abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 januari 2004 @ 23:55:20 #1
81576 The_M
He, alles goed? Nee, 2 fout...
pi_16534242
Ga eigenlijk elk jaar in de zomer op vakantie maar zit te denken om een keer op wintersport te gaan. Hoor van vele kanten dat dat veel mooier is dan een strandvakantie. Ben alleen bang dat het zo duur wordt? Wat is jullie mening daar over?
pi_16534260
Ik zou maar eens gaan, al weet je nu nog niet wat je mist.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 23:56:33 #3
22540 MysteryWoman
I'm watching you...
pi_16534269
een vakantie is zo duur als je hem zelf maakt. over het algemeen is wntersport wel wat duurde dan een strandvakantie (ski's skipas en evt les) ski-ze!
  vrijdag 23 januari 2004 @ 23:56:49 #4
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_16534275
Nee.
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
pi_16534301
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!
  vrijdag 23 januari 2004 @ 23:58:08 #6
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_16534306
ja
pi_16534313
echt wel
  vrijdag 23 januari 2004 @ 23:59:18 #8
81576 The_M
pi_16534343
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 23:57 schreef PsychoDude_666 het volgende:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!
Zulke slechte ervaringen gehad?
  zaterdag 24 januari 2004 @ 00:02:51 #9
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_16534452
Wel doen als aanvulling op je zomervakantie, niet als vervanging. Ik ben met de kerst een week geweest, tis idd duur (maar je kunt het zo gek amken als je wilt) maar een erg mooie ervaring
pi_16534506
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 23:59 schreef The_M het volgende:

[..]

Zulke slechte ervaringen gehad?

mjah niet echt
pi_16535022
ik vind wintersport leuker dan zomervakantie, maar op de wintersport rust je niet echt uit (wel kan je een beetje stress kwijt raken). Wintersport is ook meestal duurder, maar als je goed rondkijkt dan kan je voor minder dan 500 euro een week in Val Thorens zitten, met ski pas (groot), ski materiaal en vervoer. Hou er rekening mee dat alles daar ook veel duurder is. 3 euro voor een cola is normaal en ook skiles is heel prijzig (maar bij sommige organisaties kan je dit er 'goedkoop' bij boeken).

Ik ga met mn studenteninkomen jaarlijks op wintersport en zomervakantie, last minute en niet al te luxe gaan en financieel lukt het dan wel allebei.

RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  zaterdag 24 januari 2004 @ 00:27:32 #12
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_16535036
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 23:55 schreef The_M het volgende:
Ga eigenlijk elk jaar in de zomer op vakantie maar zit te denken om een keer op wintersport te gaan. Hoor van vele kanten dat dat veel mooier is dan een strandvakantie. Ben alleen bang dat het zo duur wordt? Wat is jullie mening daar over?
tis iig ontzettend duur

en dan moet je nog slapen ook en ernaartoe spullen huren pasje voor de gondels enzo

Oostenrijk is echt heel duur Frankrijk iets minder maar nog steeds belachelijk

ik zou voor de strandvakantie kiezen en gewoon 1x naar Snowworld/Planet gaan

"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_16535064
Behalve een ja of een nee, is enige motivatie ook wel leuk om te lezen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zaterdag 24 januari 2004 @ 00:33:00 #14
81576 The_M
pi_16535163
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 00:27 schreef dabadbass het volgende:

[..]

tis iig ontzettend duur

en dan moet je nog slapen ook en ernaartoe spullen huren pasje voor de gondels enzo

Oostenrijk is echt heel duur Frankrijk iets minder maar nog steeds belachelijk

ik zou voor de strandvakantie kiezen en gewoon 1x naar Snowworld/Planet gaan

haha, dat kan ook natuurlijk, maar dat is niet echt een ski-vakantie. Is misschien wel handig om van te voren een keer te oefenen daar.....
  zaterdag 24 januari 2004 @ 00:33:56 #15
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_16535179
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 00:28 schreef Lucille het volgende:
Behalve een ja of een nee, is enige motivatie ook wel leuk om te lezen.
tis super afgelopen december voor het eerst gedaan en ik wou dat ik nog 1 week kon

man man
als je het eenmaal onder de knie hebt dan wil je doorgaan hoor

liftjes is ff wennen want daar kan je als beginnend (snowboarder) erg goed uitvallen (ook lachuh natuurlijk, alleen dan 300 meter steil omhoog lopen is niet zo leuk, met zware schoenen aan)

maar tja ik raad toch nog steeds aan om de zomervakantie te nemen

zaterdag 24 januari 2004 @ 00:37:17 #16
50490 wjschreuder
-------------------
pi_16535243
JA

wintersport is ontzettend vet

zorg ervoor dat je eerst 2 keer naar snowworld gaat zodat je alvast kan skieen/snowworlden. zonde om daar helemaal te beginnen. beste is natuurlijk om hier in NL alvast zo goed mogelijk te leren skieen, dan kan je op wintersport 'echt' gaan skieen

als je het goedkoop wilt houden kan je ook is kijken naar de Tsjechische alpen. Niet heel goedkoop hoor, maar het scheelt een stuk met bv zwitserland.

iig is het super vet

zaterdag 24 januari 2004 @ 00:41:31 #17
81576 The_M
pi_16535330
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 00:37 schreef wjschreuder het volgende:
JA

wintersport is ontzettend vet

zorg ervoor dat je eerst 2 keer naar snowworld gaat zodat je alvast kan skieen/snowworlden. zonde om daar helemaal te beginnen. beste is natuurlijk om hier in NL alvast zo goed mogelijk te leren skieen, dan kan je op wintersport 'echt' gaan skieen

als je het goedkoop wilt houden kan je ook is kijken naar de Tsjechische alpen. Niet heel goedkoop hoor, maar het scheelt een stuk met bv zwitserland.

iig is het super vet

Is snowworld de beste plaats waar je het kan leren? Ben zelf ooit een keer in Wijchen geweest, was echt helemaal niks.......
  zaterdag 24 januari 2004 @ 00:46:32 #18
50490 wjschreuder
-------------------
pi_16535419
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 00:41 schreef The_M het volgende:

[..]

Is snowworld de beste plaats waar je het kan leren? Ben zelf ooit een keer in Wijchen geweest, was echt helemaal niks.......

Snowworld Zoetermeer en Snowworld Landgraaf zijn alle2 heel relax.
Landgraaf nog wat beter omdat de piste veel langer is.

je kan ook nog op zoon "matten" baan gaan. zijn overal wel, meestal gebouwd op een afvalbelt. kost lang niet zoveel, maar das natuurlijk geen echte sneeuw.

ik neem aan dat je dit jaar nog wil gaan, dus ik zou zeggen ga ff snel 2 daagjes een halve dag les nemen in een snowworld, en ga naar een beginners ski gebied.

je zal er geen spijt van hebben

zaterdag 24 januari 2004 @ 10:07:04 #19
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_16539081
Of je kan naar Snowworld in Spaarnwoude gaan die baan is alleen maar 230 meter hoog
pi_16557442
Wintersport wordt leuker en leuker naarmate je beter kunt skien.
De omgeving is fantastisch, het geeft toch wel een kick als je op 3000 meter een lift uitstapt en uitzicht hebt op de Mont Blanc.

Het kan ook tegenzitten doordat je niet kunt skien en telkens moet ploeteren om die berg af te komen. Of het is ijskoud en erg slecht weer. Je moet het een beetje treffen dus,

Je kan het zo duur maken zoals je zelf wilt. Reken maar op ¤ 400.- voor een low budget ski vakantie.

zondag 25 januari 2004 @ 00:10:18 #21
619 pierce
We hebben een P.....
pi_16558063
Wintersport is zo duur als je hetzelf maakt.
Enkele tips voor een goedkope wintersport:
  • Niet uit eten gaan (hoewel zo'n echte oostenrijkse wienerschnitzel natuurlijk niet te versmaden is!)
  • Neem veel eten mee uit nederland, in toeristische plaatsen is alles sowieso veel duurder
  • Goedkoopste appartement opzoeken (DUH!), liefts niet via het reisbureau maar zelf regelen(de vvv van de desbetreffende plaats heeft meestel wel een lijst met pensions/appartementen/hotels waar je zelf ook kan boeken zonder tussenkomst van het reisbureau)
  • Met meerdere personen in de auto, is sowieso veel goedkoper dan bus
  • Als beginnende skier is een ski-pas voor het "hele" gebied overbodig, en voor de meeste iets "gevorderden" ook
  • Skiles is duur dus probeer in nederland wat lessen te nemen
  • Als je materiaal huurt neem dan het goedkopere materiaal, vaak is er namelijk geen verschil tussen de verschillende opties zoals bv brons, silver of gold behalve de prijs.

Als me nog meer te binnenschiet laat ik het weten!

edit: Over dat ja/nee verhaal: JAAAAAA!!

[Dit bericht is gewijzigd door pierce op 25-01-2004 00:19]

zondag 25 januari 2004 @ 00:25:00 #22
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16558386
Ik ga in de winter liever op vakantie naar een warm land. Wintersport is niet zo aan mij besteed, heb het één keer geprobeerd, maar nooit weer.

Ik zoek liever in de winter de zon op in de Cariben of Dubai ofzo, terwijl iedereen in NL of Oostenrijk zit te vernikkelen van de kou.

Gewoon een keer proberen die wintersport, weet je meteen of het wat voor je is .

/edit Overigens, als ik me druk zou moeten maken om geld tijdens m'n vakantie, zou ik al helemaal niet gaan. Magoed, da's mijn mening.

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 25 januari 2004 @ 11:19:25 #23
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_16563286
Persoonlijk moet ik er niet aan denken om ergens op een afgelegen berg in de vrieskou te zitten en niets anders te doen dan met een lift naar boven gaan en vervolgens weer naar beneden door middel van ski's of een snowboard.
Als je dan ook nog die verhalen over ordinaire après-ski feesten hoort hoef ik al helemaal niet meer.
Nee, geef mij maar een mooi resort op een warme locatie, ik wil me tijdens een vakantie niet de hele dag door moe hoeven te maken.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_16563448
quote:
Op zondag 25 januari 2004 11:19 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Persoonlijk moet ik er niet aan denken om ergens op een afgelegen berg in de vrieskou te zitten en niets anders te doen dan met een lift naar boven gaan en vervolgens weer naar beneden door middel van ski's of een snowboard.
Als je dan ook nog die verhalen over ordinaire après-ski feesten hoort hoef ik al helemaal niet meer.
Nee, geef mij maar een mooi resort op een warme locatie, ik wil me tijdens een vakantie niet de hele dag door moe hoeven te maken.
Daarom noemen ze het ook winterSPORT.
Overdag lekker sporten met mooie uitzichten en 's avonds onder het genot van een hapje en drankje lekker nagenieten.
  zondag 25 januari 2004 @ 12:48:54 #25
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_16564908
quote:
Op zondag 25 januari 2004 11:32 schreef WorstKaas het volgende:

[..]

Daarom noemen ze het ook winterSPORT.
Overdag lekker sporten met mooie uitzichten en 's avonds onder het genot van een hapje en drankje lekker nagenieten.

Van mij mag je het leuk vinden hoor.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')