abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55738721
Er is nog een titel die ik zoek en ik heb alle in het verleden gevoerde discussies afgezocht en niks gevonden.
Het gaat om een fragment dat te horen is in in originele versie van het geheim van de schatkaart tijdens achtervolgingen en wanneer adriaan via een touw bij het pakhuis naar boven klimt om een afluisterapparaatje neer te zetten.

Hier een fragment:

http://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=17978&d=1129363876

En het is niet:

Peru - Savanne
Peru - Continents
Peru - Afrika

Wie o wie kent dit stukje?
  Moderator donderdag 3 januari 2008 @ 10:33:19 #127
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_55740723
Dit is geen bestaande muziek, althans niet van een artiest, dit komt van een filmmuziek plaat, rechtenvrije muziek dus. Welke plaat is nog steeds onbekend.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_56286799
Ja, naar dit achtergrondmuziek fragmentje ben ik ook al een tijd opzoek. Zelf heb ik veel filmtrack/instrumentale lp's en cd's. Ik zal ze is doorluisteren en als ik wat vind dan geef ik een seintje.
  donderdag 24 januari 2008 @ 23:24:26 #129
11502 nipeng
The last ride is free
pi_56288912
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:33 schreef djkoelkast het volgende:
Dit is geen bestaande muziek, althans niet van een artiest, dit komt van een filmmuziek plaat, rechtenvrije muziek dus. Welke plaat is nog steeds onbekend.
Waar baseer je dat op? Iemand heeft het toch moeten maken? Al was het Bassie zelf.
  Moderator vrijdag 25 januari 2008 @ 10:22:27 #130
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_56294053
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:24 schreef nipeng het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Iemand heeft het toch moeten maken? Al was het Bassie zelf.
Ik heb in die tijd veel contact gehad met iemand achter de schermen bij B&A en een heleboel muziek uitgezocht. Die platen met muziek voor films etc. zijn allemaal rechtenvrije platen, dat wil zeggen dat je ze mag gebruiken zonder dat je hiervoor rechten hoeft af te dragen.

Er is wel iemand die het heeft gemaakt maar niet onder eigen naam maar op een verzamelplaat met filmmuziekjes die je mag gebruiken
pi_58183007
Wie weet welk stukje muziek er gedraaid word, wanneer Adriaan uitlegd aan Bassie hoe ze de Baron gaan vangen. In het geheim van de Schatkaart, en het is de oude versie.
  Moderator zondag 20 april 2008 @ 20:22:58 #132
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_58186833
Heb je een fragment? Wellicht een youtube linkje?
Grote kans echter dat het muziek is zoals ik hiervboven al heb beschreven.
pi_58188565

Ik vind het zelf een beetje Peru-achtig klinken.
  Moderator maandag 21 april 2008 @ 13:27:47 #134
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_58201539
Hmm dit hele fragment ken ik niet, niet met die muziek, zat deze er echt in origineel?
Ik kan je bij deze helaas niet helpen.
pi_58206380
Ok, toch bedankt voor het helpen. Maar nou had ik nog een vraagje:
Welke boeventune (dus als je het huis of de boeven ziet) word er in de originele versies Verdwenen Kroon en de Verzonken Stad gebruikt? Die bekende die ook in de Schatkaart zit?
  Moderator dinsdag 22 april 2008 @ 12:21:00 #136
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_58223849
Ik heb alle banden tijden geleden in een doos gestopt en niet meer naar omgekeken, dus je moet me echt even helpen met fragmentjes die ik kan beluisteren, het meeste weet ik wel te beantwoorden
Als je die korte tunes bedoelt en ja nu komt het: "tieuuwww tieuuwww pauuwww pauuwwwwww...." zeg maar, die zijn gecomponeerd door Aad Klaris. Door een geschil tussen beide partijen over de rechten meen ik hebben ze (bijna) alle muziek vervangen, dus ook deze tunetjes.
pi_58225756
Ja die tieuww tieuuw paiwww paiww bedoel ik!
Ik vind het echt jammer dat het muziek van Aad is vervangen....
  vrijdag 25 juli 2008 @ 21:42:34 #138
222732 whitephoenix
give me strenght
pi_60350375
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 04:24 schreef LAUWESTYLE het volgende:
Er is nog een titel die ik zoek en ik heb alle in het verleden gevoerde discussies afgezocht en niks gevonden.
Het gaat om een fragment dat te horen is in in originele versie van het geheim van de schatkaart tijdens achtervolgingen en wanneer adriaan via een touw bij het pakhuis naar boven klimt om een afluisterapparaatje neer te zetten.

Hier een fragment:

http://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=17978&d=1129363876

En het is niet:

Peru - Savanne
Peru - Continents
Peru - Afrika

Wie o wie kent dit stukje?
Hoi allemaal.

ik ben ook een ontzettende fan van B EN A achtergrondmuziek.
ik zou graag willen teruggaan op het onderwerp van LAUWESTYLE. Weet iemand inmiddels hoe die plaat heet en of ze hem al gevonden hebben? Als er maar iets nieuws te horen is over dit nummer of deze plaat
hoor ik het graag.

PS echt fantastisch dat jullie dit doen. Ik sprong een gat in de lucht toen ik dit alles ondekte.
  Moderator vrijdag 25 juli 2008 @ 23:03:32 #139
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_60352054
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:33 schreef djkoelkast het volgende:
pi_60592305
Weet iemand misschien hoe dat nummer heet als adriaan uit het vliegtuig springt met z'n parachute in : "Het geheim van de sleutel" ? ik zoek m al zooo lang alvast bedankt
  Moderator woensdag 6 augustus 2008 @ 10:03:18 #141
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_60594497
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 04:01 schreef Deserteagles het volgende:
Weet iemand misschien hoe dat nummer heet als adriaan uit het vliegtuig springt met z'n parachute in : "Het geheim van de sleutel" ? ik zoek m al zooo lang alvast bedankt
Rick van der Linden - GX1
Helaas is Rick van der Linden niet al te lang geleden overleden
Ik heb GX1 op LP Topnummer!
pi_61190445
Hoi allemaal,

Ik had een vraagje. In de orginele versie van De Verzonken stad werden er een nummer gebruikt die ik niet ken. Misschien kennen jullie het nummer.

Het gaat om het volgende stukje. Bassie en Adriaan hebben het einde van de kloof gehaald. De muziek die je dan hoort, van wie is het en hoe heet het nummer. Het gaat dus om de orginele versie ervan.

Deze muziek word ook eerder in deze serie gebruikt.

Wie o Wie kan me helpen.

Alvast bedankt
pi_61209391
Hallo mensen

leuke site keb jullie topics helemaal bekeken en het ziet er vertasties uit ook wat jullie doen is geweldig!
ik zoek het nummer dat je best vaak bij bassie en adriaan hoort.. toevallig had ik laatste de DVD van de Diamant bekeken en hoorde het achtergrondmuziekje nadat de boeven de diamant hadden gestolen. het muziekje stopte toen ze op het plein aan kwamen. maar dit muziekje hoorde ik veel vaker in latere delen.

wie weet het dat muziekje heet?

Alvast hartelijk dank
pi_61209564
sorry ik maak wat spelfouten en typ soms een ander woord dan ik bedoel (keb dislectie)
pi_61232613
Hoi,

Het nummer wat je bedoelt is van de hand van Bert Smorenburg. Of dat deze op CD is uitgekomen weet ik niet meer.

Groetjes,

Wesley_210
  Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:22:30 #146
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_61233472
In de originele B&A zit helemaal geen Bert Smorenburg.
En ik zou een fragment moeten horen om het precies te kunnen zeggen wat het is.
pi_61233846
Hoi DjKoelkast,

De reactie was bedoelt voor Sjonneke. Dat bedoel ik van Bert Smorenburg. Ik heb de DVD's hier thuis liggen en even beluistert, maar is van Bert Smorenburg, word ook gebruikt in de serie van De kroon.

Is een beetje onduidelijk aangegeven door mijn. Sorry

Maar ik kom er net achter wat voor nummer het is, die ik bedoelde.

Het is namelijk: Clanned - Atlantic Realm. Het nummer staat namelijk op Youtube.

Als iemand voor mijn heeft gekeken, TOP

[ Bericht 0% gewijzigd door Wesley_210 op 29-08-2008 23:10:47 ]
pi_61331882
Deze klinkt idd wel zo. maar van dit liedje is toch zogezegt geremixt door Bert Smorenburg? kan ik ook aan die versie komen?

Alvast Bedankt
pi_61331942
trouwens ogenblikje ik zal ff een opname maken hiervan
  Moderator dinsdag 2 september 2008 @ 21:49:33 #150
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_61332347
De originele videobanden en tv uitzendingen hebben andere muziek dan de dvd's, vandaar.
De Bert Smorenburg muziek is pas geïntroduceerd tijdens de 1e dvd, Europa deel 1 (hier is geen vervolg op gekomen, pas veel later kwamen alle delen uit). Die 1e dvd heeft deels originele, deels nieuwe muziek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')