Tot een jaar of 8 geleden kon je het in elke snoepwinkel kopen, maar ik heb het al heel lang niet meer gezien
Wie weet het
quote:..
Op zaterdag 24 januari 2004 18:58 schreef Rex_Mundi het volgende:
Wat is jodenvet
quote:ken je dat niet?
Op zaterdag 24 januari 2004 18:58 schreef Rex_Mundi het volgende:
Wat is jodenvet
je bent nog 2 jaar ouder dan ik hoor
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 19:00 schreef Ronhui het volgende:
Jodenvet, worden daar die koeken van gemaakt?
quote:Nee, want het bestaat gewoon niet meer volgens mij...de naam maakt me niet zoveel uit
Op zaterdag 24 januari 2004 19:01 schreef Atreidez het volgende:
Ik gok dat het gewoon een andere naam heeft gekregen. Negerzoenen zie je ook nergens meer
quote:Precies, dat was dus mijn vraag
Op zaterdag 24 januari 2004 19:01 schreef Weopj het volgende:
Kgloof dat ze het bij ons bij de plaatselijke gezondheidswinkel hebben... Althans daar hadden ze het..
quote:Te slecht voor je tanden omdat het zo hard is?
Op zaterdag 24 januari 2004 19:01 schreef gelly het volgende:
Bokkevet heet het hier, en het heeft nog een andere naam waar ik niet op kan komen. Volgens de warenwet mag het niet meer verkocht worden dacht ik.
quote:Nee, omdat het een afvalprodukt is.
Op zaterdag 24 januari 2004 19:02 schreef TheWilliedockSaints het volgende:[..]
Te slecht voor je tanden omdat het zo hard is?
Gebruik ens een zoekmachine.
quote:Ah, Massee heet het idd.
Op zaterdag 24 januari 2004 19:03 schreef R@b het volgende:
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=JodenvetGebruik ens een zoekmachine.
quote:Ja die had ik net ook gevonden, de meningen zijn verdeeld.
Op zaterdag 24 januari 2004 19:04 schreef Lkw het volgende:
http://www.joods.nl/rubrieken/artikel?nr=4081Lees & huiver
quote:Ze bestaan nog wel...in dezelfde gele dozen. Alleen de naam.
Op zaterdag 24 januari 2004 19:01 schreef TheWilliedockSaints het volgende:[..]
Nee, want het bestaat gewoon niet meer volgens mij...de naam maakt me niet zoveel uit
quote:Da's zonde van het medium Fok-forum
Op zaterdag 24 januari 2004 19:03 schreef R@b het volgende:
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=JodenvetGebruik ens een zoekmachine.
quote:heet het nu massee?
Op zaterdag 24 januari 2004 19:08 schreef Dr.Stupid het volgende:[..]
Ze bestaan nog wel...in dezelfde gele dozen. Alleen de naam.
quote:hence de naam
zo goedkoop mogelijk, dus joods
Da's zó lekker
zo'n groot blok, wat eigenlijk te groot is om in je mond te stoppen...
quote:goed he
Op zaterdag 24 januari 2004 19:49 schreef Jordy-B het volgende:
gewoon druivensuiker, dus?Da's zó lekker
zo'n groot blok, wat eigenlijk te groot is om in je mond te stoppen...
En TS, leuk dat je iets zoekt maar een beetje uitleg over wat het IS zou wel handig zijn.
Ontopic verder nu.
quote:echte kenners weten wat het is...
Op zaterdag 24 januari 2004 20:29 schreef shmoopy het volgende:
Zo, even wat volkomen debiele posts verwijderd, vanaf nu daarmee nokken svp.En TS, leuk dat je iets zoekt maar een beetje uitleg over wat het IS zou wel handig zijn.
Ontopic verder nu.
mensen die niet weten wat het is, weten ook niet waar het gebleven is..of is dat een rare beredenering?
bovendien zou ik zelf ook niet weten waar het van gemaakt is
quote:Zullen we het een keer gaan brouwen, huug?
Op zaterdag 24 januari 2004 19:53 schreef Conflict het volgende:
Jodenvet!Da's pas lekker!
quote:Als je het beschrijft dan zegt iemand misschien:Oh, is dat nou Jodenvet? Nou, dat verkopen ze hier."
Op zaterdag 24 januari 2004 21:14 schreef TheWilliedockSaints het volgende:[..]
echte kenners weten wat het is...
mensen die niet weten wat het is, weten ook niet waar het gebleven is..of is dat een rare beredenering?
maar idd, niet in zo'n topic, sorry mensen
quote:
Op zondag 25 januari 2004 02:56 schreef Caelum het volgende:
Ik heb het een tijdje geleden gevraagd op de zaterdag markt in Eindhoven, daar kochten wij het altijd.. en als antwoord gaven zij dat het niet meer gemaakt wordt op de ouderwetse manier i.v.m. mond en klauwzeer... het was inderdaad een afvalproduct... Het zal vast wel te koop zijn in een nieuw jasje... maar dat smaakt niet zo lekker als het oude...
quote:Alleen maar in alle supermarkten en snoepwinkels
Op zaterdag 24 januari 2004 19:01 schreef Atreidez het volgende:
Negerzoenen zie je ook nergens meer
quote:ja inderdaad
Op zondag 25 januari 2004 09:48 schreef Evil-Cherry het volgende:[..]
Alleen maar in alle supermarkten en snoepwinkels
Wanneer je met iets (fijn)mechanisch bezig bent en je hebt een klein beetje vet nodig om te smeren, weinig en dun, dan werd de vinger langs de buitenkant van de neus gehaald, dat huidvet, het zgn jodenvet, wat aan je vinger bleef zitten, werd gebruikt om bijvoorbeeld horloge radertjes te smeren e.d.
quote:doe eens even relaxed jongeman, de echte nederlander is een uitstekende handelaar en heeft altijd de joden geaccepteerd. dat ze opgepakt zijn is vaak door angst en bedreiging (zie bezetting nederland) tot stand gekomen. eerst je nederlandse geschiedenis goed gaan lezen en begrijpen en dan gaan kotsen. misschien kom je zelf nog ooit in de heerlijke positie waar je, of partij moet kiezen, of doodgeschoten wordt. succes met je 'eigen' geschiedenis.
Op maandag 26 januari 2004 22:21 schreef UMP_tango het volgende:
hahaha jodenvet de klassieke stereo type jood heeft een grote neus !
jaja de nederlanders zijn zijn niet antisemitisch van oorsprong
vandaar dat nederland ook graag een handje hielp met het aangeven van joden, nergens zoveel als hier
van een nederlands verzet was ook niet echt sprake, een handjevol ..
in frankrijk was dat wel anders..
heel nederland liep rustig mee, maar dat is handig weggepoetst in de geschiedenis boekjes van tegenwoordig, waarin het verzet behoorlijk overdreven wordt.. vooral de waffen SS divisie Nordland en andere zaten vol met hollandse knapen
ikop de nederlandse huigelaarij
money makes the world go round .. nothing else
quote:ehhhm dit geeft ongeveer wel aan wat ik al dacht, zonder dat ik dat al van te voren had uitgesproken.
Op maandag 26 januari 2004 22:34 schreef UMP_tango het volgende:
laat maar zitten hoor, hier reageer ik niet eens op
beste jongetje van de klas zeker ?
je mag me afkraken als je ouder bent dan 60 knul![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
money makes the world go round .. nothing else
In de winkel waar in een baatje heb verkochten ze het vroeger ook, zal eens aan de baas vragen wat er precies mee is gebeurd.
Maar denk dat de smaak in de herinnering beter is dan dat je het nu nog een x zou eten.
Ik zoek elke keer op de markt, waar ik het vroeger altijd kocht. Wil het zeker nog eens hebben: flink mijn tanden testen op die harde brokken.
Wie weet waar?!
quote:in de van woustraat in amsterdam heb je tussen de ceintuurbaan en albertcuyp een snoepwinkel (aan de nederlandsebank zijde) en als die het niet in voorraad heeft, dan kunnen ze het vast bestellen. ik vond het trouwens ook altijd erg lekker. laat me horen of het lukt.
Op maandag 26 januari 2004 22:44 schreef AntigoonVooruit het volgende:
Pffff...blijf eens ontopic.Ik zoek elke keer op de markt, waar ik het vroeger altijd kocht. Wil het zeker nog eens hebben: flink mijn tanden testen op die harde brokken.
Wie weet waar?!
quote:
Op maandag 26 januari 2004 22:52 schreef zoalshetis het volgende:laat me horen of het lukt.
Wordt het nog verkocht dan?quote:Op zaterdag 20 november 2004 17:07 schreef Christine het volgende:
Ik heb het vandaag gevonden in Den Haag!
Heerlijk
Het is geen druivensuiker, maar dat kan wel een ingredient zijn van jodevet/borsthoning/massee.quote:Op zaterdag 20 november 2004 18:12 schreef Ils het volgende:
is dat nou druivensuiker? dat was erg lekker! alleen hoezo mag het nu niet meer verkocht worden dan ?
Wie weet recept voor jodenvet/massee/borsthoning?quote:Toevallig ben ik er de laatste tijd ook naar op zoek en heb twee antwoorden
gekregen:
1) bij erica ( zo'n reform achtige keten ) Borsthoning is een afvalproduct en
ivm de huidige wetgeving ( hygiene ) mag het niet meer verkocht worden.
2) een vriendin van mij kreeg in een snoepzaak in rotterdam te horen dat
borsthoning een afvalproduct is die bij het maken van stroop vrijkomt maar dat
stroop tegenwoordig op een andere manier gemaakt wordt en daar geen borsthoning
bij overblijft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |