abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 januari 2004 @ 21:42:39 #1
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16530138
Vraag je vader of je moeder naar de strafmethodiek van het basisonderwijs en het middelbaar onderwijs in hun tijd en je zult met open mond lugubere verhalen aanhoren. Ik zal verwijzen naar mijn moeder. In haar tijd, op zowel de basisschool als de middebare school, was het doorgaans gebruikelijk, dat leerlingen gestraft werden op fysiek niveau. Bijvoorbeeld: de leerling moest zijn of haar hand op de lessenaar leggen en de leerkracht sloeg daar dan op met een lineaal. En geloof mij, dat was geen aaitje, het was een keiharde slag. Het onderwijs straalde discipline en orde uit en zo hoort het ook.

Tegenwoordig werkt het nier meer zo. Bij het minst fysieke contact is de leerkracht zelfs strafbaar. Een ontzettend verkeerde ontwikkeling als je het mij vraagt, want kijk wat er van komt. Ontspoorde jeugd, verkeerde verhoudingen tussen leerkracht en leerlingen (wie is nu de baas over wie?), jeugdcriminaliteit, enzovoort. Daar waar de oude onderwijsvorm stond voor orde en discipline, veroorzaakt het tegenwoordige onderwijs chaos en verloedering.

Waar ik voor pleit is een herinvoering van het oude onderwijsregime, waarbij leerlingen klaar gestoomd worden voor de grote mensenwereld. Het gaat tegenwoordig echt te slap en dat moet veranderen. Dus, leerkrachten van de toekomst, neemt Uw lineaal, uw leren riem, of wat dan ook maar weer ter hand en straf zoals weleer!

"Het lot is niet uitsluitend een beperking, het is ook een bevrijding."
  vrijdag 23 januari 2004 @ 21:45:57 #2
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_16530239
Andere tijden enzo.
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 23 januari 2004 @ 21:47:39 #3
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_16530285
Met mishandelen schiet je weinig op hoor.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_16530309
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:47 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Met mishandelen schiet je weinig op hoor.
Define mishandelen
  vrijdag 23 januari 2004 @ 21:49:46 #5
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16530344
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:47 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Met mishandelen schiet je weinig op hoor.
Er is een groot verschil tussen mishandelen en corrigeren. Een klap uitdelen is niet per definitie mishandeling. Veel etterende scholiertjes verdienen een goed pak slaag.
"Het lot is niet uitsluitend een beperking, het is ook een bevrijding."
  vrijdag 23 januari 2004 @ 21:50:32 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_16530361
Hoe oud ben je dan wel niet? Fysiek straffen is al decennia lang verboden...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 23 januari 2004 @ 21:51:28 #7
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_16530388
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:48 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Define mishandelen


Wanneer een leraar een leerling slaat valt dat in mijn ogen onder mishandeling, of zoals de Van Dale nader toelicht:

mis·han·de·len (ov.ww.)
1 lichamelijk kwaad doen => maltraiteren, toetakelen
2 slecht behandelen

It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
  vrijdag 23 januari 2004 @ 21:52:39 #8
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_16530419
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:49 schreef Koolraap het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen mishandelen en corrigeren. Een klap uitdelen is niet per definitie mishandeling. Veel etterende scholiertjes verdienen een goed pak slaag.


Oh, dus om de criminaliteit tegen te gaan moeten we ze maar weer rammen? Daar kweek je juist vechtersbaasjes mee.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
  vrijdag 23 januari 2004 @ 21:53:08 #9
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16530427
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hoe oud ben je dan wel niet? Fysiek straffen is al decennia lang verboden...
Ik ben 22. Fysiek straffen gebeurd nog steeds binnen het gezin hoor en daar is ook helemaal niets mis mee. Het is een groot gemis, dat de leerkrachten niet meer mogen slaan. Je ziet toch wat er van komt. Nee, het is tegenwoordig net een knutselclub zo met die wanorde. Dat moet worden hersteld. Een streng onderwijsregime moet weer ingesteld worden.
"Het lot is niet uitsluitend een beperking, het is ook een bevrijding."
pi_16530430
Disciplineren vind ik geen mishandelen. Ik als scholier vind het wel best al wordt dat "oude regime" weer ingevoerd. Nu heb je veel te veel slimme lui die NIKS doen omdat ze er mee weg kunnen komen.
Liberty is the souls right to breathe. If the soul can't take a long hard breath laws are girded too tight. Without liberty, man is a syncope.
pi_16530453
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:51 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Wanneer een leraar een leerling slaat valt dat in mijn ogen onder mishandeling, of zoals de Van Dale nader toelicht:

mis·han·de·len (ov.ww.)
1 lichamelijk kwaad doen => maltraiteren, toetakelen
2 slecht behandelen


Maar dit is toch in bestwil van het kind
  vrijdag 23 januari 2004 @ 21:54:50 #12
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_16530480
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:53 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Maar dit is toch in bestwil van het kind


Dat kun je dan wel iets subtieler oplossen.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
  vrijdag 23 januari 2004 @ 21:55:27 #13
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16530495
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:52 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Oh, dus om de criminaliteit tegen te gaan moeten we ze maar weer rammen? Daar kweek je juist vechtersbaasjes mee.


Die opvatting stamt nog uit de pedagogiek van de Dolle Mina's, die uiteraard in het geheel niet klopt. Wie heeft het over rammen? Ik heb het over een draai om de oren, of een mep om te corrigeren. Daar is geen kind uit die tijd slechter van geworden hoor.
"Het lot is niet uitsluitend een beperking, het is ook een bevrijding."
pi_16530499
tegenwoordig is het geestelijk mishandelen .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  vrijdag 23 januari 2004 @ 21:56:07 #15
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_16530522
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:53 schreef Koolraap het volgende:

[..]

Ik ben 22. Fysiek straffen gebeurd nog steeds binnen het gezin hoor en daar is ook helemaal niets mis mee. Het is een groot gemis, dat de leerkrachten niet meer mogen slaan. Je ziet toch wat er van komt. Nee, het is tegenwoordig net een knutselclub zo met die wanorde. Dat moet worden hersteld. Een streng onderwijsregime moet weer ingesteld worden.


Sorry hoor, maar als jij 22 bent zal je moeder echt niet geslagen zijn op school. Zelfs mijn vader is niet meer geslagen op school en die is heel wat ouder dan jouw moeder, vermoed ik zo.

Overigens is mijn vader zelf leraar geweest en die heeft nooit de behoefte gehad om een leerling te slaan. Evenmin heeft hij ooit problemen met leerlingen gehad. Het is eerder een kwestie van de lerarenopleiding verbeteren dan van er maar op los meppen. Slaan is in alle gevallen (in en buiten school) de laatste oplossing en dan nog alleen voor slappelingen.

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 23 januari 2004 @ 21:57:45 #16
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16530577
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:51 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Wanneer een leraar een leerling slaat valt dat in mijn ogen onder mishandeling, of zoals de Van Dale nader toelicht:

mis·han·de·len (ov.ww.)
1 lichamelijk kwaad doen => maltraiteren, toetakelen
2 slecht behandelen


Zowel punt 1 als punt 2 gaan totaal niet op. Ten eerste doe je als leerkracht de leerling geen lichamelijk kwaad. Het is niet kwaad bedoeld, het is juist in het belang van het kind. Corrigeren hoort nu eenmaal bij het klaarstomen van het kind voor de samenleving. Ten tweede is slecht behandelen daarmee ook al van de baan.
"Het lot is niet uitsluitend een beperking, het is ook een bevrijding."
  vrijdag 23 januari 2004 @ 21:58:04 #17
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_16530589
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:55 schreef Koolraap het volgende:

[..]

Die opvatting stamt nog uit de pedagogiek van de Dolle Mina's, die uiteraard in het geheel niet klopt. Wie heeft het over rammen? Ik heb het over een draai om de oren, of een mep om te corrigeren. Daar is geen kind uit die tijd slechter van geworden hoor.


Er zullen ook heel wat kinderen zijn geweest die daar kleine trauma's aan over hebben gehouden.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_16530719
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:54 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Dat kun je dan wel iets subtieler oplossen.


Dát kan. Feit is dat dit ook wel kan.

Mishandeling is het niet.

pi_16530808
Jezus mensen, een CORRIGEREND TIKJE, wat is daar mis mee? Dat hebben we allemaal toch welles gehad? Of ben ik nou vroeger zo slecht behandeld? Het heeft bij mij iig wél effect gehad.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 22:05:28 #20
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_16530815
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 22:02 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Dát kan. Feit is dat dit ook wel kan.

Mishandeling is het niet.


Dat kun jij vinden, maar je ziet het dus als normaal om een kind maar een klap te geven of op een andere manier fysiek de les te lezen wanneer het iets niet af heeft of zich niet aan de regels houdt? Zo los je dat niet op hoor.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_16530840
En néé dat was niet op school en begin daar niet over, want ik zou t prima vinden als ze dat daar ook zouden doen.
pi_16531117
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 22:05 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Dat kun jij vinden, maar je ziet het dus als normaal om een kind maar een klap te geven of op een andere manier fysiek de les te lezen wanneer het iets niet af heeft of zich niet aan de regels houdt? Zo los je dat niet op hoor.


Het gaat niet om iets "oplossen" het gaat om een systeem dat wérkt!
Je kan dat doodknuffelen en "erover praten" wel willen maar het wérkt gewoon niet ffs.

SLAAN

http://maddox.xmission.com/beat.html
A FIVE ACROSS THE EYES!

Liberty is the souls right to breathe. If the soul can't take a long hard breath laws are girded too tight. Without liberty, man is a syncope.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 22:18:36 #23
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_16531193
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 22:15 schreef prodx-whinar- het volgende:

[..]

Het gaat niet om iets "oplossen" het gaat om een systeem dat wérkt!
Je kan dat doodknuffelen en "erover praten" wel willen maar het wérkt gewoon niet ffs.

SLAAN

http://maddox.xmission.com/
A FIVE ACROSS THE EYES!


Behalve dat ik van je vreemde verhaal weinig begrijp, heb ik weinig interesse in websites van agressieve Amerikanen.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_16531219
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 22:05 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Dat kun jij vinden, maar je ziet het dus als normaal om een kind maar een klap te geven of op een andere manier fysiek de les te lezen wanneer het iets niet af heeft of zich niet aan de regels houdt? Zo los je dat niet op hoor.


Je moet een kind toch niet elke keer een dreun verkopen, maar als er iets mis is mag je een Murat in spe toch wel even achter het schoolbord plakken ja
  vrijdag 23 januari 2004 @ 22:30:31 #25
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_16531513
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 22:19 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Je moet een kind toch niet elke keer een dreun verkopen, maar als er iets mis is mag je een Murat in spe toch wel even achter het schoolbord plakken ja


Je kunt iemand ook duidelijk maken dat iets niet mag zonder daar geweld bij te gebruiken.
Geen enkel kind hoeft geslagen of wat dan ook te worden.
Ik zeg niet dat ze niet gestraft mogen worden wanneer ze zich herhaaldelijk niet aan de regels houden, maar dat hoeft niet in de vorm van fysiek geweld. Het spreekwoord "Wie niet luisteren wil, moet maar voelen" nemen ze wellicht in veel Oosterse landen serieus op, maar in een beschaafd land als Nederland hoeven we niet terug te vallen op ouderwetse gebruiken.

[Dit bericht is gewijzigd door ForeverEternalFreak op 23-01-2004 22:31]

It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_16531539
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 22:30 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Het spreekwoord "Wie niet luisteren wil, moet maar voelen" nemen ze wellicht in veel Oosterse landen serieus op, maar in een beschaafd land als Nederland hoeven we niet terug te vallen op ouderwetse gebruiken.


Hoezo ouderwets?
  vrijdag 23 januari 2004 @ 22:32:50 #27
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_16531580
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 22:31 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Hoezo ouderwets?


In de oertijd sloeg men elkaar de hersens in met stokken en dergelijke attributen, ik dacht dat we daar anno 2003 toch wel voorbij waren?
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_16531612
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als jij 22 bent zal je moeder echt niet geslagen zijn op school. Zelfs mijn vader is niet meer geslagen op school en die is heel wat ouder dan jouw moeder, vermoed ik zo.


Ik ben op de basisschool wel geslagen en ik ben 30. Die slagen deden mij overigens niet zoveel, behalve dat ik niet wist waarvoor het was. (ben een beetje dromerig)
Andere leraar zat me belachelijk te maken (wederom geen idee waarom), was veel erger. Er zijn er meerdere waarvan ik weet dat ze juist aan díe man z'on ongelovelijke teringhekel hebben. Bijna traumatisch. Mijn buurmeisje heeft op een ochtend de fiets aan de kant gegooid en is in een weiland gaan zitten, heeft ze de hele dag daar gezeten vanwege die man. Niet van de leraar die af en toe een draai om de oren gaf.
pi_16531644
Overigens pleit ik er niet voor om het slaan er weer in te brengen.
pi_16531659
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 22:32 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

In de oertijd sloeg men elkaar de hersens in met stokken en dergelijke attributen, ik dacht dat we daar anno 2003 toch wel voorbij waren?


Helaas wel. Ik ken alleen leraren die mentaal meer hebben verneukt dan iemand met een vlakke hand ooit zal kunnen doen.
pi_16531666
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 22:34 schreef fokje het volgende:
Overigens pleit ik er niet voor om het slaan er weer in te brengen.
Ik ook niet.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 22:46:54 #32
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_16532009
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 22:35 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Helaas wel. Ik ken alleen leraren die mentaal meer hebben verneukt dan iemand met een vlakke hand ooit zal kunnen doen.


Ik stop er nu over, maar ik blijf bij mijn punt dat je met geweld niets op een goede manier kunt aanleren of oplossen, ook al is dit 'slechts' een draai om de oren.

Janet Jackson - Livin' In A World (They Didn't Make)

Children are called the future of an adult world
They are born with spirits so innocent
'till we teach them how to hate

Add to the world's confusion
We teach our kids rules
That we don't adhere to ourselves
Right or wrong
What example can they take
The people we learn from
Forge the ideas we become

Livin' in a world they didn't make
Livin' in a world that's filled with hate
Livin' in a world where grown-ups break the rules
Livin' in a world they didn't make
Paying for a lot of adult mistakes
How much of this madness can they take
Our children

Children grow to become our young adults
Problems of the world
They must learn how to confront
Doing drugs and joining gangs to rebel
Colors show they belong
To the social override
'cause they're living in a space
They feel out of place

Livin' in a world they didn't make
Livin' in a world that's filled with hate
Livin' in a world where all the grown-ups break the rules
Livin' in a world they didn't make
Paying for a lot of adult mistakes
How much of this madness can they take
As children

It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
  vrijdag 23 januari 2004 @ 23:31:00 #33
35413 Gozaru_X
The Ultimate Foxy Fix!
pi_16533496
Houding is tegenwoordig sowieso anders. Wie laat zichzelf nog fysiek straffen? Wie laat zijn kinderen nog fysiek straffen?

Leraren hebben daar niet eens meer het lef voor.

So Now You Know!
pi_16536247
het valt me op dat van alle keren dat ik straf gehad heb/de les uitgezet ben, slechts een verdacht klein aantal ook rechtvaardig was... in 1 klap zijn die leraren dus iedere vorm van respect verloren... Als ze mij fysiek zouden proberen te straffen, zouden ze dat heel goed kunnen merken

een kind slaan heeft geen nut, hoogstens alstie echt nog jong is (<9). Daarna wek je alleen maar haat/ disrespect door hem te slaan...

je kan wel lullen dat het slap is, maar verwacht niet dat de gemiddelde leeraar langer als 5 jaar in leven blijft alstie dit soort straffen gaat toepassen in deze tijd, waar de controle en verhouding leeraar <> leerling toch al een beetje uit proportie begint te raken

en ik weet dat ik leeraar niet kan spellen krijg het er gewoon niet ingeslagen

  zaterdag 24 januari 2004 @ 01:41:23 #35
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16536328
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 22:32 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

In de oertijd sloeg men elkaar de hersens in met stokken en dergelijke attributen, ik dacht dat we daar anno 2003 toch wel voorbij waren?


Krijgen we die vreemde jaartalobsessie weer. Hoeveel mensen gooien wel niet zo graag met een jaartal om hun gelijk te halen. Ik vind dat een rare eigenschap. Anno 2003? Dus? Wat heeft dat ermee te maken? Bepaalt een jaartal nu de manier waarop een kind wordt beinvloed? Dacht het niet. Kom eens met echte argumenten.
"Het lot is niet uitsluitend een beperking, het is ook een bevrijding."
  zaterdag 24 januari 2004 @ 01:45:50 #36
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16536398
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 01:36 schreef LoggedIn het volgende:
je kan wel lullen dat het slap is, maar verwacht niet dat de gemiddelde leeraar langer als 5 jaar in leven blijft alstie dit soort straffen gaat toepassen in deze tijd, waar de controle en verhouding leeraar <> leerling toch al een beetje uit proportie begint te raken
De omgekeerde wereld wederom. Dus omdat de leraar wel eens dood gemaakt kan worden, moet hij maar niet meer slaan? Wat is dat voor belachelijke logica. Verdomme, aanpakken die kutscholieren. En keihard ook. Weg met dat zachte geaai en met de stok erover.

En je ziet he wat er van komt. Geen respect voor leraren wanneer ze gaan slaan? Rot toch op. Kijk dan hoe het er tegenwoordig voorstaat. Leraren worden zonder pardon neergeschoten, uitgescholden, overspannen gemaakt. Noem je dat respect? Nee, respect moet je afdwingen. Dat is nu wel duidelijk!

"Het lot is niet uitsluitend een beperking, het is ook een bevrijding."
  zaterdag 24 januari 2004 @ 01:47:49 #37
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16536428
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 23:31 schreef Gozaru_X het volgende:
Houding is tegenwoordig sowieso anders. Wie laat zichzelf nog fysiek straffen? Wie laat zijn kinderen nog fysiek straffen?

Leraren hebben daar niet eens meer het lef voor.


Dan moet dat maar zo snel mogelijk weer ingevoerd worden. En ouders die het er niet mee eens zijn, die laten hun kinderen maar thuis. Kijken of ze dan na een aantal jaar nog lachen, wanneer hun kinderen maatschappelijke mislukkelingen zijn geworden. Want ja, het is onderwijs met discipline of helemaal geen onderwijs natuurlijk.
"Het lot is niet uitsluitend een beperking, het is ook een bevrijding."
  zaterdag 24 januari 2004 @ 01:54:45 #38
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_16536520
Als je wilt voorkomen dat teveel leerlingen hun scholing niet afmaken moet je met dit soort maatregelen komen, vooral kinderen uit een minder ideale thuissituatie zullen erg gestimuleerd worden!

Bovendien leer je je kinderen dat slaan een oplossing is. Dus zullen ze dit middel ook eerder zelf gebruiken. Op engelse kostscholen van het oude stempel is dit een gegeven: leerlingen worden niet alleen fysiek door hun leraren gestraft maar slaan elkaar ook.

Als laatste een kleine waarschuwing: kom je aan mijn kind dan ben je de lul, ik zal je vinden, ik ben van nature niet geweldadig maar dan gaat het volgende scenario in werking:

(dreun) Als (knal) mijn (schop) kind (hoek) geslagen (schop) moet (ros) worden (schop) dan (dreun) doe (hoek) ik (schop) dat (schop) godverdomme (ros) zelf (knal) wel (schop) klootzak! (schop, knal, ros)

(zucht) Kan iemand even 06-11 bellen?

Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
  zaterdag 24 januari 2004 @ 09:12:31 #39
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_16538757
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 01:54 schreef MOVO het volgende:
Als je wilt voorkomen dat teveel leerlingen hun scholing niet afmaken moet je met dit soort maatregelen komen, vooral kinderen uit een minder ideale thuissituatie zullen erg gestimuleerd worden!

Bovendien leer je je kinderen dat slaan een oplossing is. Dus zullen ze dit middel ook eerder zelf gebruiken. Op engelse kostscholen van het oude stempel is dit een gegeven: leerlingen worden niet alleen fysiek door hun leraren gestraft maar slaan elkaar ook.

Als laatste een kleine waarschuwing: kom je aan mijn kind dan ben je de lul, ik zal je vinden, ik ben van nature niet geweldadig maar dan gaat het volgende scenario in werking:

(dreun) Als (knal) mijn (schop) kind (hoek) geslagen (schop) moet (ros) worden (schop) dan (dreun) doe (hoek) ik (schop) dat (schop) godverdomme (ros) zelf (knal) wel (schop) klootzak! (schop, knal, ros)

(zucht) Kan iemand even 06-11 bellen?


Hulde! Tenminste nog iemand met gezond verstand.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_16539097
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 01:54 schreef MOVO het volgende:
Als laatste een kleine waarschuwing: kom je aan mijn kind dan ben je de lul, ik zal je vinden, ik ben van nature niet geweldadig maar ...
Ja, hulde hoor.
Hoezo ben jíj niet gewelddadig.

Wat als jouw kind er meent te voor kiezen om de eerste tik of duw te verkopen. Je vraagt het jezelf niet eens af dat die mogelijkheid erin zit. Je kiest er dus voor om zonder wederhoor erop los te gaan meppen.

pi_16539201
Ik doe dan wel Havo (laten we er niet omheen draaien, op het Vmbo zitten toch de meeste probleemjongeren) maar er is niets mis hier. Iedereen luistert naar de leraar. Fysiek straffen werkt vaak zelfs averechts. Nee, het werkt goed zoals het is.
pi_16539332
Nou als je Ome Henk luisterd dan weet je ook dat slaan niet helpt.

Die Jantje gaat maar door met zijn springstok en ragt nog steeds Ome Henk zijn porseleinen olifantjes uit Bucaramangekast kapot.

  zaterdag 24 januari 2004 @ 10:38:34 #43
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16539357
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 10:22 schreef GewoonPim het volgende:
Ik doe dan wel Havo (laten we er niet omheen draaien, op het Vmbo zitten toch de meeste probleemjongeren) maar er is niets mis hier. Iedereen luistert naar de leraar. Fysiek straffen werkt vaak zelfs averechts. Nee, het werkt goed zoals het is.
Dat geef ik toe. Op de lagere niveau's is over het algemeen meer correctie nodig. Misschien kunnen we fysiek straffen tijdelijk bij de lagere niveau's invoeren, gewoon als proefproject. Kijken of dat wat oplevert.
"Het lot is niet uitsluitend een beperking, het is ook een bevrijding."
pi_16539454
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 10:38 schreef Koolraap het volgende:

[..]

Dat geef ik toe. Op de lagere niveau's is over het algemeen meer correctie nodig. Misschien kunnen we fysiek straffen tijdelijk bij de lagere niveau's invoeren, gewoon als proefproject. Kijken of dat wat oplevert.


Er hoeft niets ingevoerd te worden. Echter, er moet het besef zijn dat leerlingen en ouders naar de school toe ook plichten hebben ipv enkel een beroep te doen op hun rechten zonder dat daar iets tegen over hoeft te staan. Te beginnen dat een leerling die de boel echt verziekt, gewoon van school gestuurd kan worden.
  zaterdag 24 januari 2004 @ 11:00:03 #45
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16539582
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 10:49 schreef fokje het volgende:

[..]

Er hoeft niets ingevoerd te worden. Echter, er moet het besef zijn dat leerlingen en ouders naar de school toe ook plichten hebben ipv enkel een beroep te doen op hun rechten zonder dat daar iets tegen over hoeft te staan. Te beginnen dat een leerling die de boel echt verziekt, gewoon van school gestuurd kan worden.


Met van school sturen kweek je criminelen. Deze mensen worden van school geschopt en komen op straat met geen enkel toekomstperspectief. Gegarandeerd dat die mensen probleemgevallen worden van de maatschappij. Dus het komt dan allemaal weer op ons bordje. Nee, laat die leerkrachten er maar eens flink op los hameren, dat kweekt goede zielen voor deze wereld.
"Het lot is niet uitsluitend een beperking, het is ook een bevrijding."
pi_16539632
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:00 schreef Koolraap het volgende:

[..]

Met van school sturen kweek je criminelen. Deze mensen worden van school geschopt en komen op straat met geen enkel toekomstperspectief.


Dát is dus ook niet de bedoeling. Daar zijn echter wel constructies voor te bedenken. (GlennMills-achtige scholen, tuchtscholen)
pi_16540026
Ja, tuchtscholen, alle criminelen bij elkaar
pi_16540719
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:29 schreef GewoonPim het volgende:
Ja, tuchtscholen, alle criminelen bij elkaar
Ja precies, Glenn-Mills contsructies blijken aardig succesvol te zijn heb ik begrepen.
pi_16541782
quote:
Nee, respect moet je afdwingen. Dat is nu wel duidelijk!
Dude, dat doe je niet door nog meer geweld uit te lokken

zowiezo krijg je bij mij alleen respect als je mij met respect behandeld. Leeraren die slaan (of op een andere manier onrechtvaardig straffen) doen dat niet, dus heb ik geen respect voor ze...

pi_16541896
Ik weet niet hoe oud jouw vader is, maar mijn vader is 54 en die heeft nog een klap gehad. Sterker nog, toen was het al verboden....Mijn opa heeft nog af en toe een klap gehad.
Als 2 echtparen echt paren, hebben 4 echtgenoten echt genoten
  zaterdag 24 januari 2004 @ 16:31:53 #51
31322 Ja_Roel
Met de vuist omhoog!
pi_16546920
ffs, kutjeugd... geen respect lijkt het wel...
ok, er zijn genoeg mensen die wel normaal doen, maar d'r zijn er genoeg die de boel mooi verzieken...

Ik zeg: de dienstplicht moet weer worden ingesteld! Niet luisteren, dan maar een wachtdienst extra!

--&gt; http://www.grindustry.nl &lt;-- mijn bandje :)
pi_16547132
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 16:31 schreef Ja_Roel het volgende:
ffs, kutjeugd... geen respect lijkt het wel...
ok, er zijn genoeg mensen die wel normaal doen, maar d'r zijn er genoeg die de boel mooi verzieken...

Ik zeg: de dienstplicht moet weer worden ingesteld! Niet luisteren, dan maar een wachtdienst extra!


Ja, de dienstplicht werkt
  zaterdag 24 januari 2004 @ 17:06:03 #53
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_16547716
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:42 schreef Koolraap het volgende:
Tegenwoordig werkt het nier meer zo. Bij het minst fysieke contact is de leerkracht zelfs strafbaar. Een ontzettend verkeerde ontwikkeling als je het mij vraagt, want kijk wat er van komt. Ontspoorde jeugd, verkeerde verhoudingen tussen leerkracht en leerlingen (wie is nu de baas over wie?), jeugdcriminaliteit, enzovoort. Daar waar de oude onderwijsvorm stond voor orde en discipline, veroorzaakt het tegenwoordige onderwijs chaos en verloedering.
Allemaal leuk en aardig, maar die mensen die zo zijn opgevoed zijn wel degenen die de maatschappij verder hebben gevormd zoals deze nu is.

Wat jij doet, je pakt nu een paar items met betrekking op jongeren (zoals jeugdcriminaliteit, problemen op school), rukt ze totaal uit hun maatschappelijke verband, waardoor je automatisch geen rekening meer houdt met eventuele andere (misschien wel veel grotere) maatschappelijke oorzaken van deze problemen.

Zo houd je bijvoorbeeld geen rekening met verharding van de maatschappij, misschien helemaal niet te wijten aan jongeren, die wel van zeer (grote) invloed zouden kunnen hebben op het gedrag van jongeren. Of wat dacht je van het individualistischer worden van de maatschappij? Grote bevolkingstoename, de ontzuiling, allemaal ingrijpende maatschappelijke veranderingen. Waar overigens ook nog eens een grote wisselwerking tussen kan zitten.

Je kan niet iets wat deel uit maakt van een geheel, uit dit geheel rukken om zo bepaalde slechte eigenschappen toe te schrijven aan, in jouw geval, minder streng straffen op school.

Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')