Oh goed plan, de Duitse methode dus.quote:Op donderdag 1 april 2004 01:03 schreef NorthernStar het volgende:
Vergelden? Tien willekeurige bewoners van Fallujah oppakken en tegen een muur zetten?
Of wil men nog steeds volhouden dat het 'terroristen' zijn of Al Quada leden van buitenaf?
Verschrikkelijk of niet, maar wij hebben hier natuurlijk makkelijk praten, het is natuurlijk nooit goed te praten, maar ik vraag me af wat een ieder zou doen als ie in dezelfde situatie zou verkeren.quote:Op donderdag 1 april 2004 12:11 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja. Misselijkmakende beelden
Nog afgezien van de moorden zelf, die uiteraard verschrikkelijk zijn, vind ik het zo ongelooflijk respectloos omgaan met de lichamen van die mensen wel zo barbaars.... geen woorden voor.
V.
Zoals ik al zei: de moorden buiten beschouwing gelaten.quote:Op donderdag 1 april 2004 12:32 schreef Monidique het volgende:
Het is oorlog en er worden mensen vermoord.
Big deal.
In zo'n situatie kan ik het mij wel voorstellen.quote:Op donderdag 1 april 2004 12:50 schreef Verbal het volgende:
Je hebt mensen het leven ontnomen, is dat niet genoed?
Fijn voor je. Ik niet.quote:Op donderdag 1 april 2004 12:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
In zo'n situatie kan ik het mij wel voorstellen.
Inderdaad, daarom is het ook goed dat door het afzetten van Saddam de democratie nu eindelijk op kan komen.quote:Op donderdag 1 april 2004 12:35 schreef Chadi het volgende:
Democratie moet je rustig laten voeden en niet met een geweer door iemands strot willen douwen.
De Westerse mensen in deze thread zouden als ouder de Amerikanen eeuwig dankbaar zijn en aan de dominee in de kerk op zondag vragen of hij wil bidden voor hen ?quote:Op donderdag 1 april 2004 13:22 schreef Ylias het volgende:
http://www.nata2.info/?pa(...)g=030401AlKindi7.jpg
http://www.nata2.info/?pa(...)g=030401AlKindi5.jpg
http://www.nata2.info/?pa(...)g=030401AlKindi6.jpg
Is dit dan wel een goed beschaving?? Wat zou jij doen in dat situatie als ouder bv.??
Wat als de meerderheid van het volk een Islamitische staat wenst??quote:Op donderdag 1 april 2004 13:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom is het ook goed dat door het afzetten van Saddam de democratie nu eindelijk op kan komen.
Lastig.quote:Op donderdag 1 april 2004 13:36 schreef schatje het volgende:
[..]
Wat als de meerderheid van het volk een Islamitische staat wenst??
Het ergste is, is dat de meesten onder ons, intelligent of niet, precies hetzelfde zouden doen in zo'n situatie. Wij vinden dit barbaars, maar dit is puur een logische reactie van de mens in zulke situaties. Je kunt vinden wat je wil, maar in zulke situaties zijn zulke praktijken normaal, dit geldt ook voor zelfmoordaanslagen.quote:Op donderdag 1 april 2004 12:53 schreef Verbal het volgende:
[..]
Fijn voor je. Ik niet.
Ik snap best waarom Amerika zo ongelooflijk impopulair is in grote delen van de wereld, ben een tegenstander van de oorlog in Irak. Maar dit vind ik barbaars. Punt.
V.
Dan mag dat niet van de VS, dat is duidelijk gemaakt bij de onderhandelingen over de voorlopige grondwet.quote:Op donderdag 1 april 2004 13:36 schreef schatje het volgende:
Wat als de meerderheid van het volk een Islamitische staat wenst??
Lastig hè? Die democratie in het Midden-oosten, toch maar een dictator dan?? Of betekent democratie in het Midden-oosten het einde van het Westen?? Wat een dilemma voor het Westen.quote:Op donderdag 1 april 2004 13:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Lastig.
Ik heb het niet over intelligentie.quote:Op donderdag 1 april 2004 13:37 schreef Ylias het volgende:
[..]
Het ergste is, is dat de meesten onder ons, intelligent of niet, precies hetzelfde zouden doen in zo'n situatie.
nieuws.nlquote:Lijken Amerikaanse aannemers geborgen 01-04-2004
Iraakse politieagenten hebben de lijken geborgen van de vier Amerikaanse aannemers die woensdag in de Iraakse stad Fallujah over straat werden gesleept en opgehangen aan een brug. De Amerikaanse bestuurder van Irak, Paul Bremer, zei donderdag dat de daders niet ongestraft zullen blijven.
Rond Fallujah wees niets erop dat het Amerikaanse leger zich opmaakte om de stad binnen te vallen. Vooralsnog wagen alleen Iraakse politieagenten zich in Fallujah. Die gingen woensdagavond op verzoek van de Amerikanen de stad in om de lichamen te bergen, zei luitenant Salah Abdullah van de politie. Ook bemannen ze controleposten in en om de stad.
Inwoners van Fallujah, een broeinest van anti-westers verzet, zeiden de strijd te zullen aangaan met Amerikaanse soldaten die zich in de stad laten zien. We laten geen enkele buitenlander de stad in, zei de 40-jarige Sameer Sami. De aanslag van gisteren bewijst hoezeer wij de Amerikanen haten. De 30-jarige Ahmed al-Dulaimi: We hopen dat de Amerikanen proberen Fallujah binnen te gaan, zodat we de hel kunnen doen losbarsten.
De Iraakse minister van binnenlandse zaken Nori al-Badran beloofde dat hij troepen van het leger, de politie en de burgerwacht naar Fallujah zou sturen om de daders te pakken. De identiteit van de vier Amerikanen is nog niet bekendgemaakt. Evenmin is duidelijk wat ze in Fallujah deden.
In de buurt van Fallujah vielen opstandelingen donderdag een Amerikaans legerkonvooi aan. Een Humvee is uitgebrand. Volgens ooggetuigen was het voertuig getroffen door een granaat. Of er slachtoffers zijn gevallen was niet duidelijk. De toegangswegen naar Fallujah werden na de aanval, die een paar kilometer buiten de stad werd uitgevoerd, door Amerikaanse troepen afgesloten.
In Bagdad raakte donderdag zeker één Irakees gewond toen zich twee explosies voordeden bij een door de Amerikanen begeleid konvooi van tankwagens, aldus getuigen. In de zuidelijke stad Basra liep een betoging van mannen die een baan eisten bij de politie uit de hand. Iraakse agenten beschoten de menigte en doodden een betoger, meldde een ziekenhuismedewerker.
[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
Wie stond er toevallig met een filmcamera bij dit bizarre incident btw?quote:Vooralsnog wagen alleen Iraakse politieagenten zich in Fallujah. Die gingen woensdagavond op verzoek van de Amerikanen de stad in om de lichamen te bergen, zei luitenant Salah Abdullah van de politie. Ook bemannen ze controleposten in en om de stad
Houd toch eens op met je propaganda man! Burgers in de fik steken en door de straten slepen is echt barbaars en mensonterend! Het maakt dan niet eens meer uit om welke redenen die mensen daar gekomen zijn. Zoiets doe je gewoon niet!quote:Op donderdag 1 april 2004 14:12 schreef matthijst het volgende:
Het is de situatie. Lijkt nu barbaars, en is het ook. Maar waarschijnlijk kan iedereen zo worden.
Krantjes verbannen: lang leve de democratie.
"Aannemers".. Dat is een vertaling ja... Maar waarschijnlijk niet de vertaling die hier op zijn plaats is.quote:
Bron: www.bbcnews.comquote:The contractors, employed by a private US firm providing security services in Iraq, were trapped when their two four-wheel-drive vehicles came under grenade and gun attack and set ablaze in Falluja, 50 kilometres (30 miles) west of Baghdad.
Er zijn vrij veel journalisten die in Irak zich met de bevolking gemengd hebben. Je moet dan denken aan journalisten van Al-Jazeera enz.quote:Op donderdag 1 april 2004 14:43 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Wie stond er toevallig met een filmcamera bij dit bizarre incident btw?
idd, meer hierover: http://www.foxnews.com/story/0,2933,115806,00.htmlquote:Op donderdag 1 april 2004 14:49 schreef kLowJow het volgende:
[..]
"Aannemers".. Dat is een vertaling ja... Maar waarschijnlijk niet de vertaling die hier op zijn plaats is.
[..]
Bron: www.bbcnews.com
Hm, ongewapende burgers in dienst van een bedrijf wat oa. deze diensten levert:quote:Op donderdag 1 april 2004 15:00 schreef zakjapannertje het volgende:
idd, meer hierover: http://www.foxnews.com/story/0,2933,115806,00.html
http://home.hamptonroads.(...)9
Een beveilingsbedrijf met overheidscontracten voor het trainen van special ops personeel. Klinkt meer als een bedrijf wat het vuile werk doet waar het leger zich niet mee bezig wil of mag houden.quote:Privately owned Blackwater USA's range of services include providing firearms and small-groups training for Navy SEALs (search), police department SWAT teams (search) and former special operations personnel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |