Ik heb haar cd Zink gisteren eindelijk gevonden in een tweedehands cd bak. gelijk meegenomen uiteraard. ze heeft voor zover ik weet maar 1 cd (uit 1998). en verder heb ik er nooit meer wat van vernomen..
de muziek is... anders haar stem word veel vergeleken met björk, en dat klopt in zeker zin ook wel. muzikaal is het heel melodieus. viooltjes hier en daar, maar ook soms meer richting triphop, met electronische elementen.
erg mooi gewoon.
bestaan er nog meer bloem fans?
plaatjes
viooltjes, triphop, elctro geluiden helpen ook niet om een "eigen sound" te maken want dat is ook in de style die Björk gebruikt.
quote:maar het is wel allemaal 1 pot nat.
Op zaterdag 24 januari 2004 14:21 schreef EgoTrippin het volgende:
Bloem wordt heel boos als je haar vergelijkt met Bjork.
maarja, alles wat niet in 1 keer in je hoofd blijft hangen word zowiezo geen hit in nederland.. toch wel jammer, want op deze manier gaat toch veel interessante muziek verloren..
quote:Fuck, zou ze nu boos op me zijn?
quote:ik geef haar ook gelijk..
dus daarom
björk klinkt een beetje als bloem
quote:ohja, want alle top 40 muziek lijkt tenminste niet op elkaar
Op zaterdag 24 januari 2004 14:23 schreef dr.dunno het volgende:[..]
maar het is wel allemaal 1 pot nat.
quote:Ik niet. Het lijkt er nou eenmaal op. Het is niet per definitie negatief bedoeld als iemand je met een andere artiest vergelijkt.
Op zaterdag 24 januari 2004 14:25 schreef timbob het volgende:[..]
ik geef haar ook gelijk..
quote:maar het word vaak wel gedaan..
Op zaterdag 24 januari 2004 14:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Ik niet. Het lijkt er nou eenmaal op. Het is niet per definitie negatief bedoeld als iemand je met een andere artiest vergelijkt.
Toevallig. Daar is pas deze ook al over geopend, maar goed. Het is nu te laat om door te verwijzen en deze openingspost is wel mooier.
quote:Ok. Of ik heb nu opeens een deja-vu, of het is de tweede keer dat opeens meerder mensen weer aan Bloem denken. Vreemd.
Op zaterdag 24 januari 2004 15:31 schreef Seborik het volgende:
Bloem De Ligny?Toevallig. Daar is pas deze ook al over geopend, maar goed. Het is nu te laat om door te verwijzen en deze openingspost is wel mooier.
quote:Nee, deze vraagt het aan Björk
Op zaterdag 24 januari 2004 15:36 schreef veldmuis het volgende:
Is dat die Bloem van "even aan mijn moeder vragen"?
quote:Dan wordt ze keiboos!
Op zaterdag 24 januari 2004 15:37 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Nee, deze vraagt het aan Björk
Schijnt!
[ontopic]Ken eik alleen fringy crookie, en heb toendertijd ooit de cd geluisterd en kwam toen to de conclusie die hierboven al vaak geponeerd is !
De manier waarop ze haar stem gebruikt, de uithaaltjes, het schrille geluid, de manier van kijken; ik vond haar een poseur eerlijk gezegd.
Björk heeft ooit dit wiel uitgevonden en Bloem is er ook mee gaan fietsen. Ze klonk op zich wel grappig, voor een na-aperd.
quote:oh, nieteens gezien
Op zaterdag 24 januari 2004 15:31 schreef Seborik het volgende:
Bloem De Ligny?Toevallig. Daar is pas deze ook al over geopend, maar goed. Het is nu te laat om door te verwijzen en deze openingspost is wel mooier.
nouja, bedankt voor het open laten
Voor zover ik weet heeft Bloem wel een hoop nieuwe nummers geschreven maar heeft ze nog geen nieuw platenlabel..
quote:Nee, dat was van de band van de zoon van Mies Bouwman welke dezelfde naam droeg als de zangeres waar dit topic aan is gewijd. Dat nummer kwam trouwens uit toen deze Bloem een jaar of drie was.
Op zaterdag 24 januari 2004 15:36 schreef veldmuis het volgende:
Is dat die Bloem van "even aan mijn moeder vragen"?
quote:
Op zondag 25 januari 2004 21:09 schreef Summoner het volgende:
Ach, so what als ze een beetje Björk probeerde te imiteren... haar plaatje is leuk.
zo wat als er 2 mensen zijn die een beetje wat op elkaar lijken. als we daar moeite mee hebben slaat de hele top40 ook nergens op.
quote:Om welke reden?
Omdat ze op dezelfde manier zingt? Omdat ze bijna dezelfde stijl van songs heeft? Omdat ze er hetzelfde probeert uit te zien? Waarom toch?
quote:Mij kan het in ieder geval niet schelen... al lijkt ze op Sepultura, ik vind het leuke muziek
Op zondag 25 januari 2004 21:51 schreef Summoner het volgende:
Al kan het tegenwoordig niemand meer iets schelen, lijkt me.
quote:Ik bedoelde dat ze al een hele tijd niets meer van zich heeft laten horen, en dat er daardoor niet veel meer over haar gepraat wordt. Voordat ik dit topic zag, had ik er ook al een hele tijd niet meer naar geluisterd. Lekker cdtje.
Op zondag 25 januari 2004 22:17 schreef warpozio het volgende:
Mij kan het in ieder geval niet schelen... al lijkt ze op Sepultura, ik vind het leuke muziek
quote:Geweldig is dat inderdaad
Op zondag 25 januari 2004 23:40 schreef timbob het volgende:
toch mooi hoe je dan opeens je oude verstofte cd's weer terugvind
iemand hoeft alleen ff een topicje te openen
Bloem twee keer live gezien, een keer solo (vlak na het uitbrengen van Zink) en een keer als dubbele act met de Dollybirds. Prima muziek en het intieme paste er perfect bij. Probeer Björk nog maar eens te zien in een keldertje waar je maximaal 50 man in kwijt kan .
quote:Ik bedoel dan 9 op de 10 kommentaren hier zijn: "Bloem lijkt of Bjork"
Op zondag 25 januari 2004 22:25 schreef Summoner het volgende:[..]
Ik bedoelde dat ze al een hele tijd niets meer van zich heeft laten horen, en dat er daardoor niet veel meer over haar gepraat wordt. Voordat ik dit topic zag, had ik er ook al een hele tijd niet meer naar geluisterd. Lekker cdtje.
quote:Nee. Volgens mij woont ze in Engeland nu..
Op zondag 25 januari 2004 19:18 schreef warpozio het volgende:
maar treed ze eigenlijk nog op?
quote:Nee, ze zit op de Kunstacademie in Rotterdam. En woont dus niet in Engeland.
Op zondag 25 januari 2004 19:59 schreef timbob het volgende:[..]
precies.. dat vraag ik me ook af.. doet ze nog wat?
of is ze huisvrouw geworden...
quote:Ze woont, werkt en leeft in londen.
Op maandag 26 januari 2004 08:44 schreef OutKast het volgende:[..]
Nee, ze zit op de Kunstacademie in Rotterdam. En woont dus niet in Engeland.
quote:Oeh, dan is ze gestopt met de Kunstacademie of is ze daar op stage?
Op maandag 26 januari 2004 08:49 schreef eRixx het volgende:[..]
Ze woont, werkt en leeft in londen.
Laatst zag ik haar, als ik het goed heb, nog wel in Rotterdam, of niet?
BTW, ken je haar persoonlijk?
quote:Dat zou best kunnen, maar 'laatst' is wel erg optimistisch volgens mij
Op maandag 26 januari 2004 08:50 schreef OutKast het volgende:[..]
Oeh, dan is ze gestopt met de Kunstacademie of is ze daar op stage?
Laatst zag ik haar, als ik het goed heb, nog wel in Rotterdam, of niet?
BTW, ken je haar persoonlijk?
Ja, ik ken haar persoonlijk, vandaar dat ik het echt zeker weet.
quote:Grappig, want ik zat dus ook op de Academie en ze zat in hetzelfde jaar als mij, wat dus inhoud dat ze nu in haar laatste jaar zou moeten zitten. Ik ook, alleen ik ben er een jaar geleden mee gestopt, vandaar dat ik niet meer zeker weet of ze er nog zit.
Op maandag 26 januari 2004 08:52 schreef eRixx het volgende:[..]
Dat zou best kunnen, maar 'laatst' is wel erg optimistisch volgens mij
Ja, ik ken haar persoonlijk, vandaar dat ik het echt zeker weet.
quote:Ze is voor 'stage' naar londen gegaan en dat beviel dusdanig dat ze besloten heeft daar te blijven
Op maandag 26 januari 2004 08:56 schreef OutKast het volgende:[..]
Grappig, want ik zat dus ook op de Academie en ze zat in hetzelfde jaar als mij, wat dus inhoud dat ze nu in haar laatste jaar zou moeten zitten. Ik ook, alleen ik ben er een jaar geleden mee gestopt, vandaar dat ik niet meer zeker weet of ze er nog zit.
Dan heb ik je trouwens vast wel een keer of wat gezien in het verleden... Grappig
[Dit bericht is gewijzigd door eRixx op 26-01-2004 09:00]
quote:Eens
Op zaterdag 24 januari 2004 15:59 schreef Noayla_ het volgende:
Ik heb haar 2 keer live zien optreden en ook ik zat wel degelijk naar een Björk-kloon te kijken hoor. Mw. de Ligny kan daar boos om worden maar ze deed zo haar best een introvert weirdo elvenmeisje te spelen dat de vergelijking gewoon opgaat.De manier waarop ze haar stem gebruikt, de uithaaltjes, het schrille geluid, de manier van kijken; ik vond haar een poseur eerlijk gezegd.
Björk heeft ooit dit wiel uitgevonden en Bloem is er ook mee gaan fietsen. Ze klonk op zich wel grappig, voor een na-aperd.
Aanstellerig wicht.
quote:Oh, dus ze maakt de academie niet af??? Maakt trouwens ook niet uit, want je hebt er niet zoveel aan.....
Op maandag 26 januari 2004 08:59 schreef eRixx het volgende:[..]
Ze is voor 'stage' naar londen gegaan en dat beviel dusdanig dat ze besloten heeft daar te blijven
Dan heb ik je trouwens vast wel een keer of wat gezien in het verleden... Grappig
Ik weet niet of je mij gezien hebt, ik zat in hetzelfde jaar, maar deed een hele andere richting (grafisch) en heb alleen met college bij haar gezeten met nog 100 andere mensen....ik ken haar dus niet persoonlijk.
Zou ze eerder een cd gemaakt hebben dan bjork, dan zou de vergelijking andersom zijn geweest. Ieder zijn mening. Maar het is geen aperte bjork imitatie
quote:Ik weet niet precies wat ze met de academie geregeld heeft daarover
Op maandag 26 januari 2004 09:02 schreef OutKast het volgende:[..]
Oh, dus ze maakt de academie niet af??? Maakt trouwens ook niet uit, want je hebt er niet zoveel aan.....
Ik weet niet of je mij gezien hebt, ik zat in hetzelfde jaar, maar deed een hele andere richting (grafisch) en heb alleen met college bij haar gezeten met nog 100 andere mensen....ik ken haar dus niet persoonlijk.
Ah.. dan is de kans wat kleiner inderdaad.
quote:Kan jij mij dan misschien vertellen of zij ooit in Harderwijk heeft gewoond? Ze lijkt nl ontzettend op een meisje waarbij ik op de basisschool zat. (Geen grap, weet het klinkt wat raar)
Op maandag 26 januari 2004 09:05 schreef eRixx het volgende:
Ik ken haar nu een jaar of 11-12 en ik kan jullie allen verzekeren dat bloem geen imitatie van bjork is. Natuurlijk mag je de overeenkomsten niet onder tafel vegen, dat ziet ieder, maar ver voordat bjork uberhaupt bekend was deed bloem haar ding al zoals ze dat ook op het podium deed.Zou ze eerder een cd gemaakt hebben dan bjork, dan zou de vergelijking andersom zijn geweest. Ieder zijn mening. Maar het is geen aperte bjork imitatie
quote:Ja. heet jij dan toevallig ronald?:)
Op maandag 26 januari 2004 09:27 schreef Almighty het volgende:[..]
Kan jij mij dan misschien vertellen of zij ooit in Harderwijk heeft gewoond? Ze lijkt nl ontzettend op een meisje waarbij ik op de basisschool zat. (Geen grap, weet het klinkt wat raar)
quote:Het antwoord is simpel: Dit is niet juist
Op maandag 26 januari 2004 09:36 schreef Reddiablo het volgende:
toch vind ik het wel markant dat ze door haar label gedumpt schijnt te zijn omdat haar Bjork gelijkheid niet het beoogde succes heeft opgeleverd.
quote:Inderdaad. Dat zegt niets
Op maandag 26 januari 2004 11:53 schreef Reddiablo het volgende:
heb van meerdere bronnen vernomen, maar dat zegt natuurlijk niet alles
quote:En hoelang denk je dat Bjork al bezig is met muziek maken? Ik kende haar in ieder geval al veel langer dan 12 jaar. De Sugarcubes waren in het alternatieve circuit toch behoorlijk populair, in ieder geval in mijn kring. Het kunstzinnige type die Bloem is, zou het mij totaal niets verbazen als ze als Bloempje plaatjes van de Sugarcubes draaide.
Op maandag 26 januari 2004 09:05 schreef eRixx het volgende:
Ik ken haar nu een jaar of 11-12 en ik kan jullie allen verzekeren dat bloem geen imitatie van bjork is. Natuurlijk mag je de overeenkomsten niet onder tafel vegen, dat ziet ieder, maar ver voordat bjork uberhaupt bekend was deed bloem haar ding al zoals ze dat ook op het podium deed.Zou ze eerder een cd gemaakt hebben dan bjork, dan zou de vergelijking andersom zijn geweest. Ieder zijn mening. Maar het is geen aperte bjork imitatie
In plaats van krampachtig ontkennen, zou ze er beter aan gedaan hebben om het destijds gewoon toe te geven. Nu zal ze nooit meer van dat stigma afkomen. Ik heb nog steeds een erg dubbel gevoel bij haar CD. Geloof in ieder geval niets van het verhaal dat zij heeeel toevallig op Bjork lijkt qua uiterlijk en zang.
Hopelijk raapt ze nogeens de moed bijelkaar om een plaatje op te nemen, want slecht was het niet. Fun nu ze blijkbaar in London zit. Misschien kan ze haar "tweelingzus" Bjork eens opzoeken en samen een plaatje maken. Heerlijk twee kirrende krijsende kneuter-engels zingende vrouwen op 1 plaat ...
quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:45 schreef outcast_within het volgende:
Kamer opruim...
*pimp [afbeelding]
Ben je wel helemaal goed bij je hoofd, zo'n oud topic kicken!?!quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:45 schreef outcast_within het volgende:
Kamer opruim...
*pimp [afbeelding]
beter dan een nieuwe openenquote:Op dinsdag 27 december 2005 14:34 schreef Forumschorem het volgende:
[..]
Ben je wel helemaal goed bij je hoofd, zo'n oud topic kicken!?!
Ik had zowiezo dit gepimpt op het forumquote:Op dinsdag 27 december 2005 14:34 schreef Forumschorem het volgende:
[..]
Ben je wel helemaal goed bij je hoofd, zo'n oud topic kicken!?!
Oh jah nou euh. Het feit dat ik de orginele cd had gekocht en nu een boekje had, vond ik al reden genoeg om te pimpenquote:Op dinsdag 27 december 2005 14:33 schreef timbob het volgende:
oh, is dat dan een ander boekje dan dat er in de cdhoes zat?
en waarom heb ik die dan niet?
En Björk heeft dat niet?quote:Op maandag 14 juni 2004 19:45 schreef Salvor het volgende:
Bloem heeft veel meer echte instrumenten.
er zijn onwijs veel artiesten in nederland die zeker goeie muziek maken (iig geen marco en ali muziek) maar mensen luisteren daar gewoon niet naar. dus een plaat van bloem erbij zou daar echt geen verandering in aanbrengen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:33 schreef Netflier het volgende:
[..]
[verhaal]
Het zou leuk zijn als ze een keer een hele mooie plaat maakt en bewijst dat niet alle muzikanten van Nederlandse bodem Marco Borsato, Brainpower of Ali B. heten.
Dat klinkt eigenlijk best wel leuk.quote:Op vrijdag 30 december 2005 03:12 schreef wickie het volgende:
http://www.polichinelle.co.uk
haar huidige band gebeuren.
Grappigquote:Op vrijdag 30 december 2005 03:12 schreef wickie het volgende:
http://www.polichinelle.co.uk
haar huidige band gebeuren.
Leuk liedje, over een vingerende hacker.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 01:25 schreef Bosbeetle het volgende:
laatst weer fingiecrookie geluisterd, tof !
quote:
Kuthippie.quote:Bloem woont en werkt in Engeland. Ze noemt zich Serafina Ouistiti en vormt samen met Bubu het duo Polichinelle. Hun track Dans My Poitrine belandt begin 2006 op de downloadcompilatie 30 Days van het label The Peppermill uit Vancouver met ook bijdragen van Domotic en Venetian Snares. Vanuit Londen maakt ze samen met Ties van der Linden (ex-Ulanbator) uit Nijmegen het album Bathtub dat het duo in de zomer in eigen beheer uitbrengt onder de naam Fono & Serafina.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |