Ajuma's zijn een STUK heter hoor.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:57 schreef Ringo het volgende:
Die rawits zijn ontstellend heet maar volgens mij overtreft verse Mme Jeanette alles, ik geloof niet dat ik die rauw zou kunnen eten zonder door de grond te gaan.
Geen verslaving, eerder gewenning, zoals alcohol drinkers meer moeten drinken voor hetzelfde effectquote:Op maandag 17 juli 2006 22:57 schreef Ringo het volgende:
Heet is lekker maar ik merk ook dat ik steeds méér moet nemen om hetzelfde effect te bereiken, het is dus wel een soort verslaving.
Niet volgens de Scoville schaalquote:Op dinsdag 18 juli 2006 02:55 schreef OldSchoolFool het volgende:
Ajuma's zijn een STUK heter hoor.
Niet bakken? Ziet er wel lekker uit, daar niet van....quote:Op dinsdag 18 juli 2006 03:03 schreef _Vulcanus_ het volgende:
0,5 kilo Madame Jeanette pepers
5 groene spaanse pepers (voor de kleur)
8 teentjes knoflook
5 rode uien (ook leuk voor de kleur, en goed voor de smaak)
4 limoenen uitpersen (heel belangrijk voor de smaak)
4 grote eetlepels zout
4 grote eetlepels suiker
3 eetlepels olijf olie
3 thee lepels azijn
paar stronkjes mint
Alles in een hak apparaat fijn malen, 1 dag lekker laten staan.
Dan heb je heerlijke sambal, maar pas op want het is ook erg verslavend.....
Kijk... dat is 'mquote:Op vrijdag 21 mei 2004 14:53 schreef Shark.Bait het volgende:
Er zijn meerdere versies mogelijk.. soms doe ik er ook een schepje fijngemalen munt blaadjes in
500 gram rode habanero pepers (In Nederland alleen bekend als madam jeanet)
[afbeelding]
2 theelepels trassi
halve eetlepel gula jawa (gewone suiker mag ook)
sap van 2 citroenen (liever 'limes')
halve theelepel djinten ongeveer.
beetje ketoembar
theelepel asem optioneel (tamarindesap)
2 teentjes knoflook
1 grote rode ui (die is lekkerder dan een gewone, maar gewoon kan ook)
Zout en peper naar smaak (lekker vaag niet)
bakken in een pan met veel olijfolie. Zorg voor een goede ventilatie en niet met je neus boven gaan hangen. De dampen zijn fataal
Dan af laten koelen en door de snijmachine halen totdat het pulp is. Weer met een grote hoeveelheid olie opbakken totdat het donker begint te worden en de opgenomen olie weer 'losgelaten' word en erop komt drijven. Deze is dan rood van kleur. Nogmaals, de dampen zijn dodelijk!... nou ja.. zo goed als.
Schep het (in de nog warme staat) in potjes, giet er olie bovenop, (dat verlengt de houdbaarheid) en zet in de koelkast om af te koelen.
1 theelepel van deze sambal komt overeen met een eetlepel van die conimex zooi.. ongeveer
Je kan het ook bakken, maar vind ik minder lekker.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:42 schreef Shark.Bait het volgende:
Niet bakken? Ziet er wel lekker uit, daar niet van....
en jij bent gewoon een mietje die het niet kon hebben dat ie als een kind zat te janken en te zweten toen het surinaamse meissie een gerecht voor em bereid had...quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:44 schreef M_Schtoppel het volgende:
Beste hete haaiebeet,
nou weet je waar ik mij stierlijk aan erger?
De Red savina is volgens het guiness world record book op het moment de heetste peper ter wereld, dit is echter niet de madam jeanette die ook een habanero variant is.quote:Op maandag 31 juli 2006 14:12 schreef Pilipala het volgende:
dus als ik zo de websites afga mag ik tot de conclusie komen dat de
Habanero varieteit Red Savina (ook wel madame jeanette genoemd, mexicaanse versie)
de heetste peper is...
Conimexquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 22:57 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Als het allemaal even íetsje minder mag: Sambal Tjampoer van Conimex. Weet niet of het 'nieuw' is, maar ik had het van de week voor het eerst.
Niet bekbrandend scherp, meer aromatisch. Zitten wat fijngemalen groentes doorheen.
Ach... Als je kritisch kijkt wat je van ze koopt... En sinds de toko hier weg is is het niet simpel om iets anders dan conimex of improba te kopen.quote:
Je woont in Hoorn? Is die toko bij t station in de buurt weg dan?quote:Op zondag 6 augustus 2006 20:40 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Ach... Als je kritisch kijkt wat je van ze koopt... En sinds de toko hier weg is is het niet simpel om iets anders dan conimex of improba te kopen.
Helaas wel. Zit nu een turkse winkel in. Op zich ook niet slecht, maar heeft wel een heel ander assortiment.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:38 schreef OldSchoolFool het volgende:
[..]
Je woont in Hoorn? Is die toko bij t station in de buurt weg dan?
hey das jammer. Mn indo vriendin kocht dr altijd alles toen ze nog in Bovenkarspel woonde.quote:Op maandag 7 augustus 2006 08:40 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Helaas wel. Zit nu een turkse winkel in. Op zich ook niet slecht, maar heeft wel een heel ander assortiment.
Hmmm. 'station' interpreteerde ik als 'station kersenboogerd'. In de binnenstad zijn nog wel wat toko's, maar die liggen niet echt op de route werk-huis.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:25 schreef OldSchoolFool het volgende:
[..]
hey das jammer. Mn indo vriendin kocht dr altijd alles toen ze nog in Bovenkarspel woonde.
Hoorn Centraal bedoelde ik, of hoe dat mag heten. Kersenboogerd weet ik niet te vinden.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:21 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Hmmm. 'station' interpreteerde ik als 'station kersenboogerd'. In de binnenstad zijn nog wel wat toko's, maar die liggen niet echt op de route werk-huis.
Op weg van Hoorn CS (quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:29 schreef OldSchoolFool het volgende:
[..]
Hoorn Centraal bedoelde ik, of hoe dat mag heten. Kersenboogerd weet ik niet te vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |