http://www.almererulez.nl/nieuws_detail.php?i=2141
Nu staat er bij dit bericht ook weer een bron... Maar ik vind het allemaal niet echt betrouwbaar, weet iemand hier meer vanaf? Of zijn insiders op fok actief?
Zal namelijk wel mooi zijn als chello wat harder gaat
Om weer de concurentie aan te gaan heeft chello besloten om ook een verhoging in te gaan voeren.
Met zo veel spelfouten vind ik het niet echt betrouwbaar overkomen.
Mocht het echt zo zijn, dan is dat straks vast wel te lezen op de Chello homepage.
quote:Als je het zo leest lijkt het net alsof het alleen voor nieuwe klanten is.
De bron
--> Deze informatie is bij ons binnen gekomen dankzij een medewerker van UPC deze hebben naar hun zeggen deze informatie gekregen zodat ze vanaf volgende week hun toekomstige klanten beter van dienst kunnen zijn.
Anyway, ik hoop het voor je, ik heb jaren bij Chello gezeten en het is echt ruk!
als dit niet zo is
Waar blijft @Home eigenlijk met hun verhoging
quote:Wat is er zo ruk aan chello? Ik heb het al sinds begin 1999 (toen heette het nog gelrevision) ben er altijd tevreden mee geweest
Op zondag 25 januari 2004 20:48 schreef 303 het volgende:[..]
Als je het zo leest lijkt het net alsof het alleen voor nieuwe klanten is.
Anyway, ik hoop het voor je, ik heb jaren bij Chello gezeten en het is echt ruk!
quote:Chelloo is meestal zeer betrouwbaar. Maar wees er maar zeker van dat Chello er mee gaat adverteren als het gebeurt...
Op zondag 25 januari 2004 20:49 schreef _Administr8or_ het volgende:
Ik zag het toevallig vandaag ook op een ander forum staan !
en daar stond deze bron bij : http://www.chelloo.com/forum/index.php/topic,4300/0Waar blijft @Home eigenlijk met hun verhoging
[Dit bericht is gewijzigd door MadGuy op 25-01-2004 20:52]
quote:Titel van dat topic: Vanmiddag UPC vertegenwoordiger geweest
en daar stond deze bron bij : http://www.chelloo.com/forum/index.php/topic,4300/0Waar blijft @Home eigenlijk met hun verhoging
Hmmm... ik vertrouw het allemaal voor geen meter
quote:De upload snelheid is zwaar ruk!
Op zondag 25 januari 2004 20:51 schreef Ronaldsen het volgende:[..]
Wat is er zo ruk aan chello?
quote:nice
quote:Idd... Ik blijf nu nog hangen op 2560kbit ofzo. Nu heb ik werkelijke snelheden van 250kb/s gemiddeld. Maar ik zou niet klagen als dat 500kb/s wordt
Op zondag 25 januari 2004 20:49 schreef _Administr8or_ het volgende:Waar blijft @Home eigenlijk met hun verhoging
quote:idd 16kb/s voor 50 ¤
Op zondag 25 januari 2004 20:52 schreef mazaru het volgende:[..]
De upload snelheid is zwaar ruk!
quote:Op die ene keer 6 maanden storing en een keer 2 maanden storing na dan is het meestal wel te doen. Was altijd beter dan telefoon of isdn. Het is dat ik nu geen telefoonaansluiting thuis heb anders nam ik toch echt wel een ADSL lijn. Dit vooral vanwege de upload.
Op zondag 25 januari 2004 20:51 schreef Ronaldsen het volgende:[..]
Wat is er zo ruk aan chello? Ik heb het al sinds begin 1999 (toen heette het nog gelrevision) ben er altijd tevreden mee geweest
[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Stupid op 25-01-2004 21:05]
quote:idem voor @home
Op zondag 25 januari 2004 20:52 schreef Steve-O het volgende:[..]
idd 16kb/s voor 50 ¤
(die 16 kb haal je bij @home trouwens toch nooit)
quote:
Het nieuwe abonnement is alleen voor surfen en e-mailenChello/connection = ¤14.95
Snelheid
400/64 kb/sec = DL 50kb/s UL 8kb/s
Datalimiet: DL 750Mb UL 750Mb
Server toestaan: Nee kan ook niet IRC en p2p woorden geblokkeerd
Met meerdere PC online: NeeChello/entry = ¤22.95
Oude snelheid
400/64 kb/sec = DL 50kb/s UL 8kb/s
Datalimiet: DL 500Mb
Server toestaan: Nee
Met meerdere PC online: NeeNieuwe snelheid
768/96 kb/sec = DL 96kb/s UL 12kb/s
Datalimiet: DL 2Gb UL 2Gb
Met meerdere PC online: NeeChello/light = ¤32.95
Oude snelheid
768/96 kb/sec = DL 96kb/s UL 12kb/s
Datalimiet: DL 1Gb
1024/128 kb/sec = DL 128kb/s UL 16kb/s
Datalimiet: DL 20Gb UL 3Gb
Met meerdere PC online: NeeChello/classic = ¤49.95
Oude snelheid
1500/128 kb/sec = DL 187.3kb/s UL 16kb/s
Datalimiet: DL 1Tb
3000/512 kb/sec = DL 375bk/s UL 64kb/s
Datalimiet: DL geen UL 75gb
Server toestaan: Ja
Met meerdere PC online: JaChello/Plus = ¤79.95
Oude snelheid
3000/384 kb/sec = DL 375bk/s UL 48kb/s
Datalimiet: DL 2Tb
Met meerdere PC online: JaNieuwe snelheid
Minimaal 4000 Maximaal 6000/1024 = DL 750kb/s UL 128kb/s
Datalimiet: DL geen UL 1.5Tb
Met meerdere PC online: Ja
quote:nice
Op zondag 25 januari 2004 20:58 schreef pascalheister het volgende:
had het ook al gelezen vorige week
de planning is idd dit
[..]
Maar is dat niet een beetje veel?
quote:chello heeft toch een FUP waarbij alleen de top25 wordt gebeukt
Op zondag 25 januari 2004 21:00 schreef PlaagGeest het volgende:
Maar in dat almere verhaaltje staat dat classic een limiet heeft van 1 terrabyte....Maar is dat niet een beetje veel?
quote:En waar ongeveer woon jij?
Op zondag 25 januari 2004 21:02 schreef DanJIE het volgende:
Chello is bij mij al een aantal weken geleden verhoogd iig.
Voorheen altijd een constante 1,5 Mbit, maar nu pieken van 2 Mbit. Ik ben op zich altijd wel tevreden geweest over Chello, behalve de upload natuurlijk zoals al eerder gezegd. Maar binnenkort over naar Demon, lekker 1 Mbit up en 8 down, kan ik niet weerstaan voor 15 euro'tjes meer....
Of ik kijk even in zijn profiel...rotterdam...klopt dat?
[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Stupid op 25-01-2004 21:22]
Er zijn geen officiele verklaringen geweest, maar chello lijkt wel de upload te gaan verhogen. datalimit, policy en downloadsnelheid zullen gelijk blijven. Wanneer dit zou gebeuren, en OF het zou gebeuren is nog niet bekend
quote:als ze willen concureren met adsl moeten ze wel denk ik
Op zondag 25 januari 2004 21:24 schreef dafelix het volgende:
lijkt me erg sterk dat zowel download wordt verdubbeld en upload word verviervoudigd, dat je ineens wel een server mag draaien, voor 't zelfde geld....
quote:80 euro voor Planet? Basic ADSL is ongeveer even duur.
Op zondag 25 januari 2004 21:29 schreef Renesite het volgende:
Toch lijkt het me super stug...
Dan kan je beter voor 50 euro kabel nemen dan 80 euro voor planet e.d te dokken...
érg stug
quote:Yup...als ze dat niet doen overweeg ik toch serieus om een telefoonlijn aan te vragen en adsl te nemen. Ik wordt er een beetje moe van dat je geen server mag draaien voor die geld en die upload maar wel x5.
Op zondag 25 januari 2004 21:27 schreef StefanFM het volgende:[..]
als ze willen concureren met adsl moeten ze wel denk ik
quote:Wordt morgen bekend gemaakt geloof ik.
Op zondag 25 januari 2004 21:24 schreef dafelix het volgende:
lijkt me erg sterk dat zowel download wordt verdubbeld en upload word verviervoudigd, dat je ineens wel een server mag draaien, voor 't zelfde geld....Er zijn geen officiele verklaringen geweest, maar chello lijkt wel de upload te gaan verhogen. datalimit, policy en downloadsnelheid zullen gelijk blijven. Wanneer dit zou gebeuren, en OF het zou gebeuren is nog niet bekend
quote:dan wordt chello weer goedkoper in prijs/down/up dan adsl
Op zondag 25 januari 2004 21:32 schreef Ablaze het volgende:[..]
80 euro voor Planet? Basic ADSL is ongeveer even duur.
En de service/verbindingskwaliteit van ADSL is natuurlijk niet te vergelijken met de kwaliteit van het "befaamde" UPC.
quote:Ja dat klopt, volgens mij wordt de classic geen 3 mb maar 2 mb trouwens, dit stond een aantal posts terug... hier zijn mijn speedtest bevindingen:
Op zondag 25 januari 2004 21:05 schreef Dr.Stupid het volgende:[..]
En waar ongeveer woon jij?
En welk modem heb je?Of ik kijk even in zijn profiel...rotterdam...klopt dat?
Download : 251.1 KByte/sec
Upload : 14.6 KByte/sec
Connection : 738.0 Conn/min
Ping test Nederland : 28.0 ms
Edit: Owja en ik heb een COM21 modem...
En ik heb het 50 duuro abbonement.
Nog eens uitvoeren dan maar.
Nr 2 is al wat realistischer met 170 KB/s down
atm zo'n 320Kb/s als piek.
Vorige keer een filmpje geleeched met gemiddeld meer dan 300Kb/s... is toch zeker een stuk beter laatste tijd.
quote:ergens deze week als het goed is
Op maandag 26 januari 2004 09:19 schreef _Flea_ het volgende:
Hmm, dat is een verdubbeling van de downloadsnelheid en een verviervoudiging van de upload snelheid. Die uploadsnelheid maakt me al blij als het doorgaat!
Kan mijn ftp weer volop draaien
quote:Me2
Op maandag 26 januari 2004 11:35 schreef RAM_ het volgende:
zou wel erg cool zijn als ze dit invoeren, vorige week zei ik nog waarom gooit chello de snelheden niet omhoog.
quote:Dat zeg ik al elke dag 1 jaar lang
zou wel erg cool zijn als ze dit invoeren, vorige week zei ik nog waarom gooit chello de snelheden niet omhoog.
quote:ik dus ook, kwamen een paar van die chello enquette miepen aan de deur.
quote:Hier ook vorige week
Op maandag 26 januari 2004 11:43 schreef Magneet het volgende:[..]
ik dus ook, kwamen een paar van die chello enquette miepen aan de deur.
Die lul wist geeneens wat Lag was
quote:ja inderdaad.
Op maandag 26 januari 2004 11:45 schreef Steve-O het volgende:[..]
Hier ook vorige week
Die lul wist geeneens wat Lag was
quote:JIJ mazzelaar ik heb maar 4 en dat voor 22 euri
Op zondag 25 januari 2004 20:52 schreef Steve-O het volgende:[..]
idd 16kb/s voor 50 ¤
quote:denk jij dat chello de bandbreedte opschroeft zonder dat ff te melden ?
Op maandag 26 januari 2004 12:45 schreef _Flea_ het volgende:
Het is nog niet omhoog gegooid. Was net thuis en downloade 4 filetjes tegelijk met 18 kb/s per stuk. Normaal ligt het een stuk hoger en heb ik alle bandbreedte in gebruik.
quote:Goh wisten we nog niet
Op maandag 26 januari 2004 20:21 schreef RAM_ het volgende:
Hier wat nieuwtjes omtrent Chello. In het eerste kwartaal 2004 gaat eindelijk de snelheid omhoog!!!!!!!!!!, wellicht al Febr. of Maart aldus de planning, dit ivm concurentie en een te groot klantenverloop naar de div. adsl aanbieders. Er komt een nieuwe variant aan de onderkant van de markt nml een abo voor 14.95 pm. Verder gaat de snelheid van light omhoog naar een verdubbeling van nu. Classic gaat zeker naar 2000 kB en wellicht nog hoger naar 3000 kB maar daar zijn ze nog niet geheel uit! de upload gaat naar512 kB. Plus gaat naar 4500 kB en de upload naar 1024 kB. Verder gaat de Downloadbeperking verdwijnen! De planning voor al dit moois is 1e kw 2004 alhoewel met Upc/Chello weet je maar nooit! maar dit alles is serieus en uit eerste hand.
Als die uploadsnelheid maar omhoog gaat, de downloadsnelheid kan me niet zoveel schelen. En natuurlijk is het ook lekker dat je nu meerdere pc's aan 1 verbinding legaal mag aansluiten.
quote:dat zou wel heel erg snel zijn
Op dinsdag 27 januari 2004 17:02 schreef pascalheister het volgende:
laatste nieuws wat ik gehoord heb is dat er 2 februari iets gebeurd.
quote:Helemaal mee eens. De download van 1.5MBit heb ik nooit echt een beperking gevonden (hoewel meer altijd beter is en 3MBit klinkt zeker
Op maandag 26 januari 2004 21:35 schreef yootje het volgende:
Dat zou erg lekker zijn, was net van plan om een eigen servertje te beginnenAls die uploadsnelheid maar omhoog gaat, de downloadsnelheid kan me niet zoveel schelen. En natuurlijk is het ook lekker dat je nu meerdere pc's aan 1 verbinding legaal mag aansluiten.
Ik hoop maar dat het waar is, Chello/UPC zelf geeft nog geen kik.
Vage info dus, maar DAT er wat staat te gebeuren lijkt me nu wel redelijk zeker.
* JeroenH wacht met smart op meer upload
Weten die niet iets ?
quote:ja onder andere flat_erik...
Op woensdag 28 januari 2004 12:24 schreef Viper_74 het volgende:
Waar zijn die gasten van de chello helpdesk dan ?
Er zaten toch een paar mensen bij chello die via FoK altijd mensen hielpen met problemen, maar die wegens interne problemen moesten stoppen omdat ze het niet meer mochten.Weten die niet iets ?
erg jammer dat dat niet meer is
quote:Voor welke abonnementen??? Doe maar voor de Classic. Dat gebruiken de meeste mensen geloof ik. Die zitten al sinds jaar en dag met die klote upload. Duurt echt minuten als je een beetje groot mailtje de deur uit doet.
Op woensdag 28 januari 2004 12:16 schreef JeroenH het volgende:
Hm, ik had net de Chello helpdesk aan de lijn (voor iets anders), maar ik heb uiteraard gelijk even gevraagd hoe dat nou zit. Die jongen wilde er niet zoveel zeggen behalve "dat er snelheidsverhogingen aankomen om onze concurrentiepositie te behouden, maar wanneer of voor welke abonnementen kan ik niet zeggen".Vage info dus, maar DAT er wat staat te gebeuren lijkt me nu wel redelijk zeker.
* _Flea_ wacht met smart op meer upload
quote:Niet zo egoïstisch joh... van mij mogen alle abonnementen omhoog in snelheid
Op donderdag 29 januari 2004 08:19 schreef _Flea_ het volgende:
Voor welke abonnementen??? Doe maar voor de Classic. Dat gebruiken de meeste mensen geloof ik. Die zitten al sinds jaar en dag met die klote upload. Duurt echt minuten als je een beetje groot mailtje de deur uit doet.
quote:dacht ut nie.. na 70 gig wordt je mooi afgeknepen
Op zondag 25 januari 2004 21:02 schreef StefanFM het volgende:[..]
chello heeft toch een FUP waarbij alleen de top25 wordt gebeukt
quote:met 70 gb vraag ik me af waarom je geen 8 mbit adsl neemt
Op donderdag 29 januari 2004 12:42 schreef donald_dick het volgende:[..]
dacht ut nie.. na 70 gig wordt je mooi afgeknepen
code:Quote from: JRV op Vandaag om 09:40:22
Jezus, niemand gehoord van "'t Kofschip"?
Pfff, je zit hier niet op school ja dus stel je niet zo aan..
Het is geen fok.nl hiero waar ze altijd lopen te klagen over spelling.. :P
Maar goed, als kpn niet achter wil blijven zullen ze ook wel weer de snelheid verhogen
quote:Nee helemaal niet. Ik zit ook nog alleen maar bij Chello omdat ik geen vaste telefoonlijn heb (ADSL zou voor mij een dure grap worden als ik er ook een vaste lijn - die ik verder niet gebruik - bij moet aanvragen). Qua snelheid/prijs-verhouding is Chello op dit moment totaal niet concurrerend, als je toch al een vaste lijn hebt en die ook daadwerkelijk gebruikt.
Op donderdag 29 januari 2004 12:47 schreef greatgonzo het volgende:
waaaaa! ik ben een grote sukkel geweest om over te stappen van chello naar planet ADSL.
Geloof er niets van , en al verhogen ze de snelheden, de snelheidslimiet die ze nu aanbieden wordt al nauwelijks gehaald, hoe willen ze het dan nog sneller maken.
Ik zat meestal tussen de 60/100KB/sec in, das een stuk minder snel dan waarmee ze adverteerde, 1.5mbit.
quote:Dat is inderdaad altijd het lastige met Chello (met kabel in het algemeen natuurlijk), de snelheid is heel erg afhankelijk van de omgeving waar je in zit. Ik haal vrijwel continu 160 kbyte/sec als ik iets download (mits de server waar het vandaan komt die snelheid haalt uiteraard). Ik denk dat bij mij in de straat weinig mensen Chello hebben. Maar er zijn inderdaad ook zat mensen die zeker 's avonds veel lagere snelheden halen dan theorethisch mogelijk.
Op donderdag 29 januari 2004 14:43 schreef Kremers het volgende:
Geloof er niets van, en al verhogen ze de snelheden, de snelheidslimiet die ze nu aanbieden wordt al nauwelijks gehaald, hoe willen ze het dan nog sneller maken.
Ik zat meestal tussen de 60/100KB/sec in, das een stuk minder snel dan waarmee ze adverteerde, 1.5mbit.
Ik moet dan ook nog zien wat er van die snelheidsverhogingen terechtkomt, het zijn nl. verhogingen van de maximale theorethische snelheden. Als ik straks maximaal 3MBit heb maar ik blijf steken op 160 kbyte/sec dan heeft die hele snelheidsverhoging voor mij dus geen zin gehad. Ik hoop ook maar dat Chello er wat geld voor heeft uitgetrokken om ook hun backbone etc. op de hogere snelheden voor te bereiden. Maar Chello kennende.... we wachten het af.
quote:Ik verwacht morgen e-mail van ze.
Op donderdag 29 januari 2004 15:14 schreef JeroenH het volgende:[..]
.... we wachten het af.
quote:Optimist!
Op zondag 1 februari 2004 20:17 schreef the-O het volgende:[..]
Ik verwacht morgen e-mail van ze.
Vraag me echt af wat ik er van ga merken, streaming video moet dan toch echt in de hoogste versnelling kunnen lijkt me.
[Dit bericht is gewijzigd door mazaru op 01-02-2004 21:37]
quote:Nu nog even wachten op het platina jachtluipaard ofzo
Op zondag 1 februari 2004 21:25 schreef mazaru het volgende:[..]
Optimist!
Ik zit net naar "ook dat nog" te kijken, daar krijgt UPC de gouden slak aangeboden!
Toch nog een onderscheiding voor ze.
quote:Als dit gebeurt ben ik enorm blij.
Chello/classic = ¤49.95Oude snelheid
1500/128 kb/sec = DL 187.3kb/s UL 16kb/s
Datalimiet: DL 1Tb
Datalimiet: DL geen UL 75gb
Met meerdere PC online: Ja
quote:Heh, anders ik wel
Op maandag 2 februari 2004 16:13 schreef Burner2000 het volgende:
Als dit gebeurt ben ik enorm blij.
quote:nope kzit nog op 62.194.76.*
Op dinsdag 3 februari 2004 18:56 schreef Longlegg het volgende:
dr wordt toch echt gewerkt aan een upgrade denk ik ! ik ben van een 62.163.62.... adres naar een 213.93.120..... adres gegaandenk dat dit temaken heeft met het omleggen van het netwerk ! iemand hier die ook een ander ip heeft ?
quote:Wat moet je ook alweer intiepen om je ip te bekijken?
Op dinsdag 3 februari 2004 18:58 schreef Longlegg het volgende:
ik hoor hier op msn van best wat mensen dat ze een ander ip gekregen hebben, ook de tracert naar bijvoorbeeld fok.nl loopt heel anders..
quote:Start -> Uitvoeren -> 'cmd' -> ipconfig -> profit.
Op dinsdag 3 februari 2004 19:09 schreef APK het volgende:
Wat moet je ook alweer intiepen om je ip te bekijken?
quote:profit
Op dinsdag 3 februari 2004 19:35 schreef Leshy het volgende:[..]
Start -> Uitvoeren -> 'cmd' -> ipconfig -> profit.
Nieuwe snelheid:
Echt beter gewoon !! Ik word namelijk helemaal gestoord van die 14 kb/s praktische upload snelheid !!
* Speedski danst
quote:prof·it P Pronunciation Key (prft)
Op dinsdag 3 februari 2004 19:56 schreef StefanFM het volgende:
profit
quote:huh
Op dinsdag 3 februari 2004 23:01 schreef hp22 het volgende:
Ik ben van 80.56.32.*** naar 213.46.125.** gegaan zie ik net! Misschien wordt chello snel sneller dan
quote:Sinds ik chello kreeg zomer 2001 heb ik dat andere ip gehad
Op dinsdag 3 februari 2004 23:10 schreef Steve-O het volgende:[..]
huh
sjello is toch static IP
[Dit bericht is gewijzigd door hp22 op 03-02-2004 23:18]
quote:Mijn IP is nog hetzelfde
Op dinsdag 3 februari 2004 23:14 schreef hp22 het volgende:[..]
Sinds ik chello kreeg zommer 2001 heb ik dat andere ip gehad
quote:Tsja, van de week lag chello er eventjes uit hier, toen is het denk ik veranderd
Op dinsdag 3 februari 2004 23:16 schreef Steve-O het volgende:[..]
Mijn IP is nog hetzelfde
quote:als je een com21 modem hebt is je ip idd static ! dus hou je ook het zelfde adres, maar alle andere modems hebben dynamisch ip
Op dinsdag 3 februari 2004 23:10 schreef Steve-O het volgende:[..]
huh
sjello is toch static IP
quote:Dank U.
Op dinsdag 3 februari 2004 19:35 schreef Leshy het volgende:[..]
Start -> Uitvoeren -> 'cmd' -> ipconfig -> profit.
quote:Zolang het maar gebeurd als ik op mijn werk ben
Op dinsdag 3 februari 2004 23:19 schreef hp22 het volgende:[..]
Tsja, van de week lag chello er eventjes uit hier, toen is het denk ik veranderd
* SpeedyGJ is verder wel tevreden behalfe de upload,
Ik denk wel dat Chello de snelheden gaat upgraden om te concurreren met de ADSL aanbieders. Er zullen wel veel mensen overgestapt zijn op ADSL.
quote:Doe wel eerst cmd en dan pas ipconfig.
Op dinsdag 3 februari 2004 23:33 schreef APK het volgende:[..]
Dank U.
Maar die DOS box flitst in een split second weer weg, kan het niet lezen dus.
quote:Ze willen denk ik voorkomen dat ze straks nog meer klanten kwijt raken.
Op dinsdag 3 februari 2004 23:45 schreef Duiveltja het volgende:
Mijn ip is nog een ordinaire 62.195....Ik denk wel dat Chello de snelheden gaat upgraden om te concurreren met de ADSL aanbieders. Er zullen wel veel mensen overgestapt zijn op ADSL.
quote:Ik ben een van die klanten als het niet gauw ge-upgrade word
Op dinsdag 3 februari 2004 23:46 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Ze willen denk ik voorkomen dat ze straks nog meer klanten kwijt raken.
quote:http://test.net.upc.nl/
Op dinsdag 3 februari 2004 23:49 schreef Steve-O het volgende:
Wat is ook alweer de link van die upc testserver
quote:Grazie.
Op dinsdag 3 februari 2004 23:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
Doe wel eerst cmd en dan pas ipconfig.
Anders werkt het idd niet.
Ik zit nog op mijn oude 24.132.etc ip........
quote:niet te hard
Op dinsdag 3 februari 2004 23:51 schreef Steve-O het volgende:
upc test server zegt 107.3 KByte/sec
met classic
[Dit bericht is gewijzigd door Longlegg op 03-02-2004 23:54]
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 23:49 schreef Steve-O het volgende:[..]
quote:Nog te traag naar mijn mening
Download 1 mb file
Behaalde download snelheid: 703 Kbit/sec
87.9 KByte/sec
11.0 x ISDN
De behaalde snelheid is: goed
Conclusie: Op dit moment heeft u een goede download
Download 5mb file
Behaalde download snelheid: 1204 Kbit/sec
150.5 KByte/sec
18.8 x ISDN
De behaalde snelheid is: perfect
Conclusie: Op dit moment heeft u een perfecte download snelheid
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 23:50 schreef APK het volgende:[..]
Grazie.
Ik zit nog op mijn oude 24.132.etc ip........
quote:download is erg traag ja
Op dinsdag 3 februari 2004 23:55 schreef Duiveltja het volgende:[..]
[..]Nog te traag naar mijn mening
quote:wat begint
Op dinsdag 3 februari 2004 23:55 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
. Amsterdam.
De mijne begint ook zo,.
quote:Zo val der bijna van flauw zo snel
Op dinsdag 3 februari 2004 23:55 schreef onetouch het volgende:
het kan altijd nóg sneller: 69.1 KByte/sec
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 23:56 schreef Steve-O het volgende:[..]
wat begint
[..]Zo val der bijna van flauw zo snel
quote:chello light
Op dinsdag 3 februari 2004 23:56 schreef Steve-O het volgende:zo val der bijna van flauw zo snel
quote:
Behaalde download snelheid: 1026 Kbit/sec
128.3 KByte/sec
16.0 x ISDN
De behaalde snelheid is: goed
Conclusie: Op dit moment heeft u een goede download snelheid
quote:
1541
542Kbit/sec / 1541 118 Kbit/sec
dat dat ik 1500Kbit /s had
[Dit bericht is gewijzigd door Steve-O op 03-02-2004 23:59]
quote:Nieuw IP
Op dinsdag 3 februari 2004 23:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
!
M'n IP..
quote:En jij zit nog wel in A'dam.
Op dinsdag 3 februari 2004 23:58 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
quote:APK zegt mijn IP begint nog steeds met 24.132.
Op dinsdag 3 februari 2004 23:59 schreef Steve-O het volgende:[..]
Nieuw IP
?
quote:Sorry tis laat
Op woensdag 4 februari 2004 00:01 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
APK zegt mijn IP begint nog steeds met 24.132.
Waarop ik reageer, Amsterdam, de mijne begint ook zo. Met 24.132. dus.
Snappie?
[edit]
PI moest " " zijn
quote:Ja, dat haal je met Cistron makkelijk soms..
Op woensdag 4 februari 2004 00:01 schreef Duiveltja het volgende:[..]
En jij zit nog wel in A'dam.
Een leraar van mij die in A'dam woont haalde ooit 1mb p/s
(niet met Chello natuurlijk)
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 00:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
APK zegt mijn IP begint nog steeds met 24.132.
quote:Ons IP, wat doen ze?
Behaalde download snelheid: 1263 Kbit/sec
157.9 KByte/sec
19.7 x ISDN
De behaalde snelheid is: perfect
Conclusie: Op dit moment heeft u een perfecte download snelheid.
Maar ja, ik vertrouw die eigen Chello server in Arnhem niet.
En de upload
quote:Voor sneller internet wil ik best van IP wisselen..
Op woensdag 4 februari 2004 00:20 schreef APK het volgende:[..]
[..]Ons IP, wat doen ze?
Maar ja, ik vertrouw die eigen Chello server in Arnhem niet.
En de upload
quote:Ik ook wel, elke dag als het moet.
Op woensdag 4 februari 2004 01:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
Voor sneller internet wil ik best van IP wisselen..
quote:Staat die ook op die site, niet gezien.
De uploadtest issie nu aan het doen.
quote:Dat gedownloade bestandje van 5mb ben ik nu aan het uppen..
Op woensdag 4 februari 2004 01:14 schreef APK het volgende:[..]
Ik ook wel, elke dag als het moet.
[..]Staat die ook op die site, niet gezien.
quote:Afzetters,
Bestandsgrootte: 5120 Kbytes
Benodigde tijd: 397.0 seconden
Behaalde upload snelheid: 103 Kbit/Sec
12.9 KByte/sec
1.6 x ISDN
De door u behaalde snelheid is: goed
quote:Dan ligt je internet er dus niet uit, probeer eens andere nameservers te gebruiken.
Op woensdag 4 februari 2004 12:00 schreef WebForce het volgende:
Mijn internet ligt er thuis al bijna 24 uur uit. Alleen ICQ en Skype wil nogErg vaag. Wel ben ik veranderd van ip-adres...
![]()
quote:hier nog steeds +/- 160 kb/s maar probeer www.speedtest.nl is ?!
Op woensdag 4 februari 2004 13:00 schreef _Flea_ het volgende:
Kan het zijn dat de snelheden omhoog zijn gegaan? Of verbeeld ik het me dat ik sneller kan downloaden.
hopelijk word het snel door gevoerd.
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 12:41 schreef fyful het volgende:[..]
Dan ligt je internet er dus niet uit, probeer eens andere nameservers te gebruiken.
quote:Hier ook niet.. Maar ik denk niet dat de snelheden zomaar omhoog gaan.. Zal eerst wel een officieel persbericht komen en zo.
Op woensdag 4 februari 2004 14:05 schreef Steve-O het volgende:
nog steeds nix verandert.
quote:vaag dat ze dan wel IP's aan het veranderen zijn
Op woensdag 4 februari 2004 14:08 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Hier ook niet.. Maar ik denk niet dat de snelheden zomaar omhoog gaan.. Zal eerst wel een officieel persbericht komen en zo.
quote:icq en skype en msn en dat soort progjes hebben geen dns nodig (zet internet addressen zoals www.google.nl om naar het desbetreffende ip adres) en daar heb je van chello 2 dns ip adressen van gekregen, waarschijnlijk zijn die veranderd of iets dergelijks, dus kan je nog wel icq'en maar niet meer internetten (tenzij je elke ip adres bij een website weet
Op woensdag 4 februari 2004 14:05 schreef WebForce het volgende:[..]
Vertel?
quote:Ik denk dat dat ter voorbereiding is.
Op woensdag 4 februari 2004 14:10 schreef Steve-O het volgende:[..]
vaag dat ze dan wel IP's aan het veranderen zijn
quote:ik ben een maand geleden al van ip veranderd,ze mogen wel haast maken,ik ken er in mijn omgeving al 5 die naar adsl zijn overgestapt.
Op woensdag 4 februari 2004 14:23 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Ik denk dat dat ter voorbereiding is.
.
Na alle tv aandacht op chello heb ik daarna nooit meer problemen gehad
ik ben 99,9999999% online en altijd een downloadsnelheid van rond de 180 a 200kbs.
MAAR ik loop al tijdje met het plan om voer te stappen naar ADSL. vooral vanwege de brakke newsservers van chello, de te lage uploadsnelheid en de in vergelijking met adsl achtergeraakte downloadsnelheid.
Dus de snelheden verhogen is echt iets wat chello moet doen anders raken ze iedereen kwijt.
Ik vind wel dat ze de trouwe klanten het meest naaien. Nieuwe klanten krijgen nu allemaal extras en 6 maanden gratis enzo en wij betalen al 5 jaar 50 euro waarvan 1e jaar er geen kwaliteit geleverd werd.
Ik hoop dat chello eens wat meer aandacht besteed aan het behoud van klanten en dus de snelheden verhoogd, kortingen geeft en de klanten die het langst abbonee zijn eerst doen.
quote:Hmz.. ik zit al vanaf begin op 213.46.x.x
Op dinsdag 3 februari 2004 23:01 schreef hp22 het volgende:
Ik ben van 80.56.32.*** naar 213.46.125.** gegaan zie ik net! Misschien wordt chello snel sneller dan
Hopelijk gaat niet iedereen ineens naar 213.46 want het gaat bij mij nu snel en straks zit iedereen zeker op dezelfde lijnen en gaat het hier straks nog slomer
quote:Ik ben begonnen bij a2000
Op woensdag 4 februari 2004 17:48 schreef Hertog_Martin het volgende:
We hebben hier al bijna vijf (5)! jaar chello.
Eerste jaar enorm veel problemen gehad.. meer offline dan online.. echt niet leuk meer.
quote:ik zit in duivendrecht en heb een ip van 62.
Op woensdag 4 februari 2004 17:53 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Ik ben begonnen bij a2000
.
Nooit problemen gehad, op een paar uitzonderingen na.. (half uurtje geen internet oid)
Upload moet omhoog, das de reden dat ik ook ADSL wil..
Het ip-adres blijft hetzelfde, maar ik moet gewoon steeds de modem resetten. Super irritant, hiervoor nooit problemen, na de opstart problemen natuurlijk.
Hopelijk wordt het snel beter
Wanneer gebeurd het naaahoouww!!!
quote:Ja nou
Op donderdag 5 februari 2004 19:57 schreef Chaosma het volgende:
We wachten af, en we wachten en wachten en wachten![]()
![]()
![]()
quote:Ik heb nergens last van..
Op donderdag 5 februari 2004 20:13 schreef mazaru het volgende:[..]
Ja nou
wachten, en wachten, en wachten, Chello is zo snel als dikke stront door een theezeefje de laatste dagen.
Het duurt minuten voor er een pagina is geladen!
Ik denk dat ik maar een filmpje ga kijken, hier raak ik hartstikke geïrriteerd van!
quote:Behaalde download snelheid: 59 Kbit/sec
Op donderdag 5 februari 2004 20:17 schreef hp22 het volgende:[..]
Ik heb nergens last van..
Gaat lekker zo!!
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 20:19 schreef mazaru het volgende:[..]
Behaalde download snelheid: 59 Kbit/sec
7.4 KByte/sec
0.9 x ISDN
De behaalde snelheid is: zeer laag
Indien dit vaker voor komt (herhaal de test op verschillende tijdstippen op de dag en vergelijk de meet waarden) wordt U geadviseerd contact op te nemen met de helpdeskHet telefoonnummer van de helpdesk is 0900-1580 (10ect/minuut)
![]()
Gaat lekker zo!!![]()
Pluim voor upc!
quote:Jah chello heeft hier anders heel weinig uitgelegen de laaste tijd.
Op donderdag 5 februari 2004 21:02 schreef Mr.Dre het volgende:
Ik heb hier ook een prima chello connectie, het zou mooi zijn als de upload omhoog gaat want dan kan ik mijn digitale foto's wat sneller uploaden. Heb weleens nagedacht over een overstap naar adsl maar omdat ik bij chello een super stabielle verbinding heb ga ik niet over naar adsl.
Mijn buurman die adsl heeft ligt er vaker af dan ik met mijn chello.Pluim voor upc!
quote:Ik bij 64KB/S pas
Op vrijdag 6 februari 2004 16:24 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Jah chello heeft hier anders heel weinig uitgelegen de laaste tijd.
Dit jaar 0 keer, vorig jaar okt/nov/dec ook niet
Daarom blijf ik ook bij chello.
Idd die upload mag zeker omhoog, met 32 ben ik te vreden
quote:ja ik ook er moet echt een duidelijk verschil met adsl komen nu,
Op vrijdag 6 februari 2004 16:25 schreef Rhadida het volgende:[..]
Ik bij 64KB/S pas
quote:Op vele plaatsen kan @slome de capaciteit niet meer aan.
Op vrijdag 6 februari 2004 16:26 schreef Renesite het volgende:
Mag hopen dat het niet hetzelfde gaat als bij @home hoor, @home ziet er stilletjes ook vanaf, zoals ik alles nu over lees...
quote:Ja oke zo kan ik ook zeggen van: ik pas bij 128
Op vrijdag 6 februari 2004 16:25 schreef Rhadida het volgende:[..]
Ik bij 64KB/S pas
Iemand trouwens al meer nieuws?
quote:Ik zit te trappelen op officiele berichten
Op zaterdag 7 februari 2004 22:08 schreef SpeedyGJ het volgende:Iemand trouwens al meer nieuws?
quote:Anders ikke wel
Op zaterdag 7 februari 2004 22:23 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Ik zit te trappelen op officiele berichten
Ik zit ook al sinds a2000 bij chello en heb eigenlijk weinig te klagen gehad, ja alleen die belachelijke upload.
quote:Hoezo, ze kunnen de upload toch wel omhooggooien?
Op vrijdag 6 februari 2004 16:33 schreef Burner2000 het volgende:[..]
Op vele plaatsen kan @slome de capaciteit niet meer aan.
Verder gaat er in maart een swap van start voor het swappen van alle lancity modems naar docsis
quote:Dus dat duurt nog wel ff, bedankt dan hoef ik er niet op te gaan wachten
Op zondag 8 februari 2004 00:38 schreef flat_erik het volgende:
Ik kan vertellen dan jullie nog niks kunnen merken van de nieuwe snelheden... Ze worden idd op korte termijn ingevoerd alleen dit zal voorlopig alleen voor nieuwe klanten zijn en mensen met een "eurodocsis" modem ( Motorola e.d.)Verder gaat er in maart een swap van start voor het swappen van alle lancity modems naar docsis
Nou ja, binnenkort ook maar eens gaan kijken of er een beetje vergelijkbare ADSL-abo's zijn met een normale upload-snelheid.
quote:tipisch een ik doe net of ik jullie serieus neem maar ondertussen nemen we jullie gigantisch in de zeik chello opmerking!!
*knip*
*prikt er dwars doorheen*
quote:Wat jij wil
Op zondag 8 februari 2004 00:44 schreef laffer het volgende:[..]
tipisch een ik doe net of ik jullie serieus neem maar ondertussen nemen we jullie gigantisch in de zeik chello opmerking!!
*prikt er dwars doorheen*
quote:Wat nou als ik mijn modem dan expres kapot maak?
Ik kan vertellen dan jullie nog niks kunnen merken van de nieuwe snelheden... Ze worden idd op korte termijn ingevoerd alleen dit zal voorlopig alleen voor nieuwe klanten zijn en mensen met een "eurodocsis" modem ( Motorola e.d.)Verder gaat er in maart een swap van start voor het swappen van alle lancity modems naar docsis
quote:Je kan gewoon een swap aanvragen! Ik denk alleen niet dat dit eerder gaat lukken dan de planning die er in maart is maar daar moet je iig ff op wachten!
Op zondag 8 februari 2004 01:14 schreef c20h25n30 het volgende:[..]
Wat nou als ik mijn modem dan expres kapot maak?
.
Modempje laten doorbranden is een fluitje van een cent..
Als ik dan een nieuwe modem krijg merk ik het wel meteen?
Ik ben al zo lang klant, voel me nu wel een beetje genaaid eerlijk gezegd..
[edit]
Ik heb een lancity modem.
quote:Waarom moeten de mensen die al zo lang internet hebben bij Chello het langste wachten?
Op zondag 8 februari 2004 01:19 schreef flat_erik het volgende:[..]
Je kan gewoon een swap aanvragen! Ik denk alleen niet dat dit eerder gaat lukken dan de planning die er in maart is maar daar moet je iig ff op wachten!
Je hebt niet per direct dan ook een snellere verbinding.. daarvoor moet eerst je account "geupgrade" worden!
quote:Kijk eens goed.... alle ADSL providers zijn geen haar beter!!
Op zondag 8 februari 2004 01:21 schreef c20h25n30 het volgende:[..]
Waarom moeten de mensen die al zo lang internet hebben bij Chello het langste wachten?
En per wanneer merken de vaste klanten wat van de upgrade?.
In Maart pas?.
quote:Maar ze hebben wel een betere upload
Op zondag 8 februari 2004 01:22 schreef flat_erik het volgende:
Kijk eens goed.... alle ADSL providers zijn geen haar beter!!
quote:okè, ten eerste wil ik jou niet persoonlijk aanvallen, m`n excuses daarvoor!!
Op zondag 8 februari 2004 00:59 schreef flat_erik het volgende:[..]
Wat jij wil
maar ik ben behoorlijk kwaad op chello, en ben nu na 1,5 jaar nog steeds bezig met ze!
terwijl ik al ADSL en een schotel heb.
nooit reakties gehad op al m`n aangetekende brieven/e-mails gehad!
talloze telefoontjes gepleegd waar niets uit voorkwam!
een man van chello kwam een keer aan m`n deur, binnen gelaten en alles uitgelegd...
hij beloofde mij alles op te zullen lossen, ik zou weer aangesloten worden etc..
niks kwam daar uit voort, ja ik kreeg een incasso bureau op m`n dak!!
ik ben nu 1,5 jaar verder en wil nou weleens dit probleem opgelost zien!!
nofi trouwens
quote:Dat is geen excuus.
Op zondag 8 februari 2004 01:22 schreef flat_erik het volgende:[..]
Kijk eens goed.... alle ADSL providers zijn geen haar beter!!
quote:Klopt! Sommige dingen zijn gewoon klote
Op zondag 8 februari 2004 01:26 schreef laffer het volgende:[..]
okè, ten eerste wil ik jou niet persoonlijk aanvallen, m`n excuses daarvoor!!
maar ik ben behoorlijk kwaad op chello, en ben nu na 1,5 jaar nog steeds bezig met ze!
terwijl ik al ADSL en een schotel heb.
nooit reakties gehad op al m`n aangetekende brieven/e-mails gehad!
talloze telefoontjes gepleegd waar niets uit voorkwam!een man van chello kwam een keer aan m`n deur, binnen gelaten en alles uitgelegd...
hij beloofde mij alles op te zullen lossen, ik zou weer aangesloten worden etc..
niks kwam daar uit voort, ja ik kreeg een incasso bureau op m`n dak!!ik ben nu 1,5 jaar verder en wil nou weleens dit probleem opgelost zien!!
nofi trouwens
quote:Min of meer... mag/kan me er alleen niet teveel over uitlaten!! Ik houd jullie op de hoogte (algemene chello topic)
Op zondag 8 februari 2004 01:27 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Dat is geen excuus.
Ik ben zelf ook al jaren lang klant en vind de gang van zaken een beetje jammer eerlijk gezegd.
Weet jij toevallig wanneer er meer bekend wordt?
quote:jij bent tenminste wel eerlijk, en dat waardeer ik!!
Op zondag 8 februari 2004 01:29 schreef flat_erik het volgende:[..]
Klopt! Sommige dingen zijn gewoon klote
( Zal me maar inhouden voordat ik weer op me kop krijg)
Dit soort problemen heb ik op dit moment met Ladot
Om eerlijk te zijn vind ik die 12kb upload (in theorie 16) nogal extreem laag in verhouding met de 55 euro die je betaald
quote:Ik hoop het wel, zo niet, tja dan wordt het een nieuwe modem (Maar dan wel gratis!! ik ga niet dokken voor een nieuwe modem!
Op zondag 8 februari 2004 03:31 schreef Hayek het volgende:
het flat_erik, gaat die snelheidsverhoging ook werken voor de oude com21 modems met statisch IP?
quote:Tja ik vind het ook ectreem laag die upload.
Op zondag 8 februari 2004 03:31 schreef Hayek het volgende:Om eerlijk te zijn vind ik die 12kb upload (in theorie 16) nogal extreem laag in verhouding met de 55 euro die je betaald
[Dit bericht is gewijzigd door SpeedyGJ op 08-02-2004 16:47]
Al die kabelbedrijven zuigen omdat ze niet geven wat ze beloven of stiekem de dingen veranderen.
ze belaseren je en ze laten de oude garde lekker wachten en neemt alleen dingen voor de nieuwe klanten.
Idem voor @home, ze breiden éérst hun netwerk uit en dan komt de upload wel...
quote:Dit vind ik dus echt niet kunnen, ik ga natuurlijk ook een klacht sturen naar UPC/Chello wanneer dit bevestigd wordt.
flat_erik weet jij *euhm* toevallig of de ip range
80.57. binnenkort *geupgrade* word ? ik had eerst 24.132 maar dat is
een maand geleden veranderd.
zit in Amsterdam-Zuid.
Wat meer snelheid word met open armen ontvangen. Want op het moment
1.5mbit (wat toch niet gehaald word op het moment) voor 50 euro is toch echt slecht vergeleken met ADSL providers. Tuurlijk er zijn ook ADSL providers die belachelijke prijzen hantere voor bijv een 1024/320 abbonoment maar dat kan van chello ook gezegd worden.
quote:Ja vroegâh (toen alles nog beter was
Op zondag 8 februari 2004 21:04 schreef ViLLzZ het volgende:
Ik zit zelf al 4 jaar bij chello en vroeger was het echt geweldig.
ik ben een jaar geleden naar 2 huizen verderop verhuisd.
en toen heeft chello meteen een motorola modem geinstalleerd.
had altijd minstens 200 kb/s maar tegenwoordig mag ik blij zijn met 130 kb/s. Dit is erg jammer voor 50 euro per maand niet te spreken van de upload natuurlijk. Ping is gelukkig wel altijd goed.flat_erik weet jij *euhm* toevallig of de ip range
80.57. binnenkort *geupgrade* word ? ik had eerst 24.132 maar dat is
een maand geleden veranderd.
zit in Amsterdam-Zuid.Wat meer snelheid word met open armen ontvangen. Want op het moment
1.5mbit (wat toch niet gehaald word op het moment) voor 50 euro is toch echt slecht vergeleken met ADSL providers. Tuurlijk er zijn ook ADSL providers die belachelijke prijzen hantere voor bijv een 1024/320 abbonoment maar dat kan van chello ook gezegd worden.
quote:
Op zondag 8 februari 2004 22:13 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Ja vroegâh (toen alles nog beter was
) was het bij mij ook supersnel. Ik haalde dezelfde snelheden als jou. Na een tijdje begon je wel te merken dat de lijn flink geknepen werd.
nouja ik hoop iig dat die snelheids verhogingen zsm worden doorgevoerd. het woord ADSL klinkt zoiezo erg aantrekkelijk tegenwoordig.
/edit
op www.webwereld.nl is inmiddels te lezen dat UPC een bericht de deur heeft uitgedaan voor de snelheidsverhogingen :
Chello kent nu vier abonnementsvormen, te weten Entry, Light, Classic en Plus. Bij Entry wordt alleen de uploadsnelheid verdubbeld tot 128 Kbps. De downloadsnelheid bij dit abonnement blijft 400 Kbps.
Chello Entry en Chello Light kennen overigens wel een harde datalimiet van respectievelijk 500 MB en 1000 MB per maand. Indien klanten deze grens overschrijden, wordt hun snelheid verlaagd tot 64 Kbps. Vooraf worden zij twee keer gewaarschuwd dat hun datalimiet nadert.
"We verlagen het abonnement dan inderdaad tot analoge snelheid", zegt Ronald van der Aart, woordvoerder van Chello. "Dit duurt tot het einde van de bewuste maand. Hierna krijgt de internetter zijn oude snelheid weer terug. Wij hebben hier voor gekozen omdat we denken dat dit de meest klantvriendelijke manier is. Klanten kunnen immers blijven internetten.
Bij de resterende drie abonnementen zijn zowel de download- als uploadsnelheid verhoogd. Chello Light heeft nu een snelheid van 1024/256 (was 768/96), Classic wordt 2560/384 (was 1500/128) en Plus wordt verhoogd tot 4608/512 (was 3000/384).
UPC komt hiermee tegemoet aan de aanhoudende kritiek van zijn bestaande klanten, die na de concurrentieslag in de adsl-markt meenden verhoudingsgewijs te veel te betalen voor hun product.
"De prijzen blijven ongewijzigd", zo belooft Van der Aart. "Nieuwe klanten kunnen direct over de hogere snelheden beschikken. Voor bestaande klanten zal dit enkele maanden kunnen duren. Huidige klanten zullen per brief worden geïnformeerd over wanneer hun snelheid wordt verhoogd."
Persoonlijk ben ik zeer blij met de verhogingen alhoewel het van mij nog wel wat meer omhoog had gemogen!
wel zeer jammer is dat de consumenten die al langere tijd bij chello zitten het laatst geupgrade worden. Erg irritant!
Voor de rest ben ik blij met de nieuwe snelheid van 2560/384
voor chello classic, ik maak gelukkig nauwelijks gebruik van de upload maar ik kan me voorstellen dat veel mensen toch teleurgesteld zullen zijn met een verhoging naar maar 384 kbps ( voor classic, wat toch de meeste mensen hebben ) wat een maximale upload snelheid van 384 / 8 = 48 kb/s kan realiseren. Wat in de praktijk echter door niemand gehaald zal worden. maarja alles beter dan 15 kb/s
/edit
[Dit bericht is gewijzigd door ViLLzZ op 09-02-2004 11:39]
quote:Het kan aan mij liggen, maar ik had vernomen dat ze destijds die com21 modems hebben omgewisseld met Teryon omdat ze de com21 voor bedrijven wilden gaan gebruiken,dit omdat com21 hogere snelheden zouden aankunnen.
Op maandag 9 februari 2004 09:25 schreef ViLLzZ het volgende:
Die COM21 modems kunnen inderdaad die hoge snelheid niet aan ( tenminste dat zegt chello ).
gelukkig ben ik dus al geswapt omdat ik verhuisd ben.
Alhoewel ik niet weet tot hoever ik dat leuk vind want met dat COM21
modem was het toch echt een stuk sneller, maar dat zal wel niet aan het modem liggen
Alleen heb ik een Terayon modem dus ik moet helaas nog even wachten...
Chello
Entry 400/128 = 22,95
Light 1024/256 = 32,00
Classic 2560/384 = 49,95
Plus 4608/512 = 79,95
Demon
512/256 = 19,95
1024/512 = 39,00
2048/1024 = 55,00
8192/1024 = 65,00
Begint er eem beetje op te lijken. Over wel wat lagere upload vooral bij de snellere accounts als je vergelijkt. En chello Plus is nogal duur als je zo bekijkt.
Maaruh, geen verschil in download/upload gemerkt hoor.
Weet je zeker dat het niet de piek is die je standaard krijgt bij het starten van een download? Want dan haal ik het ook wel ja
Ben wel blij met de wijzigingen hoor, pfff.. eindelijk van die 16 KB/s UP af.. Alleen wel weer jammer dat de geruchten dat het 512 kbps zou worden niet waar zijn
quote:Niets is zeker.
Op maandag 9 februari 2004 14:41 schreef PhaE het volgende:
Maaruh, geen verschil in download/upload gemerkt hoor.
Weet je zeker dat het niet de piek is die je standaard krijgt bij het starten van een download? Want dan haal ik het ook wel ja
quote:Ach, 48KB/sec is al een hele verbetering tegenover 15KB/sec
Ben wel blij met de wijzigingen hoor, pfff.. eindelijk van die 16 KB/s UP af.. Alleen wel weer jammer dat de geruchten dat het 512 kbps zou worden niet waar zijn
quote:Ze hadden ons al eerder moeten informeren.
Op maandag 9 februari 2004 14:47 schreef Dezz het volgende:
hehe eindelijk danik vind het alleen wel ontzettend zuur dat oude abbonees er nog een paar maanden op moeten wachten.
quote:Ja, maar zo werkt dat niet in real life. Bestaande klanten leveren geen extra omzet op, nieuwe klanten wel. Dus driemaal raden waar alle aandacht naar uitgaat?
Op maandag 9 februari 2004 14:50 schreef _Flea_ het volgende:[..]
Ze hadden ons al eerder moeten informeren.
Ter info: ik ben ook zo'n COM21 bezitter. Maar ik ga met een maand verhuizen, dus dan zal ik vast ook wel een nieuw modem krijgen. Hopelijk krijg ik een vast IP, ik heb namelijk al jaren hetzelfde IP.
quote:Dat haal ik zowat dagelijks
Op maandag 9 februari 2004 17:25 schreef ViLLzZ het volgende:
dan heb je dus een datalimiet van 500mb per maand maar dat is natuurlijk jou keus
quote:als
Op maandag 9 februari 2004 17:25 schreef ViLLzZ het volgende:
dan heb je dus een datalimiet van 500mb per maand maar dat is natuurlijk jou keus
quote:Owh, je gaat er zelf geen gebruik van maken
Op maandag 9 februari 2004 17:26 schreef amaranta het volgende:[..]
als
het goed is ga ik binnen nu en 1 maand het huis uit
de enige die dan wat gaat rondsufren hiero is mn vader
en die weet amper hoe de pc werkt
dus die gaat er niet overheen denk en hoop ik
quote:precies
Op maandag 9 februari 2004 17:51 schreef Renesite het volgende:[..]
Owh, je gaat er zelf geen gebruik van maken
quote:Ik weet niet precies welke modems er allemaal "geswapt" gaan worden. ik wel wel welke modems eurodocsis zijn:
Op maandag 9 februari 2004 12:01 schreef ViLLzZ het volgende:
Zou kunnen ja, maar ik denk het niet.
wat ik hoorde is dat alleen de modems geschikt voor chello's euroDOCSIS netwerk zoals : motorola surfboard de nieuwe snelheid aankunnen ofzo. flat_erik zei ook dat er een modem swap zou worden uitgevoerd om alle klanten van motorola modems te voorzien. alhoewel dit wat omstreden lijkt. maakt mij niet uit want ik heb al een motorola modem
quote:Oude of nieuwe?
Op maandag 9 februari 2004 12:30 schreef hp22 het volgende:
Eindelijk!Alleen heb ik een Terayon modem dus ik moet helaas nog even wachten...
quote:Alle motorola modems zijn eurodocsis1 en is dus
Op maandag 9 februari 2004 12:56 schreef Rhadida het volgende:
Zijn die motorola modems van die nieuwe? Die van mij is van augustus 2003, dus hopelijk issie ook een motorola????? Thuis ff checken
quote:Prima modem hoor alleen dit is geen "eurodocsis" maar "USdocsis"... geen idee of deze compatible is met de nieuwe snelheden!
Op maandag 9 februari 2004 17:55 schreef Roellio het volgende:
Ik heb een "future networks" modem, is dat een beetje een goeie?
quote:
Op maandag 9 februari 2004 18:00 schreef Rhadida het volgende:
Ik heb een Thomson Digital Broadband modem, issie goed genoeg?
quote:Een oude, uit 2001
Op maandag 9 februari 2004 19:06 schreef flat_erik het volgende:Oude of nieuwe?
quote:Hmm volgens mij werkt hij wel met de nieuwe snelheden!! Zal het nog ff na vragen
Op maandag 9 februari 2004 19:07 schreef hp22 het volgende:[..]
Een oude, uit 2001
quote:
Op maandag 9 februari 2004 19:08 schreef flat_erik het volgende:[..]
Hmm volgens mij werkt hij wel met de nieuwe snelheden!! Zal het nog ff na vragen
Ik denk dat ik er zoeen heb, ik kan er niet zo goed bij dus kan het niet zo goed zien. Het is iig een vierkant logotje met daar onder Terayon
[Dit bericht is gewijzigd door hp22 op 09-02-2004 19:13]
quote:Weet t nu zeker, dit is de Terayon die ik heb
Op maandag 9 februari 2004 19:13 schreef hp22 het volgende:[..]
Ik denk dat ik er zoeen heb, ik kan er niet zo goed bij dus kan het niet zo goed zien. Het is iig een vierkant logotje met daar onder Terayon
En zo te merken gaat de snelheidsverhoging van de nieuwe klanten ten koste van mijn banbreedte, internet is niet voorruit te branden en gamen ging ook al niet meer
Ik ga vanavond chello nog opzeggen
quote:Het ligt er maar net aan wat voor modem je hebt, en bij IEDEREEN wordt het verhoogd, het kan alleen bij de een wat langer duren dan de ander, beter lezen dus..
Op maandag 9 februari 2004 19:25 schreef Hayek het volgende:
Na 3 jaar trage bagger dacht ik eindelijk een kleine snelheidsverhoging te krijgen, blijkt het alleen voor nieuwe leden te geldenEn zo te merken gaat de snelheidsverhoging van de nieuwe klanten ten koste van mijn banbreedte, internet is niet voorruit te branden en gamen ging ook al niet meer
Ik ga vanavond chello nog opzeggen
quote:Wat hij zegt
Op maandag 9 februari 2004 19:26 schreef hp22 het volgende:[..]
Het ligt er maar net aan wat voor modem je hebt, en bij IEDEREEN wordt het verhoogd, het kan alleen bij de een wat langer duren dan de ander, beter lezen dus..
quote:Die heb ik ook nog!
Op maandag 9 februari 2004 19:25 schreef RAM_ het volgende:
Com21 staat er nie eens tusse die heb ik nog:) wat moet je eigenlijk zegge als je modem swap wil
quote:com21 moet toch eerst omgewisseld worden ?
Op maandag 9 februari 2004 19:28 schreef flat_erik het volgende:[..]
Wat hij zegt
nouja ik ga denk ik gewoon terug naar telefoonmodem of isdn, qua snelheid vergelijkbaar en een stuk goedkoper
quote:com21 moet idd omgewisseld worden dacht ik...flat_erik, weet je al of die oude Terayon ook euroDOCSIS ondersteund?
Op maandag 9 februari 2004 19:30 schreef Hayek het volgende:[..]
com21 moet toch eerst omgewisseld worden ?
quote:Terayon is geen eurodocsis.... Hij kan de nieuwe snelheden wel aan alleen als je met een datalimiet te maken hebt wordt je dus afgesloten. Heb je een docsis, dan gaan de snelheden alleen naar beneden
Op maandag 9 februari 2004 19:31 schreef hp22 het volgende:[..]
com21 moet idd omgewisseld worden dacht ik...flat_erik, weet je al of die oude Terayon ook euroDOCSIS ondersteund?
quote:Ik heb classic, dus geen limiet. Dus in feite zou het nu of zeer binnenkort moeten werken zonder modem swap?
Op maandag 9 februari 2004 19:40 schreef flat_erik het volgende:[..]
Terayon is geen eurodocsis.... Hij kan de nieuwe snelheden wel aan alleen als je met een datalimiet te maken hebt wordt je dus afgesloten. Heb je een docsis, dan gaan de snelheden alleen naar beneden
quote:Dat is toch grote onzin?
Op maandag 9 februari 2004 19:31 schreef hp22 het volgende:[..]
com21 moet idd omgewisseld worden dacht ik...
quote:Het is erg onduidelijk allemaal helaas, nu snap ik t ook niet meer
Op maandag 9 februari 2004 20:19 schreef MadGuy het volgende:[..]
Dat is toch grote onzin?
Je krijgt een brief thuis gestuurd waarin staat waneer dus bij jou de snelheid omhoog gaat. De modem wordt natuurlijk vervangen (COM 21 modems!) Oke duidelijk maar wat voor mij en anderen niet duidelijk is: Vervangen hun dat nou, of moeten wij dat doen.
Graag duidelijke uitleg (Mits je er wat van af weet)
Scheeld een heel op vragen
quote:Nee helemaal geen onzin.
Op maandag 9 februari 2004 20:19 schreef MadGuy het volgende:[..]
Dat is toch grote onzin?
quote:En dus alleen eurodocsis modems zouden niet omgewisseld hoeven te worden... Dus dan gaat t toch niet lukken met mn Terapro
Kabelmodem Platform
Terayon Terapro Terayon
Terayon TJ720 EuroDOCSIS
Motorola Surfboard B4100EEuroDOCSIS
Motorola Surfboard 4200EEuroDOCSIS
Motorola Surfboard 5100EEuroDOCSIS
Lancity gevallen Lancity
Com21 Comport 1080 COM21
Com21 Comport 1000 COM21
Cornerstone nogwat USDOCSIS
Thomson TSM 390 EuroDOCSIS
Elsa Microlink USDOCSIS
Future Networks USDOCSIS
quote:zo'n 350/400, same as @home altijd al had
Op maandag 9 februari 2004 21:20 schreef crash_bandicoot het volgende:
volgens de helpdesk hoeft er geen 1 modem omgewisseld te worden
maar wat worden de snelheden nou in kb/s
quote:Dan moeten zij dat maar komen doen. Ik heb destijds de modem via hen gekregen...
Op maandag 9 februari 2004 21:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nee helemaal geen onzin.
De COM21 kan de snelheden niet aan dus moet worden vervangen als je dus de juiste snelheid wil hebben
Btw, op Chello Underground is men er geloof ik ook niet helemaal over uit of COM21 modems vervangen moeten worden. Mijn inziens blijft dat ook nog super onduidelijk. Heb je ergens een site ofzo waar dat staat over COM21?
quote:Tadaa, zie daar... onduidelijkheid troef. Ik had me ook stevig afgevraagd hoe UPC dat had willen doen...
Op maandag 9 februari 2004 21:20 schreef crash_bandicoot het volgende:
volgens de helpdesk hoeft er geen 1 modem omgewisseld te worden
maar wat worden de snelheden nou in kb/s
Hij doet het altijd perfect, nooit problemen, hij kan toch mooi blijven staan he?
quote:Domme, deze username wil ik
Op maandag 9 februari 2004 21:37 schreef Erik het volgende:
En deze, volgens mij is ie al antiek tegenwoordig maar wij hebben hem hier nog in huis:Hij doet het altijd perfect, nooit problemen, hij kan toch mooi blijven staan he?
quote:Ik heb een hele andere terayon
Op maandag 9 februari 2004 21:37 schreef Erik het volgende:
En deze, volgens mij is ie al antiek tegenwoordig maar wij hebben hem hier nog in huis:Hij doet het altijd perfect, nooit problemen, hij kan toch mooi blijven staan he?
quote:Bieden kan nog steeds
Op maandag 9 februari 2004 23:17 schreef flat_erik het volgende:[..]
Domme, deze username wil ik
Maar jij hebt wel een antwoord op mijn vraag hè?
quote:Minder oud en kleiner waarschijnlijk?
Op maandag 9 februari 2004 23:19 schreef PlaagGeest het volgende:[..]
Ik heb een hele andere terayon
quote:Jij hebt idd een oud type terayon... niks mis mee
Op maandag 9 februari 2004 23:20 schreef Erik het volgende:[..]
Maar jij hebt wel een antwoord op mijn vraag hè?
Ik heb een com21 modem uit 99 geloof ik
Ik weet wel dat dit een goed modem is (monteur zei toen keer van dat we blij moesten zijn met dit geweldige modem dat alleen nog voor bedrijven wordt gebruikt)
maar is ie ook snel genoeg voor 2500/384 ?
en ik heb ip 213.46.x.x
ik zag pas dat mensen overgezetn werden naar 213.46.x.x
Is deze ip range voor de hogere snelheden
en als dit allebei zo is.. en ik dus al juiste modem en ip range heb.. hoesnel kan ik dan ongeveer gebruik maken van de verhoging
en krijgen de mensen die het langst lid zijn nog voorrang? wij zijn 5 jaar abbonnee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |