Maar ik dwaal af.
Wat mij wel interessant leek om eens te vernemen wat jullie die-hard backpackers zoal te (vr)eten kregen tijdens jullie reizen. En dan ga ik voor de term "ongewoon voedsel". Graag ook even een vermelding van de plaats der consumptie.
Mijn culinaire hoogtepunten (tot dusver):
- hond (Sulawesi & Sumatra). Gebakken op Celebes en gekookt op Sumatra.
- Waterbuffel (Sulawesi)
- Gebakken sprinkhanen (Egypte)
- Rauwe Zee-egel (Paros).
- Stierenkloten & waterkonijn? (musketrat in Brussel)
Selamat makan.
J.
Beiden gegeten in Amersfoort nadat ik mijn backpack onder de kapstok had gegooit na een lange schooldag. Erg lekker!
Oh en krokodil en struisvogel in een restaurant in Denekamp. Ook erg lekker!
[Dit bericht is gewijzigd door Krullie op 24-01-2004 01:23]
Maar dan wel in het Hilton in Antwerpen...
Werk paarden en luxe paarden...
Het Carnivore restaurant in Nairobi, Kenia. Toprestaurant
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 01:23 schreef Juan Zueco het volgende:
Exotisch heren.Uw bijdrage is algemene kost.
J.
Hoe smaakt dat nou zo'n prins bernhard-menu?
J.
quote:Pardon.
Op zaterdag 24 januari 2004 01:25 schreef Oblivion het volgende:[..]
Ben een vrouw, en mijn rug van rog is geen dagelijks kostje!
Mijn excuses dat je een vrouw bent.
Rog is niet alledaags, maar ook niet exotisch.
J.
quote:Best wel lekker eigenlijk
Op zaterdag 24 januari 2004 01:25 schreef Juan Zueco het volgende:
Post van Gio was me net voor.Hoe smaakt dat nou zo'n prins bernhard-menu?
J.
Krokodil smaakte naar kip, en zebra smaakte naar een biefstuk die God zelf had klaargemaakt voor je Wel even rekening mee houden dat alles van een BBQ kwam.
Carnivore restaurant (ik zie trouwens dat ik buffel was vergeten te melden).
Verder nog couscous in zure yoghurt () en een of andere ijslande specialiteit van rotte haai die enkele dagen in de grond heeft gelegen (
).
Vorige week heb ik bijvoorbeeld schildpadsoep op, vrij pittige soep met toch wel een vreemd soort vlees erin. Smaakte wel erg goed.
Fish head curry, inderdaad de naam zegt het al. Een curry met een hele vissekop. De keuze ervan was eigenlijk een beetje een vergissing omdat er "fish curry" stond. Maar het viel me alles mee, verrassend veel en mals vlees aan een vissekop.
Bullfrog porridge. Te beginnen met de porridge, dit is gewoon rijstepap, maar dan zonder kaneel en suiker . Bullfrog is brulkikker, een grote versie dan de normale kikker. Ik had ze op twee manieren, een erg pittig, en de andere met ik dacht gember. Smaakte ook erg goed.
Eend is hier niet erg speciaal, maar toch wel het vermelden waard, een leuk voorbeeld was een etentje afgelopen week met 10 collega's, waar een hele eend op tafel lag (met kop en al).
Tigerprawns, ontzettend grote (en relatief dure) garnalen. Zo'n 30 centimeter lang en geserveerd met knoflook.
Zoals iemand anders al zei, rog. Gebarbecuede rog is een van de lekkerste dingen, vooral als het goed gekruid is.
Kippenhartjes, vorige week in een Braziliaans restaurant, was even doorbijten (zowel letterlijk als figuurlijk), maar smaakte toch ook wel.
Varkensingewanden (maag, darmen en de bovenste laag (3 cm) van de huid). Smaakt erg goed, ik denk dat ik die vanavond maar weer eens doe.
En daarnaast natuurlijk het meer gebruikelijke rijtje van slakken, oesters, sashimi (rauwe vis), buffel, hert, struisvogel, zebra, kangaroe.
Na mijn eerste hap had ik al genoeg gehad. Later bleek dat je dat spul in hele dunne plakjes moet snijden en niet een stuk afbreken en dat opkauwen...
Een heerlijke 'mixed grill' in restaurant Mama Africa in Kaapstad (met springbok en volstruis).
Beide gegeten in Peking. Erg lekker!
quote:Krijg je er een koevoet bij om het schild open te breken?
Op maandag 26 januari 2004 10:09 schreef Schorpioen het volgende:
Schildpad, met het schild er nog op en de kop ernaast op het bordje
Ik heb ook sprinkhanen gegeten, gefrituurde, in Mexico. Aldaar ook salade van cactusbladeren.
In Nicaragua (aan de caraïbische kust) heb ik erorme "conchas" gegeten, schelpdieren van zo'n 30-40 cm groot. Héél lekker
In Peru heb ik Alpaca gegeten (soort lama) en natuurlijk de welbekende cavia...
quote:Nee, je moest hem op zijn rug leggen en toen kon je mbv een prikkertje en je chopsticks het vlees eruitpeuteren.
Op maandag 26 januari 2004 10:48 schreef Gio het volgende:[..]
Krijg je er een koevoet bij om het schild open te breken?
quote:Waterkonijn is muskusrat
Op zaterdag 24 januari 2004 01:09 schreef Juan Zueco het volgende:
* Scalle-- houdt ervan om met z'n rugzakje exotische landen te bezoeken. Niet georganiseerd uiteraard, want anders leer je het land niet kennen en met name niet de locale cuisine. Kortom georganiseerde reizigers zijn mietjes.Maar ik dwaal af.
Wat mij wel interessant leek om eens te vernemen wat jullie die-hard backpackers zoal te (vr)eten kregen tijdens jullie reizen. En dan ga ik voor de term "ongewoon voedsel". Graag ook even een vermelding van de plaats der consumptie.
Mijn culinaire hoogtepunten (tot dusver):
- hond (Sulawesi & Sumatra). Gebakken op Celebes en gekookt op Sumatra.
- Waterbuffel (Sulawesi)
- Gebakken sprinkhanen (Egypte)
- Rauwe Zee-egel (Paros).
- Stierenkloten & waterkonijn? (musketrat in Brussel)Selamat makan.
J.
o ja en honden aten ze nog wel in korea maar daar wou ik niet aan.
in china vreten ze de meeste exotische zooi. maar check het eerst wel even.
We waren op lunchtoer en wat Israëlische vrienden wilden ons richting airconditioned mall met Mac en BK loodsen toen ik vroeg of er niet een plek was met local food. Niet al mijn Nederlandse metgezellen waren het met mij eens, maar voor we het wisten zaten we in een eethuis. In de veel te hete erker van het restaurant (met alufolie deels afgedekt tegen de brandende zon) heb ik iets besteld waar veel schapenvlees in zat (het woord shoarma werd genoemd, maar in Israël eten ze de shoarma heel anders), peri-peri, hele groene pepers en rijst.
Ik heb daar heerlijk gegeten en gedronken en ben al zo'n vier jaar op zoek naar het recept van een gerecht waar ik de naam niet van ken .
Maar oh, wat was het lekker .
Indonesisch (Nog verder van huis):
- (Naam kwijt): Ingezouten guppies.
Ik eet altijd indisch, met de spreekwoordelijke paplepel ingegoten, dus hollandse kost vind ik vrij exotisch.
en een land leer je echt niet kennen door er op vakantie te gaan, maar door er te gaan wonen
quote:Beef jerkey?
Op dinsdag 27 januari 2004 18:18 schreef Fixers het volgende:
Ik kreeg in engeland altijd gedroogd rundvlees van een collega. Lekker dat het was!! Ben alleen vergeten hoe het heet. Iemand er hier bekend mee, en weet iemand waar (of) het te krijgen is in nederland?
Exotisch? Jammer dat bijna altijd vlees is, want dat eet ik niet. Toch hield ik 'r wel van, van die (voor mij) bizarre dingen. Heb al wel een hoop van die dingen de barbequeue op zien gaan. Kangaroe, een vrouw die het hoofd van een lammetje uit zat te lepelen. Hmmmm
quote:Ik kreeg zoiets weleens van kennissen in Zuid-Afrika, ben alleen even de naam kwijt, bintong ofzoiets. Zelfs een keer gedroogde olifant en krokodil op (legaal geschoten in het Krugerpark).
Op dinsdag 27 januari 2004 23:50 schreef Scalle-- het volgende:[..]
Beef jerkey?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |