Is wel zo gezellig even tijd voor het gezin
Toch gedaan, even later bleek dat de melk zuur was.
En ik leef nog steeds en heb geen trauma's.
Ik zelf heb dan wel geen kinderen, maar ik weet precies hoe het zal gaan..... Lusten ze het niet, dan krijgen ze het ook niet, ik ga niet altijd mijn eetpatroon aan mn kinderen aan passen, ik vraag hooguit wat ze willen eten en dan kan ik bepalen of ik dat wil eten of niet.... Klink erg egoistisch, sterker nog, dat is het ook, maar dat is eigenlijk DE manier om er voor te zorgen dat je kinderen genoeg en daarbij gezond eten...
Gezond eten is trouwens ook echt lekker te maken en dat vergeten veel mensen wel eens, die serveren het saai met aardappeltjes en jus, maar het kan ook met een bepaald sausje of wat dan ook. Sausjes zijn geen dikmakers zolang je ze zelf maakt en niet uit een zakje haalt trouwens.... Dat maakt het voor kinderen vaak al lekkerder, alleen niet altijd met saus serveren, gewoon langzaam afvoeren totdat ze het niet eens merken....
quote:die zou best wel eens een week niet eten hoor
Op zondag 25 januari 2004 14:49 schreef shmoopy het volgende:[..]
Hmm, ik zou zeggen, dan eet je niet, prima.
Gewoon geen drama van maken, want als ze echt honger krijgt eet ze echt wel, hoor.
Kinderen met niet-eetgedrag verhongeren nooit, zo gek zijn ze nl ook weer niet.Maar vreselijk om aan te moeten zien idd.
quote:Dat vind ik eerlijk gezegd een rare methode. Dan krijg je juist een afkeer voor dat gerecht. Als opvoeder heb je dan wel je gelijk gehaald, je kind heeft dat eten opgegeten, maar ik denk niet dat je kind daar erg veel door gaat lusten.
Op zondag 25 januari 2004 16:58 schreef amaranta het volgende:
mijn oom (de opa van het betreffende nichtje)
zei altijd;
lust je het niet? heb je geen honger? prima? laat het maar staan
dan krijg je het morgen wel voor je ontbijt,
lust je het dan nog niet, dan wordt het je middag
en dan nog niet, dan wordt het je avondeten,
en dan mocht je het net zo lang laten staan als je zelf wilde, maar iets anders kreeg je niet
je mocht pas iets anders als dát op was
quote:Inderdaad zijn de kindermenu's hier erg verderfelijk. Hulde aan de koks die hun gewone gerechten ietwat aangepast aan de kleintjes geven. Dan leren ze gewoon eten en te waarderen. Goh, zou dat nu de oorzaak zijn van de bourgondische levenstijl?
Op zondag 25 januari 2004 17:02 schreef What het volgende:
De overbekende kindermenuutjes in restaurants zijn ook zeer verziekend voor de smaakontwikkeling van kinderen. Van een Pino (kroket met patat en appelmoes ofzo) of een Ernie (frikandel met patat en appelmoes ofzo) leert een kind helemaal niks. Je verpest een een kind daarmee. In een restaurant gewoon a la carte laten bestellen. Belgische of Franse kindertjes eten vrijwel alles terwijl Nederlandse kinderen culinair mishandelde mietjes zijn. (Uitzonderingen daargelaten)
Ik hoop wel dat hij uiteindelijk lekker met de pot mee gaat eten, en dat hij dan ook van alles lekker gaat vinden. Dingen die hij dan echt niet lust, hoeft hij ook niet te eten (wat niet wil zeggen dat ik ze dan ook nooit op tafel zet).
quote:Geloof ik helemaal geen hol van, sorry.
Op zondag 25 januari 2004 16:55 schreef amaranta het volgende:[..]
die zou best wel eens een week niet eten hoor
eten is voor haar echt een nachtmerrie
als je zegt dat ze niet hoeft te eten dan is ze de gelukkiste op aarde
quote:Helemaal mee eens!
Op zondag 25 januari 2004 17:02 schreef What het volgende:
De overbekende kindermenuutjes in restaurants zijn ook zeer verziekend voor de smaakontwikkeling van kinderen. Van een Pino (kroket met patat en appelmoes ofzo) of een Ernie (frikandel met patat en appelmoes ofzo) leert een kind helemaal niks. Je verpest een een kind daarmee. In een restaurant gewoon a la carte laten bestellen. Belgische of Franse kindertjes eten vrijwel alles terwijl Nederlandse kinderen culinair mishandelde mietjes zijn. (Uitzonderingen daargelaten)
Mijn zoon van 7 doet een moord voor gamba's bijv.
Patat vinden ze lekker, maar niet lekkerder dan bijv een varkenshaasje met dragonroomsaus.
quote:Op zaterdag 24 januari 2004 23:26 schreef shmoopy het volgende:
Mijn kinderen lusten alles
...
Wat ze echt niet lusten, zoals idd spruitjes,
Je hebt een slimme broer.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:21 schreef Charmian het volgende:
Ik weet trouwens nog dat ik wel eens met m'n broer eten ruilde. Bijvoorbeeld ik de appelmoes van hem en hij mijn gehaktbal.
Nou ja, laatst rooie bietjes op brood geprobeerd. Dat was niet echt een succes. Maar met een beetje mayo is dat ook goed te doen denk ik.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:20 schreef Zwansen het volgende:
Ik lust gelukkig alles. Kan me niets herinneren dat ik niet lekker vond om te eten.
Spruitjes op brood.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |