Liefst met foto,s er bij. En prijs waar je het ongeveer voor kan hebben. Mag opknappers zijn. Als ze uiterlijk maar goed er uit zien. Het moet een soort van prive auto museum zijn
Opel manta
Rond de 2500 euro.
Het is toch een mooie auto om te zien. Is toch iets speciaals. Wat in mijn prive auto museum niet mag ontbreken
Volkswagen K 70
rond de 1000 euro
Is een appart bakje om te zien Het is toch iets leuks om te zien. Zit naar mijn smaak totaal geen model in. Maar het heeft toch wat
Jaguar XJ6 serie II
Dit is en blijft m,n droom auto. Zo oud maar toch weer zo modern. Uiterlijk is om te De luxe is geweldig. En als je er in zit wil je er niet mer uit
Alle luxe zit er in. De geur van zo een auto is geweldig. Onderhoud is dan net wat minder
Prijs is rond de 4000 en de 10,000. Ligt aan de staat van de auto.
Lancia Beta Coupe
Pracht wagen. En nog lekker snel ook. Top van 190KM Ziet er gewoon netjes en mooi uit. En geloof het of niet. Deze auto kost maar 650 euro op marktplaats
De BMW 320.
De voor vader van de huidige bmw,s. Zelfs in die tijd wist BMW hele mooie auto,s te maken MAg dus niet ontbreken in je prive museum.
Oke kijken met wat jullie komen. Ik kan zo nog wel even door gaan
Let wel. Het moet dus wel een REDELIJKE prijs auto zijn. Laten we zeggen. Niet hoger dan 10.000 euro.
Deze corvette!
quote:Zal lekker vol zijn in je museum
Op zondag 25 januari 2004 01:13 schreef Oblivion het volgende:
[afbeelding]Deze corvette!
quote:Neh, ben aan het sparen voor deze....
Op zondag 25 januari 2004 01:14 schreef ook_gek het volgende:
Zal lekker vol zijn in je museum
Kom op. Kom eens met meer auto,s onder de 10.000 euro
Voor zo`n ding in redelijke staat ben je geloof ik rond de ¤5000 kwijt
quote:Ik vind die vogel zo zonde
Op zondag 25 januari 2004 01:17 schreef ToXiCitY het volgende:
een '76 Pontiac Trans Am
Voor zo`n ding in redelijke staat ben je geloof ik rond de ¤5000 kwijt
quote:Effe door sparen dan
Op zondag 25 januari 2004 01:17 schreef Oblivion het volgende:[..]
Neh, ben aan het sparen voor deze....
![]()
Maar kom op mensen. Even wat meer auto,s. Gaat puur om aanschafprijs. Meer niet. Kom op minimaal 3 auto,s. Er staat droom hoor
Ik wil weten wat voor andere oldtimers mensen bij elkaar willen hebben staan in 1 ruimte. En dan auto,s per stuk max 10.000 euro.
En waarom die er moeten staan
Soort van autotrom. Gewoon kopen en neer zetten
Die dingen rijden nog steeds met bosjes !!!
Die rijden heerlijk net of je vliegt !!!
Dit kan alleen citroen maken !!!
http://www.autozone.be/col/auto/tfiche/pag/CITROEN_DS19-21.jsp
deze om een beetje te cruisen/pimpen
Chevrolet Monte-Carlo 350 V8
alleen de kleur is niet helemaal jofel, maar daar is evt. wel wat aan te doen:
quote:mooi
Op zondag 25 januari 2004 02:06 schreef bas-beest het volgende:
bijv. deze drie wil ik wel hebbendeze om een beetje te cruisen/pimpen
[afbeelding]
Chevrolet Monte-Carlo 350 V8alleen de kleur is niet helemaal jofel, maar daar is evt. wel wat aan te doen:
[afbeelding]
Ik ben iemand die gewoon een ruimte in kan lopen met oldtimers en dan allen al van het kijken zo heel erg kan genieten. En het ruiken van de auto,s
quote:ik wilde dat ik dat kon doen wanneer het mij uitkwam...
Op zondag 25 januari 2004 02:09 schreef ook_gek het volgende:[..]
mooi
Ik ben iemand die gewoon een ruimte in kan lopen met oldtimers en dan allen al van het kijken zo heel erg kan genieten. En het ruiken van de auto,s
quote:jij snapt het. En dan lekker die auto,s helemaal op poetsen
Op zondag 25 januari 2004 02:14 schreef bas-beest het volgende:[..]
ik wilde dat ik dat kon doen wanneer het mij uitkwam...
Die mengeling van geuren van leer, benzine, olie, rubber etc.
Simca Matra
Austin Healey , een niet zo'n geweldig exemlaar haalt dit budget wel.
MG-A ook daar vind je een roetsige versie wel voor ¤10k
Volkswagen Karmann Ghia
Mini Moke en een hele zooi andere Mini's.
Mini Cooper S mk1, Mini Pickup, Mini Marcos en een "woody" Van. Die halen het budget ook wel maar ook dan is er nog het nodige aan te doen.
Fiat 500
Ook maar wat auto's die het budget overschrijden
Porche 356
Lamborghini Miura (maar dan ander kleurtje en die velgen vind ook niet super)
Fiat Zagato V8
Jaguar XJ13
En naturlijk DE auto, de Aston Martin DB4 Zagato.
Dan knal ik er nog een Ferrari 308GTSI en een F40 in m,n museum
Iemand anders nog leuke auto,s?
quote:Monza en C-kadett. En een GT uiteraard
Op maandag 26 januari 2004 17:21 schreef ook_gek het volgende:
Zo dan geen slechte smaakDan knal ik er nog een Ferrari 308GTSI en een F40 in m,n museum
Iemand anders nog leuke auto,s?
quote:als we dan toch zo bezig zijn
Op maandag 26 januari 2004 17:21 schreef ook_gek het volgende:
Zo dan geen slechte smaakDan knal ik er nog een Ferrari 308GTSI en een F40 in m,n museum
Iemand anders nog leuke auto,s?
Ferrari twin turbo 288 GTO
een uiterst zeldzame Cizeta Moroder V16:
Triumph TR6
Alfa Romeo 33 (als t kan mijn eerste auto weer terug)
Saab 900 Turbo
Volvo 240 (2.3i of Turbo)
en ja, ik hou van grote lompe bakken
Foto's komen nog (als ikzin heb)
Doe dan minimaal 4 onder de 10.000 en 1 ongekende prijs
Deze:
Deze:
En als afsluiter net "iets" boven de 10.000 deze:
Lancia Delta HF Integrale EVO net onder de 10.000 op marktplaats
Jeep Wrangler type met vierkante koplampen.
Ford Mustang Convertible 1966
Mijn garage
quote:beetje duur voor een speelgoedauto
Op dinsdag 27 januari 2004 11:36 schreef BoJo het volgende:
Lancia Delta HF Integrale EVO net onder de 10.000 op marktplaats
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 11:47 schreef epic het volgende:[..]
beetje duur voor een speelgoedauto
Sweeet
Een Ford Capri
De enige mooie slOpel
Een Maserati Ghibli 2.8 v6 twin turbo 24v My precious.... precious...
en voor het beter Hillbilly werk
Een Ford Bronco uit '79
quote:ALs je er op kan rijden wel
Op dinsdag 27 januari 2004 11:49 schreef Tha_Ramsush het volgende:
Ik heb nog wel wat strijkijzers van vroeger voor in het museum, maar die mogen waarschijnlijk niet of wel??
Die Masarati is ook wel geil jha
quote:Citroën SM is tha bomb
Op dinsdag 27 januari 2004 10:14 schreef ralphk het volgende:
Dan ga ik voor deze:
btw ik zie hier alleen maar klassiekers staan, oldtimes zijn als definitie toch iets ouder
Mijn museum zou bestaan uit de volgende auto's.
een Celica TA22. (op marktplaats, zo'n 3000 euro)
een Celica Carlos Saintz editie: (kosten 10.000 euro, afhankelijk v/d staat)
een MR2:
Nissan 200SX (marktplaats: 5000 euro)
Lancia Delta HF Integrale. (tussen 4000-10.000 eurie)
Audi Quattro
Corvette c4 (marktplaats: 7500 euro)
quote:ik mis de TA12
Op dinsdag 27 januari 2004 21:35 schreef Tjabbo het volgende:
Cool topic btw Mark!Mijn museum zou bestaan uit de volgende auto's.
een Celica TA22. (op marktplaats, zo'n 3000 euro)
[afbeelding]een Celica Carlos Saintz editie: (kosten 10.000 euro, afhankelijk v/d staat)
[afbeelding]een MR2:
[afbeelding]Nissan 200SX (marktplaats: 5000 euro)
[afbeelding]
[afbeelding]Lancia Delta HF Integrale. (tussen 4000-10.000 eurie)
[afbeelding]Audi Quattro
[afbeelding]Corvette c4 (marktplaats: 7500 euro)
[afbeelding]
quote:post jij je lijstje eens dan!
Op dinsdag 27 januari 2004 21:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
ik mis de TA12
Ford mustang mach1;
[img]gallery.consumerreview.com/car/gallery/pictures/frontangle.jpg[/img]
Toyota celica
quote:das inderdaad wel een ouwetje ja.
Op dinsdag 27 januari 2004 22:48 schreef Wouter.1984 het volgende:
mijn old timer collectie:Toyota celica
[Dit bericht is gewijzigd door Tjabbo op 27-01-2004 22:58]
quote:http:// niet vergeten he
Op dinsdag 27 januari 2004 22:48 schreef Wouter.1984 het volgende:
mijn old timer collectie:Ford mustang mach1;
Toyota celica
En weinig echte olditerms hier, bijna alleen maar klassiekers.
Een oldtimer is minimaal 25 jaar oud
Een klassieker kan zelfs nieuw zijn.
quote:makkelijk lullen. Doe jij het even voor dan.
Op dinsdag 27 januari 2004 22:54 schreef PeuRac het volgende:[..]
http:// niet vergeten he
En weinig echte olditerms hier, bijna alleen maar klassiekers.
Een oldtimer is minimaal 25 jaar oud
![]()
Een klassieker kan zelfs nieuw zijn.
quote:moet je ff op de eerste pagina kijken, daar staan zat auto's van meer dan 25 jaar oud...
Op dinsdag 27 januari 2004 22:54 schreef PeuRac het volgende:[..]
http:// niet vergeten he
En weinig echte olditerms hier, bijna alleen maar klassiekers.
Een oldtimer is minimaal 25 jaar oud
![]()
Een klassieker kan zelfs nieuw zijn.
quote:ik vind persoonlijk dat ze minimaal 50 jaar oud moeten zijn
Op dinsdag 27 januari 2004 22:54 schreef PeuRac het volgende:[..]
http:// niet vergeten he
En weinig echte olditerms hier, bijna alleen maar klassiekers.
Een oldtimer is minimaal 25 jaar oud
![]()
Een klassieker kan zelfs nieuw zijn.
voorbeeldje:
Chenard & Walker Torpedo G uit 1926
en hij is van mijn pa, hoop dat ik er deze zomer in mag rijden
quote:Stoer
Op dinsdag 27 januari 2004 23:34 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
ik vind persoonlijk dat ze minimaal 50 jaar oud moeten zijn
voorbeeldje:
[afbeelding]
Chenard & Walker Torpedo G uit 1926en hij is van mijn pa, hoop dat ik er deze zomer in mag rijden
Specs graag
quote:wow dat is wel heel erg gaaf
Op dinsdag 27 januari 2004 23:34 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
ik vind persoonlijk dat ze minimaal 50 jaar oud moeten zijn
voorbeeldje:
[afbeelding]
Chenard & Walker Torpedo G uit 1926en hij is van mijn pa, hoop dat ik er deze zomer in mag rijden
quote:oh eh Chenard & Walcker is een exclusief merk, onbekend en weinig gemaakt, mijn pa restaureert oldtimers als hobby.
Op dinsdag 27 januari 2004 23:59 schreef ook_gek het volgende:[..]
wow dat is wel heel erg gaaf
Vertel er eens meer over. Hoe veel zijn er nog.
Waar komt hij officieel vandaan?
Hoe komt je pa er aan?
Verder weet ik er technisch ook niet veel van, maar ze gaan niet erg hard
Ik geloof dat ze maximaal 80 kunnen
quote:Ah dan heeft hij er meer
Op woensdag 28 januari 2004 00:01 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
oh eh Chenard & Walcker is een exclusief merk, onbekend en weinig gemaakt, mijn pa restaureert oldtimers als hobby.
Hij koopt ze als wrak op, speurt zelf naar onderdelen, spuit de onderdelen etc.
quote:hij's erg mooi idd.
Op woensdag 28 januari 2004 00:01 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
oh eh Chenard & Walcker is een exclusief merk, onbekend en weinig gemaakt, mijn pa restaureert oldtimers als hobby.
Hij koopt ze als wrak op, speurt zelf naar onderdelen, spuit de onderdelen etc.Verder weet ik er technisch ook niet veel van, maar ze gaan niet erg hard
Ik geloof dat ze maximaal 80 kunnen
Beknopte informatie:
The Chenard & Walcker factory, based in Asnières, started with tricycles and two- and four-cylinder light cars until it was forced to close its doors in 1907.
Promptly resurrected under the name of Société Anonyme des Anciens Etablissements Chenard et Walcker in new premises in Gennevilliers, the firm presented two new models in 1908, a 14/16hp (3020cc) and a 30/40hp (5881cc). In 1912 they offered five different cars, from 7/9 hp ( 1592cc) to 20 hp (5881cc). More cars were presented the following year based on these engines and a new six-cylinder 20 hp (4523cc) appeared. After the war, the factory resumed production with the 14 hp (3015cc) which remained in production for several years. It was followed in 1920 by a 12 hp (2650cc) and in 1921 by a l0 hp. In 1922 came the famous "3 litre" with a 2978cc engine.
The ohc 2-litre, also of 1922, was the winner of the very first Le Mans 24 Hours Race in 1923, and 1924 saw the 22hp straight-eight of 3945cc. In 1925 Chenard and Walcker launched a small 1095cc four-cylinder sports car with the much-admired streamlined "tank" body, capable of 150 kph (94 mph) unsupercharged and 170 kph (106 mph) supercharged. Chenard & Walcker followed this with some medium cars of 1286cc and 1495cc. At the end of the 1930s Chenard & Walcker were struggling desperately to survive with the front-wheel-drive `Aigle' with Citroën four-cylinder or Ford V8 engines. They also made some rear-wheel-driven cars with Citroën engines.
Though taken over in 1946 by Peugeot, Chenard remained independent for the next few years, producing light vans.
En heb ik het nou goed gelezen. Heeft peugot het overgenomen?
quote:Hier ga ik volgende week met mijn vader naar kijken, voor mij
Op maandag 26 januari 2004 17:55 schreef PeuRac het volgende:
Lancia Thema 8.32Triumph TR6
![]()
Alfa Romeo 33
(als t kan mijn eerste auto weer terug)
Saab 900 Turbo
Volvo 240 (2.3i of Turbo)
en ja, ik hou van grote lompe bakken
Foto's komen nog (als ikzin heb)
Het begin van mijn museum
quote:En eind van je sociale leven
Op woensdag 28 januari 2004 00:14 schreef PeuRac het volgende:[..]
Hier ga ik volgende week met mijn vader naar kijken, voor mij
een 2.1 Turbo blok, die tank gaat gewoon in 9.0 seconden naar de 100
Het begin van mijn museum
quote:Dat begon al toen ik Fok! leerde kennen, maar straks krijgen we een Volvo en een Toyota groep hier
Op woensdag 28 januari 2004 00:20 schreef ook_gek het volgende:[..]
En eind van je sociale leven
quote:leuke info, thnx, ik zal er zelf ook eens wat info over gaan zoeken
Op woensdag 28 januari 2004 00:05 schreef bas-beest het volgende:[..]
hij's erg mooi idd.
ik heb ff gezocht, en inmiddels gevonden dat het een Frans merk is geweest. Ze hebben bestaan van 1901 tot 1946.Beknopte informatie:
The Chenard & Walcker factory, based in Asnières, started with tricycles and two- and four-cylinder light cars until it was forced to close its doors in 1907.Promptly resurrected under the name of Société Anonyme des Anciens Etablissements Chenard et Walcker in new premises in Gennevilliers, the firm presented two new models in 1908, a 14/16hp (3020cc) and a 30/40hp (5881cc). In 1912 they offered five different cars, from 7/9 hp ( 1592cc) to 20 hp (5881cc). More cars were presented the following year based on these engines and a new six-cylinder 20 hp (4523cc) appeared. After the war, the factory resumed production with the 14 hp (3015cc) which remained in production for several years. It was followed in 1920 by a 12 hp (2650cc) and in 1921 by a l0 hp. In 1922 came the famous "3 litre" with a 2978cc engine.
The ohc 2-litre, also of 1922, was the winner of the very first Le Mans 24 Hours Race in 1923, and 1924 saw the 22hp straight-eight of 3945cc. In 1925 Chenard and Walcker launched a small 1095cc four-cylinder sports car with the much-admired streamlined "tank" body, capable of 150 kph (94 mph) unsupercharged and 170 kph (106 mph) supercharged. Chenard & Walcker followed this with some medium cars of 1286cc and 1495cc. At the end of the 1930s Chenard & Walcker were struggling desperately to survive with the front-wheel-drive `Aigle' with Citroën four-cylinder or Ford V8 engines. They also made some rear-wheel-driven cars with Citroën engines.
Though taken over in 1946 by Peugeot, Chenard remained independent for the next few years, producing light vans.
quote:je moet dan wel zoeken op "Chenard & Walcker"
Op woensdag 28 januari 2004 00:35 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
leuke info, thnx, ik zal er zelf ook eens wat info over gaan zoeken
Uiteraard mijn eigen opel gt
En verder een Datsun 240Z
Opel Manta A
VW Cabriolet Karmann
quote:duh
Op woensdag 28 januari 2004 01:27 schreef bas-beest het volgende:[..]
je moet dan wel zoeken op "Chenard & Walcker"
Chenard & Walker Y6 Cabriolet uit 1928
We zijn de enigste in Europa met 2 Chenard & Walcker's , en dit type is ook waarschijnlijk de enige in europa. Moet nog wel gerestaureerd worden, hier op de foto istie in originele staat
Citroën C4G uit 1930
Volvo 164
Corvette Stingray
Aston Martin DB2
Maserati Ghilbi
Supra MK3
BMW M1
meer kom ik zo niet op, maar die post ik nog wel
edit: had nieuwe gt40 ipv oude
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 11:04 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
duh
[afbeelding]
Chenard & Walker Y6 Cabriolet uit 1928We zijn de enigste in Europa met 2 Chenard & Walcker's , en dit type is ook waarschijnlijk de enige in europa. Moet nog wel gerestaureerd worden, hier op de foto istie in originele staat
[afbeelding]
Citroën C4G uit 1930
quote:LEZEN
Op woensdag 28 januari 2004 19:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
hoe komt je vader aan deze mooie en bijzondere auto's als ik vragen mag....
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 00:01 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
oh eh Chenard & Walcker is een exclusief merk, onbekend en weinig gemaakt, mijn pa restaureert oldtimers als hobby.
Hij koopt ze als wrak op, speurt zelf naar onderdelen, spuit de onderdelen etc.Verder weet ik er technisch ook niet veel van, maar ze gaan niet erg hard
Ik geloof dat ze maximaal 80 kunnen
Nash Ambasador
Dodge Coronet
allen VOOR 1960 en allen ONDER 10.000 euro
quote:sorry, toch nog steeds benieuwd waar hij die wrakken vandaan haalt....
Op woensdag 28 januari 2004 20:31 schreef ook_gek het volgende:[..]
LEZEN
[..]
quote:Dat vroeg je niet
Op woensdag 28 januari 2004 20:49 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
sorry, toch nog steeds benieuwd waar hij die wrakken vandaan haalt....
quote:klopt maar nu wel
Op woensdag 28 januari 2004 20:52 schreef ook_gek het volgende:[..]
Dat vroeg je niet
cadillac de Ville
BMW 3.0 CSi
quote:de ultieme gangster-auto
Op woensdag 28 januari 2004 20:45 schreef pAin het volgende:
Citroen Traction Avant Familial
[afbeelding]
quote:Ze doen me altijd denken aan een maffia auto
Op woensdag 28 januari 2004 21:38 schreef bas-beest het volgende:[..]
de ultieme gangster-auto
Er schijnt er wel eens eentje uit de haven van Bordeaux gehaald te zijn, helemaal gatenkaas enz.
quote:ja, dat ook, maar mafia is, dacht ik, specifiek Italiaans. Ik weet niet of er een Franse versie van bestaat...
Op woensdag 28 januari 2004 21:41 schreef ook_gek het volgende:[..]
Ze doen me altijd denken aan een maffia auto
quote:De 15 Six die in 1939 uitkwam, had een zescilindermotor van 2.8 liter. Dit was vanwege z'n prima wegligging en hoge snelheid de favoriete auto van gangsters, zoals vaak in Franse films over die tijd te zien is.
Op woensdag 28 januari 2004 22:12 schreef bas-beest het volgende:[..]
ja, dat ook, maar mafia is, dacht ik, specifiek Italiaans. Ik weet niet of er een Franse versie van bestaat...
In frankrijk zijn het dus Gangsters
quote:oh hij zoekt er naar in Frankrijk, België, Nederland, evt Amerika. En hij kent uiteraard veel mensen met dezelfde hobby. Autobeursen/ oldtimerbeursen etc.
Op woensdag 28 januari 2004 20:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
klopt maar nu wel
quote:In nederland rijden ze toch beter. Mercedes 500 SEC
Op woensdag 28 januari 2004 22:14 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
De 15 Six die in 1939 uitkwam, had een zescilindermotor van 2.8 liter. Dit was vanwege z'n prima wegligging en hoge snelheid de favoriete auto van gangsters, zoals vaak in Franse films over die tijd te zien is.
In frankrijk zijn het dus Gangsters
Details
Type: Mercedes-Benz 540 K Spezial Roadster
Year: 1938
Colour: dark blue
Interior: grey leather
Condition: completely restored, excellent condition
Technical Data
Engine: straight 8-cylinder with supercharger
Capacity: 5401 ccm
Max Power: 115 HP, with supercharger 180 HP at 3400 rpm
0 - 100 km/h: ca. 18 sec
Max Speed: 170 km/h
Staat geen prijs bij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |