Waarom?
Omdat het mij en een aantal anderen leuk leek om zo'n toernooi te organiseren. We zagen dat het invloedrijkste personen toernooi erg goed liep en daarmee veel nieuwe users aantrokken.
Hoe doe ik mee?
Dat is nog steeds heel gemakkelijk. Je maakt een top 15 van de naar jouw inzicht, meest invloedrijkste volkeren op de wereldgeschiedenis. Dat kunnen volkeren zijn die de wereld niet had kunnen missen, of volkeren wiens invloed nog steeds sporen nalaat in onze wereld.
Let wel op de namen waaronder de volkeren destijds bekend stonden. Er is een verschil tussen Franken en Fransen bijv.
Lijstje klaar? Post het dan hier in dit topic.
Ik zal alle lijstjes verzamelen en daar een uitslag uithalen. De nummer 1 krijgt 15 punten, nummer 2 krijgt 14 punten, tot aan nummer 15 die 1 punt verdient.
Waarom een Top 15?
Om iedereen mee te kunnen laten doen. De vaste users van C&H zullen er misschien meer kunnen bedenken, maar anderen zullen misschien met moeite 15 kunnen bedenken. Op deze manier hebben we een zo'n groot mogelijk deelnemersveld.
Kan opsturen ook?
Ja. Je kunt je lijstje opsturen naar mij jasperquasar@hotmail.com of naar Natalie. natalie@fok.nl Vermeld wel je gebruikersnaam erbij.
We zullen dan dit lijstje ook hier plaatsen maar dan zonder de gebruikersnaam erbij.
We geven natuurlijk de voorkeur aan om zelf je lijstje hier neer te zetten omdat je anderen op ideeën kan brengen of erover gepraat kan worden in het discussietopic.
Beide manieren van opsturen tellen mee, maar slechts één top 15 per user natuurlijk.
Tot wanneer kan ik meedoen?
We zaten te denken aan een periode van 2 a 3 weken, afhankelijk van hoe het loopt. Vooralsnog ga ik ervan uit dat je lijstje meetelt tot en met zondag 15 februari. Kort daarna zullen ik en Natalie de uitslag bekend maken.
Veel succes met het opstellen van het lijstje, maar denk er wel even over na.
Mochten er nog vragen zijn, kan je die stellen aan mij, Natalie of Yvonne.
Ook kun je daarvoor in het volgende topic terecht: [Discussie] Historisch volkeren tournament.
Quasar, Natalie & Yvonne.
[Dit bericht is gewijzigd door Quasar_de_Duif op 26-01-2004 20:51]
Argumentatie volgt later, en misschien is dat beter in dat discussietopic.
1. Romeinen
2. Italie (renaissance)
3. Grieken
4. Macedonie (Alexander)
5. Fransen
6. Engelsen
7. Afrikaanse "zwarte" landen (slavernij periode hebben wel degelijk onbedoeld heel veel invloed op onze samenleving nu)
8. Amerika (nu)
9. Egypte
10. Duitsland (WWII)
11. Nederland (1700)
12. Joden (voor christus)
13. Soviet Unie
14. China
15. Spanje
1. Grieken
2. Romeinen
3. Joden
4. Spanjaarden
5. Engelsen
6. Chinezen
7. Babyloniers
8. Perzen
9. Fransen
10. Italianen
11. Hunnen
12. Arabieren
13. Egyptenaren
14. Nederlanders
15. Amerikanen
1. Groot-Brittanië
2. Romeinen
3. Macedoniërs
4. Frankrijk
5. Grieken
6. Feniciërs
7. Joden
8. Soemeriërs
9. Spanje
10. Verenigde Staten
11. Duitsland
12. Rusland
13. Chinezen
14. Arabieren
15. Portugal
Motivatie.
Soms gebruik ik namen van landen en soms gebruik ik namen van volkeren, dit omdat, wel, er een verschil bestaat. Het ziet er overigens vrij 20e eeuws euro-centrisch uit, maar dat is moeilijk te vermijden.
Groot-Brittanië, Frankrijk, Spanje en Portugal heb ik gekozen vanwege hun blijvende invloed op de inrichting van de wereld en het beginnen van het mondialisme.
De Romeinen legden de fundamenten voor Europa, zoals de Macedoniërs (Grieken) dat hebben gedaan voor het Midden-Oosten. De Griekse en Joodse culturen zijn bepalend geweest voor Europa, en dus de wereld. De Feniciërs hebben door hun handel een sterk Middellands Zee gebied gecreërd, of geëxploiteerd.
Soemeriërs stonden aan de basis van de Mesopotamische beschavingen, waar vrij veel kennis is ontdekt.
De Verenigde Staten, Duitsland en Rusland hebben technologisch iets betekent voor de wereld en hebben ook the face of the earth veranderd in de twintigste eeuw.
Voorts zijn de Chinezen en Arabieren nog wel bepalend geweest voor hun gebied en heeft het een uiterst klein korreltje kennis aan Europa geleverd.
De gedeelde plaats op 0 is trouwens voor Atlantis en, uiteraard, de Reptilians, .
[Dit bericht is gewijzigd door Monidique op 27-01-2004 22:43]
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 23:24 schreef yvonne het volgende:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=37764
quote:Dat mag je doen in het discussie topic. Zie openingspost voor de link.
Op dinsdag 27 januari 2004 23:36 schreef Nimitz het volgende:
Leuke actie, mijn lijstje komt zeker. Maar --> is goede motivatie eigenlijk geen vereiste??
quote:Sorry, verkeerd gelezen. Ik zal even wat veranderen.
Op dinsdag 27 januari 2004 23:38 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Dat mag je doen in het discussie topic. Zie openingspost voor de link.
Althans, een andere keer, .
1.Grieken
2.Egyptenaren
3.Romeinen
4.Russsen
5.Babyloniers
6.Azteken
7.Mayas
8.Incas
9.Afrikanen
10.Joden
11.Duitsers
12.Engelsen
13.Fransen
14.Turken
15.Nederlanders
[Dit bericht is gewijzigd door sioux_ op 28-01-2004 00:43]
quote:Even aanpassen graag.
Op dinsdag 27 januari 2004 23:53 schreef sioux_ het volgende:
11. Amerikanen
14. Amerikanen
[Dit bericht is gewijzigd door Isildur op 28-01-2004 00:23]
- Amerikanen
- Macedoniers
- Meden en Perzen
- Romeinen
- Grieken
- Spanjaarden
- Britten
- Egyptenaren
- Duitsers
- Mongolen
- Inca's
- Maya's
- Turken/Ottomanen
- Russen
- Vikingen/Noormannen
quote:Goeie dag
Op dinsdag 27 januari 2004 22:31 schreef Monidique het volgende:
Voorts zijn de Chinezen en Arabieren nog wel bepalend geweest voor hun gebied en heeft het een uiterst klein korreltje kennis aan Europa geleverd.
0,0 was het eerst het wordt nu al meer !!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |