abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 januari 2004 @ 10:49:59 #51
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16539455
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 10:42 schreef Xanthe het volgende:
Ik probeer me een beetje aan het voedingsschema te houden zoals die in een boekje staat die ik van het ziekenhuis heb meegekregen.
Maar aangezien ik niet echt een brood eter ben vind ik geroosterd brood prima te doen alleen wil ik er behalve boter niets anders op.
Maar in het voedings schema staat dus ook 1 à 2 plakken kaas en sinds een paar dagen vind ik kaas toch viesssssss
Ik eet het wel maar word er echt naar van.

Zo dat wilde ik even kwijt.

1 plak kaas staat gelijk aan een klein schaaltje yoghurt of vla. Neem dan een lekkere bak yoghurt (met fruit bijvoorbeeld, sla je meteen twee vliegen in één klap). Het hoeft geen kaas te wezen hoor. Het is gewoon ter indicatie wat je per dag binnen moet krijgen voor de juiste hoeveelheid calcium e.d.

Ook lekker door de yoghurt is een verbrokkeld volkorenbeschuitje of cruesli. Heb je ook meteen weer een boterham binnen qua voedingsstoffen.

zaterdag 24 januari 2004 @ 10:59:29 #52
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_16539572
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 10:40 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Jippie van Harte Gefeliciteerd met Liam (is er een Oasis fan in huis misschien ).
DAT is nou juist de reden dat mijn man Liam geen mooie naam meer vind
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_16539577
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 10:49 schreef Tan het volgende:

[..]

1 plak kaas staat gelijk aan een klein schaaltje yoghurt of vla. Neem dan een lekkere bak yoghurt (met fruit bijvoorbeeld, sla je meteen twee vliegen in één klap). Het hoeft geen kaas te wezen hoor. Het is gewoon ter indicatie wat je per dag binnen moet krijgen voor de juiste hoeveelheid calcium e.d.

Ook lekker door de yoghurt is een verbrokkeld volkorenbeschuitje of cruesli. Heb je ook meteen weer een boterham binnen qua voedingsstoffen.

Ownee geen cruesli , blech
Die broodjes zijn zo best te doen verdeeld over de dag....
Maar een beschuitje is ook wel een idee.
Bakjes yoghurt (met vla) worden ook wel "gesnoept" en veel melk...
Ben ineens gek op melk....
Fruit is hier een heel groot probleem ik ben nl. voor heel veel soorten allergisch dus ik beperk me tot mandarijnen.
Maar die krengen worden elke dag duurder begon met 20 voor 2,25 daarna 20 voor 2.49 daarna 15 voor 2.49 en nu waren ze al 15 voor 2.99!
Dat is 6.60 gulden voor 15 mandarijnen! Dat doen we dus niet....
Maar in de supermarkt zijn ze goedkoper maar ook iets minder lekker....
pi_16539602
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 01:25 schreef Lois het volgende:
Liam is geboren om 00.24 uur op 24 januari.
Gefeliciteerd Belana en Kbot met jullie zoon Liam!
Ik hoop dat jullie alledrie snel zullen herstellen van deze ontzettend lange dag
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  zaterdag 24 januari 2004 @ 11:02:26 #55
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16539612
Melk is ook goed ipv yoghurt of kaas, fruitallergie is lastig. Ik kan zelf niet tegen appels en kersen en nog wat soorten fruit, maar kan gelukkig wel gewoon een banaan (mits niet te rijp) of sinaasappel eten.
  zaterdag 24 januari 2004 @ 11:06:03 #56
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16539674
Jaaaaaaa, daar is Liam dan!
Kbot en Belana (kanjer!!!): van harte!

nu niet te snel gaan bevallen allemaal hoor, ik sta verdorie al over de helft

zaterdag 24 januari 2004 @ 11:06:20 #57
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_16539677
Belana en Kbot, gefelicteerd met Liam,

Ik hoop dat Belana en Liam allebei snel weer een beetje opknappen

imagination is more important than knowledge
pi_16539766
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:02 schreef Tan het volgende:
Melk is ook goed ipv yoghurt of kaas, fruitallergie is lastig. Ik kan zelf niet tegen appels en kersen en nog wat soorten fruit, maar kan gelukkig wel gewoon een banaan (mits niet te rijp) of sinaasappel eten.
Appel , peer , kersen, abrikoos , perzik , pruim....
Eigenlijk alle vruchten waar pit in sit , zoals ze dat noemden in het ziekenhuis.
En dan nog wat soorten noten.

Fruit dat in de oven is geweest of gekokt kan ik dus wel zonder problemen opeten.
En noten, raar maar waar in Ben & Jerry's ijs zitten ook vaak noten en dan kan ik er wel tegen.
Snap dat niet want het is niet zo dat door het bevriezen schadelijke stoffen uit de noten zouden gaan (volgens het ziekenhuis).

Ik weet niet in hoeverre je last hebt van fruit allergies , maar als je het even in de magnetron stopt en deze dus kort verwarmd worden de eiwitten (daar ben je nl. allergisch voor) onschadelijk gemaakt.
Nou is mijn magnetron niet zo geweldig dus gaat dat hier niet lukken.
Het is een tip die ik kreeg vanuit het ziekenhuis afgelopen zomer.

Banaan kan ik ook goed tegen , echter heb dan snal last van verstopte darmen en dat doet auw
Sinaasappel kan ik wel tegen , maar noem het lui of een stomme eigenschap , ik vind ze verschrikkelijk rot om te pellen en dan vind ik het ook vreselijk stinken.
Als een ander m voor me pelt prima! Maar ik doe het dus niet zelf....
Krijg er ook nog eens van die gele nagels van.
Met messen ben ik niet erg handig dus snijden is ook niet echt een goede oplossing

zaterdag 24 januari 2004 @ 11:23:21 #59
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16539938
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:11 schreef Xanthe het volgende:

[..]

heel fruitverhaal

Ja klinkt wel hetzelfde, de soorten die jij zo opsomt. Ook de noten, maar dan met name hazelnoten. De rest gaat wel.
De combi met ijs klopt, heb ik ook, ik kan bijv. ook tegen hazelnoottaart.
Dit komt volgens mijn dermatoloog door de werking van melkproducten. IJs is ook een melkproduct, evenals de creme in hazelnootgebak.

Best raar want ik ben geboren met een koemelkeiwitallergie. Maar melk verdraag ik nu prima. Ben nu wel weer allergisch voor soja trouwens.
Mijn kinderen zijn trouwens ook allemaal allergisch, dus wees daar allert op! Mijn oudste het minst, maar bij ieder kind werd de allergie erger.
Oplossing was voor mij zo lang mogelijk borstvoeding blijven geven en zelf op dieet gaan. Kindjes zijn nu grotendeels weer over de allergie heen.

Even wat ongevraagde tips :
Weet niet of je van plan bent om BV te geven, maar met jouw allergische aandoening is het wel aan te bevelen, minimaal een half jaar. Kans is groot dat ze dan niet allergisch worden of in ieder geval minder. Ook pas wachten met bijvoeding tot ze het half jaar gepasseerd zijn.
Maar misschien wist je dit allemaal al?

Mocht je tegen die tijd vermoeden dat je kindje allergisch is dan heb ik nog wel meer tips voor je. Ik weet niet of ik hier reclame mag maken maar ik heb ook een special geschreven over allergie met wat basisinformatie (op www.kindjeopkomst.nl, je vindt het bij de specials)

pi_16540007
Dat wist ik dus niet.
Ik was wel van plan om BV te geven , nu maar hopen dat hij/zij niet het karakter van mams heeft , want ik wilde niet aan de borst en ze kregen me ook niet aan de borts.
Het halve personeel van de kraamafdeling heeft geprobeerd mij aan de borst van mijn moeder te leggen maar ik moest er niets van weten

Mijn allergien zijn pas begonnen toen ik een jaar op 15 was , daarvoor had ik nergens last van.
ook de hazelnoot en walnoten ook heel erg , pecan noten en dr was nog een soort maar daar ben ik de naam van kwijt.

zaterdag 24 januari 2004 @ 11:31:57 #61
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16540076
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:28 schreef Xanthe het volgende:
Mijn allergien zijn pas begonnen toen ik een jaar op 15 was , daarvoor had ik nergens last van.
ook de hazelnoot en walnoten ook heel erg , pecan noten en dr was nog een soort maar daar ben ik de naam van kwijt.
Bij mij was het wel aangeboren, maar veel allergieën werden na mijn 12e minder (of gingen over, zoals allergie voor melk en chocolade), hooikoorst werd daarentegen na mijn 12e juist erger. Schijnt met de pubertijd te maken te hebben.

De zwangerschap kan je allergie ook verergeren of verminderen, wist je dat? Ik ben veel meer allergisch als ik zwanger ben, zit momenteel ook enorm onder de eczeem
Het kan ook zijn dat ik na deze zwangerschap er een allergie bij heb of dat er eentje minder is. Zelfde geld voor andere hormonale periodes, zoals pubertijd en overgang e.d.

pi_16540206
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:31 schreef Tan het volgende:

[..]

Bij mij was het wel aangeboren, maar veel allergieën werden na mijn 12e minder (of gingen over, zoals allergie voor melk en chocolade), hooikoorst werd daarentegen na mijn 12e juist erger. Schijnt met de pubertijd te maken te hebben.

De zwangerschap kan je allergie ook verergeren of verminderen, wist je dat? Ik ben veel meer allergisch als ik zwanger ben, zit momenteel ook enorm onder de eczeem
Het kan ook zijn dat ik na deze zwangerschap er een allergie bij heb of dat er eentje minder is. Zelfde geld voor andere hormonale periodes, zoals pubertijd en overgang e.d.

Dat had ik gehoord , maar tot nu toe gaat het heel goed zonder de medicatie.
Ik had ook een allergie die op hooikoorts leek , begon ergens in maart en hield in het najaar weer op.
Ze hebben kweet niet hoeveel dingen getest ruim een half jaar met mijn bloed en niks kunnen vinden.
Sinds 2 jaar doe ik het zonder medicatie en gaat het goed!
Ik hoop dus dat het nu ook zo blijft.....
  zaterdag 24 januari 2004 @ 11:39:25 #63
593 sjak
Juffie Bloem
pi_16540221
Hee Belana en KBot, gefeliciteerd met Liam!

Wat een zware bevalling is dat geweest zo te horen, ik hoop dat je snel weer opknapt Belana. Was het niet die stomme VK die er bij was?

Lekker douchen!
  zaterdag 24 januari 2004 @ 11:45:11 #64
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16540334
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:38 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Dat had ik gehoord , maar tot nu toe gaat het heel goed zonder de medicatie.
Ik had ook een allergie die op hooikoorts leek , begon ergens in maart en hield in het najaar weer op.
Ze hebben kweet niet hoeveel dingen getest ruim een half jaar met mijn bloed en niks kunnen vinden.
Sinds 2 jaar doe ik het zonder medicatie en gaat het goed!
Ik hoop dus dat het nu ook zo blijft.....

Die tests hebben ze bij mij ook gedaan, maar ik reageerde er zo heftig op dat de dermatoloog zijn excuses aanbood haha, ik zat na de test helemaal onder de rode schijven

Wel fijn dat je zonder medicatie kan zo met een zwangerschap, hoewel er wel medicijnen tegen hooikoorts zijn die je met de zwangerschap mag hebben, mocht het nodig zijn (hoop het niet voor je, maar je bent precies zwanger in de hooikoortstijd )

pi_16540348
Belana en Kbot van harte met jullie zoon!
Wat een drama kan een bevalling soms toch ook zijn he
Maar gelukkig is het resultaat helemaal gezond!!

Geniet lekker met zn tweetjes van Liam

Screw them.
We're going home.
  zaterdag 24 januari 2004 @ 11:47:00 #66
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16540382
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:39 schreef sjak het volgende:
Wat een zware bevalling is dat geweest zo te horen, ik hoop dat je snel weer opknapt Belana. Was het niet die stomme VK die er bij was?
Ze zei gister nog dat de fijne VK dienst had, dus ik denk het niet, maar ik denk dat ze bij de gynaecoloog is geëindigd als ik het zo hoor.
pi_16540459
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:45 schreef Tan het volgende:

[..]

Die tests hebben ze bij mij ook gedaan, maar ik reageerde er zo heftig op dat de dermatoloog zijn excuses aanbood haha, ik zat na de test helemaal onder de rode schijven

Wel fijn dat je zonder medicatie kan zo met een zwangerschap, hoewel er wel medicijnen tegen hooikoorts zijn die je met de zwangerschap mag hebben, mocht het nodig zijn (hoop het niet voor je, maar je bent precies zwanger in de hooikoortstijd )

Ik denk dat ze bij jou dan de krasjes test gedaan hebben?
Bij mij zijn er 7 buisjes bloed geprikt en die zijn in het lab onderzocht op zo'n 6000 dingen en er kwam gewoon niets uit...
Terwijl ik wel met dikke rode ogen liep , soms zelfs tranerig.
Ik weet nog dat ik beschuldigd werd van drugs gebruik nadat ik zo thuis kwam van het uitgaan.
Ik had geblowd daar was mijn vader heilig van overtuigd en wat een ramp is dat thuis geweest.
Volgens mij gelooft mijn pa dat nu nog steeds.....
  zaterdag 24 januari 2004 @ 11:55:16 #68
593 sjak
Juffie Bloem
pi_16540594
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:47 schreef Tan het volgende:

[..]

Ze zei gister nog dat de fijne VK dienst had, dus ik denk het niet, maar ik denk dat ze bij de gynaecoloog is geëindigd als ik het zo hoor.

Dat lijkt me ook als je in het ziekenhuis bevalt
Maar goed om te horen dat thuis in ieder geval die aardige VK er bij was, anders lijkt het me helemaal zo'n hel worden.
Lekker douchen!
  zaterdag 24 januari 2004 @ 11:55:44 #69
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16540605
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:50 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Ik denk dat ze bij jou dan de krasjes test gedaan hebben?

Klopt.
Allergie voor bomen en pollen reageerde zo heftig dat mijn hele bovenarm knalrood was. Vraag anders de volgende keer zo'n test aan als je denkt dat het nodig is? Zoals jij omschrijft klinkt wel erg als hooikoorts hoor.

Sorry iedereen... is wel erg offtopic allemaal Laten we weer lekker verder kleppen over pasbevallen Belana's en zwangerschapskwaaltjes

pi_16540640
Hoera voor Liam, maar wel zachtjes want hij heeft hoofdpijn.
Gefeliciteerd Belana en KBot, heel veel geluk met jullie ventje.
  zaterdag 24 januari 2004 @ 11:58:56 #71
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16540678
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:55 schreef sjak het volgende:

[..]

Ik ben bij de tweede ook in het ziekenhuis bevallen mét verloskundige. Soms willen ze (verloskundigen) gewoon naar het ziekenhuis uit voorzorg, maar maken ze wel zelf de bevalling af.
  zaterdag 24 januari 2004 @ 12:04:23 #72
593 sjak
Juffie Bloem
pi_16540796
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:58 schreef Tan het volgende:

[..]

Ik ben bij de tweede ook in het ziekenhuis bevallen mét verloskundige. Soms willen ze (verloskundigen) gewoon naar het ziekenhuis uit voorzorg, maar maken ze wel zelf de bevalling af.

OK dan, dat lijkt me ook als je in het ziekenhuis bevalt met weeen-opwekkers, tang, hechtingen en de hele rambam erbij. Zeker in dat dorp waar Belana woont
Lekker douchen!
pi_16540929

Belana, van heerlijk voor je dat je eindelijk je kindje in je armen mag houden, wat een enorme klus is het geweest, toch knap van je dat het gelukt is. Ik ben trots op je!
Kbot, van harte gefeliciteerd met je kleine ventje, je zal wel onwijs trots zijn op je vrouw en op Liam, ben je al verliefd???

Ik wil jullie heel veel geluk toewensen met z'n 3-tjes, lekker genieten en goed bijkomen!!!

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_16541189
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 01:25 schreef Lois het volgende:

[..]

Aanvulling

Liam is geboren om 00.24 uur op 24 januari.
Belana heeft bijna 2 uur geperst maar Liam lag scheef vandaar de vacuumpomp. Hij heeft, omdat hij met zijn armpjes over zijn hoofd lag, waarschijnlijk een sleutelbeentje gebroken maar dat gaan ze nog onderzoeken. Belana werd nu gehecht en moet nog eventjes in het ziekenhuis blijven, waarschijnlijk tot zondag.
Kbot is gloeiend trots op haar omdat het echt een helse bevalling was maar ze heeft het fantastisch gedaan.

Morgenavond ga ik dat kleine wondertje even bekijken en Belana even sufknuffelen. Kbot heeft wel al wat foto's genomen en zal proberen er morgen 1 online te zetten.

Ow Belana enKbot, een mensjeerbij, fantastisch en heelveel geluk samen! Jullie verhaal lijkt wel wat op het mijne (ik heb allen dit hierboven gelezen, verder nog niks dus misschien weet ik het niet goed en reageer ik straks meer). Na inleiden kreeg ik heel; heftige weeen die ik niet kon opvangen omdat Aiken onder m'n ribben zat en ik bijna geen lucht kreeg,wat een ellende zeg. Na een tijd (heb niet meer op de klok gekeken hoor) kreeg ik 'kotsstuipen van ondeeren', wat dus persweeen bleken te zijn. Nog ff moeten wachten op controle (half uur ofzo!) en toen mochten we echt aan het werk. Dat viel me op zich wel mee, tot een bepaald moment dat er geen eind meer aan kwam en Aiken niet opschoot (al 1,5 uur bezig). Toen werd er een gynaecoloog werd bijgehaald (had een assistent eerst) en ben ik erg ver ingeknipt en is Aiken eruit getrokken met de vacuum... Vreselijk traumatisch vond ik alles maar heb er een enorme kanjer voor terug ! BEn trots en alles gaat goed, Aiken is gezond en rustig en tevreden en de kraamhulpen zijn geweldig aardig en behulpzaam. Ik he alleen best veel last van dehechtingen (1 is al losgeschoten) en kan nog steeds niet zitten. Lopen gaaat wel, maar langer dan 10 minuten uit bed en ik ben weer helemaal op...
AIken is een trotse katoendrager en slaapt 's nachts lekker tegen mij aan, ik slaap 's nachts zo'n 4 uurtjes bij elkaar en overdag 1 uurtje en red me daar prima mee. Rene is een geweldige papa, ik ben erg trots op hem. De borstvoeding gaat ook best goed, heb enorme tieten nu, maar vandaag zijn ze wel heel erg hard,maarja, ook dat hoort erbij dus!
Nu heb ik echt weer genoeg getiept (heb trouwens 5 doffe vingers, daar zijn de zenuwen van beschadigd geraakt tijdens de bevalling, dus tiept echt waardeloos), ik ga zeker een poging wagen om straks wat bij te lezen. Nooit gedacht dat je zo druk kon zijn met nix doen... O jee, volgens mij moet deze zeug weer aan het werk !
Groetjes en tot snel, KimReneAiken
Als je niet weet waar je heen gaat kom je er altijd...
  † In Memoriam † zaterdag 24 januari 2004 @ 12:25:09 #75
43556 miss_dynastie
pi_16541214
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:55 schreef sjak het volgende:

[..]

Nee hoor, kan ook met verloskundige
De vacuumpomp wordt wel door de gynaecoloog gehanteerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: