quote:Die heeft hij zelf aangevraagd, de frustatie t.o.v. menig moderator werd hem teveel, dus wil hij op die manier zichzelf in bescherming nemen.
Op woensdag 11 februari 2004 22:24 schreef VAK het volgende:
Permban?
quote:Hij komt toch wel terug?
Op woensdag 11 februari 2004 22:15 schreef Linz het volgende:
Beste mensen,bij deze wil ik aan al degenen die aan dit topic deelnam de afscheidsgroeten overbrengen van onze waarde SKMbeat. Ik ontving namelijk een e-mail vam hem waarin hij vertelt dat ie gebanned is van Fok (permban) en dus niet meer zal kunnen deelnemen aan waardevolle bijdragen en discussies binnen dit topic.
Het ga je goed, SKMbeat.
quote:Door jezelf te laten bannen? :\
Op woensdag 11 februari 2004 22:53 schreef Linz het volgende:[..]
Die heeft hij zelf aangevraagd, de frustatie t.o.v. menig moderator werd hem teveel, dus wil hij op die manier zichzelf in bescherming nemen.
quote:Ik denk dat het met deze thread te maken heeft:
Op donderdag 12 februari 2004 17:02 schreef Bhaarath het volgende:
Wat heeft SMKBeat dan voor vreselijks gedaan dat hij geband is?
Wij zullen hem heel erg missen. In die melding staat voor 48 uur.
Hij komt toch wel terug, of niet soms?![]()
Maar goed, als hij zelf om een permban heeft gevraagd kan ik moeilijk over Fok! gaan klagen...
quote:Acha!
Op vrijdag 13 februari 2004 21:49 schreef narwal het volgende:
Kaise Fok! people ?
quote:yo a boeng swa.
Op vrijdag 13 februari 2004 21:49 schreef narwal het volgende:
Kaise Fok! people ?
quote:Maar 't wordt wel stil in deze thread...
Op zondag 15 februari 2004 18:32 schreef Asha het volgende:
Ik zie steeds "nieuwe" mensen.
quote:Klopt.
Op zondag 15 februari 2004 18:55 schreef VAK het volgende:[..]
Maar 't wordt wel stil in deze thread...
quote:Zeker, heel uiteenlopende onderwerpen ook.
Op zondag 15 februari 2004 19:12 schreef Asha het volgende:[..]
Klopt.
Ik heb weleens willen reageren, maar ik had zoveel werk liggen dat ik aan reageren niet toekwam. In ieder geval niet inhoudelijk. Heel vaak zijn er toch interessante dingen die hier besproken.
quote:Bhang is one of the Indian preparations of Indian hemp (Cannabis sativa). It is prepared by the wet grinding of the leaves of the plant. The bolus is then consumed in various ways. Water is used as a vehicle. In the present case a bolus of about 1 to 2 gm was mixed in a glass of water. ShivRatri is a Hindu festival. On this day prayers are offered to Lord Shiva, who is the god of all evils and poisons. Bhang is a special article, which is offered to Lord Shiva on this auspicious day. Then, the devotees consume it as the God. Gujrat is a dry state (possession, consumption, sale, etc. of alcohol, Bhang, opium and other psychotropic substance, etc. is governed by particular laws), but on the holy occasion of ShivRati, for a day, the law is relaxed for the use of Bhang. In most other parts of the country, particularly, in northern India, it is a common practice to consume various preparations of Indian hemp like Bhang, Charas, Ganja, sweetmeat, etc. The bolus mentioned above is probably the minimum single dose.
quote:BHANG, an East Indian name for the hemp plant, Cannabis sativa (see HEMP), but applied specially to the leaves dried and prepared for use as a narcotic drug. In India the products of the plant for use as a narcotic and intoxicant are recognized under the three names and forms of Bhang, Gunja or Ganja, and Churrus or Charas. Bhang consists of the larger leaves and capsules of the plant on which an efflorescence of resinous matter has occurred. The leaves are in broken and -partly agglutinated pieces, having a dark-green color and a heavy but not unpleasant smell. Bhang is used in India for smoking, with or without tobacco; it is prepared in the form of a cake or manjan, and it is made into an intoxicating beverage by infusing in cold water and straining. Gunja is the flowering or fruit-bearing tops of the female plants. It is gathered in stalks of several inches in length, the tops of which form a matted mass, from the agglutination of flowers, seeds and leaflets by the abundant resinous exudation which coats them. Churrus is the crude resinous substance separated from the plant. The use of preparations of hemp among the Mussulman and Hindu population of India is very general; and the habit also obtains among the population of central Asia, the Arabs and Egyptians, extending even to the negroes of the valley of the Zambezi and the Hottentots of South Africa. The habit appears to date from very remote times, for Herodotus says of the Scythians, that they creep inside huts and throw hemp seeds on hot stones.
Subh holi inderdaad nog!quote:Op maandag 8 maart 2004 23:07 schreef Lone_Gunman het volgende:
Beetje laat maar toch: Shub Holi allemaal.
(...)
Jah das waar maar kvind et tog leukquote:Ik hoor ook nooit goede verhalen over de organisatie van deze evenementen.
Dat mag, gelukkig treden er geen veroordeelde terroristen op deze keer.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:51 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Jah das waar maar kvind et tog leuk![]()
Ik kom helaas nu pas. Subh Holi.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:44 schreef Crazykill het volgende:
Subh Holi Allemaal (jah jah beetje laatmaja)
Wie gaan er allemaal naar Craze 2004 ??
ik ga wel
Waarom d8 je dan dat Rani en Aishwarya zo populair om warenquote:Op vrijdag 12 maart 2004 13:21 schreef Asha het volgende:
[..]
Maar meer om zijn uiterlijk dan zijn acteerprestaties.![]()
Deze 2 kunnen nog acteren.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 16:54 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Waarom d8 je dan dat Rani en Aishwarya zo populair om waren![]()
![]()
![]()
Ik was het niet van plan eigenlijk, jij wel?quote:Op zondag 18 april 2004 11:58 schreef Internationalist het volgende:
Nog Hindoe Hangama-gangers vandaag?
http://www.hindoehangama.nl [afbeelding]
Ik niet , maar vertel.....quote:Op maandag 19 april 2004 15:11 schreef Crazykill het volgende:
Wie waren er allemaal naar Craze 2004 geweest ?
Je hebt niks gemist man. Milan maar dan overdekt en in het klein. 'Beurs op niveau' weinig van gemerktquote:Op zondag 18 april 2004 18:05 schreef VAK het volgende:
[..]
Ik was het niet van plan eigenlijk, jij wel?
Heb die gekte rond Bollywood nooit begrepen..quote:Op dinsdag 20 april 2004 23:37 schreef Iceflake het volgende:
Craze 2004 was echt![]()
Eerst werd het Indiaas volkslied gespeeld, toen het Wilhelmusecht kewl jammer dat het Surinaamse er niet achteraankwam!
De choreografie was heel goed, het zingen zuiver, de sterren![]()
Volgende keer ga ik weer![]()
Wheheheh jahquote:Op dinsdag 20 april 2004 23:37 schreef Iceflake het volgende:
Craze 2004 was echt![]()
Eerst werd het Indiaas volkslied gespeeld, toen het Wilhelmusecht kewl jammer dat het Surinaamse er niet achteraankwam!
De choreografie was heel goed, het zingen zuiver, de sterren![]()
Volgende keer ga ik weer![]()
Dit allemaal uiteraard op de Fok!Frontpage (waar anders?)quote:- De hindoes zijn wel degenen die een weduwe opdezelfde brandstapel als haar overleden man zetten om levend verbrand te worden.
- Dezelfde hindoes die fatale "ongelukjes" laten veroorzaken als de bruidschat niet goed of hoog genoeg is.
- Degenen die streng het kasten principe volgen ... geloof me, voor een Hindoe in een hoge kaste ben je nog lager dan de laagste rat
- enz.
De frontpage heb ik al een tijdje opgegeven. In het begin verdedigde ik het Hindoeïsme en India nog wel, alhoewel veel mensen niet verder kijken na hun reactie, maar op een gegeven moment kreeg ik van een moderator -5 omdat ik m'n kritiek op het nieuwsbericht daar niet mocht plaatsen. Toen ben ik er maar mee gekapt.quote:Op vrijdag 23 april 2004 16:27 schreef klnvntrbyt het volgende:
En ja hoor. Als het niet de moslims zijn dan zijn het wel de hindoes die afgezeken worden met domme vooroordelen:
[..]
Dit allemaal uiteraard op de Fok!Frontpage (waar anders?)
Vorige week donderdag heb ik hun al gemaild daarover, maar geen reactie.quote:Kortom, alles wat niet beantwoord aan het Hindoeïstische (lees: Brahmaanse) ideaal, of het nu gaat om lagere sociale klassen of religieus-andersdenkenden als Moslims, is onderhevig aan achterstelling en/of vervolging. Vrouwen zijn in het Hindoeïsme vrijwel rechteloos, zoals schrijnend duidelijk wordt bij gedwongen huwelijken en weduweverbrandingen.
Dat is dus een Arya Samaj-visie volgens de Veda's. Ik wil 'm ook wel onderbouwen.quote:Op vrijdag 23 april 2004 19:39 schreef Linz het volgende:
[..]
Waarom niet?
Dat mag natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 april 2004 20:39 schreef Linz het volgende:
Ach ja, natuurlijk, ik was even vergeten dat je arya samaji ben.Ik ken alleen de globale verschillen tussen arya samaj en sanatan dharma, maar van wat ik heb gelezen spreekt de arya samaj visie mij meer aan. Zelf ben ik van huize opgevoed met de sanatan dharm.
Goed idee.quote:edit: is het een idee om voor de volgende topic een andere titel te gebruiken, zoals bv. hindoestaanse cultuur en achtergronden of zo?![]()
Ach jah , ze pakken iedere kans die ze pakken kunnen op de FP om allochtonen op de een of andere manier te "pakken"quote:Op vrijdag 23 april 2004 16:27 schreef klnvntrbyt het volgende:
En ja hoor. Als het niet de moslims zijn dan zijn het wel de hindoes die afgezeken worden met domme vooroordelen:
[..]
quote:Beste Hindostaanse internetter,
Mijn naam is Ruben Gowricharn. Ik ben professor aan de Universiteit van Tilburg op een leergebied dat ze “Sociale cohesie en transnationale vraagstukken” noemen. Momenteel ben ik bezig met een onderzoekje naar de sterk toegenomen belangstelling voor de Hindostaanse cultuur in Nederland. Met name de banden met India en Engeland en andere landen waar Hindostanen wonen, en de filmcultuur (Bollywood) vormen het hart van dit onderzoek. Eén wijze om een onderzoek te verrichten is door een vragenlijst op te stellen die ik nu aan u voorleg. U zou me een plezier doen door die in te vullen. Het kost u 10 tot 15 minuten.
Leest eerst de vraag aandachtig voordat u een antwoord aanvinkt.
Sommige antwoorden kennen maar één antwoord, maar bij andere vragen zijn er meer antwoorden mogelijk. Dat is zoveel mogelijk aangeven.
Tenslotte: na verwerking van deze vragenlijsten is het mogelijk – ik weet het dus nog niet zeker – dat ik enkele gesprekken moet voeren met enkele van jullie. De vraag is dus: wie is bereid mee te werken aan de gesprekken? U kunt zich opgeven via het emailadres rgow@xs4all.nl
Bij voorbaat dank voor de genomen tijd en moeite.
Ruben Gowricharn
Daarmee geef je aan dat hij een doctorandus is, en dat is niet het geval. Een professor heeft als titulatuur: hooggeleerde heer/vrouwequote:Op zaterdag 24 april 2004 20:16 schreef Linz het volgende:
De weledelgeleerde
Veelal kennen ze ook helemaal geen geschiedenis. Het enige wat ze weten is de geschiedenis die hier in de schoolbanken wordt gegeven. Die lang niet altijd even correct is. En info halen van anti-Hindoeistische sites.quote:Op vrijdag 23 april 2004 16:27 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Bij geschiedenis krijg je erg weinig over het hindoeïsme en India. Verder dan Gandhi zijn we nooit gekomen.quote:Op maandag 26 april 2004 12:37 schreef Asha het volgende:
[..]
Veelal kennen ze ook helemaal geen geschiedenis. Het enige wat ze weten is de geschiedenis die hier in de schoolbanken wordt gegeven. Die lang niet altijd even correct is. En info halen van anti-Hindoeistische sites.
Dat klopt. En lang niet iedereen voelt zich geroepen om verder feiten uit te zoeken. Ik denk dat het wel een hele hoop zou schelen.quote:Op maandag 26 april 2004 18:04 schreef VAK het volgende:
[..]
Bij geschiedenis krijg je erg weinig over het hindoeïsme en India. Verder dan Gandhi zijn we nooit gekomen.
Ook dit klopt. Het beeld dat men vaak heeft over het Hindoeisme is vaak minder positief. Men begint altijd met het kastenstelsel. Uitzonderingen daarbij gelaten, weet men heel weinig over het Hindoeisme. Dat het westen ook nu profijt heeft van de kennis die er is in de Hindoe-geschriften weet men vaak niet eens.quote:Bij godsdienst op de middelbare school kreeg ik wel wat over het hindoeïsme, maar dat was inderdaad ook erg belabberd. Zeer veel over kasten. En om het dan nog een beetje pro-hindoeïsme te maken wordt het kastestelsel maar wat goedgepraat (geeft toch enige rust, weet waar je aan toe bent enz.). Het was niet met slechte bedoelingen geschreven, maar door allerlei misverstanden komt het hindoeïsme er toch niet goed vanaf. De docent gaf me dan nog een paar minuutjes om mijn standpunt uit te leggen, maar op de middelbare school heb je natuurlijk nog niet zoveel verweer.
Sommige hindoestanen maken er gewoon een potje van. Ze halen het maatschappelijke en religieuze door elkaar. Vaak zijn bepaalde dingen door de maatschappij bedacht en wordt het onterecht gedacht dat het zijn oorsprong in de religie vindt. Zo creeer je ook misverstanden. Er bestaat toch al een Hindoeraad?quote:Er stond ook nog een stukje mening van een hindoestaans meisje bij over het hindoeïsme. Ze legde haarfijn uit dat meisjes niet zoveel rechten hebben in het hindoeïsme en dat ze liever 'moderner' leefde. 't Zou eigenlijk het werk moeten zijn van de Hindoeraad om op dat soort dingen te letten. Ik weet niet of ze daar mee bezig zijn.
Ja, dat klopt. Daarom vroeg ik me af of zij zich met dit soort dingen bezighouden.quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:17 schreef Asha het volgende:
(...) Er bestaat toch al een Hindoeraad?
Daar ga ik eigenlijk ook van uit. Eigenlijk hoor je er zo weinig van.quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:35 schreef VAK het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Daarom vroeg ik me af of zij zich met dit soort dingen bezighouden.
Volgens mij is het hun taak om contact te houden met de overheid en ook informatie te geven over het hindoeïsme.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |