quote:1 plak kaas staat gelijk aan een klein schaaltje yoghurt of vla. Neem dan een lekkere bak yoghurt (met fruit bijvoorbeeld, sla je meteen twee vliegen in één klap). Het hoeft geen kaas te wezen hoor. Het is gewoon ter indicatie wat je per dag binnen moet krijgen voor de juiste hoeveelheid calcium e.d.
Op zaterdag 24 januari 2004 10:42 schreef Xanthe het volgende:
Ik probeer me een beetje aan het voedingsschema te houden zoals die in een boekje staat die ik van het ziekenhuis heb meegekregen.
Maar aangezien ik niet echt een brood eter ben vind ik geroosterd brood prima te doen alleen wil ik er behalve boter niets anders op.
Maar in het voedings schema staat dus ook 1 à 2 plakken kaas en sinds een paar dagen vind ik kaas toch viesssssss
Ik eet het wel maar word er echt naar van.Zo dat wilde ik even kwijt.
Ook lekker door de yoghurt is een verbrokkeld volkorenbeschuitje of cruesli. Heb je ook meteen weer een boterham binnen qua voedingsstoffen.
quote:DAT is nou juist de reden dat mijn man Liam geen mooie naam meer vind
Op zaterdag 24 januari 2004 10:40 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Jippie van Harte Gefeliciteerd met Liam(is er een Oasis fan in huis misschien
).
quote:Ownee geen cruesli , blech
Op zaterdag 24 januari 2004 10:49 schreef Tan het volgende:[..]
1 plak kaas staat gelijk aan een klein schaaltje yoghurt of vla. Neem dan een lekkere bak yoghurt (met fruit bijvoorbeeld, sla je meteen twee vliegen in één klap). Het hoeft geen kaas te wezen hoor. Het is gewoon ter indicatie wat je per dag binnen moet krijgen voor de juiste hoeveelheid calcium e.d.
Ook lekker door de yoghurt is een verbrokkeld volkorenbeschuitje of cruesli. Heb je ook meteen weer een boterham binnen qua voedingsstoffen.
quote:Gefeliciteerd Belana en Kbot met jullie zoon Liam!
Op zaterdag 24 januari 2004 01:25 schreef Lois het volgende:
Liam is geboren om 00.24 uur op 24 januari.
nu niet te snel gaan bevallen allemaal hoor, ik sta verdorie al over de helft
Ik hoop dat Belana en Liam allebei snel weer een beetje opknappen
quote:Appel , peer , kersen, abrikoos , perzik , pruim....
Op zaterdag 24 januari 2004 11:02 schreef Tan het volgende:
Melk is ook goed ipv yoghurt of kaas, fruitallergie is lastig. Ik kan zelf niet tegen appels en kersen en nog wat soorten fruit, maar kan gelukkig wel gewoon een banaan (mits niet te rijp) of sinaasappel eten.
Fruit dat in de oven is geweest of gekokt kan ik dus wel zonder problemen opeten.
En noten, raar maar waar in Ben & Jerry's ijs zitten ook vaak noten en dan kan ik er wel tegen.
Snap dat niet want het is niet zo dat door het bevriezen schadelijke stoffen uit de noten zouden gaan (volgens het ziekenhuis).
Ik weet niet in hoeverre je last hebt van fruit allergies , maar als je het even in de magnetron stopt en deze dus kort verwarmd worden de eiwitten (daar ben je nl. allergisch voor) onschadelijk gemaakt.
Nou is mijn magnetron niet zo geweldig dus gaat dat hier niet lukken.
Het is een tip die ik kreeg vanuit het ziekenhuis afgelopen zomer.
Banaan kan ik ook goed tegen , echter heb dan snal last van verstopte darmen en dat doet auw
Sinaasappel kan ik wel tegen , maar noem het lui of een stomme eigenschap , ik vind ze verschrikkelijk rot om te pellen en dan vind ik het ook vreselijk stinken.
Als een ander m voor me pelt prima! Maar ik doe het dus niet zelf....
Krijg er ook nog eens van die gele nagels van.
Met messen ben ik niet erg handig dus snijden is ook niet echt een goede oplossing
quote:Ja klinkt wel hetzelfde, de soorten die jij zo opsomt. Ook de noten, maar dan met name hazelnoten. De rest gaat wel.
Op zaterdag 24 januari 2004 11:11 schreef Xanthe het volgende:[..]
heel fruitverhaal
Best raar want ik ben geboren met een koemelkeiwitallergie. Maar melk verdraag ik nu prima. Ben nu wel weer allergisch voor soja trouwens.
Mijn kinderen zijn trouwens ook allemaal allergisch, dus wees daar allert op! Mijn oudste het minst, maar bij ieder kind werd de allergie erger.
Oplossing was voor mij zo lang mogelijk borstvoeding blijven geven en zelf op dieet gaan. Kindjes zijn nu grotendeels weer over de allergie heen.
Even wat ongevraagde tips
:
Weet niet of je van plan bent om BV te geven, maar met jouw allergische aandoening is het wel aan te bevelen, minimaal een half jaar. Kans is groot dat ze dan niet allergisch worden of in ieder geval minder. Ook pas wachten met bijvoeding tot ze het half jaar gepasseerd zijn.
Maar misschien wist je dit allemaal al?
Mocht je tegen die tijd vermoeden dat je kindje allergisch is dan heb ik nog wel meer tips voor je. Ik weet niet of ik hier reclame mag maken maar ik heb ook een special geschreven over allergie met wat basisinformatie (op www.kindjeopkomst.nl, je vindt het bij de specials)
Mijn allergien zijn pas begonnen toen ik een jaar op 15 was , daarvoor had ik nergens last van.
ook de hazelnoot en walnoten ook heel erg , pecan noten en dr was nog een soort maar daar ben ik de naam van kwijt.
quote:Bij mij was het wel aangeboren, maar veel allergieën werden na mijn 12e minder (of gingen over, zoals allergie voor melk en chocolade), hooikoorst werd daarentegen na mijn 12e juist erger. Schijnt met de pubertijd te maken te hebben.
Op zaterdag 24 januari 2004 11:28 schreef Xanthe het volgende:
Mijn allergien zijn pas begonnen toen ik een jaar op 15 was , daarvoor had ik nergens last van.
ook de hazelnoot en walnoten ook heel erg , pecan noten en dr was nog een soort maar daar ben ik de naam van kwijt.
De zwangerschap kan je allergie ook verergeren of verminderen, wist je dat? Ik ben veel meer allergisch als ik zwanger ben, zit momenteel ook enorm onder de eczeem ![]()
Het kan ook zijn dat ik na deze zwangerschap er een allergie bij heb of dat er eentje minder is. Zelfde geld voor andere hormonale periodes, zoals pubertijd en overgang e.d.
quote:Dat had ik gehoord , maar tot nu toe gaat het heel goed zonder de medicatie.
Op zaterdag 24 januari 2004 11:31 schreef Tan het volgende:[..]
Bij mij was het wel aangeboren, maar veel allergieën werden na mijn 12e minder (of gingen over, zoals allergie voor melk en chocolade), hooikoorst werd daarentegen na mijn 12e juist erger. Schijnt met de pubertijd te maken te hebben.
De zwangerschap kan je allergie ook verergeren of verminderen, wist je dat? Ik ben veel meer allergisch als ik zwanger ben, zit momenteel ook enorm onder de eczeem
Het kan ook zijn dat ik na deze zwangerschap er een allergie bij heb of dat er eentje minder is. Zelfde geld voor andere hormonale periodes, zoals pubertijd en overgang e.d.
Wat een zware bevalling is dat geweest zo te horen, ik hoop dat je snel weer opknapt Belana. Was het niet die stomme VK die er bij was?
quote:Die tests hebben ze bij mij ook gedaan, maar ik reageerde er zo heftig op dat de dermatoloog zijn excuses aanbood haha, ik zat na de test helemaal onder de rode schijven
Op zaterdag 24 januari 2004 11:38 schreef Xanthe het volgende:[..]
Dat had ik gehoord , maar tot nu toe gaat het heel goed zonder de medicatie.
Ik had ook een allergie die op hooikoorts leek , begon ergens in maart en hield in het najaar weer op.
Ze hebben kweet niet hoeveel dingen getest ruim een half jaar met mijn bloed en niks kunnen vinden.
Sinds 2 jaar doe ik het zonder medicatie en gaat het goed!
Ik hoop dus dat het nu ook zo blijft.....
Wel fijn dat je zonder medicatie kan zo met een zwangerschap, hoewel er wel medicijnen tegen hooikoorts zijn die je met de zwangerschap mag hebben, mocht het nodig zijn (hoop het niet voor je, maar je bent precies zwanger in de hooikoortstijd
)
Geniet lekker met zn tweetjes van Liam
quote:Ze zei gister nog dat de fijne VK dienst had, dus ik denk het niet, maar ik denk dat ze bij de gynaecoloog is geëindigd als ik het zo hoor.
Op zaterdag 24 januari 2004 11:39 schreef sjak het volgende:
Wat een zware bevalling is dat geweest zo te horen, ik hoop dat je snel weer opknapt Belana. Was het niet die stomme VK die er bij was?
quote:Ik denk dat ze bij jou dan de krasjes test gedaan hebben?
Op zaterdag 24 januari 2004 11:45 schreef Tan het volgende:[..]
Die tests hebben ze bij mij ook gedaan, maar ik reageerde er zo heftig op dat de dermatoloog zijn excuses aanbood haha, ik zat na de test helemaal onder de rode schijven
Wel fijn dat je zonder medicatie kan zo met een zwangerschap, hoewel er wel medicijnen tegen hooikoorts zijn die je met de zwangerschap mag hebben, mocht het nodig zijn (hoop het niet voor je, maar je bent precies zwanger in de hooikoortstijd
)
quote:Dat lijkt me ook als je in het ziekenhuis bevalt
Op zaterdag 24 januari 2004 11:47 schreef Tan het volgende:[..]
Ze zei gister nog dat de fijne VK dienst had, dus ik denk het niet, maar ik denk dat ze bij de gynaecoloog is geëindigd als ik het zo hoor.
quote:Klopt.
Op zaterdag 24 januari 2004 11:50 schreef Xanthe het volgende:[..]
Ik denk dat ze bij jou dan de krasjes test gedaan hebben?
Sorry iedereen... is wel erg offtopic allemaal
Laten we weer lekker verder kleppen over pasbevallen Belana's en zwangerschapskwaaltjes
quote:Ik ben bij de tweede ook in het ziekenhuis bevallen mét verloskundige. Soms willen ze (verloskundigen) gewoon naar het ziekenhuis uit voorzorg, maar maken ze wel zelf de bevalling af.
Op zaterdag 24 januari 2004 11:55 schreef sjak het volgende:[..]
Dat lijkt me ook als je in het ziekenhuis bevalt
quote:OK dan, dat lijkt me ook als je in het ziekenhuis bevalt met weeen-opwekkers, tang, hechtingen en de hele rambam erbij. Zeker in dat dorp waar Belana woont
Op zaterdag 24 januari 2004 11:58 schreef Tan het volgende:[..]
Ik ben bij de tweede ook in het ziekenhuis bevallen mét verloskundige. Soms willen ze (verloskundigen) gewoon naar het ziekenhuis uit voorzorg, maar maken ze wel zelf de bevalling af.
Belana, van heerlijk voor je dat je eindelijk je kindje in je armen mag houden, wat een enorme klus is het geweest, toch knap van je dat het gelukt is. Ik ben trots op je!
Kbot, van harte gefeliciteerd met je kleine ventje, je zal wel onwijs trots zijn op je vrouw en op Liam, ben je al verliefd???
Ik wil jullie heel veel geluk toewensen met z'n 3-tjes, lekker genieten en goed bijkomen!!!
quote:Ow Belana enKbot, een mensjeerbij, fantastisch en heelveel geluk samen! Jullie verhaal lijkt wel wat op het mijne (ik heb allen dit hierboven gelezen, verder nog niks dus misschien weet ik het niet goed en reageer ik straks meer). Na inleiden kreeg ik heel; heftige weeen die ik niet kon opvangen omdat Aiken onder m'n ribben zat en ik bijna geen lucht kreeg,wat een ellende zeg. Na een tijd (heb niet meer op de klok gekeken hoor) kreeg ik 'kotsstuipen van ondeeren', wat dus persweeen bleken te zijn. Nog ff moeten wachten op controle (half uur ofzo!) en toen mochten we echt aan het werk. Dat viel me op zich wel mee, tot een bepaald moment dat er geen eind meer aan kwam en Aiken niet opschoot (al 1,5 uur bezig). Toen werd er een gynaecoloog werd bijgehaald (had een assistent eerst) en ben ik erg ver ingeknipt en is Aiken eruit getrokken met de vacuum... Vreselijk traumatisch vond ik alles maar heb er een enorme kanjer voor terug
Op zaterdag 24 januari 2004 01:25 schreef Lois het volgende:[..]
Aanvulling
Liam is geboren om 00.24 uur op 24 januari.
Belana heeft bijna 2 uur geperst maar Liam lag scheef vandaar de vacuumpomp. Hij heeft, omdat hij met zijn armpjes over zijn hoofd lag, waarschijnlijk een sleutelbeentje gebroken maar dat gaan ze nog onderzoeken. Belana werd nu gehecht en moet nog eventjes in het ziekenhuis blijven, waarschijnlijk tot zondag.
Kbot is gloeiend trots op haar omdat het echt een helse bevalling was maar ze heeft het fantastisch gedaan.Morgenavond ga ik dat kleine wondertje even bekijken en Belana even sufknuffelen. Kbot heeft wel al wat foto's genomen en zal proberen er morgen 1 online te zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |