilt allebei kinderen toch?
quote:ja maar ik denk dat als ik helemaal thuis zou blijven of mijn vriend dat er dan geen ene cent zou zijn... ook niet voor kleding e.d. en ook niet voor uitstapjes naar de dierentuin
Op maandag 26 januari 2004 01:20 schreef snakelady het volgende:
Even ter uitleg, mijn moeder was een alleenstaande moeder met 2 kinderen, ondanks dat was ze er altijd voor ons.
Als ik moest kiezen tussen meer geld of mijn moeder thuis dan ga ik voor het laatste.
quote:Als je het financieel kunt redden dan zou ik het cker doen als ik jou was.. hoewel ik dus wel werk en er niet zonder zou kunnen.. maar mijn kinderen hebben altijd mij of de vader bij zich.. dus geen oppas nodig.
Op maandag 26 januari 2004 00:57 schreef snakelady het volgende:
Mijn vriend en ik zijn het er allebij over eens dat als wij kinderen krijgen ik Full-time moeder wordt.
Maar veel mensen vinden mij dan niet genoeg geëmancipeerd of zelfs lui.
Terwijl ik zoiets heb van waarom werken om mijn kind door een ander te laten opvoeden.
Nu heb ik het natuurlijk niet over de moeders die een paar uur in de week bijwerken maar over de moeders die full-time werken en hun kind naar een opvang brengen, het kind s'avonds gaan ophalen een uurtje spelen en dan op bed leggen.
Wat is jullie mening hierover?
quote:Verwar oppasmoeders niet met creche's lieve Nikky
Op maandag 26 januari 2004 01:22 schreef nikky het volgende:ja maar ik denk dat als ik helemaal thuis zou blijven of mijn vriend dat er dan geen ene cent zou zijn... ook niet voor kleding e.d. en ook niet voor uitstapjes naar de dierentuin
en ik zou niet weten waarom het een ramp is om naar bv een oppasmoeder te moeten.... ze leren daar ook sociale vaardigheden zoals met andere kinderen spelen en samen delen....
Enneh...de dierentuin is nog maar peanuts m.b.t. de kosten die later op je pad komen..
btw moet dit niet in OUD
quote:tja, het mooiste zou zijn als de vader en moeder allebij halve dagen konden werken en dat zowel de moeder als de vader overdag bij het kind zijn, omstebeurt bedoel ik dan he.
Op maandag 26 januari 2004 01:22 schreef Bluezz het volgende:[..]
Het wordt pas (financieël)lastig als je kinderen naar het voortgezet onderwijs gaat hoor
Je bent allebei verantwoordelijk voor je kinderen inderdaad.
Maar verdeel dat. Vaders moeten net zo goed in willen leveren qua baan als moeders.
Je wilt allebei kinderen toch?
quote:eigenlijk wel he? maar dit is ook voor de mensen bedoeld die nog geen ouder zijn.. en die komen niet in ouders
Op maandag 26 januari 2004 01:27 schreef Bluezz het volgende:[..]
btw moet dit niet in OUD
Nikky wil graag minder werken, en mij maakt het niet uit. Als we het ons konden permiteren bleven we beide thuis...
quote:Dat is ook niet erg, ik heb het eigenlijk ook meer over ouders die elk minstens 40 uur in de week werken en hun kind ergens anders onderbrengen.
Op maandag 26 januari 2004 01:22 schreef nikky het volgende:[..]
ja maar ik denk dat als ik helemaal thuis zou blijven of mijn vriend dat er dan geen ene cent zou zijn... ook niet voor kleding e.d. en ook niet voor uitstapjes naar de dierentuin
en ik zou niet weten waarom het een ramp is om naar bv een oppasmoeder te moeten.... ze leren daar ook sociale vaardigheden zoals met andere kinderen spelen en samen delen....
quote:
Op maandag 26 januari 2004 01:29 schreef gelly het volgende:
Het heeft niks met vastgesleten rolpatronen te maken hoor BluezzNikky wil graag minder werken, en mij maakt het niet uit. Als we het ons konden permiteren bleven we beide thuis...
quote:Daarom had ik heb ook hier geplaatst naar lang twijfelen.
Op maandag 26 januari 2004 01:28 schreef nikky het volgende:[..]
eigenlijk wel he? maar dit is ook voor de mensen bedoeld die nog geen ouder zijn.. en die komen niet in ouders
quote:nee dat zou ik niet wilen 40 uur
Op maandag 26 januari 2004 01:30 schreef snakelady het volgende:[..]
Dat is ook niet erg, ik heb het eigenlijk ook meer over ouders die elk minstens 40 uur in de week werken en hun kind ergens anders onderbrengen.
enneuh ik werk bij bart smit als ik nou ene halve dag moet werken gaan ze gewoon mee
quote:Natuurlijk kan dat goed zijn voor kinderen.
Op maandag 26 januari 2004 01:28 schreef snakelady het volgende:En als een moeder een kind een paar ochtenden of zo naar een opvang brengt heb ik totaal geen moeite mee hoor, zals ik eerder als zij dat is ook goed voor de sociale ontwikkeling van het kind.
quote:Waar o waar is de vader in dit verhaal?
En als de kinderen op school zijn dan ga ik ook gewoon werken.
En niet alle banen vallen binnen schooltijden is mijn ervaring.
quote:Dan hebben ze speelgoed genoeg.
Op maandag 26 januari 2004 01:31 schreef nikky het volgende:[..]
nee dat zou ik niet wilen 40 uur
32 uur is genoeg
enneuh ik werk bij bart smit
als ik nou ene halve dag moet werken gaan ze gewoon mee
![]()
quote:Gedeeltelijk mee eens.
Op maandag 26 januari 2004 01:22 schreef Killer_Mom het volgende:
juist, en daarom is t zo belangrijk dat je een paar, of halve dagen onder de mensen komt.
en je verdient er ook nog iets mee, dit klinkt zeer neerbuigend, maar je moet kiezen
wie ze baart mag ze houden. en er voor zorgen.
al is t de opvang regelen.maar dat is nog steeds zo.
maar blijf geen 24/7 thuis,
ja raakt alleen maar in een isolement, afgestompt, niks waard.
behalve voor je gezin, en huishoudster voor je manen kinderen worden er echt niet triest als ze een paar dagen ergens anders zijn, ze leren er van, ieder gezin is anders.
kies ook voor jezelf, aan een doode huismus heeft niemand iets aan
Om je kindje op een kinderdagverblijf te zetten voor 1 dag in de week, kost je gewoon 230 euro per maand! Verdien het maar eens.
Ik moet er wel bij vertellen dat ik geen vangnet om me heen heb, beide oma's kunnen niet oppassen, en ik zit ook nog eens in een hele nieuwe omgeving. Dan wordt het moeilijker om te gaan werken.
Trouwens wil je een huishouden soepel laten verlopen, is het hard werken hoor.
quote:Dat klopt, maar ik hoop tegen die tijd dat mijn reptielenopvang van de grond is en dan kan ik mijn eigen uren indelen.
Op maandag 26 januari 2004 01:31 schreef Bluezz het volgende:[..]
Natuurlijk kan dat goed zijn voor kinderen.
[..]Waar o waar is de vader in dit verhaal?
Brengt ie de kids ook naar school/opvang dan?En niet alle banen vallen binnen schooltijden is mijn ervaring.
quote:Hey! Een man in dit topic, ok dan!
Op maandag 26 januari 2004 01:29 schreef gelly het volgende:
Het heeft niks met vastgesleten rolpatronen te maken hoor BluezzNikky wil graag minder werken, en mij maakt het niet uit. Als we het ons konden permiteren bleven we beide thuis...
Het is natuurlijk zo dat het aan je baan ligt etc.
Maar ik ben gewoon té tegen alleen het moedergedoe in dit topic.
Ik bedoel dat niet alleen de moeders zich in allerlei bochten zouden moeten hoeven wringen om opvang goed geregeld te krijgen.
excuus voor het overschot aan werkwoorden in deze post
quote:ik denk dat een goede man zijn vrouw daar ook wel bij zou helpen, is dat niet zo dan is het maar een lamzak.
Op maandag 26 januari 2004 01:40 schreef Bluezz het volgende:[..]
Hey! Een man in dit topic, ok dan!
Ik bedoel dat niet alleen de moeders zich in allerlei bochten zouden moeten hoeven wringen om opvang goed geregeld te krijgen.excuus voor het overschot aan werkwoorden in deze post
quote:ja.. als het kon dan bleef gelly thuis of ging minder werken... maar hij werkt in de buitendienst en kan dus niet partime werken
Ik bedoel dat niet alleen de moeders zich in allerlei bochten zouden moeten hoeven wringen om opvang goed geregeld te krijgen.excuus voor het overschot aan werkwoorden in deze post
absoluut dat ik respect heb voor de mensen die thuisblijven om voor de kinderen te zorgen..... maar ik wil niet op een houtje bijten en wil leuke dingen kunnen doen met de kinderen. en ook moet er gespaart worden voor ze als ze later naar school gaan.
in mijn hart zou ik ook thuis willen blijven maar mijn verstand zegt dat ik dat beter niet kan doen
quote:Sja, moeders regelen nou eenmaal meer. Ik zou dat als compliment zien. Overigens zou ik zoveel mogelijk tijd besteden aan mijn kinderen, mochten die er later komen.
quote:Denkfoutje
Op maandag 26 januari 2004 01:41 schreef snakelady het volgende:
ik denk dat een goede man zijn vrouw daar ook wel bij zou helpen, is dat niet zo dan is het maar een lamzak.
quote:Ja helpen, als partners help je elkaar toch, ook bij de opvoeding van een kind, of heb ik het u helemaal mis.
Op maandag 26 januari 2004 01:52 schreef Bluezz het volgende:[..]
Denkfoutje
Een man 'helpt' zijn vrouw.
quote:Als je alleen bent, moet je wel...
Op maandag 26 januari 2004 01:40 schreef Bluezz het volgende:.
Ik bedoel dat niet alleen de moeders zich in allerlei bochten zouden moeten hoeven wringen om opvang goed geregeld te krijgen.
quote:Goed punt.
Op maandag 26 januari 2004 01:56 schreef Oblivion het volgende:[..]
Als je alleen bent, moet je wel...
quote:Een man gaat ervan uit dat een vrouw het kind opvoedt/naar de creche brengt, oplossingen verzint voor opvang e.d.
Op maandag 26 januari 2004 01:54 schreef snakelady het volgende:Ja helpen, als partners help je elkaar toch, ook bij de opvoeding van een kind, of heb ik het u helemaal mis.
Hij heeft nog steeds het gevoel dat ie de vrouw daarmee 'helpt'.
Dat zit mij dwars in mannen (oeii generaliseren.. ) die dit soort begrippen hanteren.
Je bent er samen verantwoordelijk voor.
Je 'helpt/oppast' niet als de moeder er niet is.
Zeg maar.. een vader werkt, het kind moet opgehaald worden uit de creche. Daarna moet er gegeten worden, naar bed gebracht etc. De normale dingen.
Dan hoor je nog steeds zo vaak dat de moeders aan het regelen zijn, en dan noemen ze dat oppassen, of wordt het apart vermeldt dat papa alles regelt.
Omgedraaid zal het zelfs niet gevraagd worden.
Snap je?
quote:Ah zo, ja ik snap hem, ik vind het ook altijd raar als een vader zecht dat hij moet oppassen op zijn eigen kind.
Op maandag 26 januari 2004 02:00 schreef Bluezz het volgende:[..]
Een man gaat ervan uit dat een vrouw het kind opvoedt/naar de creche brengt, oplossingen verzint voor opvang e.d.
Hij heeft nog steeds het gevoel dat ie de vrouw daarmee 'helpt'.
Dat zit mij dwars in mannen (oeii generaliseren..) die dit soort begrippen hanteren.
Je bent er samen verantwoordelijk voor.
Je 'helpt/oppast' niet als de moeder er niet is.Zeg maar.. een vader werkt, het kind moet opgehaald worden uit de creche. Daarna moet er gegeten worden, naar bed gebracht etc. De normale dingen.
Dan hoor je nog steeds zo vaak dat de moeders aan het regelen zijn, en dan noemen ze dat oppassen, of wordt het apart vermeldt dat papa alles regelt.
Omgedraaid zal het zelfs niet gevraagd worden.Snap je?
quote:ik zeg ook vaak
Op maandag 26 januari 2004 01:10 schreef snakelady het volgende:[..]
Dat is onzin, mijn ambitie is om mijn kinderen gezond mogenlijk, zowel geestelijk als lichamelijk, op te voeden.
En daarnaast een reptielenopvang te houden, als de kinderen op school zitten heb ik daar tijd zat voor.
overigens is (in principe) elke moeders doel om hun kinderen zo goed mogelijk op te voeden, vandaar ook dat ik dat geen ambitie vind
dat kost klauwen met geld, geld dat je veel beter kan besteden.
Ik snap niet dat men het geld op zijn/haar rug heeft groeien hoor.
Ik heb ezlf geen kinderen en wil ze ook niet maar toch vind ik wel dat men erg makkelijk doet over opvang. ja dat doet familie wel.
Als kinderen naar school gaan vind ik het al anders en vanaf een jaar of 12 mag fulltime ook geen probleem zijn... Ik denk gewoon dat als baby's/peuters zich toch ook het prettigst voelen bin hun eigen pappa & mamma.
quote:Daarom, ik heb een oppaskindje gehad, s'morgens werd ze gebracht en om 5 uur weer opgehaald, 5 dagen in de week voor 2 jaar lang
Op maandag 26 januari 2004 10:43 schreef Nmgn70 het volgende:
Ik denk dat er idd een groot verschil is in het aantal uren. Kan me niet voorstellen dat je je baby naar de opvang brengt en allebei fulltime(of 32 uur, nog teveel) aan de slag gaat.Als kinderen naar school gaan vind ik het al anders en vanaf een jaar of 12 mag fulltime ook geen probleem zijn... Ik denk gewoon dat als baby's/peuters zich toch ook het prettigst voelen bin hun eigen pappa & mamma.
Ik zie daarin geen enkel probleem. En geld. Ik zeg altijd ik ben op gevoed in een gezin met alleen een wao-uitkering, daar was nooit veel geld en eigenlijk heb ik daar nooit onder te lijden gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |