abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 januari 2004 @ 20:49:08 #26
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_16637688
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 17:50 schreef imago het volgende:

[..]

Jeutje

Ik ben zelf geen ervaringsdeskundige wat betreft eetproblemen, maar mijn idee zou zijn om een keer langs de huisarts te gaan en je problemen (met jezelf en met je gewicht) op tafel te gooien. Als je al daadwerkelijk bezig bent met overgeven, moet je het probleem nú stoppen en zorgen dat het niet nóg erger wordt. Maar ik denk dat je de hulp daarvoor in je echte leven (vrienden, ouders, huisarts) moet zoeken, en niet op een forum.

Bedankt hè Ik ben vanaf mijn zij-kant 19 cm breed.. eerlijk zeggen, is dat te breed?? Ik vind van wel. Bij mijn huisarts ben ik al geweest en die zei dat er niks aan de hand was. Maar toen gaf ik nog niet over.. Komt vast wel goed met me hoor
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_16639219
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 17:43 schreef Little_Angel het volgende:
ik ben 1.70 m lang, weeg 61,5 kilo.
Ik vind mezelf echt te zwaar!
Ben ruim 10 kilo afgevallen in twee weken (helaas niet zo gezond, maar door te overgeven.. ) Ik heb nu maatje 38 maar vind dit dus ECHT niet goed! Het liefst zou ik maatje 34/36 willen hebben, maar kan dit wel met mijn lengte? Ik ben zelfs weer aan het overgeven wat ik een tijd niet meer had gedaan. Ben erg onzeker hierdoor en heeeeel erg verlegen Zaterdag wil ik een navelpiercing nemen maar ben ik daar te dik voor? Ik heb een KLEIN!! buikje maar wil helemaal geen ''buikje'' hebben. Klinkt alsof ik een eetprobleem heb hè. Volgens mij heb ik dat ook. Ik eet namelijk bijna niks meer. Daardoor ben ik snel moe en slaap ik ook slecht de laatste tijd. Op school gaat het ook niet goed daardoor. Heb laatst drie keer een 6 gehaald wat heeeel laag is vergeleken met de rest van mijn cijfers! Ik hoop dat ik echt meer zelfvertrouwen krijg want dit is niks Ik weet trouwens niet waarom ik zo negatief over mezelf denk.. Heb al met iemand gepraat hierover maar niemand neemt het serieus. Ze denken dat het goed met me gaat (wat dus niet zo is want dat ''vrolijke meisje'' is erg depri aan het worden). Echt, het enige wat ik wil weten is of ik dan echt zo dik ben als dat ik denk? En kan die navelpiercing wel ? Ik ben niet zo vaak on-line maar houd deze topic wel in de gaten

liefs, Nina

Hoe je kom je er toch bij dat je te dik bent?? Ga daar goed over nadenken en ga ook weer eens praten met je dokter.

Echt, je bent niet te dik. Je moet eerder oppassen dat je niet te mager wordt. Als je een BMI hebt van tussen de 20 en 25 (gewicht / lengte in het kwadraad) dan heb je een gezond gewicht. Je zit dicht tegen de 20 aan, dus ben je echt niet te dik.

En als je plaatselijke vetricheltjes verschrikkelijk vindt, ga dan spieroefeningen doen. Ik denk dat je daar meer aan hebt. Kijk eens op voedingcentrum.nl of overgewicht.nl wat je moet doen mbt voeding.

Of 19 cm aan de zijkant breed is, weet ik niet. Meet gewoon eens je borst/taille/heupen op en je zal zien dat je echt niet te dik bent.

pi_16648396
De stand was vanmorgen 64,4!!!
pi_16648447
Bah, heb de afgelopen paar dagen echt weer te vet gegeten en gesnoept, alleen maar omdat ik me flink klote voelde. Maar nu gaat de knop weer om. Ga straks weer aan het water en al het snaaiwerk is bijna op, dus kan tocn niks meer snoepen.
Tis toch behoorlijk slecht, dat ik meteen weer naar het snoep grijp als het even niet zo goed gaat met me..

Heb mn vriend nu ook laten beloven dat ie niks lekkers meer mag kopen, hoe zielig ik ook doe..
Kweetniet of ik zo wel op de weegschaal durf te staan..

Ben btw over een weekje jarig, dus zal dan best wel aan de taart moeten..

''Going mental on the Wabbu''
  woensdag 28 januari 2004 @ 09:41:10 #30
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_16649189
Vanochtend 80,5

Da's dus -0,4 deze week
gaan we nou zelf dat regeltje voor in de update posten, of wordt het met het andere programmaatje ingevoerd?

Op naar de 73!!!!
pi_16649838
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 15:53 schreef YPPY het volgende:

Imago (1m76) (21,3) was 68,3 kg, is nu 66,1 kg en wil graag iets van 63 kg wegen -2,2

En nu 66,3.
Ietsje erbij, maar dat was te verwachten met veel kaasfondue en weinig sport. Hoop dat ik snel kan weer kan gaan sporten.

Wie moet er eigenlijk de volgende update doen? Want als die persoon dat excell-bestand snapt, dan is dat wel handig, maar als het niet helemaal duidelijk is, is het misschien makkelijker om het hele regeltje te posten

Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_16649899
Stand weer hetzelfde! Deze week was ik wat zwaarder, omdat ik toch vocht vasthield, maar dat is er weer af door veeeeel drinken en het schrappen van zout in mijn dieet.
Dus de stand is nog steeds 61,5 kilo

Little_Angel met die fixatie op je gewicht, kotsen etc ga je toch af op een flinke eetstoornis. Ga eens met een huisarts praten, en peuter hem aan zijn verstand dat dit niet goed is. Ook zijn er zelfhulpgroepen te vinden, bijvoorbeeld op www.sabn.nl
En ja, ik weet waar ik het over heb! Je maakt er je hele lichaam mee kapot, je gaat jojo'en etc etc. De gevolgen zijn echt niet te overzien!

Gefeliciteerd Kleintje!

Together-Alone lief dat je vriend je in ieder geval wil helpen! Trouwens, kun je voor je verjaardag niet een kwarktaart maken van magere kwark bijvoorbeeld? Ik heb eventueel wel een recept voor je, dan kun je toch wat taart eten, zonder schuldgevoel.

Gefeliciteerd Kroeltroel!

pi_16650395
gister was ik 65,0
nu is er dus echt in totaal 15 kilo af. Het idee dat dat er ooit aangezeten heeft is vrij euh.. walgelijk.
pi_16650732
Dat is schrikken imago! Heb je nog pijn? Je hebt nu een typisch geval van overmacht (het lijkt me dat je niet met opzet bent gevallen) en dan kun je niet sporten. Niks aan te doen en je hoeft je er ook niet schuldig over te voelen. Als je wel gaat sporten, wordt het misschien nog erger.

Fijn dat fitness leuk was MaRySe? Wat een verschil met je eigen weegschaal! Ga je nu vaker fitnessen?

Heb je nu hoofdpijn omdat je water drinkt Spargo? Dat lijkt me ook raar. Heb je speciaal water?

Little_Angel, ik ben het eens met imago dat je met jouw probleem beter bij de huisarts of een dieetiste terecht kunt. Je hebt een gezond gewicht, maar dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel. Je post zelf al dat overgeven niet gezond is, maar toch doe je het. Onze post gaan je er vast niet van overtuigen dat je niet dik bent. Ga daarom naar je huisarts, die heeft er verstand van. Je kunt je post uitprinten en meenemen als je het moeilijk vind om te vertellen, eetproblemen raak je niet zomaar kwijt.

Dat gaat goed Kleintje!

Gelukkig zijn die ongezonde dagen nu weer voorbij Togheter-Alone. Op je verjaardag kun je onder de taart uit door te zeggen dat je later taart neemt of juist dat je al veel te veel op hebt. Niemand die het merkt en jij komt er mooi onderuit.

Het roelatielijstje dat ik was vergeten:
week 5: Imago
week 6: Kroeltroel
week 7: Confidential
week 8: YPPY

Dat programma snap ik nog niet helemaal, ik ben dus wel blij met de regeltjes. We kunnen sowieso de hele regel posten, dat is maar een kleine moeite.

Dat idee heb ik ook Kyara. Ik vind het erg moeilijk te bedenken dat ik ooit ruim 25 kilo zwaarder was. Mijn vriend kan ze niet meer herinneren hoe dat eruit zag (gelukkig ) en toch is het nog niet zo vreselijk lang geleden. Echt raar.

Mijn update:
Yppy (1m72) (23,2) was 95 kg, is nu 68,5 kg en wil graag 65 wegen -26,5

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_16651120
Bij mij weer er niets af terwijl ik toch wel heel gezond (en weinig) eet en regelmatig een stuk van 30 minuten fiets (1x per 2 dagen)
  woensdag 28 januari 2004 @ 11:36:48 #36
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_16651664
Oke, toch maar even het hele regeltje, wel zo makkelijk

Kroeltroel (1m83) (24,0) was 90 kg, is nu 80,5 kg en wil graag 73 wegen -9,5

Yppy, jezes man, jij gaat echt hard!!!

Op naar de 73!!!!
pi_16651783
hoef hier eigenlijk helemaal niet te zijn.. mijn BMI was 18,9

maar ik wilde hier ff trots zijn op YppY !!!

pi_16656882
Confidential (1m64) (22,2) was 67 kg, is nu 59,7 kg en wil graag 59 wegen -7,2
deze week: -0,5

Joepie! Onder de 60! En nog maar 7 ons te gaan...

Ik heb mezelf vanmorgen al getrakteerd op een nieuw kapsel (voordat ik op de weegschaal stapte btw). Het is kort (de helft eraf), een andere kleur en een totaal andere ik. Ik wordt nog wel eens een echte hipperd...

Eet je misschien te weinig afvlif? Als je onder de 1000 kCal komt dan gaat je lichaam op spaarstand en slaat juist alles op wat je binnenkrijgt. 1100 of 1200 kCal per dag heb je echt wel nodig...

Dat gaat lekker YPPY! Gek he, hoe snel anderen mensen wennen aan je nieuwe ik. Zelf pak ik nog wel eens mijn oude maat kleding uit het rek in de winkel of zo. Gewoon automatisme. Maar intussen kan zit ik al in de kleinste maten zo'n beetje...

Little Angel, ik denk ook dat al onze posts niet veel zullen uithalen. Je zult zelf hulp moeten zoeken. Gelukkig weet je ergens wel dat je zo niet door kunt gaan. Ben een beetje lief voor jezelf en voor je lichaam, je moet nog een tijdje mee! Volgens mij ben je prima zoals je bent... als je wat 'gestroomlijnder' wilt worden zul je het meer in oefeningen moeten zoeken dan in gewicht verliezen. Succes en laat nog eens horen hoe het gaat!

-- support bacteria, it's the only culture some people have --
pi_16658091
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 10:44 schreef Kyara het volgende:
gister was ik 65,0
nu is er dus echt in totaal 15 kilo af. Het idee dat dat er ooit aangezeten heeft is vrij euh.. walgelijk.
Ik vind het echt knap dat je zoveel bent afgevallen
Dat geldt voor iedereen hier trouwens.

Hoe lang heb je erover gedaan en hoe vaak sport je bij je dieet?Ik vind het voor mezelf moeilijk een gezond dieet+ lichaamsbeweging te vinden. Want hoe vaak per week is het genoeg? Af en toe ga ik hardlopen maar ik vraag me af hoe vaak ik dat eigenlijk moet doen.

woensdag 28 januari 2004 @ 15:53:15 #40
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_16659173
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 21:32 schreef Pandorah het volgende:

[..]

Hoe je kom je er toch bij dat je te dik bent?? Ga daar goed over nadenken en ga ook weer eens praten met je dokter.

Echt, je bent niet te dik. Je moet eerder oppassen dat je niet te mager wordt. Als je een BMI hebt van tussen de 20 en 25 (gewicht / lengte in het kwadraad) dan heb je een gezond gewicht. Je zit dicht tegen de 20 aan, dus ben je echt niet te dik.

En als je plaatselijke vetricheltjes verschrikkelijk vindt, ga dan spieroefeningen doen. Ik denk dat je daar meer aan hebt. Kijk eens op voedingcentrum.nl of overgewicht.nl wat je moet doen mbt voeding.

Of 19 cm aan de zijkant breed is, weet ik niet. Meet gewoon eens je borst/taille/heupen op en je zal zien dat je echt niet te dik bent.

Okè ik voel me wel beter nu Ik denk gewoon heel negatief over dingen. Overgeven doe ik nog wel maar ik ga er mee stoppen! Liefs, Nina
Don’t touch the girl,
and call it an accident.
  woensdag 28 januari 2004 @ 15:55:53 #41
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_16659252
En iedereen: ik ga zeker nog een keer naar de huisarts om hier over te praten. Komt zeker wel goed hoor Ik ga niet meer overgeven (teminste proberen om dat niet te doen) en ik zie wel hoe het verder gaat..
Don’t touch the girl,
and call it an accident.
pi_16660636
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 15:19 schreef Radiohoofdje het volgende:

[..]

Ik vind het echt knap dat je zoveel bent afgevallen
Dat geldt voor iedereen hier trouwens.

Hoe lang heb je erover gedaan en hoe vaak sport je bij je dieet?Ik vind het voor mezelf moeilijk een gezond dieet+ lichaamsbeweging te vinden. Want hoe vaak per week is het genoeg? Af en toe ga ik hardlopen maar ik vraag me af hoe vaak ik dat eigenlijk moet doen.

dank je. Eigenlijk heb ik niet gevoel dat ik echt zwaar gelijnd heb. Alleen heel bewust gaan eten. Vet en suikers zo min mogelijk. Gezond (en mager) avondeten, broodbeleg etc. Tussendoortjes zo goed als afgeschaft. En wat bij mij heel goed heeft geholpen is jezelf niet alles ontzeggen. In het weekend eet ik nog wel eens een bakje chips en 1x in de maand chocola. En af en toe frietjes uit de oven enzo. Anders zou ik het ook niet vol kunnen houden. Maar nu heb ik wel een gezonde levensstijl die ik de rest van mijn leven kan volhouden en die ik ook aan eventuele kinderen door kan geven. Ik heb een hekel aan sport maar ik loop wel een stukje langer naar de volgende bushalte en ik neem de trap ipv de lift. Kleine beetjes helpen. Ik val nu nog steeds een halve kilo per week af en als dat stopt (ik neem aan de je op een gegeven moment een gewicht bereikt wat bij dat eetpatroon hoort) dan vind ik het prima. Misschien voor de zomer nog ff streng zijn voor een tweetal kilootjes omdat je die in bikini natuurlijk meteen ziet. Ik ben in september echt begonnen met 'uitkijken'.
  donderdag 29 januari 2004 @ 10:18:44 #43
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_16679214
*Kuch*

Gister was het weegdag, slankers Een hoop mensen vergeten zo te zien! Of durven jullie je gewicht niet te melden

Op naar de 73!!!!
pi_16679836
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 10:18 schreef Kroeltroel het volgende:
*Kuch*

Gister was het weegdag, slankers Een hoop mensen vergeten zo te zien! Of durven jullie je gewicht niet te melden

Misschien komt het omdat de traditionele lijnmaand januari langzaam aan zijn einde komt
pi_16681086
Kyara (1m68) (23) was 80 kg, is nu 65 kg en wil graag 62 kg wegen -15
pi_16681101
er is een cm van mijn taille af
Buurman, ik hier?
pi_16709039
quote:
er is een cm van mijn taille af
quote:
Misschien komt het omdat de traditionele lijnmaand januari langzaam aan zijn einde komt
Zou het dat zijn? Moeten we binnenkort dan weer het lijstje gaan inkorten? Komop mensen - jullie hebben het toch niet opgegeven! Of zijn jullie zo goed bezig geweest dat je inmiddels alweer op je streefgewicht zit?

Het is hier wel stil zo...

-- support bacteria, it's the only culture some people have --
pi_16709611
de zomer lijkt ook nog zo ver weg

het is inderdaad wel rustig in dit topic

pi_16709967
Goedemorgen!

Voor de verandering is het ontzettend druk op mijn werk en ik heb er thuis geen zin in mijn vriendje van zijn pc te schoppen. Ik doe dus nog wel mee, maar wat minder hier. Ik kan jullie niet missen.

Echt hard gaat het niet Kroeltroel, maar de aanhouder wint denk ik maar.

Wat leuk dat je hier speciaal voor mij komt posten Jory!:)

Leuk dat je onder de 60 zit Confidential! Je bent er al bijna. Blijf je ons nog wel bijstaan met tips een aanmoedigingen als je klaar bent? Ik ben benieuwd naar je kapsel, maar dat zie ik vast pas als het weer aangegroeid is.

Radiohoofdje, ik ben nu bijna anderhalf jaar bezig geloof ik. Het gaat er dus niet vreselijk snel af. Maar ja, ook zo kom ik bij mijn streefgewicht. Ik geloof dat er wordt geadviseerd om 3 of 4 keer per week intensief te sporten. Dan kan je lichaam bijkomen. Je kunt de andere dagen iets rustigers doen, zoals wandelen, wat fietsen of oefeningen van Lurky.

Hoe gaat het Little_Angel? Ben je al bij de huisarts geweest? Heb je ouders of vrienden die weten waar je mee zit?

De zomer komt al dichtbij mensen! Ik ga vanmiddag bikinis kijken.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_16710845
Ja het wordt weer aardig rustig! Ik ben zelf hard aan het studeren voor een hertentamen, en ondertussen ligt het afvallen een beetje stil. Ik eet nog steeds goed, maar sporten doe ik dus even niet.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')