quote:Hou wel in de gaten dat de WW vaak een maximum aantal grammen van dat spul aan houdt!
Op donderdag 5 februari 2004 20:44 schreef ansjela het volgende:
Ik eet 's morgens meestal magere yoghurt met een smaakje en speciale cornflakes met rozijntjes en van alles, met weinig vet. Op de verpakking stond dat ze dat ook bij de Weight Watchers aanraden. 's Middags eet ik 2 boterhammen met 17 + Leerdammer. Echt hele lekker kaas. En 's avonds gewoon warm, waarbij meestal groente en vlees. Tussendoor drink ik water en eet ik fruit. Dat moet eigenlijk wel een aantal weken vol te houden zijn.Ik heb trouwens besloten me op de weegschaal die het meeste aangeeft voortaan te wegen. Dan kan het altijd minder zijn
!!
Ik heb bij de EGA gelijnd, ook zoiets, en daar mocht je dus brinta of muesly of all bran 's ochtends, maar dan wel max 25 gram met max 250 ml yoghurt of melk.
En 25 gram is echt veel minder dan je denkt.
En zo was er laatst nog iets wat ik niet kon vinden. Dus ik vind het vrij lastig om het in te vullen. Ik eet gewoon wanneer ik honger heb. En dan wel verantwoord en ik snoep niet meer. Over 2 weken wilde ik gaan wegen. Als er dan niets af is.. ik ben altijd zo bang dat ik teleurgesteld wordt wanneer ik eens per week weeg.
quote:Wow, wat een goeie prestatie al joh! Hoeveel zou je nog kwijtwillen? Als je in het lijstje wil moet je even je gegevens doorgeven.
Op vrijdag 6 februari 2004 10:39 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Kan ik me hier ook aanmelden ik ben vorig jaar 12 kilo kwijt geraakt en na een pauze (dat werd me aangeraden) van 3 maanden wil ik weer verder gaan met de laatste kilo's
quote:Ja, want we doen ook in 1 week allemaal én gourmetten, én pizza eten, én naar de Mac, dat zie je wel!
Op vrijdag 6 februari 2004 13:11 schreef YPPY het volgende:
Ik las in een ander topic dat lurkers vinden dat we het weinig over sport en beweging hebben. Ik wil ze dan ook van harte uitnodigen om nieuwe onderwerpen aan te dragen die daarmee te maken hebben, zodat we het meer over sport kunnen hebben.
quote:k, komt ie...
Op vrijdag 6 februari 2004 13:11 schreef YPPY het volgende:
Ik las in een ander topic dat lurkers vinden dat we het weinig over sport en beweging hebben. Ik wil ze dan ook van harte uitnodigen om nieuwe onderwerpen aan te dragen die daarmee te maken hebben, zodat we het meer over sport kunnen hebben.
Ik ben zelf veel liever bezig met meer individuele sporten zoals hardlopen. De training samen met anderen is voor de gezelligheid. Ook denk ik dat het belangrijk is om een doel te stellen.
Ondanks mijn problemen met mijn bekken wil ik toch weer beginnen. Volgens de huisarts is er lichamelijk gezien niets meer mis, de pijn wordt veroorzaakt door de spieren.
Mijn doel is nu om met de batavierenrace (eind april) weer een korte afstand (3 a 4 kilometer) de kunnen lopen. Met een doel traint het immers fijner. Wat denken jullie, is dat haalbaar?
ik heb een hekel aan sport en dat wat ik wel leuk vind, kan niet (dansen zonder danspartner). Toch al 15,5 kilo kwijt zonder sportschool enzo.
Maar voor de zomer zal ik me toch wel aan de huis-tuin-en keuken oefeningen gaan wagen voor een strakkere buik.
dat was mijn bijdrage over sport.
Over sport:
Ik doe 1x in de week, ruim een uur, aan cardiofitness in het sportcentrum van de universiteit - dat kost maar ¤50 per jaar dus dat is nog wel te overzien. Meestal een half uurtje crosstrainer en dan nog wat roeien en spinning enzo. Ik vind het nooit leuk om te gaan, maar als ik bezig ben en erna dan voelt het altijd wel goed! Plus dat ik het inmiddels gewoon nodig heb mijn energie te verbruiken met lichaamsbeweging - anders gaat het humeur zienderogen achteruit...
Als ik student-af ben dan ga ik denk ik een crosstrainer aanschaffen voor een paar honderd euro. Dat heb je er met die sportschool abo's van tegenwoordig er idd zo uit en bovendien kan ik dan aan de gang wanneer ik wil! Misschien wordt het sportpark dan ooit nog wel eens uitgebreid met een spinningfiets (als ik tig kamers in m'n huis heb ).
Verder het gebruikelijke lopen en fietsen van hot naar her...
Veel valt er toch eigenlijk niet te vertellen over sport? We doen het en vinden het collectief niet echt leuk geloof ik... (en ik heb dit al een paar keer neergepend dacht ik zo).
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 21:14 schreef Confidential het volgende:
Leuk dat je weer terug bent Heaven7!Ik heb ook een soort 8-figuurtje rond mijn navel dat ik niet weg krijg Ingrid. Ik ben nu een begonnen met wat Pilates-oefingen en volgens die instructrice op de video's even creatief P2P uitoefenen heb ik het altijd fout gedaan... ze zegt dat je, als je je buikspieroefeningen doet, je navel naar je ruggegraat moet drukken omdat je anders je buik niet plat traint maar 'naar buiten' (of zoiets). Ach, eigenlijk vind ik het niet zo erg zo'n kussentje maar ik ga toch proberen of het wat strakker kan.
De oefeningen vallen lang niet mee, maar ik leer er zo langzamerhand steeds meer bij en volgens mij zijn ze wel effectiever dan degene die ik altijd deed (de gewone situp).Voor op brood heb ik fruitstroop ontdekt MaRySe, stroop van appels en peren. Het is gezond (en lekker), alleen natuurlijk niet als je al je boterhammen met dat spulletje besmeert. Volgens het streep je slank is stroop meen ik 5 hokjes. Als je dan daarnaast bijvoorbeeld slanke smeerkaas (2 hokjes), slanke kaas (3 hokjes), rookvlees (1 hokje per plakje) of kip (3 hokjes) neemt, dan heb je afwisselend en verantwoord gegeten volgens mij! 1 hokje is 10 kCal
Ik blijf toch nog wel even posten hoor YPPY, want volgens mij is het ook lang niet makkelijk om stabiel te blijven - je moet toch een soort van evenwicht vinden en je kunt niet ineens weer voluit gaan eten als je 'klaar' bent, het was toch levenslang.... En ik ben inmiddels aan het werken aan een gestroomlijnder geheel - zie boven
quote:Ik ben nu oefeningen van pilates aan het downloaden. Eens kijken of dat iets is.
Op woensdag 4 februari 2004 21:14 schreef Confidential het volgende:
Leuk dat je weer terug bent Heaven7!Ik heb ook een soort 8-figuurtje rond mijn navel dat ik niet weg krijg Ingrid. Ik ben nu een begonnen met wat Pilates-oefingen en volgens die instructrice op de video's even creatief P2P uitoefenen heb ik het altijd fout gedaan... ze zegt dat je, als je je buikspieroefeningen doet, je navel naar je ruggegraat moet drukken omdat je anders je buik niet plat traint maar 'naar buiten' (of zoiets). Ach, eigenlijk vind ik het niet zo erg zo'n kussentje maar ik ga toch proberen of het wat strakker kan.
De oefeningen vallen lang niet mee, maar ik leer er zo langzamerhand steeds meer bij en volgens mij zijn ze wel effectiever dan degene die ik altijd deed (de gewone situp).
quote:Oeps dat ging niet goed!
Op vrijdag 6 februari 2004 15:47 schreef Ingrid19 het volgende:[..]
Waar kan ik de oefeningen van Lurky vinden?
Ik heb er vast overheen gelezen!
Ik probeer telkens mijn buik-met-grote-broek-foto's te uploaden, maar er gaat iets mis Nou ja, ik probeer stug door!
Vanavond ga ik denk ik updaten, jullie zien het wel
wendy-tje: zelf ga ik ook liever hardlopen en/of steppen want dan kan je de tijden tenminste zelf bepalen. En het is inderdaad vrij prijzig als je dat gehang om die apparaten heen (heb ik zelf ook) niet leuk vindt!
Confidential: tja, zelf vind ik sporten wel weer leuk. Zo zie je maar: zo is iedereen weer anders .
Ik heb mijn folderwijken nog, mijn baan bij de bakker en als oppas waar ik ook de godganse dag aan het rennen ben en ik laat de hond uit en neem de trap ipv de lift en als ik moet fietsen (ergens heen) fiets ik lekker snel zodat ik tenminste wel het idee heb dat ik lekker bezig ben
Nee, ik ben geen verplicht sportvrouwtje. Ik vind zwemmen wel heerlijk overigens..
Ansjela (1,68) (22) was 62 kg, is nu 62 kg en wil graag 56 wegen. -0,0
Afvlif (1,88) (24,0) was 86,5 kg, is nu 84,7kg en wil graag 75,0 kg wegen. -1,8
Babbelz (1,78) (24,6) was 89,0 kg, is nu 78,0 kg en wil graag 70,0 kg wegen. -11,0
Chayenn (1,80) (23,1) was 80,3 kg, is nu 75,1 ( 42,3% ) kg en wil graag 68,0 kg wegen. -5,2
Confidential (1,64) (22,3) was 67,0 kg, is nu 60,1kg en wil graag 59,0 kg wegen. -6,9
Ereshkigal (1,70) (24,0) was 69,5 kg, is nu 69,5kg en wil graag 63,0 kg wegen. 0,0
Imago (1,76) (21,3) was 68,3 kg, is nu 65,9 kg en wil graag 63,0 kg wegen. -2,4
Kiezel (1,80) (23,0) was 75,0 kg, is nu 74,5kg en wil graag 69,0 kg wegen. -0,5
Kleintje (1,63) (24,2) was 67,6 kg, is nu 64,4kg en wil graag 58,0 kg wegen. -3,2
Kontiki (1,83) (24,4) was 84,5 kg, is nu 81,8kg en wil graag 78,0 kg wegen. -2,7
Kroeltroel (1,83) (24,0) was 90,0 kg, is nu 80,5kg en wil graag 73,0 kg wegen. -9,5
Kyara (1,68) (22,9) was 80kg, is nu 64,5 kg en wil graag 62,0 kg wegen. -15,5
Liejannuh (1,79) (24,5) was 85,0 kg, is nu 78,4kg en wil graag 75,0 kg wegen. -6,6
Lurky (1,64) (24,4) was 80,0 kg, is nu 65,5kg en wil graag 62,0 kg wegen. -14,5
Maryse (1,74) (23,1) was 70,0 kg, is nu 69,0kg en wil graag 60,0 kg wegen. -1,0
miesjuh (1,65) (23,1) was 65,0 kg, is nu 63,0kg en wil graag 56,0 kg wegen. -2,0
miss_cee (1,68) (24,1) was 67,2 kg, is nu 68,0kg en wil graag 56,5 kg wegen. 0,8
Mookdeliefste (1,70) (22,1) was 64,0 kg, is nu 64,0 kg en wil graag 60,0 kg wegen. 0,0
M1RR1E (1,63) (22,0) was 59,0 kg, is nu 58,5kg en wil graag 55,5 kg wegen. -0,5
Pauline (1,70) (24,2) was 70,0 kg, is nu 70,0kg en wil graag 65,0 kg wegen. 0,0
Shantee (1,73) (22,7) was 70,0 kg, is nu 68,0kg en wil graag 60,0 kg wegen. -2,0
Shark.Bait (1,92) (23,6) was 89,0 kg, is nu 87,0kg en wil graag 81,0 kg wegen. -2,0
Spargo (1,65) (24,6) was 67,0 kg, is nu 67,0kg en wil graag 55,0 kg wegen. 0,0
texelonia (1,68) (21,6) was 64,0 kg, is nu 61,0kg en wil graag 58,0 kg wegen. -3,0
Timo20 (1,93) (22,3) was 88,0 kg, is nu 83,0kg en wil graag 75,0 kg wegen. -5,0
Together-Alone (1,91) (23,8) was 90 kg, weegt nu 86 kg, en wil graag 75 kg wegen. -4
wendy-tje (1,60) (24,0) was 64,0 kg, is nu 61,5kg en wil graag 58,0 kg wegen. -2,5
Yppy (1,72) (23,2) was 95,0 kg, is nu 68,5kg en wil graag 65,0 kg wegen. -26,5
Yuki (1,81) (22,6) was 74,0 kg, is nu 74,2kg en wil graag 64,0 kg wegen. 0,2
week 7: Confidential
week 8: YPPY
MaRJoLeiN_, ik wist niet of je nou wel of niet in het lijstje wil... Zo ja laat het maar weten, dan komt het helemaal goed
Babbelz, goed hee! Je hebt weer een bmi van onder de 25, zoals al voorspeld Hoe is het met je nieuwe huisje, en de skivakantie? Ook nog fietsend naar het werk; gezond allemaal hoor!
Heaven7, wil je ook weer meedoen in het lijstje?
FlyingVee, als je no ook nog even je lengte post, kan je weer terug in de lijst
heaven7 1.74, was 70 kilo (van lang geleden) is nu 65 en wil 60 wegen.
Zoiets?
heb me afgelopen woensdag (me normale weegdag) vergeten te wegen: had me verslapen
maar na 2 weken niet gesport te hebben (geen tijd ivm met werk) en veel te veel en veel te vet te hebben gegeten ( verjaardagen van me broertjes), ben ik afgelopen weer begonnen met sporten. Ben gelijk iedere dag geweest . Het gekke was trouwens wel dat ik niet was bijgekomen na 2 weken ongezond eten
wie weet hoe dit kan??
Eik. lieg ik wel n beetje, ben nl. 8 ons bijgekomen
.
Nu dat weer eraf krijgen en dan is t goed.
Tot de volgende update
quote:dat zie ik anders:
Op vrijdag 6 februari 2004 13:39 schreef wendy-tje het volgende:[..]
k, komt ie...
Wat vindt iedereen toch zo leuk aan de sportschool? Het kost enorm veel geld, als je niet samen met een maatje gaat is het vaak ook niet gezellig, en dat gehang rond die apparaten werd ik altijd helemaal gek van!
Ik heb wel een dure sportschool, maar ik ben er zo tevreden over dat ik dat er wel voor over heb. Ik heb gewoon een circuitje dat ik volg en ik vind het helemaal niet erg of saai om dat alleen te doen, maar met iemand samen is ook leuk. Steppen heb ik wel een hekel aan, maar vooral op de crosstrainer vermaak ik me best
Maandagmiddag meteen maar weer eens langsgaan
De sportschool vind ik ook niet echt leuk wendy-tje. Het is vooral erg duur. Ik vind het wel jammer dat ik niet kan hometrainen, maar steppen is ook gezond. Een voordeel van thuis sporten vind ik ook dat ik nu gewoon een korte broek en een hemdje aan kan trekken en dat ik dan kan gaan sporten. Niet eerst douchen of mijn haar in model krijgen. Gewoon meteen actief zijn en daarna pas de rest.
Ik heb geen idee of die batavieren race haalbaar is. Het is niet vreselijk ver. Staat er een tijd voor?
Een tijd geleden postte ik iets over hardloopschoenen. Die heb ik nog niet, maar ik doe nu wel aan hardlopen-op-1-plek. Een beetje touwtje springen achtig. Dat doe ik nu thuis in de berging op een stuk tapijt (is zachter dan de vloer) en dan ongeveer 3 keer per week. Ik kan het nu 18 minuten achter elkaar, maar het is wel flink vermoeidender dan steppen. Als ik hardloop schoenen heb gekocht, ga ik het buiten proberen.
Dat is goed Confidential! Gewoon vergeten om iets te kopen. Dat wil ik ook kunnen.
Ik ben benieuwd naar je te grote broek fotos Kroeltroel!
Zwemmen vind ik ook erg leuk heaven7. Hier in het zwembad kun je baantjes zwemmen. Dat heb ik ook een tijd gedaan, maar het is op onhandige tijd. Nu ik een extra baantje heb, haal ik het helemaal niet meer om te gaan. Ga je vaak zwemmen?
Dat is een handige sportschool Timo20! Dan kun je zeker ook meteen uit je werk gaan? Dan ben je er toch al.
quote:Sorry, maar dat soort voer zie ik hier toch best vaak staan.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:33 schreef imago het volgende:[..]
Ja, want we doen ook in 1 week allemaal én gourmetten, én pizza eten, én naar de Mac, dat zie je wel!
Maar serieus; ik bedoelde eigenlijk dat ik hier best vaak dingen lees als "ik heb een patatje gegeten maar wél gewinkeld, dus bewogen" .
Of: " ik ging naar een verjaardag dus moest wel een gebakje nemen (waarom ) en ga na het weekend wel weer beginnen met lijnen.
Winkelen, een rondje met de hond lopen of een half uurtje wat callanetics achtige bewegingen maken valt wat mij betreft onder de normale dagelijkse beweging, verbrandt nauwelijks caloriën en telt echt niet als "sporten".
Wil je echt meer kunnen eten zonder aan te komen dan zul je met een hogere intensiteit moeten bewegen; hardlopen dus, mountainbiken, aerobics of flink banen trekken in het zwembad.
En nogmaals: als ik kijk naar slanke mensen in mijn omgeving, incl. mezelf dan zijn dat over het algemeen géén mensen die alles kunnen eten, da's echt een fabeltje.
Ik was vroeger ook veel te zwaar en riep ook altijd dat ik "dik werd van niks". Nu blijkt dat ook ik heel slank kan zijn; mits ik voldoende beweeg en regelmatig en zeer gezond eet.
Over het algemeen blijken zwaardere mensen toch ongemerkt meer caloriëen tot zich te nemen dan ze zelf vermoeden.
Bovendien, we proberen er hier een beetje de moed in te houden en het allemaal positief te bekijken. Zieligdoenerij heeft niemand zin in, dus dan probeer je alles maar te relativeren door te bedenken wat je op een dag vol snoep daarnaast dan nog wél goed hebt gedaan. Iedereen weet wel dat een blokje omlopen niet voldoende is om een grote patat met een vette klodder mayonaise te compenseren, maar als die gedachte je humeur nou een beetje zonnig houdt, wat dan nog?
We zitten hier trouwens in een topic vol met *slanke* mensen. Allemaal mensen met een gezond gewicht, die gewoon nog een klein beetje éxtra slank willen zijn. En omdat we al een goed gewicht hebben en het beetje extra alleen maar voor de mooi is, zijn een hoop mensen hier ook niet enorm streng aan het lijnen, maar doen ze gewoon aan gezond eten en een beetje sporten, en dat is dan genoeg. Mogen we alsjeblieft zeg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |