Heb hier nog een recept voor worteltjestaart liggen, of eigenlijk is het meer een soort van worteltjescake.
Taart zelf:
- 2 eieren
- 125 gr suiker
- 150 ml olie
- 50 gr gehakte walnoten
- 140 gr bloem
- 225 gr geraspte wortel
- 1 tl kaneel
- 1 tl zout
Eieren en suiker door elkaar kloppen. Olie er beetje voor beetje bijgieten. Walnoten, bloem, wortel, kaneel en zout erdoor heen mengen. beboter een vorm en leg er bakpapier in. Doe ongeveer 50 minuten in de voorverwarmde oven
Maak de topping:
- 175 gr poedersuiker
- 50 gr zachte boter
- 75 gr roomkaas
1/2 tl vanille-essence
Meng dit door elkaar, laat de taart afkoelen en bestrijk met de topping
Heeeerlijk
Voor dieeters: laat de topping weg. Het beboteren van de vorm plus het bakpapier is omdat de taart erg plakt! Haal hem dus ook voorzichtig uit de vorm!!!
quote:Oeh
Op vrijdag 23 januari 2004 21:40 schreef Spindizzy het volgende:Zwitserse notentaart
quote:Hij was ontzettend lekker! Ik zou er wel nog een bolletje ijs bij serveren trouwens.
Op dinsdag 27 januari 2004 12:14 schreef Peregrijn het volgende:[..]
Oeh
Die ga ik zondag maken. Ik had nog een toetje nodig
quote:Dat leek mij ook. Ik ben namelijk ook gek op baklava. Ik was van plan om er een bolletje slagroomijs bij te doen
Op dinsdag 27 januari 2004 12:16 schreef Spindizzy het volgende:[..]
Hij was ontzettend lekker! Ik zou er wel nog een bolletje ijs bij serveren trouwens.
smelt de boter
maar de koekjes fijn.
plak/druk ze in een taartvorm als bodem aan elkaaer met de boter en de jam.
klop de slagroom en gooi er na een tijdje mon chou in. suiker toevoegen naar eigen smaak
slagroom op bodem
blikje kersenvlaaivulling erover
ff in de koelkast
lekker
wel binnen 1,5 dag opeten anders is de bodem zompig
Precies 1 uur gebakken in heteluchtoven op 150ºC.
quote:Op vrijdag 23 januari 2004 22:06 schreef maajo het volgende:
Dubbele brownies met witte chocoladebrokken
250 gram pure chocolade in kleine stukjes
150 gram witte chocolade in kleine stukjes
250 gram boter
3 eieren
1.5 cup suiker
200 gram bloem
50 gram zelfrijzend bakmeel
Pure chocolade met boter smelten in pan (op laag vuur) of in de magnetron (ondertussen paar keer roeren).
Eieren in een kom met de suiker kloppen tot het lichtgekleurd is en schuimt.
De bloem en zelfrijzend bakmeel bij elkaar zeven.
Chocolademengsel met eiermengsel en meel in een kom mengen.
Witte chocoladebrokken erbij en in een ingevette bakvorm (ongeveer 23 x 23 cm) gieten.
30 minuten op 180 graden.
Af laten koelen en in kleine stukjes snijden.
En smullen maar
en, het staat in de oven!quote:Op woensdag 2 maart 2005 19:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]![]()
deze ga ik vanavond, en anders vrijdag maken!
Zo daar staan er best veel op. Als je daar wat van uitgeprobeerd heb kom je het dan hier vertellen / posten?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 20:16 schreef Scootmobiel het volgende:
Op deze site staan ook heel wat koekjesrecepten, daar ga ik er binnenkort beslist eens een paar van uitproberen!![]()
Reken maar!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:07 schreef Martijn_77 het volgende:
Zo daar staan er best veel op. Als je daar wat van uitgeprobeerd heb kom je het dan hier vertellen / posten?
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zal mijn recept voor chocoladetaart binnenkort eens posten
Jep, het was even pijn lijden bij de kassa. Maarja, m'n eigen schuld, had ik maar niet in een hongerige bui de Allerhande moeten doorbladerenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:52 schreef BBQ-kip het volgende:
5 bakjes bessen van de AH (als je die daar gekocht hebt), je was zeker een vermogen kwijt, of niet?
Verder ziet hij er lekker uit meis!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |