abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 mei 2004 @ 08:10:36 #121
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19438349
voor de mensen die het zich nu afvragen:
http://members.home.nl/pm3/recepten/recept207.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_19750964
A.S. Zaterdagavond zijn we van plan om hier te gaan eten :
http://www.iens.nl/restaurantsVan/Utrecht/restaurant.htms?r=4448
http://www.dinnersite.nl/restaurant/?RN=39308&lng=

U hoort nog van ons
pi_19751363
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 12:34 schreef Bluezz het volgende:

U hoort nog van ons
Dat is op 10 meter van SCH's huis
  woensdag 9 juni 2004 @ 13:43:28 #124
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_19752765
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 12:51 schreef SCH het volgende:

Dat is op 10 meter van SCH's huis
Dus na afloop even koffie met... bij SCH scoren?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_19753220
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 13:43 schreef golfer het volgende:

Dus na afloop even koffie met... bij SCH scoren?
Lekker
Koop je dan wel ff een flesje schambucca?
  zondag 13 juni 2004 @ 15:14:21 #126
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_19856793
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 12:34 schreef Bluezz het volgende:

U hoort nog van ons
Na een tijdelijke recensie-pauze is er weer eentje:
De recensie van Restaurant MaS, Schalkwijkerstraat 28 in Utrecht.

Entourage
In dit prachtige, buiten het centrum gelegen stukje Utrecht is MaS een beetje trendy ingericht: houten tafels bekleedt met metaal, strakke moderne houten stoelen, die na verloop van tijd wat hard zitten, verlichting die groen-modern is getint en hanglampen die retro-jaren60 aandoen.
Tafeltjes die net even teveel op elkaar staan.
Beneden een bar waar het bedienend personeel (2 vrouwen, 1 man) achter vandaan komen.. Een trap naar boven, waar op die verdieping nog een aantal tafeltjes staan en waar zich ook de open keuken bevindt waarin 1 kok, 1 hulpkok en een afwashulp zich in de hitte moeten manoeuvreren , pal tegenover de overigens ultraschone toiletten, beetje vreemde combinatie.

Een echte menukaart is er niet: je krijgt een houten doosje met daarin geplastificeerde kaartjes met 8 voorgerechten en 8 hoofdgerechten.
( De kaartjes met de nagerechten zouden later ook in een ander gekleurd doosje verschijnen.)
Een soort kwartetten met de gerechten dus om uiteindelijk wat kaartjes met jouw keuzes over te houden.
Een wijnkaart ontbreekt helemaal. Als je een wijn wilt kiezen, word je verwezen naar een wijnrek waaruit je dus je keuze schijnt te moeten doen.

Voorgerechten

Na allereerst een amuse die bestond uit een op een Japanse soeplepel gedrapeerde komkommerreepjes met een stukje tonijnfilet met daarop een gembergel, kregen we uiteindelijk nadat er ook brood met boter, olijfolie en basalmico-azijnmengsel op tafel werd gezet, na bijna 1 uur ons voorgerecht:

Bluezz had gekozen voor een gerecht dat buiten de kaart(jes) nog mondeling werd aanbevolen:
Hollandse nieuwe haringtartaar vergezeld door een (namaak) kaviaar/citroen mousse en een gebakken cocquille St. Jacques.
De mousse en de cocquille waren prima, alleen de harde rauwe smaak van de haring was niet echt een goede combinatie bij dit gerecht.

Golfer koos uit de voorgerechtkaarten voor de zeeduivel, vergezeld met Hollandse garnalen en begeleid door een krabbouillon.
Een uitstekende zeeduivelfilet, heerlijke Hollandse garnalen en de warme krabbouillon werd ter plekke uit een theepot over het gerecht geschonken.
Een oog- en mondstrelend voorgerecht, dat met name door de echte krabbouillon de smaakpapillen streelde.

cijfer voorgerechten: 8,5

Hoofdgerecht

Bluezz koos voor de Noordzee tongfilet.
Het waren 2 grote stukken tongfilet, voorzien van dunne plakjes ECHTE truffel op een bedje van aardappelpuree en vergezeld door asperges, een gekookt bosuitje en lekkere zeekraal in een (iets te weinig) romig sausje.
Perfect gebakken tongfilet, heerlijke truffel en prima groentes. De aardappelpuree was nogal machtig, dat was jammer, maar desondanks een voortreffelijk stukje kookwerk van de kok.

Golfer koos voor de zeewolf, een mooi dik stuk perfect gestoomde zeewolf die lag in een heerlijk sausje van citroen met (namaak) kaviaar met peultjes, asperges, haricot verts en krielaardappeltjes, ook allemaal heerlijk van smaak en een streling voor het oog.

cijfer hoofdgerechten 9

Na ongeveer drie kwartier gewacht te hebben kregen we dan eindelijk de nagerechten…

Nagerechten

Bluezz liet zich verleiden tot een gin-tonic schaafijs wat in een longdrink glas zat, en er omheen vers fruit, aardbei, framboos en chutney in een heerlijke frisse vruchtensaus.
Golfer koos voor de bijzondere smaaksensatie van salmiakparfait, met gekonfijte aardbeien, verse frambozen in een heerlijk vruchtensausje.

cijfer nagerechten 8

De wijn

Bij binnenkomst koos golfer voor een glas witte Gascogne, Bluezz koos een glas witte droge Chardonnay, waarvan we later een hele fles (Domaine du Sarret) bij het eten van bestelden.

conclusie
MaS heeft een prima kok en de presentatie van het geheel is ook mooi, maar qua aantal tafeltjes neemt de bediening te veel hooi op hun vork. Lange wachttijden tussen de gerechten door (uiteindelijk hebben wij 3,5 uur over 3 gerechten gedaan). Nadeel is ook dat de bediening geen “eigen” tafels heeft, wat soms tot gevolg heeft dat er drie keer door verschillende personen tussendoor gevraagd wordt “of het gesmaakt heeft”.
Nog een minpuntje is het ontbreken van een overzichtelijke wijnkaart en een schoonheidsfoutje was dat wij de door ons bestelde fles wijn al geopend geserveerd kregen i.p.v. hem aan de tafel te ontkurken.

Uiteindelijk waren wij, zonder de gebruikelijke koffie en likeur, voor dit alles € 105,00 kwijt.

overall-oordeel
Kwaliteit van het eten: 8,5
Entourage: 7,5
Bediening: 7,5
Prijs/kwaliteit: 7,5
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_19857095
Dat heel erg lange wachten lijkt me erg vervelend, maar ik begon te watertanden van de beschrijving van de gerechten. Dat zit dus wel goed

Je hebt de entourage wel beschreven ("trendy"), maar vond je het ook leuk/gezellig/kil/knus/te trendy etc.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_19857514
Hoe was de nazit eigenlijk?
  zondag 13 juni 2004 @ 17:26:51 #129
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_19859743
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:30 schreef Isabeau het volgende:
Dat heel erg lange wachten lijkt me erg vervelend, maar ik begon te watertanden van de beschrijving van de gerechten. Dat zit dus wel goed

Je hebt de entourage wel beschreven ("trendy"), maar vond je het ook leuk/gezellig/kil/knus/te trendy etc.
Wel gezellig (huiskamer-achtig bij binnenkomst). Later toen het helemaal vol zat, beetje te druk qua geroezemoes.

En SCH, de nazit was helemaal goed.
we hebben bij SCH, die om de hoek van MaS woont, even een afzakkertje gehaald
Poef.....gone! ©golfer
pi_19860400
Hoe was de entourage bij SCH, de bediening en de kwaliteit van het afzakkertje?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_19862003
quote:
Op zondag 13 juni 2004 17:56 schreef Isabeau het volgende:
Hoe was de entourage bij SCH, de bediening en de kwaliteit van het afzakkertje?
De entourage is prima, trendy ligbank, mooi glaswerk er is zelfs een kelder aanwezig
De bediening had een mooie wijn uitgezocht, doch het ontkurken vereist toch nog wat meer oefening.. de voor de gelegenheid opgetrommelde levende harige kussens deden goed hun werk.
Het beloofde toetje wat later gepresenteerd zou worden is alleen niet op komen dagen
pi_19863703
quote:
Op zondag 13 juni 2004 19:16 schreef Bluezz het volgende:
Het beloofde toetje wat later gepresenteerd zou worden is alleen niet op komen dagen
Jawel hoor
pi_20531923
Vooraankondiging :

Vanavond rond 19 uur worden we hier verwacht

http://www.restauranteggie.nl/index.html

http://www.dinnersite.nl/(...)l#beoordelingsblokje
  zaterdag 10 juli 2004 @ 16:05:11 #134
45206 Pietverdriet
pi_20531990
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:01 schreef Bluezz het volgende:
Vooraankondiging :

Vanavond rond 19 uur worden we hier verwacht

http://www.restauranteggie.nl/index.html

http://www.dinnersite.nl/(...)l#beoordelingsblokje
Ahhh een antroposofisch restaurant
:-)
pi_20532022
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:

Ahhh een antroposofisch restaurant
Ik heb mijn geitewollen sokjes al opgezocht
  zaterdag 10 juli 2004 @ 16:11:38 #136
45206 Pietverdriet
pi_20532116
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:06 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik heb mijn geitewollen sokjes al opgezocht
Staan vast mooi bij je hoofddoekje en zweedse klompen.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 23:34:24 #137
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_20541423
De recensie:

Restaurant “Eggie”
Zie linkjes hierboven.

Entourage

Bestaat sinds nov 03, de naam komt van de achternaam van de eigenaresse, Egberts.

Het is een smal pandje in de Schoutenstraat, zijstraatje van het Neude.
Bij binnenkomst mogen we een tafeltje voor 2 uitkiezen.
Kleine houten tafels, lekkere zachte stoelen, aan de ene muur 2 van kleur veranderende lampen en op de ander muur de verschillende werelddelen in het wit geverfd.
Het ziet er prima uit.
De akoestiek is slecht.
Er is plaats voor 40 mensen, 2 (heel vriendelijke) vrouwen in de bediening, 1 kok, een hulpkok en een spoelhulp.

We beginnen bij binnenkomst met een Bulgaarse chardonnay, wat de witte huiswijn is, die te warm is.
Te lang is het wachten op de menukaart en het wel warme brood met pestomousse.

Het blijkt later op de avond als het restaurant vol zit, dat het echt te druk is voor het personeel, bovendien loopt de wachttijd op tot bijna een uur (!) tussen het hoofdgerecht en het nagerecht.

Voorgerecht

Golfer kiest de Fines de Claires oesters, die op een grote ronde met ijs gevulde schaal wordt geserveerd, bestrooid werd met groffe peper en natuurlijk voorzien van een uitknijpbare citroen.
Het geheel staat op een verhoogd rekje, het ziet er goed uit.
En de smaak ook prima.
Er zit een sausje bij, wat we niet echt kunnen thuisbrengen qua smaak.
Bluezz nam de gekaremelliseerde coquilles, salade van witlof en appel met een gember-limoendressing. De appel hebben we niet kunnen vinden, de rest was lekker.
cijfer voorgerecht 7,5

Hoofdgerecht

Golfer kiest de gebakken scholfilet gecombineerd met pittige gamba's en pomodori pasta.
Het gerecht blijkt te bestaan uit een grote berg pasta met daarop een miniscuul klein stukje scholfilet, vergezeld door 3 grote gamba’s. Wel netjes een vingerbakje erbij om de handen te reinigen na het pellen van de gamba’s, die overigens in het geheel niet pittig waren. Als enige groente erbij op het bord een aantal gepocheerde pomodori’s. Verder geen saus erbij. Een tegenvaller dus.

Bluezz bestelde als hoofdgerecht de gegrilde kalfsentrecote met risotto van parmezaan, pesto , copa chips en courgette tagliatelle. 2 kleine stukjes gegrillde entrecote (bij elkaar samen hooguit 100 gram) fantasieloos sausje van pesto erbij. Een kwak risotto onder het vleesgerecht dat, oh mode, weer eens in een torentje was opgebouwd en heel weinig courgette.
cijfer hoofdgerechten: een mager 6-je

Zoals al in het begin beschreven moesten wij daarna bijna een uur wachten op onze
Nagerechten

Bluezz had gekozen voor het kaasplankje, welke geen plankje bleek te zijn maar een bord met daarop 3 soorten kaas, die door de bediening niet werden benoemd, dus het is nog steeds gissen wat het voor kazen waren, vergezeld door het zelfde brood dat bij binnenkomst wordt geserveerd en daaromheen bestrooid met wat cashewnoten (???). Daarbij dronk ze een glaasje vintage-port.
Golfer nam als dessert een bosvruchtenterrine met rozenbottelsorbetijs. Daar kan men zich dus geen buil aan vallen, zo’n van te voren al klaargemaakt nagerecht. Niets bijzonders, niet verrassends aan.
cijfer nagerechten: 7

Bij de hoofdmaaltijd kozen we als wijn een droge witte Cotes de Languedoc, Picpoul du Pinet. Goed op temperatuur en droog en fruitig van smaak.
Na het lange wachten op ons nagerecht hadden we geen zin meer hetzelfde risico te lopen met het bestellen van koffie en hebben we dus maar de rekening gevraagd.
We waren voor deze, in onze ogen matige maaltijd, toch nog 102,90 euro kwijt en golfer, die absoluut geen grote eter is, had voor het eerst sinds vele restaurantbezoeken de neiging nog even door te gaan naar de McDonalds voor enige vulling.

Overall-cijfer: hoger dan een 6-je kunnen we niet komen
Wat ons betreft: Restaurant Eggie: EGNIE!

Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 10 juli 2004 @ 23:55:01 #138
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_20541879
Redelijk vernietigend Golfer.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_20543493
Ik snap ook niet waarom dat visrestaurant daar ter ziele is gegaan. Hoofjes had jullie vast beter kunnen bekoren. Ik droom nog wel eens over de zeekraal daar, al was het denk ik ook een restaurant wat niet veel hoger dan een 7 zou hebben gescoord, maar altijd beter dan dit.

Maar boontje komt om zijn loontje als jullie mijn adviezen in de wind slaan
pi_20543913
nog steeds niet bij de rode leeuw geweest
pi_20543925
quote:
Op zondag 11 juli 2004 01:59 schreef pascalheister het volgende:
nog steeds niet bij de rode leeuw geweest
De rode leeuw in ?
pi_20543946
quote:
Op zondag 11 juli 2004 02:00 schreef Bluezz het volgende:

[..]

De rode leeuw in ?
Terborg

http://www.deroodeleeuw.com/
pi_20543966
Lieve Pascal... voorlopig doen we alleen nog restaurantjes in Haarlem en Utreg, omdat het te lopen is en we nog langgggg niet uitgegeten zijn hiero
pi_20543992
quote:
Op zondag 11 juli 2004 02:04 schreef Bluezz het volgende:
Lieve Pascal... voorlopig doen we alleen nog restaurantjes in Haarlem en Utreg, omdat het te lopen is en we nog langgggg niet uitgegeten zijn hiero
lieve bluezz kom nou is een keer de kwaliteiten hier proeven in de achterhoek
pi_20548567
Leuke recensie en helaas niet best want ik zal daar nu niet meer naar toe gaan.
Ik waardeer jullie recensies trouwens enorm en heel erg bedankt daarvoor
Dus: vooral doorgaan!
  zondag 11 juli 2004 @ 12:35:26 #146
45206 Pietverdriet
pi_20548843
Vindt het cijfer nog hoog voor wat jullie kregen voor het geld.
  zondag 11 juli 2004 @ 12:36:28 #147
45206 Pietverdriet
pi_20548856
quote:
Op zondag 11 juli 2004 02:06 schreef pascalheister het volgende:

[..]

lieve bluezz kom nou is een keer de kwaliteiten hier proeven in de achterhoek
Wat?
De Stenen Tafel in Borculo?
pi_20549010
Ik vond een 7 voor de nagerechtyen ook te hoog gezien de beschrijving.
pi_20549297
Ik vertrouw die recensies voor geen meter - jullie horen nog wel hoe het er echt is.
pi_20549703
quote:
Op zondag 11 juli 2004 12:48 schreef Isabeau het volgende:
Ik vond een 7 voor de nagerechtyen ook te hoog gezien de beschrijving.
Ja, eigenlijk wel...
En idd vond ik dat we veel te veel geld kwijt waren voor dit alles
Nou ja.. er zit gewoon soms wel eens Egnie tussen, helaas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')