Nou dat was helemaal niet netjes van me en ik zou het naar degene hebben moet brengen die over gevonden voorwerpen gaat.
Misschien was het van een arme brugklasser die helemaal ontdaan thuis komt omdat ie 10 euro is verloren
bla bla bla.....
Ik bedoel, als het nou 50 of 100 euro was zou ik het wel inleveren maar 10 euro
Vroeg me af of jullie het zouden hebben terug gebracht
[Dit bericht is gewijzigd door Aurelium op 23-01-2004 17:05]
[Dit bericht is gewijzigd door Salv op 23-01-2004 17:03]
als ik 50 euri vond werd ik gewoon nog zatter op dat schoolfeest. wat nou terugbrengen. kom je onder een steen vandaan? nooit gehoord van de verharding van de maatschappij
wantrouw iedereen, volgens mij is je vader jaloers omdat hij niks gevonden heeft
(pessimistisch bericht he )
En als het zo'n "arme" brugklasser is, moet ie maar niet met "zo veel" geld op zak lopen.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 17:02 schreef Poogie het volgende:
whahaha ik geef nog geen 10.000 euro terug als ik het zou vinden, moet diegene maar beter op z'n geld letten
quote:Een portemenee zou ik ook terug brengen. Vooral omdat het de verliezer zo irritant is als ie al zn pasjes enzo kwijt is. Maar wie ligt er nou wakker om 10 euro. Moet je het maar in je portemenee stoppen en niet in een ondiepe broekzak ofzo.
Op vrijdag 23 januari 2004 17:03 schreef Vampz het volgende:
Als ik zo een briefje zou vinden zou ik het niet terug brengen, maar een portomonee, daar bel ik wel de eigenaar van.
[Dit bericht is gewijzigd door Aurelium op 23-01-2004 17:06]
quote:idem
whahaha ik geef nog geen 10.000 euro terug als ik het zou vinden, moet diegene maar beter op z'n geld letten
quote:Hou dat tientje maar joh, heb hier toch wel meer
Op vrijdag 23 januari 2004 17:04 schreef Eibert_Tigchelaar het volgende:
Mooi, eindelijk m'n tientje gevonden!!
snoep
puutje weed
4 pilsjes
dus ja keuze snel gemaakt
houden die hap
als je het inleverd op school gaat de directie ervan naar een uitje
quote:Goedkoop uitje, of kleine school
Op vrijdag 23 januari 2004 17:07 schreef cyberbull het volgende:als je het inleverd op school gaat de directie ervan naar een uitje
...Of ik had gewoon mazzel.
Tegenwoordig hou ik ook alles wat ik qua geld vind
quote:ikke niet
Op vrijdag 23 januari 2004 17:00 schreef Aurelium het volgende:
Ik had vandaag 10 euro gevonden op school en had die meteen in mn zak gestopt om een paar biertjes extra te drinken op het schoolfeest vanavond. Ik vertelde net tegen mn pa dat ik die 10 euro had gevonden.Nou dat was helemaal niet netjes van me en ik zou het naar degene hebben moet brengen die over gevonden voorwerpen gaat.
Misschien was het van een arme brugklasser die helemaal ontdaan thuis komt omdat ie 10 euro is verloren
bla bla bla.....Ik bedoel, als het nou 50 of 100 euro was zou ik het wel inleveren maar 10 euro
quote:Ja, natuurlijk. Gewoon doen wat je moet doen. Geef nou zélf eens het goede voorbeeld ipv op iemand anders te fitten!
Ik had vandaag 10 euro gevonden op school en had die meteen in mn zak gestopt om een paar biertjes extra te drinken op het schoolfeest vanavond. Ik vertelde net tegen mn pa dat ik die 10 euro had gevonden.Nou dat was helemaal niet netjes van me en ik zou het naar degene hebben moet brengen die over gevonden voorwerpen gaat.
bla bla bla.....Ik bedoel, als het nou 50 of 100 euro was zou ik het wel inleveren maar 10 euro
ga ik echt nie teruggeven, scheelt weer 5 broodjes frikandel op school
Hup, mee naar "Gevonden voorwerpen" ermee.
Blijkbaar heb je dat geld niet hard nodig, anders had je het wel gehouden, dus of je het nou wel of niet hebt/had maakt niks uit.
Als je het wel nodig hebt... denk dan aan die ander die het ook misschien nodig heeft en van wie het is.
Voor de reacties boven mij... ga je schamen... maar lopen zeiken dat de maatschappij harder wordt, maar zelf wel een schamel tientje achterover drukken. (Is trouwens wel bijna Hfl. 25,- )
quote:Hebben modjes tegenwoordig geen normen en waarden meer? Ik dacht dat die een soort "voorbeeldfunctie" hadden en alles een beetje op het rechte spoor moesten houden.
Op vrijdag 23 januari 2004 17:11 schreef Slarioux het volgende:
3 pakjes peuken en een dubbeltje voor de lolly, houden!
quote:Ik denk al, wat duurt het lang..
Op vrijdag 23 januari 2004 17:04 schreef Eibert_Tigchelaar het volgende:
Mooi, eindelijk m'n tientje gevonden!!
Ik zou het ook gehouden hebben.
quote:Ik ben een afspiegeling van de maatschappij.
Op vrijdag 23 januari 2004 17:19 schreef Divel het volgende:[..]
Hebben modjes tegenwoordig geen normen en waarden meer? Ik dacht dat die een soort "voorbeeldfunctie" hadden en alles een beetje op het rechte spoor moesten houden.
zal wel aan mij liggen dan, en de FAQ wel niet goed gelezen hebben![]()
quote:zelden zo'n zwak excuus gezien.
Op vrijdag 23 januari 2004 17:22 schreef Slarioux het volgende:[..]
Ik ben een afspiegeling van de maatschappij.
ow ow, schandalig
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 17:31 schreef Slarioux het volgende:Sorry
schatjes,
ik
zal
me
voortaan
voorbeeldig
gedragen.
Lekker constructief. Je kan ook gewoon toegeven dat je misschien een inschattingsfout hebt gemaakt.
quote:Tief een eind dan lameass.
Op vrijdag 23 januari 2004 17:32 schreef Nazgul het volgende:
Wat een sloebers hier zeg.
quote:of je houdt gewoon ff je bek dicht en gaat wat nuttigs doen
Op vrijdag 23 januari 2004 17:33 schreef Fallen het volgende:[..]
Lekker constructief. Je kan ook gewoon toegeven dat je misschien een inschattingsfout hebt gemaakt.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 17:34 schreef Unknown_Drunk het volgende:
Tief een eind dan lameass.
Sloeber.
quote:Jij verlaagt je altijd tot het niveau van anderen?
Op vrijdag 23 januari 2004 17:02 schreef Salv het volgende:
Tegenwoordig is niemand eerlijk meer. Dus waarom zou je het terugbrengen? Als ik een koffer met een miljoen euro kwijt raak krijg ik hem nog geeneens terug, dus wat boeit die 10 euro.
quote:ooh.. touchy!
Op vrijdag 23 januari 2004 17:35 schreef Vampz het volgende:[..]
of je houdt gewoon ff je bek dicht en gaat wat nuttigs doen
Maar waarom gelijk zo'n grote mond? Val me dan in ieder geval op m'n woorden aan of kom met een argument.
quote:Zei onze eencellige betweter.
Op vrijdag 23 januari 2004 17:35 schreef Vampz het volgende:[..]
of je houdt gewoon ff je bek dicht en gaat wat nuttigs doen
quote:moet ik ook nog een argument geven? grappenmaker
Op vrijdag 23 januari 2004 17:40 schreef Fallen het volgende:[..]
ooh.. touchy!
Maar waarom gelijk zo'n grote mond? Val me dan in ieder geval op m'n woorden aan of kom met een argument.
quote:Lijkt me wel, aangezien je naar mijn mening gewoon in het rond loopt te blaten en mij nu ook nog een grappenmaker gaat noemen. Niet dat ik ook maar 1x grappig uit de hoek gekomen ben, maar goed... En zwaaien heeft weinig zin, je zinloze opmerking blijft staan. (ja, je kan editen...)
Op vrijdag 23 januari 2004 17:41 schreef Vampz het volgende:[..]
moet ik ook nog een argument geven? grappenmaker
Een portomonee zou ik wel terug geven, want daar staat vaak wel iets in waardoor je de eigenaar kan achterhalen.
kan dat geld goed gebruiken en sure, het asociaal, en als een van mn vrienden het verloren is geef ik het uiteraard wel terug... maar verder, het is altijd gekloot met geen geld voor dit, geen geld voor dat... als ik nou voor 1x es een keer geluk heb in mn leven ga ik dat niet weggooien
quote:Sorry, maar als je weet wie de eigenaar is van het geld en je het toch houdt, dan vind ik het diefstal. Snap ook niet dat je het geld dan zonder schuldgevoel kan uitgeven.
Op vrijdag 23 januari 2004 17:55 schreef LoggedIn het volgende:
al zou ik een portemonee met ¤5000 erin vinden, ik zou em nog niet terugbrengenkan dat geld goed gebruiken
en sure, het asociaal, en als een van mn vrienden het verloren is geef ik het uiteraard wel terug... maar verder, het is altijd gekloot met geen geld voor dit, geen geld voor dat... als ik nou voor 1x es een keer geluk heb in mn leven ga ik dat niet weggooien
quote:Want? Omdat jij vind dat ik een voorbeeld functie heb, en ik dat tientje simpelweg zou houden?
Op vrijdag 23 januari 2004 17:33 schreef Fallen het volgende:[..]
quote:Nee, omdat je reactie nogal overdreven was. Je hoeft je niet voorbeeldig te gedragen, maar je hoeft ook niet met een overdosis aan smilies doen alsof je je bedacht hebt. Ik zei ook "misschien".
Op vrijdag 23 januari 2004 18:16 schreef Slarioux het volgende:[..]
Want? Omdat jij vind dat ik een voorbeeld functie heb, en ik dat tientje simpelweg zou houden?
Uiteindelijk kan het mij niks schelen wat je wel of niet zou doen in zo'n situatie, maar het verweer dat je slechts een afspiegeling bent van de maatschappij vind ik.. euhm.. zwakjes.
quote:Dan zal ik maar ff eerlijk reageren: Ik bracht wat ik zou doen, namelijk het geld houden, op een overdreven manier. Vervolgens begon Divel over voorbeeldfuncties dus lul ik lekker mee over afspiegelingen vd maatschappij terwijl ik hem gewoon uitlach. Dan komen er meer mensen en overdrijf ik lekker met smilies. En toen maakte ik ineens inschattings fouten
Op vrijdag 23 januari 2004 18:22 schreef Fallen het volgende:[..]
Nee, omdat je reactie nogal overdreven was. Je hoeft je niet voorbeeldig te gedragen, maar je hoeft ook niet met een overdosis aan smilies doen alsof je je bedacht hebt. Ik zei ook "misschien".
Uiteindelijk kan het mij niks schelen wat je wel of niet zou doen in zo'n situatie, maar het verweer dat je slechts een afspiegeling bent van de maatschappij vind ik.. euhm.. zwakjes.
quote:Dat niemand eerlijk meer is, is absoluut geen argument om dan ook maar zo te handelen. Trouwens, wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.
Tegenwoordig is niemand eerlijk meer. Dus waarom zou je het terugbrengen? Als ik een koffer met een miljoen euro kwijt raak krijg ik hem nog geeneens terug, dus wat boeit die 10 euro.
quote:Ik zou het teruggebracht hebben. Want waar leg je de grens en wat zijn jouw normen en waarden?
Ik bedoel, als het nou 50 of 100 euro was zou ik het wel inleveren maar 10 euro
Als ik de gemiddelde reactie hier bekijk, is het triest gesteld met de waarden. En wat jullie allemaal vergeten, is dat hoe hoger de grens van normen en waarden komt te liggen, hoe hoger ook de extremen zullen zijn. Met extremen bedoel ik in dit geval 'incidenten' zoals ze de laatste tijd in het nieuws zijn. Maar dan staat iedereen ineens raar te kijken, alsof het 'zomaar' gebeurt. Voor degenen die het niet begrijpen, moeten nog maar eens goed nadenken over de slogan "de maatschappij dat ben jij".
quote:Je zou het niet op prijs stellen als je zelf een keer € 50,- verliest en je dan naar het politiebureau kan gaan om het op te halen omdat iemand niet zo vals was als jij?
Op vrijdag 23 januari 2004 19:08 schreef tiez het volgende:
sorry maarals ik geld vind gaat het me zak in !
hoeveel ik ook vind ik heb groote zakken dus das geen probleem!
quote:Terwijl ik m´n reactie zat in te kloppen wist ik natuurlijk dat ik in de minderheid zou zijn, en dat ik stront over mij heen zou krijgen. Maar van iemand die erop moet toezien dat de spelregels een beetje in acht worden genomen, had ik ff niet verwacht dat hij zelf ook geen fatsoensnormen heeft. Ik waardeer het overigens wél dat hij dat ruiterlijk toegeeft op FOK.
Op vrijdag 23 januari 2004 18:44 schreef Slarioux het volgende:[..]
Dan zal ik maar ff eerlijk reageren: Ik bracht wat ik zou doen, namelijk het geld houden, op een overdreven manier. Vervolgens begon Divel over voorbeeldfuncties dus lul ik lekker mee over afspiegelingen vd maatschappij terwijl ik hem gewoon uitlach. Dan komen er meer mensen en overdrijf ik lekker met smilies. En toen maakte ik ineens inschattings fouten
.
quote:Ik acht mezelf beleefder dan de gemiddelde Nederlander, maar een tientje verliezen, da's gewoon vette pech.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:09 schreef Divel het volgende:[..]
Terwijl ik m´n reactie zat in te kloppen wist ik natuurlijk dat ik in de minderheid zou zijn, en dat ik stront over mij heen zou krijgen. Maar van iemand die erop moet toezien dat de spelregels een beetje in acht worden genomen, had ik ff niet verwacht dat hij zelf ook geen fatsoensnormen heeft. Ik waardeer het overigens wél dat hij dat ruiterlijk toegeeft op FOK.
quote:Ik acht jou arroganter dan de gemiddelde Nederlander,
Op vrijdag 23 januari 2004 20:17 schreef Slarioux het volgende:[..]
Ik acht mezelf beleefder dan de gemiddelde Nederlander,
Ik heb trouwens ooit eens 100 guldentjes gevonden, naar moeders gegaan, en gebracht naar de winkel waar ik het had gevonden, en toen was net de vrouw die het had verloren er. Ik was weer FL. 10,- beloning rijker .
[Dit bericht is gewijzigd door TC03 op 23-01-2004 20:26]
quote:Dat zij men 10 jaar geleden bij 5 gulden. Nu is het 10 euro en wat is het over 10 jaar? Hoe moet de maatschappij er volgens jou dan uitzien?
Op vrijdag 23 januari 2004 20:17 schreef Slarioux het volgende:
Ik acht mezelf beleefder dan de gemiddelde Nederlander, maar een tientje verliezen, da's gewoon vette pech.
quote:*zei
Op vrijdag 23 januari 2004 20:33 schreef NewOrder het volgende:[..]
Dat zij men 10 jaar geleden bij 5 gulden. Nu is het 10 euro en wat is het over 10 jaar? Hoe moet de maatschappij er volgens jou dan uitzien?
Er bestaat ook nog zoiets als inflatie.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 17:06 schreef Rulin het volgende:
On drugs
Het is niet mijn geld dus wil ik het ook niet hebben. Ik zou ook graag zien dat iemand anders dat met mijn verloren geld deed.
quote:Ben ik ook.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:19 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Ik acht jou arroganter dan de gemiddelde Nederlander,
denk dat ik het tot een eurotje of 500 wel zou houden
Mocht ik een portemonnee vinden, dan is er iig nog een betere link naar de eigenaar, ook als er geen pasjes/rijbewijs e.d. in zouden zitten. Als de onfortuinlijke verliezer dan z'n portemonnee een beetje leuk kan beschrijven bij de cops, is dat iig al een beter 'bewijs' dat ie van hem is. Zeker als er een persoonlijke markering in het ding zit (verstandig om te doen!). Als er zooi als pasjes/paspoort/rijbewijs in zit, weet ik meteen zelf wie de eigenaar is en heb ik de politie niet nodig om het ding terug te bezorgen.
Maar los geld is van mij.
quote:Kan de politie weer lekker naar de Chinees. Hoe bewijst iemand of die 35 piek van hem/haar is? Hoe zou jij dat aanpakken als je naar het bureau gaat omdat je geld hebt verloren?
Op zaterdag 24 januari 2004 00:31 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik heb ooit 35 gulden gevonden en dat gewoon naar de politie gebracht.Het is niet mijn geld dus wil ik het ook niet hebben. Ik zou ook graag zien dat iemand anders dat met mijn verloren geld deed.
quote:Als je iets aangeeft als gevonden voorwerp bij de politie, zeg je er ook bij waar en wanneer je het gevonden hebt. En degene die iets veloren is, kan aangeven waar en wanneer hij allemaal geweest is.
Op zaterdag 24 januari 2004 02:58 schreef Henno het volgende:
Kan de politie weer lekker naar de Chinees. Hoe bewijst iemand of die 35 piek van hem/haar is? Hoe zou jij dat aanpakken als je naar het bureau gaat omdat je geld hebt verloren?
* XiChico verdiend maar E100,- p/m
quote:Omdat er niet iemand is (neem ik aan) die naar het politiebureau gaat. Om te zeggen dat de gevonden voorwerpen van hem zijn..
Op zaterdag 24 januari 2004 09:17 schreef Asskicker14 het volgende:
Maar dit snap ik dan dus niet, iedereen kan toch beweren dat het betreffende geld van hem/haar is, hoe kom je dan erachter van wie het werkelijk is?
quote:
* Fallen Topic weer in context plaats doe
Dus, 10 Euri's vinden op school... houden of terug brengen/inleveren?
quote:Als het geld is aangegeven bij de politie zal deze uiteraard toetsen of het verhaal van het 'slachtoffer' klopt met de informatie die de vinder heeft verstrekt.
Op zaterdag 24 januari 2004 09:17 schreef Asskicker14 het volgende:
Maar dit snap ik dan dus niet, iedereen kan toch beweren dat het betreffende geld van hem/haar is, hoe kom je dan erachter van wie het werkelijk is?
quote:Gewoon houden, moet ie et maar niet verliezen.
En wat is 10 euro nou anders gaat er vast wel iemand anders mee vandoor. Iedereen kan zeggen dat ie et kwijt is als ie 10 euro ziet liggen bij gevonden voorwerpen.
Koop dr maar bier voor
quote:Spreek voor jezelf, wil je?
Tegenwoordig is niemand eerlijk meer.
quote:Zwak hoor, om je daarachter te verschuilen. Waarom zou jij, als je het zogenaamd wel zo goed zou bedoelen, dan niet het goede voorbeeld kunnen geven? Waarom slechte dingen doen omdat anderen ze (naar jouw idee) ook doen? Als iedereen (misschien zelfs wel onterecht) zo denkt en zich om die reden dan maar niet zou gedragen, wordt het alleen maar erger niet waar?
Niet dat ik die 10 euro zou afgeven, maar mij interesseert het gewoon geen reet. Als ik zin heb om iemand te helpen doe ik dat, heb ik daar geen zin in doe ik het niet. Maar ik klaag ook niet over normen-en-waarden verval en loop niet continu te roepen "waar gaat het heen!"
(Heb overigens wel eens een volle portemonnee die bij het uitstappen op de stoel in bus was blijven liggen netjes teruggegeven. Nog half achter eigenaar aangerend, aangezien het bij de eindhalte was. Dus doen wat ik wil, houdt niet per definitie in dat ik perse alles voor mezelf zou moeten houden ofzo).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |