quote:Dit snap ik niet. Pleit je nu voor het strak handhaven van de wet in alle gevallen of juist voor een "ruimere interpretatie"? Of spreek je je zelf nu eigenlijk een beetje tegen? Jij was het toch die in al die flitspaal-topics het "regels-zijn-regels" ideaal verkondigt?
Op vrijdag 23 januari 2004 20:55 schreef gelly het volgende:[..]
Grappig dat de rechtse realisten, om maar even in hetzelfde jargon te blijven, wat minder problemen hebben met een wat ruimere intepretatie van de wegenverkeerswet. Regels zijn regels immers. Of toch niet ?
quote:Met Harde Hand.
Op zaterdag 24 januari 2004 21:01 schreef Jalu het volgende:[..]
Dit snap ik niet. Pleit je nu voor het strak handhaven van de wet in alle gevallen of juist voor een "ruimere interpretatie"? Of spreek je je zelf nu eigenlijk een beetje tegen? Jij was het toch die in al die flitspaal-topics het "regels-zijn-regels" ideaal verkondigt?
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 20:56 schreef SCH het volgende:
Illegalen bestaan niet joh
Nee hoor. Illegalen bestaan niet. De wereld is van iedereen bla bla.
Nou ik heb nieuws voor je, illegalen bestaan wel. Wettelijk 100% waterdicht. En als je dat niet accepteert, dan kan je de natie-staat dus opdoeken. Te beginnen met de collectieve voorzieningen van diezelfde natie-staat.
quote:Ja, regels zijn idd regels. Toch heeft iedereen de mogelijkheid een bezwaarschrift in te dienen of om de regels ter discussie te stellen.
Op zaterdag 24 januari 2004 21:01 schreef Jalu het volgende:[..]
Dit snap ik niet. Pleit je nu voor het strak handhaven van de wet in alle gevallen of juist voor een "ruimere interpretatie"? Of spreek je je zelf nu eigenlijk een beetje tegen? Jij was het toch die in al die flitspaal-topics het "regels-zijn-regels" ideaal verkondigt?
Kennelijk is dat in deze zaak compleet anders, want illegaal is illegaal en die mensen moeten oprotten. Geen discussie mogelijk.
Zoals Vampier al zei : Zolang het een ander overkomt zijn regels regels, overkomt het jezelf dan ervaar je het als een onrecht en doe je alles om er onderuit te komen.
Overigens wil ik zoiets banaals als een verkeersboete niet gelijkstellen aan het uitzetten van afgewezen vluchtelingen. We hebben het hier wel over mensen, en hun verdere toekomst. Over kinderen die gewoon nederlands zijn en teruggestuurd worden naar een land dat de hunne niet is, waar ze een waardeloze tijd tegemoet gaan.
Bepaalde mensen gaan nog enorm spijt krijgen dat we deze mensen terug sturen, met de vergrijzing opkomst.
quote:Ja want vluchtelingen kunnen het vergrijzingsprobleem oplossen!
Op zaterdag 24 januari 2004 21:08 schreef gelly het volgende:[..]Bepaalde mensen gaan nog enorm spijt krijgen dat we deze mensen terug sturen, met de vergrijzing opkomst.
Om dat te bewerkstelligen heeft het CBS uitgerekend dat er per jaar 300.000 mensen binnen moeten komen tot 2050 waarna NL meer dan 60.000.000 inwoners zou tellen waarna de vergrijzing alsnog toeslaat!
Wat een totaal onzin-argument!
quote:De mensen waar dit topic over gaat, hebben de bezwaarschriftweg al volledig uitgeput...
Op zaterdag 24 januari 2004 21:08 schreef gelly het volgende:[..]
Ja, regels zijn idd regels. Toch heeft iedereen de mogelijkheid een bezwaarschrift in te dienen of om de regels ter discussie te stellen.
quote:Het spijt me, hoe schrijnend ik sommige gevallen ook vind (en ik het er niet mee eens ben dat deze mensen weg moeten!), wat je hier zegt is flauwekul. Het gaat om mensen die op de reguliere, wettelijke weg geen verblijfsvergunning hebben gekregen.
Kennelijk is dat in deze zaak compleet anders, want illegaal is illegaal en die mensen moeten oprotten. Geen discussie mogelijk.
quote:Ik ook niet, maar je kunt niet selectief de ene wet keihard willen toepassen en vervolgens geloofwaarig willen beweren dat een andere wet wat ruimer geinterpreteerd zou moeten worden...
Zoals Vampier al zei : Zolang het een ander overkomt zijn regels regels, overkomt het jezelf dan ervaar je het als een onrecht en doe je alles om er onderuit te komen.Overigens wil ik zoiets banaals als een verkeersboete niet gelijkstellen aan het uitzetten van afgewezen vluchtelingen.
quote:Helemaal mee eens...
We hebben het hier wel over mensen, en hun verdere toekomst. Over kinderen die gewoon nederlands zijn en teruggestuurd worden naar een land dat de hunne niet is, waar ze een waardeloze tijd tegemoet gaan.
quote:Een groep van 26000 mensen is geen oplossing voor het vergrijzingsprobleem...
Bepaalde mensen gaan nog enorm spijt krijgen dat we deze mensen terug sturen, met de vergrijzing opkomst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |