abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16526445
Ik denk dat er een hoop Fok!kers zijn die scripts schrijven, camera's in hun bezit hebben, kunnen acteren en ambities hebben om te werken in de film of televisie wereld.

Dus lijkt t mij een heel leuk en interessant idee om al dit talent te gaan samenvoegen. Ik had het idee om een aantal korte filmpjes te maken met elkaar. Ik heb geen idee hoeveel mensen interesse zullen hebben, maar mochten het er veel zijn, dan verdelen we ons over twee of misschien drie groepen.

De volgende punten zijn GEEN regels, eerder hoe ik voor ogen heb hoe dit project ongeveer zal lopen.

Ik zat te denken aan filmpjes van 15, 20 of 30 minuten per stuk, maar dat mag elke groep uiteraard zelf beslissen.

Ik stel voor dat in elke groep 1 regisseur naar voren komt en alhoewel iedereen zijn of haar ideeen in de groep kan gooien en bespreken, besluit de regisseur uiteindelijk wat er gaat gebeuren. Oftewel iemand die leiding kan geven.

Elke groep zal een script moeten schrijven, tenzij er al een verhaal is dat de groep wil verfilmen. Nu zal lang niet iedereen in de groep t boeiend vinden wat er gefilmd wordt zolang ze hun creativiteit maar kunnen uiten, plus t is onmogelijk om iedereen t naar zijn wens te maken qua script. Dus misschien is t verstandig om dat te laten beslissen door alle schrijvers en regisseur.

Misschien is t een leuk idee als 1 groep begint met een verhaal en de tweede(mochten er al twee groepen zijn) er verder mee gaat, maar met een andere cast en al. Misschien kunnen we zelfs scene om scene afwisselen..

Dus wie heeft interesse en wat zou je willen doen?

Ik zou zelf graag de film poster willen maken, daarnaast sta ik ook open om te filmen of schrijven of (wat) te acteren.

vrijdag 23 januari 2004 @ 19:40:03 #2
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_16526525
ik ben een topacteur, beschikbaar ben ik altijd..

maar schuift het ook wat?

vrijdag 23 januari 2004 @ 19:40:34 #3
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_16526537
Ik ben voor!
That's the way the cookie crumbles
pi_16526567
Leuk idee, maar ik denk dat het helaas niet goed uitvoerbaar is.
Waarschijnlijk zijn er te veel kosten, die je nu niet ziet. Ook is voor veel mensen het meewerken aan een film zonder "doel" geen optie.

De film is klaar.... en dan?
Moet de film dan voor iedereen te downloaden worden aangeboden?

Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
pi_16526602
die wordt natuurlijk op de FP geupt !
pi_16526732
Maar ik sta zeker open voor dit soort ideeen, ook omdat ik een opleiding op het gebied van video (+ geluid en licht.) volg.
pi_16526786
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 19:41 schreef UFOtje het volgende:
Leuk idee, maar ik denk dat het helaas niet goed uitvoerbaar is.
Waarschijnlijk zijn er te veel kosten, die je nu niet ziet. Ook is voor veel mensen het meewerken aan een film zonder "doel" geen optie.

De film is klaar.... en dan?
Moet de film dan voor iedereen te downloaden worden aangeboden?

goeie vragen. bij mij komt het er vooral op neer dat ik graag een filmpje wil maken, omdat ik dat leuk vindt om te doen. het is bij mij niet bedoelt om er nog eens iets mee te doen, maar ik denk dat wanneer het er goed uit komt te zien, je dit best kan gebruiken op school, om te laten zien wat je kan en om te blijven oefenen in je werkvak.

wat betreft de kosten, die moeten we proberen zoveel mogelijk te drukken, goedkoop is een leidraad in dit project. maar ik ben zelf zeker bereid geld erin te steken.

downloaden na afloop is een leuk idee, we kunnen ze ook voor een euro of twee verkopen via fok..?

pi_16526804
Het lijkt me heel leuk om mee te doen, maar ik heb geen idee of ik een bepaalde taak zou kunnen doen voor zo'n film...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_16526836
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 19:51 schreef sweek het volgende:
Het lijkt me heel leuk om mee te doen, maar ik heb geen idee of ik een bepaalde taak zou kunnen doen voor zo'n film...
wat vind je leuk om te doen? op welke vakken ben je creatief?
  vrijdag 23 januari 2004 @ 19:54:46 #10
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_16526869
Wat ben je van plan qua geluid?
pi_16526926
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 19:53 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

wat vind je leuk om te doen? op welke vakken ben je creatief?

Ik houd wel van fotografie, dus misschien is camerawerk ook iets voor me?
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_16526943
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 19:54 schreef Tijn het volgende:
Wat ben je van plan qua geluid?
biedt je je diensten aan?
we moeten zeker geen amateur filmcamera geluid hebben.

maar momenteel is t belangrijkste dat er genoeg mensen interesse hebben en moeite, creativiteit en lol in dit idee willen steken.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 20:00:11 #13
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_16527002
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 19:57 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

biedt je je diensten aan?

Nee, ik vind het wel leuk, maar ik heb er geen tijd voor. Ik hoop alleen dat je niet vergeet dat je daar ook mensen voor moet hebben. Zowel voor de muziek als voor de spraak en de geluidseffecten (dingen als voetstappen, deuren, etc).

Maar goed, dat zijn over het algemeen toch dingen die je achteraf pas wil toevoegen, als je film al grotendeels gemonteerd is enzo. Just a reminder.

Tegen de tijd dat jullie zover zijn, wil ik trouwens wel wat gemaakte muziekstukken doneren die je erin kunt zetten trouwens.

pi_16527171
Lijkt me best leuk..maar op welk niveau wil je het gaan doen?
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_16528445
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:06 schreef Gutteguttegut het volgende:
Lijkt me best leuk..maar op welk niveau wil je het gaan doen?
zo goed als mogelijk is voor ons.

[Dit bericht is gewijzigd door Astronaut_Jones op 23-01-2004 20:48]

pi_16528479
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:00 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, ik vind het wel leuk, maar ik heb er geen tijd voor. Ik hoop alleen dat je niet vergeet dat je daar ook mensen voor moet hebben. Zowel voor de muziek als voor de spraak en de geluidseffecten (dingen als voetstappen, deuren, etc).

Maar goed, dat zijn over het algemeen toch dingen die je achteraf pas wil toevoegen, als je film al grotendeels gemonteerd is enzo. Just a reminder.

Tegen de tijd dat jullie zover zijn, wil ik trouwens wel wat gemaakte muziekstukken doneren die je erin kunt zetten trouwens.

alle hulp wordt gewaardeerd!
  vrijdag 23 januari 2004 @ 20:56:53 #17
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_16528769
Alhoewel ik niet denk dat het ooit ook echt tot uitvoering zal komen, wil ik zeer zeker wel meedoen. Ik heb geen echte talenten maar meewerken aan een film(pje) lijkt me echt enorm leuk.

Alleen denk ik dus niet dat het gaat werken via een internetsite. We verschillen hier van middelbare scholier tot mensen met een echte carriere. Hoe wil je dat regelen met tijd? En met geld? En locatie? Apparatuur?

pi_16528959
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:56 schreef BlaatschaaP het volgende:
Alhoewel ik niet denk dat het ooit ook echt tot uitvoering zal komen, wil ik zeer zeker wel meedoen. Ik heb geen echte talenten maar meewerken aan een film(pje) lijkt me echt enorm leuk.

Alleen denk ik dus niet dat het gaat werken via een internetsite. We verschillen hier van middelbare scholier tot mensen met een echte carriere. Hoe wil je dat regelen met tijd? En met geld? En locatie? Apparatuur?

vanuit mijn oogpunt kan het alleen maar verbeteren, ik was in mn eentje en zonder degelijke apparatuur, ik heb nu al veel meer hulp dan een paar uur terug. het ziet er steeds meer naar uit dat t gaat lukken.
via deze site kunnen we een hoop bespreken, zoals een verhaal e.d., later als het serieus wordt kunnen we gaan bellen en afspreken.

wat betreft tijd, waarschijnlijk is dit iets voor in een weekend. locatie, wat het merendeel goed uitkomt. ik ben erg bereid te reizen. apparatuur, het beste wat we onder elkaar hebben. geld, iedereen kan inchippen naar eigen inzicht. er is geen minimum of maximum, wat je zelf er aan kwijt wil.

maar als je mee wil doen, wat zou je willen doen? waar ben je goed in? je kan nog een hoop kanten op, je hoeft niet 1 taak aan te nemen. je doet waarschijnlijk niks alleen, alles gaat in groepsoverleg. we zijn allen amateurs.

vrijdag 23 januari 2004 @ 21:10:30 #19
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_16529135
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:04 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

vanuit mijn oogpunt kan het alleen maar verbeteren, ik was in mn eentje en zonder degelijke apparatuur, ik heb nu al veel meer hulp dan een paar uur terug. het ziet er steeds meer naar uit dat t gaat lukken.
via deze site kunnen we een hoop bespreken, zoals een verhaal e.d., later als het serieus wordt kunnen we gaan bellen en afspreken.

wat betreft tijd, waarschijnlijk is dit iets voor in een weekend. locatie, wat het merendeel goed uitkomt. ik ben erg bereid te reizen. apparatuur, het beste wat we onder elkaar hebben. geld, iedereen kan inchippen naar eigen inzicht. er is geen minimum of maximum, wat je zelf er aan kwijt wil.

maar als je mee wil doen, wat zou je willen doen? waar ben je goed in? je kan nog een hoop kanten op, je hoeft niet 1 taak aan te nemen. je doet waarschijnlijk niks alleen, alles gaat in groepsoverleg. we zijn allen amateurs.

Ja okay, daar heb je gelijk in. En wie niet waagt wie niet wint .

Zoals ik al zei heb ik echt geen specifieke talenten, maar het lijkt me zeker leuk om te acteren. Ik ga eind deze maand als het goed is ook op toneel dus dat komt goed uit. Maar verder zou ik, als de apparatuur er is, ook zeker achter de camera willen staan.

pi_16529190
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:10 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ja okay, daar heb je gelijk in. En wie niet waagt wie niet wint .

Zoals ik al zei heb ik echt geen specifieke talenten, maar het lijkt me zeker leuk om te acteren. Ik ga eind deze maand als het goed is ook op toneel dus dat komt goed uit. Maar verder zou ik, als de apparatuur er is, ook zeker achter de camera willen staan.

superduper
  vrijdag 23 januari 2004 @ 21:27:42 #21
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16529650
supergoed idee.. ik loop zelf al met het idee om een film te maken..
iets wat de LOTR moet verpletteren..
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_16529844
effe een lijstje om te checken wie serieus is en wat iedereen wil doen. mocht je twijfels hebben of jezelf meer taken geven, kopieer t lijstje dan ff en verander eraan wat je wil, kee?

TimmyAsd - acteur
Ijzercookie - ?
Ufo'tje - camera en/of montage
Sweek - ?
Tijn - muziek
blaatschaap - acteur, camera
Gutteguttegut - verzorgt camera, montage
Astronaut_Jones - ontwerp poster, acteur, producer, camera, schrijver

[Dit bericht is gewijzigd door Astronaut_Jones op 23-01-2004 22:09]

vrijdag 23 januari 2004 @ 21:34:30 #23
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16529887
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:33 schreef Astronaut_Jones het volgende:
effe een lijstje om te checken wie serieus is en wat iedereen wil doen. mocht je twijfels hebben of jezelf meer taken geven, kopieer t lijstje dan ff en verander eraan wat je wil, kee?

TimmyAsd - acteur
Ijzercookie - ?
Ufo'tje - geluid/licht
Sweek - ?
Tijn - muziek

ik mag niet mee doen...
pi_16530024
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:33 schreef Astronaut_Jones het volgende:

TimmyAsd - acteur
Ijzercookie - ?
Ufo'tje - Camera en/of montage.
Sweek - ?
Tijn - muziek

Hoewel ik nog veel twijfels heb over de haalbaarheid (en mijn inzetbaarheid door school/werk/geld) , wil ik in dit topic zeker meedenken.
pi_16530164
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:34 schreef GiSH het volgende:

[..]

ik mag niet mee doen...

je mag t lijstje, naar hartenlust aanpassen
pi_16530520
Ok, ik wil ook meedoen (onder voorbehoud).
Ik heb een Sony 3CCD DV cam met externe mic, groothoek lens en een kleine videolamp.
3poot statief en een 1 poot statief.

Ik kan me redelijk redden in Premiere 6.5 en eventueel Pro.

Ik heb ook een DVD brander met software.

[edit]IJzercookie is actrice [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Gutteguttegut op 23-01-2004 21:57]

Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
  vrijdag 23 januari 2004 @ 21:57:28 #27
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16530569
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:56 schreef Gutteguttegut het volgende:
Ik heb een Sony 3CCD DV cam met externe mic, groothoek lens en een kleine videolamp.

zo hee.. das pas spul!! dat heb je vast niet voor de hobbie??
pi_16530579
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:57 schreef GiSH het volgende:

[..]

zo hee.. das pas spul!! dat heb je vast niet voor de hobbie??

Jawel...
pi_16530829
quote:

wow dat klinkt echt goed, zou perfect zijn, ik zet je erbij(onder voorbehoud)

TimmyAsd - acteur
Ijzercookie - ?
Ufo'tje - camera en/of montage
Sweek - ?
Tijn - muziek
Gutteguttegut - verzorgt camera, montage

ziet er trouwens momenteel naar uit dat ik de boel moet schrijven, wat ik leuk vind, maar hulp komt altijd van pas

vrijdag 23 januari 2004 @ 22:50:53 #30
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_16532146
zet achter mijn naam inderdaad maar actrice
pi_16532827
Lijkt me ook wel leuk om iets te doen, maar ook ik bezit niet echt specifieke en relevante talenten op dit terrein. Wellicht dat ik kan helpen met het script. Ik heb nog nooit een script geschreven, maar het lijkt me heel leuk om te proberen, aangezien ik vaak genoeg roep (bij het zien van weer een slechte Nederlandse comedy) dat zelfs ik dat beter moet kunnen.
And there was much rejoicing.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 23:16:35 #32
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16533023
wat gaan we eigenlijk doen??
drama, comedy, crimi...??

erotiek?? dan wil ik wel acteur zijn

vrijdag 23 januari 2004 @ 23:17:15 #33
50718 Dr.DarkXL
RKM streetwear..
pi_16533041
Hmmz dit is echt een project dat mij aanspreekt.. ik heb zo'n idee ook al tijden in me kop.. maarja tijd gebrek etc. maar mocht dit ooit echt van de grond komen dan wil ik zeker van de partij zijn. ik heb geen aparatuur maar wel ambitie en ik probeer me zelfs te ontwikkelen op het gebied van schrijven en regiseren. dus als de tijd etc het toelaat wil ik zeker mee doen
"Some people say that I am sneaky, evil, and cruel. True, and I have many other fine qualities as well."
  vrijdag 23 januari 2004 @ 23:21:44 #34
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_16533184
zoiets is wel leuk, maar que haalbaarheid. Heb zelf niet veel tijd, maar als er een leuk plan op tafel komt wie weet....

Het trv330e camera, benodigde software en de materialen om er ook onderwater leuke dingen mee te doen

Voorlopig nog ff geen tijd, maar blijf topic wel volgen ....

Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_16533226
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 23:21 schreef stinkie het volgende:
zoiets is wel leuk, maar que haalbaarheid. Heb zelf niet veel tijd, maar als er een leuk plan op tafel komt wie weet....

Het trv330e camera, benodigde software en de materialen om er ook onderwater leuke dingen mee te doen

Voorlopig nog ff geen tijd, maar blijf topic wel volgen ....

Oja heb ik ook nog..een onderwater behuizing...tot 3 meter onder water.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 23:24:18 #36
19297 stinkie
pi_16533277
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 23:22 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Oja heb ik ook nog..een onderwater behuizing...tot 3 meter onder water.

pauper Aluminium onderwaterhuis, ben ermee op 70 meter geweest en het type is dieper geweest...
pi_16533556
das wel een leuk idee ja .... zou dat wel zien zitten, maar heb voorlopig geen tijd met 't school en zo (zit in m'n laatste (waarschijnlijk ... hopelijk) jaar) ... moest dit eventueel een succes zijn, en dit initiatief nog eens zou worden voorgelegd vande zomer, zou 'k wel willen meedoen ... (das nog lang natuurlijk hé ... kan nog zoveel gebeuren ondertussen ... )

PS ben wel van belgie ... heb dus een vlaams (Gents) accent
PPS ga niet in mijn blote kont voor de camera paraderen
P³S wel leuk initiatief ... zouden er zo meer moeten zijn in dit forum

I hear and I forget. I see and I remember. I do and I understand.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 23:35:35 #38
44906 merino
World of Sleepers
pi_16533648
*meldt voor regie

heb ook een camera (Sony trv12-e) en montage mogelijkheden/ervaring

vind overigens top idee

I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 23:40:28 #39
19297 stinkie
pi_16533829
quote:

Doe je daar ook meer mee dan de verplichte vakantiefilms? Niet het minste uit de serie
pi_16534287
wow, wat een hoop reakties opeens. erg stoer. ik ga hopelijk morgen een aantal ideeen posten voor een verhaal. als andere mensen reeds suggesties hebben, voel je dan vooral vrij om ze te plaatsen.
pi_16534714
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 23:57 schreef Astronaut_Jones het volgende:
wow, wat een hoop reakties opeens. erg stoer. ik ga hopelijk morgen een aantal ideeen posten voor een verhaal. als andere mensen reeds suggesties hebben, voel je dan vooral vrij om ze te plaatsen.
misschien slecht idee van mij zenne, maar op 't internet zijn nogal veel urban legends (broodjes aap, zoals ze in nederland zeggen) te vinden ... daarin zitten vaak nogal eens straffe verhalen ... misschien zou je daar wat inspiratie kunnen opdoen? en er zo'n verhaal uitkiezen en dit dan in verschillende genres spelen of zo .. komisch, drama, ...

zoals deze ... dit is een urban legend, en komt uit een vlaams televisieprogramma (in de gloria) ... of is dit zo niet de bedoeling?

zaterdag 24 januari 2004 @ 12:25:47 #42
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16541227
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 00:13 schreef St.Germain het volgende:

[..]

misschien slecht idee van mij zenne, maar op 't internet zijn nogal veel urban legends (broodjes aap, zoals ze in nederland zeggen) te vinden ... daarin zitten vaak nogal eens straffe verhalen ... misschien zou je daar wat inspiratie kunnen opdoen? en er zo'n verhaal uitkiezen en dit dan in verschillende genres spelen of zo .. komisch, drama, ...

zoals deze ... dit is een urban legend, en komt uit een vlaams televisieprogramma (in de gloria) ... of is dit zo niet de bedoeling?

soort twillight zone achtig gebeuren.. leuk en spannend en vaak niet moeilijk te verwezelijke, als het verhaal maar sterk is
pi_16541412
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 23:40 schreef stinkie het volgende:

[..]

Doe je daar ook meer mee dan de verplichte vakantiefilms? Niet het minste uit de serie

Hij is gebruikt voor de vakanties ja...en 1 bruiloft
Het is trouwens de trv900 dus niet de semi pro 2000.
  zaterdag 24 januari 2004 @ 12:37:02 #44
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_16541437
ik wil ook meedoen!
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_16541668
ik zou ook mee willen doen. dan op het gebeid van schrijven van een script!!!!!!!
pi_16556110
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 00:13 schreef St.Germain het volgende:

[..]

ik weet nog niet wat de bedoeling is eigenlijk. het is niet mijn idee alleen, daar moeten we met zn allen over beslissen.

ik heb inderdaad een ander idee voor een film(we kunnen er zo veel maken als we willen natuurlijk) ondertussen heb ik de grove omlijning van mijn verhaal is alsvolgt:

maar dit alles is onder voorbehoud, want ik wil nog een hoop veranderen, als je suggesties hebt om t te verbeteren hoor ik t graag.

muziek begint, credits roll, terwijl dit over t scherm gaat gebeurt er t volgende:
we zien een in badjas gekleed persoon(Z) in de huiskamer naar een tekening aan een muur staren, al snel veranderd de expressie op zijn gezicht naar een uiterste staat van woede. hij rukt de tekening van de muur en smijt t met lijst en al aan stukken op de grond, waarna de persoon de woede koelt door te vernielen wat in oogveld komt.

een tweede persoon(A) komt in beeld en begint een gesprek waarin duidelijk wordt dat Z het einde van z'n latijn bereikt heeft. A vraagt Z hoe t begonnen is, simpelweg omdat t begin hem niet bekend is.

[dit is een flashback, misschien leuk om dit vooral als gesprek te laten tussen Z en A, met geluid in de achtergrond en zwart wit foto's om het wat te illustreren]
uit Z's verhaal wordt duidelijk dat hij in zijn geboortedorp eens per ongeluk op het pad kwam van een gevreesd monster, Z confronteerde deze en versloeg m. het dorp vierde de naam Z.
bij het eerstvolgende gevaar konden de autoriteiten niks beginnen en uiteindelijk stapte enkele dorpelingen naar Z en vroegen hem in de liefste tonen of hij hen nog een maal uit de brand zou willen halen. Z voelde zich de man en wilde niet verantwoordelijk zijn voor de dood van alle mensen in het dorp en stemde dus graag in. en zo volgde een derde, vierde en tigste keer. in verloop van tijd veranderde zowel de toon van de dorpelingen als wel de gevoelens van Z.

we keren terug in het heden en leren dat gisteravond de eerste keer was sinds Z's intro als held dat hij niet kwam opdagen bij een aanval. hij klaagt een hoop tegen A en legt zn gevoelens bloot o.a. over hoe hij A benijd. A heeft namelijk geen angst, dit is aan hem te zien in alles dat hij doet.

ik bedenk me nu pas dat het perfect past dat Z de aanval van de vorige nacht heeft veroorzaakt. dan wordt t een gevecht tussen titanen. beide sterven, zodat de onmacht wordt terug gegeven aan de mensen zelf.

het einde dat ik eigenlijk in gedachten heb is dat A tijdelijk de taak van Z overneemt en tegenover het monster komt te staan en waarschijnlijk sterft.

maar ik wil er geen heel zwaar verhaal van maken, eerder entertaining, vlot en interessant. de tegenstrijdigheid in de natuur van dit soort verhalen, de beeldkwaliteit die dit filmpje zal hebben en het uiterlijk dat een normaal hedendaags nederlands dorp heeft vind ik erg leuk.

ik ben nu bezig de verhaal lijn te slijpen en vlarden dialogen komen boven drijven. hoeveel van jullie vind dit verhaal interessant om te ondernemen?

[Dit bericht is gewijzigd door Astronaut_Jones op 24-01-2004 23:42]

zaterdag 24 januari 2004 @ 23:10:24 #47
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_16556563
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 22:52 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

Verhaal

Wie zijn dan die 2 titanen? A en Z? Wordt A dan de nieuwe Z? En wat staat er op die tekening dat Z zo kwaad maakt?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_16556609
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 23:10 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Wie zijn dan die 2 titanen? A en Z? Wordt A dan de nieuwe Z? En wat staat er op die tekening dat Z zo kwaad maakt?

ja de titanen zijn A en Z, nou t komt er eigenlijk op neer dat ze t beide niet overleven.
op de tekening staat Z's eerste overwinning in glorie afgebeeld.

maar wat denk je, is dit leuk? moet t veranderen? wil je iets heel anders? is t te cliche? ik kan alle kanten op.

zaterdag 24 januari 2004 @ 23:23:23 #49
67640 SaintOfKillers
pi_16556922
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 23:12 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

ja de titanen zijn A en Z, nou t komt er eigenlijk op neer dat ze t beide niet overleven.
op de tekening staat Z's eerste overwinning in glorie afgebeeld.

maar wat denk je, is dit leuk? moet t veranderen? wil je iets heel anders? is t te cliche? ik kan alle kanten op.

Persoonlijk: ja, nee, nee en misschien Met die misschien bedoel ik dat, naar mijn mening, vaak niet het verhaal, maar de manier van vertellen clichématig is. Dat is hier op dit moment nog moeilijk in te schatten. Maar ik vind het wel potentieel hebben.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_16557395
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 23:23 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Persoonlijk: ja, nee, nee en misschien Met die misschien bedoel ik dat, naar mijn mening, vaak niet het verhaal, maar de manier van vertellen clichématig is. Dat is hier op dit moment nog moeilijk in te schatten. Maar ik vind het wel potentieel hebben.

ik snap wat je bedoelt. als we dit gaan verfilmen moeten we er gewoon lol mee hebben, maken wat wij zouden willen zien en hoe we t zouden willen zien. we zijn waarschijnlijk allemaal filmliefhebbers en zouden moeten weten welke fouten we niet moeten maken. bedankt voor je opmerkingen!
  zondag 25 januari 2004 @ 00:18:30 #51
44906 merino
World of Sleepers
pi_16558265
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 22:52 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

knip

leuk! vooral dat Z dus die aanval heeft veroorzaakt en uiteindelijk A en Z allebei doodgaan en de onmacht bij de mensen weer terug komt (vooral dat laatste moet goed in beeld worden gebracht).
Hoe zie je overigens dat eindgevecht voor je tussen A en Z zonder dat het te cliché wordt?
en wat moet ik me bij die monsters voorstellen ??
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_16558589
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:18 schreef merino het volgende:

[..]

leuk! vooral dat Z dus die aanval heeft veroorzaakt en uiteindelijk A en Z allebei doodgaan en de onmacht bij de mensen weer terug komt (vooral dat laatste moet goed in beeld worden gebracht).
Hoe zie je overigens dat eindgevecht voor je tussen A en Z zonder dat het te cliché wordt?
en wat moet ik me bij die monsters voorstellen ??

ja ik vind t allebei leuke einden. het eindgevecht wil ik graag heel persoonlijk en close-up, intens en het liefst met een mes of twee.. of anders een zwaardgevecht op de toppen van dennebomen ergens in de Ardennen.
wat betreft de monsters, er zullen geen monsters in beeld komen dus ik zal in de flahback slechts een vage beschrijving geven. elk monster zal er anders uit zien en andere maten hebben.

dit idee begon doordat ik een tekening van King-kong op n muur in mn kamer heb en bedacht me hoe de nasleep van een aanval van Kong zou zijn. en daarom heb ik kong nog steeds in mn hoofd, maar t kan net zo goed Medusa zijn of een behaarde boer met een vlindermes.. wat jij erin wil zien.

zondag 25 januari 2004 @ 00:38:26 #53
44906 merino
World of Sleepers
pi_16558694
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:33 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

ja ik vind t allebei leuke einden. het eindgevecht wil ik graag heel persoonlijk en close-up, intens en het liefst met een mes of twee.. of anders een zwaardgevecht op de toppen van dennebomen ergens in de Ardennen.
wat betreft de monsters, er zullen geen monsters in beeld komen dus ik zal in de flahback slechts een vage beschrijving geven. elk monster zal er anders uit zien en andere maten hebben.

dit idee begon doordat ik een tekening van King-kong op n muur in mn kamer heb en bedacht me hoe de nasleep van een aanval van Kong zou zijn. en daarom heb ik kong nog steeds in mn hoofd, maar t kan net zo goed Medusa zijn of een behaarde boer met een vlindermes.. wat jij erin wil zien.

hehe klinkt steeds leuker in mijn oren
overigens klinkt mij een zwaardgevecht wat later overloopt in een messen gevecht goed in de oren
pi_16559087
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:38 schreef merino het volgende:

[..]

hehe klinkt steeds leuker in mijn oren
overigens klinkt mij een zwaardgevecht wat later overloopt in een messen gevecht goed in de oren

maar als je met zwaarden gaat zwaaien wordt t al snel gevaarlijk hoor. zou ook kunnen dat t een realistisch gevecht wordt, die verlopen nooit echt mooi en choreografisch, maar wel intens..
heb je trouwens ervaring met regiseren o.i.d.?
  zondag 25 januari 2004 @ 01:02:54 #55
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_16559168
Een bij voorbaat klassiek topic.
Ik bied mij aan als mental couch, best boy en/of lamphoudjongen.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zondag 25 januari 2004 @ 01:07:30 #56
44906 merino
World of Sleepers
pi_16559244
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:58 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

maar als je met zwaarden gaat zwaaien wordt t al snel gevaarlijk hoor. zou ook kunnen dat t een realistisch gevecht wordt, die verlopen nooit echt mooi en choreografisch, maar wel intens..
heb je trouwens ervaring met regiseren o.i.d.?

hehe voor zulke dingen te weinig. Mijn ervaring houdt op bij een paar kleine filmpjes van 5 minuten zonder actie scenes
Overigens zou je eigenlijk daarvoor iemand moeten vinden die bijvoorbeeld veel kungfu ervaring heeft. Die zou best zulke gevechten (bvb dubbele messen) kunnen uitbeelden...
pi_16559260
Ik wil trouwens wel koffie en/of thee bezorgen. En wat creatieve input. Ik heb een paar briljante ideeen hoe mensen leuk dood kunnen gaan.
pi_16559380
quote:
Op zondag 25 januari 2004 01:07 schreef merino het volgende:

[..]

hehe voor zulke dingen te weinig. Mijn ervaring houdt op bij een paar kleine filmpjes van 5 minuten zonder actie scenes
Overigens zou je eigenlijk daarvoor iemand moeten vinden die bijvoorbeeld veel kungfu ervaring heeft. Die zou best zulke gevechten (bvb dubbele messen) kunnen uitbeelden...

wil je wat vertellen over die filmpjes?(dit is geen sollicitatiegesprek trouwens )
pi_16559423
quote:
Op zondag 25 januari 2004 01:08 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik wil trouwens wel koffie en/of thee bezorgen. En wat creatieve input. Ik heb een paar briljante ideeen hoe mensen leuk dood kunnen gaan.
wil je wat vertellen over je koffiezetkunsten? is t een sterke bak, een slappe bak, zit er eigen gebakken cake bij? kan je een briljante dood verzinnen met de gegevens uit mijn korte beschrijving van t verhaal?
pi_16559439
quote:
Op zondag 25 januari 2004 01:02 schreef Sai het volgende:
Een bij voorbaat klassiek topic.
Ik bied mij aan als mental couch, best boy en/of lamphoudjongen.
best boy...wat doet die ook alweer?
  zondag 25 januari 2004 @ 01:28:43 #61
44906 merino
World of Sleepers
pi_16559566
quote:
Op zondag 25 januari 2004 01:16 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

wil je wat vertellen over die filmpjes?(dit is geen sollicitatiegesprek trouwens )

wees gerust zo beschouw ik het ook niet

Hier dan 2 die ik noemenswaardig vind:

1. The Hunting --> via workshop gemaakte video van 5 min. Ontstaan uit een samengrijping van een docu van Oliver Sachs (over kleurenblindheid) en Fight Club. Oftewel, een man wordt soort van kleurenblind en kan alles alleen maar in rood zien. Door die verandering krijgt ie psychische problemen en krijgt ie dus een soort alter echo. Die rode kleur zorgde ervoor dat we met kleurenfilters (die je voor lampen van theater/feest producties doet) te filmen. De intro in groen, 3rd personview in blauw en 1st person dus in rood.
Film zelf begint met intro van de setting (groene filter), een beeld van de man af gewisseld met beelden vanuit die man (in rood dus) waarbij je die alter ego kan zien. Man vlucht door bos weg en komt aan bij een beekje waar hij uitgeput neervalt. Via flashbacks krijg je dan dus verhaal van kleurenblindheid en psychostoornis te weten en dat hij ontsnapt uit een inrichting tot het punt waar je met de hoofdpersoon begon. Daarna knalt ie zichzelf dood (niet weergegeven overigens).
Was leuk idee maar vooral achter zijn dood zat gewoon te weinig achtergrond en verhaal (was ook nogal jong en onervaren).

2. No White Knight but Perfectly Happy --> videoclip die ik gemaakt heb voor een 2mans band genaamd Inaudible (keyboard, gitaar, spokenword en drum/bass via discman). Nummer ging over een geweldig gevoel als je wakker wordt (perfectly happy) en zonder dat daar een reden voor hebt zoals een vette avond of een leuke meid die je hebt ontmoet (No White Knight). Dat een beetje op een vage manier uitgebeeld (onmogelijk hier goed te vertellen).
Hebben we overigens de kunstprijs van Artquake (hoofddorps kunstorganisatie) mee gewonnen

rest vind ik niet interessant genoeg om te vermelden en daarnaast heb ik nog wat zooi waarbij het meer om montage gaat dan om regie

zondag 25 januari 2004 @ 09:14:47 #62
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_16562283
A_S, ik vind je verhaal opzich erg interessant maar om dat nou als eerste project te nemen lijkt me een dooddoener. Als we nou beginnen met een simpel verhaal (zonder heel belangrijke actiescenes en/of special effects) kunnen we daarna altijd nog verdergaan. Maar om nou in de eerste film al monsters en messen/zwaarden te gooien lijkt me echt niet te doen.
  zondag 25 januari 2004 @ 09:20:23 #63
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_16562305
PS: Ik wil natuurlijk ook graag helpen met het rondsjouwen van spullen en het regelen van de wat kleinere dingetjes. Als ik zo kijk lijkt het me beter dat de echte acteurs/actrices in de film zelf gaan spelen. Ik ben wel figurant .
pi_16562518
Topidee TS

En als het nog nodig zou zijn, ik zou bijzonder graag willen meewerken aan het filmscript, schrijver dus

pi_16562561
Ik wil ook wel meedoen! Ik heb geen echte acteerervaring, behalve als klapvee bij TV programma's. Het is dat acteerlessen te duur voor mij zijn op dit moment, anders had ik daar binnenkort mee gestart. Verder ben ik docent geweest en dan acteer je voornamelijk... Verder heb ik in de lerarenopleiding met een groep medestudenten een bestaand literair stuk herschreven en hebben we dat een aantal keer voor een publiek opgevoerd. Ik zou me op zich wel willen wagen aan het schrijven, maar dan wel met iemand anders erbij, zodat we elkaar kunnen aanvullen. En acteren lijkt me geen probleem.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  zondag 25 januari 2004 @ 10:48:14 #66
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_16562838
ik wil wel een adviesrol op het gebied van verhaallijn en script
pi_16563398
quote:
Op zondag 25 januari 2004 01:19 schreef Astronaut_Jones het volgende:
wil je wat vertellen over je koffiezetkunsten? is t een sterke bak, een slappe bak, zit er eigen gebakken cake bij? kan je een briljante dood verzinnen met de gegevens uit mijn korte beschrijving van t verhaal?
De laatste scene moet op een donkere, stormachtige dag plaatsvinden op de Pier in Scheveningen. En na een lange scene daar stort Z zich in de zee. Dat is prachtig. En lekker duister enzo.
pi_16563627
Lijkt me erg leuk om hieraan mee te werken; als acteur

Leuk initiatief trouwes!

zondag 25 januari 2004 @ 13:34:57 #69
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_16565877
quote:
Op zondag 25 januari 2004 01:19 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

best boy...wat doet die ook alweer?

De best boy is een technisch manusje van alles, die uiteindelijk vaak alleen maar koffie zet en gloeiend hete lampen moet vasthouden. Intens hip dus.

[Herhaalt zichzelf]Een filmpje van mij heeft trouwens één hele week op één heel festival in één hele bioscoop gedraaid. [/herhaalt zichzelf]

[Dit bericht is gewijzigd door Sai op 25-01-2004 13:46]

pi_16566954
quote:
Op zondag 25 januari 2004 09:14 schreef BlaatschaaP het volgende:
A_S, ik vind je verhaal opzich erg interessant maar om dat nou als eerste project te nemen lijkt me een dooddoener. Als we nou beginnen met een simpel verhaal (zonder heel belangrijke actiescenes en/of special effects) kunnen we daarna altijd nog verdergaan. Maar om nou in de eerste film al monsters en messen/zwaarden te gooien lijkt me echt niet te doen.
ik snap wat je bedoelt, maar ik legde al uit in een post naar iemand anders dat t niet mijn bedoeling was om ook echt monsters te laten zien. wel een struggle of gevecht aan t eind, dat moet te doen zijn. zwaarden lijkt mij ook geen super idee, omdat ik daar geen ervaring mee heb en t me persoonlijker lijkt als het een mes is ofzo
pi_16567027
quote:
Op zondag 25 januari 2004 10:03 schreef DonStefano het volgende:
Topidee TS

En als het nog nodig zou zijn, ik zou bijzonder graag willen meewerken aan het filmscript, schrijver dus

als je mijn verhaal interessant vind dan wil ik graag met je gaan verder schrijven hieraan. lijkt je dat wat?
pi_16567054
Echt een heel leuk idee dit project.
Ik doe overigens dezelfde opleiding als UFOtje. alleen is beeldtechniek niet echt wat voor mij, maar ga ik meer voor licht & geluid.

Ik heb het zelf ook erg druk met school, projecten en andere klussen, maar ik blijf in dit topic rondneuselen en ik zou best graag willen helpen(en natuurlijk meedenken met idee) dus inprincipe houd ik me wel beschikbaar. Misschien dat er nog wat apparatuur te regelen valt van mijn school. Betacams, mics etc.

pi_16567091
quote:
Op zondag 25 januari 2004 01:28 schreef merino het volgende:

[..]
verhaal

dat klinkt inderdaad alsof je er serieus mee bezig bent, hoe lang deed jij over het maken van die filmpjes. hoe lang hou je je al bezig met dit soort dingen? ik ben erg benieuwd naar de filmpjes trouwens, kan ik ze ergens zien toevallig?
  zondag 25 januari 2004 @ 14:35:49 #74
44906 merino
World of Sleepers
pi_16567234
quote:
Op zondag 25 januari 2004 14:28 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

dat klinkt inderdaad alsof je er serieus mee bezig bent, hoe lang deed jij over het maken van die filmpjes. hoe lang hou je je al bezig met dit soort dingen? ik ben erg benieuwd naar de filmpjes trouwens, kan ik ze ergens zien toevallig?

Uhm, die eerste is opgenomen in 3 dagen (2 dagen buiten en 1 dag binnen opnames) en gemonteerd in 2 middagen.
De videoclip is in 1 dag opgenomen (tja als ik eenmaal bezig ben dan gaat het als een trein) en gedurende een week gemonteerd.
Ze staan overigens alleen op een video (waarbij de eerste met copiëren zeer veel geluidskwaliteit heeft verloren) die ik hier thuis heb liggen...
pi_16567945
Okay, even een nieuw lijstje. ik heb hier even opgeschreven wat iedereen genoemd heeft dat hij of zij zou willen doen. Niks staat vast, want een aantal van jullie heeft het druk met andere dingen zoals jullie al vermeld hebben, ik zal jullie dan ook pas aantikken als het echt nodig is en dan kunnen jullie alsnog beslissen of t goed uit komt. goed idee?

als je de lijst wil veranderen dan zou je het lijstje even moeten kopieeren en verbeteren met rood. dan post ik snel weer een nieuwe lijst, aangepast en wel.

Acteerwerk: TimmyAsd, IJzercookie, Blaatschaap, St. Germain, Blinky, Lynx666
Camera: Sweek, Ufo'tje, Blaatschaap, Astronaut_Jones
Schrijver: Supersiem, Dr.DarkXL, -R- Style, Don Stefano, Dolle Hond
Geluid/Licht: Dj Robbie
Montage: Ufo'tje, Gutteguttegut
Regie: Dr.DarkXL, Merino
Camera apperatuur: Gutteguttegut, Stinkie, (via)Dj.Robbie
Mental Coach: Sai
Best Boy: Sai, TomTom
Creatief Meedenker: Blaatschaap
Design: Astronaut_Jones
Geluids effecten, Muziek: Tijn

Ik geloof dat de meeste van ons zich wel kunnen vinden in het verhaal. als dat zo is, dan is fase 1 volbracht. Iedereen in het zwembad!!
Fase 2: Het schrijven van het script
nu moeten alle schrijvers zich gaan verzamelen. hoe kunnen we het best en meest overzichtelijk met elkaar gaan overleggen en ideeen wisselen? via email? of hier op t forum? andere suggesties?

[Dit bericht is gewijzigd door Astronaut_Jones op 25-01-2004 15:06]

pi_16567991
AJ, je mag mij mij ook wel neer zetten voor Licht&Geluid hoor
Maar nogmaals ik kan niks garanderen kwa apparatuur.
pi_16568061
quote:
Op zondag 25 januari 2004 15:05 schreef DJ_Robbie het volgende:
AJ, je mag mij mij ook wel neer zetten voor Licht&Geluid hoor
Maar nogmaals ik kan niks garanderen.
ik wist niet meer wie dat riep, vandaar dat ik t type werk al genoemd had, maar er nog geen naam achter stond. je was erg snel met deze reaktie, zo snel zelfs dat ik niet eens de tijd kreeg je naam op te zoeken en mn post te editen.
pi_16568465
quote:
Op zondag 25 januari 2004 14:26 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

als je mijn verhaal interessant vind dan wil ik graag met je gaan verder schrijven hieraan. lijkt je dat wat?

Zeer zeker.
Heb ook al wat ervaringen met script schrijven (voor een toneelstuk op school ooit ).
Heb je MSN ofzo? Misschien is het dan wat makkelijker om door te spreken...
pi_16568479
Acteerwerk: TimmyAsd, IJzercookie, Blaatschaap, St. Germain, Blinky, Lynx666
Camera: Sweek, Ufo'tje, Blaatschaap, Astronaut_Jones
Schrijver: Supersiem, Dr.DarkXL, -R- Style, Don Stefano, Dolle Hond
Geluid/Licht: Dj Robbie
Montage: Ufo'tje, Gutteguttegut
Regie: Dr.DarkXL, Merino
Camera apperatuur: Gutteguttegut, Stinkie, (via)Dj.Robbie
Mental Coach: Sai
Best Boy: Sai, TomTom
Creatief Meedenker: Blaatschaap
Design: Astronaut_Jones
Geluids effecten, Muziek: Tijn

voorlopig kan ik echt nog niet meewerken hieraan ... ik zou mij ten vroegste kunnen vrijmaken begin juli ... das dus nog een hele tijd hé ... maar als ge er ooit een sequel aan breit, zou 'k wel graag eens meewerken daaraan ... ik speel klassieke gitaar, dus misschien iets met de muziek of zo? of eventueel acteerwerk, hoewel da'k daar totaal geen ervaring mee heb .... maar tot dan, amuseer jullie allemaal!!

pi_16568546
quote:
Op zondag 25 januari 2004 15:04 schreef Astronaut_Jones het volgende:
Fase 2: Het schrijven van het script
nu moeten alle schrijvers zich gaan verzamelen. hoe kunnen we het best en meest overzichtelijk met elkaar gaan overleggen en ideeen wisselen? via email? of hier op t forum? andere suggesties?
Waarschijnlijk woont iedereen zo'n beetje verspreid over Nederland? Anders zou ik voorstellen gewoon 'n keer met z'n allen ergens de kroeg induiken om 't een en ander te overleggen (op een rustig moment dan wel )...

Maargoed, lijkt me niet echt haalbaar....

zondag 25 januari 2004 @ 15:51:44 #81
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_16569111
Mocht dit project er echt komen, dan heb ik ook nog wel twee bouwlampen, een paar spots, twee statieven, een camera, een microfoon en een boom hier.
pi_16573120
quote:
Op zondag 25 januari 2004 15:25 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Zeer zeker.
Heb ook al wat ervaringen met script schrijven (voor een toneelstuk op school ooit ).
Heb je MSN ofzo? Misschien is het dan wat makkelijker om door te spreken...

mooi! goed idee. mijn adres is ikdoemijnwas@hotmail.com
ik zie het wel als je me hebt toegevoegd.
pi_16589343
quote:
Op zondag 25 januari 2004 15:29 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Waarschijnlijk woont iedereen zo'n beetje verspreid over Nederland? Anders zou ik voorstellen gewoon 'n keer met z'n allen ergens de kroeg induiken om 't een en ander te overleggen (op een rustig moment dan wel )...

Maargoed, lijkt me niet echt haalbaar....

Lijkt me wel een goed idee, Enschede of Groningen komen mij het beste uit, maar ik heb een (week-)ov, dus in principe kan ik overal wel komen.

Maar misschien is overleggen via mail/icq/irc/msn in eerste instantie wel het beste, kunnen we later alsnog bij elkaar komen.

pi_16593792
quote:
Op maandag 26 januari 2004 10:37 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

Lijkt me wel een goed idee, Enschede of Groningen komen mij het beste uit, maar ik heb een (week-)ov, dus in principe kan ik overal wel komen.

Maar misschien is overleggen via mail/icq/irc/msn in eerste instantie wel het beste, kunnen we later alsnog bij elkaar komen.

ik ben bijna elke avond op #ftr, dus kom maar op
ik kan niet ergens komen vergaderen
pi_16606348
het handige aan msn is dat je met z'n vijfen 1 gesprek kan voeren, dus wie mee wil denken, kan mijn email adres(ikdoemijnwas@hotmail.com) toevoegen, ik ben elke dag online.
pi_16606456
ik zou wel mee willen werken... maar ik zou niet weten als wat iemand een id?
pi_16606647
he ik kan wel een designen ik weet niet of dat gaat met 2 personen... ik kan misschien ook wel achteren maar daar heb ik misschien een te sterk twents accent voor
pi_16608929
Even een "update" wat betreft het script; ik heb via MSN een paar uur lang overlegd met Astronaut Jones en we zijn tot het idee gekomen om 2 totaal verschillende films (naja, meer filmpjes) te maken met dezelfde thematiek erin verwerkt.

Film A: Gaat zoals eerder op pagina 2 door Astronaut Jones is beschreven. Deze is vooral absurdistisch en 'over-the-top' bedoeld. Het gaat dus over een gevallen held, die -nadat hij zijn dorp tig keer gered heeft- faalt, mede als gebrek van waardering van de dorpsbewoners.

Film B: Is meer 'down-to-earth' bedoeld. Hierbij willen we dezelfde thematiek als in Film A gebruiken (de gewenning van mensen enzo), alleen dan door middel van een metafoor/metaforen uit de huidige maatschappij. Dit staat verder allemaal nog open voor suggesties.

Nou zijn wij geinteresseerd in jullie feedback. Lijkt jullie dit wat? Wat zouden jullie graag anders willen zien?

maandag 26 januari 2004 @ 22:48:24 #89
44906 merino
World of Sleepers
pi_16612242
quote:
Op maandag 26 januari 2004 21:13 schreef DonStefano het volgende:
Even een "update" wat betreft het script; ik heb via MSN een paar uur lang overlegd met Astronaut Jones en we zijn tot het idee gekomen om 2 totaal verschillende films (naja, meer filmpjes) te maken met dezelfde thematiek erin verwerkt.

Film A: Gaat zoals eerder op pagina 2 door Astronaut Jones is beschreven. Deze is vooral absurdistisch en 'over-the-top' bedoeld. Het gaat dus over een gevallen held, die -nadat hij zijn dorp tig keer gered heeft- faalt, mede als gebrek van waardering van de dorpsbewoners.

Film B: Is meer 'down-to-earth' bedoeld. Hierbij willen we dezelfde thematiek als in Film A gebruiken (de gewenning van mensen enzo), alleen dan door middel van een metafoor/metaforen uit de huidige maatschappij. Dit staat verder allemaal nog open voor suggesties.

Nou zijn wij geinteresseerd in jullie feedback. Lijkt jullie dit wat? Wat zouden jullie graag anders willen zien?

Heb net ook even met AJ zitten babbelen en vind het een leuk idee. Hoorde dat hij vooral beïnvloed is door El Mariachi (Robert Rodriquez) dus die ga ik morgen wel even huren.
AJ had het over ongeveer 2 weken om het script te schrijven lukt dat?

Kijk er naar uit om de eerste draft te lezen
(kan je me overigens even toevoegen (en andere mensen die mee willen doen)op msn; merijnhoogenstrijd@hotmail.com)

pi_16612404
quote:
Op maandag 26 januari 2004 22:48 schreef merino het volgende:
(kan je me overigens even toevoegen (en andere mensen die mee willen doen)op msn; merijnhoogenstrijd@hotmail.com)
gedaan
pi_16612521
Klinkt goed. Zeker film(pje) 2 kan, mits goed in elkaar gezet/bedacht een goed stuk worden. Het thema en idee klinkt mij zeker goed in de oren.

Ben ook erg benieuwd naar hoe jullie de stijl van de films zien

pi_16636015
^Schop^

Nog meer mensen die feedback op 't idee voor het script hebben?? Schroom dan niet en gooi het hier neer...

pi_16636186
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 19:55 schreef DonStefano het volgende:
^Schop^

Nog meer mensen die feedback op 't idee voor het script hebben?? Schroom dan niet en gooi het hier neer...

Ik houd me liever bezig met de techniek
  dinsdag 27 januari 2004 @ 22:15:08 #94
50718 Dr.DarkXL
RKM streetwear..
pi_16640786
Ik heb de twee aanwezige email adressen even toegevoegd. ik merk het wel als er gebabbled moet worden
"Some people say that I am sneaky, evil, and cruel. True, and I have many other fine qualities as well."
pi_16641433
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 20:00 schreef DJ_Robbie het volgende:

[..]

Ik houd me liever bezig met de techniek

Ik ook..maar volg het topic wel.
pi_16669534
quote:
Op maandag 26 januari 2004 22:48 schreef merino het volgende:

[..]

Heb net ook even met AJ zitten babbelen en vind het een leuk idee. Hoorde dat hij vooral beïnvloed is door El Mariachi (Robert Rodriquez) dus die ga ik morgen wel even huren.
AJ had het over ongeveer 2 weken om het script te schrijven lukt dat?

merijn, zou je t de volgende keer willen zeggen als je dit soort dingen gaat plaatsen? nu moet ik me opeens gaan houden aan een deadline, daar voel ik niks voor. ik doe dit voor mn lol, net als jullie, en ga dan ook geen druk op mn schouders halen.

no hard feelings though

woensdag 28 januari 2004 @ 21:57:24 #97
44906 merino
World of Sleepers
pi_16670471
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 21:32 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

merijn, zou je t de volgende keer willen zeggen als je dit soort dingen gaat plaatsen? nu moet ik me opeens gaan houden aan een deadline, daar voel ik niks voor. ik doe dit voor mn lol, net als jullie, en ga dan ook geen druk op mn schouders halen.

no hard feelings though

bedoelde het niet echt als deadline. Was meer om beetje het overleg ook naar het topic te plaatsen. Misschien zijn er nog meer mensen die willen schrijven of ideëen erover hebben en dan is het wel handig die er nu bij te betrekken...

ik ben het overigens 100% met je eens dat het om de lol gaat hoor en ik zie het liefst helemaal geen druk op niemands schouders

woensdag 28 januari 2004 @ 22:57:11 #98
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_16672473
Ik heb wel ervaring met Over-The-Top films

Ben ook wel ervaren in Regie en Montage

Maarja... ik zie dat er al best wel veel mensen mee doen, dus ik kijk wel vanaf de zij-lijn toe

Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_16722304
hier een link naar een draadje dat ik begonnen ben op een ander forum, waar meer mensen filmervaring hebben. draadje bevat voornamelijk advies bij het schieten van filmpjes, misschien interessant voor sommige.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 23:28:58 #100
82547 iedor
dutchwarriors.com
pi_16728714
scripts? wat voor scripts? PHP scripts? (ben ik goed in )
MIJN RUNESCAPE CLAN : WWW.DUTCHWARRIORS.COM
pi_16738675
Ik heb al eerder in het topic aangegeven mee te willen helpen met het script. Aangezien ik geen enkele ervaring hiermee heb, lijkt het me geen goed idee als ik zelf het script ga schrijven, maar ik zou, indien gewenst uiteraard, wel naar het script willen kijken en suggesties en kritiek leveren.

Mocht iemand nog de behoefte hebben me te spreken via Messenger, mijn adres is te vinden in mijn profiel.

zaterdag 7 februari 2004 @ 18:55:56 #102
44906 merino
World of Sleepers
pi_16977516
*schop

hoe staat het met de ontwikkelingen rondom het script?
staat er al wat op papier??

pi_17044712
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 18:55 schreef merino het volgende:
*schop

hoe staat het met de ontwikkelingen rondom het script?
staat er al wat op papier??

ja er staat al een hoop op papier. maar zoals t er nu naar uit ziet, zal t filmpje korter worden dan de bedoeling. ik wil alle overige lucht eruit persen zodat t vacuum wordt. alleen maar t nodige erin stoppen, geen opvullerij. het verhaal is rond, de eerste versie van t script zo goed als af. we laten t weten wanneer we tevreden zijn en t durven tonen aan jullie. nog ff geduld a.u.b.
  maandag 9 februari 2004 @ 23:27:37 #104
44906 merino
World of Sleepers
pi_17045316
quote:
Op maandag 9 februari 2004 23:12 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

ja er staat al een hoop op papier. maar zoals t er nu naar uit ziet, zal t filmpje korter worden dan de bedoeling. ik wil alle overige lucht eruit persen zodat t vacuum wordt. alleen maar t nodige erin stoppen, geen opvullerij. het verhaal is rond, de eerste versie van t script zo goed als af. we laten t weten wanneer we tevreden zijn en t durven tonen aan jullie. nog ff geduld a.u.b.

klinkt goed
maak het overigens zo lang als je wilt. Tijdlimitien zijn onzin
pi_17045869
quote:
Op maandag 9 februari 2004 23:27 schreef merino het volgende:

[..]

klinkt goed

don't get your hopes up, buddy. we zijn een stel amateurs, dat wil je niet weten. we rijgen t ene cliche aan t andere. je zal t wel lezen straks.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 00:47:15 #106
44906 merino
World of Sleepers
pi_17047499
quote:
Op maandag 9 februari 2004 23:40 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

don't get your hopes up, buddy. we zijn een stel amateurs, dat wil je niet weten. we rijgen t ene cliche aan t andere. je zal t wel lezen straks.

*denkt ook niet als proffesional
Ben gewoon positief nieuwsgierig
pi_17132900
oke kids, de eerste versie van t script is zo goed als af. een spannend moment voor mij, nu moeten jullie gaan bepalen of jullie t leuk genoeg vinden om te gaan verfilmen. maar ik ga t niet hier plaatsen, want zo zou iedereen t direct kunnen lezen en dat haalt de verassing er vanaf mocht t filmpje werkelijk ooit te downloaden komen.

dus als je t script wil lezen om te zien of je mee wil werken laat dan ff een berichtje achter met een hint naar je email adres.

je zal m ergens dit weekend opgestuurd krijgen.

trouwens mochten er nog andere scripts ronddwalen om verfilmd te worden door ons, laat t me dan ff weten, ben erg benieuwd ernaar.

pi_17133406
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 23:29 schreef Astronaut_Jones het volgende:
oke kids, de eerste versie van t script is zo goed als af. een spannend moment voor mij, nu moeten jullie gaan bepalen of jullie t leuk genoeg vinden om te gaan verfilmen. maar ik ga t niet hier plaatsen, want zo zou iedereen t direct kunnen lezen en dat haalt de verassing er vanaf mocht t filmpje werkelijk ooit te downloaden komen.

dus als je t script wil lezen om te zien of je mee wil werken laat dan ff een berichtje achter met een hint naar je email adres.

je zal m ergens dit weekend opgestuurd krijgen.

trouwens mochten er nog andere scripts ronddwalen om verfilmd te worden door ons, laat t me dan ff weten, ben erg benieuwd ernaar.

Oke, ik zou dit script natuurlijk graag willen lezen.
Mijn e-mail kan je gewoon in mijn profiel vinden.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 02:19:19 #109
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_17136721
Ik wil het script ook graag lezen.
Mail-adres staat in mijn profiel.
Mochten er trouwens figuranten nodig zijn, dan hou ik me aanbevolen.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_17136754
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 23:29 schreef Astronaut_Jones het volgende:
Hoeveel pagina's telt het script?
  vrijdag 13 februari 2004 @ 03:13:22 #111
44906 merino
World of Sleepers
pi_17137119
wanneer krijg ik mijn versie ??
pi_17137743
Ben ook benieuwd naar het script! Email staat in profiel uiteraard
pi_17142399
Mijn mail staat ook in mijn profiel, ben benieuwd!
pi_17153904
verder niemand?
  zaterdag 14 februari 2004 @ 11:19:52 #115
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_17166789
Graag!

doe maar via mijn website

zaterdag 14 februari 2004 @ 11:22:08 #116
47196 Lehcimus
---- Leeg ----
pi_17166820
Ik zou ook graag willen lezen wat je er tot nu toe van gemaakt hebt.
E-mail staat in profile
"I am Jack's Unstoppable Insomnia. Sleep. Snicker. Not tonight. Not anytime soon."
  zaterdag 14 februari 2004 @ 16:16:59 #117
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_17172722
Ja, ik ook .

[Dit bericht is gewijzigd door BlaatschaaP op 15-02-2004 00:33]

pi_17173118
Stuur maar door hoor... . Zie even m'n profiel ivm. spam.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17185126
en daar gaat ie dan, het script ligt bij iedereen in de postbox, als het goed is gegaan tenminste.
  zondag 15 februari 2004 @ 00:17:21 #120
47196 Lehcimus
---- Leeg ----
pi_17186585
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 23:24 schreef Astronaut_Jones het volgende:
en daar gaat ie dan, het script ligt bij iedereen in de postbox, als het goed is gegaan tenminste.
Ik heb hem in ieder geval ontvangen.
"I am Jack's Unstoppable Insomnia. Sleep. Snicker. Not tonight. Not anytime soon."
pi_17188636
quote:
Op zondag 15 februari 2004 00:17 schreef Lehcimus het volgende:

[..]

Ik heb hem in ieder geval ontvangen.

maar geen mening..? (be gentile)
  zondag 15 februari 2004 @ 13:44:22 #122
47196 Lehcimus
---- Leeg ----
pi_17193618
quote:
Op zondag 15 februari 2004 02:44 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

maar geen mening..? (be gentile)

Nog geen mening, had alleen het eerste stukje even snel gelezen.
De rest doe ik vanmiddag/vanavond.
pi_17193782
Stuur maar door
  zondag 15 februari 2004 @ 13:56:10 #124
67640 SaintOfKillers
pi_17193916
quote:
Op zondag 15 februari 2004 13:51 schreef Duiveltja het volgende:
Stuur maar door
pi_17193967
quote:
Op zondag 15 februari 2004 13:51 schreef Duiveltja het volgende:
Stuur maar door
is gebeurd
  zondag 15 februari 2004 @ 14:00:17 #126
73188 Iceflake
Mowpheus! Suri Thing!
pi_17194039
hmm cool idee
Love's like crapping your pants: everyone around you notices, but only you have that warm feeling inside
pi_17194091
quote:
Op zondag 15 februari 2004 14:00 schreef Iceflake het volgende:
hmm cool idee
ook een kopietje?
  zondag 15 februari 2004 @ 14:11:14 #128
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_17194290
Koekjesmachine.

[Dit bericht is gewijzigd door Sai op 15-02-2004 14:45]

pi_17194369
[edit] nevermind

[Dit bericht is gewijzigd door Joppe op 15-02-2004 14:55]

pi_17195677
misschien ben ik erg ongeduldig, maar ik heb nog geen enkele reaktie gehad op t script. moet ik er maar vanuitgaan dat t stinkt?
  zondag 15 februari 2004 @ 15:06:14 #131
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_17195691
quote:
Op zondag 15 februari 2004 15:05 schreef Astronaut_Jones het volgende:
misschien ben ik erg ongeduldig, maar ik heb nog geen enkele reaktie gehad op t script. moet ik er maar vanuitgaan dat t stinkt?
Ja.

Sorry.

pi_17195702
quote:
Ik heb huiswerk te doen dus mijn mening zal nog even op zich laten wachten.
  zondag 15 februari 2004 @ 15:06:53 #133
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_17195706
quote:
Het spijt me. Ja.
pi_17195729
Nou ja, A_J, het idee is er.

Het moet denk ik alleen nog wat beter uitgewerkt worden.

En mag ik vragen wat je opleiding is?

pi_17195739
quote:
Op zondag 15 februari 2004 15:06 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ja.

Sorry.

ja het zuigt? of ja ik ben ongeduldig?
pi_17195761
quote:
Op zondag 15 februari 2004 15:07 schreef Tom_Tom- het volgende:
Nou ja, A_J, het idee is er.

Het moet denk ik alleen nog wat beter uitgewerkt worden.

En mag ik vragen wat je opleiding is?

wat heeft mijn opleiding ermee te maken? en wat moet er volgens jou veranderd worden?
ik heb jou trouwens dit helemaal niet gestuurd, hoe kan je t dan gelezen hebben?

[Dit bericht is gewijzigd door Astronaut_Jones op 15-02-2004 15:11]

pi_17195826
Ow, ik kan nu ook gaan lezen, ben benieuwd!
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17195827
quote:
Op zondag 15 februari 2004 15:09 schreef Astronaut_Jones het volgende:
wat heeft mijn opleiding ermee te maken? en wat moet er volgens jou veranderd worden?
Nou ja, de spel- stijl en grammaticafouten zijn niet van de lucht.

Ik zou iig de namen veranderen. Want je hebt dan surrealistische namen als Water, Zand en Daskaar. Maar dan staat er ineens Emmeloord tussen.

pi_17195873
Tsja...
Ik ben niet verder dan halverwege gekomen. Echt, het taalgebruik, de spelfouten en lay-out doen het geheel de das om. Probeer eens een wat overzichtelijker stuk te schrijven. Dat is: meer enters. Bijvoorbeeld:
quote:
[Locatie] Het FOK!forum

[Gebruiker1] Dit script is het toch niet helemaal he?

[Gebruiker2] Nee idd

[Gebruiker1] zucht

[Actie] Gebruiker1 zet zijn computer uit

En herlees een zin even nadat je hem hebt opgeschreven. Enne, wat is de diepere betekenis van het geheel? Heeft het iets te maken met de meiden op de deurmat?

Oh, en een belangrijk sleutelwoord is: hoofdletters.

Het is een leuk initiatief, maar het moet nog (iets) beter uitgewerkt worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Joppe op 15-02-2004 15:16]

pi_17195896
quote:
Op zondag 15 februari 2004 15:11 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Nou ja, de spel- stijl en grammaticafouten zijn niet van de lucht.

Ik zou iig de namen veranderen. Want je hebt dan surrealistische namen als Water, Zand en Daskaar. Maar dan staat er ineens Emmeloord tussen.

ja maar die spelfouten had ik je al voor gewaarschuwd(komt mede doordat ik dingen vaak veranderd heb of snel heb getypt) en dat boeit me ook niet zo verder. maar wat betreft de namen, dat vond ik juist een erg leuk idee, zowieso is het hele verhaal een rotzooitje qua stijlen en vind het nooit een gevoel, de namen voegen daar alleen maar aantoe.
pi_17195897
quote:
Op zondag 15 februari 2004 15:11 schreef Tom_Tom- het volgende:
Want je hebt dan surrealistische namen als Water, Zand en Daskaar. Maar dan staat er ineens Emmeloord tussen.
*gniffel*
  zondag 15 februari 2004 @ 15:14:49 #142
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_17195914
quote:
Op zondag 15 februari 2004 15:08 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

ja het zuigt? of ja ik ben ongeduldig?

Dat eerste.
pi_17195943
quote:
Op zondag 15 februari 2004 15:13 schreef Joppe het volgende:
Tsja...
Ik ben niet verder dan halverwege gekomen. Echt, het taalgebruik, de spelfouten en lay-out doen het geheel de das om. Probeer eens een wat overzichtelijker stuk te schrijven. Dat is: meer enters. Bijvoorbeeld:
[..]

En herlees een zin even nadat je hem hebt opgeschreven. Enne, wat is de diepere betekenis van het geheel? Heeft het iets te maken met de meiden op de deurmat?

ik heb jou dit niet gestuurd, hoe kan je t gelezen hebben? en als je de lay-out kut vind mag je er zelf wel wat aan doen.
de diepere betekenis? hoezo?
pi_17195948
quote:
Op zondag 15 februari 2004 15:14 schreef Astronaut_Jones het volgende:
ja maar die spelfouten had ik je al voor gewaarschuwd(komt mede doordat ik dingen vaak veranderd heb of snel heb getypt) en dat boeit me ook niet zo verder. maar wat betreft de namen, dat vond ik juist een erg leuk idee, zowieso is het hele verhaal een rotzooitje qua stijlen en vind het nooit een gevoel, de namen voegen daar alleen maar aantoe.
Tja, maar die spelfouten maken het voor mij (en voor Joppe dus) erg onleesbaar...
pi_17195965
quote:
Op zondag 15 februari 2004 15:14 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Dat eerste.

bedankt man, subtiel ook. en wat zuigt eraan?
  zondag 15 februari 2004 @ 15:17:06 #146
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_17195970
A_J, zal ik je een mailtje sturen met hoe een script er doorgaans uitziet?
pi_17195988
Ik heb het script ook gelezen. Ik vrees alleen dat ik er niks van snap.

Dat kan een paar oorzaken hebben:

• Ik mis bepaalde achtergrondkennis, omdat ik te weinig/geen films in dit genre heb gezien. En daardoor zie ik de diepere laag of boodschap niet.
  • Het kan ook door de vorm komen. Het is geschreven in boek- noch scriptstijl. Er staan wel enkele regieaanwijzingen vermeld, maar toch mis ik nog een heleboek aanwijzingen wat betreft sfeer, lokaties, muziek, gesteldheid van de personages en noem maar op. In een echt script staat telkens aangegeven welk personage aan het woord is, dat maakt het al een stuk makkelijker om te lezen.
  • Het verhaal is opzettelijk zo onduidelijk, want het is de bedoeling je met vragen te laten zitten.
  • Ik hoop dat je aan deze feedback meer hebt, dan aan die users die hierboven alleen maar postten dat het bagger was. Laat maar horen als je eventueel hulp nodig hebt.

pi_17196013
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:15 schreef Astronaut_Jones het volgende:
    ik heb jou dit niet gestuurd, hoe kan je t gelezen hebben? en als je de lay-out kut vind mag je er zelf wel wat aan doen.
    de diepere betekenis? hoezo?
    Tsja.
    Ik heb weinig zin en tijd om iemand anders zijn script te gaan aanpassen. Maar weet wel; de lay-out is één van de belangrijkste aspecten van een script. Het verhaal kan nog zo goed zijn, als het script vol staat met spelfouten e.d., dan leest niemand het (met plezier). En dat was bij mij ook het geval.
    Je geeft aan het begin van het verhaal aan dat er een diepere betekenis is. Oh, en ik kreeg het script via het cult-circuit in handen.

[Dit bericht is gewijzigd door Joppe op 15-02-2004 15:20]

pi_17196033
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:17 schreef Sai het volgende:
    A_J, zal ik je een mailtje sturen met hoe een script er doorgaans uitziet?
    ik weet hoe een script eruit ziet, maar dat leest klote, dus heb ik t zo gelaten. het kan zijn omdat ik t geschreven heb in een kut programma, maar ik had niks beters. maar genoeg met dat gelul, boeit t verhaal niet, zijn de gesprekken stom. de karakters saai?
    het is bedoelt als entertainment, leuk om te maken, leuk om te zien. niks meer. verwacht ook niet van mij een professioneel script want ik ben geen pro.
      zondag 15 februari 2004 @ 15:20:24 #150
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_17196047
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:16 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

bedankt man, subtiel ook. en wat zuigt eraan?

Ten eerste ben ik een vrouw.

En ten tweede wil ik best wel heel subtiel je duidelijk maken dat ik het niet goed vind maar ik ben liever wat directer.

Ik vind het helemaal niet overzichtelijk. En misschien vindt jij dat niet belangrijk maar de mensen die het moeten lezen wel. Hoofdletters, interpunctie, enters, het mist allemaal. Ook is het gewoon raar allemaal. Het idee erachter is leuk en ik het is goed van je dat je er moeite in hebt gestoken maar dit stelt gewoon niet genoeg voor.. Sommige passages slaan zelfs helemaal nergens op en uitspraken kloppen voor geen meter. Ik stel iig voor dat jij (en je medeschrijver, heeft die meegeschreven btw?) het opnieuw bekijken en een wat realistischer en overzichtelijk script maken.

zondag 15 februari 2004 @ 15:22:35 #151
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_17196090
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:17 schreef SuperSiem het volgende:

Ik hoop dat je aan deze feedback meer hebt, dan aan die users die hierboven alleen maar postten dat het bagger was.

Stel je niet zo aan. Er werd gevraagd of het bagger was en daar is op geantwoord. Verder heeft elke user hierboven zijn kritiek nog onderbouwd.
      zondag 15 februari 2004 @ 15:25:59 #152
    46375 Sai
    vindt je een kutwijf.
    pi_17196152
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:22 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan. Er werd gevraagd of het bagger was en daar is op geantwoord. Verder heeft elke user hierboven zijn kritiek nog onderbouwd.

Ik nog niet. .

Ik zou als eerste inderdaad het script wél in de normale scriptstijl schrijven. Zoals het er nu staat is het verhaal ook gewoon ontzettend onduidelijk.
    Probeer daarna eens de gebruikelijke driedeling in het script te gooien. Dat maakt het verhaal waarschijnlijk heel wat gestructureerder, en helderder.
    Gooi dan als laatste de véél te duidelijke symboliek eruit. symboliek is mooi als het onder de film ligt, niet als het met een moker in je strot gehamerd wordt.

pi_17196166
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:17 schreef SuperSiem het volgende:
    Ik heb het script ook gelezen. Ik vrees alleen dat ik er niks van snap.

Dat kan een paar oorzaken hebben:

• Ik mis bepaalde achtergrondkennis, omdat ik te weinig/geen films in dit genre heb gezien. En daardoor zie ik de diepere laag of boodschap niet.
  • Het kan ook door de vorm komen. Het is geschreven in boek- noch scriptstijl. Er staan wel enkele regieaanwijzingen vermeld, maar toch mis ik nog een heleboek aanwijzingen wat betreft sfeer, lokaties, muziek, gesteldheid van de personages en noem maar op. In een echt script staat telkens aangegeven welk personage aan het woord is, dat maakt het al een stuk makkelijker om te lezen.
  • Het verhaal is opzettelijk zo onduidelijk, want het is de bedoeling je met vragen te laten zitten.
  • Ik hoop dat je aan deze feedback meer hebt, dan aan die users die hierboven alleen maar postten dat het bagger was. Laat maar horen als je eventueel hulp nodig hebt.

oke das een stuk duidelijker. ik zal ergens vandaag in iedergeval de lay-out veranderen.
    ik geef al redelijk veel achtergrond info, maar ik doe t misschien nog te onoverzichtelijk, maar snel omdat de kijker telkens weer nieuwe info moet verwerken, maar ze nooit een volledig beeld krijgen. het gaat er niet per se om dat je met vragen achter blijft maar eerder met een eigen interpretatie.
    ja ik had er verder een aantal regieverwijzingen in gestopt omdat dat toen in me opkwam, maar als het goed is is de regie niet in mijn handen, dus heb ik daar verder niet over nagedacht.
    ik heb expres niet een echt genre gekozen, omdat ik dat een leuk idee vond. de diepere betekenis heeft iets te maken met angst en je eigen rommel opruimen.
    pi_17196232
    Ik zou het eens gewoon in verhaalvorm schrijven eerst, AJ... en daarna kun jij, of iemand anders, er een script van maken.
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_17196233
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:25 schreef Sai het volgende:

[..]

Ik nog niet. .

Ik zou als eerste inderdaad het script wél in de normale scriptstijl schrijven. Zoals het er nu staat is het verhaal ook gewoon ontzettend onduidelijk.
    Probeer daarna eens de gebruikelijke driedeling in het script te gooien. Dat maakt het verhaal waarschijnlijk heel wat gestructureerder, en helderder.
    Gooi dan als laatste de véél te duidelijke symboliek eruit. symboliek is mooi als het onder de film ligt, niet als het met een moker in je strot gehamerd wordt.

ja maar als ik straks de symboliek eruit smijt is t helemaal onduidelijk, dan klopt t hele verhaal niet meer. zie dit verhaaltje als de conclusie van een film, de laatste scene, alles komt samen, alles wordt je duidelijk.
      zondag 15 februari 2004 @ 15:31:25 #156
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_17196260
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:29 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

ja maar als ik straks de symboliek eruit smijt is t helemaal onduidelijk, dan klopt t hele verhaal niet meer. zie dit verhaaltje als de conclusie van een film, de laatste scene, alles komt samen, alles wordt je duidelijk.

Het nadeel is alleen dat het niet duidelijk wordt.
    pi_17196270
    maar ik wil nu eigenlijk 1 ding weten van jullie, lijkt t jullie een boeiend verhaal of niet?
    want als t jullie eigenlijk niet boeit, dan flikker ik t weg en mag iemand anders deze taak overnemen. want dit is nu eenmaal mijn stijl.
      zondag 15 februari 2004 @ 15:32:09 #158
    46375 Sai
    vindt je een kutwijf.
    pi_17196272
    quote:

[..]

Ik zeg niet dat je het eruit moet snijden, ik zeg dat je het wat subtieler moet brengen.

En het verhaal klopt nu ook niet. Nog een puntje van kritiek: de dialogen zijn nog vervelender pseudo-intelligent dan die uit The Matrix Reloaded.

pi_17196283
    quote:
    zie dit verhaaltje als de conclusie van een film, de laatste scene, alles komt samen
    Daarom snapte ik er geen donder van: we missen het eerste deel van het script!
      zondag 15 februari 2004 @ 15:33:46 #160
    46375 Sai
    vindt je een kutwijf.
    pi_17196307
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:32 schreef Astronaut_Jones het volgende:
    maar ik wil nu eigenlijk 1 ding weten van jullie, lijkt t jullie een boeiend verhaal of niet?
    want als t jullie eigenlijk niet boeit, dan flikker ik t weg en mag iemand anders deze taak overnemen. want dit is nu eenmaal mijn stijl.
    Het verhaal is in deze versie totaal onduidelijk en onbegrijpelijk. Daarom kan ik helaas geen antwoord geven op je vraag.
    pi_17196311
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:32 schreef Sai het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je het eruit moet snijden, ik zeg dat je het wat subtieler moet brengen.

En het verhaal klopt nu ook niet. Nog een puntje van kritiek: de dialogen zijn nog vervelender pseudo-intelligent dan die uit The Matrix Reloaded.

dat vat ik op als compliment. jongens het moet onduidelijk zijn omdat ik dat leuk vind. het verhaal klopt wel, alleen is de stijl een beetje vreemd.
    pi_17196327
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:22 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ik stel me niet aan, ik vond het alleen vrij onbeschoft om iemand die een script heeft geschreven zo af te kraken. Maar goed, de meesten hebben inderdaad hun kritiek nu al onderbouwd, maar dat was nog niet het geval toen ik het typte.
      Redactie Frontpage zondag 15 februari 2004 @ 15:35:25 #163
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_17196331
    Doe mij eens een mailtje
    pi_17196338
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:33 schreef Sai het volgende:

[..]

Het verhaal is in deze versie totaal onduidelijk en onbegrijpelijk. Daarom kan ik helaas geen antwoord geven op je vraag.

das echt de grootste onzin. kijk dat er grammatica fouten inzitten en al die dingen, dat maakt t lezen blijkbaar moeilijker voor jullie, maar als je t verhaal 1 keer rustig leest dan is t zo duidelijk als t zijn kan.
      zondag 15 februari 2004 @ 15:37:03 #165
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_17196370
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:35 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

das echt de grootste onzin. kijk dat er grammatica fouten inzitten en al die dingen, dat maakt t lezen blijkbaar moeilijker voor jullie, maar als je t verhaal 1 keer rustig leest dan is t zo duidelijk als t zijn kan.

Ja, niet duidelijk dus. Wat snap je daar niet aan?
    pi_17196372
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:35 schreef SunChaser het volgende:
    Doe mij eens een mailtje
    uhm...

is dat wel een goed idee?

ik denk dat iemand je wel ff een mailtje kan sturen, ik zit nu achter een andere pc namelijk.

zondag 15 februari 2004 @ 15:37:20 #167
    46375 Sai
    vindt je een kutwijf.
    pi_17196381
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:35 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

. . .
    pi_17196385
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:33 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

dat vat ik op als compliment. jongens het moet onduidelijk zijn omdat ik dat leuk vind. het verhaal klopt wel, alleen is de stijl een beetje vreemd.

Zelfs het script van The Matrix is overzichtelijk
      zondag 15 februari 2004 @ 15:38:04 #169
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_17196401
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:35 schreef SunChaser het volgende:
    Doe mij eens een mailtje
    Ik moet even een ander mailadres hebben dan je @fok. Die doet langzaam nu.
    pi_17196406
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:35 schreef SuperSiem het volgende:
    Ik stel me niet aan, ik vond het alleen vrij onbeschoft om iemand die een script heeft geschreven zo af te kraken.
    helemaal mee eens
    ik wordt hier gewoon afgekraakt.
    en daar wordt ik goed pissig van.
    ik was degene die dit idee voorstelde, ik was degene die t script schreef en zo wordt ik behandeld?
    dat is tzelfde als ik naar jouw huis toe ga, het me daar gemakkelijk maak en je huis ga afkraken. en waarom wordt ik hier eigenlijk boos over? jullie wilden niet eens meewerken aan dit ding.

[Dit bericht is gewijzigd door Astronaut_Jones op 15-02-2004 15:42]

Redactie Frontpage zondag 15 februari 2004 @ 15:38:39 #171
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_17196414
    .

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 15-02-2004 15:40]

zondag 15 februari 2004 @ 15:39:08 #172
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_17196429
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:38 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

helemaal mee eens

Hallo?!

Je vraagt of iets bagger is en we geven antwoord. Heb je liever dat ik 5 A4'tjes voltyp om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat het slecht is?

pi_17196434
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:38 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

helemaal mee eens

Dude, je vraagt toch om op- en/of aanmerkingen? De één is wat directer dan de ander, maar we onderbouwen onze mening allemaal.
      zondag 15 februari 2004 @ 15:39:47 #174
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_17196447
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:38 schreef SunChaser het volgende:
    [mailadres]
    Done.
      Redactie Frontpage zondag 15 februari 2004 @ 15:40:39 #175
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_17196470
    welke heb je: stefan@actionradio.nl

die moet het zijn

zondag 15 februari 2004 @ 15:41:34 #176
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_17196490
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:40 schreef SunChaser het volgende:
    welke heb je: [mailadres]
    die moet het zijn
    Done again .
      zondag 15 februari 2004 @ 15:43:18 #177
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_17196551
    Maargoed, verder zeiken heeft natuurlijk ook geen nut.

Een groepje mensen vinden het script dus slecht. Of het opnieuw geschreven moet worden of aangepast moet worden is dus de vraag. Persoonlijk heb ik liever het eerste omdat het idee me niet al te veel aanstaat maar daar kunnen we van mening over verschillen.

Wat is er nou trouwens met je medeschrijver gebeurd?

zondag 15 februari 2004 @ 15:43:22 #178
    9689 RedGuy
    I'll Smash Glasses
    pi_17196556
    Mail mij het eens, ik ga even kritiek geven.

redguy@qyroz.nl

The Most Incredible, Baby
    pi_17196615
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:39 schreef Joppe het volgende:

[..]

Dude, je vraagt toch om op- en/of aanmerkingen? De één is wat directer dan de ander, maar we onderbouwen onze mening allemaal.

je hebt werkelijk geen idee hoe jullie gedrag kan overkomen als je t brengt op die manier zoals jullie gedaan hebben? stel jezelf eens voor in mijn positie.. jij bent net drie weken bezig geweest met het schrijven van een verhaal, dat je erg leuk vind en interessant. maar wat zal de rest ervan vinden? het is fuck or walk tijd. de beoordeling en dan krijg je dit geblaat.
      zondag 15 februari 2004 @ 15:46:30 #180
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_17196648
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:45 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

je hebt werkelijk geen idee hoe jullie gedrag kan overkomen als je t brengt op die manier zoals jullie gedaan hebben? stel jezelf eens voor in mijn positie.. jij bent net drie weken bezig geweest met het schrijven van een verhaal, dat je erg leuk vind en interessant. maar wat zal de rest ervan vinden? het is fuck or walk tijd. de beoordeling en dan krijg je dit geblaat.

Net was het nog 'oh, heb 't even snel gedaan'.
    pi_17196649
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:43 schreef BlaatschaaP het volgende:
    Maargoed, verder zeiken heeft natuurlijk ook geen nut.

Een groepje mensen vinden het script dus slecht. Of het opnieuw geschreven moet worden of aangepast moet worden is dus de vraag. Persoonlijk heb ik liever het eerste omdat het idee me niet al te veel aanstaat maar daar kunnen we van mening over verschillen.

we hadden besloten dat ik t eerst zou schrijven en we samen het later zouden verbeteren. schrijft makkelijker.
      Redactie Frontpage zondag 15 februari 2004 @ 15:46:51 #182
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_17196657
    Ze werken allebei zie ik nu

Oja, een script schrijf je zo:

code:
    EXT - DAG 

We zien [b]Zand[/b] lopen over het strand. Het waait en hij heeft een sjaal om. Hij loopt tegen de wind in. 

WATER [Of Screen)
            Hey Zand! Wacht eens

Zand blijft staan. We zien Water het beeld inlopen. Ze geven elkaar een hand

ZAND
            He wat leuk, da's lang geleden

Over naar: flashback

INT - NACHT

Etc etc

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 15-02-2004 15:47]

pi_17196670
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:46 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Net was het nog 'oh, heb 't even snel gedaan'.

ja sommige veranderingen. jezus..
      zondag 15 februari 2004 @ 15:48:31 #184
    46375 Sai
    vindt je een kutwijf.
    pi_17196713
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:46 schreef SunChaser het volgende:
    Ze werken allebei zie ik nu

Oja, een script schrijf je zo:

Maar wat vind je ervan? .
      zondag 15 februari 2004 @ 15:49:03 #185
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_17196733
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:47 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

ja sommige veranderingen. jezus..

Je bent op het forum al even duidelijk als in 't script .

Nogmaals, ik waardeer je moeite zeer hoor. Maar je kan schijnbaar niet echt tegen kritiek en persoonlijk vind ik dat dat juist net het gene is wat een scriptschrijver moet kunnen.

pi_17196775
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:45 schreef Astronaut_Jones het volgende:
    Ik schrijf ook wel eens een stuk voor m'n studie. Dagen bezig met bronnenonderzoek, ik doe m'n best om een sterk verhaal te schrijven. Vervolgens lever ik het in en krijg allerlei commentaar van de docent (niet vaak natuurlijk ). Dat is dan even slikken, maar die docent heeft (meestal..) het goede met je voor, wil je hogerop helpen.
    Net zoals de docent geef ik geen commentaar om het commentaar, ik geef commentaar om jou en jouw script verder te helpen. Als je niet tegen kritiek kunt, dan moet je geen script ter beoordeling aanbieden.

[Dit bericht is gewijzigd door Joppe op 15-02-2004 15:51]

zondag 15 februari 2004 @ 15:51:00 #187
    47196 Lehcimus
    ---- Leeg ----
    pi_17196786
    Ik heb het script nu ook gelezen. En ik moet zeggen dat ik er niet veel van begrijp.
    Waarvan een deel kan liggen aan de schrijfstijl (tussen script en boek vorm in zoals al werd gezegd)
    Schrijffouten lig ik niet zo over wakker daar lees ik wel door heen.

Dus er zal nog het een en ander aan gedaan moeten worden.

Redactie Frontpage zondag 15 februari 2004 @ 15:51:34 #188
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_17196798
    Pfff, ik denk dat dit project maar hier moet eindigen eerlijk gezegd.

Heb je de DVD van Signs, A_J? Daarom staat een 1 minuut clip van een oud homevideotje van M. Night. Dat is 100x beter dan dit.

Maar hoe had jij gedacht dit te filmen dan?

pi_17196850
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:49 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Je bent op het forum al even duidelijk als in 't script .

Nogmaals, ik waardeer je moeite zeer hoor. Maar je kan schijnbaar niet echt tegen kritiek en persoonlijk vind ik dat dat juist net het gene is wat een scriptschrijver moet kunnen.

dacht je nou echt dat ik dit ff op papier zette? ben je nog in dit topic geweest sinds de eerste dag dat ik m opende? ik hield de mensen hier namelijk al een poos op de hoogte van het feit dat ik aan t schrijven was.

een scriptschrijver, wat ik dus niet ben, moet interessante scripts kunnen schrijven. anderen, die kritiek geven, moeten respect hebben voor de schrijver's emoties. maar genoeg met dit gejank. t boeit jou niet, das duidelijk. 1 stem is binnen.

Redactie Frontpage zondag 15 februari 2004 @ 15:55:06 #190
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_17196882
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:53 schreef Astronaut_Jones het volgende:
    maar genoeg met dit gejank. t boeit jou niet, das duidelijk. 1 stem is binnen.
    twee!
      zondag 15 februari 2004 @ 15:56:08 #191
    9689 RedGuy
    I'll Smash Glasses
    pi_17196920
    Misschien moet je maar bij de vuilnisophaaldienst Astronaut_Jones, want hier heb je dus echt geen talent in.

Sorry. .

pi_17196943
    Maar beste astronaut_jones. Er hebben nu inmiddels al een boel mensen gereageerd die interesse hebben in meedoen met het filmproject. En allemaal hebben ze zoiets van: Nou, dat verhaal/script, dat is niet alles...

Daar moet je ook rekening mee houden.

pi_17196964
    quote:
    een scriptschrijver, wat ik dus niet ben, moet interessante scripts kunnen schrijven. anderen, die kritiek geven, moeten respect hebben voor de schrijver's emoties. maar genoeg met dit gejank. t boeit jou niet, das duidelijk. 1 stem is binnen.
    En als die 'anderen' dan kritiek geven op een niet-zo-interessant-script van de scriptschrijver - volledig oprecht en onderbouwd - dan beschadigen we de scriptschrijver's emoties? Kom op zeg. Als schrijver moet je tegen een beetje kritiek kunnen.
      zondag 15 februari 2004 @ 15:58:16 #194
    46375 Sai
    vindt je een kutwijf.
    pi_17196987
    quote:

[..]

t boeit jou niet, das duidelijk. 1 stem is binnen.

't boeit haar dus wel, anders zou ze niet reageren. Lees nou eens die post van Joppe, en ga dan eens zeggen wat je gaat verbeteren. In plaats van steeds te klagen op ons klagen.
      Redactie Frontpage zondag 15 februari 2004 @ 15:58:41 #195
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_17196996
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2004 19:57 schreef Astronaut_Jones het volgende:
    we moeten zeker geen amateur filmcamera geluid hebben.

Zorg dan ook voor een goed script. Er zijn genoeg goede films van 8 minuten namelijk.

Schrijf eerst eens een treatment, dat is max. 1 A4tje met het complete verhaal. Daarna komt pas het script namelijk.

pi_17197535
    misschien was het beter geweest vooraf een script te schrijven en daarna te vragen wie er zou willen aan meewerken? wanneer je eerst de vraag stelt of er mensen zijn die eventueel geinteresseerd zijn aan het meewerken aan de making van een film(pje), krijg je natuurlijk heel veel reacties (wie droomt er niet van om acteur of actrice te zijn) ... maar wat ze er niet bijvertellen is dat dit op bepaalde voorwaarden is (tis nogal irrealistisch om te denken dat bv meg ryan gevraagd wordt of ze zin heeft in een rol, waarop zij ja antwoord, en waarna zij enige tijd later een pornoscript te lezen krijgt) ... en één daarvan is het filmgenre hé ... wanneer je een erg eigenwijze of ongewone stijl hebt, die botst met het eigentijdse, populaire genre, mag je je natuurlijk aan veel kritiek verwachten (heb je script niet gelezen, maar ik vermoed dat je bedoelt dat je zo'n soort stijl gebruikt?) ... een andere voorwaarde kan zijn dat een persoon slechts wil meewerken wanneer hij die of die rol toegewezen krijgt ... jij hebt iedereen hierin vrij laten kiezen, maar dat kan maar tot op een bepaald punt hé (je kan moeilijk met 50 man achter een camera staan, er zijn slechts zoveel hoofd- en/of bijrollen, ... )

tis in ieder geval een goed idee, en mits enige doorzetting zal het er wel komen ook denk ik
    misschien kun je 't anders aanpakken ... bv iets in de zin van:

[url naar een geschreven script (of verhaal)]
    gezocht: zoveel mensen die willen acteren, zoveel mensen voor geluid, camera, muziek, etc

pi_17197885
    oke.
    wat dachten jullie hiervan?
    ik maak dit verhaaltje duidelijker door t in script stijl te plaatsen. ik zal jullie mijn bedoeling wat beter uitleggen en het verhaal verder uitleggen.

als het idee van het verhaaltje je zowieso niet heel veel boeit dan kan je dat ook zeggen.

snap je, dan weet ik meer waar ik aan toe ben.
    mocht namelijk niemand het idee echt veel interesseren dan gaan we de koppen bij elkaar steken en brainstormen waar het dan over moet gaan.

u dig?

pi_17197906
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 16:22 schreef St.Germain het volgende:
    misschien was het beter geweest vooraf een script te schrijven en daarna te vragen wie er zou willen aan meewerken? wanneer je eerst de vraag stelt of er mensen zijn die eventueel geinteresseerd zijn aan het meewerken aan de making van een film(pje), krijg je natuurlijk heel veel reacties (wie droomt er niet van om acteur of actrice te zijn) ... maar wat ze er niet bijvertellen is dat dit op bepaalde voorwaarden is (tis nogal irrealistisch om te denken dat bv meg ryan gevraagd wordt of ze zin heeft in een rol, waarop zij ja antwoord, en waarna zij enige tijd later een pornoscript te lezen krijgt) ... en één daarvan is het filmgenre hé ... wanneer je een erg eigenwijze of ongewone stijl hebt, die botst met het eigentijdse, populaire genre, mag je je natuurlijk aan veel kritiek verwachten (heb je script niet gelezen, maar ik vermoed dat je bedoelt dat je zo'n soort stijl gebruikt?) ... een andere voorwaarde kan zijn dat een persoon slechts wil meewerken wanneer hij die of die rol toegewezen krijgt ... jij hebt iedereen hierin vrij laten kiezen, maar dat kan maar tot op een bepaald punt hé (je kan moeilijk met 50 man achter een camera staan, er zijn slechts zoveel hoofd- en/of bijrollen, ... )

tis in ieder geval een goed idee, en mits enige doorzetting zal het er wel komen ook denk ik
    misschien kun je 't anders aanpakken ... bv iets in de zin van:

[url naar een geschreven script (of verhaal)]
    gezocht: zoveel mensen die willen acteren, zoveel mensen voor geluid, camera, muziek, etc

ja das een goed idee. zo had ik t nog niet bekeken. bedankt man.
      Redactie Frontpage zondag 15 februari 2004 @ 16:40:12 #199
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_17197910
    Het verhaal boeit mij iig niet A_J. Het raakt kant nog wal.
    pi_17197935
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 16:40 schreef SunChaser het volgende:
    Het verhaal boeit mij iig niet A_J. Het raakt kant nog wal.
    mijn vraag is dan ook of je t idee leuk vind. dat je de warrige stijl van schrijven niet leuk vind is iets anders.
      zondag 15 februari 2004 @ 17:12:12 #201
    9689 RedGuy
    I'll Smash Glasses
    pi_17198646
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 16:41 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

mijn vraag is dan ook of je t idee leuk vind. dat je de warrige stijl van schrijven niet leuk vind is iets anders.

Dat zegt hij net.
    Het verhaal boeit hem niet, dan heeft hij het niet over de manier van schrijven maar over het idee voor de film zelf.
    pi_17198787
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 16:38 schreef Astronaut_Jones het volgende:
    als het idee van het verhaaltje je zowieso niet heel veel boeit dan kan je dat ook zeggen.
    Tsja.
    Ik vraag me toch af of het niet beter is om wat simpeler te beginnen. Je gaf zelf al aan dat je eigenlijk niet eens weet hoe een goed script te schrijven. Als je dan ook nog eens zo'n gecompliceerd verhaal wilt vertellen, met 'diepere' lagen en flashbacks...

Ik zou graag als voorbeeld de korte Nederlandse film Tonino (Michiel van Jaarsveld) willen geven. Het is een filmpje van maar 10 minuten - heel eenvoudig maar naar mijn mening zeer sterk. Je kan veel beter met zoiets beginnen. Tonino is overigens HIER gratis te bekijken. En HIER kun je het scenario lezen, misschien in dit geval ook wel handig. Aanradertje.

Redactie Frontpage zondag 15 februari 2004 @ 17:27:35 #203
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_17199055
    Er is ooit een soortgelijk project opgestart door sataN, waarin ik een begin had geschreven. Topic kan ik nergens meer vinden, iemand?
      zondag 15 februari 2004 @ 17:30:26 #204
    44906 merino
    World of Sleepers
    pi_17199136
    A_J ik heb nog steeds niks ontvangen hoor...

En voor alle Nederlands studentjes en script schrijvers hier er bestaan ontelbaar veel manieren van Script notatie, daarnaast is de eerste draft nooit een meesterwerk en kunnen gramaticale fouten/interpunctie fouten etc er altijd in een later stadium uit gefilterd worden.

Als je er zo meezit pas het dan aan en maak er draft nummer 2 van...

En SunChaser als je niks meer toe te voegen hebt dan dat we maar moeten stoppen dan hoop ik je ook niet meer terug te zien in dit topic. Voor mij is dit een leuke kans om mensen te ontmoeten waarmee ik op een leuke manier met film bezig kan zijn. Dat het geen proffesionele productie word kan mij geen fuck schelen....

pi_17199366
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 17:30 schreef merino het volgende:

En voor alle Nederlands studentjes en script schrijvers hier er bestaan ontelbaar veel manieren van Script notatie, daarnaast is de eerste draft nooit een meesterwerk en kunnen gramaticale fouten/interpunctie fouten etc er altijd in een later stadium uit gefilterd worden.

En SunChaser als je niks meer toe te voegen hebt dan dat we maar moeten stoppen dan hoop ik je ook niet meer terug te zien in dit topic. Voor mij is dit een leuke kans om mensen te ontmoeten waarmee ik op een leuke manier met film bezig kan zijn. Dat het geen proffesionele productie word kan mij geen fuck schelen....

Zolang het maar meer inhoud dan Costa! heeft, dan ben ik tevreden.
      zondag 15 februari 2004 @ 17:39:56 #206
    44906 merino
    World of Sleepers
    pi_17199405
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 17:38 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Zolang het maar meer inhoud dan Costa! heeft, dan ben ik tevreden.

dat moet wel te doen zijn neem ik aan
      Redactie Frontpage zondag 15 februari 2004 @ 17:40:25 #207
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_17199428
    Waar zeg ik dat jullie moeten stoppen. Ik vind het verhaal niets.
    pi_17199450
    Lijkt me een machtig idee; ik zal eens me broertje optrommelen en eens kijken of we the blair witch project kunnen namaken

<-- is goed in acteren en zal eens een poging wagen..

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
    Like trump...
    pi_17199455
    quote:

Het is inderdaad te merken dat je het script nog niet hebt gezien. En waarom zouden wij het moeten aanpassen? Het is toch A_J's script? Hij vraagt om op- en aanmerkingen.
      zondag 15 februari 2004 @ 17:42:26 #210
    46375 Sai
    vindt je een kutwijf.
    pi_17199492
    quote:

Wacht maar tot je het wel ontvangt. Het is gewoon verschrikkelijk slecht geschreven, met het spellingsniveau van een 10-jarige. verder is er wel degelijk één correcte manier van de vorm van een script.
    quote:
    Geen van ons vindt het idee in de huidige vorm duidelijk of goed. Dan kunnen we het verhaal ook niet herschrijven.
    quote:
    Lees het script eerst, reageer dan opnieuw.
    pi_17199526
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 17:40 schreef SunChaser het volgende:
    Ok

Waarom?
    Wat moet er verbeterd worden?
    Nog toevoegingen aan het verhaal die jij wel goed zou vinden.

zondag 15 februari 2004 @ 17:44:24 #212
    46375 Sai
    vindt je een kutwijf.
    pi_17199551
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 17:43 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Ok

Waarom?
    Wat moet er verbeterd worden?
    Nog toevoegingen aan het verhaal die jij wel goed zou vinden.

Lees het topic eens door, beep.
      zondag 15 februari 2004 @ 17:46:13 #213
    30408 California
    Ondergewaardeerd mysterie.
    pi_17199608
    quote:
    Waar zeg ik dat jullie moeten stoppen.
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:51 schreef SunChaser het volgende:
    The short weekend begins with longing...
    pi_17199634
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 17:44 schreef Sai het volgende:

[..]

Lees het topic eens door, beep.

Ik vroeg het aan SC
    quote:
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:51 schreef SunChaser het volgende:
      zondag 15 februari 2004 @ 17:55:17 #215
    67640 SaintOfKillers
    pi_17199914
    Ik heb het nu ook gelezen of toch geprobeerd, want zoals al vermeld is, leest het niet echt vlot.

Het verhaal op zich vind ik niet totaal kansloos, maar het is toch allemaal vrij onduidelijk (zelfs na een 2de leesbeurt). En met onduidelijk bedoel ik Matrix onduidelijk, niet Mulholland Drive onduidelijk. Jij weet misschien waarover het allemaal gaat, maar ik dus niet en ik kan het uit je script ook niet afleiden. (misschien ben ik gewoon te dom, dat kan natuurlijk ook altijd)

Kortom: it needs work.

zondag 15 februari 2004 @ 17:57:22 #216
    44906 merino
    World of Sleepers
    pi_17200005
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 17:17 schreef Joppe het volgende:

[..]

Tsja.
    Ik vraag me toch af of het niet beter is om wat simpeler te beginnen. Je gaf zelf al aan dat je eigenlijk niet eens weet hoe een goed script te schrijven. Als je dan ook nog eens zo'n gecompliceerd verhaal wilt vertellen, met 'diepere' lagen en flashbacks...

Ik zou graag als voorbeeld de korte Nederlandse film Tonino (Michiel van Jaarsveld) willen geven. Het is een filmpje van maar 10 minuten - heel eenvoudig maar naar mijn mening zeer sterk. Je kan veel beter met zoiets beginnen. Tonino is overigens HIER gratis te bekijken. En HIER kun je het scenario lezen, misschien in dit geval ook wel handig. Aanradertje.

Dies leuk ja. Heb ik samen met die andere vorig jaar op IFFR gezien.
    De Chinese Muur vond ik persoonlijk de leukste --> Chinese Muur filmpje
    quote:
    Is inmiddels al door andere laten zien. Ga je nog beetje normale input geven in het topic of niet?
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 17:41 schreef Joppe het volgende:

[..]

Het is inderdaad te merken dat je het script nog niet hebt gezien. En waarom zouden wij het moeten aanpassen? Het is toch A_J's script? Hij vraagt om op- en aanmerkingen.

Omdat het het FOK! film project is en niet het A_J film project...
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 17:42 schreef Sai het volgende:

[..]

Wacht maar tot je het wel ontvangt. Het is gewoon verschrikkelijk slecht geschreven, met het spellingsniveau van een 10-jarige. verder is er wel degelijk één correcte manier van de vorm van een script.

Uhm dan mag jij uitleggen waarom ik hier thuis in mijn scriptboekjes bij bijna elk script een eigen notering zie. En dat zijn scripts van mensen van de Filmacademie...
    quote:
    Geen van ons vindt het idee in de huidige vorm duidelijk of goed. Dan kunnen we het verhaal ook niet herschrijven.
    Schrijf JIJ dan een script...
    quote:
    Lees het script eerst, reageer dan opnieuw.
    script inhoudelijk heb ik nog niet gereageerd. Ik heb alleen willen aangeven dat sommige mensen het project om zeep helpen...

[Dit bericht is gewijzigd door merino op 15-02-2004 18:17]

zondag 15 februari 2004 @ 17:58:22 #217
    44906 merino
    World of Sleepers
    pi_17200026
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 17:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
    Kortom: it needs work.
    Juist daar heb je hem. En dat moeten we met zijn alle doen (althans degene die met het project meeWERKEN)...
      zondag 15 februari 2004 @ 18:04:09 #218
    46375 Sai
    vindt je een kutwijf.
    pi_17200206
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 17:57 schreef merino het volgende:

Uhm dan mag jij uitleggen waarom ik hier thuis in mijn scriptboekjes bij bijna elk script een eigen notering zie. En dat zijn scripts van mensen van de Filmacademie...

Ik heb geen idee. Vertel: wat verschilt er dan zoal?
    quote:
    Schrijf JIJ dan een script...
    Ik heb me daar niet voor opgegeven. Ik hou me liever met andere dingen van de film bezig.

Schrijf JIJ dan een script.

quote:
    script inhoudelijk heb ik nog niet gereageerd.
    Jawel, je hebt gezegd dat we niet zo neerbuigend moesten reageren. Daarmee zeg je dat het script beter is dan wij laten merken. Dat is niet het geval.
      zondag 15 februari 2004 @ 18:05:26 #219
    46375 Sai
    vindt je een kutwijf.
    pi_17200240
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 17:58 schreef merino het volgende:

[..]

Juist daar heb je hem. En dat moeten we met zijn alle doen (althans degene die met het project meeWERKEN)...

meeWERKEN = zonder het script gelezen te hebben mensen die advies geven over het script afkraken?
      zondag 15 februari 2004 @ 18:15:33 #220
    44906 merino
    World of Sleepers
    pi_17200516
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 18:04 schreef Sai het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Vertel: wat verschilt er dan zoal?
    [..]

Ik heb me daar niet voor opgegeven. Ik hou me liever met andere dingen van de film bezig.

Schrijf JIJ dan een script.
    [..]

Jawel, je hebt gezegd dat we niet zo neerbuigend moesten reageren. Daarmee zeg je dat het script beter is dan wij laten merken. Dat is niet het geval.

Zoals ik al zei de manier van notatie. Niet iedereen zit compleet aan de code (Int, Ext, enz). Ik ken genoeg scripts die bestaan uit uitleg in bold en gesproken tekst normaal met een tab ervoor en de naam van de persoon in groter lettertype erboven...

Ik zal als ik het script gelezen heb het aanpassen (indien mogelijk) naar wil en desnoods zelf ergens over gaan denken.
    Wat mij stoort is dat een leuk idee met een goede sfeer in het begin in 3 pagina's bijna om zeep word geholpen door afkrakende reply's (en zeker geen opbouwende kritiek). Ik val jou daar ook zeker niet persoonlijk mee aan...

edit//
    kan iemand niet even het script doorsturen??
    merijnhoogenstrijd@hotmail.com

zondag 15 februari 2004 @ 18:25:54 #221
    46375 Sai
    vindt je een kutwijf.
    pi_17200785
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 18:15 schreef merino het volgende:

[..]

Zoals ik al zei de manier van notatie. Niet iedereen zit compleet aan de code (Int, Ext, enz). Ik ken genoeg scripts die bestaan uit uitleg in bold en gesproken tekst normaal met een tab ervoor en de naam van de persoon in groter lettertype erboven...

De combinatie van die twee is de juiste manier.
    quote:
    Ik zal als ik het script gelezen heb het aanpassen (indien mogelijk) naar wil en desnoods zelf ergens over gaan denken.
    Wat mij stoort is dat een leuk idee met een goede sfeer in het begin in 3 pagina's bijna om zeep word geholpen door afkrakende reply's (en zeker geen opbouwende kritiek). Ik val jou daar ook zeker niet persoonlijk mee aan...
    er is zeker wel veel opbouwende kritiek gegeven, ook door SC. Zijn idee om eerst een plotsamenvatting te schrijven van een kantje lijkt mij een erg goed idee, zeker omdat A_J door liet schemeren dat het huidige script alleen het einde bevat.

Ik heb een minuut of tien geleden het script gestuurd naar het emailadres uit je profiel.

pi_17201831
    ok sai, joppe en sunchaser en al die andere gasten die t nu al niks vinden hoeven hier niet meer langs te komen. het heeft geen zin om met jullie te praten hierover want ik hoor alleen maar gekanker over grammatica, jullie zitten mij glashard zwart te maken en vinden t idee ruk. begin anders je eigen topic..

voor al de anderen die nog wel interesse hebben, ik zal binnekort een duidelijkere versie opsturen en dan praten we verder.
    dig?

merino, ik kon zweren dat ik je t script gestuurd heb. hij is onderweg.

zondag 15 februari 2004 @ 19:16:34 #223
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_17202073
    Ik heb eigenlijk gewoon geen zin meer om hier aan mee te werken. Volgens mij was 't een project van ons allemaal en niet het Astronaut_Jones-project. Als jij alle mensen die kritiek hebben op je (sorry) belabberde script er niet in wilt hebben kom je niet ver!

Je zoekt maar andere slaafjes.

zondag 15 februari 2004 @ 19:17:40 #224
    46375 Sai
    vindt je een kutwijf.
    pi_17202097
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 19:07 schreef Astronaut_Jones het volgende:
    ok sai, joppe en sunchaser en al die andere gasten die t nu al niks vinden hoeven hier niet meer langs te komen. het heeft geen zin om met jullie te praten hierover want ik hoor alleen maar gekanker over grammatica, jullie zitten mij glashard zwart te maken en vinden t idee ruk. begin anders je eigen topic..

voor al de anderen die nog wel interesse hebben, ik zal binnekort een duidelijkere versie opsturen en dan praten we verder.
    dig?

merino, ik kon zweren dat ik je t script gestuurd heb. hij is onderweg.

. .
      zondag 15 februari 2004 @ 19:20:57 #225
    44906 merino
    World of Sleepers
    pi_17202184
    Ik heb hem net gelezen en met AJ over wat notatie fouten gehad. AJ is nu bezig met het maken van een draft nummer 2 wat geen inhoudelijke veranderingen heeft (nog). Vanuit die versie kunnen we nog een keer kijken naar het geheel want ik denk dat mensen door de rare notatie een beetje afgeschrikt zijn.

Ik vond sommige dingen echter leuk en heb al wat visuele ideeen

quote:
    Dat vind ik nogal hard. Sai heeft best terechte kritiek geleverd. Laten we nou allemaal gewoon even een nieuwe versie afwachten en dan kunnen de echt geintereseerde er verder naar kijken.

En voor degene die het helemaal niks vinden. Je hebt 2 keuze's. 1; maak een eigen script. 2; je hebt aangegeven dat je het niks vind en wacht maar tot iemand met een betere komt

pi_17202331
    quote:
    Dit is toch wel het toppunt. Je vraagt om op- en/of aanmerkingen over het script. Ik geef vervolgens aan dat vooral door de rommelige lay-out het script negatief beinvloed wordt. Ik doe een suggestie hoe het beter zou kunnen (net zoals verschillende andere mensen) en probeer duidelijk te maken dat je het voor een eerste film beter wat simpeler kunt houden. En dan zit ik te k*ankeren? Heb ik gezegd dat ik het idee 'ruk' vind? Ik juich een FOK! film alleen maar toe. Weet je, het probleem ligt geheel bij jou. Als jij niet tegen (opbouwende) kritiek kunt, waarom vraag je ons dan het script te lezen? Je zult in je leven nog wel vaker kritiek en goede raad krijgen.

Je schrijft niet alleen als een kleuter, je gedraagt je ook nog eens zo. Dat ik hier mijn goede tijd aan heb besteed

pi_17202902
    Ik heb inmiddels het script ontvangen van de manke halfbroer van de neef van de oom van die neger die wel eens wat afspreekt met de broer van een meisje die in het cultcircuit zit waar het script rondgaat.

Ik snap niet waarom mensen nog over grammatica e.d. beginnen, terwijl het al bijzonder snel duidelijk is dat dit geen filmscript is. Ik wil me verder niet over de kwaliteit van het geheel uitlaten, maar iets dat veel minder filmisch is dan het door Astronaut_Jones geschrevene is welhaast onmogelijk.

Het lijkt me nuttig om een en ander eerst eens visueel te gaan benaderen. Maak hier maar een roman van ofzo.

Redactie Frontpage zondag 15 februari 2004 @ 20:14:35 #228
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_17203773
    Het project als met dit verhaal, stelletje mierenneukers.
      zondag 15 februari 2004 @ 20:19:16 #229
    23107 dolle_hond
    topicverkoper
    pi_17203966
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 15:43 schreef BlaatschaaP het volgende:
    hehe *meld zich*

Zoals AJ zelf al zei, hij is verantwoordelijk voor dit script, en ik verantwoordelijk voor een ander script wat heel anders is, maar dezelfde thematiek heeft als dat van AJ. Daar is vanwege omstandigheden (bestuurstaken bij studentenvereniging, hersenschudding...om maar es wat te noemen ) nog niks van gekomen.

Wat belangrijk is om in gedachte te houden bij het script van AJ is dat alles -bewust- nogal 'over-the-top' en vaag is. Hoewel ik bij dit betreffende script nog niks heb bijgedragen en ook wel wat kleine kritiekpuntjes heb, vind ik het desondanks toch best potentie hebben en spreekt mij het wel aan....

pi_17204195
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 20:14 schreef SunChaser het volgende:
    Het project als met dit verhaal, stelletje mierenneukers.
    kus
    pi_17204405
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 19:25 schreef Joppe het volgende:

[..]

Dit is toch wel het toppunt. Je vraagt om op- en/of aanmerkingen over het script. Ik geef vervolgens aan dat vooral door de rommelige lay-out het script negatief beinvloed wordt. Ik doe een suggestie hoe het beter zou kunnen (net zoals verschillende andere mensen) en probeer duidelijk te maken dat je het voor een eerste film beter wat simpeler kunt houden. En dan zit ik te k*ankeren? Heb ik gezegd dat ik het idee 'ruk' vind? Ik juich een FOK! film alleen maar toe. Weet je, het probleem ligt geheel bij jou. Als jij niet tegen (opbouwende) kritiek kunt, waarom vraag je ons dan het script te lezen? Je zult in je leven nog wel vaker kritiek en goede raad krijgen.

Je schrijft niet alleen als een kleuter, je gedraagt je ook nog eens zo. Dat ik hier mijn goede tijd aan heb besteed

prima!
    pi_17205184
    Omdat het geen zin heeft om weer een post vol kritiek te plaatsen, wou ik het graag bij de volgende opmerking laten:

Maak eerst een duidelijk verhaal (ook op papier voor iedereen leesbaar) en ga dan pas een script maken. Het lijkt mij dan het verstandigste om dit script volgens een standaard te typen, waarin de meeste mensen zich goed kunnen vinden.

Alhoewel dit "script" misschien niet van de hoogste kwaliteit is, is het zonde om meteen maar alles van de baan te doen.

pi_17205299
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 20:59 schreef UFOtje het volgende:
    Maak eerst een duidelijk verhaal (ook op papier voor iedereen leesbaar) en ga dan pas een script maken. Het lijkt mij dan het verstandigste om dit script volgens een standaard te typen, waarin de meeste mensen zich goed kunnen vinden.
    Jammer genoeg luistert men hier niet naar een dergelijke goede raad. Dat valt namelijk onder de noemer 'gek*nker'.
    pi_17205324
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 20:59 schreef UFOtje het volgende:
    Omdat het geen zin heeft om weer een post vol kritiek te plaatsen, wou ik het graag bij de volgende opmerking laten:

Alhoewel dit "script" misschien niet van de hoogste kwaliteit is, is het zonde om meteen maar alles van de baan te doen.

maar je moet ook gaan kijken of we qua niveau op tzelfde vlak zitten. bij mij maakt de kwaliteit niet heel veel uit. ik hoef geen briljant script te hebben, als het maar leuk en interessant is om te zien. misschien denken anderen daar anders over...
    het liefst zou ik een b-film maken, zo'n oude monster/blaxploitation/kung- fu film.

[Dit bericht is gewijzigd door Astronaut_Jones op 15-02-2004 21:07]

pi_17205365
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 21:02 schreef Joppe het volgende:

[..]

Jammer genoeg luistert men hier niet naar een dergelijke goede raad. Dat valt namelijk onder de noemer 'gek*nker'.

kalm aan, begrijp nou dat t mij ging om de manier waarop ik kritiek kreeg. als je dat begrijpt, dan kunnen we voor mijn part gewoon verder.

hoedanook, hier de nieuwe versie:

Episch

Zands huis is een rotzooi, hij leeft t liefst in z'n badjas
    zand is aan t koken, z'n harnas ligt in een hoek geworpen, hij is gekleed in t-shirt en badjas
    Phone rings
    zand loopt naar phone en neemt op.

Zand: "Zand.."

Beukenhoven: Met Gerard Beukenhoven van Slagerij Beukenhoven.

Zand: "Hallo"

Beukenhoven: Je hebt je hier een uur geleden behoorlijk uitgeleefd op een Kietaan, maar wat moet ik nu doen met dat 350 kilo zware monster voor mn deur?

Zand: "De gemeente heeft hier een telefoon nummer voor, als u die belt ruimen zij t voor u op. t nummer is 035-4808.."

Beukenhoven: (onderbreekt zand)..Ja dat nummer heb ik ook wel, maar dat duurt uren. Ruim jij t ff op?

Zand: "Meneer Beukhoven, ik ben erg moe. Als ik nou later op de dag langs kom en u tijdelijk de slijmkolos bedekt met een laken?"

Beukenhoven: Je hoeft m niet op te ruimen, als je hem maar een paar meter verderop schuift, dat zou stukken beter zijn.

Zand: "Maar ik sta op t punt te ete.."

Beukenhoven: "Ik heb een slagerij te runnen, ik kom al een medewerker te kort en loop door dit incident ook nog achter met de bestellingen. Plus door al t bloed ontwijken de meeste mensen nu mijn zaak. Niet dat ik je hulp van vanmiddag niet waardeer ofzo, maar t ziet er hier niet uit.
    Dus kom effe langs. Het is een kleine moeite voor jou. Ik ben er een halve dag mee bezig.
    Tot over een paar minuten? bedankt joh."(hangt op)

terwijl zand de hoorn op de haak doet hij bijt op z'n lip, spant z'n handen en sprint met alle macht de deur uit. z'n eten kookt aan.

We horen sirenes, deuren slaan open en dicht. Water duwt de voordeur zachtjes open, hij zet een stap naarbinnen met getrokken pistool en waarschuwt dat ie van de politie is, hij krijgt geen reaktie, maar seint naar zn collega's dat het oke is. Hij loopt behoedzaam de kamer binnen, duwt de deur zachtjes dicht met zn voet, kijkt naar z'n pistool, trekt z'n wenkbrauwen op als ie beseft dat t geen nut zal hebben en holstert het.

Water: "11 straten liggen binnenstebuiten gekeerd..opengereten. 8 doden, 40 gewonden, rond de 35 politieagenten in je voortuin en eentje in je keuken. Dan weet je dat je t verkloot hebt"

[de camera blijft op een punt staan, zodra water langs de camera loopt keert de camera mee en loopt achter m aan]
    we vinden zand in dezelfde badjas, bevuilt en gescheurd hangend over de eettafel

Water: "D'r is geen manier dat ik je kan stoppen, ik denk dat geen van deze kogels jou zal doen bloeden."

water voelt zich op z'n gemak en begint koffie te zetten

Zand: "U-huh. Heb je verloren met lootjes trekken of was je de enige die naar binnen durfde?"

Water: "Ik ben vrijwilliger"

Zand: "De enige?"

Water: "De eerste"

Zand: "Hmm"

Water: "Weet je, ik volg je sinds ik ben verhuisd naar emmeloord. dat moet een jaar of vijf geleden zijn geweest. Ik had nog nooit van je gehoord tot ik hier kwam wonen en toen pas na de eerste keer dat ik je zelf aan t werk had gezien. Ik herrinerde me wel eens iets gelezen te hebben over een Monsterslachter in een dorp in t oosten. Er stond me geen naam bij, maar Zandstorm klonk bekend. Net als de schrijver van dat stuk dat ik gelezen had zal ik t wel niet geloofd hebben en het daarom vergeten zijn. Ik bedoel, er zijn zo veel dorpen die nu en dan bezoek krijgen van een Daskaar of een Montant maar nog nooit was er één gevelt door minder dan drie personen samen. Waardoor ik tot jouw aanval op de stad twee uur geleden me altijd afvroeg of je menselijk was.
    Het was te verwachten dat je iets als dit zou doen, althans het was een mogelijkheid. Al die jaren hier, geen hond die meer naar je omkeek ondanks alles wat je voor die mensen doet. Dat doet pijn.
    Maar ik was er dus niet bij in jouw begintijd. maar ik ken de verhalen. Buitengewoon. Die eerste keer. Jouw eerste redding. Al die jaren geleden. Je was die avond onderweg van je werk naar huis en was noodgedwongen door emmeloord te lopen vanwege n lekke band, of zoiets..?

Zand: "Klopt."

Water: "Maar je wist van de geruchten over het beest, en hoe het beschreven werd. Toch koos je door dit dorp te lopen. Waarom? Was je argeloos, of zonder angst?(!)"

Zand: "Ik moet dit altijd uitleggen aan mensen, maar het is serieus een teringeind lopen van Dorp A naar Dorp B om emmeloord heen. Het was nog te fietsen, maar lopend had ik daar 3 uur over gedaan."

Water: Hmm. Hoedanook, je kwam hier bij de Zielstraat de Daskaar tegen, maar zag m te laat, hij had jou al in de gaten. Je kon niet meer vluchten. Hij kwam naar je toe glijden, jullie stoeiden een beetje en je hakte zn hoofd eraf met een wieldop. Toen je lag na te bloeden zag je pas wat je gedaan had. Je had een vrouw geredt.

Zand: "Hmm"

Water: "Je werd groot, je naam werd geprezen in het dorp."

Zand: "Ja, ik werd op alle barbecue's uitgenodigd, kreeg de mooiste kado's, de liefste brieven en mooiste meiden op mn deurmat. De beste tijd van mn leven. maar dat duurde niet lang. Bij elk monster dat ik slachtte werd verlangd dat ik t op zou ruimen, wat ik eerst prima vond. ik bedoel dat beetje werk tegenover zo'n beloning, dat was geen probleem. en ik versloeg ze allemaal, 1 voor 1. maar op den duur werden het er steeds meer en des te vaker ik mn gezicht liet zien in t dorp des te sneller daalde de liefde voor mij."

Water: "Maar het werden er meer?"

Zand: "Ja, maar niemand die daarop lette, wat ik deed was normaal, ik was normaal. Op den duur kreeg ik niks meer van de mensen, en daardoor was ik mn vaste inkomen ook kwijt. Tegelijkertijd werd ik steeds zenuwachtig. De hele dag door ging de telefoon en als ie niet ging was ik bang dat ie zou gaan. Ik hoor hem door t hele huis heen. Al die jaren geleden stond ik tegenover die Daskaar in mn t-shirt en korte broek. [pakt harnas op] Ik heb nu een kamer vol met harnassen, schilden en wat nog meer.
    Tegenwoordig klagen mensen over bloed op de stoep, maar das mijn probleem niet. Mijn probleem is het openbaar vervoer, rijdt mijn bus op tijd zodat ik t volgende monster de nek om kan draaien? Schoonmaken is geen deel van mijn policy! Ik redt levens! Maar ik leef van fooien! Ik verdien geen loon, het is dat de gemeente kon begrijpen dat ik geen bijbaantje naast t slachten kon nemen. Tegenwoordig heb ik een uitkering, maar das nog geen geld.."

Water: [onderbreekt zand]"..Oh goed, je bent klaar. Onthoud wel dat ik geen maatschappelijk werkster ben, ik kom uit naam van al de mensen daar buiten, hoe oneerlijk jij dat ook mag vinden. maar ik je verhaal bevestigd wat ik al vermoedde."

Zand: [pissed off]".."

Water: "Hier's wat t is. Ik geloof dat mensen in dit dorp niet meer vrezen, simpelweg omdat jij ze beschermt. Daardoor zijn ze niet bezig met dat waar ze bezig mee moeten zijn, we kunnen nu doen wat we willen."

Zand: "Wat? Wat zouden ze moeten doen dan?"

Water: "Geld sparen, thee drinken, weet ik veel, dat wat ze behoren te doen. Hoedanook iets is door jouw heldendaden uit zn balans geraakt en je kan t niet tegen houden. Althans niet door te vechten met die monsters.
    Ik ben er achter gekomen dat onze eigen lichamen door deze vrijheid van angst een stof afscheiden. Deze stof wordt meegevoerd door de wind, door struiken heen, over de grond, langs honden en zo van al die dingen kleine deeltjes meeneemt waardoor t steeds meer een geheel wordt, steeds tastbaarder en vaster wordt en uiteindelijk groeit tot een soort van ei. Dan vindt dit ei een plek waar t met rust gelaten wordt en een paar maanden later, voila een verse Daskaar. Dit is ook meteen waarom er steeds meer rumoer is over monsters onder bedden en op zolders, daar krijgt t volop de kans te broeden als er niet wordt schoongemaakt."

Zand "Het is stil buiten...hoor je dat? er is er geen één, normaal gesproken zouden er al 1 of twee moeten schreeuwen en jagen."

(water loopt naar de deur en opent m.)
    Water: "Er zijn een hoop mensen bij de plek van je aanval."

Zand: "Ik snap jou niet, je kijkt naar wat ik kan doen en toch sta je daar, meer op je gemak dan ik, je hebt geen angst."

Water: "Ik confronteer dat wat ik vrees."

Zand: "Ja, ik ook, ik bevecht monsters al tien jaar."

Water: "Dan zijn de monsters niet waar jouw angst eindigt."

Zand "Maar je steekt net een lezing af over hoe angst blijkbaar nodig is om dingen in balans te houden."

[water begint allerlei spullen in een tas/koffer te stoppen]
    [sarcastisch] Je snapt t nog steeds niet he?[/sarcastisch] Nee, je hebt helemaal gelijk, misschien was ik niet duidelijk genoeg. Ik ben een beetje gehaast, want ik had 10 minuten de tijd gekregen van mn chef voordat dertig van mijn collega's binnen zouden stormen om je dood te schieten."

zand vertrekt geen spier

Water: "Je kan angst namelijk wegnemen via twee wegen: werkelijke bescherming tegen hetgeen je vreest en door het confronteren van hetgeen je vreest. 1 van die twee werkt, de ander niet."

Zand: "Je bent hier om de bescherming van het dorp weg te halen."

Water: "Precies, en te zorgen dat er geen groter gevaar opstaat."

Zand: "En dat ben ik?"

Water: "Iets probeert zichzelf weer in balans te krijgen door te zorgen voor angst in het dorp. Het zoekt een nieuwe manier om angst te creeren en heeft dit gevonden.
    Vrij logisch via de weg van de minste weerstand en het meeste profeit. Mijn gok is dat dit de voornaamste reden was van jouw creatieve uitspatting van daarnet."

Zand: "Dus je bent hier om me af te maken.."

Water: "Nee, eigenlijk wilde ik je vragen de stad te verlaten." overhandigt tas/koffer "alsjeblieft."

Zand: "..?"

Water: "Dan blijven we hier in t dorp achter zonder bescherming, werkt prima denk ik."

Zand: "Het is een goed plan, alleen kan ik het niet doen. Een deel van me zegt dat ik blijf, het is kleiner dan mn drang om te vluchten, maar sterker dan mijn wil. Ik kan al jaren geen stap meer zetten buiten de deur, tenzij ik een van die beesten moet slopen. Wat jij nu voorstelt spookt al jaren door mijn hoofd, maar ik kan het niet omzetten in actie." [zand kijkt steeds angstiger]

Water: "Kijk, ik wil je best brengen. ik heb een auto, ik til je tot t porti.."

Zand steekt Water in een flits dood, Water valt op de grond en Zand laat zich op de knieen vallen.
    We zien het bloed aan het wapen in zand's gespannen trillende hand, de camera glijdt naar boven

Zand: "Ik doe dit niet."

We zien de gepijnigde en vragende blik in zand's ogen terwijl hij bovenop water's lichaam valt, met een drietal vorken in z'n rug. Als de camera verder afstand neemt zien we hoe een dorpeling aanstalte maakt zand's hoofd eraf te hakken.

Einde

Nu ik het nog eens lees, zie ik dat een hoop inderdaad duidelijker kan en de dialogen beter moeten. We kunnen ook een nog veel vreemder verhaal maken, gewoon van alles bij elkaar smijten.

pi_17205609
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 21:05 schreef Astronaut_Jones het volgende:
    kalm aan, begrijp nou dat t mij ging om de manier waarop ik kritiek kreeg. als je dat begrijpt, dan kunnen we voor mijn part gewoon verder.
    quote:
    Ik zal niet voor andere mensen spreken, maar ik vind van mijzelf dat ik heel behoorlijk heb gereageerd. Ik draag zelfs suggesties aan; zou ik dat doen als ik het project bij voorbaat al 'ruk' zou vinden? Ik maak niemand zwart, ik geef mijn oprechte mening over het script - waar je zelf nota bene om vraagt. Dat je vervolgens mijn mening bestempelt als 'gek*nker' omdat ie jou niet bevalt, vind ik eerlijk gezegd gewoon zwak.
    Maar goed, ik heb al genoeg tijd verspeelt aan dit nutteloze gezemel. Succes in ieder geval met de tweede versie.
    pi_17205759
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 21:13 schreef Joppe het volgende:
    Ik zal niet voor andere mensen spreken, maar ik vind van mijzelf dat ik heel behoorlijk heb gereageerd. Ik draag zelfs suggesties aan; zou ik dat doen als ik het project bij voorbaat al 'ruk' zou vinden? Ik maak niemand zwart, ik geef mijn oprechte mening over het script - waar je zelf nota bene om vraagt. Dat je vervolgens mijn mening bestempelt als 'gek*nker' omdat ie jou niet bevalt, vind ik eerlijk gezegd gewoon zwak.
    Maar goed, ik heb al genoeg tijd verspeelt aan dit nutteloze gezemel. Succes in ieder geval met de tweede versie.
    ik snap jou ook wel, en ik schatte je dan ook vast verkeerd in, maar je wil mijn kant maar niet begrijpen. das erg jammer. maar bedankt voor je succes-wens
      zondag 15 februari 2004 @ 22:33:43 #239
    46375 Sai
    vindt je een kutwijf.
    pi_17208237
    The one and only Gover Meit (Pietje Bell 2, Hunger and Thirst, Stuntnacht, P60) heb ik de nieuwe opzet even laten lezen, om zijn ontzettend deskundige mening te horen. Die luidt:

'Ohhh ja... (ik snapte er geen bal van). Het kan niet anders, dit móet door het kind van Simon Mulder en Bart Karpe geschreven zijn. Ver-schrik-ke-lijk.'

Dus, dat lijkt me duidelijk!

quote:
    Op zondag 15 februari 2004 21:18 schreef Astronaut_Jones het volgende:

ik snap jou ook wel

Ik kan niet voor Joppe spreken, maar ik heb toch zo'n gevoel dat dit niet helemaal het geval is.

[Dit bericht is gewijzigd door Sai op 15-02-2004 22:35]

pi_17210788
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 22:33 schreef Sai het volgende:
    The one and only Gover Meit (Pietje Bell 2, Hunger and Thirst, Stuntnacht, P60) heb ik de nieuwe opzet even laten lezen, om zijn ontzettend deskundige mening te horen. Die luidt:

'Ohhh ja... (ik snapte er geen bal van). Het kan niet anders, dit móet door het kind van Simon Mulder en Bart Karpe geschreven zijn. Ver-schrik-ke-lijk.'

Dus, dat lijkt me duidelijk!
    [..]

Ik kan niet voor Joppe spreken, maar ik heb toch zo'n gevoel dat dit niet helemaal het geval is.

waarom probeer je mij te kwetsen? internet-patser.
      maandag 16 februari 2004 @ 00:03:40 #241
    46375 Sai
    vindt je een kutwijf.
    pi_17211078
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 23:54 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

waarom probeer je mij te kwetsen? internet-patser.

Huh? Wat?
    pi_17211505
    quote:
    Op maandag 16 februari 2004 00:03 schreef Sai het volgende:

[..]

Huh? Wat?

ik heb echt schoon genoeg van dit gedoe. het idee van dit projectje was tot vanmiddag nog leuk. het is nu een heel andere kant op gegaan. dit topic gaat sluiten binnen..

[Dit bericht is gewijzigd door Astronaut_Jones op 16-02-2004 00:29]

pi_17211821
    13.
    pi_17211829
    12..
    pi_17211839
    11..
    pi_17211844
    10..
    pi_17211849
    9..
    pi_17211853