Vervolg van:
Slank de zomer in!
Slank de zomer in II
Slank de zomer in III
Slank de zomer in IV
Slank de zomer in V
Slank voor de feestdagen VI
Slank voor de feestdagen VII
Slank voor de feestdagen VIII
Slank voor de feestdagen IX
Slank de zomer in VI
Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Heb je je aangemeld, maar sta je hier niet bij? Er is een apart topic voor degenen die een ongezond BMI (Body Mass Index) hebben. Dit is het geval als het getalletje achter je lengte hoger is dan 25. Heb jij dat? Dan sta je in dit topic: Fok! Dieetclub deel XXXIII
Let op: ondergewicht is erg ongezond. Heb je dus een begingewicht of streefgewicht dat onder BMI 18,5 komt, dan kom je niet in de lijst. Wil je toch afvallen? Vraag aan je huisarts of dieetist hoe je dat aan kunt pakken.
Je BMI kunt je uitrekenen op www.overgewicht.nl
De dieeters die meedoen in dit topic:
Afvlif (1m88) (24,0) was 86,5 kg, is nu 84,7 kg en wil graag onder de 75 wegen -1,8
Babbelzz (1m78) (25,2) was 89 kg, is nu 80,0 kg en wil graag 69-70 wegen -9,0
Chayenn (1m80) (23,2) was 80,3 kg, is nu 75,1 kg en wil graag 68 wegen 5,2
Confidential (1m64) (22,4) was 67 kg, is nu 60,2 kg en wil graag 59 wegen -6,7
derrudy (1m92) (23,6) was 98 kg, is nu 87 kg en wil graag 85 wegen 11,0
Dissolved (1m74) (24,6), taille was 79cm, nu 78cm, wil graag 74cm; heup is 102cm, wil graag 98cm
Ereshkigal (1m70) (24,0) was 69,5 kg, is nu 69,5 kg en wil graag 63 wegen -0
Imago (1m76) (21,3) was 68,3 kg, is nu 66,1 kg en wil graag iets van 63 kg wegen -2,2
Kiezel (1m80) (23) was 75 kg, is nu 74,5 kg en wil graag 69 wegen-0,5
Kleintje (1m63) (24,4) was 67,6 kg, is nu 64,8 kg en wil graag 58 wegen -2,8
Kontiki (1m83) was 84,5 kg, is nu 81,8 kg en wil graag ? wegen -2,7
Kroeltroel (1m83) (24,2) was 90 kg, is nu 80,9 kg en wil graag 73 wegen -9,1
Kyara (1m68) (23,2) was 80 kg, is nu 65,5 kg en wil graag 62 wegen -14,5
Liejannuh (1m79) (24,5) was 85 kg, is nu 78,4 kg en wil graag minder dan 75 kg wegen -6,6
Lurky (1m64) (24,4) was 80 kg, nu 65,6 kg, wil graag 62 kg wegen -14,4
Maryse (1m74) (23,1) Was 65,9 is nu 70,0 en wil onder de 60 wegen +4,1
miesjuh (1m65) (23,9) was 65 kg, is nu 65 kg en wil graag 56 wegen -0
miss_cee (1m68) (24,1) was 67,2 kg, is nu 68 en wil graag 56,5 wegen +0,8
Mookdeliefste (1m70) (22,1) was 64 kg, is nu 64 kg en wil graag onder de 60 wegen -0
M1RR1E (1m63) (22) was 59 kg, is nu 58,5 kg en wil graag 55,5 wegen -0,5
Pauline (1m70) (24,2) was 70 kg, is nu 70 kg en wil graag 65 wegen -0
Shantee (1m73) (22,7) was 70 kg, is nu 68 kg en wil graag onder de 60 wegen -2
Shark.Bait (1m92) (23,6) was 89 kg, is nu 87 kg en wil graag 81 wegen -2
Spargo (1m65) (24,6) was 67, is nu 67 en wil graag 55 wegen -0
texelonia (1m68) (21,6) was 64 kg, is nu 61 kg en wil graag 58 wegen -3,0
Timo20 (1m93) (22,3) was 88 kg, is nu 83 kg en wil graag 80 wegen -5
Together-Alone (1,91) (24,1) was 90 kg, weegt nu 87 kg, en wil graag 75 kg wegen -3
wendy-tje (1m60) (24,0) was 64 kg, is nu 61,5 kg en wil graag 58 wegen -2,5
Yppy (1m72) (23,5) was 95 kg, is nu 69,5 kg en wil graag 65 wegen -25,5
Yuki (1m81) (22,6) was 74 kg, is nu 74,2 kg en wil graag 64 wegen +0,2
Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?
De oefeningen van Lurky: Slank de zomer in!
Genoeg tips dus!
Links:
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel van het voedingscentrum - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
digitale-dietist - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
gezondgewicht redelijk informatieve site
smulweb - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Calorieëntabel
Engelse sites:
fitday - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
.weight-loss-diet-i - heeeel erg veel dieet advies!
how-can-i-lose-weight - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
realage - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
ivillage.com - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
3fatchicks - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak - veel produkten met voedingswaarde
Commercieel:
thermocare - over Herbalife
slank-klup - de site van Slankklub Nederland
weightwatchers - weight watchers
afslanken - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
weightcare - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
eganederland site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
slimfast - met veel light recepten
bodysolution - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.
Succes allemaal!
op www.xs4all.nl/~isp/fok.xls vinden jullie een leuk excel werkblad dat jullie heel wat rekenwerk gaat besparen. De huidige gegevens heb ik er al in gezet, zodat jullie elke week alleen de nieuwe gewichten hoeven in te vullen en klaar ben je.
In Sheet 1 vinden jullie de invul gegevens
en in blad 2 de resultaten die je direct hier naar toe kan kopieren. Succes!
Als jullie het blad iedere week even invullen en doormailen naar de volgende die het moet invullen is het nog makkelijker voor degene die het overzicht moet maken.
Voor vragen: laat het hier eventjes weten.
Ow ja: over een paar weken haal ik dat bestand weer weg, dus sla hem alvast ergens op zou ik zeggen
Edit 2: Dissolved past helaas niet zo goed in dit lijstje, misschien dat de Updaters hem/haar er met de hand in kunnen zetten
[Dit bericht is gewijzigd door afvlif op 23-01-2004 17:50]
Imago (1,76) (21,3) was 68,3 kg, is nu 66,1 ( 41,5% ) kg en wil graag 63,0 kg wegen.-2,2
quote:Dat je op 41,5% van je doel bent, als je huidige gewicht 63,0 kg wordt staat er 100%
Op vrijdag 23 januari 2004 19:01 schreef imago het volgende:
wat zijn die procenten erbij?Imago (1,76) (21,3) was 68,3 kg, is nu 66,1 ( 41,5% ) kg en wil graag 63,0 kg wegen.-2,2
quote:was maar een uurtje werk dit, en ik kreeg een beetje medelijden met de mensen die elke week alles met de hand uit moesten rekenen terwijl het zo veel sneller kan.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:25 schreef Confidential het volgende:
Ziet er goed uit afvlif! Tijd over?
Dat is een grappig ding afvlif, maar ik snap het niet zo goed. Om het te proberen heb ik net een gewicht veranderd, maar dat blijft in het 2e schema staan op het oude gewicht. Is dat de bedoeling? Het gewicht dat je afgevallen bent, veranderde wel mee en het bmi ook. Kun je er ook iemand in toevoegen? Niet onderaan dan, maar ertussen in? Als ik het snap, kan het wel veel tijd besparen denk ik.
Dat is leuk Kyara! Veel makkelijker kleren kopen dan.
Succes MaRySe. Laat je weten hoe het was?
quote:Dat is toch niet zo veel? Soep met brood beschouw ik eigenlijk altijd als een lichte avondmaaltijd
[b]Op vrijdag 23 januari 2004 19:52 schreef Kiezel het volgende:Soepie en 3 oven broodjes met tapenini op!
En het is weer weekend, dus ik heb het weer zwaar En dan staat er voor vanavond ook nog kaasfondue op het menu...
En nu moeten jullie ook allemaal naar de meet komen, zodat ik niet de enige uit dit topic ben: Fok! Dieetclub meeting feb/maart '04
quote:Ik ben niet meer zo van de meetings
Op zondag 25 januari 2004 14:05 schreef YPPY het volgende:
Kaasfondue! Lekker!En nu moeten jullie ook allemaal naar de meet komen, zodat ik niet de enige uit dit topic ben: Fok! Dieetclub meeting feb/maart '04
quote:De meeste sla ik ook over, maar deze meets zijn echt leuk! En dan weet ik tenminste wie je bent.
Op zondag 25 januari 2004 14:33 schreef imago het volgende:[..]
Ik ben niet meer zo van de meetings
quote:Ehh als ik het gewicht wijzig veranderd het wel in het 2e overzicht, je hoeft alleen het "huidige gewicht" te veranderen.
Op zondag 25 januari 2004 12:51 schreef YPPY het volgende:
Dat is een grappig ding afvlif, maar ik snap het niet zo goed. Om het te proberen heb ik net een gewicht veranderd, maar dat blijft in het 2e schema staan op het oude gewicht. Is dat de bedoeling? Het gewicht dat je afgevallen bent, veranderde wel mee en het bmi ook. Kun je er ook iemand in toevoegen? Niet onderaan dan, maar ertussen in? Als ik het snap, kan het wel veel tijd besparen denk ik.
Je kunt gewoon mensen toevoegen door ze onder aan te zetten, blad 2 kun je dan sorteren op naam, waardoor de mensen gewoon alfabetisch blijven staan.
Overigens kun je ook sorteren op startgewicht, huidig gewicht, bmi, lengte, percentage voltooid, verandering etc...
quote:Ja zal ik doen..
Op zondag 25 januari 2004 12:51 schreef YPPY het volgende:Succes MaRySe. Laat je weten hoe het was?
quote:Neem lekker je rust joh! Dat moest ik ook met mijn bekken, maar dan is alles wel weer het eerst over... Misschien een beetje jezelf verwennen
Op maandag 26 januari 2004 14:05 schreef imago het volgende:
Blugh, het gaat niet zo lekker hier. Veel te vet weekend gehad, en ik kan het er niet vanaf sporten want ik ben van de trap gevallen en alles doet pijn, dus ik zie mezelf nog niet op de crosstrainer sporten of buikspieroefeningen doen..
Ik ben overgestapt op heel veel water ipv mijn eerdere cola-light verslaving en heb er echt last van. Hoofdpijn, en ik moet elke 3 minuten naar het toilet.
Ik zit sinds vanmorgen wel op 65,5 dus dat gaat
liefs, Nina
quote:Jeutje
Op dinsdag 27 januari 2004 17:43 schreef Little_Angel het volgende:
ik ben 1.70 m lang, weeg 61,5 kilo.
Ik vind mezelf echt te zwaar!
Ben ruim 10 kilo afgevallen in twee weken (helaas niet zo gezond, maar door te overgeven..) Ik heb nu maatje 38 maar vind dit dus ECHT niet goed! Het liefst zou ik maatje 34/36 willen hebben, maar kan dit wel met mijn lengte? Ik ben zelfs weer aan het overgeven wat ik een tijd niet meer had gedaan. Ben erg onzeker hierdoor en heeeeel erg verlegen
Zaterdag wil ik een navelpiercing nemen maar ben ik daar te dik voor? Ik heb een KLEIN!! buikje maar wil helemaal geen ''buikje'' hebben. Klinkt alsof ik een eetprobleem heb hè. Volgens mij heb ik dat ook. Ik eet namelijk bijna niks meer. Daardoor ben ik snel moe en slaap ik ook slecht de laatste tijd. Op school gaat het ook niet goed daardoor. Heb laatst drie keer een 6 gehaald wat heeeel laag is vergeleken met de rest van mijn cijfers! Ik hoop dat ik echt meer zelfvertrouwen krijg want dit is niks
Ik weet trouwens niet waarom ik zo negatief over mezelf denk.. Heb al met iemand gepraat hierover maar niemand neemt het serieus. Ze denken dat het goed met me gaat (wat dus niet zo is want dat ''vrolijke meisje'' is erg depri aan het worden). Echt, het enige wat ik wil weten is of ik dan echt zo dik ben als dat ik denk? En kan die navelpiercing wel
? Ik ben niet zo vaak on-line maar houd deze topic wel in de gaten
liefs, Nina
Ik ben zelf geen ervaringsdeskundige wat betreft eetproblemen, maar mijn idee zou zijn om een keer langs de huisarts te gaan en je problemen (met jezelf en met je gewicht) op tafel te gooien. Als je al daadwerkelijk bezig bent met overgeven, moet je het probleem nú stoppen en zorgen dat het niet nóg erger wordt. Maar ik denk dat je de hulp daarvoor in je echte leven (vrienden, ouders, huisarts) moet zoeken, en niet op een forum.
quote:Aaaw, gaat het al weer een beetje?
Op maandag 26 januari 2004 14:05 schreef imago het volgende:
Blugh, het gaat niet zo lekker hier. Veel te vet weekend gehad, en ik kan het er niet vanaf sporten want ik ben van de trap gevallen en alles doet pijn, dus ik zie mezelf nog niet op de crosstrainer sporten of buikspieroefeningen doen..
Ben net bij fitness geweest, echt heel leuk!
En het aller leukste was dat ik, om 17:30,
met kleren, 65,5 woog!!
Vanochtend was het nog +70 kg. op mijn eigen weegschaal
*hoera*
quote:Bedankt hè
Op dinsdag 27 januari 2004 17:50 schreef imago het volgende:[..]
Jeutje
Ik ben zelf geen ervaringsdeskundige wat betreft eetproblemen, maar mijn idee zou zijn om een keer langs de huisarts te gaan en je problemen (met jezelf en met je gewicht) op tafel te gooien. Als je al daadwerkelijk bezig bent met overgeven, moet je het probleem nú stoppen en zorgen dat het niet nóg erger wordt. Maar ik denk dat je de hulp daarvoor in je echte leven (vrienden, ouders, huisarts) moet zoeken, en niet op een forum.
quote:Hoe je kom je er toch bij dat je te dik bent?? Ga daar goed over nadenken en ga ook weer eens praten met je dokter.
Op dinsdag 27 januari 2004 17:43 schreef Little_Angel het volgende:
ik ben 1.70 m lang, weeg 61,5 kilo.
Ik vind mezelf echt te zwaar!
Ben ruim 10 kilo afgevallen in twee weken (helaas niet zo gezond, maar door te overgeven..) Ik heb nu maatje 38 maar vind dit dus ECHT niet goed! Het liefst zou ik maatje 34/36 willen hebben, maar kan dit wel met mijn lengte? Ik ben zelfs weer aan het overgeven wat ik een tijd niet meer had gedaan. Ben erg onzeker hierdoor en heeeeel erg verlegen
Zaterdag wil ik een navelpiercing nemen maar ben ik daar te dik voor? Ik heb een KLEIN!! buikje maar wil helemaal geen ''buikje'' hebben. Klinkt alsof ik een eetprobleem heb hè. Volgens mij heb ik dat ook. Ik eet namelijk bijna niks meer. Daardoor ben ik snel moe en slaap ik ook slecht de laatste tijd. Op school gaat het ook niet goed daardoor. Heb laatst drie keer een 6 gehaald wat heeeel laag is vergeleken met de rest van mijn cijfers! Ik hoop dat ik echt meer zelfvertrouwen krijg want dit is niks
Ik weet trouwens niet waarom ik zo negatief over mezelf denk.. Heb al met iemand gepraat hierover maar niemand neemt het serieus. Ze denken dat het goed met me gaat (wat dus niet zo is want dat ''vrolijke meisje'' is erg depri aan het worden). Echt, het enige wat ik wil weten is of ik dan echt zo dik ben als dat ik denk? En kan die navelpiercing wel
? Ik ben niet zo vaak on-line maar houd deze topic wel in de gaten
liefs, Nina
Echt, je bent niet te dik. Je moet eerder oppassen dat je niet te mager wordt. Als je een BMI hebt van tussen de 20 en 25 (gewicht / lengte in het kwadraad) dan heb je een gezond gewicht. Je zit dicht tegen de 20 aan, dus ben je echt niet te dik.
En als je plaatselijke vetricheltjes verschrikkelijk vindt, ga dan spieroefeningen doen. Ik denk dat je daar meer aan hebt. Kijk eens op voedingcentrum.nl of overgewicht.nl wat je moet doen mbt voeding.
Of 19 cm aan de zijkant breed is, weet ik niet. Meet gewoon eens je borst/taille/heupen op en je zal zien dat je echt niet te dik bent.
Heb mn vriend nu ook laten beloven dat ie niks lekkers meer mag kopen, hoe zielig ik ook doe..
Kweetniet of ik zo wel op de weegschaal durf te staan..
Ben btw over een weekje jarig, dus zal dan best wel aan de taart moeten..
Da's dus -0,4 deze week
gaan we nou zelf dat regeltje voor in de update posten, of wordt het met het andere programmaatje ingevoerd?
quote:En nu 66,3.
Op vrijdag 23 januari 2004 15:53 schreef YPPY het volgende:Imago (1m76) (21,3) was 68,3 kg, is nu 66,1 kg en wil graag iets van 63 kg wegen -2,2
Wie moet er eigenlijk de volgende update doen? Want als die persoon dat excell-bestand snapt, dan is dat wel handig, maar als het niet helemaal duidelijk is, is het misschien makkelijker om het hele regeltje te posten
Little_Angel met die fixatie op je gewicht, kotsen etc ga je toch af op een flinke eetstoornis. Ga eens met een huisarts praten, en peuter hem aan zijn verstand dat dit niet goed is. Ook zijn er zelfhulpgroepen te vinden, bijvoorbeeld op www.sabn.nl
En ja, ik weet waar ik het over heb! Je maakt er je hele lichaam mee kapot, je gaat jojo'en etc etc. De gevolgen zijn echt niet te overzien!
Gefeliciteerd Kleintje!
Together-Alone lief dat je vriend je in ieder geval wil helpen! Trouwens, kun je voor je verjaardag niet een kwarktaart maken van magere kwark bijvoorbeeld? Ik heb eventueel wel een recept voor je, dan kun je toch wat taart eten, zonder schuldgevoel.
Gefeliciteerd Kroeltroel!
Fijn dat fitness leuk was MaRySe? Wat een verschil met je eigen weegschaal! Ga je nu vaker fitnessen?
Heb je nu hoofdpijn omdat je water drinkt Spargo? Dat lijkt me ook raar. Heb je speciaal water?
Little_Angel, ik ben het eens met imago dat je met jouw probleem beter bij de huisarts of een dieetiste terecht kunt. Je hebt een gezond gewicht, maar dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel. Je post zelf al dat overgeven niet gezond is, maar toch doe je het. Onze post gaan je er vast niet van overtuigen dat je niet dik bent. Ga daarom naar je huisarts, die heeft er verstand van. Je kunt je post uitprinten en meenemen als je het moeilijk vind om te vertellen, eetproblemen raak je niet zomaar kwijt.
Dat gaat goed Kleintje!
Gelukkig zijn die ongezonde dagen nu weer voorbij Togheter-Alone. Op je verjaardag kun je onder de taart uit door te zeggen dat je later taart neemt of juist dat je al veel te veel op hebt. Niemand die het merkt en jij komt er mooi onderuit.
Het roelatielijstje dat ik was vergeten:
week 5: Imago
week 6: Kroeltroel
week 7: Confidential
week 8: YPPY
Dat programma snap ik nog niet helemaal, ik ben dus wel blij met de regeltjes. We kunnen sowieso de hele regel posten, dat is maar een kleine moeite.
Dat idee heb ik ook Kyara. Ik vind het erg moeilijk te bedenken dat ik ooit ruim 25 kilo zwaarder was. Mijn vriend kan ze niet meer herinneren hoe dat eruit zag (gelukkig ) en toch is het nog niet zo vreselijk lang geleden. Echt raar.
Mijn update:
Yppy (1m72) (23,2) was 95 kg, is nu 68,5 kg en wil graag 65 wegen -26,5
Kroeltroel (1m83) (24,0) was 90 kg, is nu 80,5 kg en wil graag 73 wegen -9,5
Yppy, jezes man, jij gaat echt hard!!!
maar ik wilde hier ff trots zijn op YppY
!!!
Joepie! Onder de 60! En nog maar 7 ons te gaan...
Ik heb mezelf vanmorgen al getrakteerd op een nieuw kapsel (voordat ik op de weegschaal stapte btw). Het is kort (de helft eraf), een andere kleur en een totaal andere ik. Ik wordt nog wel eens een echte hipperd...
Eet je misschien te weinig afvlif? Als je onder de 1000 kCal komt dan gaat je lichaam op spaarstand en slaat juist alles op wat je binnenkrijgt. 1100 of 1200 kCal per dag heb je echt wel nodig...
Dat gaat lekker YPPY! Gek he, hoe snel anderen mensen wennen aan je nieuwe ik. Zelf pak ik nog wel eens mijn oude maat kleding uit het rek in de winkel of zo. Gewoon automatisme. Maar intussen kan zit ik al in de kleinste maten zo'n beetje...
Little Angel, ik denk ook dat al onze posts niet veel zullen uithalen. Je zult zelf hulp moeten zoeken. Gelukkig weet je ergens wel dat je zo niet door kunt gaan. Ben een beetje lief voor jezelf en voor je lichaam, je moet nog een tijdje mee! Volgens mij ben je prima zoals je bent... als je wat 'gestroomlijnder' wilt worden zul je het meer in oefeningen moeten zoeken dan in gewicht verliezen. Succes en laat nog eens horen hoe het gaat!
quote:Ik vind het echt knap dat je zoveel bent afgevallen
Op woensdag 28 januari 2004 10:44 schreef Kyara het volgende:
gister was ik 65,0
nu is er dus echt in totaal 15 kilo af. Het idee dat dat er ooit aangezeten heeft is vrij euh.. walgelijk.
Hoe lang heb je erover gedaan en hoe vaak sport je bij je dieet?Ik vind het voor mezelf moeilijk een gezond dieet+ lichaamsbeweging te vinden. Want hoe vaak per week is het genoeg? Af en toe ga ik hardlopen maar ik vraag me af hoe vaak ik dat eigenlijk moet doen.
quote:Okè ik voel me wel beter nu
Op dinsdag 27 januari 2004 21:32 schreef Pandorah het volgende:[..]
Hoe je kom je er toch bij dat je te dik bent?? Ga daar goed over nadenken en ga ook weer eens praten met je dokter.
Echt, je bent niet te dik. Je moet eerder oppassen dat je niet te mager wordt. Als je een BMI hebt van tussen de 20 en 25 (gewicht / lengte in het kwadraad) dan heb je een gezond gewicht. Je zit dicht tegen de 20 aan, dus ben je echt niet te dik.
En als je plaatselijke vetricheltjes verschrikkelijk vindt, ga dan spieroefeningen doen. Ik denk dat je daar meer aan hebt. Kijk eens op voedingcentrum.nl of overgewicht.nl wat je moet doen mbt voeding.
Of 19 cm aan de zijkant breed is, weet ik niet. Meet gewoon eens je borst/taille/heupen op en je zal zien dat je echt niet te dik bent.
quote:dank je. Eigenlijk heb ik niet gevoel dat ik echt zwaar gelijnd heb. Alleen heel bewust gaan eten. Vet en suikers zo min mogelijk. Gezond (en mager) avondeten, broodbeleg etc. Tussendoortjes zo goed als afgeschaft. En wat bij mij heel goed heeft geholpen is jezelf niet alles ontzeggen. In het weekend eet ik nog wel eens een bakje chips en 1x in de maand chocola. En af en toe frietjes uit de oven enzo. Anders zou ik het ook niet vol kunnen houden. Maar nu heb ik wel een gezonde levensstijl die ik de rest van mijn leven kan volhouden en die ik ook aan eventuele kinderen door kan geven. Ik heb een hekel aan sport maar ik loop wel een stukje langer naar de volgende bushalte en ik neem de trap ipv de lift. Kleine beetjes helpen. Ik val nu nog steeds een halve kilo per week af en als dat stopt (ik neem aan de je op een gegeven moment een gewicht bereikt wat bij dat eetpatroon hoort) dan vind ik het prima. Misschien voor de zomer nog ff streng zijn voor een tweetal kilootjes omdat je die in bikini natuurlijk meteen ziet. Ik ben in september echt begonnen met 'uitkijken'.
Op woensdag 28 januari 2004 15:19 schreef Radiohoofdje het volgende:[..]
Ik vind het echt knap dat je zoveel bent afgevallen
Dat geldt voor iedereen hier trouwens.Hoe lang heb je erover gedaan en hoe vaak sport je bij je dieet?Ik vind het voor mezelf moeilijk een gezond dieet+ lichaamsbeweging te vinden. Want hoe vaak per week is het genoeg? Af en toe ga ik hardlopen maar ik vraag me af hoe vaak ik dat eigenlijk moet doen.
Gister was het weegdag, slankers Een hoop mensen vergeten zo te zien! Of durven jullie je gewicht niet te melden
quote:Misschien komt het omdat de traditionele lijnmaand januari langzaam aan zijn einde komt
Op donderdag 29 januari 2004 10:18 schreef Kroeltroel het volgende:
*Kuch*Gister was het weegdag, slankers
Een hoop mensen vergeten zo te zien! Of durven jullie je gewicht niet te melden
quote:
er is een cm van mijn taille af
quote:Zou het dat zijn? Moeten we binnenkort dan weer het lijstje gaan inkorten? Komop mensen - jullie hebben het toch niet opgegeven! Of zijn jullie zo goed bezig geweest dat je inmiddels alweer op je streefgewicht zit?
Misschien komt het omdat de traditionele lijnmaand januari langzaam aan zijn einde komt
Het is hier wel stil zo...
Voor de verandering is het ontzettend druk op mijn werk
en ik heb er thuis geen zin in mijn vriendje van zijn pc te schoppen. Ik doe dus nog wel mee, maar wat minder hier. Ik kan jullie niet missen.
Echt hard gaat het niet Kroeltroel, maar de aanhouder wint denk ik maar.
Wat leuk dat je hier speciaal voor mij komt posten Jory!:)
Leuk dat je onder de 60 zit Confidential! Je bent er al bijna. Blijf je ons nog wel bijstaan met tips een aanmoedigingen als je klaar bent? Ik ben benieuwd naar je kapsel, maar dat zie ik vast pas als het weer aangegroeid is.
Radiohoofdje, ik ben nu bijna anderhalf jaar bezig geloof ik. Het gaat er dus niet vreselijk snel af. Maar ja, ook zo kom ik bij mijn streefgewicht. Ik geloof dat er wordt geadviseerd om 3 of 4 keer per week intensief te sporten. Dan kan je lichaam bijkomen. Je kunt de andere dagen iets rustigers doen, zoals wandelen, wat fietsen of oefeningen van Lurky.
Hoe gaat het Little_Angel? Ben je al bij de huisarts geweest? Heb je ouders of vrienden die weten waar je mee zit?
De zomer komt al dichtbij mensen! Ik ga vanmiddag bikinis kijken.
quote:Ik heb me vannochtend ook weer eens gewogen, mijn gewicht blijf nu al twee maanden steken op 87kg. In het begin gingen de kilo's er enorm snel vanaf, maar het lijkt of mijn lichaam nu een nieuw even(ge)wicht heeft gevonden. Ik voel me eigenlijk prima bij mijn huidige eet en bewegingspatroon. Als ik minder ga eten en/of meer ga bewegen ben ik bang dat ik het toch niet vol ga houden. Daarom heb ik besloten om het hier maar bij te laten.
Op donderdag 29 januari 2004 10:18 schreef Kroeltroel het volgende:
*Kuch*Gister was het weegdag, slankers
Een hoop mensen vergeten zo te zien! Of durven jullie je gewicht niet te melden
Iedereen heel veel succes met afvallen / op gewicht blijven.
quote:Nog een leuke gevonden? Zo ja, dan kan je hem showen op de meet natuurlijk
Op vrijdag 30 januari 2004 10:58 schreef YPPY het volgende:
De zomer komt al dichtbij mensen! Ik ga vanmiddag bikinis kijken.
Afvlif (1,88) (24,0) was 86,5 kg, is nu 84,7 ( 15,7% ) kg en wil graag 75,0 kg wegen. -1,8
Babbelz (1,78) (25,2) was 89,0 kg, is nu 80,0 ( 47,4% ) kg en wil graag 70,0 kg wegen. -9,0
Chayenn (1,80) (23,2) was 80,3 kg, is nu 75,1 ( 42,3% ) kg en wil graag 68,0 kg wegen. -5,2
Confidential (1,64) (22,2) was 67,0 kg, is nu 59,7 ( 91,3% ) kg en wil graag 59,0 kg wegen. -7,3
Ereshkigal (1,70) (24,0) was 69,5 kg, is nu 69,5 ( 0,0% ) kg en wil graag 63,0 kg wegen. 0,0
Imago (1,76) (21,4) was 68,3 kg, is nu 66,3 ( 37,7% ) kg en wil graag 63,0 kg wegen. -2,0
Kiezel (1,80) (23,0) was 75,0 kg, is nu 74,5 ( 8,3% ) kg en wil graag 69,0 kg wegen. -0,5
Kleintje (1,63) (24,2) was 67,6 kg, is nu 64,4 ( 33,3% ) kg en wil graag 58,0 kg wegen. -3,2
Kontiki (1,83) (24,4) was 84,5 kg, is nu 81,8 ( 41,5% ) kg en wil graag 78,0 kg wegen. -2,7
Kroeltroel (1,83) (24,0) was 90,0 kg, is nu 80,5 ( 55,9% ) kg en wil graag 73,0 kg wegen. -9,5
Kyara (1,68) (23,0) was 80,0 kg, is nu 65,0 ( 83,3% ) kg en wil graag 62,0 kg wegen. -15,0
Liejannuh (1,79) (24,5) was 85,0 kg, is nu 78,4 ( 66,0% ) kg en wil graag 75,0 kg wegen. -6,6
Lurky (1,64) (24,4) was 80,0 kg, is nu 65,5 ( 80,6% ) kg en wil graag 62,0 kg wegen. -14,5
Maryse (1,74) (23,1) was 65,9 kg, is nu 70,0 ( -69,5% ) kg en wil graag 60,0 kg wegen. 4,1
miesjuh (1,65) (23,1) was 65,0 kg, is nu 63,0 ( 22,2% ) kg en wil graag 56,0 kg wegen. -2,0
miss_cee (1,68) (24,1) was 67,2 kg, is nu 68,0 ( -7,5% ) kg en wil graag 56,5 kg wegen. 0,8
Mookdeliefste (1,70) (22,1) was 64,0 kg, is nu 64,0 ( 0,0% ) kg en wil graag 60,0 kg wegen. 0,0
M1RR1E (1,63) (22,0) was 59,0 kg, is nu 58,5 ( 14,3% ) kg en wil graag 55,5 kg wegen. -0,5
Pauline (1,70) (24,2) was 70,0 kg, is nu 70,0 ( 0,0% ) kg en wil graag 65,0 kg wegen. 0,0
Shantee (1,73) (22,7) was 70,0 kg, is nu 68,0 ( 20,0% ) kg en wil graag 60,0 kg wegen. -2,0
Shark.Bait (1,92) (23,6) was 89,0 kg, is nu 87,0 ( 25,0% ) kg en wil graag 81,0 kg wegen. -2,0
Spargo (1,65) (24,6) was 67,0 kg, is nu 67,0 ( 0,0% ) kg en wil graag 55,0 kg wegen. 0,0
texelonia (1,68) (21,6) was 64,0 kg, is nu 61,0 ( 50,0% ) kg en wil graag 58,0 kg wegen. -3,0
Timo20 (1,93) (22,3) was 88,0 kg, is nu 83,0 ( 38,5% ) kg en wil graag 75,0 kg wegen. -5,0
Together-Alone (1,91) (23,8) was 90,0 kg, is nu 87,0 ( 20,0% ) kg en wil graag 75,0 kg wegen. -3,0
wendy-tje (1,60) (24,0) was 64,0 kg, is nu 61,5 ( 41,7% ) kg en wil graag 58,0 kg wegen. -2,5
Yppy (1,72) (23,2) was 95,0 kg, is nu 68,5 ( 88,3% ) kg en wil graag 65,0 kg wegen. -26,5
Yuki (1,81) (22,6) was 74,0 kg, is nu 74,2 ( -2,0% ) kg en wil graag 64,0 kg wegen. 0,2
week 6: Kroeltroel
Ik heb het ingevuld met behulp van het excell-bestandje, dus ik hoop maar dat het goed is gegaan
Alleen moet nu de volgende updater eigenlijk weer van deze begingegevens uitgaan. Dus Kroeltroel, ik weet niet of jij het handmatig gaat doen of met dat bestandje? Als je wil kan ik je zo dit nieuwe lijstje doorsturen.
En afvlif, ik heb derrudy nu maar handmatig uit het lijstje gehaald, maar hoe haal ik die user uit het excell-lijstje?
Succes iedereen komende week!
Ik weeg nu 62 kilo. Ben 1.68 en weeg me iedere zaterdagochtend of zondagochtend. Dat ligt er maar net aan. Wil dus graag naar de 56/57.
Groetjes!
quote:Hmmm jah je hebt eigenlijk wel gelijk! Iig zal ik mijn mond maar houden erover.... greetzzz Nina
Op zaterdag 31 januari 2004 17:34 schreef imago het volgende:
Weet je, ik vind het maar moeilijk om antwoord te geven op berichtjes van mensen met eetstoornissen. Misschien komt dat heel onaardig over, maar als leek is het volgens mij geen al te goed idee om uitgebreid advies te gaan geven over iets waar je veel te weinig van af weet.
Ik vind het ook erg moeilijk om te reageren op mensen met eetstoornissen Imago. Het liefste zou ik schreeuwen dat ze naar de dokter moeten en hulp moeten zoeken. Maar dan heb je ook weer kans dat je iemand weg jaagt en juist drijft naar afzondering. Ik vind het moeilijk om er iets zinnigs over te zeggen, eetstoornissen zijn niet zomaar een probleem. Mijn collega is erdoor in de ziektewet (en de wao) gekomen (haar zusje is overleden door anorexia), dus ik heb wel meegemaakt hoeveel effect het kan hebben op de omgeving van iemand. Verder gaan als iemand adviseren naar de huisarts te stappen kunnen we hier niet gaan denk ik.
Welkom Ansjela. Hier posten kan inderdaad een flinke steun in je rug betekenen. Je kunt je frustraties kwijt, maar ook alle kilos die je kwijt raakt. Als je wat oude topics door leest, kun je daar veel tips uithalen. Een aantal van ons houdt het eten bij op overgewicht.nl en er zijn ook mensen die werken via de Weight Watchers. Wel allemaal in combinatie met sporten. Afslankmiddeltjes of poedertjes zie je maar zelden voorbij komen.
quote:moet de komende 4 maanden een ringetje houden, maar daarna neem ik een staafje! Hij is wel mooi hoor
Op zondag 1 februari 2004 14:57 schreef YPPY het volgende:
Verstandig dat je met moeder gepraat hebt Little_Angel en dat ze je in de gaten houdt. Wat voor navelpiercing is het?Ik vind het ook erg moeilijk om te reageren op mensen met eetstoornissen Imago. Het liefste zou ik schreeuwen dat ze naar de dokter moeten en hulp moeten zoeken. Maar dan heb je ook weer kans dat je iemand weg jaagt en juist drijft naar afzondering. Ik vind het moeilijk om er iets zinnigs over te zeggen, eetstoornissen zijn niet zomaar een probleem. Mijn collega is erdoor in de ziektewet (en de wao) gekomen (haar zusje is overleden door anorexia), dus ik heb wel meegemaakt hoeveel effect het kan hebben op de omgeving van iemand. Verder gaan als iemand adviseren naar de huisarts te stappen kunnen we hier niet gaan denk ik.
Welkom Ansjela. Hier posten kan inderdaad een flinke steun in je rug betekenen. Je kunt je frustraties kwijt, maar ook alle kilos die je kwijt raakt. Als je wat oude topics door leest, kun je daar veel tips uithalen. Een aantal van ons houdt het eten bij op overgewicht.nl en er zijn ook mensen die werken via de Weight Watchers. Wel allemaal in combinatie met sporten. Afslankmiddeltjes of poedertjes zie je maar zelden voorbij komen.
Iedereen veel succes!
Chayenn (1,80) (23,1) was 80,3 kg, is nu 75,1 ( 42,3% ) kg en wil graag 68,0 kg wegen. -5,2
quote:Dat heb ik ook! Alleen dan niet jarenlang.. Ik heb zelf met mijn moeder gepraat en ga nog een keer naar de huisarts. Ik heb ook maatje 38, maar wil maatje 34/36 hebben.. Ik weet wel hoe je je voelt want ik herken mezelf hier voor een groot deel in. Iig sterkte meid!
Op zaterdag 31 januari 2004 02:45 schreef MaRJoLeiN_ het volgende:
Ik ben 1.66m, 60 kg en wil er 55-52 wegen
Heb al jarenlang een eetstoornis waardoor mijn gewicht schommelt, eerst woog ik 68 kg.
Met mijn 60 kg heb ik maat 38, maar ik walg nog steeds van mijn lichaam. Zit te twijfelen of het verstandig is om deel te gaan nemen aan dit afslnktopic aangezien ik dus al een eetstoornis heben hier juist vanaf moet zien te komen, maar tevens ook slank (maatje 34 / 36) wil hebben.
little_angel dat klinkt echt helemaal niet goed! Het is echt niet goed om op deze manier met je lijf bezig te zijn, dus zoek daar aub nu hulp bij voor je straks echt in de problemen zit!
together-alone Ik zou dus op je verjaardag echt lekker voor de taart gaan, niet overdrijven op de hapjes maar je mag er toch wel gewoon van genieten? Als je zorgt dat je de rest van de dag gezond eet kun je dat echt wel hebben hoor. De dag na je verjaardag kun je weer op volle kracht verder. Ihkv de 80/20 regel en om jezelf geestelijk gezond te houden
Toch mooi dat er iets van je buik af is Chayenn.
In het andere topic zijn wat fotos gepost, mijn foto hoort daar niet, dus post ik hem hier. De broek die ik hier aan heb was de grootste broek die ik had. Ik heb zelfs nog gehad dat hij strak zat. Nu is hij natuurlijk veel te wijd.
quote:Ik heb al met mijn moeder gepraat en die houdt me zoals ik al zei goed in de gaten. Ik heb nu al 3 weken niet meer zitten overgeven dus dat is wel goed
Op zondag 1 februari 2004 16:23 schreef Spargo het volgende:
Ik stond niet in het lijstje, maar vorige post stond echt 65,5 en inmiddels zit ik op 65 kg en still going strong...little_angel dat klinkt echt helemaal niet goed! Het is echt niet goed om op deze manier met je lijf bezig te zijn, dus zoek daar aub nu hulp bij voor je straks echt in de problemen zit!
together-alone Ik zou dus op je verjaardag echt lekker voor de taart gaan, niet overdrijven op de hapjes maar je mag er toch wel gewoon van genieten? Als je zorgt dat je de rest van de dag gezond eet kun je dat echt wel hebben hoor. De dag na je verjaardag kun je weer op volle kracht verder. Ihkv de 80/20 regel en om jezelf geestelijk gezond te houden
quote:gewoon die rij selecteren en vervolgens gewoon deleten
Op zaterdag 31 januari 2004 12:03 schreef imago het volgende:
En afvlif, ik heb derrudy nu maar handmatig uit het lijstje gehaald, maar hoe haal ik die user uit het excell-lijstje?
imago: je hebt gelijk hoor, je weet niet wat er aan de hand is met iemand met een eetstoornis. Je kan alleen zeggen dat ze niet te dik zijn en vervolgens doorsturen naar de dokter.
Little-Angel: goed dat je met je moeder hebt gepraat en dat ze je in de gaten houdt. Nu nog naar de dokter ermee gaan he . Succes!
[Dit bericht is gewijzigd door Pandorah op 01-02-2004 22:24]
Yppy wat een verschil! Wauw! Mooi buikje ook trouwens
Goed Spargo weer een halve kilo!
bij mij gaat het goed, maar ik houd alweer vocht vast
mijn broek zat er gewoon strak door, terwijl ik me netjes aan het 'dieet' houd! Frustrerend hoor....
Jeetje Yppy Meid, wat moet jij trots zijn op jezelf.
Jij bent mijn grote voorbeeld. Wij zijn even lang en jouw einddoel is ook mijn ideale doel. Maar ik zal al blij zijn als ik daar kom waar jij nu bent. Maar als ik dit zo zie... Dat wil ik ook.
ik kom wel niet van zo ver als jij, maar toch
Ja kan goed zien trouwens dat die broek strak zat, dan gat de boven band zo fijn rimpelen.
En van mij mag hij best een keertje in het andere topic gepost worden. Hij is namelijk erg goed als motivatie. Als in: het kan dus wel. Dus kom op posten die hap!
quote:Succes!
Op maandag 2 februari 2004 11:11 schreef jolene het volgende:
Hallo, allemaal
Ik zie hier allemaal goede berichten
Misschien dat dit voor mij die extra steun is
ben 1.58 weeg nu 86 heb dus nu een bmi van 34.4
Wil uiteindelijk naar een gewicht van 56 kilo.
Dit zal een hele lange weg worden
quote:Hey Jolene. Je kan voorlopig beter langs komen in het andere topic. Hier zitten mensen met een bmi van onder de 25 die maar een paar kilo'tjes kwijt willen. In het dieettopic zitten meer mensen zoals jij (en ik) die wat meer kilo'tjes kwijt moeten.
Op maandag 2 februari 2004 11:11 schreef jolene het volgende:
Hallo, allemaal
Ik zie hier allemaal goede berichten
Misschien dat dit voor mij die extra steun is
ben 1.58 weeg nu 86 heb dus nu een bmi van 34.4
Wil uiteindelijk naar een gewicht van 56 kilo.
Dit zal een hele lange weg worden
Welkom terug Babbelzz. Fijn dat het actief bezig zijn effect heeft gehad. Skieen is ook vermoeiend. Niet te veel aan de apres-ski gaan he?
quote:thnx! gaat wel lukken hoor! heb nog steeds niet overgegeven en ben nu zelfs lichter! (60,5 kilo)
Op zondag 1 februari 2004 22:21 schreef Pandorah het volgende:
Jeetje YPPY! Zo zie je goed dat er heel veel kilo's vanaf zijn!imago: je hebt gelijk hoor, je weet niet wat er aan de hand is met iemand met een eetstoornis. Je kan alleen zeggen dat ze niet te dik zijn en vervolgens doorsturen naar de dokter.
Little-Angel: goed dat je met je moeder hebt gepraat en dat ze je in de gaten houdt. Nu nog naar de dokter ermee gaan he
. Succes!
quote:Ik weet ook niet wat erin zit, maar zelf eet ik regelmatig repen van weightcare en soms ook van slimfast. In feite maakt de calorische waarde niet zoveel uit, denk ik. Het verschil zit hem erin dat maaltijdrepen voedzamer zijn. Ze bevatten doorgaans meer eiwitten en minder vet. Kijk maar eens op de verpakking van een reep chocola hoeveel gram vet erin zit per 100 gram
Op maandag 2 februari 2004 18:33 schreef Together-Alone het volgende:
Weet iemand heel toevallig hoeveel vet/kalorieen er in een Mars, Lion en andere repen zitten? Dat staat namelijk niet op de verpakking. Ik zag namelijk van die Slimfast tussendoor repen staan, en wilde het even vergelijken.
quote:ja, dat laatste wilde ik dus doen, maar dat staat nergens op de verpakking. Niet op de grote verpakking, en ook niet op de stuks-verpakking.
Op maandag 2 februari 2004 20:33 schreef Elsjuh het volgende:[..]
Ik weet ook niet wat erin zit, maar zelf eet ik regelmatig repen van weightcare en soms ook van slimfast. In feite maakt de calorische waarde niet zoveel uit, denk ik. Het verschil zit hem erin dat maaltijdrepen voedzamer zijn. Ze bevatten doorgaans meer eiwitten en minder vet. Kijk maar eens op de verpakking van een reep chocola hoeveel gram vet erin zit per 100 gram
quote:Als je wit weten wat ergens inzit, gewoon op overgewicht.nl eens kijken. Mijn voedingstabellenboekje zegt het volgende over 100 g Mars:
Op maandag 2 februari 2004 21:42 schreef Together-Alone het volgende:
ja, dat laatste wilde ik dus doen, maar dat staat nergens op de verpakking. Niet op de grote verpakking, en ook niet op de stuks-verpakking. Zijn die Slimfast dingen wel een beetje te eten? En dan heb ik het dus over de snackrepen, niet over de maaltijdrepen.
Zelf houd ik als regel aan dat als er niet opgeschreven staat wat er aan kcal inzit, dat er dan veel kcal en vet in kan zitten.
Zelf heb ik een tijdje maaltijdrepen gegeten maar daar kreeg ik last van mijn maag van en vond ik ze te lekker (lees: eet ik meer dan eigenlijk mag en het waren die chocoladedingen). Als tussendoortje kan je ook andere dingen nemen zoals ontbijtkoek (is ook verpakt), fruit (appels enzo) en rauwkost.
Denk eraan: morgen weegdag!
Ik ben bang dat dit voor mij niet zo geweldig gaat uitpakken. Ging vanochtend stiekem op de weegschaal staan, en ik schrok toch wel 'n beetje Misschien veel vocht vastgehouden ofzo? Ook was ik al 2 dagen niet echt naar de wc geweest, dus misschien dat dat ook scheelt... Nou ja, ik ben benieuwd, en zie wel of ik het post
Ik zal het lijstje deze week updaten, ik doe het denk ik gewoon met de hand dus als jullie zo vriendelijk willen zijn om het hele regeltje te posten, kan ik gewoon copy/pasten
quote:Ik heb er ook geen zin in, ben weer ongesteld en voel me weer net als een opgeblazen kikker
Op dinsdag 3 februari 2004 13:39 schreef Kroeltroel het volgende:Ik ben bang dat dit voor mij niet zo geweldig gaat uitpakken. Ging vanochtend stiekem op de weegschaal staan, en ik schrok toch wel 'n beetje
![]()
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik vanaf vrijdag weer moet sporten. Cardio moet wel lukken, en fitness en buikspieroefeningen sla ik dan nog maar even over totdat m'n rug weer doet wat ie moet doen.
quote:Ik eet zoiezo tussendoor alleen maar fruit, rauwkost, en komkommer. Mijn ontbijt bestaat zoiezo uit een appel, een banaan, en water.
Op maandag 2 februari 2004 23:14 schreef Pandorah het volgende:[..]
Als je wit weten wat ergens inzit, gewoon op overgewicht.nl eens kijken. Mijn voedingstabellenboekje zegt het volgende over 100 g Mars:
Per 100 g: 447 kcal + 17 g vet.Zelf houd ik als regel aan dat als er niet opgeschreven staat wat er aan kcal inzit, dat er dan veel kcal en vet in kan zitten.
Zelf heb ik een tijdje maaltijdrepen gegeten maar daar kreeg ik last van mijn maag van en vond ik ze te lekker (lees: eet ik meer dan eigenlijk mag en het waren die chocoladedingen). Als tussendoortje kan je ook andere dingen nemen zoals ontbijtkoek (is ook verpakt), fruit (appels enzo) en rauwkost.
quote:RESPECT heb ik voor jou!!! Ik kan dat niet eens volhouden! goed zo
Op dinsdag 3 februari 2004 16:34 schreef Together-Alone het volgende:[..]
Ik eet zoiezo tussendoor alleen maar fruit, rauwkost, en komkommer. Mijn ontbijt bestaat zoiezo uit een appel, een banaan, en water.
Maar ik wilde gewoon zeker weten wat ik niet iets ging kopen wat eigenlijk stiekum net zo slecht is als een Mars, alleen voedzamer ofzo.
Maareh, kga me morgenochtend nog een keer wegen, misschien ben ik dan nog wel iets lichter
Together-Alone (1,91) (23,8) was 90 kg, weegt nu 86 kg, en wil graag 75 kg wegen. -4
quote:Nou blijkbaar voel ik me zo, maar bén ik het niet
Op dinsdag 3 februari 2004 15:08 schreef imago het volgende:Ik heb er ook geen zin in, ben weer ongesteld en voel me weer net als een opgeblazen kikker
Dus:
Imago (1,76) (21,3) was 68,3 kg, is nu 65,9 kg en wil graag 63,0 kg wegen. -2,4
quote:Dat is voor iedereen verschillend
Op dinsdag 3 februari 2004 23:02 schreef Kinkypinky het volgende:
Hoeveel komen jullie ongeveer aan tijdens de mentruatie?
Is 2 kg normaal of erg veel?
En is dit voor of tijdens de menstruatie en wanneer is dat gewicht er weer af?
Ik dácht dus dat ik nu veel zwaarder zou zijn, en zo voel ik me ook, maar blijkbaar bén ik het niet
KinkyPinky, die vraag hebben we hier een tijdje geleden ook al 'behandeld'. Wat blijkt: het is bij iedereen verschillend; de een weegt een week van tevoren 4 kilo meer, de ander weegt op het moment zelf 1 kilo meer en weer een ander weegt een week erna 2 kilo meer... Het is dus gewoon uitzoeken voor jezelf, een aantal keren goed bijhouden en dan kom je er vanzelf achter hoe het bij jou zit
Ik weet niet wat het is met mij, ik ben net ongesteld geweest dus dan zou 't juist wat minder moeten zijn... Ik denk toch echt dat het met mijn 'verstopping' te maken heeft dus ik update deze week niet Ik kan je zeggen dat het verschil een aantal kilo's is... Vreemd....
Dat is mooi Togeter-Alone! Je hebt toch wel alleen salade op bij de mac?
Ik merk niet echt duidelijk dat ik aankom of afval voor of na het ongesteld zijn Kinkypinky. Aan mij heb je dus niks. Ik wissel ook op andere dagen ontzettend wat betreft gewicht.
Het kan maar weinig schelen Imago, maar psychologisch ben je toch weer een drempel over. En dat is leuk!
Afgelopen weekend ben ik met mijn vriendje naar de stad geweest en daar hebben we gelunched. Warme chocolademelk, slagroom en een tosti met salade. Gisteren had ik een overleg waar ik al weken zenuwachtig voor was (en de afgelopen dagen buikpijn, ik was namelijk voorzitter en er kwamen allemaal onbekenden) en ik had mijn boterhammen al om 10 uur allemaal op. In de lunchpauze heb ik stroopwafels gehaald. Niet gezond maar wel erg lekker. Om de schade te beperken heb ik ze maar uitgedeeld tijdens een overleg eerder die middag. Dit was dus geen gezonde week en ik ben dan ook niet afgevallen. Misschien wel iets, want de weegschaal twijfelde tussen 68 en 68,5, maar niet genoeg voor een nieuwe update. Volgende week beter.
Ik wil eerst even YPPY een veer in der reet stoppen, ook voor jou heb ik enorm veel respect. Je stoomt maar door en iedere keer als ik weer even kom lurken is er meer af. Ik vind je fantastisch! En als ik je foto bekijk ben ik echt jaloers op je buikje joh!
En nu weer over mezelf, ik wil weer wat afvallen, wederom zelf proberen. Tot nu toe gaat het goed maarja, wat is nu 0.5 dag Dus het is weer vrij uitzichtloos.
In ieder geval ga ik proberen er niet 24/7 mee bezig te zijn en gewoon de vette en snoepdingen laten staan.
Maar als ik honger heb eet ik toch echt een bammetje met kaas hoor Zal alleen de extra dingen achterwege laten, dan moet het toch ook wel lukken denk ik.
Ik hoop ECHT dat het me gaat lukken.
Ik weeg inmiddels meer dan mijn moeder En dat is pas verschrikkelijk. Mam is enorm afgevallen en nu ben ik de enige "dikke" in huis. Met mn 1.74 en 65 kilo.
[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 04-02-2004 13:59]
net even met grote intresse zitten lezen. Ik wil ook wel meedoen. Ben al 3 weken geleden begonnen met 4x per week te sporten. Ik hou het nog steeds vol en vind het ook iedere x weer leuke worden. Ik woog 97kilo en ben 1.88m lang. Een BMI van 27. Nu weeg ik nog maar 92 kilo (BMI 25.75). Mijn streef gewicht is 85 kilo.
Wel ben ik meer gaan eten. Maar ik eet nu 6x per dag kleinere porties. Maar in totaal is het wel meer dan dat ik vroeger at. Maar ik wil niet alleen afvallen, maar ook spiermassa kweken, en aangezien spieren zwaarder wegen dan vet zou 85 kilo dus goed zijn (ik mag 67!! kilo wegen, maar dat is echt te licht).
quote:Dan zit je al heel dichtbij een gezond gewicht! Mensen met een BMI van boven de 25 kunnen hier terecht: Fok! Dieetclub deel XXXIII
Op woensdag 4 februari 2004 14:12 schreef SCraane het volgende:
Hallo allemaal,
net even met grote intresse zitten lezen. Ik wil ook wel meedoen. Ben al 3 weken geleden begonnen met 4x per week te sporten. Ik hou het nog steeds vol en vind het ook iedere x weer leuke worden. Ik woog 97kilo en ben 1.88m lang. Een BMI van 27. Nu weeg ik nog maar 92 kilo (BMI 25.75). Mijn streef gewicht is 85 kilo.
Maar jij bent dus een beetje een grensgeval
quote:Danku
Op woensdag 4 februari 2004 14:39 schreef imago het volgende:
Oh en natuurlijk welkom enzoEn heaven7 ook weer
En we maken nooit meer ruzie
Laatste dagen gaat het lijnen erg goed
Gewoon gezond gegeten en niets gesnoept! Nu ik eindelijk een beetje in een goed ritme zit, hoop dat ik dit zo een tijdje kan volhouden
ongi-vocht
Zo, ik denk, doe het ook maar even, lijkt me wel handig voor degene die het lijstje moet maken.
Afgelopen dagen eigenlijk nog steeds teveel gesnoept. Vandaag ging het heel goed. Ik heb wel steeds de neiging om me na iedere maaltijd te gaan wegen. Behoorlijk irritant.
Ik heb trouwens 2 weegschalen. Op de ene weeg ik 58,5 en op de andere dus rond de 62. Iemand enig idee hoe dat kan?
En verder denk ik erover na om de Bun & Thigh Max bij wehkamp te kopen. Denken jullie dat dat helpt? Ervaringen misschien? Staat onder Vrije tijd » Sport & vrije tijd » Fitness » Klein fitness-assortiment » Bun & Thigh Max
Ik hoop dat jullie reageren. Groetjes Ingrid
----------------------------------------------
Bun & Thigh Max
De Bun & Thigh Max pakt billen en dijen meedogenloos aan. Ze worden stevig en welgevormd!
Met 5 vetverbrandende oefeningen, speciaal ontwikkeld om elke spier in uw binnendijen, buitendijen, kuiten en billen te verstevigen. Zelfs de buikspieren worden aangepakt. Met 3 weerstandsniveaus. Inclusief de video Five Minutes To Perfect Buns, Hips and Thighs en de Slim Max voedingsgids om het lichaam supersnel in vorm te brengen! Nu met gratis Ab-Tronic.
-------------------------------------------------
Mijn zusje heeft namelijk het figuur van een heus fotomodel maar ze heeft ook een bolletje onder haar navel.
Oja:
Maryse (1,74) (23,1) was 70,0 kg, is nu 69,0 ( -69,5%??? ) kg en wil graag 60,0 kg wegen. -1,0
Dat gaat echt lekker... De ene week 65 kg. Dan weer 70 en nu weer een tijdje 69.. Gaat lekker
Ik was ook nog eens opzoek naar naar voedsel voor het ontbijt/ voor bij de lunch. Ik varieer sowieso niet zo heel erg, en nu het allemaal niet vet/zoet mag zijn blijven er naar mijn idee zowat alleen nog rijstwavels over.
Nou had ik bedacht dat brinta/ banaan/ appel/ mandarijn/ rijstwafel/ ham/ krentenbollen en ontbijtkoek wel oké waren..
Maar het is zo saai en niet gevarieerd.. Zijn er ook nog dingen die je ook op brood kunt eten dan pindakaas/chocopasta/hagelslag.. Want dat at ik normaal..
Ik weet echt niet wat ik op brood kan doen wat ook nog een beetje eetbaar is.. Want qua vlees heb ik alleen maar ham en salami gegeten en van slatjes alleen huzaren salade een keertje..
Haha.. Misschien een beetje vaag.. Maar of er iemand is die dus iets lekkers weet voor op brood want ik ben niet zo een expert daar in, of iets in plaats van brood!
Oja.. Ik ben nog steeds fanatiek aan het fitnessen, en aan het gymen! Ik ben echt vet trots op mijzelf, ben eigenlijk ziek maar heb als nog de piepjes test ingehaald en heb na 3x proberen eindelijk een voldoende!! En ben vandaag ook nog 2 uur wezen fitnessen.. Het komt ooit nog goed
Enne.. YPPY.. Echt mooie buik! Je bent echt ZO veel afgevallen aan je broek te zien... Wow
Fijn dat het zo goed gaat Tex! Het wordt steeds makkelijker. Je komt inderdaad in een ritme en dan wordt het raar om iets ongezonds te doen. Blijkbaar went een lichaam wel snel aan gezond leven.
Dat is er zo weer af Confidential. En nu moet je langer in dit topic blijven posten.
Weegschalen zijn vaak verschillend ansjela. Het handigste is dan om altijd dezelfde weegschaal te gebruiken en die steeds op dezelfde plaats neer te zetten. De ondergrond kan ook verschil maken namelijk als je je weeg. In de slaapkamer ben ik bijvoorbeeld zwaarder dan in de badkamer. Als je snoept, wat neem je dan? Als je niks ongezonds in huis hebt, kun je het ook niet opeten. Je kunt ook op zoek gaan naar gezonder alternatieven voor als je toch iets wilt eten.
Heb je de oefeningen van Lurky al geprobeerd Ingrid? Misschien maken die al verschil. Brede heupen of het bolletje op je buik zijn zo ongeveer niet weg te krijgen.
Nu ik het toch over Lurky heb, hoe gaat het? Is het lunchen nog steeds zo niet-dieet-verantwoord?
Krentenbollen zijn niet zo gezond MaRySe. Op brood eet ik meestal magere smeerkaas in verschillende smaakjes, light pate, 20+ kaas met komkommer of tomaat, kip of geroosterd brood met een dun laagje boter. Niet vreselijk afwisselend, maar ik moet het meenemen naar mijn werk en iets creatiefs ligt toch in puin voordat ik daar aan kom. Wat goed dat het sporten zo goed gaat!
Jij ook bedankt voor je compliment, nu is het wel weer genoeg geweest geloof ik. Ik moet nog bijna nieuwe schoenen gaan kopen.
quote:Krentebollen en ontbijtkoek zitten vol met suiker. Suiker maakt dik. Die moet je dus laten liggen.
Ik was ook nog eens opzoek naar naar voedsel voor het ontbijt/ voor bij de lunch. Ik varieer sowieso niet zo heel erg, en nu het allemaal niet vet/zoet mag zijn blijven er naar mijn idee zowat alleen nog rijstwavels over.
Nou had ik bedacht dat brinta/ banaan/ appel/ mandarijn/ rijstwafel/ ham/ krentenbollen en ontbijtkoek wel oké waren..
Maar het is zo saai en niet gevarieerd.. Zijn er ook nog dingen die je ook op brood kunt eten dan pindakaas/chocopasta/hagelslag.. Want dat at ik normaal..
Ik weet echt niet wat ik op brood kan doen wat ook nog een beetje eetbaar is.. Want qua vlees heb ik alleen maar ham en salami gegeten en van slatjes alleen huzaren salade een keertje..
Haha.. Misschien een beetje vaag.. Maar of er iemand is die dus iets lekkers weet voor op brood want ik ben niet zo een expert daar in, of iets in plaats van brood!
Veel vezelen eten. Bruin brood enzo. En daar mag best een plak kaas op (30+ ofzo). Maar wat ik gemerkt heb is dat bewegen echt werk. En als je dan een beetje op je eten let kan kan je zelfs meer eten dan daarvoor terwijl je afvalt.
Het keyword is dat je het moet verbranden. Rijst, aardappelen en pasta's zijn onwijze dikmakers... Maar als je daarbij goed beweegt dan is er geen probleem. Dan zal je afvallen. Al mijn broeken zitten ondertussen te ruim. En dat in 3 weken!
Suc6 (ben zelf ook nog flink bezig hoor)
Ik heb ook een soort 8-figuurtje rond mijn navel dat ik niet weg krijg Ingrid. Ik ben nu een begonnen met wat Pilates-oefingen en volgens die instructrice op de video's even creatief P2P uitoefenen heb ik het altijd fout gedaan... ze zegt dat je, als je je buikspieroefeningen doet, je navel naar je ruggegraat moet drukken omdat je anders je buik niet plat traint maar 'naar buiten' (of zoiets). Ach, eigenlijk vind ik het niet zo erg zo'n kussentje maar ik ga toch proberen of het wat strakker kan.
De oefeningen vallen lang niet mee, maar ik leer er zo langzamerhand steeds meer bij en volgens mij zijn ze wel effectiever dan degene die ik altijd deed (de gewone situp).
Voor op brood heb ik fruitstroop ontdekt MaRySe, stroop van appels en peren. Het is gezond (en lekker), alleen natuurlijk niet als je al je boterhammen met dat spulletje besmeert. Volgens het streep je slank is stroop meen ik 5 hokjes. Als je dan daarnaast bijvoorbeeld slanke smeerkaas (2 hokjes), slanke kaas (3 hokjes), rookvlees (1 hokje per plakje) of kip (3 hokjes) neemt, dan heb je afwisselend en verantwoord gegeten volgens mij! 1 hokje is 10 kCal
Ik blijf toch nog wel even posten hoor YPPY, want volgens mij is het ook lang niet makkelijk om stabiel te blijven - je moet toch een soort van evenwicht vinden en je kunt niet ineens weer voluit gaan eten als je 'klaar' bent, het was toch levenslang.... En ik ben inmiddels aan het werken aan een gestroomlijnder geheel - zie boven
MaRySe, de tips die al zijn gegeven wilde ik hier ook posten Wat ik eet is slankie smeerkaas (in alle smaakjes!), rookvlees, kipfilet, kalkoenfilet, ham, stroop, slank-jam (maar dat alleen als 'feestboterham', en niet elke dag), gecombineerd met sla, komkommer, tomaat, kruiden. Wat ook lekker is is kwark op je brood. Je besmeert je geroosterde boterham met kwark zoals je normaal jam ofzo erop zou smeren. Dit kun je dan opwaarderen met gezonde dingen zoals hierboven al genoemd. Smullen gegarandeerd!
Hoe komt het dat je je weer moet melden Flying_Vee? Ben je vervallen in je oude eetgewoontes? Wil je weer terug in het lijstje? Post je dan even je regeltje, zet ik je er gelijk bij. Succes weer!
Zo! Volgende week ga ik weer eens beginnen met sporten. Heb er nu al zin in Dat rare gewicht van mij, gister, wordt alweer minder. Ik snap er helemaal niks van... Al de tijd dat ik lijn heb ik nog nooit ineens 2,5 kg meer gewogen dan de week ervoor, zonder verklaarbare reden. Ik heb me toch redelijk netjes gedragen qua eten. Het is wel demotiverend; gisteravond op de bank "Ach, ik kan best nootjes eten, ik val van al die sla enzo toch niet meer af", maar ik heb me sterk gehouden
Vanochtend stond de teller alweer 0.9 kg lager
Voor de handigheid laat ik mijn gewicht van vorige week dus maar in de update staan, en kijk ik even aan hoe het gaat deze week...
quote:Het gaat goed, dank je maar ik ben ongi. Vind het nogal dwaas om elke maand mijn exacte hoeveelheid opgehoopt vocht hier te melden. Gaat de lurkers ook geen zak aan hoe mijn menstruatie verloopt. Het is mijn lijf en geen lees-amusement.
Op woensdag 4 februari 2004 19:44 schreef YPPY het volgende:
Nu ik het toch over Lurky heb, hoe gaat het? Is het lunchen nog steeds zo niet-dieet-verantwoord?
Kwa dieet is niks veranderd: 'smorgens 2 volkorenboterhammen met linera en 1 dun plakje dieetkaas 20+ ertussen, tussen de middag idem en tussendoor veel waterhoudend fruit. Savonds een bord warm eten met veel groenten en magere saus en mager vlees. Drank is water, Rivella Light en CristalClear.
Geen koek, snoep of snacks meer: levens lang dieet he
Heb mij er inmiddels bij neergelegd dat ik nooit meer tienerslank worden zal
Mijn gewicht blijft ongeveer wat het al topics lang is. Heb dus inmiddels tijd zat gehad ermee te leren leven.
Binnenkort ga ik naar een chique bal en dan wil ik uit bezuiniging graag in mijn 'oude' baljapon passen. Alles wat ik daarvoor kan doen is flink blijven oefenen om de boel een beetje te shapen tot een mooi zandloperfiguur. Dat is inmiddels mijn streef. Meer niet.
Ik meld mij dus volgende week wel weer als ik kan want ben druk elders bezig en wat forummoe. Heb nu ook met een search mn naam hieruit gevist en ben verder niet op de hoogte. Na anderhalf jaar denk ik wel te weten wat ik jullie zondermeer kan wensen:
Fijne dieetweek allemaal en maak je geen zorgen als je niet afvalt: als je er maar goed uit ziet en er niks bij komt.
Ik ben niet dik en heb ook niet teveel overgewicht maar van de 8 die ik er zeker kwijt wil kom ik maar steeds tot de 3 a 4 terwijl ik toch streetdance en fitness *zucht*
quote:Ik ben nu in m'n derde week en nu begin ik het een beetje moeilijk te krijgen. Heb mezelf voor de lunch dan maar op een Turkse pizza getrakteerd (valt best mee qua calorieën, zie het Turkse pizza-topic in CUL).
Op donderdag 5 februari 2004 12:54 schreef Partygurl het volgende:
ik weet niet hoor maar ik snap echt niet waar jullie de discipline vandaan halenMij lukt het steeds 2 weken wel en dan ook weer net zo goed 2 weken niet
Ik ben in die tijd wel al 4 kg afgevallen dus da's wel een stimulans. Wel zie ik nu dat ik m'n streefgewicht naar beneden moet bijstellen.
's Avonds eet ik "gewoon", maar dat is nooit ongezond geweest. Wel ben ik van de mayo afgestapt.
Tussendoortjes heb ik vrijwel volledig geschrapt, alleen af en toe een pakje toostjes. In 't weekend wel 's een muffin ofzo. Eerst at ik echt véél tussendoor, ik verving vaak de lunch door gewoon een aantal keer koekjes of chips of saucijzenbroodjes e.d. te eten. Nu eet ik gewoon drie maaltijden.
Drinken: weinig veranderd eigenlijk, ben alleen meer water gaan drinken. Verder drink (en dronk) ik alleen wat cola light en veel vruchtensap, dus da's geen probleem.
In 't weekend veel bier, en ik weet uit ervaring dat als ik daarmee stop ik in korte tijd veel afval, maar daar ben ik toch echt niet toe bereid. Ik val zo ook af en bovendien moet ik nog maar een paar kilo. Ook moet ik hieraan toevoegen dat ik in 't weekend lang uitslaap en derhalve dan sowieso maar 2 maaltijden per dag eet.
quote:Ehmm,
Op donderdag 5 februari 2004 11:23 schreef Kroeltroel het volgendeHoe komt het dat je je weer moet melden [b]Flying_Vee? Ben je vervallen in je oude eetgewoontes? Wil je weer terug in het lijstje? Post je dan even je regeltje, zet ik je er gelijk bij. Succes weer!
Nou ik heb dus een abbo voor 2 keer in de week fitnessen, maar ja dat schiet er dus steeds vaker bij in.
En toen ik echt aan het afvallen was sportte ik regelmatig ook nog buiten scaten en wielrennen etc.
Met dit weer zit ik gewoon te veel te compjuteren en de pondjes vliegen er weer aan
ik weeg nu dus 81 kg
In juni 2003 woog ik 67,5 kg
Ik wil nu ongeveer 70 kg wegen.
dieeten helpt bij mij niet, dat hou ik niet vol sporten werkt wel (alleen moet ik eens een baan vinden tijdens kantoortijden) de ploegendienst is erg slecht met name het sporten is erg lastig
[Dit bericht is gewijzigd door Flying_Vee op 05-02-2004 15:26]
quote:Heh, dat is ook precies wat ik eet als ontbijt!
Op donderdag 5 februari 2004 19:44 schreef Elanor het volgende:
Waarom is iedereen hierzo tegen jam? Het is ongeveer de helft van linera + slankie kaas en superlekker (behalve lightjams die zijn echt). Als "sandwhich" dus boterham besmeerd met jam en boterham erop prima licht ontbijtje en er zullen vast wel meer mensen zijn die net als ik 's ochtends nog geen zin hebben in hartig.
Als je een beetje actief bent verbrand je die suikers binnen no time.
Ik heb trouwens besloten me op de weegschaal die het meeste aangeeft voortaan te wegen. Dan kan het altijd minder zijn !!
quote:Dat laatste heb je goed
Op donderdag 5 februari 2004 20:44 schreef ansjela het volgende:
Ik eet 's morgens meestal magere yoghurt met een smaakje en speciale cornflakes met rozijntjes en van alles, met weinig vet. Op de verpakking stond dat ze dat ook bij de Weight Watchers aanraden. 's Middags eet ik 2 boterhammen met 17 + Leerdammer. Echt hele lekker kaas. En 's avonds gewoon warm, waarbij meestal groente en vlees. Tussendoor drink ik water en eet ik fruit. Dat moet eigenlijk wel een aantal weken vol te houden zijn.Ik heb trouwens besloten me op de weegschaal die het meeste aangeeft voortaan te wegen. Dan kan het altijd minder zijn
!!
Ik heb het ook een poosje geprobeerd met cornflakes als ontbijt maar na een 1.5 uur werd ik zo vreselijk slap en flauw dat ik erachter ben dat dat niet het goeie ontbijt voor me is.
'S ochtend MOET ik echt 2 boterhammen eten anders heb ik geen goede dag. Merk dan ook dat ik veel meer zin heb in tussendoortjes.
Jammer dat je bent afgekomen Flying_Vee. Gelukkig weet je wel hoe het er weer aan is gekomen. Is er niet een sportschool in de buurt die veel open is? Of je kunt alleen gaan sporten. Niet zo gezellig, maar je hebt dan tenminste wel beweging.
Afvallen is niet makkelijk Partygurl. Je hebt inderdaad veel discipline nodig en je moet het écht, écht willen. Anders lukt het toch niet of het zit er net zo snel weer aan. Als het makkelijk was, zouden er vast geen dikke mensen bestaan.
Wat voor vruchtensap drink je Kaensterle? Daar kan stiekem veel (fruit)suiker in zitten.
Vul je nog ergens in wat je eet Heaven7? Of overgewicht.nl ofzo? Dan kun je voor jezelf mooi controleren hoe het gaat.
Ik ben niet tegen jam Elanor, ik vind het alleen niet lekker. Daarom eet ik het nooit.
quote:Hou wel in de gaten dat de WW vaak een maximum aantal grammen van dat spul aan houdt!
Op donderdag 5 februari 2004 20:44 schreef ansjela het volgende:
Ik eet 's morgens meestal magere yoghurt met een smaakje en speciale cornflakes met rozijntjes en van alles, met weinig vet. Op de verpakking stond dat ze dat ook bij de Weight Watchers aanraden. 's Middags eet ik 2 boterhammen met 17 + Leerdammer. Echt hele lekker kaas. En 's avonds gewoon warm, waarbij meestal groente en vlees. Tussendoor drink ik water en eet ik fruit. Dat moet eigenlijk wel een aantal weken vol te houden zijn.Ik heb trouwens besloten me op de weegschaal die het meeste aangeeft voortaan te wegen. Dan kan het altijd minder zijn
!!
Ik heb bij de EGA gelijnd, ook zoiets, en daar mocht je dus brinta of muesly of all bran 's ochtends, maar dan wel max 25 gram met max 250 ml yoghurt of melk.
En 25 gram is echt veel minder dan je denkt.
En zo was er laatst nog iets wat ik niet kon vinden. Dus ik vind het vrij lastig om het in te vullen. Ik eet gewoon wanneer ik honger heb. En dan wel verantwoord en ik snoep niet meer. Over 2 weken wilde ik gaan wegen. Als er dan niets af is.. ik ben altijd zo bang dat ik teleurgesteld wordt wanneer ik eens per week weeg.
quote:Wow, wat een goeie prestatie al joh! Hoeveel zou je nog kwijtwillen? Als je in het lijstje wil moet je even je gegevens doorgeven.
Op vrijdag 6 februari 2004 10:39 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Kan ik me hier ook aanmelden ik ben vorig jaar 12 kilo kwijt geraakt en na een pauze (dat werd me aangeraden) van 3 maanden wil ik weer verder gaan met de laatste kilo's
quote:Ja, want we doen ook in 1 week allemaal én gourmetten, én pizza eten, én naar de Mac, dat zie je wel!
Op vrijdag 6 februari 2004 13:11 schreef YPPY het volgende:
Ik las in een ander topic dat lurkers vinden dat we het weinig over sport en beweging hebben. Ik wil ze dan ook van harte uitnodigen om nieuwe onderwerpen aan te dragen die daarmee te maken hebben, zodat we het meer over sport kunnen hebben.
quote:k, komt ie...
Op vrijdag 6 februari 2004 13:11 schreef YPPY het volgende:
Ik las in een ander topic dat lurkers vinden dat we het weinig over sport en beweging hebben. Ik wil ze dan ook van harte uitnodigen om nieuwe onderwerpen aan te dragen die daarmee te maken hebben, zodat we het meer over sport kunnen hebben.
Ik ben zelf veel liever bezig met meer individuele sporten zoals hardlopen. De training samen met anderen is voor de gezelligheid. Ook denk ik dat het belangrijk is om een doel te stellen.
Ondanks mijn problemen met mijn bekken wil ik toch weer beginnen. Volgens de huisarts is er lichamelijk gezien niets meer mis, de pijn wordt veroorzaakt door de spieren.
Mijn doel is nu om met de batavierenrace (eind april) weer een korte afstand (3 a 4 kilometer) de kunnen lopen. Met een doel traint het immers fijner. Wat denken jullie, is dat haalbaar?
ik heb een hekel aan sport en dat wat ik wel leuk vind, kan niet (dansen zonder danspartner). Toch al 15,5 kilo kwijt zonder sportschool enzo.
Maar voor de zomer zal ik me toch wel aan de huis-tuin-en keuken oefeningen gaan wagen voor een strakkere buik.
dat was mijn bijdrage over sport.
Over sport:
Ik doe 1x in de week, ruim een uur, aan cardiofitness in het sportcentrum van de universiteit - dat kost maar ¤50 per jaar dus dat is nog wel te overzien. Meestal een half uurtje crosstrainer en dan nog wat roeien en spinning enzo. Ik vind het nooit leuk om te gaan, maar als ik bezig ben en erna dan voelt het altijd wel goed! Plus dat ik het inmiddels gewoon nodig heb mijn energie te verbruiken met lichaamsbeweging - anders gaat het humeur zienderogen achteruit...
Als ik student-af ben dan ga ik denk ik een crosstrainer aanschaffen voor een paar honderd euro. Dat heb je er met die sportschool abo's van tegenwoordig er idd zo uit en bovendien kan ik dan aan de gang wanneer ik wil! Misschien wordt het sportpark dan ooit nog wel eens uitgebreid met een spinningfiets (als ik tig kamers in m'n huis heb ).
Verder het gebruikelijke lopen en fietsen van hot naar her...
Veel valt er toch eigenlijk niet te vertellen over sport? We doen het en vinden het collectief niet echt leuk geloof ik... (en ik heb dit al een paar keer neergepend dacht ik zo).
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 21:14 schreef Confidential het volgende:
Leuk dat je weer terug bent Heaven7!Ik heb ook een soort 8-figuurtje rond mijn navel dat ik niet weg krijg Ingrid. Ik ben nu een begonnen met wat Pilates-oefingen en volgens die instructrice op de video's even creatief P2P uitoefenen heb ik het altijd fout gedaan... ze zegt dat je, als je je buikspieroefeningen doet, je navel naar je ruggegraat moet drukken omdat je anders je buik niet plat traint maar 'naar buiten' (of zoiets). Ach, eigenlijk vind ik het niet zo erg zo'n kussentje maar ik ga toch proberen of het wat strakker kan.
De oefeningen vallen lang niet mee, maar ik leer er zo langzamerhand steeds meer bij en volgens mij zijn ze wel effectiever dan degene die ik altijd deed (de gewone situp).Voor op brood heb ik fruitstroop ontdekt MaRySe, stroop van appels en peren. Het is gezond (en lekker), alleen natuurlijk niet als je al je boterhammen met dat spulletje besmeert. Volgens het streep je slank is stroop meen ik 5 hokjes. Als je dan daarnaast bijvoorbeeld slanke smeerkaas (2 hokjes), slanke kaas (3 hokjes), rookvlees (1 hokje per plakje) of kip (3 hokjes) neemt, dan heb je afwisselend en verantwoord gegeten volgens mij! 1 hokje is 10 kCal
Ik blijf toch nog wel even posten hoor YPPY, want volgens mij is het ook lang niet makkelijk om stabiel te blijven - je moet toch een soort van evenwicht vinden en je kunt niet ineens weer voluit gaan eten als je 'klaar' bent, het was toch levenslang.... En ik ben inmiddels aan het werken aan een gestroomlijnder geheel - zie boven
quote:Ik ben nu oefeningen van pilates aan het downloaden. Eens kijken of dat iets is.
Op woensdag 4 februari 2004 21:14 schreef Confidential het volgende:
Leuk dat je weer terug bent Heaven7!Ik heb ook een soort 8-figuurtje rond mijn navel dat ik niet weg krijg Ingrid. Ik ben nu een begonnen met wat Pilates-oefingen en volgens die instructrice op de video's even creatief P2P uitoefenen heb ik het altijd fout gedaan... ze zegt dat je, als je je buikspieroefeningen doet, je navel naar je ruggegraat moet drukken omdat je anders je buik niet plat traint maar 'naar buiten' (of zoiets). Ach, eigenlijk vind ik het niet zo erg zo'n kussentje maar ik ga toch proberen of het wat strakker kan.
De oefeningen vallen lang niet mee, maar ik leer er zo langzamerhand steeds meer bij en volgens mij zijn ze wel effectiever dan degene die ik altijd deed (de gewone situp).
quote:Oeps dat ging niet goed!
Op vrijdag 6 februari 2004 15:47 schreef Ingrid19 het volgende:[..]
Waar kan ik de oefeningen van Lurky vinden?
Ik heb er vast overheen gelezen!
Ik probeer telkens mijn buik-met-grote-broek-foto's te uploaden, maar er gaat iets mis Nou ja, ik probeer stug door!
Vanavond ga ik denk ik updaten, jullie zien het wel
wendy-tje: zelf ga ik ook liever hardlopen en/of steppen want dan kan je de tijden tenminste zelf bepalen. En het is inderdaad vrij prijzig als je dat gehang om die apparaten heen (heb ik zelf ook) niet leuk vindt!
Confidential: tja, zelf vind ik sporten wel weer leuk. Zo zie je maar: zo is iedereen weer anders .
Ik heb mijn folderwijken nog, mijn baan bij de bakker en als oppas waar ik ook de godganse dag aan het rennen ben en ik laat de hond uit en neem de trap ipv de lift en als ik moet fietsen (ergens heen) fiets ik lekker snel zodat ik tenminste wel het idee heb dat ik lekker bezig ben
Nee, ik ben geen verplicht sportvrouwtje. Ik vind zwemmen wel heerlijk overigens..
Ansjela (1,68) (22) was 62 kg, is nu 62 kg en wil graag 56 wegen. -0,0
Afvlif (1,88) (24,0) was 86,5 kg, is nu 84,7kg en wil graag 75,0 kg wegen. -1,8
Babbelz (1,78) (24,6) was 89,0 kg, is nu 78,0 kg en wil graag 70,0 kg wegen. -11,0
Chayenn (1,80) (23,1) was 80,3 kg, is nu 75,1 ( 42,3% ) kg en wil graag 68,0 kg wegen. -5,2
Confidential (1,64) (22,3) was 67,0 kg, is nu 60,1kg en wil graag 59,0 kg wegen. -6,9
Ereshkigal (1,70) (24,0) was 69,5 kg, is nu 69,5kg en wil graag 63,0 kg wegen. 0,0
Imago (1,76) (21,3) was 68,3 kg, is nu 65,9 kg en wil graag 63,0 kg wegen. -2,4
Kiezel (1,80) (23,0) was 75,0 kg, is nu 74,5kg en wil graag 69,0 kg wegen. -0,5
Kleintje (1,63) (24,2) was 67,6 kg, is nu 64,4kg en wil graag 58,0 kg wegen. -3,2
Kontiki (1,83) (24,4) was 84,5 kg, is nu 81,8kg en wil graag 78,0 kg wegen. -2,7
Kroeltroel (1,83) (24,0) was 90,0 kg, is nu 80,5kg en wil graag 73,0 kg wegen. -9,5
Kyara (1,68) (22,9) was 80kg, is nu 64,5 kg en wil graag 62,0 kg wegen. -15,5
Liejannuh (1,79) (24,5) was 85,0 kg, is nu 78,4kg en wil graag 75,0 kg wegen. -6,6
Lurky (1,64) (24,4) was 80,0 kg, is nu 65,5kg en wil graag 62,0 kg wegen. -14,5
Maryse (1,74) (23,1) was 70,0 kg, is nu 69,0kg en wil graag 60,0 kg wegen. -1,0
miesjuh (1,65) (23,1) was 65,0 kg, is nu 63,0kg en wil graag 56,0 kg wegen. -2,0
miss_cee (1,68) (24,1) was 67,2 kg, is nu 68,0kg en wil graag 56,5 kg wegen. 0,8
Mookdeliefste (1,70) (22,1) was 64,0 kg, is nu 64,0 kg en wil graag 60,0 kg wegen. 0,0
M1RR1E (1,63) (22,0) was 59,0 kg, is nu 58,5kg en wil graag 55,5 kg wegen. -0,5
Pauline (1,70) (24,2) was 70,0 kg, is nu 70,0kg en wil graag 65,0 kg wegen. 0,0
Shantee (1,73) (22,7) was 70,0 kg, is nu 68,0kg en wil graag 60,0 kg wegen. -2,0
Shark.Bait (1,92) (23,6) was 89,0 kg, is nu 87,0kg en wil graag 81,0 kg wegen. -2,0
Spargo (1,65) (24,6) was 67,0 kg, is nu 67,0kg en wil graag 55,0 kg wegen. 0,0
texelonia (1,68) (21,6) was 64,0 kg, is nu 61,0kg en wil graag 58,0 kg wegen. -3,0
Timo20 (1,93) (22,3) was 88,0 kg, is nu 83,0kg en wil graag 75,0 kg wegen. -5,0
Together-Alone (1,91) (23,8) was 90 kg, weegt nu 86 kg, en wil graag 75 kg wegen. -4
wendy-tje (1,60) (24,0) was 64,0 kg, is nu 61,5kg en wil graag 58,0 kg wegen. -2,5
Yppy (1,72) (23,2) was 95,0 kg, is nu 68,5kg en wil graag 65,0 kg wegen. -26,5
Yuki (1,81) (22,6) was 74,0 kg, is nu 74,2kg en wil graag 64,0 kg wegen. 0,2
MaRJoLeiN_, ik wist niet of je nou wel of niet in het lijstje wil... Zo ja laat het maar weten, dan komt het helemaal goed
Babbelz, goed hee! Je hebt weer een bmi van onder de 25, zoals al voorspeld Hoe is het met je nieuwe huisje, en de skivakantie? Ook nog fietsend naar het werk; gezond allemaal hoor!
Heaven7, wil je ook weer meedoen in het lijstje?
FlyingVee, als je no ook nog even je lengte post, kan je weer terug in de lijst
heaven7 1.74, was 70 kilo (van lang geleden) is nu 65 en wil 60 wegen.
Zoiets?
heb me afgelopen woensdag (me normale weegdag) vergeten te wegen: had me verslapen
maar na 2 weken niet gesport te hebben (geen tijd ivm met werk) en veel te veel en veel te vet te hebben gegeten ( verjaardagen van me broertjes), ben ik afgelopen weer begonnen met sporten. Ben gelijk iedere dag geweest . Het gekke was trouwens wel dat ik niet was bijgekomen na 2 weken ongezond eten
wie weet hoe dit kan??
Eik. lieg ik wel n beetje, ben nl. 8 ons bijgekomen
.
Nu dat weer eraf krijgen en dan is t goed.
Tot de volgende update
quote:dat zie ik anders:
Op vrijdag 6 februari 2004 13:39 schreef wendy-tje het volgende:[..]
k, komt ie...
Wat vindt iedereen toch zo leuk aan de sportschool? Het kost enorm veel geld, als je niet samen met een maatje gaat is het vaak ook niet gezellig, en dat gehang rond die apparaten werd ik altijd helemaal gek van!
Ik heb wel een dure sportschool, maar ik ben er zo tevreden over dat ik dat er wel voor over heb. Ik heb gewoon een circuitje dat ik volg en ik vind het helemaal niet erg of saai om dat alleen te doen, maar met iemand samen is ook leuk. Steppen heb ik wel een hekel aan, maar vooral op de crosstrainer vermaak ik me best
Maandagmiddag meteen maar weer eens langsgaan
De sportschool vind ik ook niet echt leuk wendy-tje. Het is vooral erg duur. Ik vind het wel jammer dat ik niet kan hometrainen, maar steppen is ook gezond. Een voordeel van thuis sporten vind ik ook dat ik nu gewoon een korte broek en een hemdje aan kan trekken en dat ik dan kan gaan sporten. Niet eerst douchen of mijn haar in model krijgen. Gewoon meteen actief zijn en daarna pas de rest.
Ik heb geen idee of die batavieren race haalbaar is. Het is niet vreselijk ver. Staat er een tijd voor?
Een tijd geleden postte ik iets over hardloopschoenen. Die heb ik nog niet, maar ik doe nu wel aan hardlopen-op-1-plek. Een beetje touwtje springen achtig. Dat doe ik nu thuis in de berging op een stuk tapijt (is zachter dan de vloer) en dan ongeveer 3 keer per week. Ik kan het nu 18 minuten achter elkaar, maar het is wel flink vermoeidender dan steppen. Als ik hardloop schoenen heb gekocht, ga ik het buiten proberen.
Dat is goed Confidential! Gewoon vergeten om iets te kopen. Dat wil ik ook kunnen.
Ik ben benieuwd naar je te grote broek fotos Kroeltroel!
Zwemmen vind ik ook erg leuk heaven7. Hier in het zwembad kun je baantjes zwemmen. Dat heb ik ook een tijd gedaan, maar het is op onhandige tijd. Nu ik een extra baantje heb, haal ik het helemaal niet meer om te gaan. Ga je vaak zwemmen?
Dat is een handige sportschool Timo20! Dan kun je zeker ook meteen uit je werk gaan? Dan ben je er toch al.
quote:Sorry, maar dat soort voer zie ik hier toch best vaak staan.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:33 schreef imago het volgende:[..]
Ja, want we doen ook in 1 week allemaal én gourmetten, én pizza eten, én naar de Mac, dat zie je wel!
Maar serieus; ik bedoelde eigenlijk dat ik hier best vaak dingen lees als "ik heb een patatje gegeten maar wél gewinkeld, dus bewogen" .
Of: " ik ging naar een verjaardag dus moest wel een gebakje nemen (waarom ) en ga na het weekend wel weer beginnen met lijnen.
Winkelen, een rondje met de hond lopen of een half uurtje wat callanetics achtige bewegingen maken valt wat mij betreft onder de normale dagelijkse beweging, verbrandt nauwelijks caloriën en telt echt niet als "sporten".
Wil je echt meer kunnen eten zonder aan te komen dan zul je met een hogere intensiteit moeten bewegen; hardlopen dus, mountainbiken, aerobics of flink banen trekken in het zwembad.
En nogmaals: als ik kijk naar slanke mensen in mijn omgeving, incl. mezelf dan zijn dat over het algemeen géén mensen die alles kunnen eten, da's echt een fabeltje.
Ik was vroeger ook veel te zwaar en riep ook altijd dat ik "dik werd van niks". Nu blijkt dat ook ik heel slank kan zijn; mits ik voldoende beweeg en regelmatig en zeer gezond eet.
Over het algemeen blijken zwaardere mensen toch ongemerkt meer caloriëen tot zich te nemen dan ze zelf vermoeden.
Bovendien, we proberen er hier een beetje de moed in te houden en het allemaal positief te bekijken. Zieligdoenerij heeft niemand zin in, dus dan probeer je alles maar te relativeren door te bedenken wat je op een dag vol snoep daarnaast dan nog wél goed hebt gedaan. Iedereen weet wel dat een blokje omlopen niet voldoende is om een grote patat met een vette klodder mayonaise te compenseren, maar als die gedachte je humeur nou een beetje zonnig houdt, wat dan nog?
We zitten hier trouwens in een topic vol met *slanke* mensen. Allemaal mensen met een gezond gewicht, die gewoon nog een klein beetje éxtra slank willen zijn. En omdat we al een goed gewicht hebben en het beetje extra alleen maar voor de mooi is, zijn een hoop mensen hier ook niet enorm streng aan het lijnen, maar doen ze gewoon aan gezond eten en een beetje sporten, en dat is dan genoeg. Mogen we alsjeblieft zeg?
quote:Kijk, dit soort reacties zijn nu de reden waarom ik het al niet eens meer probeer hier
Op zaterdag 7 februari 2004 13:50 schreef imago het volgende:
[knip]
Mogen we alsjeblieft zeg?
Trouwens, is het nu echt zo moeilijk om ons in onze waarde te laten? We willen gewoon bewust met eten en sporten bezig zijn. Wat iemand anders daar van vindt is eigenlijk minder belangrijk denk ik.
Ik laat altijd het gebak op een verjaardag staan, mensen weten het van me, en weten ook dat het geen zin heeft om met mij in discussie te gaan of dat nu wel nodig is.
Ik wil slank blijven, liefst met nog iets eraf, dat is mijn doel. Maar om elkaar te ondersteunen in de af en toe zwakke momenten is dit topic gewoon ideaal.
Ik weet wel dat er weinig mensen zijn die alles kunnen eten (behalve mijn vriend dan) maar ook niet iedereen maakt zich druk om zijn lijf en gewicht. Mijn schoonfamilie is daar een goed voorbeeld van, prima toch?
Ik wil wel op gewicht blijven, en heb daar misschien meer moeite mee dan sommigen die er niet over schrijven.
Maar wat nog belangrijker is, ik wil mijn eetstoornis onder controle houden, en een beetje (onbewuste) steun is daarvoor heel fijn, en effectief!
Wat je zegt, dat slanke mensen ook op hun eten moeten letten, dat geloof ik meteen. Ook zij kunnen niet alles eten natuurlijk. Naar de maatstaven van de dieetclub, hoor ik nu ook bij de slanke groep en ik kon ook niet alles eten, integendeel.
Toen ik net begon, heb ik na zitten rekenen hoeveel ik op een dag at. Ik zat op de 1500-1600 kcal. Niet echt uitzonderlijk veel. Toch ben ik aangekomen. Ik sportte toen wel minder, dat is zo. Nu eet ik 1200 kcal per dag, sport ik veel meer en val ik langzaam wat af. Ik zal dus nooit veel meer dan 1200 kcal per dag kunnen eten. Jammer met de realiteit.
O ja, die mensen die alles kunnen eten en niet afvallen, die zie je ook op fok. Tegelijk met de afvaltopics lopen er ook topics over hoe je aan moet komen. Die lees ik zelden, dat maakt het verschil tussen degenen met een snellere en een langzamere spijsvertering wel erg groot.
Ik vind het ook jammer als iedereen bij elkaar wordt geveegd. Er posten hier idd mensen die regelmatig wat ongezonds eten en dat ook vertellen en zelden sporten. Maar er is ook een grote groep die niet te veel eet en veel sport. En we posten gezellig samen, want we hebben toch hetzelfde doel.
Ik snap je post niet helemaal thaleia? Kun je hem uitleggen?
quote:Nouja, ik reageer zo, omdat mensen het blijkbaar heel vervelend vinden als ik een keer patat eet en dat hier kom melden ofzo. Het fijne van deze topics is juist dát je dat kan melden, zonder dat je je meteen aangevallen hoeft te voelen omdat er weer een berg mensen komt roepen dat je gewoon meer moet sporten en dat alles dan goed komt.
Op zaterdag 7 februari 2004 14:24 schreef thaleia het volgende:
Kijk, dit soort reacties zijn nu de reden waarom ik het al niet eens meer probeer hierIk ben net zo goed bezig met op gewicht blijven, maar dat moet dan maar zonder in dit topic te posten.
Uit dat soort reacties blijkt namelijk, dat die mensen geen flauw idee hebben waar we hier mee bezig zijn. Verwijten dat we niet aan sport doen, terwijl de meesten zich suf-sporten. Ja we zijn niet allemaal top-athleten, en niet iedereen kan elke dag tijd voor sport vrijmaken, maar als ik zo zie wat er hier opgesomd wordt, is het toch aardig wat.
Doen alsof we ons allemaal de hele dag volproppen met snoep en pizza. Terwijl dat gewoon niet zo is.
Ik weet dat er mensen zijn die er niet tegen kunnen wanneer mensen zeuren over hun gewicht en dat afvallen maar niet lukt. Maar dan kom je toch lekker niet in een topic dat duidelijk wél over afvallen gaat?
En jij wilt blijkbaar wel op gewicht blijven, maar daar niet hierover posten, omdat...? Omdat we hier gezellig en gemoedelijk met elkaar omgaan, niet constant preken tegen elkaar afsteken over dé zogenaamde perfecte manier om af te vallen, en het voor elkaar opnemen wanneer we door anderen worden afgeschilderd als een stel plompe mensen dat zich graag volpropt met vanalles en niet aan sport doet terwijl we dat niet zijn?
Ik snap echt niet wat mensen nou verkeerd kunnen vinden aan een topic vol mensen die kletsen over gezond eten en een beetje sport zo hier en daar
Alleen met een hoop omhaal van woorden duidelijk maken dat mensen die ogenschijnlijk zonder moeite slank lijken te blijven een navenant voedings- en beweegpatroon hebben.
Ik snoep vrijwel nooit, drink geen frisdrank en eet vrijwel nooit frituurspul. Toch ben ik niet op dieet; het is gewoon mijn lifestyle geworden. En juist doordat ik het niet als een dieet beschouw kost het me weinig moeite deze levenstijl vol te houden.
Evenals sporten; omdat het lekker vind en het dus niet als opgave zie om naar de sportschool te gaan is sporten voor mij niet in 1e instantie een "afslankmiddel" maar een hobby/manier om te ontspannen.
Dat wat jullie voor jezelf lijnen noemen zie ik bij mezelf gewoon als een normale, gezonde levenswijze. Ik merk alleen dat ik echter niet duidelijk kan opschrijven wat ik bedoel waardoor ik mensen onbedoeld beledig.
En het is niet mijn bedoeling jullie topic te verprutsen
quote:Ik ben niet aan het lijnen.
Op zaterdag 7 februari 2004 16:05 schreef Noayla_ het volgende:
Dat wat jullie voor jezelf lijnen noemen zie ik bij mezelf gewoon als een normale, gezonde levenswijze. Ik merk alleen dat ik echter niet duidelijk kan opschrijven wat ik bedoel waardoor ik mensen onbedoeld beledig.
Maar het is gewoon gezellig om er hier over te keuvelen, kijken hoe het met de rest gaat. Voor mij als student is het allemaal zo vanzelfsprekend nog niet om altijd gezond te doen, en dit topic is gewoon een stimulans.
Mijn foto's krijg ik niet ge-upload; ze zijn te groot... Nou werk ik normaal altijd met photoshop maar dat staat hier niet op de computer, dus even uitvogelen hoe ik dit ga doen
quote:Ha, klinkt bekend! Heb ook jaren in een studentenhuis gewoond, daar heb ik destijds mijn slechte eet- en drinkgewoonten ontwikkeld. Minder bier drinken, zelfs helemaal niet meer drinken, later aan de wijn, helpt al enorm. Ook het eten wat op tafel kwam was niet altijd je van het, soms 'vergaten' de jongens gewoon groenten klaar te maken. Vreemd genoeg vergaten ze het vlees nooit
Op zaterdag 7 februari 2004 16:43 schreef imago het volgende:Maar het is gewoon gezellig om er hier over te keuvelen, kijken hoe het met de rest gaat. Voor mij als student is het allemaal zo vanzelfsprekend nog niet om altijd gezond te doen, en dit topic is gewoon een stimulans.
Toch is het lang niet voor iedereen normaal om gezond te leven. Sterker nog, ik durf wel te stellen dat mensen over het algemeen helemaal niet weten wat ze allemaal binnen krijgen. En dan doel ik niet op snoep en patat, maar meer op bijvoorbeeld kant en klaar sauzen, witbrood, etc etc.
Ik vind het ook gezellig om er over te kletsen, op deze manier
Het moeilijke is om tot zo'n gezonde levenswijze te komen Noayla_, dat is voornamelijk van belang in het andere topic waar mensen met overgewicht zitten (zoals ik). De ene kan de knop zo omzetten maar de ander kan niet van ene op andere dag de knop omzetten maar moet leren anders te eten dat wat ie de laatste 20 (zo niet langer) jaar heeft gedaan. En da's niet makkelijk. En daarom zitten we hier in de topics om elkaar te steunen .
Dat geldt net zoals voor het simpele "bewegen". Kijk: voor jou is het makkelijk om te zeggen om meer te wandelen, fietsen, etc. Maar ook dat enkele "bewegen" is voor sommigen al een leerproces. Die moeten leren om niet meer de auto te pakken maar lekker gaan lopen of te gaan fietsen. En niet voor elk wissewasje de lift nemen maar de trap ofzo.
En ja, je moet inderdaad erbij gaan sporten om zo energie te verbranden. Maar je verbrandt ook energie -weliswaar minder- met die simpele bewegingen. Dat sporten zie ik inderdaad ook als een hobby. Je voelt je er stuk lekkerder door en het is nog leuk ook!
En ja, toen ik die knop nog niet had omgezet, at ik (on)bewust te veel. Ik snoepte al erg veel dat had ik van thuis uit (mijn moeder kan gewoon een paar zakken drop opeten zonder aan te komen! Je hebt van die mensen!), at tussendemiddag vaak van die lekkere snacks in het restaurant en at savonds iets te veel. En met te weinig bewegen kom je dan aan. Maar ik voel me nu ik lichter ben, veel fijner in mijn lijf en stukken energieker (en leniger ) zodat ik er niet over pieker om over te stappen op die ongezonde levenstijl. Laat staan dat ik al die ongezonde dingen nog lekker vind...
imago en wendy-tje: dat student zijn ken ik. Dat is inderdaad niet goed voor een gezonde levenstijl . Maar ik ken ook vriend(inn)en die na hun studententijd 10 kilo gemiddeld zijn aangekomen omdat zij een kantoorbaan kregen. En dan ga je ook ongezond eten omdat je geen tijd hebt of te moe bent om te koken. En dan vergeet je om erbij te bewegen...
Kroeltroel: ik las dat je kwark op je brood doet. Waar haal je die kwark en is dat een grote pot? Mijn super heeft namelijk alleen maar van die grote potten
Ik heb er niet veel aan toe te voegen denk ik. Ik zit ook hier omdat ik mezelf een gezonde(re) levensstijl aangemeten heb en ik ben niet aan het lijnen of dieten. Mijn streefgewicht wil ik alleen graag halen omdat ik zoiets nog nooit gehaald heb, maar of dat nu vandaag of morgen is maakt niet uit omdat ik weet dat ik nu zodanig bezig ben dat dat vanzelf komt. En dan maar eens zorgen dat ik ook gezond kan blijven! De tips die hier voorbij komen zijn ook altijd makkelijk!
Ik ben wel blij dat ik al in deze fase van mijn leven (ook student!) heb ontdekt dat het de verkeerde kant op ging, hoe je dan wel gezond kunt leven en dat ik niet 'de kilo per (half/kwart) jaar' erbij blijf eten, want dat deed ik wel! Inderdaad zit je gewoon beter in je vel als je een gezond gewicht hebt en deze laatste kilootjes zijn 'schoonheidskilootjes' en geen 'noodzaakkilootjes' meer.
Voordat ik hier ging posten ben ik een half jaar ofzo aan het lurken geweest, maar ik ben pas écht gezonder gaan leven toen ik ook daadwerkelijk mee ging posten, dus het is wel zeker een stok achter de spreekwoordelijke deur! (Ik zat op het bekende plateau nadat ik al eens tien kilo was kwijtgeraakt). En nu weet ik zeker dat ik het ook levenslang vol ga houden.
Dusse... ik wou eigenlijk maar even zeggen dat ik blij ben dat ik hier al die lieve mensen heb leren kennen en dat jullie mij ook heel veel geholpen hebben!
ook al post ik dips pas als ik er alweer doorheen ben, maar toch
[Dit bericht is gewijzigd door Confidential op 08-02-2004 11:53]
quote:ja das idd. handig ja
Op zaterdag 7 februari 2004 13:21 schreef YPPY het volgende:Dat is een handige sportschool Timo20! Dan kun je zeker ook meteen uit je werk gaan? Dan ben je er toch al.
quote:Gefeliciteerd! Geniet er van!
Op zaterdag 7 februari 2004 22:22 schreef Together-Alone het volgende:
mn verjaardagsviering
Pandorah, die kwark waar ik het over had, kocht ik altijd bij de C1000. Het is geloof ik een bak van een halve liter, toch nog heel wat aangezien kwark zwaar op de maag ligt. Aangezien ik ben verhuisd en er hier geen C1000 in de buurt is, heb ik geen kwark meer... Supermarkten hier in de buurt verkopen geen lekkere kwark. Iets minder variatie dus, maar ach. Die potten waren ook niet zo duur, ik heb een tijd geleden het merk hier eens gepost maar ik weet dat natuurlijk niet meer uit mn hoofd Het was geloof ik een frans merk, een witte pot met roze letters. Misschien dat YppY het nog weet, zij wilde het merk weten zodat ze het zelf kon gaan kopen. Al eens geprobeerd YppY, en was het lekker?
Heb op zich een goed weekend achter de rug, feestje gehad maar netjes gegeten **Trots** Volgende week nog een etentje, maar daar heb ik nooit zo'n moeite mee. Gelukkig houd ik van kipfilet en vis, en niet echt van de sausjes. Heb net zo lief een gepofte aardappel als frietjes, en salades zijn helemaal om te smullen! En dan maar hopen dat ze niet zo'n vieze vette olie-dressing hebben...
Ik wens jullie allemaal nog veel succes, sorry voor het ongemak dat ik nu weer uit het lijstje geschrapt moet worden, maar ik zal jullie over 9 maanden wel weer spreken
Iedereen heel veel succes !
Hier gaat het lijnen al 4 dagen prima Me nog geen enkele keer vergrepen aan snoep of wat dan ook.
Ik heb alleen vanavond een toetje gehad, maar met magere melk en karnemelk. En dan met vanille/perensmaak. Erg lekker en dat mag toch wel dacht ik of niet?
Morgen een nieuwe week, we gaan er tegenaan met z'n allen!
ansjela: gefeliciteerd hoor!
Heaven7: een mager toetje (dus met magere yoghurt/melk + evt vruchten) kan geen kwaad hoor. Het voorkomt alleen maar dat je later op de avond gaat snoepen . Vaak wordt als tip gegeven om het toetje naar een later tijdstip op de avond te verschuiven...
[Dit bericht is gewijzigd door Pandorah op 08-02-2004 23:34]
Ik moet zometeen werken en ga er zeker met frisse moed tegenaan!
Ik heb als ontbijt (7:15) 2 (bruine) bammetjes met pindakaas gegeten Maar dat was omdat ik pas rond half 1 weer iets ga eten en ik zoveel energie verbrand tijdens mijn werk dat ik met 2 bammetjes jam om 11 uur al op apengapen lig wrs
Omdat dat zo licht is. Dus dan is het toch niet erg?
Anyway, ik wens iedereen enorm veel succes toe deze week
Hey ik wil graag dat me rug er goed uit ziet, dus van breed naar small (van boven naar beneden)
maar me heupen zijn nogal vet en wat is de beste manier om die vet weg te krijgen daar zonder apparaten?
Ik werk maandag en dinsdag van 9 tot 5, ik pas op een meisje van 2.5 aan huis. Ik ben echter wel de godganse dag bezig, met afwassen, luiers verschonen, gemorste troep opruimen, boterhammen smeren, boodschappen doen, vegen, aardappels schillen, naar de brievenbus, tafel dekken, strijken, ramen lappen en noem maar op. Ik denk dat ik in totaal zo'n uur of 1.5/2 rust heb.
'S morgens eet ik rond een uur of 7/8 (het verschilt want ik rij met mijn vader mee en die heeft verschillende begintijden op zijn werk) altijd 2 boterhammen met pindakaas (daar doe ik het goed op 's morgens) en ik haal het daarmee net tot de lunche, ik eet rond half 1 altijd 3 boterhammen.
Soms met pindakaas, de laatste tijd is het weer wat magerder beleg. Maar ik voel me vandaag zo vreselijk slap en moe en echt niet lekker.
Ik denk zelf dat het komt doordat ik te weinig eet, maar is 5 boterhammen echt zo weinig? Ik vind het namelijk best veel..
En ik heb vandaag zelfs nog wat chippies meegepikt van het meiske wat dus chips kreeg.. inmiddels is de honger weg (het gevoel dan) maar ik voel me gewoon superberoerd.
Ik kan wel fruit tussendoor nemen maar ik heb dan eigenlijk hetzelfde probleem, behalve banaan vult fruit mij gewoon niet. En nu ik aan het lijnen ben vind ik het maar niks..
Ben ik nu zo'n hongerlap? Zo'n vreetzak? Wat moet ik doen, wat is jullie advies?
quote:[/quote]
Op maandag 9 februari 2004 18:02 schreef heaven7 het volgende:Soms met pindakaas, de laatste tijd is het weer wat magerder beleg. Maar ik voel me vandaag zo vreselijk slap en moe en echt niet lekker.
Ik denk zelf dat het komt doordat ik te weinig eet, maar is 5 boterhammen echt zo weinig? Ik vind het namelijk best veel..
Het hangt ervan af hoeveel ik te doen heb op een dag, maar op een vrije dag red ik 't als man (1m83 bij 71kg) wel met die hoeveelheid hoor. (Een vrije dag wil niet zeggen dat ik niet beweeg, ik wandel toch wel een uur per dag meestal.)
Maar als je je slap voelt is het voor jou dus blijkbaar te weinig... neem iets magerders dan pindakaas dan kan je wat meer boterhammen eten.
Ik ben Känsterle, man, 20, 1m83 en momenteel 71 kg. Dat maakt dus een BMI van 21,2. Drie weken terug woog ik nog 75 kg.
Een echt streefgewicht heb ik niet, doel is veeleer m'n buikje weg te krijgen. Ik ben aardig onderweg, maar ik ben er nog niet.
Een maand of 3 à 4 geleden ben ik om medische redenen (rugklachten) begonnen met fitness (3x per week). Toen ik zag dat dat toch wel duidelijk resultaten had, besloot ik ook maar gezond te gaan eten om echt een "mooi" lichaam te krijgen. Dat is nu zo'n drie weken geleden en zoals gezegd ben ik in die 3 weken 4 kilo afgevallen...
Doel is dat m'n buik in ieder geval tegen de zomer "plat" is.
En ik denk dat dit topic wel een stimulans is om 't vol te houden.
[Dit bericht is gewijzigd door Kaensterle op 09-02-2004 20:06]
Maar ik ben dus vrijwel de hele dag bezig. Ik zou alleen willen weten hoeveel ik nou eigenlijk mag hebben om toch af te vallen want dit is blijkbaar toch te weinig..
In het begin had ik ook steeds honger, maar na een tijdje raakt je lichaam er aan gewend en dan heb je er minder last van en gaat het zelfs weg. Na een tijdje kon ik zelfs het serieuze hongergevoel onderscheiden van de 'lekkere trek' - iets wat ik daarvoor niet kon. Nu weet ik dat ik moet eten bij het ene hongergevoel, en dat ik het andere kan negeren. Ik weet niet goed hoe ik dat verder uit moet leggen...
Ik hoop dat je er wat aan hebt...
Ik denk dat ik morgen maar 2 stuks fruit meeneem naar het werk.. mag een banaantje ook eigenlijk? Het is fruit maar ik weet eigenlijk niet hoe "schadelijk" het nou wel of niet is. Ik eet gemiddeld 1 banaan per maand ofzo.
En een bouljonnetje (hoe schrijf je dat?) kan rond een uur of 4 ookwel ja.. want het is gewoon heel vervelend om zo'n hongergevoel te hebben terwijl je eigenlijk niks mag (van jezelf) Dan krijg ik echt een dipje en denk ik "ach wat, boeie met die lijn" maar zodra ik dan verzadigd ben voel ik me enorm schuldig en rot.
Nu ligt er een plakje cake beneden te wachten, mijn moeder zei dat hij heel droog was dus dat het wel kon maar ik doe het niet, ik weet zeker dat ik me dan helemaal superslecht ga voelen.
Ik mag niet meer eten vandaag. Ik heb 5 boterhammen, een paar chippies en een bord hachee met rode kool gehad en het moet goedzijn. Ik wil verdorie nu eindelijk wel eens een keer dat mooie lichaam.
quote:Oh, dat is ook een heel goed idee!
Op maandag 9 februari 2004 21:23 schreef Brighteyes het volgende:
Je zou ook een van die drie lunch boterhammen wat later kunnen eten. Zo verspreid je het geheel wat in je maag komt en ga je niet van helemaal vol naar helemaal leeg. Dus tussen de middag 2 en dan om een uurtje of 3, half 4 nog eentje.
Ik wou dat ik wat vindingrijker was Het is zo simpel maar ik denk er gewoon niet aan.
Ik wil me aan mijn eigen bedachte schema houden en als dat niet lukt heb ik echt het gevoel dat ik heb gefaald.. stom he. Ik moet wat ruimdenkender worden.
quote:Maar dat is met chips, patat en alle andere dingen ook zo
Op maandag 9 februari 2004 21:25 schreef Pandorah het volgende:
heaven7: als ik op een dag werk, neem ik ook fruit mee. Een appel voor de ochtend en een banaan voor rond een uur of 4. En zo schadelijk is een banaan ook weer niet hoor. Je moet er gewoon niet te veel van eten.
Wat je ook kan meenemen voor tussendoor is een plakje ontbijtkoek. Daar zit niet zo veel in, maar vult wel heel goed. Beter dat dan een handje chips denk ik altijd maar.
Gek trouwens he, dat het zo enorm op en neer gaat, vanochtend voelde ik me fantastisch.
Nogmaals, sorry voor het gezeur, ik weet dat ik niet moet klagen vergeleken bij de mensen met serieus overgewicht en dat dit alleen maar schoonheidsideaal is.
voel je niet schuldig als je een keertje teveel eet of snoept. En als je snoept, doe het dan bewust en geniet er extra van. Dat hielp bij mij nogal goed aangezien ik ook geen 'geheelonthouder' wil worden.
Succes in ieder geval en je zeurt helemaal niet hoor!
En nu trek ik me weer terug in het dieettopic
quote:Nog zo'n lieverd
Op maandag 9 februari 2004 22:00 schreef Kyara het volgende:
daarom is er ook dit topicvoel je niet schuldig als je een keertje teveel eet of snoept. En als je snoept, doe het dan bewust en geniet er extra van. Dat hielp bij mij nogal goed aangezien ik ook geen 'geheelonthouder' wil worden.
Succes in ieder geval en je zeurt helemaal niet hoor!
quote:zou het kunnen dat ze op een andere ondergrond staan?
Op woensdag 4 februari 2004 17:38 schreef heaven7 het volgende:
Ja, hier ookzo, de ene weegschaal zegt 65 en de andere 62.5Dus ik hou het maar op 64
Je kan misschien ook molkosan gebruiken, het is wel wat zuur maar als je dit tussen de maaltijden door drinkt. Vermindert het wel je hongergevoel.
Succes iedereen verder
quote:Wat is dat dan precies? Waar kun je het kopen en hoe duur is het? Is het niet schadelijk of mag je het niet gebruiken in combinatie met (bepaalde medicijnen bv)?
Op dinsdag 10 februari 2004 08:05 schreef jolene het volgende:
HEAVEN7:Je kan misschien ook molkosan gebruiken, het is wel wat zuur maar als je dit tussen de maaltijden door drinkt. Vermindert het wel je hongergevoel.
Succes iedereen verder
quote:Het is natuurlijk van dokter vogel, je hebt ook eigen merk van bijv. Kruitvat, het is melk en wei zuur, het moet niet schadelijk zijn en het moet helpen met een natuurlijk reinigen van je darmen (het is niet laxeerend) en het neemt je hongergevoel weg.
Op dinsdag 10 februari 2004 08:10 schreef heaven7 het volgende:[..]
Wat is dat dan precies? Waar kun je het kopen en hoe duur is het? Is het niet schadelijk of mag je het niet gebruiken in combinatie met (bepaalde medicijnen bv)?
quote:Smaakt het naar melk? Ik HAAT melk
Op dinsdag 10 februari 2004 08:15 schreef jolene het volgende:[..]
Het is natuurlijk van dokter vogel, je hebt ook eigen merk van bijv. Kruitvat, het is melk en wei zuur, het moet niet schadelijk zijn en het moet helpen met een natuurlijk reinigen van je darmen (het is niet laxeerend) en het neemt je hongergevoel weg.
quote:volgens mij iets van 4 a 5 euro, het gaat zeker meer naar karnemelk, je moet twee eetlepels vermengen in water.
Op dinsdag 10 februari 2004 08:20 schreef heaven7 het volgende:[..]
Smaakt het naar melk? Ik HAAT melk
Als het zoals karnemelk en yoghurt smaakt is het nog wel te doen
Heb je enig idee hoeveel zoiets kost? (Kruidvatmerk ik goed genoeg voor me denk ik).
quote:Hartstikke bedankt
Op dinsdag 10 februari 2004 08:23 schreef jolene het volgende:[..]
volgens mij iets van 4 a 5 euro, het gaat zeker meer naar karnemelk, je moet twee eetlepels vermengen in water.
Ik drink het zelf om tien uur/drie uur en 8 uur
quote:Ik hoor het wel hoe het gaat!
Op dinsdag 10 februari 2004 08:24 schreef heaven7 het volgende:[..]
Hartstikke bedankt
Ik ga zometeen direct even naar kruidvat.
quote:Ehmmm en waarom mag je maximaal 3 stuks fruit... Op dit moment eet ik namelijk 4 stuks fruit per dag waaronder ook nog eens een banaan (dus doorgerekend 5 stuks)
Op maandag 9 februari 2004 21:47 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens de regels van de EGA (een weight watchers-achtige club) staat een banaan gelijk aan 2 stuks fruit en je mag max 3 stuks fruit per dag, dus in principe zou je elke dat een banaan en iets anders mogen.
quote:Je moet nemen waar je trek in hebt...maar dan wel verstandig.
Op maandag 9 februari 2004 18:02 schreef heaven7 het volgende:
Mag ik even klagen en advies vragen?
Heb je trek in zout neem dan bouillon ipv chips.
Heb je trek in zoet of een energiedip neem dan fruit ipv snoep.
Heb je honger neem dan een boterham met mager beleg meer.
Heb je een "hol" gevoel in je maag neem dan wat magere yoghurt.
Je lichaam geeft zelf wel aan wat het nodig heeft, het is alleen jouw taak om goede keuzes te maken. En als je honger hebt neem dan gewoon die boterham je komt er echt niet gelijk van aan en het zorgt ervoor dat je lichaam niet in spaarstand terecht komt; je hebt het blijkbaar gewoon nodig.
Let wel op dat je pas na 20 minuten het effect merkt van wat je eet. Denk dus niet na die boterham: ik heb nog steeds honger dus ik neem er nog 1 maar wacht 20 minuten dan pas krijg je het volle gevoel.
quote:De EGA en de WW hebben een voedingspatroon opgesteld. Bij de WW mag je maar een bepaald aantal punten per dag en bij de EGA hebben ze limieten gesteld aan dingen. En dan is het dus niet mogen, maar moeten.
Op dinsdag 10 februari 2004 10:44 schreef pmponer het volgende:[..]
Ehmmm en waarom mag je maximaal 3 stuks fruit... Op dit moment eet ik namelijk 4 stuks fruit per dag waaronder ook nog eens een banaan (dus doorgerekend 5 stuks)
max 500 ml zuivel per dag.
max 3 stuks fruit waar van minimaal 1 uit groep 1
je moet 25 gr. vet per dag, dus bijv boter op brood, of mayo of slasaus
je moet 75 gram van de verplichte groenten per dag eten mag niet meer zijn, maar je mag het wel aanvullen met bergen andere groenten.
1 keer per week 50 gr. lever.
Niet meer dan 2 eieren per week.
Niet meer dan 3 keer kaas per week
Etc. etc. en die 3 stuks fruit is dus ook een van de regeltjes. Het zal wel te maken hebben met de suikers die ook in fruit zitten.
Ik merk trouwens van mezelf dat ik heel snel in de verdediging schiet als ik zie dat mensen in andere topics naar dit topic refereren, maar daarbij dus totaal geen idee hebben waar we hier nou eigenlijk mee bezig zijn. Misschien hap ik daar ook wel te snel op, maar volgens mij begrijpt iedereen elkaar nu weer wat beter gelukkig
Over het studentenleven: als ik zelf kook, gaat het gewoon goed en eet ik gezond. Maar in het kader van de financiën sla ik het niet af wanneer iemand aanbiedt om te koken, en dan ga ik dus ook niet zeuren en eet gewoon wat de pot schaft.
Kantines op middelbare scholen zijn ook slecht! Vroeger at ik er elke dag een kaassoufflé ofzo, niet normaal
Together-Alone, nog gefeliciteerd met je verjaardag! En ansjela met de zwangerschap. Wat gaaf!
heaven7, ik verbaas me er soms een beetje over dat jij zo vaak advies vraagt! En dat bedoel ik niet onaardig, maar omdat je al vaker bent afgevallen, had ik wel verwacht dat je minder onzeker zou zijn over wat je wel en niet "mag". Ik denk dat je ook een beetje op je eigen gevoel moet leren vertrouwen wat dat betreft: je eet-stijl moet wel bij je passen, en je moet leren luisteren naar wat je lichaam nodig heeft
Kaensterle gaat lekker snel met afvallen! Maar is dit ook een tempo dat je vol kunt houden? Niet dat je straks je motivatie kwijt raakt als het opeens wat langzamer gaat...
Ik kom nu trouwens weer vers uit de sportschool gerold, ben weer begonnen Volgens mij hebben ze de gewichten bij de fitness-apparaten zwaarder ingesteld, het ging moeilijk!! Maar dat geeft wel voldoening achteraf
quote:Ja, dat laatste heb ik inderdaad ook gemerkt! Ik zat vanmiddag na 3 boterhammen nog lang niet vol en had er nog wel 5 opgekund voor mijn gevoel
Op dinsdag 10 februari 2004 11:02 schreef Elanor het volgende:[..]
Je moet nemen waar je trek in hebt...maar dan wel verstandig.
Heb je trek in zout neem dan bouillon ipv chips.
Heb je trek in zoet of een energiedip neem dan fruit ipv snoep.
Heb je honger neem dan een boterham met mager beleg meer.
Heb je een "hol" gevoel in je maag neem dan wat magere yoghurt.Je lichaam geeft zelf wel aan wat het nodig heeft, het is alleen jouw taak om goede keuzes te maken. En als je honger hebt neem dan gewoon die boterham je komt er echt niet gelijk van aan en het zorgt ervoor dat je lichaam niet in spaarstand terecht komt; je hebt het blijkbaar gewoon nodig.
Let wel op dat je pas na 20 minuten het effect merkt van wat je eet. Denk dus niet na die boterham: ik heb nog steeds honger dus ik neem er nog 1 maar wacht 20 minuten dan pas krijg je het volle gevoel.
Ik heb overigens gewoon lekker bammetjes met pindakaas gegeten hoor, daarop doe ik het gewoon veel beter dan op bv jam, vandaag kon ik het weer makkelijk volhouden en gister was het een ramp na die jamlunche. Ik verbrand zo onwijs veel dat die pindakaas echt niet dikmaakt maar ik het allemaal verbrand.
quote:Ja sorry, ik weet het. Ik vind het alleen moeilijk vast te stellen wat ik nou eigenlijk mag om toch af te vallen. Sommige mensen zijn namelijk ook dik van gewoon teveel eten en niet eens zozeer van snoepen enzo.. kijk, ik vind en ik weet dat ik het met 4/5 boterhammen een dag moet redden dus als ik dan (zoals gister) enorme honger zit te leiden dan wordt ik onzeker en voel ik me slecht omdat ik het gewoon moet kunnen op 5 boterhammen. Maar misschien juist omdat ik zo met (niet) eten bezig ben heb ik honger ofzo?
Op dinsdag 10 februari 2004 14:54 schreef imago het volgende:
heaven7, ik verbaas me er soms een beetje over dat jij zo vaak advies vraagt! En dat bedoel ik niet onaardig, maar omdat je al vaker bent afgevallen, had ik wel verwacht dat je minder onzeker zou zijn over wat je wel en niet "mag". Ik denk dat je ook een beetje op je eigen gevoel moet leren vertrouwen wat dat betreft: je eet-stijl moet wel bij je passen, en je moet leren luisteren naar wat je lichaam nodig heeft
Nu mag ik echt absoluut NIET en dan wil je juist wel en ben je (althans, ik) er constant mee bezig.
Heel vermoeiend
Maar ik heb vanavond geen vlees gegeten, omdat ik beenham niet lekker vind, en heb net een bakje magere yoghurt met zoetstof en een handje muesli genomen. Dat kan wel in mijn optiek, helemaal omdat ik geen vlees heb gehad..
Bij mij is er deze week slechts 0,1 af, maar dat is beter dan niks natuurlijk
Imago (1m76) (21.2) was 68,3 kg, is nu 65,8 kg en wil graag iets van 63 kg wegen -2,5
Overgewicht.nl doet het vandaag niet, maar hier kun je je BMI bijvoorbeeld ook laten uitrekenen, op zelfs 15 cijfers achter de komma
[Dit bericht is gewijzigd door imago op 11-02-2004 10:51]
quote:Hmmm, klinkt bekend! In het begin was ik er zo mee bezig dat ik geen drop meer mocht, dit niet, en dat niet... dan vergeet je even dat er nog heel veel is wat je wel mag!
Op dinsdag 10 februari 2004 20:17 schreef heaven7 het volgende:
Ik moet gewoon leren er niet dag en nacht mee bezig te zijn. Als ik niet lijn bedenk ik me vaak na een aantal dagen dat ik de laatste dagen nog helemaal niks gesnoept heb. Dat gaat dan met gemak omdat ik niet lijnMaar het ook niet mis.
Nu mag ik echt absoluut NIET en dan wil je juist wel en ben je (althans, ik) er constant mee bezig.
Heel vermoeiend
Weegdag vandaag.... 62 kilo.... het is nog erger geweest, dat eeuwige vocht maakt het niet makkelijker.
Maar maandag had ik een broek aan die ik een tijd geleden niet meer paste, dus het gaat vooruit!
Maar ik ben nu 63,8 kilo en het gaat hier NIET lekker.
quote:Komt dat door het (willen) afvallen of ook door andere zaken die nu spelen? Als je namelijk veel aan je hoofd hebt, is het moeilijk om je ook nog intensief bezig te houden met afvallen. Dan is het al heel wat als je op hetzelfde gewicht blijft.
Op woensdag 11 februari 2004 11:44 schreef Kleintje het volgende:
Maar ik ben nu 63,8 kilo en het gaat hier NIET lekker.
quote:Komt door het willen afvallen en allerlei andere zaken.
Op woensdag 11 februari 2004 11:52 schreef YPPY het volgende:[..]
Komt dat door het (willen) afvallen of ook door andere zaken die nu spelen? Als je namelijk veel aan je hoofd hebt, is het moeilijk om je ook nog intensief bezig te houden met afvallen. Dan is het al heel wat als je op hetzelfde gewicht blijft.
Wij hadden een vreselijk ongezonde kantine op de middelbare school. Er was heel veel snack en snoep te krijgen, maar er was zelden fruit. De school lag ook vlak bij een snoepwinkel (tussen de hoofdgebouw en de dependance). In de zomer stond er vaak een ijsboer voor de poort. Toch ben ik toen niet aangekomen, maar juist afgevallen (toen ik flink ging groeien). Ik turnde, danste, zwom en fietste veel en ik had geen geld voor snoep. Dat geen geld hebben is echt handig.
Goed dat je een springtouw hebt gekocht Timo! Touwtje springen is gezond en goed voor je conditie (en vermoeiend ). Heb je dan wel begeleiding bij het sporten op je werk of weet iedereen al hoe alles werkt?
Nog gefeliciteerd Together-Alone!
Gefeliciteerd ansjela, we zien je over lange tijd wel weer terug dan.
Welkom in dit topic Kaensterle. Wat doe je met het fitnessen?
Goed dat je die cake niet op hebt Heaven7. Heb je weleens cake gebakken? Toen ik dat de eerste keer had gedaan, ben ik zo geschrokken van de hoeveelheid boter die erin moest dat ik nu zelden meer cake eet.
Als ik honger heb, eet ik ook veel fruit. Het helpt toch wel iets. Een tijd geleden vertelde je dat je misschien zou gaan sporten met een vriendin die hier ook postte (emmy toch?). Is dat nog gelukt?
We hebben juist dit topic voor degenen die alleen af willen vallen voor het mooie. We zijn hier allemaal al gezond en we willen allemaal gewoon nog wat slanker en mooier worden.
Daarom passen je twijfels wel hier, maar niet in het andere topic.
Ik vind het wel moeilijk om je advies te geven over wat je wel of niet kunt eten. Iedereen is anders en bij iedereen is de hoeveelheid energie die je op een dag nodig hebt weer anders. Voor mij was het een goed middel om alles bij te houden wat ik op een dag at, maar voor een ander is dat weer helemaal niks. Je beweegt wel veel op een dag, dus je moet wel genoeg binnen krijgen.
Leuk dat je misschien met ons mee komt doen lovegrrl! Jij hebt al heel wat ervaring en dat is mooi meegenomen. Jammer dat je in de zomervakantie wat een bent gekomen. Ben je toen minder gaan sporten? Of meer gaan feesten?
Gelukkig is er toch iets af imago, dan heb je toch goed nieuws.
Wat leuk dat je merkt dat je gezonder bent wendy-the.
Ik kan me voorstellen dat het met PL nu energie vreet Kleintje en dat de verleiding heel groot wordt om met haar mee te doen. Dat hoeft toch niet meteen vreselijk slecht te zijn? Het valt haar vast niet op als je langzamer eet dan zij of toevallig net voordat je haar zag al veel gegeten had. En dat je een keer extra gaat paardrijden valt vast ook niet op. Ze mag blij zijn met een vriendin als jij.
O ja, update. Er is een halve kilo af. Nog drie kilo en dan heeft mijn vriendje belooft dat hij mee gaat winkelen.
En een nieuwe regel:
Yppy (1,72) (23) was 95,0 kg, is nu 68 kg en wil graag 65,0 kg wegen. -27
Weer even in een mentale dip - mijn hele lichaam schreeuwt om chocolade maar ik geef er vandaag niet aan toe. De afgelopen dagen wel een paar keer bezweken, maar omdat ik denk dat het puur psychisch is (hell knows why) blijf ik er nu weer vanaf... (het helpt wel wat dat ik straks naar de tandarts moet - dus tot dan lukt het zeker). Die laatste onsjes... en dan krijg je van die mensen in je omgeving die zeggen: je bent al zover gekomen, laat die laatste beetjes toch zitten... ja maar ik heb nog nooit zo'n streef gehaald en deze keer zal het lukken!
Ik wil 60 wegen, al denk ik niet dat dat haalbaar is Ik ben stevig gebouwd en ben nooit dun geweest..
Maar kom op Rian, die 4 kilo, dat moet toch kunnen?? Er zijn mensen die het veel moeilijker hebben (gehad) Denkt aan YPPY en die stomen ook door, dus dan moet ik het ook kunnen.
Vandaag weer een rotdag, half 9 opgestaan en nu al 5 boterhammen naar binnen gewerkt en ik zou nog steeds een paard opkunnen Wel het liefst een zoet paard dan
Maar ik ga zometeen oppassen, ik hoop dat dat voor de nodige afleiding zorgt en nu duik ik even onder de zonnebank. Lekker warm.
Hier het resultaat:
- 9,5 kg
- 10 cm taille
- 8 cm heup
En met een broek 'van toen'
Wegens omstandigheden ben ik mij vandaag vergeten te wegen.
Morgen dan maar
Ik weet niet of ik het moeilijker heb heaven7. Ik heb een vriend die achter me staat, collegas die me steeds complimenteren en schoonouders die het ook prachtig vinden. Dat maakt het een stuk makkelijker. En daarbij had ik gewoon een ongezond gewicht. Het is niet leuk om over na te denken, maar ik zou daar waarschijnlijk eerder dood aan gaan. En dat vond ik geen leuk vooruitzicht. Als ik het nu moeilijk heb, kan ik kijken naar fotos van mezelf toen ik echt te zwaar was en dat is pas kortgeleden. Bij jou is het verschil veel minder groot en daarmee ook de noodzaak om af te vallen. Je bent al gezond en je hebt al een mooi figuur. Dan kan ik me voorstellen dat het voor jou moeilijker is jezelf te motiveren.
Hier wil ik ook nog even zeggen dat het er ontzettend mooi uitziet Kroeltroel.
Maandag was de tante van mijn vriendje jarig en iedereen zat taart te eten, behalve ik. Voelde toch wel erg stoer. Maar ik heb wel op 2 na alle schijfjes komkommer en op 3 na alle tomaatjes op.
Vanavond naar de verjaardag van mijn zusje, daar heb ik mooi de smoes dat ik net gegeten heb als ik niks wil. Dan gaan ze ook niet zo aandringen. En daar hebben ze vast komkommer en wortelbolletjes op tafel staan.
Bah.. dan eet ik liever niets..
Je hebt misschien wel gelijk dat het moeilijker is om me te motiveren YPPY maar ik vind het zo slap van mezelf dat ik het niet eens 1 week goed volhoud en er maar 4 kilo afmoet. Bovendien, als ik in de spiegel kijk dan zie ik geen mooi figuur Dus dat zou motiverend genoeg moeten zijn eigenlijk..
Ik had er vanmiddag even schoongenoeg van, heb nog een extra broodje chocopasta en 2 liga's gehad Nu voel ik me uiteraard slecht en zal proberen vanavond niks meer te eten
Ook geen avondeten dus.. ja, heel slecht, ik weet het, maar voor 1 keertje kan ik het tochwel compenseren op deze manier?
4 gaatjes plus 2 foto's (verspreid over 3 maanden) 162 euro+146 euro. De vuile, vieze uitzuiger!
Sorry voor het offtopic geklets Tandartsen zien mij dus niet vaker dan eens per jaar
quote:Nee natuurlijk niet!
Op woensdag 11 februari 2004 17:42 schreef heaven7 het volgende:Ik had er vanmiddag even schoongenoeg van, heb nog een extra broodje chocopasta en 2 liga's gehad
Nu voel ik me uiteraard slecht en zal proberen vanavond niks meer te eten
Ook geen avondeten dus.. ja, heel slecht, ik weet het, maar voor 1 keertje kan ik het tochwel compenseren op deze manier?
Kijk, als je nou vanmiddag zóveel gegeten had dat je daarmee evenveel voedingsmiddelen binnenkreeg als een volledige avondmaaltijd, dan had je het kunnen zien als "extra vroeg avondeten" en nu misschien wat over kunnen slaan.
Maar door nu geen avondeten te nemen, dwing je jezelf om een hele avond te overleven op 1 boterham chocopasta en 2 liga's. Naast dat dat veel te weinig is, krijg je op deze manier ook niks gezonds binnen. Je hebt bepaald eten ook gewoon nódig.
Tja, en als je nu niks eet, heb je morgen extra honger, en dan begint het weer van voren af aan.
Als je nou niet veel wil eten, ga dan gewoon voor een extra grote portie groente ofzo Is het nog gezond ook. En misschien stomme vraag, maar jij woont toch gewoon thuis? Pikt jouw moeder het als je zegt "ik heb al een boterham chocopasta op, dus nu eet ik niks?"
Ik hoop dat je dit allemaal nou niet verkeerd oppikt, het komt misschien hard over, maar dat is meer uit bezorgdheid!
Nee, mijn moeder laat mij mijn gang gaan, ik ben ook oud en wijs genoeg om zelf zulke beslissingen te maken.
En bedenk gewoon waarom het verkeerd is gegaan... heb je toch een extra boterham sochtends nodig? Heb je te weinig gedronken? En daar leer je weer van. Gewoon positief zijn en de volgende keer beter!
quote:En hoeveel vitamines heb je dan al binnen vandaag..?
Op woensdag 11 februari 2004 19:00 schreef heaven7 het volgende:
Uhm, Imago.. ik had voor dat broodje en die 2 liga's al 5! boterhammen op he!!
Ik had er gewoon even genoeg van niet iets lekkers te mogen hebben en dat hongergevoel te hebben (ondanks die 5 boterhammen).
Ik moest oppassen en die kinderen zaten lekker met chipsknabbeltjes en koekjes, snoepjes en lekker drinken en ik MOCHT niet!
Ik had het even helemaal gehad
Mijn moeder heeft nu ovenschotel in de oven staan, witlof, mager gehakt en aardappel met een dikke laag kaas eroverheen die ik er toch sowieso altijd al afhaal omdat ik niet van die aangebrande, gesmolten kaas houd.
Zal ik daar dan maar een hap van nemen?
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 19:11 schreef heaven7 het volgende:
quote:Gewoon een hap nemen!
Op woensdag 11 februari 2004 19:11 schreef heaven7 het volgende:
Mja.. jullie hebben misschien wel gelijk. Maar ik heb op zich een niet zo'n actieve dag gehad.Ik had er gewoon even genoeg van niet iets lekkers te mogen hebben en dat hongergevoel te hebben (ondanks die 5 boterhammen).
Ik moest oppassen en die kinderen zaten lekker met chipsknabbeltjes en koekjes, snoepjes en lekker drinken en ik MOCHT niet!Ik had het even helemaal gehad
Mijn moeder heeft nu ovenschotel in de oven staan, witlof, mager gehakt en aardappel met een dikke laag kaas eroverheen die ik er toch sowieso altijd al afhaal omdat ik niet van die aangebrande, gesmolten kaas houd.
Die kinderen krijgen trouwens ook veel snoep van de ouders? Zoveel kreeg ik nooit te snoepen en ik kreeg vroeger gewoon thee ipv lekker drinken. Hooguit in het weekend kregen we wat lekkers... (geen wonder dat kinderen tegenwoordig dikker worden... zo sprak moraalsprekende Pandorah . Misschien moeten die kids eens het goede voorbeeld aan jou nemen
. Jij bent immers gezond bezig door geen chippies maar een extra broodje te nemen
.
Ja, ik doe het op zich goed door brood te nemen ipv chips maar het is toch extra
In ieder geval beschouw ik deze dag als mislukt want ik heb ook wat bisquitjes () genomen dus ik "begin" morgen weer met frisse moed en zal ook een update geven.
[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 11-02-2004 21:39]
Zit me zelf een beetje op te hemelen maar het ging een beetje rot en nu ben ik gewoon even blij !!!
doei
Ik hoop dat het vanaf nu weer net zo lekker met mij gaat als met jou
Keep up the good work
quote:Succes
Op woensdag 11 februari 2004 22:07 schreef heaven7 het volgende:
Dat mag best hoor MaRySe! Het is toch ook lekker om je zo te voelen? Dat mag je best laten blijken ook hoor!Ik hoop dat het vanaf nu weer net zo lekker met mij gaat als met jou
Keep up the good work
Maar ik wil NU dun zijn
quote:Ja, ik ook
Op woensdag 11 februari 2004 22:20 schreef MaRySe het volgende:[..]
Succes
Maar ik wil NU dun zijn
quote:Je voelt je al iets minder machteloos als je alvast lekker gaat sporten of naar de sportschool gaat
Op woensdag 11 februari 2004 22:27 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ja, ik ook
quote:Ja, dat is waar! Maarja, in je eentje sporten is ook niks
Op woensdag 11 februari 2004 22:30 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Je voelt je al iets minder machteloos als je alvast lekker gaat sporten of naar de sportschool gaat
Ik zou bv wel 3 keer per week lekker baantjes willen trekken in het zwembad hier in het dorp! Maar in je eentje is dat ookweer niet leuk jammer genoeg.
Toch maar weer de hometrainer op? Het leven is hard als vrouw zijnde
Bovendien kan ik in de sportschool mijn hoofd helemaal leeg maken en dan ben ik zo met mezelf bezig dat ik echt niemand nodig heb... even lekker 'egoïstisch' bezig zijn en dan kan ik weer de hele week m'n lieve, aardige, sociale en behulpzame ik zijn.
ps2noob (1m99) (23,2) was 109,0 kg, is nu 92,0 kg en wil graag onder de 85 wegen -7,0
* Pauline wil toch dat niet- bestaande wondermiddeltje
quote:Haha, herkenbaar! Vroeger ook een aantal trainingsmaatjes gehad, die meer om de apparaten hingen, dan erop stonden. Het kletsen was belangrijker dan de conditie. Nu vind ik kletsen ook gezellig, maar dat kan toch ook na die tijd in de kantine?
Op woensdag 11 februari 2004 23:01 schreef Confidential het volgende:
Ik vind sporten in mijn eentje juist weer heerlijk! Lekker in je eigen tempo je eigen ding doen... Als ik met een vriendin ga wil zij graag kletsen ondertussen - dus dan pak je loopbanden die naast elkaar staan en fietsen. Bovendien is zij van de 10-minuten-is-leuk-en-dan-weer-wat-anders soort en ik ben weer meer van een half uur flink uitleven en dan rustig aan nog twintig minuten fietsen ofzo...Bovendien kan ik in de sportschool mijn hoofd helemaal leeg maken en dan ben ik zo met mezelf bezig dat ik echt niemand nodig heb... even lekker 'egoïstisch' bezig zijn en dan kan ik weer de hele week m'n lieve, aardige, sociale en behulpzame ik zijn.
Het eten gaat redelijk.... gisteren eerste gesprek gehad voor mijn stage in Arnhem... dat is ongeveer 2 uur reizen van deur tot deur, dus onder etenstijd zat ik in de trein. Omdat ik langs een supermarkt kwam op weg naar het station heb ik daar maar wat te eten gehaald, anders zou ik op het station snoep kopen,ik ken mezelf
Dat wordt nog lachen als ik daar op stage ga, maar heb in ieder geval in het gebouw nog geen snoepautomaat gesignaleerd. Das een goed teken
Trouwens, de stage begint volgende week, ga er 2 dagen in de week heen.... iemand nog tips voor het kantoorleven? Dat ben ik als student natuurlijk nog niet echt gewend...
De weegschaal die het laagst aangeeft zegt trouwens 63.5
Ik snap er niks meer van en de moed zit op mn schoenzolen
Pauline als je het wondermiddeltje tegen komt, wil je het me dan zeggen Tsja, soms gaat het gewoon niet snel he. Ik ken het maar al te goed, misschien heb ik dan wel een gezond gewicht, maar ik wil het echt wel kwijt, maar mijn lichaam werkt niet mee
Nou ja, de aanhouder wint, denk ik dan meestal maar, en knabbel lekker op een wortel
Heaven7 als jij al vindt dat jij geen geweldig sociaal leven hebt :S Weet je wat het is, met sommige mensen winkel je, met anderen klets je, met anderen werk je aan school... weet ik veel wat je allemaal nog meer doet, maar mensen om mee te sporten zijn soms enorm lastig te vinden!
Kleintje sterkte! Misschien is het verstandig om het afvallen even op een lager pitje te zetten, en je gewoon te richten op je vriendin, en andere dingen?
Yppy je gaat nog steeds als een speer he? Gefeliciteerd (beetje jaloers is ) Je hebt er al zoveel voor over gehad, knap hoor!
Kroeltroel wat een leuke foto zo, het verschil is groot! Mooi buikje weer trouwens
Ik zit niet op school, ik winkel alleen met mijn moeder en heel soms met de enige vriendin die ik heb.
Ik heb 1 vriendin ja, meer niet.
quote:Dat weet ik ook niet, dat zeg ik ook. Sorry
Op donderdag 12 februari 2004 10:08 schreef heaven7 het volgende:
Wendytje, wat weet jij van mijn sociale leven af?Ik zit niet op school, ik winkel alleen met mijn moeder en heel soms met de enige vriendin die ik heb.
Ik heb 1 vriendin ja, meer niet.
"Heaven7 als jij al vindt dat jij geen geweldig sociaal leven hebt :S"
Daarmee suggereer je dat je mijn sociale leven kent en dat het nogwel meevalt imo.
quote:Nou kom op... nu niet opgeven er zal vast wel een rede voorzijn.
Op donderdag 12 februari 2004 09:59 schreef heaven7 het volgende:
De weegschaal (die altijd zwaarder aangeeft) zegt nu 67DAT KAN TOCH NIET
![]()
![]()
Een hele week geen snoep gehad (behalve gisteren dan) echt heel streng gelijnd en hij geeft verdorie 2 kilo!!!! meer aan dan vorige week!!
De weegschaal die het laagst aangeeft zegt trouwens 63.5
Ik snap er niks meer van en de moed zit op mn schoenzolen
quote:Ik ken het niet, sorry.
Op donderdag 12 februari 2004 10:13 schreef heaven7 het volgende:
Deze zin snap ik niet:"Heaven7 als jij al vindt dat jij geen geweldig sociaal leven hebt :S"
Daarmee suggereer je dat je mijn sociale leven kent en dat het nogwel meevalt imo.
quote:Wat bazel jij? Allereerst ga jij erop door en ten tweede zette je mijn naam vetgedrukt voor die zin. Vreemd he, dat ik dan denk dat je het over mij hebt
Op donderdag 12 februari 2004 10:17 schreef wendy-tje het volgende:[..]
Ik ken het niet, sorry.
Ik doelde meer op mijn eigen, ook niet bepaald rijke sociale leven goed? Fijn dat je dat ook weer uit me getrokken hebt, laten we er nu mee ophouden.
[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 12-02-2004 10:21]
quote:Ja, maar ik lijn een week en er komt 2 kilo bij. Dat kan natuurlijk niet. Met geen mogelijkheid.
Op donderdag 12 februari 2004 10:17 schreef jolene het volgende:[..]
Nou kom op... nu niet opgeven er zal vast wel een rede voorzijn.
Dus niet meteen alles gaan eten gewoon doorgaan
Ik verwachtte 64 kilo te zien, ik kreeg dus een enorme klap in mijn gezicht.
Ik hoop dat het vocht is?
quote:Goed,. ik ben gek, en jij bent fantastisch
Op donderdag 12 februari 2004 10:19 schreef heaven7 het volgende:[..]
Wat bazel jij? Allereerst begin jij erover en ten tweede zette je mijn naam vetgedrukt voor die zin. Vreemd he, dat ik dan denk dat je het over mij hebt
Ik bied verdorie 2 keer mijn excuses aan, dat lijkt me wel genoeg of niet?
quote:Als je gelijnt hebt zal het waarschijnlijk vocht zijn...
Op donderdag 12 februari 2004 10:20 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ja, maar ik lijn een week en er komt 2 kilo bij. Dat kan natuurlijk niet. Met geen mogelijkheid.
Ik verwachtte 64 kilo te zien, ik kreeg dus een enorme klap in mijn gezicht.
Ik hoop dat het vocht is?
quote:Wendytje.. ik snap het gewoon even helemaal niet oke?
Op donderdag 12 februari 2004 10:21 schreef wendy-tje het volgende:[..]
Goed,. ik ben gek, en jij bent fantastisch
Ik bied verdorie 2 keer mijn excuses aan, dat lijkt me wel genoeg of niet?
quote:Helpt het als ik de komende week iedere dag 3 liter water naar binnen werk?
Op donderdag 12 februari 2004 10:22 schreef jolene het volgende:[..]
Als je gelijnt hebt zal het waarschijnlijk vocht zijn...
quote:Ik ook niet meer. Die zin was niet goed geformuleerd, das wel duidelijk. Sorry daarvoor, ik had geen idee.
Op donderdag 12 februari 2004 10:22 schreef heaven7 het volgende:[..]
Wendytje.. ik snap het gewoon even helemaal niet oke?
quote:Schrijf anders volgende week eens op wat je precies eet en drinkt op een dag.
Op donderdag 12 februari 2004 10:22 schreef heaven7 het volgende:[..]
Helpt het als ik de komende week iedere dag 3 liter water naar binnen werk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |