Wie haalt er wel eens gemarineerde spareribs bij de C..? Die marinade die eropzit is toch wel zo ongeloofelijk lekker.. Het is volgens mij een vrij speciale marinade, althans.. ik ben hem nog niet tegengekomen.
Hoe hebben ze die gemaakt? Is dat een poeder marinade ofzo.. en kom aub. niet met ketjap aan.. marinade gebaseerd op ketjap vind ik altijd bijzonder ranzig.
[Dit bericht is gewijzigd door Omkron op 11-02-2004 13:44]
quote:Zoete sojasaus
Op woensdag 11 februari 2004 13:40 schreef Omkron het volgende:
Ok.. laat ik het anders stellen.. hoe maak ik marinade...?
Dat is de basis. En daar kan je nog van alles aan toevoegen. Kruiden, sambal, ......
quote:Die Chinese vijfkruidenmelange is ook erg lekker er bij.
Op woensdag 11 februari 2004 13:43 schreef Lucille het volgende:[..]
Zoete sojasaus
knoflook
peper/zout
Citroensap
schepje suikerDat is de basis. En daar kan je nog van alles aan toevoegen. Kruiden, sambal, ......
Maar je hebt zoete marinade voor spareribs, je hebt spicy, etc etc. Staat meestal op het etiket?
edit: zoet dus
[Dit bericht is gewijzigd door ROG op 11-02-2004 13:52]
quote:Hmja, kan je doen, maakt niet veel uit. Zelf hak ik het vaak stukjes en gooi het erin. Gewoon naar eigen smaak/inzicht.
Op woensdag 11 februari 2004 13:51 schreef Omkron het volgende:
dat teentje knoflook.. die moet ik persen..?
Kan ik een 'marinade maken voor dombo's' handout van je krijgen...?
quote:Hm, sure
Op woensdag 11 februari 2004 14:08 schreef Omkron het volgende:
Ik ben echt een mega kluns in 'the kitchen'Kan ik een 'marinade maken voor dombo's' handout van je krijgen...?
Ik heb even met hulp van Google gezocht, zodat je iets hebt wat lukt.
Het recept is wel met honing en tomatenpuree en zonder olijfolie, zelf nooit gedaan maar ik ga hem ook eens proberen.
Zoete gebakken en gegrilde spareribs (4 personen)
Ingrediënten:
Bereidingstijd: 60 minuten
bron van originele recept: www.vlees.nl
[Dit bericht is gewijzigd door ROG op 11-02-2004 14:39]
quote:WIl je een andere avatar nemen? Deze heb je namelijk van mij.
Op woensdag 11 februari 2004 14:41 schreef Omkron het volgende:
Thanx..
quote:hij is wel geil
Op woensdag 11 februari 2004 14:41 schreef El_Bassie het volgende:[..]
WIl je een andere avatar nemen? Deze heb je namelijk van mij.
quote:yeah!
Op donderdag 12 februari 2004 03:26 schreef Cybersailor het volgende:[..]
hij is wel geil
quote:Spare-rib marinades met honing zijn echt heerlijk! Vooral in combinatie met chilipeper. Alles heel lekker zoet opeten en er na drie happen achter komen dat je er verschrikkelijke dorst van krijgt
Op woensdag 11 februari 2004 14:17 schreef ROG het volgende:Ik heb even met hulp van Google gezocht, zodat je iets hebt wat lukt.
Het recept is wel met honing en tomatenpuree en zonder olijfolie, zelf nooit gedaan maar ik ga hem ook eens proberen.bron van originele recept: www.vlees.nl
quote:jaaaa !! dat spicy gedeelte vind ik ook onmisbaar met het honingzoete.
Op donderdag 12 februari 2004 17:14 schreef Unihoc_ACE het volgende:[..]
Spare-rib marinades met honing zijn echt heerlijk! Vooral in combinatie met chilipeper. Alles heel lekker zoet opeten en er na drie happen achter komen dat je er verschrikkelijke dorst van krijgt
.
Dat laatste.quote:Op donderdag 22 juli 2004 10:24 schreef yvette1982 het volgende:
op lifeandcooking.nl staat dit: Kook op heel laag vuur het vlees ca. 10 minuten in water met een scheutje olie.
betekent dit dat het 10 minuten lang moet koken? Of dat het niet moet koken maar op een laag vuurtje 10 minuten in het water moet liggen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |