quote:Idd we mogen eruit.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:05 schreef haaahaha het volgende:
26000 mogen eruit toch?
quote:moeten.... das dus 20% van de stad waarin ik woon, best wel veel dus...
Op vrijdag 23 januari 2004 21:05 schreef haaahaha het volgende:
26000 mogen eruit toch?
quote:Hear, hear.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:04 schreef gelly het volgende:[..]
Als ouder doe je alles om je kinderen de beste toekomst te geven, dat kun je hen niet verwijten. De enige schuldige in deze is de nederlandse regering die heeft toegestaan mensen 5 jaar of langer in onzekerheid te laten.
Pure kapitaalvernietiging.
quote:Hallo. Ik ben een Nederlander en ik woon in Thailand. Althans dat was de bedoeling. Ik moet weg.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:08 schreef haaahaha het volgende:
Wie kan er een vertaling naar een nederlands gezin in een buitenlands land maken? Voor de beeldvorming.
Bij mijn aankomst in Thailand in 1993 werd in gelijk door de overheid in de armen gesloten. Na een onduidelijk traject, bleek dat ik de rest van mijn leven daar kon blijven wonen. Alles was goed geregeld; ik had te eten en te drinken. Mijn leven was compleet. Maar opeens, niet langer dan 3 dagen, was alles compleet anders. Ik moest terug. Het toont de verschrikkingen aan in het beleid aldaar.
Bedankt Bea voor die zogenaamde "gratie".
quote:In Irak heb je ook plaatsjes die Zeeland heetten, en meisjes genaamd Vera ?
Op woensdag 24 september 2003 17:02 schreef Ryan3 het volgende:
Lang geleden, de kleuterschool; toen was Cals nog minister-president. Wat ik nog van de kleuterschool weet is dat ik een vriendinnetje had, Vera genaamd, die een jaar ouder was en die mij altijd liep te bemoederen. En tegen de tijd dat de nacht van Schmelzer plaatsvond, ging ik samen met een vriendje uit de buurt annex klasgenoot na schooltijd per skelter nog even langs de kleuterschool en zaten we ons in de zandbak te vergapen aan de juffrouw, die nog ergens mee bezig was. Ik denk dat we allebei verliefd waren op haar. En toen de studentenopstand in Parijs nog moest gebeuren toen duvelde ik in een bocht om met m'n skelter en had als gevolg hiervan een gat in mijn hoofd. Tijdens de Praagse lente gingen wij verhuizen naar Zeeland, maar wat nou het stoerste equipment was op de kleuterschool, al sla je me dood...
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 23-01-2004 21:43]
quote:Iemand die zulke zinnen formuleerd is echt geen asielzoeker
Op vrijdag 23 januari 2004 21:04 schreef Ryan3 het volgende:
Het lijkt me duidelijk dat het duidelijke beleid van deze duidelijke minister geschraagd wordt door duidelijke ambtenaren met duidelijke beroepsinstructies die over de duidelijkheid van humanistische overwegingen niets onduidelijk laten.
quote:Kun je zien hoe ik me heb ingeleefd in de Hollandse setting hè. Want lees voor Cals Saddam Hoessein, voor Zeeland Al-Qut en voor Vera fatima...
Op vrijdag 23 januari 2004 21:39 schreef Goodluck het volgende:
Ik kan er naast zitten hoor.
[..]In Irak heb je ook plaatsjes die Zeeland heetten en meisjes genaamd Vera ?
quote:Ik vind het niet helemaal tof dat je op dergelijke manieren statements probeert te maken. Noem het "kunst", ik noem het "de rol van het slachtoffer" waar jij je niet mee kunt en mag vereenzelvigen.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:42 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Kun je zien hoe ik me heb ingeleefd in de Hollandse setting hè. Want lees voor Cals Saddam Hoessein, voor Zeeland Al-Qut en voor Vera fatima...
quote:En waarom niet? Dacht je dat het nou echt zo moeilijk is om een beetje Nederlands te leren in 5 jaar tijd? Maar in feite is dat besides the point hè. Het gaat erom dat ik nu nog 8 weken heb om te maken dat ik weg kom. Dit terwijl ik de littekens in de ziel van mijn vaderland en in mijn eigen ziel in geestelijke zin allang vaarwel gezegd heb. Ik heb hier een bestaan opgebouwd dat me bevalt. In een land dat, naar ik dacht, liberaal en beschaafd was. En landverhuizers zoals ik een thuis kon bieden op basis van een win-win situatie. Wat ik, en met mij vele anderen, wilden was alleen een beter leven, een leven zonder willekeur en geweld. Ik ben geen uitvreter, geen relschopper of anderszins onbetamelijk. Gewoon een burger, zoals alle andere Fok!kers... Alleen geboren in een onmogelijke uithoek van deze globe...
Op vrijdag 23 januari 2004 21:41 schreef crash_bandicoot het volgende:[..]
Iemand die zulke zinnen formuleerd is echt geen asielzoeker
quote:Ik vind zoveel niet.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:45 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ik vind het niet helemaal tof dat je op dergelijke manieren statements probeert te maken. Noem het "kunst", ik noem het "de rol van het slachtoffer" waar jij je niet mee kunt en mag vereenzelvigen.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:48 schreef Ryan3 het volgende:Gewoon een burger, zoals alle andere Fok!kers... Alleen geboren in een onmogelijke uithoek van deze globe...
quote:Gefeliciteerd, je hebt je compleet belachelijk gemaakt.
Ryan 3 schreef het volgende:
Via internet ben ik redelijk wat te weten gekomen over mijn familienaam. O.m. dat er na 1811 2 schrijfwijzes ontstonden. Een nieuwe en een oude schrijfwijze en sindsdien dus in feite 2 families. Verder dat het een aloud Drenths-Overijssels geslacht is met later vertakkingen in Noord-Holland (Castricum).
Van oorsprong bestaat mijn familie uit eigenheimers, d.w.z. keuterboertjes op de ietwat schrale grond rondom Dalfsen. De naam zelf is genitief, d.w.z. afgeleid van een voornaam, en de stamvader is een stammoeder gek genoeg, geboren omstreeks 1600, hoewel de naam zelf als geslachtsnaam reeds in de 13de eeuw voorkwam.
Nogmaals: jij hebt absoluut het recht niet om je in de huid van een vluchteling te verplaatsen en zodoende een slachtoferrol aan te nemen. Dat is enkel voorbehouden aan de vluchteling zelf.
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 23-01-2004 21:54]
ik neem aan dat de TS dit door had en probeerde de discussie te voeren op basis van sentiment....
quote:Jij maakt je compleet belachelijk met je Snertlock Holmes excercities. Alsof die Ryan3 dude steeds dezelfde user is. Die Ryan3 dude, een buurtgenoot, heeft zijn nick voor even aan mij afgestaan, zodat ik op Fok! even een stukje kon schrijven. Is wel sympathiek van hem, zoveel kun je van jou niet zeggen. En overigens toen ik in Irak zat heb ik me nooit een slachtoffer gevoeld en genoemd, toen ik hier naar toe kwam niet, nu ik hier weg moet ook niet.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:54 schreef Goodluck het volgende:[..]
[..]Gefeliciteerd, je hebt je compleet belachelijk gemaakt.
Nogmaals: jij hebt absoluut het recht niet om je in de huid van een vluchteling te verplaatsen en zodoende een slachtoferrol aan te nemen. Dat is enkel voorbehouden aan de vluchteling zelf.
Topicstarter: ik hoop dat je eens goed gaat nadenken waar je nou helemaal mee bezig bent. Jij hebt absoluut het recht niet om op dergelijke wijze een rollenspel te spelen waarin jij denkt andermans emoties te kunnen weergeven.
Denk daar maar eens goed over na!
quote:Ik vind het nog al meevallen. Ik kijk een beetje op van jouw reactie als ik eerlijk moet zijn. Ryan3 spot niet met de gevoelens van diegenen die eruit moeten, maar stelt de acties en beslissingen van onze regering aan de kaak. Niks mis mee in mijn optiek.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:02 schreef Goodluck het volgende:
Ik vind het walgelijk dat andere mensen denken te kunnen beschrijven wat iemand in zo'n situatie denkt, voelt of beleeft. Dat is gewoon de arrogantie ten top!Topicstarter: ik hoop dat je eens goed gaat nadenken waar je nou helemaal mee bezig bent. Jij hebt absoluut het recht niet om op dergelijke wijze een rollenspel te spelen waarin jij denkt andermans emoties te kunnen weergeven.
quote:We leven gelukkig in een vrij land waar ik (nu nogwel) kan zeggen en schrijven wat ik wil en in de vorm die ik wil. Hou je geborneerdheid over wat jij denkt dat een ander wel of niet kan en mag maar lekker voor je. Heb ik, zolang ik hier nog ben, totaal maar dan ook totaal geen boodschap aan.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:02 schreef Goodluck het volgende:
Ik vind het walgelijk dat andere mensen denken te kunnen beschrijven wat iemand in zo'n situatie denkt, voelt of beleeft. Dat is gewoon de arrogantie ten top!Topicstarter: ik hoop dat je eens goed gaat nadenken waar je nou helemaal mee bezig bent. Jij hebt absoluut het recht niet om op dergelijke wijze een rollenspel te spelen waarin jij denkt andermans emoties te kunnen weergeven.
En slaap lekker, dude...
quote:Dat dien je niet op dit soort wijze te doen, maar op een eerlijke manier. Sommige mensen hebben het "in de huid kruipen van iemand anders" tot kunst verheven en slaan daar zelfs compleet in door.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:04 schreef haaahaha het volgende:[..]
Ik vind het nog al meevallen. Ik kijk een beetje op van jouw reactie als ik eerlijk moet zijn. Ryan3 spot niet met de gevoelens van diegenen die eruit moeten, maar stelt de acties en beslissingen van onze regering aan de kaak. Niks mis mee in mijn optiek.
Nogmaals, dit forum is voor politiek, niet voor foute, artistieke uittingen onder het motto kunst
quote:En Fok! is voor een beetje stabiele mensen, niet voor huilies.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:07 schreef Goodluck het volgende:[..]
Dat dien je niet op dit soort wijze te doen, maar op een eerlijke manier. Sommige mensen hebben het "in de huis kruipen van iemand anders" tot kunst verheven en slaan daar zelfs compleet in door.
Nogmaals, dit forum is voor politiek, niet voor foute, artistieke uittingen onder het motto kunst
quote:Ryan3: je lult gewoon uit je nek. Je zegt wat je goed uit komt en als ik je vraag wat de objectieve criteria zijn waarom je terug moet antwoord je niet
Op vrijdag 23 januari 2004 22:06 schreef Ryan3 het volgende:[..]
We leven gelukkig in een vrij land waar ik (nu nogwel) kan zeggen en schrijven wat ik wil en in de vorm die ik wil. Hou je geborneerdheid over wat jij denkt dat een ander wel of niet kan en mag maar lekker voor je. Heb ik, zolang ik hier nog ben, totaal maar dan ook totaal geen boodschap aan.
En slaap lekker, dude...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |