Wat zijn op macaronie lekkere variaties en hoe bewerkstellig je dat?
Maar staan er op het pakje geen recepten? Ik haal mijn variatie daar altijd vandaan
quote:Ja alleen die heb je op een gegeven moment wel gehad...
Op vrijdag 23 januari 2004 17:16 schreef Slarioux het volgende:
Maar staan er op het pakje geen recepten? Ik haal mijn variatie daar altijd vandaan
Macaronie laten koken, zout erbij en na het uitlekken in een pan duwen met veel kaas en ham er bij en roeren, daarna op je bort plempen en een guts ketchup eroverheen .
quote:Ketchup??
Op vrijdag 23 januari 2004 17:20 schreef jogy het volgende:
De beste macaronie nog steeds gewoon macaronie koken en geraspte kaas met stukjes ham erin en veel ketchupMacaronie laten koken, zout erbij en na het uitlekken in een pan duwen met veel kaas en ham er bij en roeren, daarna op je bort plempen en een guts ketchup eroverheen
.
Gadverdamme Jogy.
Neem dan gewoon een sausje van Grand Italia ofzo.
quote:Ik pak altijd curry
Op vrijdag 23 januari 2004 17:25 schreef schatje het volgende:
[..]
Ketchup??Gadverdamme Jogy.
Neem dan gewoon een sausje van Grand Italia ofzo.
quote:Je bedoelt natuurlijk zonder e
Op vrijdag 23 januari 2004 17:16 schreef Slarioux het volgende:
Macaroni is zonder i.
Maar als je mensen een plezier wilt doen: doe er geen groenten tussendoor, dat is ranzig in de tomatensaus.
quote:Of gehakt in tomatensaus, simpel
Op vrijdag 23 januari 2004 17:31 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Je bedoelt natuurlijk zonder e
.
Maar als je mensen een plezier wilt doen: doe er geen groenten tussendoor, dat is ranzig in de tomatensaus.
quote:Ja, dat is wel lekker. Heb ik gister zelf gemaakt
Op vrijdag 23 januari 2004 17:32 schreef schatje het volgende:
Of gehakt in tomatensaus, simpel.
quote:Oeh dat doe ik net even anders.
Op vrijdag 23 januari 2004 17:20 schreef jogy het volgende:
De beste macaronie nog steeds gewoon macaronie koken en geraspte kaas met stukjes ham erin en veel ketchupMacaronie laten koken, zout erbij en na het uitlekken in een pan duwen met veel kaas en ham er bij en roeren, daarna op je bort plempen en een guts ketchup eroverheen
.
gewone schouderham, dikke plak dan he, blokjes van snijden, uitje er bij, teentje knoflook, in de pan. Kerrie- en paprikapoeder er bij en dat dan even laten fruiten. Ondertussen kook je de macaroni die kwak je bij het prutje vlees en dan mik ik er gerapste kaas in en wat eieren en dan bak ik het nog even aan.
quote:Klinkt enorm lekker!
Op vrijdag 23 januari 2004 21:48 schreef moussy het volgende:
[..]
Oeh dat doe ik net even anders.gewone schouderham, dikke plak dan he, blokjes van snijden, uitje er bij, teentje knoflook, in de pan. Kerrie- en paprikapoeder er bij en dat dan even laten fruiten. Ondertussen kook je de macaroni die kwak je bij het prutje vlees en dan mik ik er gerapste kaas in en wat eieren en dan bak ik het nog even aan.
Ik vind pasta met rode saus echt het lekkerst, hier thuis krijg ik ook nog wel een met witte saus en varkanshaas stukjes enzo, verschrikkelijk culinair maar rode saus roeleert echt
Je hebt nodig;
- Een pakje spekjes
- 1 flinke ui
- 2 dikke plakken schouderham
- Een zakje geraspte kaas
- Macaroni
Macaroni koken, ondertussen de spekjes en de ui bakken, als die gaar zijn de schouderham (in blokjes gesneden) erin. Dan de gekookte macaroni erdoorheen roeren. Op het bord de kaas eroverheen. Klaar .
als je de pasta gekookt heb (niet te lang) laat dan niet al het water weglopen!
veel betere pasta heb je zo. geen plak pasta en je kan veel makkelijker je ingredienten er door halen.
sour cream door je pasta is ook lekker + nog veel meer natuurlijk.
ik vind de recepten op BBC i heel goed.
http://www.bbc.co.uk/food/recipes/
Uitje aanbakken, paprika, tomaat, bleekselderij en prei in kleine stukjes snijden en dan bij de ui doen. Dan 1 of 2 blikjes tonijn erdoor heen gooien en wat tomatenpuree en wat melk.
Laten koken tot het een saus is. Eventueel nog kleine stukjes olijf erdoor.
Dan samen met de macaroni in een ovenschaal doen. Plakken kaas erover en dat nog even laten smelten in de oven!
quote:heb het geprint
Op vrijdag 23 januari 2004 22:31 schreef Luchtbel het volgende:
Met tonijn en groente.Uitje aanbakken, paprika, tomaat, bleekselderij en prei in kleine stukjes snijden en dan bij de ui doen. Dan 1 of 2 blikjes tonijn erdoor heen gooien en wat tomatenpuree en wat melk.
Laten koken tot het een saus is. Eventueel nog kleine stukjes olijf erdoor.Dan samen met de macaroni in een ovenschaal doen. Plakken kaas erover en dat nog even laten smelten in de oven!
Smakelijk
quote:Ik heb even gekeken hoe ik het maak, vandaag gedaan
Op vrijdag 23 januari 2004 21:49 schreef QuietGuy het volgende:[..]
Klinkt enorm lekker!
Ik neem 3 plakken ham van een ons, pond macaroni, 2 uien, teentje of 2 knoflook, 1 zakje geraspte oude kaas, een bouillionblokje en 2 of 3 eieren.
Terwijl ik de macaroni kook (krap aan 8 minuten omdat het nog opgebakken moet worden) fruit ik de hamblokjes en gesnipperde uitjes. Ik mik er op de gok wat kerriepoeder en paprikapoeder bij (wat niet mag overheersen) dan gaat de knfolook er bij. Als dit allemaal een beetje aangebakken is doe ik er een scheutje water bij en verpulver ik het bouillionblokje in het prutje. Dit laat ik nog allemaal even staan pruttelen en intrekken en ondertussen staat de macaroni vast al wel uit te lekken.
Dit alles gooi ik in een grote pan en schep ik goed door met de kaas, eieren, prutje en macaroni. Dit schep je op hoog vuur goed door en laat je even aanbakken, zodat de kaas gaat smelten en het ei gaat stollen.
Op je bord mieteren en eten maar. Mijn dochter eet het het liefst met een beetje ketchup.
Deze hoeveelheid is voor 2 volwassenen, 1 grote en 1 kleine eter en een kind van 4, maar wij houden hier flink wat van over. voor kliekjes-dag
Rauwe eieren door macaroni?? Bedoelde hij/zij niet gewoon gekookte of gebakken eieren?quote:Op woensdag 7 april 2004 18:37 schreef Estranged_Dream het volgende:
Begreep het alleen op het laatste met die eieren niet helemaal,
heb ze dus maar rouw over de maceroni en kaas heengegooit,
gehusseld en toen nog ff laten staan en afentoe husselen.
quote:Op vrijdag 23 januari 2004 17:20 schreef jogy het volgende:
De beste macaronie nog steeds gewoon macaronie koken en geraspte kaas met stukjes ham erin en veel ketchup
Macaronie laten koken, zout erbij en na het uitlekken in een pan duwen met veel kaas en ham er bij en roeren, daarna op je bort plempen en een guts ketchup eroverheen.
Boursin, Zalm en Broccoliquote:Op donderdag 8 april 2004 13:38 schreef Ole het volgende:
boursin (of creme fraiche) , witte wijn en gerookte zalm.
Alleen opwarmen![]()
![]()
Of: groene groenten van iglo (zak), door de pasta, geraspte kaas.
Ow bah, smac vind ik zo smerig!quote:Op woensdag 7 april 2004 18:54 schreef teknomist het volgende:
In macaroni hoort natuurlijk smac
En 'n beetje foelie in 't water... geeft de macaroni (of om 't even welke pasta) een veel rijkere smaak...quote:Op donderdag 8 april 2004 17:39 schreef Vloris het volgende:
Nog een tip om de macaroni niet plakkerig te laten worden:
voeg naast een snufje zout ook een scheutje (olijf)olie toe, en als de macaroni gaar is (proeven) afgieten en even naspoelen met koud water. Hier schrikt de pasta van en dan plakt ie minder.
Om het weer wat op temperatuur te krijgen gooi ik het daarna nog even door de saus heen en op niet te hoog vuur nog even flink doorroeren/omscheppen.
Smullen maar![]()
quote:Op woensdag 7 april 2004 18:37 schreef Estranged_Dream het volgende:
Heb toenstrax het recept van moussy gemaakt
alleen met spek in blokjes gesneden extra erbij
en de knoflook weggelaten (lust mn ma niet)
Begreep het alleen op het laatste met die eieren niet helemaal,
heb ze dus maar rouw over de maceroni en kaas heengegooit,
gehusseld en toen nog ff laten staan en afentoe husselen.
Maar het was erg lekker![]()
Dat ei gooi ik er door om het wat smeuïger te maken.quote:Op zaterdag 24 januari 2004 19:24 schreef moussy het volgende:
Dit alles gooi ik in een grote pan en schep ik goed door met de kaas, eieren, prutje en macaroni. Dit schep je op hoog vuur goed door en laat je even aanbakken, zodat de kaas gaat smelten en het ei gaat stollen.
Ik heb toch liever fatsoenlijk vlees.quote:Op woensdag 7 april 2004 18:54 schreef teknomist het volgende:
In macaroni hoort natuurlijk smac
blikje smac worst er door heen is best lekker,doe het er ook altijd door heenquote:Op dinsdag 13 april 2004 13:00 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ik heb toch liever fatsoenlijk vlees.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |