quote:Ja? hoezo dan?
Op zondag 25 januari 2004 16:43 schreef Re het volgende:
Alex en Hugo zijn grappig al maken ze er meestal wel een zooitje van met hun gesnuif
Ook de dichtende zwerver van het schouwburgplein kan ik altijd wel waarderen. Hett zijn mensen die het erg moeilijk hebben, vaak psychische problemen, op straat leven in de vrieskou en het dan nog kunnen opbrengen iets positiefs te doen voor hun geld, in plaats van alleen maar te bedelen...
[Dit bericht is gewijzigd door Hephaistos op 27-01-2004 19:01]
quote:Die lui zonder adres of bankrekening kunnen hun geld gewoon contant op komen halen bij de gemeente. En vaak staan de dealers al te wachten om het daarna in ontvangst te nemen
Op zondag 25 januari 2004 00:16 schreef Lamer_Deluxe het volgende:[..]
Voor zover ik weet was het altijd, geen adres: Geen bankrekening mogelijk, geen uitkering mogelijk, geen mogelijkheid om te werken.
quote:Awel, gij kent A & H?!?!?!?
Op zondag 25 januari 2004 11:43 schreef Harro het volgende:
Alex en Hugo!
Ik kwam ze tegen in de nachtrein in de buurt van Delft. Had een zielig verhaal over dat zijn gitaar gejat was. Ik geloofde er geen kont van en gaf hem een plectrum voor als hij een andere gitaar had.Wie zie ik een maand later op Den Haag HS? Juistem die lui, met een gitaar, en !!!! MIJN plectrum!!!!
Keb em ook maar een euro erbij gegeven.....
En nou ga ik slapen, ik moet om 7:30 weer op
Je kan niks geven, of wel. Maar er over gaan zeuren en dan nog wel op zo'n manier als hier is echt weer van een niveau dat je alleen op FOK! aantreft.
En maar lullen over respect. Ach ja.
Ik vind dat iedereen op deze wereld iets voor je centjes moet doen,wat ook zo is,en dan ga ik dat niet ff zomaar weggeven.
Spelen ze nou gezellig een stukje gitaar,zingen ze,of doen ze dan ook maar wat dan ook om de mensen tevermaken,dan geef ik die mensen graag iets hoor mits ik het kan missen.
Ik zit altijd in mn gore werkbroek enzo in de trein(ben elektromonteur),en meestal zitten er altijd van die gasten helemaal netjes in pak enzo in de buurt.
Het lijkt mij toch dat die mensen meer verdienen dan ik of niet?
Waarom zijn de meeste dan zo fucking gierig als het om geld gaat?
Zo,n zwerver kan door 1 of andere reden er helemaal niks aan doen dat hij nu op straat staat,en als hij je dan toch probeerd vrolijk temaken via een liedje ofzo,blijkt toch weer dat dit hele sterke mensen zijn?
Hooooooi
quote:anders dan....
Op zondag 25 januari 2004 18:04 schreef Guidosaurus het volgende:
Bedelaars zijn anders.
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 08:42 schreef Vaag22 het volgende:
Zo,n zwerver kan door 1 of andere reden er helemaal niks aan doen dat hij nu op straat staat,en als hij je dan toch probeerd vrolijk temaken via een liedje ofzo,blijkt toch weer dat dit hele sterke mensen zijn?Hooooooi
quote:Je woont thuis?
Op zondag 25 januari 2004 00:12 schreef TheDon18 het volgende:[..]
Nope, niks aanvullends...
Wellicht moest ik maar eens gaan bedelen
[Dit bericht is gewijzigd door Ndy op 28-01-2004 20:38]
Bah
Is er geen opvang of organisatie die dat soort schrijnende gevallen helpt?
quote:Al-Qaeda
Op donderdag 5 februari 2004 00:00 schreef Karzeuler het volgende:
Is er geen opvang of organisatie die dat soort schrijnende gevallen helpt?
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:04 schreef Pinobot het volgende:[..]
Al-Qaeda
quote:Toevallig in de buurt van Zuidplein in rotterdam?
Op zondag 25 januari 2004 12:31 schreef Manji het volgende:
Ik negeer ze altijd volkomen. Behalve een keer toen een bedelaar spontaan een gedicht improviseerde over m'n nikes. Die heb ik wel wat gegeven voor de moeite.
En ik geloof het direct. Als ik ze zie bedelen zie ik ze maar een paar minuutjes en in iedere coupe krijgen ze geld.
quote:In London had je jarenlang van die bedelaars met een dubbelleven. Ergens in de jaren '90 heeft BBC er een paar van die lui gevolgt met een verborgen camera. Bleek dat die mensen in dure auto's en grote huizen leefde, elders buiten London, en gewoon als inkomen bedelde. Ze vingen soms 1000 pond per dag. Je zag in die documantaire hoe zo'n gast uit een bestelbusje stapte in ouwe vodden, en aan het einde van de dag weer terugging naar z'n busje en er later in nette kleren weer uitstapte.
Op vrijdag 6 februari 2004 10:38 schreef Isabeau het volgende:
Voor wie de volgende keer zich geroepen voelt om wat geld van zijn/haar beetje studiefinanciering af te staan: het schijnt dat die treinbedelaars zo'n 300 (!) euro per dag (!) ophalen.En ik geloof het direct. Als ik ze zie bedelen zie ik ze maar een paar minuutjes en in iedere coupe krijgen ze geld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |