een van mijn kunstjes:
nodig:
- bakje of zakje voorgesneden groentes waar het liefst ook broccolie, wortels, paprika en uien bij in zitten. bijvoorbeeld hongaarse mix van konmar. eventueel broccolie er extra bij doen, want dat smaakt erg lekker hierin.
- (klein) pakje boursin (met knoflook)
- bekertje (halfvolle) creme frais
- ongezouten cashew nootjes
- klein blikje perzikschijfjes
- pasta
gooi de pasta in de ene pan en de voorgesneden groente in een andere (wok) , groentes omroeren tot ze net zo gaar zijn als je lekker vind. boursin erbij, wachten tot het gesmolten is, creme frais erbij, even roeren, perzikschijfjes erbij, even roeren, cashewnootjes erbij, even roeren, eventueel kun je peper en/of zout toevoegen... pasta erbij, klaar en eet smakelijk!
ik doe zelf alles altijd op gevoel, dus precieze hoeveelheden en tijden kan ik niet geven.
en die kaash.. mmmmmmmmmmm
morgen ga ik trouwens een recept uitproberen, dat ik in een van de andere culinaire topics zag staan: pasta met spekreepjes en creme fresh
quote:Die van mij?
Op zaterdag 24 januari 2004 23:16 schreef peperbus het volgende:morgen ga ik trouwens een recept uitproberen, dat ik in een van de andere culinaire topics zag staan: pasta met spekreepjes en creme fresh
Dies zo lekker, eet ik morgen weer, en het snelste gerecht dat ik heb.
Als je de pasta opzet( ik neem hierbij altijd fussili) en dan de spekreepjes bakt, ben je in 11 minuten klaar.
Ow, en vergeet de peper niet want die had ik er niet bij gezet, over de spekreepjes bij het bakken dus.
- macaroni
- tomaat
- augurk
- Boursin
- hamblokjes
snij tomaat in stukjes (grootte naar eigen wens)
snij augurken in tamelijk dunne schijfjes
mik tomaat + augurk + Boursin + hamblokjes in de pan.
zorg met andere pan voor de macaroni.
als macaroni klaar is en de tomaat/augurk/Boursin/hamblokjes-combinatie ook (Boursin is gesmolten), mik je een leuke combinatie op je bord et voila: eet smakelijk!
of, voor de hele luie mensen onder ons...
men neme een zak voorgesneden roerbakgroentemix (Italiaanse roerbakgroente heeft mijn voorkeur), een pak rijst en ketjap mani.
regel eerst dat het rijstgebeuren fijn klaar staat te stomen, gooi de roerbakgroente in een andere pan. naar smaak mik je er ketjap bij en als alles lekker warm etc. is: op je bord en eten!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |