In het begin had ik ook steeds honger, maar na een tijdje raakt je lichaam er aan gewend en dan heb je er minder last van en gaat het zelfs weg. Na een tijdje kon ik zelfs het serieuze hongergevoel onderscheiden van de 'lekkere trek' - iets wat ik daarvoor niet kon. Nu weet ik dat ik moet eten bij het ene hongergevoel, en dat ik het andere kan negeren. Ik weet niet goed hoe ik dat verder uit moet leggen...
Ik hoop dat je er wat aan hebt...
Ik denk dat ik morgen maar 2 stuks fruit meeneem naar het werk.. mag een banaantje ook eigenlijk? Het is fruit maar ik weet eigenlijk niet hoe "schadelijk" het nou wel of niet is. Ik eet gemiddeld 1 banaan per maand ofzo.
En een bouljonnetje (hoe schrijf je dat?) kan rond een uur of 4 ookwel ja.. want het is gewoon heel vervelend om zo'n hongergevoel te hebben terwijl je eigenlijk niks mag (van jezelf) Dan krijg ik echt een dipje en denk ik "ach wat, boeie met die lijn" maar zodra ik dan verzadigd ben voel ik me enorm schuldig en rot.
Nu ligt er een plakje cake beneden te wachten, mijn moeder zei dat hij heel droog was dus dat het wel kon maar ik doe het niet, ik weet zeker dat ik me dan helemaal superslecht ga voelen.
Ik mag niet meer eten vandaag. Ik heb 5 boterhammen, een paar chippies en een bord hachee met rode kool gehad en het moet goedzijn. Ik wil verdorie nu eindelijk wel eens een keer dat mooie lichaam.
quote:Oh, dat is ook een heel goed idee!
Op maandag 9 februari 2004 21:23 schreef Brighteyes het volgende:
Je zou ook een van die drie lunch boterhammen wat later kunnen eten. Zo verspreid je het geheel wat in je maag komt en ga je niet van helemaal vol naar helemaal leeg. Dus tussen de middag 2 en dan om een uurtje of 3, half 4 nog eentje.
Ik wou dat ik wat vindingrijker was Het is zo simpel maar ik denk er gewoon niet aan.
Ik wil me aan mijn eigen bedachte schema houden en als dat niet lukt heb ik echt het gevoel dat ik heb gefaald.. stom he. Ik moet wat ruimdenkender worden.
quote:Maar dat is met chips, patat en alle andere dingen ook zo
Op maandag 9 februari 2004 21:25 schreef Pandorah het volgende:
heaven7: als ik op een dag werk, neem ik ook fruit mee. Een appel voor de ochtend en een banaan voor rond een uur of 4. En zo schadelijk is een banaan ook weer niet hoor. Je moet er gewoon niet te veel van eten.
Wat je ook kan meenemen voor tussendoor is een plakje ontbijtkoek. Daar zit niet zo veel in, maar vult wel heel goed. Beter dat dan een handje chips denk ik altijd maar.
Gek trouwens he, dat het zo enorm op en neer gaat, vanochtend voelde ik me fantastisch.
Nogmaals, sorry voor het gezeur, ik weet dat ik niet moet klagen vergeleken bij de mensen met serieus overgewicht en dat dit alleen maar schoonheidsideaal is.
voel je niet schuldig als je een keertje teveel eet of snoept. En als je snoept, doe het dan bewust en geniet er extra van. Dat hielp bij mij nogal goed aangezien ik ook geen 'geheelonthouder' wil worden.
Succes in ieder geval en je zeurt helemaal niet hoor!
En nu trek ik me weer terug in het dieettopic
quote:Nog zo'n lieverd
Op maandag 9 februari 2004 22:00 schreef Kyara het volgende:
daarom is er ook dit topicvoel je niet schuldig als je een keertje teveel eet of snoept. En als je snoept, doe het dan bewust en geniet er extra van. Dat hielp bij mij nogal goed aangezien ik ook geen 'geheelonthouder' wil worden.
Succes in ieder geval en je zeurt helemaal niet hoor!
quote:zou het kunnen dat ze op een andere ondergrond staan?
Op woensdag 4 februari 2004 17:38 schreef heaven7 het volgende:
Ja, hier ookzo, de ene weegschaal zegt 65 en de andere 62.5Dus ik hou het maar op 64
Je kan misschien ook molkosan gebruiken, het is wel wat zuur maar als je dit tussen de maaltijden door drinkt. Vermindert het wel je hongergevoel.
Succes iedereen verder
quote:Wat is dat dan precies? Waar kun je het kopen en hoe duur is het? Is het niet schadelijk of mag je het niet gebruiken in combinatie met (bepaalde medicijnen bv)?
Op dinsdag 10 februari 2004 08:05 schreef jolene het volgende:
HEAVEN7:Je kan misschien ook molkosan gebruiken, het is wel wat zuur maar als je dit tussen de maaltijden door drinkt. Vermindert het wel je hongergevoel.
Succes iedereen verder
quote:Het is natuurlijk van dokter vogel, je hebt ook eigen merk van bijv. Kruitvat, het is melk en wei zuur, het moet niet schadelijk zijn en het moet helpen met een natuurlijk reinigen van je darmen (het is niet laxeerend) en het neemt je hongergevoel weg.
Op dinsdag 10 februari 2004 08:10 schreef heaven7 het volgende:[..]
Wat is dat dan precies? Waar kun je het kopen en hoe duur is het? Is het niet schadelijk of mag je het niet gebruiken in combinatie met (bepaalde medicijnen bv)?
quote:Smaakt het naar melk? Ik HAAT melk
Op dinsdag 10 februari 2004 08:15 schreef jolene het volgende:[..]
Het is natuurlijk van dokter vogel, je hebt ook eigen merk van bijv. Kruitvat, het is melk en wei zuur, het moet niet schadelijk zijn en het moet helpen met een natuurlijk reinigen van je darmen (het is niet laxeerend) en het neemt je hongergevoel weg.
quote:volgens mij iets van 4 a 5 euro, het gaat zeker meer naar karnemelk, je moet twee eetlepels vermengen in water.
Op dinsdag 10 februari 2004 08:20 schreef heaven7 het volgende:[..]
Smaakt het naar melk? Ik HAAT melk
Als het zoals karnemelk en yoghurt smaakt is het nog wel te doen
Heb je enig idee hoeveel zoiets kost? (Kruidvatmerk ik goed genoeg voor me denk ik).
quote:Hartstikke bedankt
Op dinsdag 10 februari 2004 08:23 schreef jolene het volgende:[..]
volgens mij iets van 4 a 5 euro, het gaat zeker meer naar karnemelk, je moet twee eetlepels vermengen in water.
Ik drink het zelf om tien uur/drie uur en 8 uur
quote:Ik hoor het wel hoe het gaat!
Op dinsdag 10 februari 2004 08:24 schreef heaven7 het volgende:[..]
Hartstikke bedankt
Ik ga zometeen direct even naar kruidvat.
quote:Ehmmm en waarom mag je maximaal 3 stuks fruit... Op dit moment eet ik namelijk 4 stuks fruit per dag waaronder ook nog eens een banaan (dus doorgerekend 5 stuks)
Op maandag 9 februari 2004 21:47 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens de regels van de EGA (een weight watchers-achtige club) staat een banaan gelijk aan 2 stuks fruit en je mag max 3 stuks fruit per dag, dus in principe zou je elke dat een banaan en iets anders mogen.
quote:Je moet nemen waar je trek in hebt...maar dan wel verstandig.
Op maandag 9 februari 2004 18:02 schreef heaven7 het volgende:
Mag ik even klagen en advies vragen?
Heb je trek in zout neem dan bouillon ipv chips.
Heb je trek in zoet of een energiedip neem dan fruit ipv snoep.
Heb je honger neem dan een boterham met mager beleg meer.
Heb je een "hol" gevoel in je maag neem dan wat magere yoghurt.
Je lichaam geeft zelf wel aan wat het nodig heeft, het is alleen jouw taak om goede keuzes te maken. En als je honger hebt neem dan gewoon die boterham je komt er echt niet gelijk van aan en het zorgt ervoor dat je lichaam niet in spaarstand terecht komt; je hebt het blijkbaar gewoon nodig.
Let wel op dat je pas na 20 minuten het effect merkt van wat je eet. Denk dus niet na die boterham: ik heb nog steeds honger dus ik neem er nog 1 maar wacht 20 minuten dan pas krijg je het volle gevoel.
quote:De EGA en de WW hebben een voedingspatroon opgesteld. Bij de WW mag je maar een bepaald aantal punten per dag en bij de EGA hebben ze limieten gesteld aan dingen. En dan is het dus niet mogen, maar moeten.
Op dinsdag 10 februari 2004 10:44 schreef pmponer het volgende:[..]
Ehmmm en waarom mag je maximaal 3 stuks fruit... Op dit moment eet ik namelijk 4 stuks fruit per dag waaronder ook nog eens een banaan (dus doorgerekend 5 stuks)
max 500 ml zuivel per dag.
max 3 stuks fruit waar van minimaal 1 uit groep 1
je moet 25 gr. vet per dag, dus bijv boter op brood, of mayo of slasaus
je moet 75 gram van de verplichte groenten per dag eten mag niet meer zijn, maar je mag het wel aanvullen met bergen andere groenten.
1 keer per week 50 gr. lever.
Niet meer dan 2 eieren per week.
Niet meer dan 3 keer kaas per week
Etc. etc. en die 3 stuks fruit is dus ook een van de regeltjes. Het zal wel te maken hebben met de suikers die ook in fruit zitten.
Ik merk trouwens van mezelf dat ik heel snel in de verdediging schiet als ik zie dat mensen in andere topics naar dit topic refereren, maar daarbij dus totaal geen idee hebben waar we hier nou eigenlijk mee bezig zijn. Misschien hap ik daar ook wel te snel op, maar volgens mij begrijpt iedereen elkaar nu weer wat beter gelukkig
Over het studentenleven: als ik zelf kook, gaat het gewoon goed en eet ik gezond. Maar in het kader van de financiën sla ik het niet af wanneer iemand aanbiedt om te koken, en dan ga ik dus ook niet zeuren en eet gewoon wat de pot schaft.
Kantines op middelbare scholen zijn ook slecht! Vroeger at ik er elke dag een kaassoufflé ofzo, niet normaal
Together-Alone, nog gefeliciteerd met je verjaardag! En ansjela met de zwangerschap. Wat gaaf!
heaven7, ik verbaas me er soms een beetje over dat jij zo vaak advies vraagt! En dat bedoel ik niet onaardig, maar omdat je al vaker bent afgevallen, had ik wel verwacht dat je minder onzeker zou zijn over wat je wel en niet "mag". Ik denk dat je ook een beetje op je eigen gevoel moet leren vertrouwen wat dat betreft: je eet-stijl moet wel bij je passen, en je moet leren luisteren naar wat je lichaam nodig heeft
Kaensterle gaat lekker snel met afvallen! Maar is dit ook een tempo dat je vol kunt houden? Niet dat je straks je motivatie kwijt raakt als het opeens wat langzamer gaat...
Ik kom nu trouwens weer vers uit de sportschool gerold, ben weer begonnen Volgens mij hebben ze de gewichten bij de fitness-apparaten zwaarder ingesteld, het ging moeilijk!! Maar dat geeft wel voldoening achteraf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |