abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17064984
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 11:02 schreef Elanor het volgende:

[..]

Je moet nemen waar je trek in hebt...maar dan wel verstandig.

Heb je trek in zout neem dan bouillon ipv chips.
Heb je trek in zoet of een energiedip neem dan fruit ipv snoep.
Heb je honger neem dan een boterham met mager beleg meer.
Heb je een "hol" gevoel in je maag neem dan wat magere yoghurt.

Je lichaam geeft zelf wel aan wat het nodig heeft, het is alleen jouw taak om goede keuzes te maken. En als je honger hebt neem dan gewoon die boterham je komt er echt niet gelijk van aan en het zorgt ervoor dat je lichaam niet in spaarstand terecht komt; je hebt het blijkbaar gewoon nodig.
Let wel op dat je pas na 20 minuten het effect merkt van wat je eet. Denk dus niet na die boterham: ik heb nog steeds honger dus ik neem er nog 1 maar wacht 20 minuten dan pas krijg je het volle gevoel.

Ja, dat laatste heb ik inderdaad ook gemerkt! Ik zat vanmiddag na 3 boterhammen nog lang niet vol en had er nog wel 5 opgekund voor mijn gevoel Maar een tijdje later merkte ik idd dat ik helemaal geen honger meer had.

Ik heb overigens gewoon lekker bammetjes met pindakaas gegeten hoor, daarop doe ik het gewoon veel beter dan op bv jam, vandaag kon ik het weer makkelijk volhouden en gister was het een ramp na die jamlunche. Ik verbrand zo onwijs veel dat die pindakaas echt niet dikmaakt maar ik het allemaal verbrand.

pi_17065086
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:54 schreef imago het volgende:
heaven7, ik verbaas me er soms een beetje over dat jij zo vaak advies vraagt! En dat bedoel ik niet onaardig, maar omdat je al vaker bent afgevallen, had ik wel verwacht dat je minder onzeker zou zijn over wat je wel en niet "mag". Ik denk dat je ook een beetje op je eigen gevoel moet leren vertrouwen wat dat betreft: je eet-stijl moet wel bij je passen, en je moet leren luisteren naar wat je lichaam nodig heeft
Ja sorry, ik weet het. Ik vind het alleen moeilijk vast te stellen wat ik nou eigenlijk mag om toch af te vallen. Sommige mensen zijn namelijk ook dik van gewoon teveel eten en niet eens zozeer van snoepen enzo.. kijk, ik vind en ik weet dat ik het met 4/5 boterhammen een dag moet redden dus als ik dan (zoals gister) enorme honger zit te leiden dan wordt ik onzeker en voel ik me slecht omdat ik het gewoon moet kunnen op 5 boterhammen. Maar misschien juist omdat ik zo met (niet) eten bezig ben heb ik honger ofzo?
pi_17068020
Dat is ook mijn ervaring. Hoe meer je over eten denkt, hoe meer je ook wil eten. Tijdens mijn tentamenweek at ik maar 2 boterhammen per dag en een beetje avondeten en ik had absoluut geen honger en was zo druk met leren dat ik er niet eens aan dag. Maar nou verbrand je met leren natuurlijk ook vrij weinig.
pi_17069324
Ik moet gewoon leren er niet dag en nacht mee bezig te zijn. Als ik niet lijn bedenk ik me vaak na een aantal dagen dat ik de laatste dagen nog helemaal niks gesnoept heb. Dat gaat dan met gemak omdat ik niet lijn Maar het ook niet mis.

Nu mag ik echt absoluut NIET en dan wil je juist wel en ben je (althans, ik) er constant mee bezig.

Heel vermoeiend

Maar ik heb vanavond geen vlees gegeten, omdat ik beenham niet lekker vind, en heb net een bakje magere yoghurt met zoetstof en een handje muesli genomen. Dat kan wel in mijn optiek, helemaal omdat ik geen vlees heb gehad..

pi_17081733
WOENSDAG WEEGDAG!

Bij mij is er deze week slechts 0,1 af, maar dat is beter dan niks natuurlijk

Imago (1m76) (21.2) was 68,3 kg, is nu 65,8 kg en wil graag iets van 63 kg wegen -2,5

Overgewicht.nl doet het vandaag niet, maar hier kun je je BMI bijvoorbeeld ook laten uitrekenen, op zelfs 15 cijfers achter de komma

[Dit bericht is gewijzigd door imago op 11-02-2004 10:51]

Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_17081734
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:17 schreef heaven7 het volgende:
Ik moet gewoon leren er niet dag en nacht mee bezig te zijn. Als ik niet lijn bedenk ik me vaak na een aantal dagen dat ik de laatste dagen nog helemaal niks gesnoept heb. Dat gaat dan met gemak omdat ik niet lijn Maar het ook niet mis.

Nu mag ik echt absoluut NIET en dan wil je juist wel en ben je (althans, ik) er constant mee bezig.

Heel vermoeiend

Hmmm, klinkt bekend! In het begin was ik er zo mee bezig dat ik geen drop meer mocht, dit niet, en dat niet... dan vergeet je even dat er nog heel veel is wat je wel mag!
De wetenschap dat mijn lichaam een stuk gezonder is, sinds ik beter eet doet ook al heel veel.
Vroeger had ik vaak blaasonsteking, verkoudheden, voorhoofdholteontstekingen.... doordat ik met mijn lichaam bezig ben, ben ik kleine afwijkingen ook eerder op het spoor, en nu, na ruim anderhalf jaar 'lijnen' wordt het ook gewoonte.
Ik weet wat ik wel en niet kan hebben. Maar soms is het nog lastig om je er aan te houden

Weegdag vandaag.... 62 kilo.... het is nog erger geweest, dat eeuwige vocht maakt het niet makkelijker.
Maar maandag had ik een broek aan die ik een tijd geleden niet meer paste, dus het gaat vooruit!

pi_17081762
Oh ja, regeltje vergeten
wendy-tje (1m60) (24,2) was 64 kg, is nu 62 kg en wil graag 58 wegen -2
pi_17082899
Geen idee hoe dat lijstje werkt, ook even geen tijd om me erin te verdiepen. Wie weet kan iemand het kort uitleggen.

Maar ik ben nu 63,8 kilo en het gaat hier NIET lekker.

pi_17083074
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 11:44 schreef Kleintje het volgende:
Maar ik ben nu 63,8 kilo en het gaat hier NIET lekker.
Komt dat door het (willen) afvallen of ook door andere zaken die nu spelen? Als je namelijk veel aan je hoofd hebt, is het moeilijk om je ook nog intensief bezig te houden met afvallen. Dan is het al heel wat als je op hetzelfde gewicht blijft.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_17085012
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 11:52 schreef YPPY het volgende:

[..]

Komt dat door het (willen) afvallen of ook door andere zaken die nu spelen? Als je namelijk veel aan je hoofd hebt, is het moeilijk om je ook nog intensief bezig te houden met afvallen. Dan is het al heel wat als je op hetzelfde gewicht blijft.

Komt door het willen afvallen en allerlei andere zaken.
Je kent het verhaal van Partylady, mijn vriendinnetje.
En al het steunen van haar eist ook zijn tol.
Zij denkt nu helemaal niet aan gezond eten en ja, als zij chocola eet... dan moet ik ook
pi_17085510
Hoe gaat het met je fotos Kroeltroel? We zijn natuurlijk wel benieuwd!
Die kwark hadden ze bij ons niet (super de boer), wel veel andere soorten, maar dat was ook veel. Kwark is niet zo erg ongezond, maar als je een hele bak eet, is het nog niet echt handig. En ik zou het dan helemaal opeten. Dus ik heb het maar niet gekocht.
Fijn dat het feestje zo goed ging! Succes met het etentje.

Wij hadden een vreselijk ongezonde kantine op de middelbare school. Er was heel veel snack en snoep te krijgen, maar er was zelden fruit. De school lag ook vlak bij een snoepwinkel (tussen de hoofdgebouw en de dependance). In de zomer stond er vaak een ijsboer voor de poort. Toch ben ik toen niet aangekomen, maar juist afgevallen (toen ik flink ging groeien). Ik turnde, danste, zwom en fietste veel en ik had geen geld voor snoep. Dat geen geld hebben is echt handig.

Goed dat je een springtouw hebt gekocht Timo! Touwtje springen is gezond en goed voor je conditie (en vermoeiend ). Heb je dan wel begeleiding bij het sporten op je werk of weet iedereen al hoe alles werkt?

Nog gefeliciteerd Together-Alone!

Gefeliciteerd ansjela, we zien je over lange tijd wel weer terug dan.

Welkom in dit topic Kaensterle. Wat doe je met het fitnessen?

Goed dat je die cake niet op hebt Heaven7. Heb je weleens cake gebakken? Toen ik dat de eerste keer had gedaan, ben ik zo geschrokken van de hoeveelheid boter die erin moest dat ik nu zelden meer cake eet.
Als ik honger heb, eet ik ook veel fruit. Het helpt toch wel iets. Een tijd geleden vertelde je dat je misschien zou gaan sporten met een vriendin die hier ook postte (emmy toch?). Is dat nog gelukt?
We hebben juist dit topic voor degenen die alleen af willen vallen voor het mooie. We zijn hier allemaal al gezond en we willen allemaal gewoon nog wat slanker en mooier worden. Daarom passen je twijfels wel hier, maar niet in het andere topic.
Ik vind het wel moeilijk om je advies te geven over wat je wel of niet kunt eten. Iedereen is anders en bij iedereen is de hoeveelheid energie die je op een dag nodig hebt weer anders. Voor mij was het een goed middel om alles bij te houden wat ik op een dag at, maar voor een ander is dat weer helemaal niks. Je beweegt wel veel op een dag, dus je moet wel genoeg binnen krijgen.

Leuk dat je misschien met ons mee komt doen lovegrrl! Jij hebt al heel wat ervaring en dat is mooi meegenomen. Jammer dat je in de zomervakantie wat een bent gekomen. Ben je toen minder gaan sporten? Of meer gaan feesten?

Gelukkig is er toch iets af imago, dan heb je toch goed nieuws.

Wat leuk dat je merkt dat je gezonder bent wendy-the.

Ik kan me voorstellen dat het met PL nu energie vreet Kleintje en dat de verleiding heel groot wordt om met haar mee te doen. Dat hoeft toch niet meteen vreselijk slecht te zijn? Het valt haar vast niet op als je langzamer eet dan zij of toevallig net voordat je haar zag al veel gegeten had. En dat je een keer extra gaat paardrijden valt vast ook niet op. Ze mag blij zijn met een vriendin als jij.

O ja, update. Er is een halve kilo af. Nog drie kilo en dan heeft mijn vriendje belooft dat hij mee gaat winkelen.
En een nieuwe regel:
Yppy (1,72) (23) was 95,0 kg, is nu 68 kg en wil graag 65,0 kg wegen. -27

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_17085984
Confidential (1,64) (22,2) was 67,0 kg, is nu 59,8 kg en wil graag 59,0 kg wegen. -7,2

Weer even in een mentale dip - mijn hele lichaam schreeuwt om chocolade maar ik geef er vandaag niet aan toe. De afgelopen dagen wel een paar keer bezweken, maar omdat ik denk dat het puur psychisch is (hell knows why) blijf ik er nu weer vanaf... (het helpt wel wat dat ik straks naar de tandarts moet - dus tot dan lukt het zeker). Die laatste onsjes... en dan krijg je van die mensen in je omgeving die zeggen: je bent al zover gekomen, laat die laatste beetjes toch zitten... ja maar ik heb nog nooit zo'n streef gehaald en deze keer zal het lukken!

-- support bacteria, it's the only culture some people have --
pi_17086161
Nah, dat vind ik dus ook! "Je was veeeel dikker" Ja, nou en Eerst was mijn streefgewicht 65 en nu ik dat behaald heb wil ik nog een stapje verder, ik zie hier en daar nog wat vet wat best wegkan.
En ik vind het zo makkelijk om vroegtijdig te stoppen, die laatste onsjes moeten er toch ookwel vanaf kunnen

Ik wil 60 wegen, al denk ik niet dat dat haalbaar is Ik ben stevig gebouwd en ben nooit dun geweest..

Maar kom op Rian, die 4 kilo, dat moet toch kunnen?? Er zijn mensen die het veel moeilijker hebben (gehad) Denkt aan YPPY en die stomen ook door, dus dan moet ik het ook kunnen.

Vandaag weer een rotdag, half 9 opgestaan en nu al 5 boterhammen naar binnen gewerkt en ik zou nog steeds een paard opkunnen Wel het liefst een zoet paard dan

Maar ik ga zometeen oppassen, ik hoop dat dat voor de nodige afleiding zorgt en nu duik ik even onder de zonnebank. Lekker warm.

woensdag 11 februari 2004 @ 14:28:56 #214
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_17087712
Ik was het haast vergeten Yppy

Hier het resultaat:
- 9,5 kg
- 10 cm taille
- 8 cm heup
En met een broek 'van toen'

Op naar de 73!!!!
pi_17087791
Jeetje Kroeltroel, bij jou is er ook al zoveel van af! Top!
pi_17087822
Jeetje Kroeltroel ookal zo'n mooie taille! Echt top hoor!
pi_17088526
Goed zo kroeltroel! Ziet er goed uit.

Wegens omstandigheden ben ik mij vandaag vergeten te wegen.
Morgen dan maar

pi_17092192
Die dips ken ik Confidential en het is altijd fijn als ze weer voorbij zijn. Hoe was het bij de tandarts? Ik denk ook dat het juist goed is om je streefgewicht te halen. Dan heb je voor jezelf het gevoel dat je het hebt gehaald. En je doet het tenslotte voor jezelf en niet voor anderen. Als zij daar moeite mee hebben, dan hebben ze pech.

Ik weet niet of ik het moeilijker heb heaven7. Ik heb een vriend die achter me staat, collegas die me steeds complimenteren en schoonouders die het ook prachtig vinden. Dat maakt het een stuk makkelijker. En daarbij had ik gewoon een ongezond gewicht. Het is niet leuk om over na te denken, maar ik zou daar waarschijnlijk eerder dood aan gaan. En dat vond ik geen leuk vooruitzicht. Als ik het nu moeilijk heb, kan ik kijken naar fotos van mezelf toen ik echt te zwaar was en dat is pas kortgeleden. Bij jou is het verschil veel minder groot en daarmee ook de noodzaak om af te vallen. Je bent al gezond en je hebt al een mooi figuur. Dan kan ik me voorstellen dat het voor jou moeilijker is jezelf te motiveren.

Hier wil ik ook nog even zeggen dat het er ontzettend mooi uitziet Kroeltroel.

Maandag was de tante van mijn vriendje jarig en iedereen zat taart te eten, behalve ik. Voelde toch wel erg stoer. Maar ik heb wel op 2 na alle schijfjes komkommer en op 3 na alle tomaatjes op.
Vanavond naar de verjaardag van mijn zusje, daar heb ik mooi de smoes dat ik net gegeten heb als ik niks wil. Dan gaan ze ook niet zo aandringen. En daar hebben ze vast komkommer en wortelbolletjes op tafel staan.

*OUD heilige*
pi_17093375
Oh heeeeeeeeerlijk, wortelen

Bah.. dan eet ik liever niets..

Je hebt misschien wel gelijk dat het moeilijker is om me te motiveren YPPY maar ik vind het zo slap van mezelf dat ik het niet eens 1 week goed volhoud en er maar 4 kilo afmoet. Bovendien, als ik in de spiegel kijk dan zie ik geen mooi figuur Dus dat zou motiverend genoeg moeten zijn eigenlijk..

Ik had er vanmiddag even schoongenoeg van, heb nog een extra broodje chocopasta en 2 liga's gehad Nu voel ik me uiteraard slecht en zal proberen vanavond niks meer te eten Ook geen avondeten dus.. ja, heel slecht, ik weet het, maar voor 1 keertje kan ik het tochwel compenseren op deze manier?

pi_17094486
De tandarts was weer blij me te zien - hij wou zelfs m'n foto hebben (2x) en toch wil hij me pas over een half jaar weer zien...
pi_17094602
Ja, dat zei hij tegen mij ook maar mooi dat hij mij over een jaar pas weer ziet hoor

4 gaatjes plus 2 foto's (verspreid over 3 maanden) 162 euro+146 euro. De vuile, vieze uitzuiger!

Sorry voor het offtopic geklets Tandartsen zien mij dus niet vaker dan eens per jaar

pi_17095091
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 17:42 schreef heaven7 het volgende:

Ik had er vanmiddag even schoongenoeg van, heb nog een extra broodje chocopasta en 2 liga's gehad Nu voel ik me uiteraard slecht en zal proberen vanavond niks meer te eten Ook geen avondeten dus.. ja, heel slecht, ik weet het, maar voor 1 keertje kan ik het tochwel compenseren op deze manier?

Nee natuurlijk niet!

Kijk, als je nou vanmiddag zóveel gegeten had dat je daarmee evenveel voedingsmiddelen binnenkreeg als een volledige avondmaaltijd, dan had je het kunnen zien als "extra vroeg avondeten" en nu misschien wat over kunnen slaan.

Maar door nu geen avondeten te nemen, dwing je jezelf om een hele avond te overleven op 1 boterham chocopasta en 2 liga's. Naast dat dat veel te weinig is, krijg je op deze manier ook niks gezonds binnen. Je hebt bepaald eten ook gewoon nódig.

Tja, en als je nu niks eet, heb je morgen extra honger, en dan begint het weer van voren af aan.

Als je nou niet veel wil eten, ga dan gewoon voor een extra grote portie groente ofzo Is het nog gezond ook. En misschien stomme vraag, maar jij woont toch gewoon thuis? Pikt jouw moeder het als je zegt "ik heb al een boterham chocopasta op, dus nu eet ik niks?"

Ik hoop dat je dit allemaal nou niet verkeerd oppikt, het komt misschien hard over, maar dat is meer uit bezorgdheid!

pi_17095490
Uhm, Imago.. ik had voor dat broodje en die 2 liga's al 5! boterhammen op he!!

Nee, mijn moeder laat mij mijn gang gaan, ik ben ook oud en wijs genoeg om zelf zulke beslissingen te maken.

pi_17095702
Ook al heb je 5 boterhammen, 1 broodje en wat liga's op... toch is het verstandig wát avondeten te nemen al is het maar een grote schep groenten en wat magere toet. Je hebt immers je groenten ook nodig. Desnoods eet je dat wat later op de avond op.

En bedenk gewoon waarom het verkeerd is gegaan... heb je toch een extra boterham sochtends nodig? Heb je te weinig gedronken? En daar leer je weer van. Gewoon positief zijn en de volgende keer beter!

pi_17095805
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 19:00 schreef heaven7 het volgende:
Uhm, Imago.. ik had voor dat broodje en die 2 liga's al 5! boterhammen op he!!
En hoeveel vitamines heb je dan al binnen vandaag..?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')