abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16568889
ik vinnut irritant..
  zondag 25 januari 2004 @ 16:32:48 #52
18188 Unknown_Drunk
We doppen er nog 1
pi_16570241
Ze moeten opzouten.
The most serious case of alcohol abuse is leaving some remains in your glass !!.....**LuvYa if i lose you , I lose myself** .......
  zondag 25 januari 2004 @ 16:43:46 #53
262 Re
Kiss & Swallow
pi_16570541
Alex en Hugo zijn grappig al maken ze er meestal wel een zooitje van met hun gesnuif
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 25 januari 2004 @ 18:04:48 #54
68892 Guidosaurus
United chaos and anarchy
pi_16572695
Bedelaars zijn anders.
Wie de bal kaatst moet z'n bek houden.
pi_16575291
quote:
Op zondag 25 januari 2004 16:43 schreef Re het volgende:
Alex en Hugo zijn grappig al maken ze er meestal wel een zooitje van met hun gesnuif
Ja? hoezo dan?
pi_16632836
vooral die roemenen (?) met dat afgezaagde balkanriedeltje zijn (waren?) knap irritant. Die kregen van mij dus echt niets.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 19:00:33 #57
72528 Hephaistos
Oempaloempa's Unite!
pi_16634315
Ik word altijd erg vrolijk van de zingende zwervers in de metro hier, vooral als je dan al die chagrijnige koppen van de reizigers ernaast ziet. Dat ze niet kunnen zingen (of gitaar spelen) en altijd hetzelfde zingen maakt me niet uit, het geeft gewoon pure vrolijkheid.

Ook de dichtende zwerver van het schouwburgplein kan ik altijd wel waarderen. Hett zijn mensen die het erg moeilijk hebben, vaak psychische problemen, op straat leven in de vrieskou en het dan nog kunnen opbrengen iets positiefs te doen voor hun geld, in plaats van alleen maar te bedelen...

[Dit bericht is gewijzigd door Hephaistos op 27-01-2004 19:01]

If men define things as real, they are real in their consequences
pi_16642162
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:16 schreef Lamer_Deluxe het volgende:

[..]

Voor zover ik weet was het altijd, geen adres: Geen bankrekening mogelijk, geen uitkering mogelijk, geen mogelijkheid om te werken.

Die lui zonder adres of bankrekening kunnen hun geld gewoon contant op komen halen bij de gemeente. En vaak staan de dealers al te wachten om het daarna in ontvangst te nemen
Si Non Oscillas, Noli Tintinnare
  woensdag 28 januari 2004 @ 03:05:10 #59
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_16647232
quote:
Op zondag 25 januari 2004 11:43 schreef Harro het volgende:
Alex en Hugo!
Ik kwam ze tegen in de nachtrein in de buurt van Delft. Had een zielig verhaal over dat zijn gitaar gejat was. Ik geloofde er geen kont van en gaf hem een plectrum voor als hij een andere gitaar had.

Wie zie ik een maand later op Den Haag HS? Juistem die lui, met een gitaar, en !!!! MIJN plectrum!!!!
Keb em ook maar een euro erbij gegeven.....

Awel, gij kent A & H?!?!?!?
Ja, hun gitaar was inderdaad 'gejat', om eerlijk te zijn, afhandig gemaakt door iemand die niet van hun muzikale kunnen gedient was, als ge begrijpt was ik bedoeld.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  woensdag 28 januari 2004 @ 03:12:09 #60
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_16647265
Oja, ik heb een keer een zwerver wat geld gegeven. Hij deed zich voor als iemand die net wat geld te kort kwam voor een kop koffie bij de Kiosk. Hij vroeg of ik 2 cent had zodat hij een kop koffie kon kopen. Dus ik gaf 'm precies 2 cent. dat vond 'ie niet grappig

En nou ga ik slapen, ik moet om 7:30 weer op

Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_16648256
Als je zwaar verslaafd bent (wat de meeste bedelaars toch echt zijn) of alcoholist en je leeft al een tijdje op straat... dan vraag je echt niet effe zo 1, 2, 3 een uitkering aan.

Je kan niks geven, of wel. Maar er over gaan zeuren en dan nog wel op zo'n manier als hier is echt weer van een niveau dat je alleen op FOK! aantreft.

En maar lullen over respect. Ach ja.

Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_16648313
Sorry maar ik heb respect voor elke zwerver,die mij niet lastig valt met het vragen naar een peukie of geld.

Ik vind dat iedereen op deze wereld iets voor je centjes moet doen,wat ook zo is,en dan ga ik dat niet ff zomaar weggeven.

Spelen ze nou gezellig een stukje gitaar,zingen ze,of doen ze dan ook maar wat dan ook om de mensen tevermaken,dan geef ik die mensen graag iets hoor mits ik het kan missen.

Ik zit altijd in mn gore werkbroek enzo in de trein(ben elektromonteur),en meestal zitten er altijd van die gasten helemaal netjes in pak enzo in de buurt.
Het lijkt mij toch dat die mensen meer verdienen dan ik of niet?

Waarom zijn de meeste dan zo fucking gierig als het om geld gaat?

Zo,n zwerver kan door 1 of andere reden er helemaal niks aan doen dat hij nu op straat staat,en als hij je dan toch probeerd vrolijk temaken via een liedje ofzo,blijkt toch weer dat dit hele sterke mensen zijn?

Hooooooi

pi_16663200
quote:
Op zondag 25 januari 2004 18:04 schreef Guidosaurus het volgende:
Bedelaars zijn anders.
anders dan....
pi_16663278
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 08:42 schreef Vaag22 het volgende:

Zo,n zwerver kan door 1 of andere reden er helemaal niks aan doen dat hij nu op straat staat,en als hij je dan toch probeerd vrolijk temaken via een liedje ofzo,blijkt toch weer dat dit hele sterke mensen zijn?

Hooooooi

woensdag 28 januari 2004 @ 18:20:25 #65
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_16663380
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:12 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

Nope, niks aanvullends...
Wellicht moest ik maar eens gaan bedelen

Je woont thuis?
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_16663512
mja heb je ook van leiden centraal naar schiphol.. van die gastjes die muziek maken en met hun bekertje rondgaan.. raampje open, en ze dan 1e klas de grond van dichtbij laten bekijken terwijl je met een leuke snelheid richting station gaat ^^

[Dit bericht is gewijzigd door Ndy op 28-01-2004 20:38]

pi_16664234
-Zwerver: Heb je een eurootje voor mij?

-Ik: Heb je terug van 100?

donderdag 5 februari 2004 @ 00:00:55 #68
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_16899205
Ik had gisteren een ranzig exemplaar in de trein. Met allemaal kwijl uit zijn bek ging 'ie zo naast me staan. Mompelde iets, en bleef daar zo staan. Hij had gore kleren aan, bah. Z'n vieze broek hing ergens ter hoogte van z'n knieen en in zijn zwarte handen zaten een paar centen waarmee hij liep te rinkelen. En ondertussen maar kwijlen en een beetje vaag voor zich uit staren.

Bah

Is er geen opvang of organisatie die dat soort schrijnende gevallen helpt?

donderdag 5 februari 2004 @ 00:04:25 #69
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_16899313
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:00 schreef Karzeuler het volgende:
Is er geen opvang of organisatie die dat soort schrijnende gevallen helpt?
Al-Qaeda
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 00:30:44 #70
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_16931122
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:04 schreef Pinobot het volgende:

[..]

Al-Qaeda

pi_16931405
quote:
Op zondag 25 januari 2004 12:31 schreef Manji het volgende:
Ik negeer ze altijd volkomen. Behalve een keer toen een bedelaar spontaan een gedicht improviseerde over m'n nikes. Die heb ik wel wat gegeven voor de moeite.
Toevallig in de buurt van Zuidplein in rotterdam?
Daar ben ik laatst ook aangesproken door Paul nogwat de straatdichter en idd rond Rotterdam lopen er echt heel veel rond maar van mij krijgen ze nooit iets..
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_16937025
Voor wie de volgende keer zich geroepen voelt om wat geld van zijn/haar beetje studiefinanciering af te staan: het schijnt dat die treinbedelaars zo'n 300 (!) euro per dag (!) ophalen.

En ik geloof het direct. Als ik ze zie bedelen zie ik ze maar een paar minuutjes en in iedere coupe krijgen ze geld.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 6 februari 2004 @ 10:52:14 #73
83630 snagglepuss
Kijk eens in mijn ogen...
pi_16937382
Ik kijk ze altijd van top tot teen aan en dan zeg: Je benen werken, je armen werken, je bent niet doof, je kunt praten, dan kun je ook werken. Meestal kijken ze je dan redelijk beteuterd aan en lopen ze verder...
downloading MARS to C:NASA - 2% remaining - connection failed...
  vrijdag 6 februari 2004 @ 13:14:51 #74
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_16941243
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 10:38 schreef Isabeau het volgende:
Voor wie de volgende keer zich geroepen voelt om wat geld van zijn/haar beetje studiefinanciering af te staan: het schijnt dat die treinbedelaars zo'n 300 (!) euro per dag (!) ophalen.

En ik geloof het direct. Als ik ze zie bedelen zie ik ze maar een paar minuutjes en in iedere coupe krijgen ze geld.

In London had je jarenlang van die bedelaars met een dubbelleven. Ergens in de jaren '90 heeft BBC er een paar van die lui gevolgt met een verborgen camera. Bleek dat die mensen in dure auto's en grote huizen leefde, elders buiten London, en gewoon als inkomen bedelde. Ze vingen soms 1000 pond per dag. Je zag in die documantaire hoe zo'n gast uit een bestelbusje stapte in ouwe vodden, en aan het einde van de dag weer terugging naar z'n busje en er later in nette kleren weer uitstapte.
Eentje had nog een kantoorbaan er naast, en klede zich om en ging in zwart pak met stropdas weer naar z'n (andere) werk.
pi_16941346
We hebben allemaal het verkeerde beroep gekozen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')