abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 januari 2004 @ 15:32:17 #26
862 Arcee
Look closer
pi_16545454
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:43 schreef shmoopy het volgende:
-onsje bacon of ontbijtspek
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 09:58 schreef Barb het volgende:
Onsje katenspek uitbakken tot de plakjes krokant zijn.
In een studentenmaaltijdrecept komt nooit het woord 'onsje' voor.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_16545561
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 15:32 schreef Arcee het volgende:
Waaaaa, jij leeft nog
  zaterdag 24 januari 2004 @ 15:38:12 #28
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_16545601
Jullie vergeten deze : FRIET
pi_16548961
quote:

Je pakt gewoon het goedkoopste pakje spekjes of anders zo'n heel stuk spek waarvan je zelf (flinke) blokjes snijdt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_16555902
Ik maak het liefst paëlla klaar, heb ik maar één pan voor nodig. Dat scheelt weer met afwassen. En ik vind het zo lekker.
pi_16565196
Tortilla met vulling wordt ook erg veel gegeten. Soms standaardpakje van knorr, soms zelf bijelkaar geraapt.

Doet het erg goed met avocado en zalm. Creme fraiche er over en dille dabei. Goed te nassen!

zondag 25 januari 2004 @ 13:20:52 #32
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_16565559
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:05 schreef elguapo het volgende:
Tortilla met vulling wordt ook erg veel gegeten. Soms standaardpakje van knorr, soms zelf bijelkaar geraapt.

Doet het erg goed met avocado en zalm. Creme fraiche er over en dille dabei. Goed te nassen!

Ik heb 2 recepten voor tortilla's, eentje met gehakt en mexicaanse troep en een andere met - jawel - spinazie.

Eerste:

- 300 gr rundergehakt
- hak groenten a la texane (2 kleine blikjes, of 1 grote)
- burrito seasoning
- wraps
- creme fraiche
- geraspte kaas (pittig van de euroshopper)

Gehakt rullen en kruiden, mexicaanse groenten erbij opwarmen, in de wraps doen, oprollen in ingevette ovenschaal, creme fraiche erover smeren, afdekken met geraspte kaas, in de oven op 200 graden, gedurende 15 mins.

Met spinazie:

- wraps
- rundergehakt
- verse bladspinazie (dus geen diepvriesspul!) (ik doe altijd een halve zak van de AH)
- pomodori in stukjes, te koop in blik
- creme fraiche
- burrito seasoning
- zakje geraspte kaas

Gehakt rullen, seasoning erbij, tomatenstukjes goed uit laten lekken en erbij gooien, dan handje voor handje de spinazie erdoor roerbakken (alles tegelijk gaat niet, moet slinken!) Dan kwart van de kaas erdoor laten smelten.

De wraps vullen en in ovenschaal leggen, bestrijken met de creme fraiche, rest van de kaas erover en dan weer 15 mins op 200 gr. in de oven. Ergggg lekker.

Ohja, als je de wraps wat pittiger wilt hebben, moet je niet zoveel water aan de seasoning toevoegen als op de verpakking staat. Ik haal meestal de pan even van t vuur en gooi de kraan eventjes open. Klein scheutje dus. Dan worden ze veeeeel scherper

[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_16567778
nog een pastasausje:

blikje zalm of tonijn
potje mascarpone
blik perzikken of peren

mascarpone op laag vuur smelten. vis fijn maken met een vork. vis en fruit bij de gesmolten mascarpone doen. beetje kruiden met peper. als je de saus een uurtje laat trekken smaakt alles nog beter maar meestal heb ik teveel honger om zolang te wachten

Een blad valt op de aarde. Een stille kus.
  zondag 25 januari 2004 @ 18:59:09 #34
3498 Barb
Graduated Fool
pi_16574018
quote:
Bij Eindhovense studenten wel, .
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  FOK!fossiel zondag 25 januari 2004 @ 19:13:49 #35
1455 Keroppi
kool kikker
pi_16574382
De halve afbak-stokbroodjes met allerlei beleg erop zijn ook populair bij ons in huis.

Als ik nog moet sporten en weinig tijd heb maak ik altijd een "bak konijnenvoer'. Lekker licht en gezond.

Gele paprika, sla, tomaat, komkommer wassen/snijden/doorelkaar gooien. Eventueel een dressing van wat olie + azijn.

Klaar!

(Wil je er een maaltijd salade van maken, gooi er dan nog wat tonijn en pasta (penne) doorheen)

Chick on a mission
pi_16575254
Lekkere en simpele saus voor over de pasta (lekker met tagliatelle of penne):

Ingrediënten: crème fraîche, zalm, ui, knoflook, kappertjes en witte wijn.

Als eerste snij je een ui en een teentje knoflook klein en maak je blokjes van de zalm. Uitjes en knoflook even bakken in wat olijfolie, na een paar minuutjes kan de zalm erbij. Als de zalm gaar (lichtroze) is de crème fraîche erbij doen en eventueel kappertjes en een scheutje witte wijn erin doen (hoeft niet maar is wel lekker). Alles even warm laten worden tot het eruitziet als een geheel (oppassen dat het niet gaat koken oid!) en klaar is je saus.

Are you pondering what I'm pondering?
pi_16575812
Ik ga voor het (niet mokken, lekker) wokken
Zo simpel en zo lekker!

Wat kip of varkensvlees wokken, in een schaal doen, dan wat (kippen)bouillon (van zon blokje) met wat ketjap mengen, ff binden, en dan over de vleesjes! Deze dan even warm houden.

Vervolgens wat groentes wokken, en dan met een beetje rijst erbij en voila! Heerlijk makkelijk en lekker! En gezond

..::Live the life you love and love the life you live::..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')