quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:43 schreef shmoopy het volgende:
-onsje bacon of ontbijtspek
quote:In een studentenmaaltijdrecept komt nooit het woord 'onsje' voor.
Op zaterdag 24 januari 2004 09:58 schreef Barb het volgende:
Onsje katenspek uitbakken tot de plakjes krokant zijn.

quote:Waaaaa, jij leeft nog
Op zaterdag 24 januari 2004 15:32 schreef Arcee het volgende:
In een studentenmaaltijdrecept komt nooit het woord 'onsje' voor.

quote:Je pakt gewoon het goedkoopste pakje spekjes of anders zo'n heel stuk spek waarvan je zelf (flinke) blokjes snijdt.
Op zaterdag 24 januari 2004 15:32 schreef Arcee het volgende:In een studentenmaaltijdrecept komt nooit het woord 'onsje' voor.

Doet het erg goed met avocado en zalm. Creme fraiche er over en dille dabei. Goed te nassen!

quote:Ik heb 2 recepten voor tortilla's, eentje met gehakt en mexicaanse troep en een andere met - jawel - spinazie.
Op zondag 25 januari 2004 13:05 schreef elguapo het volgende:
Tortilla met vulling wordt ook erg veel gegeten. Soms standaardpakje van knorr, soms zelf bijelkaar geraapt.Doet het erg goed met avocado en zalm. Creme fraiche er over en dille dabei. Goed te nassen!
Eerste:
- 300 gr rundergehakt
- hak groenten a la texane (2 kleine blikjes, of 1 grote)
- burrito seasoning
- wraps
- creme fraiche
- geraspte kaas (pittig van de euroshopper)
Gehakt rullen en kruiden, mexicaanse groenten erbij opwarmen, in de wraps doen, oprollen in ingevette ovenschaal, creme fraiche erover smeren, afdekken met geraspte kaas, in de oven op 200 graden, gedurende 15 mins.
Met spinazie:
- wraps
- rundergehakt
- verse bladspinazie (dus geen diepvriesspul!) (ik doe altijd een halve zak van de AH)
- pomodori in stukjes, te koop in blik
- creme fraiche
- burrito seasoning
- zakje geraspte kaas
Gehakt rullen, seasoning erbij, tomatenstukjes goed uit laten lekken en erbij gooien, dan handje voor handje de spinazie erdoor roerbakken (alles tegelijk gaat niet, moet slinken!) Dan kwart van de kaas erdoor laten smelten.
De wraps vullen en in ovenschaal leggen, bestrijken met de creme fraiche, rest van de kaas erover en dan weer 15 mins op 200 gr. in de oven. Ergggg lekker.
Ohja, als je de wraps wat pittiger wilt hebben, moet je niet zoveel water aan de seasoning toevoegen als op de verpakking staat. Ik haal meestal de pan even van t vuur en gooi de kraan eventjes open. Klein scheutje dus. Dan worden ze veeeeel scherper  

blikje zalm of tonijn
potje mascarpone 
blik perzikken of peren
mascarpone op laag vuur smelten. vis fijn maken met een vork. vis en fruit bij de gesmolten mascarpone doen. beetje kruiden met peper. als je de saus een uurtje laat trekken smaakt alles nog beter maar meestal heb ik teveel honger om zolang te wachten

quote:Bij Eindhovense studenten wel,
Op zaterdag 24 januari 2004 15:32 schreef Arcee het volgende:
In een studentenmaaltijdrecept komt nooit het woord 'onsje' voor.
 .
.

Als ik nog moet sporten en weinig tijd heb maak ik altijd een "bak konijnenvoer'. Lekker licht en gezond.
Gele paprika, sla, tomaat, komkommer wassen/snijden/doorelkaar gooien. Eventueel een dressing van wat olie + azijn. 
Klaar!
(Wil je er een maaltijd salade van maken, gooi er dan nog wat tonijn en pasta (penne) doorheen)

Ingrediënten: crème fraîche, zalm, ui, knoflook, kappertjes en witte wijn.
Als eerste snij je een ui en een teentje knoflook klein en maak je blokjes van de zalm. Uitjes en knoflook even bakken in wat olijfolie, na een paar minuutjes kan de zalm erbij. Als de zalm gaar (lichtroze) is de crème fraîche erbij doen en eventueel kappertjes en een scheutje witte wijn erin doen (hoeft niet maar is wel lekker). Alles even warm laten worden tot het eruitziet als een geheel (oppassen dat het niet gaat koken oid!) en klaar is je saus.  

Wat kip of varkensvlees wokken, in een schaal doen, dan wat (kippen)bouillon (van zon blokje) met wat ketjap mengen, ff binden, en dan over de vleesjes! Deze dan even warm houden.
Vervolgens wat groentes wokken, en dan met een beetje rijst erbij en voila! Heerlijk makkelijk en lekker! En gezond  

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |