quote:Inventums zijn ook gewoon goede broodbakmachines. Mijn schoonzusje heeft ook een inventum.
Op vrijdag 30 januari 2004 21:09 schreef Mjam het volgende:
Die broodbakmachine die nu bij de Albert Heijn in de aanbieding is, een Inventum, zou dat iets zijn? Iemand ervaring mee?
Bij Novy en Mediamarkt is een bbm in de aanbieding, beiden zijn van het merk AFK ............
(ze zijn ongeveer 49 Euro trouwens)
Zijn dit goede machines? Wie o wie heeft ervaring met deze machine?????
Van de Inventum-site:
BM65
broodmachine Style & Art
-maak zelf ovenvers brood van 900 gram
-koele wand
-extra groot kijkvenster
-instelbare korstkleur: licht, middel of donker
-mengen, kneden, rijzen en bakken
-voorzien van een 12-uurs programmeerbare timer
-volledig elektronische bediening
-9 programmastanden
-programmastand om binnen 2 uur een brood te bakken
-signaaltoon voor toevoeging van exta ingrediënten
-breed bakblik voorzien van non-sticklaag
-450 Watt
Richtprijs
¤ 89,99
quote:Ik zal de machine eens op een andere plek zetten dan, misschien dat het daar aan ligt. Verder heb ik vandaag 2 nieuwe zakken meel gehaald: Boerenbruin en Boerengraantje (Soezie) en dit zijn geen all-in mixen, kijken of dit misschien een ander resultaat geeft. Ook kan ik hier makkelijker spelen met de ingrediënten, bij de all-in mix kun je alleen de verhouding meel/water aanpassen. Morgen bak ik een brood en zal paar fotootjes maken dan!
Op vrijdag 30 januari 2004 20:08 schreef Randa_v het volgende:
Ik bewaar het meel in een afsluitbare box. Daar staat het donker, droog en kan het niet vochtig worden. Flamey, probeer dit eens. En heeft de broodbakmachine al een andere plaats gekregen om te bakken kan het ook zijn.Ik moet zeggen dat het brood bij ons ook niet altijd knapperig is maar ik zet hem ook nooit op de hoogste kleurstand ofzo. Verder heb ik het liever ook niet te knapperig. Daarom heb ik er geen moeite mee. Maar jij zegt dat hij inzakt??
Volgende keer ben ik benieuwd naar de foto's van wat je bedoeld.
Ik heb over het venster aluminiumfolie gelegd, dit zou ook moeten helpen. Maakt het iets uit dat ik het niet vast getaped heb?
quote:Ow, oeps
Op vrijdag 30 januari 2004 19:52 schreef Randa_v het volgende:[..]
De gist zit al in de mix verwerkt de enige toevoeging is water. Heb je hem al een andere plaats gegeven??
Dan weet ik het niet :s
quote:Ik weet alleen dat die erg goed uit de diverse tests komt. Is dan ook een van de duurdere machines en zeker geen miskoop.
Op zaterdag 31 januari 2004 09:37 schreef Knorretje het volgende:
iemand hier ervaring met de panasonic SD-253 ?
quote:heb je een linkje na een van die tests ?? kan alleen die van de consumentenbond inden en das de SD-207 Nou zouden deze veel op elkaar moeten lijken, maar mochten er daadwerkelijk ook al tests zijn waar deze bij betrokken is ben ik natuurlijk zeer benieuw
Op zaterdag 31 januari 2004 09:43 schreef Flamey het volgende:[..]
Ik weet alleen dat die erg goed uit de diverse tests komt. Is dan ook een van de duurdere machines en zeker geen miskoop.
http://www.ciao.co.uk/Panasonic_SD253_Breadmakers__5325461/TabId/2
http://uk.pricerunner.com/home-appliances/bread-makers/118531/reviews
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/stores/detail/-/kitchen/B00008WFDI/customer-reviews/202-5763745-1299810
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Brood nr 9 is gemaakt met koopmans all-in-mix en was helemaal goed gelukt!!!!! (geen foto van, was te snel op) en gisteravond weer een brood met koopmans gemaakt die ook helemaal goed gelukt is
( ik heb t eerst nog maar een keer geprobeerd voor ik t hier vertelde of het geen toevalstreffer was).
Met het losse meel, water en gist ben ik flink aan het stoeien geweest qua hoeveelheden en ook wat de plaats betreft van de machine, maar dat heeft nog niet mogen baten helaas. Misschien dat het nu wel gaat lukken met het losse meel omdat het met de all-in-mix nu ook lukt. Misschien moest mijn machine warm draaien ofzo.
iig heel erg bedankt voor alle tips (ook van moeders-de-broodbak-expert, ik heb niet eerder kunnen reageren) en ik ga gewoon nog wat verder experimenteren. Ik hoop dat t lukt en anders kom ik t hier gewoon weer vragen (of melden met mooi gebakken brood)
groeten Saffier (ik typ ff onder mijn man's account)
Ik hoop maar dat het nu wél wil lukken. Gisteren kon ik door mijn gestuntel met die vastzittende kneedhaken een half brood wegmieteren
quote:Nee, Hobarts en KitchenAids zijn planeetmengers:
Op vrijdag 30 januari 2004 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
wat bedoel je met een spiraalkneder, zoiets als een Hobart, panasonic of een Kitchenaid?
De kuip staat stil en de mengbeweging staat gelijk aan die van een planeet om de zon.
Een spiraalkneder heeft een kuip die tegengesteld draait aan de mengarm, en die arm maakt een omgekeerde kurketrekkerbeweging. Dat is veel beter voor brooddeeg.
quote:Ah, zeg maar, niet echt passend in een keukenkastje.
Op zondag 1 februari 2004 18:42 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Nee, Hobarts en KitchenAids zijn planeetmengers:
De kuip staat stil en de mengbeweging staat gelijk aan die van een planeet om de zon.
Een spiraalkneder heeft een kuip die tegengesteld draait aan de mengarm, en die arm maakt een omgekeerde kurketrekkerbeweging. Dat is veel beter voor brooddeeg.
quote:Je hebt ze ook in kleiner formaat, net zoals een KitchenAid. Alleen die kneedt dan met een Frans-spiraalknederprincipe (vorkkneders) maar wel als een spiraalkneder. Het is merkbaar beter deeg, het is luchtiger, rijst beter en is smaakvoller door een betere menging.
Op zondag 1 februari 2004 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Ah, zeg maar, niet echt passend in een keukenkastje.
quote:Ah
Op zondag 1 februari 2004 18:50 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Je hebt ze ook in kleiner formaat, net zoals een KitchenAid. Alleen die kneedt dan met een Frans-spiraalknederprincipe (vorkkneders) maar wel als een spiraalkneder. Het is merkbaar beter deeg, het is luchtiger, rijst beter en is smaakvoller door een betere menging.
Mediteraans brood:
meergranen meel / mix (bv Koopmans)
gedroogde basilicum, tijm e.a. "italiaanse" kruiden
pijboompitten
zongedroogde tomatenknoflookpoeder.
Alles naar inzicht in machine mikken, tomaatjes wel klein snijden.
Zoet appel-notenbrood
Wit brood mix
gedroogde appeltjes
studentenhaver
riet of basterd suiker
ongeveer 5 zakjes vanillesuiker
sinaasappel of appelsap ipv water
citroensap.
Alles naar inzicht in machine doen, studentenhaver wel fijnhakken.
Wat me wel opvalt, volgens mijn handleiding moet je extra ingredienten, zoals kruiden en noten pas na een tijdje (na de 1e piep) toevoegen. Maar dan is het deeg als zo'n egale, kleverige bol, daar meng je echt niets meer doorheen, tenzij je het met je handen doet. Ik gooi alles dus maar meteen in de machine, aan het begin...
quote:Wist wel dat je blij bent met je machinetje
Op zondag 1 februari 2004 20:05 schreef vrouw-hooivork het volgende:
Hier spreekt BroodbakmachineBezitter Zoveel.
Zijn er hier ook mensen die met Soezie bakmixxen bakken? Heb net vant weekend bij de boerderijwinkel wat ingeslagen.
Heb trouwens twee lekkere recepten:Mediteraans brood:
meergranen meel / mix (bv Koopmans)
gedroogde basilicum, tijm e.a. "italiaanse" kruiden
pijboompitten
zongedroogde tomatenknoflookpoeder.Alles naar inzicht in machine mikken, tomaatjes wel klein snijden.
Zoet appel-notenbroodWit brood mix
gedroogde appeltjes
studentenhaver
riet of basterd suiker
ongeveer 5 zakjes vanillesuiker
sinaasappel of appelsap ipv water
citroensap.Alles naar inzicht in machine doen, studentenhaver wel fijnhakken.
Wat me wel opvalt, volgens mijn handleiding moet je extra ingredienten, zoals kruiden en noten pas na een tijdje (na de 1e piep) toevoegen. Maar dan is het deeg als zo'n egale, kleverige bol, daar meng je echt niets meer doorheen, tenzij je het met je handen doet. Ik gooi alles dus maar meteen in de machine, aan het begin...
quote:Dat vroeg ik me nou ook al af. Maar wordt 't deeg dan niet meer gekneedt ofzo?
Op zondag 1 februari 2004 20:05 schreef vrouw-hooivork het volgende:Wat me wel opvalt, volgens mijn handleiding moet je extra ingredienten, zoals kruiden en noten pas na een tijdje (na de 1e piep) toevoegen. Maar dan is het deeg als zo'n egale, kleverige bol, daar meng je echt niets meer doorheen, tenzij je het met je handen doet. Ik gooi alles dus maar meteen in de machine, aan het begin...
quote:Het deeg wordt daarna ook nog wat doorgekneed hoor. Let er maar eens op. Het nadeel van noten er in het begin bijvoegen is dat ze zo wat kapot gaan.
Op maandag 2 februari 2004 12:41 schreef Powder het volgende:[..]
Dat vroeg ik me nou ook al af. Maar wordt 't deeg dan niet meer gekneedt ofzo?
quote:Ik heb mijn broodbakmachine nog niet heel vaak gebruikt, en ben tot nu toe eigenlijk nog bij het recht-toe-recht-aan brood gebleven.
Op maandag 2 februari 2004 12:48 schreef Randa_v het volgende:[..]
Het deeg wordt daarna ook nog wat doorgekneed hoor. Let er maar eens op. Het nadeel van noten er in het begin bijvoegen is dat ze zo wat kapot gaan.
Binnenkort toch maar eens wat anders uitproberen.
quote:Heb je dan geprobeerd om alles een keer bij de piep toe te voegen???
Op zondag 1 februari 2004 20:05 schreef vrouw-hooivork het volgende:Wat me wel opvalt, volgens mijn handleiding moet je extra ingredienten, zoals kruiden en noten pas na een tijdje (na de 1e piep) toevoegen. Maar dan is het deeg als zo'n egale, kleverige bol, daar meng je echt niets meer doorheen, tenzij je het met je handen doet. Ik gooi alles dus maar meteen in de machine, aan het begin...
Bij mij is resultaat goed. Ik doe het dan wel niet in een keer erbij. Steeds een beetje. Want je kunt een vrij lange periode toevoegen. Tijdens die periode kneedt de machine nog gewoon door. Zo heb ik noten ed. goed verdeeld in mijn brood. Ook bij het chocoladebrood dat ik gisteren heb gemaakt zit de chocolade goed verdeeld in het brood.
Heb een beetje meer vertrouwen in zo een machine.
quote:Ook bakker toevallig???
Op zondag 1 februari 2004 18:42 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Nee, Hobarts en KitchenAids zijn planeetmengers:
En dan nog iets voor de rest.. koop gewoon je brood bij de bakker. Deze machines zijn de ondergang voor veel bakkerijen. De bakkers moeten al opvechten tegen supermarkten en bakker barts enzo.. Dit zou de doodsteek kunnen betekenen voor kleine bakkerijen, en dat betekend voor jullie dat je niet meer even naar de bakker kunt gaan om een lekker vers, op ambachtelijke manier bereid product te halen. Sorry dat ik zo negatief lijk, maar hier in m'n omgeving zie ik verschillende bakkerijen failiet gaan en dat vind ik jammer..
En dan nog iets. Ik vind het kwaliteit van het brood uit de machine zeer slecht. Soms niet gaar en de structuur is gewoon veel te open. De korst is meestal veel te dik en hard en de smaak is gewoon niet wat je van een brood verwacht...
Greetz een bakker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |