abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 januari 2004 @ 20:37:02 #1
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_16528126
Ik vind het persoonlijk best leuk om in de keuken te staan, zolang het maar niet alleen is (Da's zo eentonig). Nou woon ik in een studentenflatje en dan komen er van die typische studenten gerechten langs:
Alle Pasta's, nasi/bami, stamppot, ovenschotel lasagna, en zo verder.
Nu kan je natuurlijk aan elk recept je eigen draai geven, in tegenstelling tot een huisgenoot van me die altijd exact de handleidingen op de pakjes volgt.

Wat is jullie makkelijke te bereiden, bijna niet te verpesten, studenten maaltijd. En wat doe je om die standaardmaaltijd uit te breiden naar iets lekkerders.

Water vervangen door tomaten prut, massa's uien, varierende groenten, knoflookteentjes, allemaal verschillende kruiden, veel vlees enz

O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_16528231
Mijn (gemakkelijkste) gerecht: ovenschotel met bladerdeeg, spekjes, spinazie, brie gemengd met ei en zure room. Halfuur in de oven, klaar
pi_16528303
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:40 schreef QOnline het volgende:
Mijn (gemakkelijkste) gerecht: ovenschotel met bladerdeeg, spekjes, spinazie, brie gemengd met ei en zure room. Halfuur in de oven, klaar
Klinkt lekker!
Kan je 't uitgebreide recept hier eens van geven?
pi_16528351
Goedkoopste en makkelijkste recept:

-pasta
-onsje bacon of ontbijtspek
-bekertje creme fraiche

Bacon in stukjes snijden, bakken, ondertussen pasta koken, creme fraiche bij de bacon in de pan, laag vuur, even opwarmen en dan over de pasta.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  vrijdag 23 januari 2004 @ 20:44:40 #5
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_16528383
spaghetti bolognese, volgens eigen recept
ik begon met tomatenpuree, later had ik er gezeefde tomaten van gemaakt, en later tomatenpuree met gezeefde tomaten, en later weer zelfs kleine stukjes tomaten bij aan toegevoegd
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
pi_16528398
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:43 schreef shmoopy het volgende:
Goedkoopste en makkelijkste recept:

-pasta
-bekertje creme fraiche

Bacon in stukjes snijden, bakken, ondertussen pasta koken, creme fraiche bij de bacon in de pan, laag vuur, even opwarmen en dan over de pasta.

ik doe er zelf altijd champions, blauwe kaas en een uitje bij, heerlijk en dan met tagliatelli
  vrijdag 23 januari 2004 @ 20:47:08 #7
31502 Daborgk
Heldvandeweek.nl
pi_16528464
Kip tandoori!
uit pakje.. ipv 125 creme fraiche HOPPA 200 ml toevoege!
  vrijdag 23 januari 2004 @ 20:54:02 #8
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_16528690
Je moet ervan houden, maar:

rijst koken
eitjes erbij bakken (stuk of 4 ofzo)
pakje kerrieroom saus (melk koken, poeder erbij, door laten koken)
kruiden naar smaak toevoegen
evt groente (ui, paprika, tomaat, etc meebakken)

Valt weinig aan te verknallen, is lang houdbaar (op de eieren na) en, hoewel t er totaal niet uitziet is het best goed te eten en het kost bijna niks.

/-=]
|o-0
~~~`
pi_16529401
Broodje kaas in de magnetron
pi_16529514
1 kipfilet
1 pakje noodles

Snij de kipfilet in stukjes en pleur er lukraak wat zou, peper en kerrie over. Gooi em daarna in een pan.
Kook de noodles en volg daarbij de aanwijzingen op het pakje.

Gooi de kip op je bord, noodles erover (verstoppertje spelen is leuk ) en klaaaaaar

pi_16529596
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:47 schreef Daborgk het volgende:
Kip tandoori!
uit pakje.. ipv 125 creme fraiche HOPPA 200 ml toevoege!
jaaa die pakjes! zijn geloof ik wereldgerechten van knorr ofzo? heerlijk kip madras

rijst koken, vlees braden, creme fraiche met water en poedertje derbij en je hebt heerlijke rijst-met-kip-en-veel-saus zooitje!
hmmm

En anders hollandse pot in de wok/ koekepan:

Eerst de aardappelschijfjes derin, dan vuur hoog zetten (wel vaak keren dan he) en vlees(reepjes, blokjes maaknieuit) en weer op laag, op het laatst roerbakgroente derdoorheen!

pi_16529884
I was an atheist until I realized I was God
pi_16530410
Wat ikzelf erg lekker en makkelijk vind is "Mexicaanse Pasta" van Honig, je koopt gewoon dat pakje en wat macaroni plus eventueel wat sambal (is erg lekker) en veel olie erdoor, dan smaakt het top!

Je kan ipv gehakt ook shoarma gebruiken, dat geeft net ff een apartere smaak.

Bereidingstijd: 14 minuten

vrijdag 23 januari 2004 @ 22:06:56 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_16530863
Pasta met spinazie & roomkaas

- Pasta (bij voorkeur tortellini of penne)
- Spekjes
- 1 pak diepvriesspinazie à la creme
- 1 doosje champignons
- 1 bressot-kaasje

Champignons in plakjes snijden, spekjes uitbakken. Pasta koken volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking. Ondertussen spinazie opwarmen, zodra deze warm is het kruidenkaasje erdoor doen. Alles op 1 bord gooien en eet smakelijk

Mexicaanse rijst (HEEL gemakkelijk)

- Basmati-rijst
- 1 pot mexicaanse groenten van Hak
- Rundergehakt

Rijst koken, gehakt rullen en mexicaanse groenten bij 't gehakt opwarmen. Lekker met tortillachips

Ik weet er nog wel meer, maar die post ik een volgende keer

[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 23 januari 2004 @ 22:13:58 #16
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_16531070
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 22:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Pasta met spinazie & roomkaas

- Pasta (bij voorkeur tortellini of penne)
- Spekjes
- 1 pak diepvriesspinazie à la creme
- 1 doosje champignons
- 1 bressot-kaasje

Champignons in plakjes snijden, spekjes uitbakken. Pasta koken volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking. Ondertussen spinazie opwarmen, zodra deze warm is het kruidenkaasje erdoor doen. Alles op 1 bord gooien en eet smakelijk

Ik doe nooit spekjes, en meestal ook nog blauwe kaas, maar dat is inderdaad dé studentenmaaltijd is mij ook altijd verteld.
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
pi_16531167
-witte bonen in tomatensaus met rijst en komkommer erbij
-soep met broodjes
-pasta met een saus van roerbakgroenten, blikje tomatenpuree en kruiden
etc.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 22:21:10 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_16531267
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 22:13 schreef Meiske78 het volgende:

[..]

Ik doe nooit spekjes, en meestal ook nog blauwe kaas, maar dat is inderdaad dé studentenmaaltijd is mij ook altijd verteld.

Daarom post ik 'm ook

Ook nog een lekkere variatie op de doorsnee lasagne is de spinazie-lasagne ja ik ben een spinazie-fan

Men neme:

- Lasagnabladen
- 1 zakje lasagnemix van Honig (zonder de béchamelsaus)
- 300 gr rundergehakt
- 1 pak diepvries spinazie a la creme
- 1/2 litertje melk
- 1 zakje geraspte kaas

Spinazie ontdooien in een pannetje, gehakt rullen in een wok (of diepe steelpan). Saus bereiden volgens de aanwijzingen op 't pakje, maar let op: er staat dat je 500 ml melk en 500 water moet doen (of iets in die geest) maar ik doe zelf altijd 300 ml melk en 300 ml water omdat de lasagne anders lasagne soep wordt

Enfin, saus bij t gehakt, aan de kook brengen. Nadat ie ingedikt is, spinazie erbij gooien (en ja, dat ziet er idd goor uit!) Ovenschaal invetten en lasagne maken. Eroverheen de kaas strooien, half uurtje in de oven op 200 graden en klaar!

't ziet er niet uit, maar het is superlekker!! Ohja, niet vergeten het gehakt te kruiden met peper en zout!

Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_16538901
Ikzelf vind 'kampeermacaroni' erg lekker.

Dat is gewoon macaroni met een blikje smac erdoor, een krop sla erbij en eventueel ketchup erover heen. Nog een beetje parmezaanse kaas er over heen strooien en smullen maar.

Beetje simpel, maar wel lekker.

"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_16538933
eten jullie alleen maar pasta?
  zaterdag 24 januari 2004 @ 09:58:33 #21
3498 Barb
Graduated Fool
pi_16539009
Spruitjes-stamppot.

Aardappelpuree maken, spruitjes koken, bij elkaar doen, stampen, 1½ ons geitenkaas er doorheen brokkelen. Onsje katenspek uitbakken tot de plakjes krokant zijn. Door de puree brokkelen. Klaar.

Wil je nou echt goed je best doen, dan maak je natuurlijk zelf aardappelpuree ipv van die gore troep uit een pakje. Maar ja, dan duurt het wel ff wat langer.

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_16540408
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 22:13 schreef Meiske78 het volgende:
En ik doe doorgaans weer de variant met spinazie, kruidenkaas en cashewnoten. Smaakt ook prima, sterker nog, ik denk dat ik het vanavond maar weer eens ga maken
pi_16540698
Wij aten altijd heel vaak prutjesspul in het studentenhuis waar ik woonde. En ook erg vaak chili con carne (meestal zonder carne, stelletje vegetariërs bij elkaar)

Prutje á la Biologiestudenten Groningen:
- Varkensvleesblokjes braden (of niet, maar dan later kaasblokjes erover strooien)
- Ui, (prei), groene paprika erdoor doen
- Tomaten of tomatenpuree uit een pakje (geen blikje) erdoor roeren
- Perziken uit blik in stukjes toevoegen
- Sambal naar smaak

Serveren met rijst

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 24 januari 2004 @ 12:04:30 #24
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_16540797
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:23 schreef ChrisJX het volgende:
1 kipfilet
1 pakje noodles

Snij de kipfilet in stukjes en pleur er lukraak wat zou, peper en kerrie over. Gooi em daarna in een pan.
Kook de noodles en volg daarbij de aanwijzingen op het pakje.

Gooi de kip op je bord, noodles erover (verstoppertje spelen is leuk ) en klaaaaaar

Ja, dat maak ik zelfs nu ik allang ben afgestudeerd nog weleens. Makkelijk en lekker. Ik heb standaard een pak Chinese roerbakgroente in de vriezer. Daarvan gooi ik er vaak een handvol van bij.
pi_16541277
ik ga nu maar nasi eten nog wat van gister over

voor jullie het recept:

Snij de kip fijn
Bak dit op hoog vuur bruin
voeg beetje ketjap en indische kruiden naar keuze toe
Voeg groente naar keuze toe
kook de rijst
Gooi het in 1 pan en roeren maar

erg lekker met pinda saus uiteraard

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 januari 2004 @ 15:32:17 #26
862 Arcee
Look closer
pi_16545454
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:43 schreef shmoopy het volgende:
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 09:58 schreef Barb het volgende:
Onsje katenspek uitbakken tot de plakjes krokant zijn.
In een studentenmaaltijdrecept komt nooit het woord 'onsje' voor.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_16545561
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 15:32 schreef Arcee het volgende:
Waaaaa, jij leeft nog
  zaterdag 24 januari 2004 @ 15:38:12 #28
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_16545601
Jullie vergeten deze : FRIET
pi_16548961
quote:

Je pakt gewoon het goedkoopste pakje spekjes of anders zo'n heel stuk spek waarvan je zelf (flinke) blokjes snijdt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_16555902
Ik maak het liefst paëlla klaar, heb ik maar één pan voor nodig. Dat scheelt weer met afwassen. En ik vind het zo lekker.
pi_16565196
Tortilla met vulling wordt ook erg veel gegeten. Soms standaardpakje van knorr, soms zelf bijelkaar geraapt.

Doet het erg goed met avocado en zalm. Creme fraiche er over en dille dabei. Goed te nassen!

zondag 25 januari 2004 @ 13:20:52 #32
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_16565559
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:05 schreef elguapo het volgende:
Tortilla met vulling wordt ook erg veel gegeten. Soms standaardpakje van knorr, soms zelf bijelkaar geraapt.

Doet het erg goed met avocado en zalm. Creme fraiche er over en dille dabei. Goed te nassen!

Ik heb 2 recepten voor tortilla's, eentje met gehakt en mexicaanse troep en een andere met - jawel - spinazie.

Eerste:

- 300 gr rundergehakt
- hak groenten a la texane (2 kleine blikjes, of 1 grote)
- burrito seasoning
- wraps
- creme fraiche
- geraspte kaas (pittig van de euroshopper)

Gehakt rullen en kruiden, mexicaanse groenten erbij opwarmen, in de wraps doen, oprollen in ingevette ovenschaal, creme fraiche erover smeren, afdekken met geraspte kaas, in de oven op 200 graden, gedurende 15 mins.

Met spinazie:

- wraps
- rundergehakt
- verse bladspinazie (dus geen diepvriesspul!) (ik doe altijd een halve zak van de AH)
- pomodori in stukjes, te koop in blik
- creme fraiche
- burrito seasoning
- zakje geraspte kaas

Gehakt rullen, seasoning erbij, tomatenstukjes goed uit laten lekken en erbij gooien, dan handje voor handje de spinazie erdoor roerbakken (alles tegelijk gaat niet, moet slinken!) Dan kwart van de kaas erdoor laten smelten.

De wraps vullen en in ovenschaal leggen, bestrijken met de creme fraiche, rest van de kaas erover en dan weer 15 mins op 200 gr. in de oven. Ergggg lekker.

Ohja, als je de wraps wat pittiger wilt hebben, moet je niet zoveel water aan de seasoning toevoegen als op de verpakking staat. Ik haal meestal de pan even van t vuur en gooi de kraan eventjes open. Klein scheutje dus. Dan worden ze veeeeel scherper

pi_16567778
nog een pastasausje:

blikje zalm of tonijn
potje mascarpone
blik perzikken of peren

mascarpone op laag vuur smelten. vis fijn maken met een vork. vis en fruit bij de gesmolten mascarpone doen. beetje kruiden met peper. als je de saus een uurtje laat trekken smaakt alles nog beter maar meestal heb ik teveel honger om zolang te wachten

Een blad valt op de aarde. Een stille kus.
  zondag 25 januari 2004 @ 18:59:09 #34
3498 Barb
Graduated Fool
pi_16574018
quote:
Bij Eindhovense studenten wel, .
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  FOK!fossiel zondag 25 januari 2004 @ 19:13:49 #35
1455 Keroppi
kool kikker
pi_16574382
De halve afbak-stokbroodjes met allerlei beleg erop zijn ook populair bij ons in huis.

Als ik nog moet sporten en weinig tijd heb maak ik altijd een "bak konijnenvoer'. Lekker licht en gezond.

Gele paprika, sla, tomaat, komkommer wassen/snijden/doorelkaar gooien. Eventueel een dressing van wat olie + azijn.

Klaar!

(Wil je er een maaltijd salade van maken, gooi er dan nog wat tonijn en pasta (penne) doorheen)

Chick on a mission
pi_16575254
Lekkere en simpele saus voor over de pasta (lekker met tagliatelle of penne):

Ingrediënten: crème fraîche, zalm, ui, knoflook, kappertjes en witte wijn.

Als eerste snij je een ui en een teentje knoflook klein en maak je blokjes van de zalm. Uitjes en knoflook even bakken in wat olijfolie, na een paar minuutjes kan de zalm erbij. Als de zalm gaar (lichtroze) is de crème fraîche erbij doen en eventueel kappertjes en een scheutje witte wijn erin doen (hoeft niet maar is wel lekker). Alles even warm laten worden tot het eruitziet als een geheel (oppassen dat het niet gaat koken oid!) en klaar is je saus.

Are you pondering what I'm pondering?
pi_16575812
Ik ga voor het (niet mokken, lekker) wokken
Zo simpel en zo lekker!

Wat kip of varkensvlees wokken, in een schaal doen, dan wat (kippen)bouillon (van zon blokje) met wat ketjap mengen, ff binden, en dan over de vleesjes! Deze dan even warm houden.

Vervolgens wat groentes wokken, en dan met een beetje rijst erbij en voila! Heerlijk makkelijk en lekker! En gezond

..::Live the life you love and love the life you live::..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')