Ach, fooi is fooi. Dan is dat maar 45 cent. Alle beetjes helpen maar indd, 45 cent kan me niet echt interesseren.quote:Op maandag 28 augustus 2006 22:55 schreef Aventura het volgende:
Als je geld hebt voor het terras, heb je ook geld om naar boven afronden. 23,55 afronden naar 24 is geen afronden. Dat is gewoon genant. Je betaalt dan of 25 euro, of je laat jezelf gewoon al het wisselgeld teruggeven. Dat laatste doe ik ook weleens. Tis maar net hoe de pet staat. Mijn motto: je geeft of een goede fooi, of niets. Er is geen tussenweg. Een fooi van 45 cent is gewoon zielig.
Ja, dat is ook iets. Mijn collega is vaak best chaggie en onvriendelijk tegen de klanten. Het is sowieso nogal een chagrijn.quote:Op maandag 24 juli 2006 00:20 schreef Quembel het volgende:
Als ik aan een bar tien minuten moet wachten dan is de fooi minder en ook afhankelijk van de persoon die mij bedient; Is hij/zij vrolijk, vriendelijk enz. Is het een chagrijn die de drukte niet aankan en mij daarom niet aan wil kijken dan krijgt deze wat mij betreft niets.
Ja, precies. Op de plek waar ik werk was in het begin te weinig personeel. Mijn vaste collega in de bediening was een paar dagen weg. Ik heb de eerste dag(en) mijn benen uit het lijf gelopen omdat het zo vol zat en ik praktisch (de eerste uren) alleen was voor de bediening. Ondertussen hebben we wel nog een meisje gehad dat hielp en dat scheelde heel veel. Zo hectisch heb ik het de eerste dagen veel gehad. Zeker als je nieuw bent kan je nog niet zo snel werken als dat je er langer werkt.quote:Op zondag 23 juli 2006 20:47 schreef snopprinses het volgende:
als het erg druk is, kan dat wel eens voorkomen. Maar mensen moeten wel begrijpen dat we niet iedereen tegelijk kunnen helpen. Je maakt een ronde, gaat naar binnen voor de drankjes en eten, en als je weer buiten bent breng je alles en neem je nieuwe bestellingen op. Sneller kan het nou eenmaal niet gaan.
Ja, wij moeten drinkers ook gelijk afrekenen, ook vanwege weglopers vorig zomerseizoen. Wel handig hoor, zeker als het druk is. Dan heb je dat iig al gehad. Maar vind het zelf wel lastig dat ik geen bonnen mag uitdraaien, dat doen mijn 2 collega's voor me. Het neemt soms best wel tijd in aangezien het door drukte weleens ff kan duren voor ik eindelijk mijn collega kan vragen de bon uit te draaien. Als klanten lang moeten wachten op de rekening is dat in feite niet mijn schuld maar ja, de klant gaat soms wel tegen mij mopperen. Soms zeg ik dan ook gewoon dat ik nu eenmaal beperkingen heb wat betreft mijn mogelijkheden. Maar het is wel een ellende soms.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 05:50 schreef snopprinses het volgende:
Bij ons moet je je fooi meteen uit je portemonnee halen. Alles wat je teveel hebt in de beurs aan het einde van de dag wordt gecompenseerd met de mensen die te weinig hebben in hun beurs of als er eens een klant wegloopt zonder te betalen..overschotjes komen dus niet meteen in de fooipot terrecht.
We zijn door de vele weglopers ook verplicht meteen af te rekenen met mensen die alleen maar komen drinken, sommige mensen vinden dit erg vervelend andere juist veel fijner.
Nog niet zolang geleden was dat een gulden. Een prima fooi voor wat terraswerk lijkt me.quote:Op maandag 28 augustus 2006 22:55 schreef Aventura het volgende:
Een fooi van 45 cent is gewoon zielig.
Dat is idd zo viesquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:39 schreef Aventura het volgende:
Waar ik giftig van kan worden is als mensen een fooi proberen af te dwingen.
Vooral pizzabezorgers doen dat vaak. Heeeel lang rommelen in hun tasje omdat ze zogenaamd geen wisselgeld kunnen vinden. Als ik dat merk blijf ik gewoon wachten tot ze alles voor me terug hebben.
Dat is in Italië zo, erg bizar. Want je kunt moeilijk zeggen dat het optionele bedragen zijn. "Ik eet de pizza wel met m'n handen, dus laat het bedrag voor bestek maar zitten."quote:Op woensdag 30 augustus 2006 00:05 schreef Erosjuhhh het volgende:
net als dat je betaald voor tafelkleed en bestek.
Dat is een non-argument. Natuurlijk kan ik 20 cent missen. Maar als ik iedereen 20 cent ga geven, is mijn portemonnee snel leeg.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 21:03 schreef Tuvai.net het volgende:
20 cent kan iedereen wel missen, toch?
Misschien kan iedereen het wel missen, maar heeft niet iedereen het ervoor over.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 21:03 schreef Tuvai.net het volgende:
Stel je krijgt van elk tafeltje van 20 cent, dan heb je toch mooi 30 euro op het eind van de dag. 20 cent kan iedereen wel missen, toch?
Waarmee je de keuze hebt tussen het steunen van een belachelijk economisch systeem (we betalen je een hongerloontje, maar als je mazzel hebt krijg je alsnog voldoende aanvullende fooi zodat je kan leven) of het laten vallen van mensen die daar ook niks aan kunnen doenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 20:20 schreef Repeat het volgende:
In de VS wil ik juist best 20% tip geven, dat is waar die mensen van leven, zo weinig salaris krijgen ze, idem bij schoonmaaksters in je hotel ed, gewoon altijd wat geld op je kussen leggen.
Dat het daar nou eenmaal zo werkt is pech voor jou, maar het is nu eenmaal zo. Daarom wil ik daar best voor betalen als je ziet dat sommige mensen wel 2 banen moeten hebben om rond te komen ofzo.quote:Op vrijdag 1 september 2006 10:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Waarmee je de keuze hebt tussen het steunen van een belachelijk economisch systeem (we betalen je een hongerloontje, maar als je mazzel hebt krijg je alsnog voldoende aanvullende fooi zodat je kan leven) of het laten vallen van mensen die daar ook niks aan kunnen doen.
Nee, het is pech voor hen. Ik heb een keuze, zij niet. En aangezien ik daar voornamelijk mee zal worden geconfronteerd als ik op vakantie ben, zit het er niet in dat ik me op zo'n moment überprincipieel als voorvechter van de onderbetaalde Amerikaanse Horecamedewerker op zal werpen en geef ik gewoon braaf fooi. Zoals gezegd, de individuele medewerker kan er ook niets aan doenquote:Op vrijdag 1 september 2006 11:23 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat het daar nou eenmaal zo werkt is pech voor jou
Hoe vaak per dag ga je dan terrasje pikken, pizza bestellen, naar de frituur, etc. Die één of twee keer per dag dat je een van die dingen doet waar je iemand fooi kan geven vallen toch wel reuze mee hoor, toch?quote:Op vrijdag 1 september 2006 08:14 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dat is een non-argument. Natuurlijk kan ik 20 cent missen. Maar als ik iedereen 20 cent ga geven, is mijn portemonnee snel leeg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |