Da's dus ook wat ik bedoelde te vragen ja, er zijn zoveel andere beroepsgroepen waarbij service invloed heeft op de geleverde dienst... maar goed, ieder voor zich hoor, als anderen dik willen tippen prima, maar ik wens niet met krent aangesproken te worden als ik het niet doequote:Op zondag 23 juli 2006 19:49 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ach, man, als ik 5 euro zou krijgen voor iedere keer dat ik poepbillen moet schoonpoetsen.. dat zou t wel wat fijner maken denk ik.
Maar da's toch sowieso doodnormaal, een bonnetjequote:Op zondag 23 juli 2006 20:54 schreef snopprinses het volgende:
en als ik denk dat mensen wel fooi zullen geven, doe ik extra mn best door bijvoorbeeld bonnetje te printen en bordje te maken met pepermuntjes enzo
Nja in een restaurant misschien wel ja. Maar ik werk in een eetcafé, waar overdag bijna alleen maar gedronken wordt (op de lunchuren na, dan ook eten) En dan voor een paar pilsjes of 3 cola ga ik geen bonnetje uitdraaien, dat hoeven de klanten niet eens.quote:Op zondag 23 juli 2006 21:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar da's toch sowieso doodnormaal, een bonnetjeDat verwacht ik nog voor er een eventuele fooi is gegeven, anders betaal ik sowieso niet
Dan zeg je tegen iemand: "Ik kom zo bij u." Ik heb nergens uit op kunnen maken dat de bediening ons gezien had. Bij het andere terras werden we vlot geholpen, terwijl het ook daar druk was.quote:Op zondag 23 juli 2006 20:47 schreef snopprinses het volgende:
als het erg druk is, kan dat wel eens voorkomen. Maar mensen moeten wel begrijpen dat we niet iedereen tegelijk kunnen helpen. Je maakt een ronde, gaat naar binnen voor de drankjes en eten, en als je weer buiten bent breng je alles en neem je nieuwe bestellingen op. Sneller kan het nou eenmaal niet gaan.
ja oke, maar dat is bij mij automatisme om tegen klanten te zeggen die nieuw zijn komen zitten.quote:Op zondag 23 juli 2006 21:39 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dan zeg je tegen iemand: "Ik kom zo bij u." Ik heb nergens uit op kunnen maken dat de bediening ons gezien had. Bij het andere terras werden we vlot geholpen, terwijl het ook daar druk was.
En ik ga geen moeite doen om naar binnen te lopen. Ik hoefde ten slotte niet per se bij die tent wat te drinken.
Het enige waar ik rijk van werd in die 20 jaar zorg was de ORTquote:Op zondag 23 juli 2006 21:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
ikzelf word ook echt niet rijk van mijn werk hoor, en het enige wat ik toe krijg is pies over me heen.
Dan bedoel ik niet gierig als in het feit dat ze zélden fooi geven, maar over het feit dat ze nog d'r over zeiken dat dingen te duur zijn terwijl we al hartstikke goedkoop zijn en dat van ander volk ook allemaal horen, ze zeiken altijd superveel over alles, altijd aparte dingen willen bestellen die niet op de kaart staan, enz. Dus ondanks het feit dat het de vervelendste klanten zijn die je als bediende je water lauw maken, zeiken ze ook nog eens over hoe duur het wel niet allemaal is.quote:Op zondag 23 juli 2006 14:11 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja en? Wat nou gierig. Wees blij dat ze komen eten bij je, geld uitgeven aan eten. Noem ik niet gierig. Gierig is als je een blik knakworsten koopt en ze niet deelt met een vriend.
Mja, maar alle 'evens' maken ook een paar uurtjes hoor. En ook ik werkte op een vriendelijke, goede en snelle manier. Mijn kleine beloning was mijn salaris en dat was echt schandalig laag, maar daar gaat het nu niet om en mijn 'beloning' voor niet vriendelijk, goed en snel werken zou ontslag zijn (mij dus niet overkomen, collega's wel).quote:Op zondag 23 juli 2006 23:31 schreef snopprinses het volgende:
maar als je een paar uurtjes door een persoon bediend wordt, vind ik het toch anders als je fooi krijgt dan iemand die even vlees voor je inpakt, de boodschappen met je afrekent enz.
Mensen in de bediening proberen klanten op een zo'n vriendelijk, goede en snelle manier alles voor de klant te doen. Toch altijd fijn als je dan daarna een kleine beloning krijgt.
Telefoniste ben ik ook geweest, en ik liet echt geen duizenden mensen in de wacht staan. Bovendien komt het op een terras vrij vaak voor (zie de ervaringen hier) dat mensen moeten wachten. Doe dus niet alsof anderen een lekker makkelijk baantje hebben terwijl jij heel hard werkt, want zo werkt het niet. Als ik iedereen met bosjes zou laten wachten zou mijn baas zijn klanten ook kwijt zijn geweest hoor, net als de jouwe.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:49 schreef Tuvai.net het volgende:
Als baliemedewerker, telefonist bij een of andere klantenservice, enz kun je wat dat betreft bij wijze van spreken een rij van duizenden mensen in de wacht hebben staan, die kun je fijn om de beurt helpen.
Tja, ik vind nu eenmaal van wel, vooral in vergelijking met een telefonist(e). Zoals ik al eerder zei moet ik dus echt vaker een hele hoop onthouden/uit m'n koppie knallen en gewoon met een behoorlijk tempo de mensen zo snel mogelijk bedienen om het bij te houden. En natuurlijk ook nog alles eens goed op de tafels krijgen en vriendelijk blijven, met af en toe ook nog eens erg asociale klanten d'r tussen.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:54 schreef miss_dynastie het volgende: Doe dus niet alsof anderen een lekker makkelijk baantje hebben terwijl jij heel hard werkt, want zo werkt het niet.
en vergeet volle dienbladen niet en gestapelde borden vol voedsel die je ook nog mee moet slepenquote:Op maandag 24 juli 2006 00:02 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Tja, ik vind nu eenmaal van wel, vooral in vergelijking met een telefonist(e). Zoals ik al eerder zei moet ik dus echt vaker een hele hoop onthouden/uit m'n koppie knallen en gewoon met een behoorlijk tempo de mensen zo snel mogelijk bedienen om het bij te houden. En natuurlijk ook nog alles eens goed op de tafels krijgen en vriendelijk blijven, met af en toe ook nog eens erg asociale klanten d'r tussen.
Nu heb je bij een telefonistenbaantje ook asociale mensen d'r bij zitten, en drukkere periodes, maar je kan en hoeft ook maar één persoon tegenlijk te helpen. Dat is in een drukke tent in de bediening niet zo. Als je niet iedereen na een x aantal minuten helpt zijn d'r allemaal kwaaie gezichten op je gericht; niet prettig. Dat betekend vaak een behoorlijk aantal tafels tegenlijk bedienen als het ook maar een beetje druk is. Rennen hoeft een telefonist niet, ik wel.
En om maar ontopic te blijven, dan is de beloning ook wel erg gewaardeerd. Vaak zien mensen ook dat ik het erg druk heb en veel moeite moet doen, en geven me daarom juist fooi.
quote:Op zondag 23 juli 2006 23:32 schreef snopprinses het volgende:
vandaag hadden we een belg die kwam beweren dat de spa blauw die in een flesje geserveerd was, kraanwater was![]()
Jeh wat moet je daar nou op zeggenquote:
Da's dicht in de buurt waar ik werk. Ik werk bij Venezia in de Nieuwstraat.quote:Op maandag 24 juli 2006 00:28 schreef snopprinses het volgende:
[..]
onze lieve vrouwenplein in maastricht
hehe toevalligquote:Op maandag 24 juli 2006 00:29 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Da's dicht in de buurt waar ik werk. Ik werk bij Venezia in de Nieuwstraat.![]()
wij gaan niet eens in discussie met de klanten omzoietsquote:Op maandag 24 juli 2006 00:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zo'n discussie moet je op een gegeven moment afkappen. Dat kun je niet winnen en dat gaat ten koste van je andere gasten. Om zo'n man tevreden te houden kun je aanbieden dat 'ie mee naar binnen loopt en ter plekke kijkt hoe je het flesje open maakt. Als 'ie dat niet wil of je dan nog niet gelooft, houdt het wat mij betreft op. Meneer kan dan bij de baas gaan klagen en dat flesje in z'n kont stoppen; als ik wéét dat ik gelijk heb en ik heb iemand de kans gegeven om het bewijs te zien, maar iemand is te halsstarrig, dan zoekt 'ie 't maar uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |